Terve te kaikki, joilla on refluksitauti tai pahaa tai lievempää närästystä! Listatkaamme tänne ruokalajeja, jotka eivät aiheuta närästystä. Kaikilla toimii tietenkin vähän eri ruoka-aineet, mutta mikä estää sinua listaamasta niitä ruokia, jotka sinulla toimivat. Tiedän omasta kokemuksesta että närästys on paha vaiva, ja yhtäkkiä ovat melkein kaikki ne tutut ja turvalliset ruokalajit kiellettyjen listalla, niinkuin se iänikuinen kurkku tomaatti-salaatti...Ei siis enää puhuta siitä , mitä ei saa syödä, niistä löytyy jo tarpeeksi asiaa täältä suomi24:sta. Mitä siis sinä, refluksitaudista, löysästä läpästä, yms yms pystyt syömään ilman että rinnassa polttelee tai röyhtäyttää yms yms ???
Mikä E-I närästä! :) Tule mukaan keskustelemaan!!
8
7744
Vastaukset
- närästys vaivaa
Riisikakut!
- 6436464276
-maissi -tuorekurkku -salaatti -riisi -soija maito Mun suosikki on keitettyä riisiä ja maissia (makea lajike) Marjoja hiukan pelkään, mutta olen niitä silti tuoreena pystynyt syömään. Mustikkakiisseliäkin. Tomaatti on kyllä minun mielestäni todella voimakasta. Laittaisin samaan paprikan ja appelsiinin kanssa.
- öksdhföu
Närästääkö teillä vellit ja puurot? Oon tottunut käyttämään tota Elovenan pikapuuroa, missä on vadelmaa ja täysjyväpuuroa?
- jos
öksdhföu kirjoitti:
Närästääkö teillä vellit ja puurot? Oon tottunut käyttämään tota Elovenan pikapuuroa, missä on vadelmaa ja täysjyväpuuroa?
syön sen vatsaystävällisemmin lämpöisenä/haaleana
ja rauhallisesti joka tuppaa unohtuun kun se on
niin helppoja lappaa nopeasti. Desi marjoja (mansikka, vadelma, mustikka)
päälle. Nesteet syömisen yhteydessä pois ehdottomasti.
Ruoka-aineista oon poistanu "vaan" ne lista kielletyt.
Erityisesti kaasua muodostavista aineksia (kaali, idut, pavut)
syön rajoitetusti per päivä. Aluksi tuntu et mitä sitä syö mutta nyt se jo
hymyilyttää - jäi todella niin paljon hirveästi syötävää ...
Ellei sitten tule huono kausi, jolloin kaikki närästää (luultavammin
sulkijan toimintaa vaikuttaa näinä kausina muut tekijät kuin ravinto
huomattavasti enmmän).
Banaani ja pinaatti aiheúttelee odotetusti välillä
närästystä .. itse pystyn sentään niitä syömään kun
toisilta ne on ehdottomasti "no no" listalla.
- asiapalstalle
eli ruoansulatusvaivapalstalle - siellä paljon
refluksikkoja, joilla ehdotuksia ... - esimerkiksi
jos etsit ruokia, jotka ei närästä:
- kuitupit. sekaleivät (mielellään ei samana päivänä leivottuja),
pala ruisleipää marg, hiivaton leipä, kaikki leseet
ja hiutaleet
-siemenet (auringonkukka, kurpitsa), soijarouheet/jauho/juomat
- väharasv juusto, vähärasv leikkeet (esim kalkkuna, kinkku)
- kuskus, riisi, peruna, bataatti
- kala, kana (uuni, höyrytetty)
- porkkana, kaalit, idut, lehtisalaatti, nokkonen,
avokado, lanttu, punajuuri, yrtit (ei minttu!)
- mansikka, vadelma, mustikka, mango, päärynä,
pieni määrä viinirypäleitä, kiwi, persikka, aprikoosi,
vesimeloni joskus
- vähärasv maito, raejuusto, jotkut jugurtit
- lipsit, vähärasv jäätelöt, pieni määrä irtokarkkeja,
vähärasv ei-suklaa muffinsit ym
KAikissa pienet määrät ja hidas syöminen kaikkein tärkein.
Toivottavasti sait vinkejä .... valmiita reseptejäkin löytyy
netistä melko paljon refluksikoille ...- Anonyymi
Pensas vadelma aiheuttaa minulle ylävatsan polttoa,luonnon vadelma ei!
- katri t
mulla on refluksitauti vaikka oon vast 10.v närästys on kauhee vaiva mut ruis leipää ei kantsi syödä tarkotan ruisleipää.Minä käväsin lääkärillä sain lääke kuurin (magnesiamaitoa) viikon ajaksi ei auttanut mitään juoduin uusiksi koko viikon oisi pitänyt jo lopettaa kuuri.Mutta minä syön näkkileipää,nakkeja,mehua,maitoa ja piimää ei saa syödä munkkeja eikä ritrus hedelmiä näin sano lääkäri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀2826758Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2446314Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai425682Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1585025Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi423848Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2103775Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1323477Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan53175HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok453169Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa
Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja3462849