MITEN SAADA ÄITI SUOSTUMAAN...

...KULMAKORUUN

joo eli siis haluisin kulmakorun. jotain hyviä ja näppäriä juttuja ja näpäytyksiä mitä vois sanoo että sen saisi ? äiti pitäis suostutella, jos nyt sillä sukupuolella on väliä... :D

47

5723

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nooh....

      Ite tein niin että pyysin sitä synttärilahjaks pari vuotta jaj annnoin sille lapun jossa oli kaikki maholliset tiedot kulmalävistuksestä.

    • Lissu69.

      Sanot sille et karkaat himasta, jos et saa kulmaläwärii!

      • Anonyymi

        Testattu juttu ei toimi. Karkaaminen siis. Ei kannata lähtä tekemään asioita jostain Suomi24 palstalta jos terve järkikin jo sanoo että ei vitussa. Toki voihan täällä olla hyviäkin juttuja. Mutta siis nyt kun viimein asiaan mennään niin joo kannattaa ehkä odottaa siihen kun on täysi ikäinen kuten sanottiin. Tai kertoa oma mielipiteesi asiasta. Että se olisi osa sinun identiteettiä ja tekisi sinut onnelliseksi jos saisit sen. Voit vaikka tehdä jotain vastapalvelukseksi.


    • dsfasdffffff

      kymmenen vuotta että olet täysi-ikäinen ja ota sitten.

      • ;:)

        Ja toiko muka on 8? xd
        Opi laskee.


    • iirami

      Joo itse pyysin lävistystä kasvoihin ensimmäistä kertaa kolme vuotta sitten, nyt oon päättäny suosiolla odottaa vielä pari vuotta. Tosin 16-vuotiaana saa ottaa lävistyksen ilman vanhempien lupaa, mutta ikävä niitä on suututtaa.

      • mmelinda`

        heii misä liikkeis pystyis ottaa lävärin 16 vuotiaana ilma lupaa? oO


      • .
        mmelinda` kirjoitti:

        heii misä liikkeis pystyis ottaa lävärin 16 vuotiaana ilma lupaa? oO

        tuttuni kävi Igorsissa alle 16-vuotiaana, oli oikeasti vielä 14-vuotias mutta sanoi iäkseen 16-vuotta, no eipä siitä enempää kyselty ja sai otettua. Tosin kotona oltiin vähän ihmeissään lävistyksestä.


      • Lävärit
        mmelinda` kirjoitti:

        heii misä liikkeis pystyis ottaa lävärin 16 vuotiaana ilma lupaa? oO

        Oon kaikki ottanu Hålessa ja hyvin tekevät riittää lupalappu 30e sis. korun valintasi mukaan! :)


    • eli luultavasti tämä

      tehoaisi minuun. a) selitä lävistyksen turvallisuus, hoito, terveydelliset vaikutukset - nämä ovat äideille tärkeitä asioita, koska me haluamme pitää lapsestamme huolta. Jos äitisi käsittää, että lävistys on oikein hoidettuna turvallinen JA sinä olet vastuullinen ottamaan lävistyksen, hän heltyy helpommin. Tämä vastuullisuusosa on aina tärkeä, mitä aikuisemmin osoitat käyttäytyväsi, sitä enemmän äitisi luottaa sinuun ihmisenä. b) muistuta äitiäsi siitä, että nuoret tekevät aina jotain tyhmää. Mutta esimerkiksi tatuointi on pysyvä, lävistyksestä ei jää jälkeä, kun sen ottaa pois, tai ainakin arpikohta on lähes huomaamaton. Voit perustella siis asiaa niin, että tämä on sinun tapasi kokeilla rajojasi ja tästä ei jää sinulle pysyvää haittaa, jos joskus isona haluat olla konservatiivisempi. Itse en antaisi lapseni ottaa tatskaa, mutta lävistys sinne tai tänne..

    • oomeena

      itse jouduin ratkuttamaan lävistystä n. puol vuotta : D Selitin kaikki että ei oo mitään vaaroja jne. (Ainakaan jos liikkeessä ammattilaisella teettää) joskus vanhemmat ei suostu siks, että niiden mielestä rumannäköisiä lävistykset. :/ jotkut sulattaa, jotkut ei. Joillekkin yksinkertaisesti vain ei mene järkeen. vaikka itkisi ja potkisi kymmenen vuotta läbistystä kaikin keinoin, ja tuputtaisi eteen kaikki mahdolliset tiedot lävistyksestä.

    • Hyvä Kiristäjä

      Eli mulla toimii näin... Elikkä... Äiti haluaa lähtä lomalla laivalle ja mä en voi sietää ajatusta, mutta kun sanoin äitille että lähen jos saan huulikorun nii johan sain luvan :D Eli aina kannattaa kiristää.....

      • läväritännejaheti

        hihhiii.. mulla ei kuiteskaa tehoo mkää noista konsteista;< iha hanurista, toisaalta voisin marssia liikkeeseen ja ottaa lävärin kun ikä riittää, mutta siinä tapauksessa saisin vähintään vuoden kotiarestia


      • 8o
        läväritännejaheti kirjoitti:

        hihhiii.. mulla ei kuiteskaa tehoo mkää noista konsteista;< iha hanurista, toisaalta voisin marssia liikkeeseen ja ottaa lävärin kun ikä riittää, mutta siinä tapauksessa saisin vähintään vuoden kotiarestia

        hei, muuten, kuinka mahollista on että puol naamaa halvaantuu? tai että se tulehtuu ja aivot tulehtuu kans ja kuolee? < noi jutut pelottaa mua vaikka muuten saisin ottaa kulmalävärin.


      • märvi
        8o kirjoitti:

        hei, muuten, kuinka mahollista on että puol naamaa halvaantuu? tai että se tulehtuu ja aivot tulehtuu kans ja kuolee? < noi jutut pelottaa mua vaikka muuten saisin ottaa kulmalävärin.

        On toki olemassa mahdollisuus, että lävistys tulehtuu ja kasvot halvautuvat siinä samalla. Lohdutuksesi voin sanoa, että äärimmäisen epätodennäköistä. Täytyy olla aikas huono tuuri, mutta jos säännöllinen hoito heti lävistyksen alkuvaiheissa on jäänyt vähemmälle, tulehduksen riski on olemassa.
        Ei sitä sen enempää kannata murehtia, kunhan muistaa käyttää järkeä. (:


      • j
        8o kirjoitti:

        hei, muuten, kuinka mahollista on että puol naamaa halvaantuu? tai että se tulehtuu ja aivot tulehtuu kans ja kuolee? < noi jutut pelottaa mua vaikka muuten saisin ottaa kulmalävärin.

        Sinulla on suurempi todennäköisyys voittaa lotossa kuin halvaannuttaa naama lävistyksillä, vaikka et edes lottoaisi.


    • anneli xd

      Mitä luulette, tekeekö ne alle 12 weelle vanhempien suostumuksel? Itte oon 14 mut kuha pyörii pääs xdxd.

      • jootota

        kuulostat kyl 12 vuotiaalt.. kukaa 14v ei kirjota tollee


    • sdjvsodjviofc

      Riippuu paikasta...

    • Hayles

      Ite haluisin alahuuleen, oikeelle puolelle, ongelmana on, että olen 14 ja harkitsin että jos ottaisin kun täyttäisin 15.. mutta siellä pitääkin sitten olla huoltaja mukana O.o Kaverin kanssa molemmat haluttais se.. Mietitty jo suht pitkään, itse en oo missään tapauksessa tekemässä, en vaaranna ulkonäköäni ja terveyttäni sen takia! Haluun sitä niin paljon, että vaikka hehkutan sitä puol vuotta siihen asti kun oon 15 (: Onhan se parempi kun joku tatska..

    • Itekki vois

      Ite haluisin kans huuleen, mutta äiti ei anna edes kolmatta reikää korvaan.
      Mahoton homma saada mulla lävärii enne ku muutan kotoo pois, ja enhä mä ookkaa ku vaa sen 13 vuotta :D

      • Lävistykset ♥

        Ihan sama juttu :)


    • Vinksui:)

      Nooh.. toi vanhempien suostuttelu ei usein johda mihinkää. Kannattaa vaa olla hiljaa kaks kuukautta ja sen jälkeen kysyy uudellee ja toimii näin muutaman kerran, että kahen kuukauden aikana korusta EI MAINITA. Sittenku näin on käyny vanhemmat huomaa et oikeesti haluut sitä, ettei se oo vaa hetken mielijohde :)

    • -ANNA-

      haluisin superpaljon madonna lävärin, mut ongelmana again vanhemmat. Ne sanoo vaan aina et " ei se ees näytä kivalta ja sit sul jää ikuinen arpi siihe". vitut.
      Ainoo mihin ne suostuu on hammaskoru ja sit korvikset. Otan nyt varmaan ekaks sen hammaskorun ja sit vähän myöhemmin alan jutskailee siit madonnast vaiks tuskin tulee onnistuu. Toisaalta voisin oottaa sen kolmevuotta ja sit varmaan tietäisin mitä oikeesti haluun ja sit oisin 18 ja tekisin just niinku must tuntuu.:)

    • Tyttö 13w

      Miten porukat saa suostuteltuu kielikoruun ? jankannu oon jo yli kaks vuotta, eikä mul oo mitään lävistyksiä ku perus korvikset -.-

    • Hippuli

      Sanoin täs just äidille, että haluun kolmannet korvikset joululahjaks, ja sanos, että; "jaa, ku eikö noita reikii oo jo ihan tarpeeks..?" öö siis neljä reikää yhteensä, korvissa ;D Ite haluun vaikka mitä lävistyksii, bridge, spider bites, kulma, madonna, labret ja sit ehkä kieleen 8) En vaan tajuu ku ite haluisin, se on mun ulkonäköni, ja sit ei voida suostuu :/ Alampa täs taas pian jankkaamaan sitä, häiritsen äidin televisionkatselua ja jankkaan 8D

      • 2reijätkorvis

        kultasepänliikkeet tekee sulle reijät korvii jos oot vaik vaa isosiskoskaa, mulle ainaki


    • no meitsii

      Mullakii vanhemmat on ongelmaan huulikoruun :( oon pyytänny jo vuoden mut en saa koska "et pääse mihinkää töihi".. mut silti napakorun sain ihan tosta vaan D: ymmärrys ei riitä :/ äiti vaa kerran kysy mult "haluut sie napakorun?" olin ihan sillee et joo haluun :DD se luuli etten haluis :DDD ja napakoru ollu mulla melkee vuoden eikä iskä tiiä mitää :/ mut yritän suostutella et saisin kaks huulikoruu :DD
      //oon 13 :DD

      • kapteeni kaihi

        Rehellisesti sanottuna kyllä kuulostatkin 13-vuotiaalta. Jos ei ole ryhtymässä napatanssijaksi yms. niin napasi tulee näkymään huomattavasti vähemmän, kuin huulesi, eli napakoru tuskin estää työnsaantiasi niin kuin huulilävistys.


      • Randömm

        Hah... ite sain jo huulukorun 10-vuotiaana. Mikäs siinäc: se koru on mulla ollu jo 3-vuotta. Saisin ottaa nytkin uuden lävärin. Mut jaa, ite sain vaan kysymällä millon voin saada huulikorun. Vastas vaa et koska tahansa


      • lifemocker

        entäs jos kasvaisit vielä sen 3 vuotta ja miettisit sitten asiaa uudestaan


      • Nolooot
        Randömm kirjoitti:

        Hah... ite sain jo huulukorun 10-vuotiaana. Mikäs siinäc: se koru on mulla ollu jo 3-vuotta. Saisin ottaa nytkin uuden lävärin. Mut jaa, ite sain vaan kysymällä millon voin saada huulikorun. Vastas vaa et koska tahansa

        Voin sanoo et toi on noloo -_- ite en ainakaan hehkuttais sillä et on kymmenen vuotiaana lävistys...


      • HALUUN LÄVISTYKSEN!!!
        Randömm kirjoitti:

        Hah... ite sain jo huulukorun 10-vuotiaana. Mikäs siinäc: se koru on mulla ollu jo 3-vuotta. Saisin ottaa nytkin uuden lävärin. Mut jaa, ite sain vaan kysymällä millon voin saada huulikorun. Vastas vaa et koska tahansa

        Mun vanhemmat on vaa sillee jos joku mun kaveri on saanut lävärin, että ei voi olla totta!! Ja itte haluaisin Nii vitusti!!Mutta ei... Miten saisin suostuteltua???oon 12v täytän pian 13v. Haluaisin siis HUULIKORUN:)


    • Joo.

      Itse sain hommattua rustokorun sillain, että semmoset 4 kk odottelin ihan hissukseen kun olin maininnut asiasta ja kerroin enemmälti siitä korusta, hoidosta, vaaroista yms. ja olin kärsivällinen enkä rupattanut koko ajan asiasta niin vanhemmat sai semmosen kuvan että se on harkittu päätös ja olen vastuullinen sen suhteen. Ja sitten tein vanhasta rengaskorviksesta ns. feikkikorun ja näytin miltä se näyttäisi minulla.

    • neeeeh

      Vitun ruma lävistys ja kasvaa ulos. Älkää ottako

    • neeeeeeeh

      Vittu sie neeeeh oo iha hiljaa kaikkien oma asia ottaako et äkä vitun läski paska puutu tähä eiks oo muut tekemist ku vittuilla oot varm joku 13vuotias poika joka on vitun läski ja tulee tänne aukoo päätään,.

      • haluuun huulikoruun

        Sori kun laitoinn vastauksena, mutta oon kännykällä, niin ei anna muuten. Ja no itekkin yritän saada äiti suostumaan huulikoruun. Ainoo asia minkä takia ei anna ottaa on, että se on muka epähygieeninen. Ja et esim. Jos syö niin muka ruokaa menee sinne väliin.


    • lävärit :)

      Itse tein teininä niin, että kun äitin suostumus piti saada niin laitoin äitin puhumaan ns. pussiin. Eli Aloin kyselemään varovasti oman vartalon itsemääräämisoikeudesta ja siitä etteikö mun valinnat mitä teen vartaloani koskien on ne sitten virheitä tai omia valintoja, sekä jos teen virheen niin joudun itse elämään sen kanssa eikä kenenkään muun. Ja kun toinen on myöntynyt näihin niin vaikeaa hänen on enää perustella tai kieltää koru :).

    • Toivotonnonnon

      Moi oon koht13 ja oon kinunnu napalävistystä jo kohta1,5vuotta!!ja äiti ja isä ei ole kovin innostuneita asiasta.miten saisin vakuutettua ne että olen valmis ottamaan sen ja että tiedän sen riskit,hoidon,kivun ,hinnan,...jne jne...haluaisin se synttärit lahjaksi:3:3

    • keinelustttttt

      säästät ite rahat ja lupaat tehä jotai sen etee. :D puhut niistä riskeistä sen kans ja vakuutat sen, että oot valmis ottamaa ne riskit. simple as that.

      • Anonyymi

        Kakarat ei riskeistä pysty ottamaan vastuuta! Naurettava ajatuskin.


    • iii2

      Luultavasti jos äitis on sitä lävistystå vastaan, niin se tulee olemaan silloinkin vaikka sitä suostuttelisit. Lävistyksessä on kuitenkin olemassa tietyt riskit ja sun äiti on niistä vastuussa vielä kun olet alaikänen... itse pyysin vanhemmilta lupaa neljä vuotta... mutta eipä auttanut ja kävin sen sitten itse ottamassa enkä oo katunu

    • <3<3

      Heips. Oon ite 12v (pian 13) ja oon rakastanut lävistyksiä jo monta vuotta.. Äitille mainitsin 11v et haluisin lävistyksen, ei suostunut. Johtuisko siitä sillo, etten sen mielestä osannut hoitaa asiaa hyvin, ja et olin sen verran nuorempi sillon? Äitillä on ittellään napakoru, ja kaks tatuointii korvikset. Et.. voiskohan tatuointii käyttää hyväks, ja napakoruu? 8DDD

    • Sannnnnnni

      11-vuotias on kuitenkin vanhemman kannalta aivan hiton nuori -lapsi, ja onhan se vanhemmalle aika kova paikka kuitenkin että lapsi kasvaa.
      Suosittelisin: valitse se yksi tai korkeintaan kaksi jotka todella haluat ja lupaa pysytteleväsi niissä, ainakin kunnes täytät 16 tai 18. Vanhemmalle on helpompi hyväksyä yksi kieli- tai napakoru kuin koko lapsi neulatyynynä.
      Hae lävistäjältä hoito-ohjeet ja opettele ne ulkoa. Korosta erityisesti sitä ettei hyvin tehdystä ammattimaisesta lävistyksestä jää isoa jälkeä.
      Korosta että maailma muuttuu; 50-luvulla nuorella naisella saattoi maine kärsiä housuista ja huulipunasta; nykyisin aika monella opettajaopiskelijalla on lävistyksiä. Lävistys on kuitenkin aika harmiton omien rajojen kokeilu, toisin kuin vaikka dokaaminen.
      Tarjoudu maksamaan lävistys omista rahoistasi jos olet tarpeeksi vanha esim. mainosten jakoon, tai tekemällä ekstra kotitöitä ellet ole. Useimmat vanhemmat ihastuvat vastuunkannosta niin että sallivat kaikenlaista.

    • bellaww

      Mä en ymmärrä et mitä se vanhempia haitta jos mä otan jonkun lävärin naamaan. Ite haluaisin septumin, mutta kun eräd henkilö ei pidä ideasta. Ihan syöpää tämmönen.:-\

      • Anonyymi

        Se haittaa vanhempia siten, kun olet heidän lapsi joka tapauksessa. He eivät halua lävistettyä lasta hävettäväkseen ja ihmisten pilkattavaksi. Ihmiset luulevat heitä ihan kamaliksi vanhemmiksi, jotka antavat lävistää lapsensa linnakundin näköiseksi ja pilata elämän.

        Kenen vanhemman luulet antavan lapsensa lävistäjän pahoinpideltäväksi?


    • Anonyymi

      Mul on se et äiti ei anna skeittaa ja käytin just 20 e siihe lautaa ja kun tulin kotiin niin se sano vaa että se on tosi vaarallinen eikä anna mun skeittaa sillä esim kouluun se sanoo et se ei oo kulkuneuvo vaa joku lelu täysin ikäsille ja se on kateellinen varmaan koska ei ite saanu skeittaa lapsena:p

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe