Ihmisten suhtautuminen ihostaan huolta pitäviin miehiin?

Cristopher Garhand

Monesti saan kuulla lähinnä miespuolisilta kavereilta, että "Onks nää ihonpuhdistus tuotteet sun?" ja "Miks sä käytät näitä?". Käytän niitä siksi jotta ihoni voi paremmin. Kun kasvot tuntuvat hyvältä, niin mielikin on paljon iloisempi, ainakin omalla kohdallani. On myös yksilöllistä, että tarvitseeko ihonhoito tuotteita, mutta mielestäni ne ainakin tekevät ulkoisesti särmikkäämmän ja samalla tuntuu sisältäpäinkin itsevarmalta. "Eiks noi kosteusvoiteet ja puhdistus tuotteet oo vähä naisten juttu?" Usein ihmiset jotka eivät niitä käytä liittävät ne naisten jutuiksi, homojen ja metroseksuualien toimintatavaksi. Kaikki edelliset ovat ajatusmalleja jotka ovat kapeakatseisten ihmisten tarrautumista luuloihin ja käsitteisiin. "Ihan ku sul ois puuteria?" Tähän vastaan yleensä vain, että "Aijaa, niinkö näyttää". Eli jutun juoni on siinä, että ei ole väliä mitä muut ajattelevat, jos olet mieheksi ns. 'normaalia kauniimpi'. Tärkeää on tykätä itsestään ulkoisesti ja sisäisesti. Sitten pystyy tykkäämään muistakin enemmän. On myös helpompi löytää muiden ihmisten hyvät puolet ja positiiviset asiat, kun tykkää itsestään. Sama tilanne mielestäni miehilla kuin naisilla meikkauksen kohdalla, eli sopiva ehostus kaunistaa/komistaa. Naiset voivat toki hieman enemmän käyttää värejä kulmiinsa kuin miehet, mutta sekin on vain mielipiteeni. Ei ole kuitenkaan syytä vetää överiksi, eikä herättää liikaa huomiota. Mielipiteitä ja ajatuksia tekstiin liittyen!?

21

1934

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa

      Mitä voiteita käytätte? Kuinka useasti? Mikä on paras hintalaatusuhteelta?

      • Cristopher Garhand

        Käytän tällähetkellä seuraavia tuotteita: Aamuin ja illoin Biotherm - Biopur Pore Derucer. Se on hellävarainen syväpuhdistava ihohuokosia supistava puhdistusgeeli. Kosteusvoiteena toimii Dermalogica - Oil Control Lotion. Se on siis helposti rasvoittuvalle iholle, joka tekee mattapinnan. Aamuin illoin. Kerran viikossa käytän Clarins Men kuorinta voidetta. Myös kerran viikossa Biothermin tuotteiden naamion teen. Kaikki muut ovat naisten tuotteita paitsi kuorinta tuote. Voin suositella kaikille Dermalogica-tuotteita. Ainakin niissä on laatu kohdallaan mielestäni. Tuotteita saa ainakin kauneusalan liikkeistä ja Helsingin Sokoksesta ja Stockmanista.


      • hoitakaa vaan
        Cristopher Garhand kirjoitti:

        Käytän tällähetkellä seuraavia tuotteita: Aamuin ja illoin Biotherm - Biopur Pore Derucer. Se on hellävarainen syväpuhdistava ihohuokosia supistava puhdistusgeeli. Kosteusvoiteena toimii Dermalogica - Oil Control Lotion. Se on siis helposti rasvoittuvalle iholle, joka tekee mattapinnan. Aamuin illoin. Kerran viikossa käytän Clarins Men kuorinta voidetta. Myös kerran viikossa Biothermin tuotteiden naamion teen. Kaikki muut ovat naisten tuotteita paitsi kuorinta tuote. Voin suositella kaikille Dermalogica-tuotteita. Ainakin niissä on laatu kohdallaan mielestäni. Tuotteita saa ainakin kauneusalan liikkeistä ja Helsingin Sokoksesta ja Stockmanista.

        ihoanne mutta ÄLKÄÄ käyttäkö meikkiä. PLEASE. Tietenkin jos on homo niin voi käyttää, mutta todellakin jos nainen huomaa että kundikaveriehdokkaalla on jotain PUUTERIA niin se on ihan sama kuin ilmoittaisi että olen homo. Joten uskaltakaa olla ihan miehiä. terveisin nainen


      • Christopher Garhand
        hoitakaa vaan kirjoitti:

        ihoanne mutta ÄLKÄÄ käyttäkö meikkiä. PLEASE. Tietenkin jos on homo niin voi käyttää, mutta todellakin jos nainen huomaa että kundikaveriehdokkaalla on jotain PUUTERIA niin se on ihan sama kuin ilmoittaisi että olen homo. Joten uskaltakaa olla ihan miehiä. terveisin nainen

        Mielestäni seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta mieskin voi käyttää kevyesti peitepuikkoa ja puuteria, ilman että sen takia leimataan homoksi. Jos mies toimii vähänkin samalla tavalla kuin nainen, niin sitten hän yleensä automaattisesti lokeroidaan. Taitaa olla sitä vanhaa tuttua kuluneiden ajatusmallien luuppausta.

        Jos meikkiä on vähän, ja se on tasaisesti levitetty, niin ei sitä todellakaan huomaa.

        Ja miksikö miehellä pitäisi olla meikkiä? Vastaus on samasta syystä kuin naisellakin.

        Käytän kohtalaisen harvoin meikkituotteita, mutta toisinaan niitä on ollut ihan hyvä käyttää. Täytyy myöntää, että leimautumisen takia on nykyisin jäänyt aika vähälle. Ei sillä, että sinänsä välittäisin vaikka "tavalliset pulliaiset" luulisivat että olen homo, mutta olen todennut mahdollisimman vähän huomiota herättämättä ja neutraali tyyli helpottavat ahdasmielisten ihmisten kukkoiluilta.


      • puhtaus ja
        hoitakaa vaan kirjoitti:

        ihoanne mutta ÄLKÄÄ käyttäkö meikkiä. PLEASE. Tietenkin jos on homo niin voi käyttää, mutta todellakin jos nainen huomaa että kundikaveriehdokkaalla on jotain PUUTERIA niin se on ihan sama kuin ilmoittaisi että olen homo. Joten uskaltakaa olla ihan miehiä. terveisin nainen

        ihonhoito jees, puuteri ja ripsiväri ei.

        Saa olla ihan kuinka kultakimpale mies muuten, mutta jos räpsyripsiin on laitettu maskaraa tai naama on puuteroitu, ni se on saman tien ex. Homppelikerhoa.


      • Denier

        Käytän aika usein miehille tarkoitettuja hoitotuotteita ja eikä kukaan ainakaan vielä ole asiaa kommentoinut. Minä kun olen jo 53, niin voisin hyvin vaikka
        kasvohoidossa käydä. Jalkahoitoon olen jo päätänyt mennä, kun työn puolesta
        joutuu seisomaan paljon. Jalkapohjat kovettuvat.


      • paksunahkainen
        Denier kirjoitti:

        Käytän aika usein miehille tarkoitettuja hoitotuotteita ja eikä kukaan ainakaan vielä ole asiaa kommentoinut. Minä kun olen jo 53, niin voisin hyvin vaikka
        kasvohoidossa käydä. Jalkahoitoon olen jo päätänyt mennä, kun työn puolesta
        joutuu seisomaan paljon. Jalkapohjat kovettuvat.

        Jos tarkoitat jalkapohjiin esim kantapään alueelle kertyvää paksuuntunutta nahkaa sen voi poistaa itsekin helposti ja siististi.
        Hetki hautoo jalkoja lämpimässä vedessä kostuttaa hiekkapaperin karkeus noin 120 luokkaa ja sillä hioo paksun nahkakerroksen ohuemmaksi, aina välillä huuhtelee hiekkapaperia vedessä, tulee siistiä ja tasaista jälkeä eikä enää vaivaa kovettunut paksuuntunut nahka kantapäissä, aikaa tuossa ei paljon mene.
        Samalla tavalla voi poistaa paksuuntuneen nahan muualtaki jalkapohjista


      • rekkis*
        puhtaus ja kirjoitti:

        ihonhoito jees, puuteri ja ripsiväri ei.

        Saa olla ihan kuinka kultakimpale mies muuten, mutta jos räpsyripsiin on laitettu maskaraa tai naama on puuteroitu, ni se on saman tien ex. Homppelikerhoa.

        Onpas ihmeellinen ajattelutapa. Mies on homppelikerhoa, vaikkei olisikaan, vain koska sinun mielestäsi ehostusta käyttävä mies on. Vähän sama kuin jos poikakaverisi näkisi sinut lippis päässä kumisaappaissa ja sanoisi "sä oot kyl saman tien nyt EX, mä en lesboo tarvitse".


    • Taichou

      Tervehdys!

      Olen törmännyt melkolailla samankaltaisiin mielipiteisiin. Olen melkein parikymppinen nuorimies, rakastan naisia, mutta tykkään myös näyttää hyvältä. Saan usein kuulla, että pukeudun tai näytän "homahtavalta" :)

      Aamuisin käytän Biothermin cleansing geliä. Se miesten perustuote harmaassa putelissa, joka puhdistaa ja raikastaa ihoa. Kerran viikkoon käytän saman tuotesarjan kuorintaa. Aina kasvojen pesun jälkeen hieron niihin Biothermin T-Pur intense - SOS correctivea, joka on aika hyvä helposti rasvoittuvalle iholle. Kerran viikkoon levitän myös Cliniquen savinaamion kasvoilleni, tämä tuote on naisten osastolta löydetty. Rakastan myös miesten tuoksuja. Olen mieltynyt nyt kevyempiin cologneihin, esmes Diorilta se yks uus en muista. Sitä voi laitella vähän useammin ja se tuoksuu vain läheltä ;)

      Entinen tyttöystäväni ei voinut sietää haluani meikata, joten jouduin vähentää sitä, lopulta lopetin miltei kokonaan. Testasin asiaa hyvän aikaa ennen kuin kerroin hänelle kokeilustani ja sain vain kuulla, että "vitsit, näytätpäs hyvältä tänään" tai muuta vastaavaa. Heti kun selvisi, että kasvoillani on ollut viime päivinä kevyesti perusmeikkivoidetta tai jotain päivettävää ja Diorin valokynää muutuinkin yhtäkkiä feministiseksi ja meikkauskielto astui voimaan :D Sitä vaan tytöt ihastelevat aina näyttelijäpoikia valkokankaalla, mutta eivätpä tajua, että kyllä niillä on aina meikkiä päällä. Mikä on siis ongelma, jos meikkaa hienostuneesti, huomaamattomasti ja niin, että ihan vaan näyttää paremmalta?

      Ihan ehdottomasti minunkin mielestäni on pukeuduttava ja näytettävä sellaiselta, mikä tekee itsensä tyytyväiseksi ja hyvinvoivaksi. Sisäiset fiilikset heijastuvat myös ulospäin. Naisiakin on niin kovin paljon erilaisia, eivät kaikki ole kiinnostuneita hikisistä lippispäistä, jotka käyttävät samoja vaatteita päivästä toiseen eivätkä pidä huolta ihostaan. Tai voi ehkä ollakin, että 15-vuotiaana mieltymykset ovat pääasiassa tuontyyppisiä, mutta lukioikäisestä lähtien olen huomannut, että ihmiset alkavat ajatella vapaammin. Tytöt alkavat tykätä monenlaisista asioista, kuten itsestään huolehtivista miehistä.

      Mielihaluihini kuuluisi myös nahkahousut, korvakorut ja konsultointia "oikeiden meikkien" käytöstä, mutta haluaisin löytää jonkun meikkitaiteilijan tai vaikka kauneussalongin miehille, jossa tällaisista asioista voisi keskustella.

      Tämä nyt oli vaan ajatusten virtaa. Jos aihe ei kuole niin jatkan mielelläni ja jaan mielipiteitäni.

      • Christopher Garhand

        Hyvä postaus Taichou.

        Minullakin ex naisystäväni ei sietänyt ollenkaan sitä, että halusin joskus kevyesti meikata. Ex ex tyttöystäväni taas halusi laittaa mulle meikin esim. illan viettoon lähtiessäni ja se oli hyvä sillä hän osasi tehdä sen tosi hyvin, niin ettei sitä sinänsä edes huomannut, paitsi että näytti toki erittäin hyvälle :)

        "Haluaisin löytää jonkun meikkitaiteilijan tai vaikka kauneussalongin miehille, jossa tällaisista asioista voisi keskustella."

        Tälläinen olisi ehdottomasti erittäin loistava asia. Minusta miehille tarkoitetulla kauneussalongilla olisi varmasti menestymis potentiaalia. Ei taida tälläisia ainakaan suomesta löytyä?

        Ei sillä etteikö perinteisissä enemmän nais voittoisissa paikoissa voi ihan hyvin käydä, mutta veikkaan, että monen miehen olisi helpompi mennä paikkaan joka on suunnattu vartavasten miehille.


      • talvetar1
        Christopher Garhand kirjoitti:

        Hyvä postaus Taichou.

        Minullakin ex naisystäväni ei sietänyt ollenkaan sitä, että halusin joskus kevyesti meikata. Ex ex tyttöystäväni taas halusi laittaa mulle meikin esim. illan viettoon lähtiessäni ja se oli hyvä sillä hän osasi tehdä sen tosi hyvin, niin ettei sitä sinänsä edes huomannut, paitsi että näytti toki erittäin hyvälle :)

        "Haluaisin löytää jonkun meikkitaiteilijan tai vaikka kauneussalongin miehille, jossa tällaisista asioista voisi keskustella."

        Tälläinen olisi ehdottomasti erittäin loistava asia. Minusta miehille tarkoitetulla kauneussalongilla olisi varmasti menestymis potentiaalia. Ei taida tälläisia ainakaan suomesta löytyä?

        Ei sillä etteikö perinteisissä enemmän nais voittoisissa paikoissa voi ihan hyvin käydä, mutta veikkaan, että monen miehen olisi helpompi mennä paikkaan joka on suunnattu vartavasten miehille.

        Hei, onpa kiinnostava aihe!
        Toivottavasti joku jatkaa vielä tätä vähän vanhaa keskustelua.
        Naisena haluaisin kuulla teiltä miehet, miksi laittautuminen on teistä niin mukavaa ja mistä löydätte meikkivinkkejä?


      • ghjgkh
        Christopher Garhand kirjoitti:

        Hyvä postaus Taichou.

        Minullakin ex naisystäväni ei sietänyt ollenkaan sitä, että halusin joskus kevyesti meikata. Ex ex tyttöystäväni taas halusi laittaa mulle meikin esim. illan viettoon lähtiessäni ja se oli hyvä sillä hän osasi tehdä sen tosi hyvin, niin ettei sitä sinänsä edes huomannut, paitsi että näytti toki erittäin hyvälle :)

        "Haluaisin löytää jonkun meikkitaiteilijan tai vaikka kauneussalongin miehille, jossa tällaisista asioista voisi keskustella."

        Tälläinen olisi ehdottomasti erittäin loistava asia. Minusta miehille tarkoitetulla kauneussalongilla olisi varmasti menestymis potentiaalia. Ei taida tälläisia ainakaan suomesta löytyä?

        Ei sillä etteikö perinteisissä enemmän nais voittoisissa paikoissa voi ihan hyvin käydä, mutta veikkaan, että monen miehen olisi helpompi mennä paikkaan joka on suunnattu vartavasten miehille.

        Minusta olisi mukavaa jos mies hoitaisi ihoaan, on kuitenkin isot huokoset ja mustapäitä. Sain sentään vaihtamaan saippuan parempaan kasvojen puhdistusaineeseen, mutta muuten ei innostu mistään hoitotuotteista tai edes aurinkosuojasta.


    • kylvain

      Luulisi ettei nykyään miesten ihonhoito olisi tabu. Miesten kosmetiikka on yleistynyt aika kovaa vauhtia ja luulisi että siitä on tullut yhä useampien miesten arkirutiineita, mutta ei tietysti kaikkien. Moni vieläkin ihmettelee kosteusvoiteiden ja puhdistustuotteiden käyttöä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on mukavaa kun iho näyttää paremmalta, kasvot näyttää paremmalta jonka myötä itsevarmuutta tulee lisää. Mun iho on pysynyt tosi hyvässä kunnossa koska mä olen myös pitänyt siitä huolta. Yhtä hyvin on miehiä, jotka käyvät kuntosalillaan pitääkseen vartalostaan huolta, niin miksei myös ihostakin?

      Omasta peilikaapistani löytyy:
      - Parranajovälineet ja tuotteet. Partavaahto ja aftershave. Molemmat Lorealin herkälle iholle tarkoitettuja ja parranajovehkeet on tuttua ja turvallista Gilletteä.

      - Ihon pesutuotteet. Nivean uutta energiaa antava puhdistusgeeli ja voide. Voidetta käytän vain aamuisin, koska yöksi on täysin erilainen voide. Kaksi kertaa viikossa käytän Biothermin kuorintavoidetta joka poistaa kuollutta ihosolukkoa ja parantaa verenkiertoa kasvoilla. Silmänympärysvoide kuuluu myös arkirutiineihin, mutta se on sen verran tujua tavaraa että käytän sitä vain iltaisin. Ennen nukkumaan menoa käytän myös Lumenen yövoidetta, joka uusii ihoa yön aikana ja iho hehkuu aamulla.

      - Kaksi kertaa viikossa käytän myös syväpuhdistavia kasvonaamioita. Ne tekevät ihosta kuin uuden. Välillä teen ihan erilaisiakin naamoja. Ei välttämättä syväpuhdistava.

      Ja tässähän tämä sitten olikin. Sitten vähän Calvin Kleinin tuoksua kaulalle ja menoksi. Vaikka tuo minun kosmetiikkalista kuullostikin hieman pitkältä ja jopa järkyttävältä joidenkin mielestä, uskokaa tai älkää olen ihan perus jannu joka pukeutuu T-paitaan ja farkkuihin.

      Olen jopa opastanut joitakin miehiä näiden tuotteiden käytössä, koska olen ollut AINOA tässä piirissä joka miehenä tietää nämä asiat, mutta kukaan ei uskalla kysyä niiltä keneltäkään muilta, ei edes naisilta.

      • vbnm;:

        "Luulisi ettei nykyään miesten ihonhoito olisi tabu. Miesten kosmetiikka on yleistynyt aika kovaa vauhtia ja luulisi että siitä on tullut yhä useampien miesten arkirutiineita, mutta ei tietysti kaikkien. Moni vieläkin ihmettelee kosteusvoiteiden ja puhdistustuotteiden käyttöä. Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että on mukavaa kun iho näyttää paremmalta, kasvot näyttää paremmalta jonka myötä itsevarmuutta tulee lisää."

        Totta, ehkä miehillä pitäisi urpoimpien mielestä olla leikkaamaton pesemätön risuparta ja iho täynnä näppylöitä. Hatuttaa ne ihmiset, jotka on päässeet luomaan miehistä eri kategorioita sen mukaan, pitääkö ihostaan huolta vai ei. Jako karkeasti homoihin ja heteroihin, mustavalko-ajattelua parhaimmillaan.

        Yhtä hyvin voidaan kysyä, miksi miehet saa kammata hiuksensa, eikö sekin ole ulkonäöstä huolehtimista? Jos miehet eivät olisi koskaan kammanneet hiuksiaan ja sitten alkaisivatkin vuonna 2011 tekemään sitä, niin nämä urpot pitäisivät sitä kai naisten ja homojen juttuna.


    • ddddddddddddddddf

      Hei. Itse olisin kans kovin kiinnostunu tälläsista asioista, mutta en ehkä liian julkisesti.

      Eli onko jotain tiettyä hyvää nettikauppaa mistä voi näitä kaikkia ihonhoito tuotteita tilailla?

      • 100% hetero

        Se on kyllä uskomaton tuo asenne ulkonäköön Suomalaisella miehellä. Mitä töykyisemmän näköisenä kulkee sen enemmän MIES on. Tosi mies ei naamaa puhdista, ei todellakaan valitse vaatteita niiden siisteyden vaan mukavuuden mukaan ja kaikkein vähiten meikkaa. 

        Tosimies puhkuu testosteronia ja hikeä, kulkee lekkkareissa ja tuulitakissa. Jumalauta jos se ei naiselle riitä.. 

        No kyllähän tuo perus lähiötypylle yleensä tuppaa riittämään mutta heti kun mennään suurempaa kaupunkiin tai peräti maailmalle niin alkaakin olemaan varaa mistä valita.

         Siinä mittelössä perus Suomalainen mies putoaa jo pelkän pukeutumisensa takia pahnan pohjimmaiseksi. 

        Itse tajusin tämän yhtälön noin 4 vuotta sitten ja aloin panostamaan itseeni. Voin itse paremmin ja näytän paremmalta.

        Ei siinä ole mitään väärää että haluaa näyttää paremmalta. Homon maineen saa kyllä helposti mutta televisiossa miehet hakevat apua tyyliinsä juuri homoilta joilla homma yleensä on hallussa.

        Tehkää niin kuin tuntuu ja näyttää hyvältä, siinä ei ole mitään pahaa.


    • ihonhoidosta

      Onpa outo keskustelu, kun ei ole tullut mitään asiattomuuksia.

      Kaappi on täynnä rasvoja itselläkin, mutta en ole kyllä varma tehosta. Mukavampaa tietty kun ei kutia eikä kiristä. Meikkiin en ole vielä sortunut.

    • 56ghbghyu

      Itse käytän vain tavallista kosteusvoidetta apteekista ostettua siis. Yleisrasva joka sopii kasvoille ja muuhun kroppaan. Eiköhän tämä ollut tässä, ihan normaalia se siis on.. Tyhmiä kavereita sulla on jos eivät käytä, olisi kiva tietää missä kunnossa heidän iho on : D

      • Oma neuvoni

        Itse käyttänyt jos jonkinlaista kosteusvoidetta ja silmänympärysjuttuja ainakin 20 vuotta - siis kaikki miestensarjoista - ja kuuluu kyllä ihan päivittäiseen rutiiniin.
        Kasvot pesen usein pelkällä vedellä, koska saippuan käyttö kuivattaa ihoani. Kuorinta-ainetta käytän kerran, pari viikossa.
        Aiemmin tuli ostettua paljonkin eri merkkisiä tuotteita ihan kokeilumielessä, esim. Clarins, Biotherm nyt mainitakseni. Ja käsittääkseni Clarins on kasvipohjainen ja Biotherm mineraali - vai oliko nyt toisinpäin.

        Mitään sen kummempaa eroa en ns. halvempien sarjojen ja kalliiden merkkituotteiden vaikutuksessa huomannut olevan - lähinnä hinta ja tietenkin mielikuva, että olisi jollain tavalla tehokkaampaa.

        Mielestäni LÓrealin miestensarjalla on hyvä hinta- ja laatusuhde ja sarjasta löytyy apua monenikäiselle iholle.
        Naisten voiteita en ole ostanut, koska käsittääkseni ne tehty naisten iholle, joka on jo hormonaalisestikin erilainen kuin paksumpi miehen iho. Mutta jokainen tyylillään.

        Meikkiä en käytä. Jotain itseruskettavaa aavistuksen verran kerran pari kuukaudessa talvella, ettei näytä niin kalpealta.
        Olen 45 vuotias, ja voin kertoa, ettei minulla olekaan roikkuvaa kasvonahkaa eikä silmäpusseja eikä helttaa leuan alla. Kyllä katsoisin, että tämä sen ansiosta, että olen koko aikuisikäni hoitanut kasvojani vaikka suurimman osan työelämästäni olen kuitenkin ollut raskaassa vuorotyössä.
        En ole kysellyt sen tarkemmin, mutta pari vuotta takaperin tein muutenkin elämänmuutoksen, joka pudotti painoa melkein parikymmentäkiloa 70 kiloon ja ainakin silloin menin kuin täydestä kymmenen vuotta nuoremmasta.

        Vinkkini tämän päivän nuorille miehille:
        Kannattaa nähdä hieman vaivaa ja aikaa kasvojenhoidossa - muutamankymmenen vuoden päästä eron huomaa viimeistään samanikäisiin, jotka sitä eivät ole tehneet. He näyttävät huomattavasti vanhemmilta.

        Ja onhan tuo ilmeisesti auttanut parisuhdemarkkinoillakin, koska itsellä menossa kolmas pitkä suhde.


    • WeryWoman

      Itse olen naispuolinen joka aina ennen mietti että voinko mä tehdä tätä ja voinko laittaa tämmöiset vaatteet ja mitä muut sanoo.
      Nykyisin yritän ajatella että tämä on minun elämäni eikä naapurin tai työkaverin,siitä on todella vaikea päästä irti mutta pyrkimyksenä olisi tehdä asiat niinkun itsestä hyvälle tuntuu enkä tee muille vahinkoa.
      Kyllä ne kommentoijat vähenee kun huomaa ettei sillä ole merkitystä eikä heidän kommentointi vaikuta sinuun

      • Hyvin todettu, WeryWoman!

        Kirjoituksesi oli kuin kopio omasta ajatusmaailmastani.

        Itse taistelin pitkään omaa naisminääni vastustaen ja miehenä jätin rasvat kaappiin - parkkiintunut nahka kun oli sitä miehisyyttä!

        Nyttemmin olen antanut itselleni luvan elää ja käyn ulkona myös tyttömoodissa. Rasvojen käyttö on tullut tutuksi ja ihon kuntokin on parantunut. Meikkauksella on ollut muutenkin etunsa, esimerkiksi hiukset ja kulmakarvat ovat tätä nykyä jo "sinnepäin".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe