Rakennekynsien laittamisen kesto

Eme

Olen harkitsemassa rakennekynsiä itselleni. Onko sillä väliä, kuinka kauan rakennekynsien laittaminen kestää? Olen huomannut, että laittamisen sanotaan kestävän noin 1 h - 2,5 h paikasta riippuen. Kannattaakohan sellaisessa paikassa edes laitattaa kynsiä, joka lupaa tehdä kynnet 1 tunnissa eli ehtiikö siinä ajassa todella saamaan hyvät ja kestävät kynnet?

4

4741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kerro kaikkea

      Kestosta ei voi suoraan päätellä mitään. On myös nopeita, taitavia ja huolellisia tekijöitä, jotka tekevät ongelmattomat kynnet noin tunnissa. He ovat siis tarkkaan miettineet ja opetelleet tavan tehdä kynsiä nopeasti, ilman turhia liikkeitä ja tavaroiden hakemisia jne. Tärkein on kuitenkin se, että todella hallitsee materiaalinsa, jolloin turhalta viilaamiselta ja loppumuotoilulta vältytään. Eli kaikki kaaret jne. tehdään mahdollisimman valmiiksi jo kun massaa, on se sitten mitä materiaalia vaan, levitetään. Maailmalla on ihan normaalia tehdä kynnet tunnissa, se on tavoite. Suomessa taas tehdään pitkään - ja kalliilla. Tuntuu, että kovin monia ei edes kiinnosta kehittyä myös nopeudessa taitavaksi. Itse saan tehtyä geelikynnet tunnissa, mutta silloin ei seurustella yhtään. Nyt kun olin vuoden tekemättä yhtään kynsiä saa ajankulun minimoimiseen tosiaan keskittyä :) Nyt mennään 1,5 tunnissa... Olen siis törmännyt surkeisiin 1-3 tunnin kynsiin, ja sitten taas toisaalta aivan loistaviin 1-3 tunnin kynsiin :)

      • atlatl

        En ole koskaan laitattanut kynsiäni,liimannut vain noita muovikynsiä sillä pikaliimalla,eikä nekään tahdo pysyä,vaan irtoilevat.
        Miten oikeat rakennekynnet siis tehdään?

        Minulla on omat kynnet hyvin lyhyet ja pehmeät.
        Voiko siis minulle laittaa rakennekynnet?

        Voisiko siitä olla apua kynsien nyrhimiseen/pureskeluun?
        Sillä ei kai niitä sitten raskisi niin repiä,kun on kallilla laitetut.
        Ja oma kynsi saisi kasvaa siellä alla?


      • tekotapoja on useampia
        atlatl kirjoitti:

        En ole koskaan laitattanut kynsiäni,liimannut vain noita muovikynsiä sillä pikaliimalla,eikä nekään tahdo pysyä,vaan irtoilevat.
        Miten oikeat rakennekynnet siis tehdään?

        Minulla on omat kynnet hyvin lyhyet ja pehmeät.
        Voiko siis minulle laittaa rakennekynnet?

        Voisiko siitä olla apua kynsien nyrhimiseen/pureskeluun?
        Sillä ei kai niitä sitten raskisi niin repiä,kun on kallilla laitetut.
        Ja oma kynsi saisi kasvaa siellä alla?

        Yleisin lienee se, että oman kynnen päälle liimataan tippi, eli tekokynsi joka sitten muotoillaan halutun pituiseksi. Omat kynnet viilataan lyhyeksi ennen tipin liimaamista, joten se ei ole este, jos kynnet ovat lyhyet. Päälle yleensä laitetaan UV valolla kovetettava geeli, yleensä pari kolme kerrosta ja sen jälkeen vielä päällysgeeli joka kovettaa rakennekynnen. On siitä sinänsä apua puremiseen, että yleensä niitä ei juuri saa purtua, tai ei tee mieli purra, koska rakennekynsi tuntuu ja näyttää aivan erilaiselle oikeaan kynteen nähden. Toki rakennekynnet saa pilattua puremalla.
        Huomaathan, että rakennekynnet aina haurastuttavat omia kynsiä ja jos sinulla on hauraat kynnet luonnostaan, ne voivat mennä melko huonoon kuntoon rakennekynsien aikana. Kynsi tosin on uusiutuva luonnonvara, eli kun poistatat(HUOM! Älä koskaan revi niitä itse kotona!!) kynnet niin ne tervehtyvät sitten ajallaan, kun oma kynsi uusiutuu kokonaan.


    • Kakuklko

      Ewahhh

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe