Transporter T5

Vaihto aikeissa

Olen harkinnut pakettiauton vaihtoa ja Transporterin T5:nen on yksi vaihtoehto,joten tässä muutama kysymys.Onko 131 ja174 hepaasella muuta eroa,kuin eri viritys aste?vaikuttais yhtäkkiä että perus koneissa ei suurta eroavaisuutta.Volkkarin neliveto?onko ollu penikkatautia?Ja kaikki muutkin jutut kyseisestä mallista olis aiva mukavia,esim mitä tulee ottaa huomioon käytettyä volkkaria ostettaessa.

4

6409

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Mosse

      Kolmesta itsellä kokemusta. vm 2003 1.9l TDI - pikku ongelmia Webaston kansssa ja yksi iskari meni vaihtoon ennen 90tkm. vm 2005 2.5l TDI 4Motion Multivan. 90tkm ajettu ja vaihdettu - ohjaustehostimen hydraulipumppu kahdesti (ensimmäinen goodwillinä 30% hinnalla ja osatakuuna toinen) - vesipumppu vaihdettu 60tkm ajettuna takuuseen - ilmastoinnin vapaakytkin ja kumikytkin vaihdettu 60tkm ajettuna goodwillinä (maksettu 30% hinnasta) ja kompura 70tkm kohdalla puoleen hintaan. - etutukivarsien kumit meni 90tkm kohdalla vaihtoon vm 2007 2.5l TDI 4Motion. Moottorinohjaukseen joku anturi meni takuuna ja aluksi oli huoltoväli 15tkm kunnes ajoivat uuden softan 30tkm huollon jälkeen. Kaikissa sama ongelma eli liukuoven kahvat hankaa maalin niiden juuresta pois. Pakuihin sain takuuna maalauksen uusiksi, mutta Multivaniin pitäisi maksaa itse maalaukset, vaikka on selkeästi suunnitteluvirhe. Eli kolmen otannalla sanoisin, että perustoimiva, mutta jos huono yksilö sattuu kohdalle niin vikoja kyllä riittää. Nelivedossa ei ole ollut ongelmia - maastossakin on tullut noilla rämmittyä kun tutun mökki on lähes ajokelvottoman metsätien päässä. Eri tehoversioissa on muutakin eroa kuin vain softa ja sitä kautta teho. Eli et saa 131hv mallista 174hv tehoista lastulla, sillä 174hv:sta saa lastulla vastaavasti lisää tehoa. 131hv kyllä riittää melko hyvin pienienkin kärryjen vetoon. Pakulla tulee kiskottua hevosta parin viikon välein, joten sitä on siis tullut testattua. Suuremmilla kuormilla toki tuon 174hv edut tulevat esiin.

      • ex-omistaja

        Mulla oli -07 4motion 131heppanen. Autohan on hyvä ajettava (kun siirtää väliseinää taaksepäin, että mahtuu ajamaan) ja pieni ruokainen kun ajaa nätisti. Mutta mutta, mulle sattui se "kolmas otanta". En nyt ihan tarkkaan muista oliko se vuodenaikana 12 vai 13 kertaa takuu remontissa ja viimeisen kerran mun aikana oli remontissa sisäpalon takia. 12 kuukauden aikana vw oli 3 kuukautta korjaamolla (aj.30tkm). Että silleen. (eli joukkoon mahtuu viallisia yksilöitä, mutta myös viattomia yksilöitä).


    • iso pena

      onhan tuossa 131 heppasessa erilainen ja pienenmpi turbokin verratuna 174 heppaseen. vajaampi tehosen turbo maksaa muutaman satasen enemmänkin kuin tuon tehokkaiman mallin turbo.. toinen turbo on garret ja toinen kkk.. juu itsellä kokeusta tuosta liukuoven kahvan tekemästä ruoste vauriosta.. vw tiputtaa takuu aikaa sen mukaan mitä useampi omistaja autolla on ollut. niin ja tuo kaksois massa vauhtipyörä on myös aika huono keksintö.. ei oikein kestä virittämistä..

    • Tympäytynyt

      Minulla t5 2005 1,9 malli. Ei ole talviauto. Puhutaan että kulutus 7,1 mutta ainoastaan kesällä. Talvella webasto kokoajan päällä kulutus 10l. Nyt meni webasto rikki ei lähde käymään säteilijällä yli 20 pakkasesta. Tosi kylmä auto hiaceen verrattuna. Ei ikinä ww tä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2012
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1907
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      11
      1381
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe