Kävin tänään Tuhat torilla ja tein todella hyviä löytöjä pitkästä aikaa! Rovaniemen kirpputorien "ns laatu" on parempaan päin. Haluankin sanoa ison kiitoksen sinulle joka pidät pöytää nro 46, siellä oli hinnat kohdillaan ja valikoimaakin kun pengoin :) Toivottavasti luet tätä palstaa jotta kiitokseni menee perille! Mitä mielta te muut olette näistä rovaniemen kirpputoreista? Onko kukaan käynyt siellä kairatiellä sijaitsevalla kirpputorilla? Mukavat kesän odotukset!
tuhat tori
39
4069
Vastaukset
- sannaleenat
minä kävin myös tänään tuhat torilla ja kylläpäs löytyi paljon kaikkea kivaa! en ole käynyt vielä muilla kirppareilla rovaniemellä ollenkaan!
- rappiolla ollaan
Tuhattori on yhdyssana.
- tavaraa
tuhattorilla kun vertaa konttiin tai varastotien kirppiksiin
- Nimittäin.
tavaraa kirjoitti:
Oman pöydän kehuminen ja mainostaminen. Kävin kattomassa, oli paskaa tavaraa. Yäk.
- kentsuliina
Nimittäin. kirjoitti:
Oman pöydän kehuminen ja mainostaminen. Kävin kattomassa, oli paskaa tavaraa. Yäk.
en tiedä onko kyseinen kirjoittaja mainostanut vai ei(ihan sama) mutta kävin pari tuntia sitten ja ihan peruskamaa siellä oli ja jotain lähti mukaankin. Siellä oli melkein kaikki pöydät täynnä mikä oli kyllä kiva, sai penkoa ja tonkia
- jiiiiiikka
tavaraa kirjoitti:
Missä kontti sijaitsee?
- ...
Nimittäin. kirjoitti:
mieki kävin mutta se pöytähän oli tyhjä!
- Ei ikinä enää
tavaraa kirjoitti:
Kontti? Herranjumala, tavara kalliimpaa kuin oikeassa kaupassa ja palvelusta ei tietoakaan. Cittarista sain vaatteita halvemmalla kuin Kontista ja ne eivät olleet tosiaankaan homeisia lumppuja.
- ...
Nimittäin. kirjoitti:
Aivan, kuka vaan huomaa tuosta, et kirjoittaja on itse nro46 haltija. Hohoi.
- sijaitsee
Ei ikinä enää kirjoitti:
Kontti? Herranjumala, tavara kalliimpaa kuin oikeassa kaupassa ja palvelusta ei tietoakaan. Cittarista sain vaatteita halvemmalla kuin Kontista ja ne eivät olleet tosiaankaan homeisia lumppuja.
lapin systeman tietä eteenpäin vasemmalla eco centerin oikealla kontti vasemmalla
- kirppistelijä
... kirjoitti:
Aivan, kuka vaan huomaa tuosta, et kirjoittaja on itse nro46 haltija. Hohoi.
Olen ilmeisesti kirjoittanut viestini siten, että se on väärin ymmärretty! Eli ei, en ole pödän pitäjä, enkä halunnut antaa itsestäni sellaista kuvaakaan. Mutta jos tästä jotain opin, niin ainakin sen että kun itse tai tuttavani tulevaisuudessa (mahdollisesti jo tällä viikolla) viemme kirpputorille tavaraa mainostamme täällä, sillä sehän näyttää toimivan =) Jos olisi mahdollista muokkaisin viestin oikeinymmärrettävään muotoon. Kuitenkin..toivottavasti kiitokseni menivät perille! ps. tarviiko kirppispöytiä edes mainostaa kun kyllähän ihmiset näkevät kun kiertelevät siellä ja tykkäävät jos tykkäävät? niin, ja onko rovaniemellä itsepalvelu kirppiksiä missään?
- melko kallis
Ei ikinä enää kirjoitti:
paikka tavaran laatuun ja siihen, että sitä kannetaan ilmaiseksi sisään, nähden. Paljon halvemmalla tavaraa saa Rovaniemen varsinaisilta kirpputoreilta, kunhan malttaa siellä ajan kanssa kierrellä, ja pitää päänsä kylmänä, eikä osta mitään ylihinnoiteltua tavaraa. Kontin ylihinnoittelu johtuu varmaan siitä, että hinnoittelijat ovat täysiä amatöörejä käytetyn tavaran kaupan suhteen. Mitä tulee 'Kontin' nimeen, niin ihmettelen sitä, pitäisikö ehkä nimeä vaihtaa. Pulju kun on lehtijuttujen mukaan kokonaan tuosta konttikeräyksestä luopumassa.
- kukaan käynyt ylitornion
melko kallis kirjoitti:
paikka tavaran laatuun ja siihen, että sitä kannetaan ilmaiseksi sisään, nähden. Paljon halvemmalla tavaraa saa Rovaniemen varsinaisilta kirpputoreilta, kunhan malttaa siellä ajan kanssa kierrellä, ja pitää päänsä kylmänä, eikä osta mitään ylihinnoiteltua tavaraa. Kontin ylihinnoittelu johtuu varmaan siitä, että hinnoittelijat ovat täysiä amatöörejä käytetyn tavaran kaupan suhteen. Mitä tulee 'Kontin' nimeen, niin ihmettelen sitä, pitäisikö ehkä nimeä vaihtaa. Pulju kun on lehtijuttujen mukaan kokonaan tuosta konttikeräyksestä luopumassa.
kirppiksellä siellä on sika halpaa pussi vaatteita ja yksi matto niin hintaa oli vain 10 euroa
- lukenut miksi
melko kallis kirjoitti:
nuo keräyslaatikot poistuvat? Jotkut käyvät niitä yökaudet tonkimassa ja varastavat tietenkin parhaat tavarat ja lisäksi saattavat levitellä vaatteita ympäriinsä. Jos ihmiset malttaisivat pitää nokkansa poissa noista keräyslaatikoista varastamismielessä, ne varmaan jatkossa pysyisivätkin paikallaan. Minusta ainakin olisi kurjaa jos vien hyvään tarkoitukseen tavaraa ja sitten joku idiootti varastaa ne ja myy vieläpä mahdollisesti eteenpäin. Kerran olen itse ohiajaessa nähnyt miten joku mies dyykkasi noita laatikoita, nakkeli vaatteita autoon ja jonkin sortin kypärän. Ja kyllähän se tavara hieman kalliimpaa on, mutta ovat paljon siistimpiä kuin kirpputoreilla. Ja kyllähän varmasti kontillakin menoja on, ei mikään laitos/yritys toimi tappiolla.
- lahjoittajax
melko kallis kirjoitti:
90 prosenttisesti konttiin tavara kulkeutuu kahdelta isolta kirpparilta. Tavarat ,joita ei kukaan huoli kirpparilta ,roudataan ne kontin laatikkoihin. Josta taas isot kulut,kun ne kuskataan Kuusiselän kaatopaikalle.
- lalallaa
melko kallis kirjoitti:
Kontin toiminnalla rahoitetaan SPR:n toimintaa. Kontti myös tarjoaa työtä työttömille. Tavallisissa kirppikissä ihmiset itse laittavat myytävät vaatteet esille ja huolehtivat pöydän kunnosta. Kontissa tämä työ tehdään tyäntekijöiden voimin.
- uusi rollo
kirppistelijä kirjoitti:
Olen ilmeisesti kirjoittanut viestini siten, että se on väärin ymmärretty! Eli ei, en ole pödän pitäjä, enkä halunnut antaa itsestäni sellaista kuvaakaan. Mutta jos tästä jotain opin, niin ainakin sen että kun itse tai tuttavani tulevaisuudessa (mahdollisesti jo tällä viikolla) viemme kirpputorille tavaraa mainostamme täällä, sillä sehän näyttää toimivan =) Jos olisi mahdollista muokkaisin viestin oikeinymmärrettävään muotoon. Kuitenkin..toivottavasti kiitokseni menivät perille! ps. tarviiko kirppispöytiä edes mainostaa kun kyllähän ihmiset näkevät kun kiertelevät siellä ja tykkäävät jos tykkäävät? niin, ja onko rovaniemellä itsepalvelu kirppiksiä missään?
Mainostus toimii vielä näin vuoden päästäkin :) Googletin kirppiksiä Rovaniemellä ja tämä keskustelu tuli esiin. Ja arvaatte varmasti mihin tavarani (muuton yhteydessä kodin tyhjennys kaikesta mitä en välttämättä tarvitse!) vien: Tuhattorille :)
Kiitos kirppistelijä! - Anonyymi
Ei ikinä enää kirjoitti:
Cittarin poistomyynneistä saa usein tavaraa halvemmalla
,kuin yhdeltäkään Rovaniemen kirpparilta.
- Lauantaina kirppisks
Mie myös olen ollut tyytyväine! Jos ei enää tarvitse jotain, miksei laittais kiertoon? Hinnat ollu Tuhattorilla kohtuullisia ja huomasin, että myyjäkki on siellä auttanu löytään sen oikeen hinnan kun pöydän vuokraaja on pähkäilly hinnottelun kaa. Ja ne on siis vaikuttanu järkeviltä vinkeiltä eli mieluummin pienellä hinnalla, jos haluaa oikeesti tavaran kiertoon!
- Anonyymi
Tunkkanen paikka onkohan homeessa? Sen näköinen hökkeli, että romahtaa koko paska.
Ei voi suositella tätä paikkaa rehellisille ihmisille. Vaikkapa vintikki on ihan eri tasoinen paikka.- Anonyymi
Ihan hirveä luola se hionekalupuolikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hirveä luola se hionekalupuolikin.
SPR:n Kontti
Osoite: Teollisuustie 13
Prismasta 0,5Km Kemiin päin.
Siistein kirppari Rovaniemellä. - Anonyymi
Samat tavarat seisovat vuositolkulla, jotka
omistaja itse on jostain kuskannut.
Pöytävuokra on niin korkea , ettet välttämättä
saa omiasi pois, mutta tavarat kyllä menee.
- Anonyymi
Kirpparihinnaksi tavaralle sopii neljäsosa tuotteen alkuperäisestä hinnasta.
Ikävä kyllä hintapyynnöt on lähes samat, kuin uuden samanlaisen tuotteen hinta kaupassa.
Eräskin pyysi jostain 70 luvun kapisesta lastulevykaapista 400 euroa. Kaappi oli lisäksi paskan värinen.
Ihmettelin, että kas kun ei 4000 maksa.- Anonyymi
Ihme että joku Kirpputori edes ottaa niitä
lastulevy hökötyksiä myyntiin.
Hieman tönäiset nurkasta , niin kaikki
saumat aukeavat, mikäli ei rysähdä kasaan
koko teos.
Viedään kirpparille, niin säästyy kaatopaikkamaksu.
- Anonyymi
Kuinkahan paljon on varastettua tavaraa myynnissä?
- Anonyymi
Varmaan on varastettuakin, samoin kuin Tori.fillä. Torilla on vain vielä lisäksi koko ajan huijausyrityksiä niin paljon, sekä osto- että myyntitilanteissa. Olkaa varovaisia. Tehkää kaupat vain Tori-viestinnän kautta, ei Wattsup-viestinnän kautta missään tapauksessa, ja mieluummin naamatusten.
- Anonyymi
SPR myy mm kypäriä joissa on hintalapputarra. Se on kiellettyä, vain lasikuitu - ja hiilikuitukypärien raaka-aine ei tuhoudu tarrojen liiman vaikutuksesta. Samoin siellä oli todella paljon vaarallisia sähkölaitteita ennen kuin TUKES puuttui asiaa, samalla antoivat ohjeet kypärien tarroista. Nyt on palattu vanhaan
Hinnat: normaali kaupan hinta 10%.
Tuhat-torilla oli myyntipöytiä, eli asiakas joka tavarat tuo vastaa niiden alkuperästä. Hinnat niille tavaroille jotka ovat Juhan eli omistajan, ovat neuvoteltavissa.
Tilat ovat entisen Superin, kuten kaikki siellä 60-luvulla käyneet muistavat. Tavara ei ole homeista eikä tiloissa ole homevaurioita, vanhat lehdet ja kirjat vaan jättävät "antikvaarin" tuoksun"
Sepon Vintikki on suuri mutta turvallisempi kuin Varastokirppis. On militariaa ja paljon muuta kirppis-touhun ohessa, mm kullasta saa paremman hinnan kuin torilla olevilta ostajilta. Ja aina voi tehdä löytöjä...
Vielä SRKn Toivon tori. Tavaroiden laatu ja hinnat heittelevät laidasta laitaan mutta suuri mahdollisuus todellisiin löytöihin
Yksi on vielä, kulkee kait "Kairatien kirppis" tms. nimellä Siitä ei löydy mitään tietoja PRHsta tms, ilmoittelee Facebookissa - Anonyymi
Juhaa ja Seppoa on turha haukkua epärehellisiksi. Jos paikat olisivat pullollaan varastettua tavaraa olisivat poliisit vakioasiakkaita. Vieläpä työn puolesta
- Anonyymi
huva ilta minuki poolesta.
- Anonyymi
Kirpputorin pitäjät varmastikkin mainostaisivat poliisin kanssa asiointiaan, ja mahdollista varastetun tavaran myyntiä.
- Anonyymi
Jos joku kirpputorin pitäjä joutuisi lähiaikoina vaikkapa käräjille, niin sitten nähdään se rehellisyys.
- Anonyymi
Miksi tuhat-tori on suljettu ja muut kirpputorin ovat auki? Syy muka koronan? Liittyykö jotain muuta sulkemiseen? Onko tehty rakennustarkastus tms?
- Anonyymi
Ei kai kuitenkaan jotain liiketoimintarajoitusta ole asetettu?
- Anonyymi
He myyvät nykysi nettikaupassa
- Anonyymi
Ei tuossa kirjoituksessa varmaan tarkoittanutkaan kirjoittaja, että nämä kirppareiden omistajat myisivät varastettua tavaraa, vaan joskus he, jotka pitävät myyntipöytiä niissä.
- Anonyymi
On kummallista, että käytetystä vanhasta tavarasta pyydetään kirppiksellä samaa hintaa, minkä se aikoinaan maksoi uutena.
Ei noin.
Kukaan ei enää hurahda tohon. - Anonyymi
herätkää miksi ostella niin paljon tuotteita että joskus sit myydellä niitä kirpparilla, itse ostan vain sen verran mitä tarvitsen en yhtään ylimääräistä tyhjänpäiväistä rihkamaa jne..
laskekaa se työnmäärä mitä pitää tehdä kun pitää pöytää kirpparilla ei mitään järkeä.- Anonyymi
näin on aivan turhaan turhaan.... jonkun muutaman euron takia, ensin ostanut esim. 150€ takin sit yrittää myydä 5v päästä kirpparilla 10€ no paljos tuli "voittoa" työmäärään nähden??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628