Paljonko maksoitte myötäjäisiä

miehellenne?

"Morsiamen isän mukaan sulhasen perhe oli pyytänyt myötäjäisissä 380 euroa ja uutta moottoripyörää. Morsiamen perhe oli kuitenkin maksanut Kumarille vain 45 euroa. Liian pienet myötäjäiset voivat johtaa järjestetyn avioliiton purkamiseen. Myötäjäisten suuruudesta miniä voi kuulla pitkäänkin. Myötäjäiset ovat usein myös suurin syy perheväkivaltaan Intiassa." http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200905100145431_ul.shtml

6

2016

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Suomen väkivaltatilastojen huippuun? Suomiäijät eivät saanetkaan morsiamen suvulta tarpeeksi fyffee ja sen vuoksi hakkaavat naisiaan.

• ................

siinä taitaa olla syy miksi turkkilaisnaiset saavat ns.pataan muslimimiehiltään.

• Feliza

Mytäjäiset maksetaan morsiamelle. Me emme tosin ole menneet naimisiin islamilaisittain, joten en ole myöskään myötäjäisiä saanut.

• Meriami

Emme mekään menneet naimisiin islamilaisittain, mutta vihkimiseen kuului silti kohta, jossa mies antoi minulle rahaa. Tosin summa oli suhteellisen pieni verrattuna siihen, millaisia summia häneltä nykyään lypsän ;)

• myöskin
        Meriami kirjoitti:

Emme mekään menneet naimisiin islamilaisittain, mutta vihkimiseen kuului silti kohta, jossa mies antoi minulle rahaa. Tosin summa oli suhteellisen pieni verrattuna siihen, millaisia summia häneltä nykyään lypsän ;)

niin päin, että miehen perhe maksaa myötäjäiset morsiammesta. Käytännön mukaan osa myötäjäisistä kuuluu morsiammelle, osa hänen perheelleen. Omat myötäjäiseni koostuivat kultakoruista, eli myötäjäiset tulivat suoraan minulle. Meidät on vihitty islamilaisin menoin, ja avioliittosopimuksen mukaisesti mies maksoi minulle "rahasumman, jota ei mainita" (= raha on tarkoitettu taloudelliseksi avuksi mahdollisen avioeron tapahtuessa, mutta koska sitä ei kukaan avioituessaan toivo, on tämä raha sellaista, josta ei puhuta). Summa oli aikoinaan hänen ½ vuoden palkkansa - eli ei meikäläisittäin mitenkään suuri summa, mutta sikäläisittäin ihan kohtuullinen raha.

• Vietnamilaisen mies

Vaimon kulttuurissa sulhasen vanhemmat sponssaavat morsiamen korut ja antavat parille vähän rahaa, että nämä pääsevät elämän alkuun. Kun minulla ei sattuneesta syystä ollut vanhempia fölissä niin pistin itse korut (tonnin kieppeillä) ja fyrkat. Nämä sitten annettiin juhlallisesti morsiamelle itse tilaisuudessa. En siinä vaiheessa oikein ymmärtänyt sen rituaalin merkitystä mutta vaimon pyynnöstä annoin sitten koko matkakassan hänelle siinä kaikkien edessä, jotain kymppitonnin. Se oli pelkkää teatteria alusta loppuun koska hän antoi rahat takaisin samana päivänä mutta valokuvista hoksasin mikä vaikutus sillä oli, kaikki tuijottavat sitä setelinippua. Sitä oli siellä kuulema kohtuullisen paljon käsitelty jälkikäteen, pankissa oli käyty kysymässä euron kurssia ja niin poispäin. Vähän se oli vissiin enemmän kuin mikä on paikallinen normitaso. Tai no onhan se 10 vuoden liksa, kai se täälläkin päitä kääntäisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6565
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2261
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1857
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      83
      1235
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1032
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      970
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      81
      915
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      833
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      32
      830
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      147
      757
    Aihe