Olen harkinnut pakettiauton vaihtoa ja Transporterin T5:nen on yksi vaihtoehto,joten tässä muutama kysymys.Onko 131 ja174 hepaasella muuta eroa,kuin eri viritys aste?vaikuttais yhtäkkiä että perus koneissa ei suurta eroavaisuutta.Volkkarin neliveto?onko ollu penikkatautia?Ja kaikki muutkin jutut kyseisestä mallista olis aiva mukavia,esim mitä tulee ottaa huomioon käytettyä volkkaria ostettaessa.
Transporter T5
4
6910
Vastaukset
- ex-Mosse
Kolmesta itsellä kokemusta. vm 2003 1.9l TDI - pikku ongelmia Webaston kansssa ja yksi iskari meni vaihtoon ennen 90tkm. vm 2005 2.5l TDI 4Motion Multivan. 90tkm ajettu ja vaihdettu - ohjaustehostimen hydraulipumppu kahdesti (ensimmäinen goodwillinä 30% hinnalla ja osatakuuna toinen) - vesipumppu vaihdettu 60tkm ajettuna takuuseen - ilmastoinnin vapaakytkin ja kumikytkin vaihdettu 60tkm ajettuna goodwillinä (maksettu 30% hinnasta) ja kompura 70tkm kohdalla puoleen hintaan. - etutukivarsien kumit meni 90tkm kohdalla vaihtoon vm 2007 2.5l TDI 4Motion. Moottorinohjaukseen joku anturi meni takuuna ja aluksi oli huoltoväli 15tkm kunnes ajoivat uuden softan 30tkm huollon jälkeen. Kaikissa sama ongelma eli liukuoven kahvat hankaa maalin niiden juuresta pois. Pakuihin sain takuuna maalauksen uusiksi, mutta Multivaniin pitäisi maksaa itse maalaukset, vaikka on selkeästi suunnitteluvirhe. Eli kolmen otannalla sanoisin, että perustoimiva, mutta jos huono yksilö sattuu kohdalle niin vikoja kyllä riittää. Nelivedossa ei ole ollut ongelmia - maastossakin on tullut noilla rämmittyä kun tutun mökki on lähes ajokelvottoman metsätien päässä. Eri tehoversioissa on muutakin eroa kuin vain softa ja sitä kautta teho. Eli et saa 131hv mallista 174hv tehoista lastulla, sillä 174hv:sta saa lastulla vastaavasti lisää tehoa. 131hv kyllä riittää melko hyvin pienienkin kärryjen vetoon. Pakulla tulee kiskottua hevosta parin viikon välein, joten sitä on siis tullut testattua. Suuremmilla kuormilla toki tuon 174hv edut tulevat esiin.
- ex-omistaja
Mulla oli -07 4motion 131heppanen. Autohan on hyvä ajettava (kun siirtää väliseinää taaksepäin, että mahtuu ajamaan) ja pieni ruokainen kun ajaa nätisti. Mutta mutta, mulle sattui se "kolmas otanta". En nyt ihan tarkkaan muista oliko se vuodenaikana 12 vai 13 kertaa takuu remontissa ja viimeisen kerran mun aikana oli remontissa sisäpalon takia. 12 kuukauden aikana vw oli 3 kuukautta korjaamolla (aj.30tkm). Että silleen. (eli joukkoon mahtuu viallisia yksilöitä, mutta myös viattomia yksilöitä).
- iso pena
onhan tuossa 131 heppasessa erilainen ja pienenmpi turbokin verratuna 174 heppaseen. vajaampi tehosen turbo maksaa muutaman satasen enemmänkin kuin tuon tehokkaiman mallin turbo.. toinen turbo on garret ja toinen kkk.. juu itsellä kokeusta tuosta liukuoven kahvan tekemästä ruoste vauriosta.. vw tiputtaa takuu aikaa sen mukaan mitä useampi omistaja autolla on ollut. niin ja tuo kaksois massa vauhtipyörä on myös aika huono keksintö.. ei oikein kestä virittämistä..
- Tympäytynyt
Minulla t5 2005 1,9 malli. Ei ole talviauto. Puhutaan että kulutus 7,1 mutta ainoastaan kesällä. Talvella webasto kokoajan päällä kulutus 10l. Nyt meni webasto rikki ei lähde käymään säteilijällä yli 20 pakkasesta. Tosi kylmä auto hiaceen verrattuna. Ei ikinä ww tä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 29011362
- 1337030
- 1005771
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa415141- 524301
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304009- 613544
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323521Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223055- 793030