Minkä elokuvan haluaisit nähdä?

kyselijämies

Onko se joku elokuva, jonka muistat olleen hyvä vai joku uusi, jota et vielä ole nähnyt?

Itse haluaisin nähdä seuraavaksi Enkeleitä ja demoneja.

9

145

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vois käydä kyylää. ehkä odotan dvd-julkaisuja. saa kyylätä ne rauhassa.

• eli Caraxin Mauvais Sang, sitä ei ole kai tullut tv.stä aikoihin. Mä rakastin sitä leffaa aikoinaan. Mietin just et mihinkähän pääosanesittäjä Denis Lavant on kadonnut, mut taitaa se vielä näytellä, on vain vähän "ikääntyneemmän" näköinen, etten ole välttis tunnistanut. Se oli tossa niin ihqu:)

http://www.youtube.com/watch?v=4Tt9dEDUnGA&feature=related

• siinä olis jännitystä tarpeeksi

• orpana-67

Buttonin uskomaton elämä. Oon niin monta kertaa törmännyt sen leffan arvosteluihin ja kuullut miten se on visuaalisesti niin kaunis, että mielenkiintoni on herännyt- ihan pakko nähdä se heti kesäkuussa kun dvd ilmestyy.

• oli hyvä,

vaikkakin leffan juoni oli melkolailla oiottu ja erilainen kuin kirjassa. Jotta, jos kirjan olet lukenut, niin yritä pitää mieli kuitenkin avoimena.

• Yksi lensi yli käenpesän - cof suosittelema.

• no,,

Haluaisin nähdä sen Stieg Larssonin kirjaan " Miehet jotka vihaavat naisia" perustuvan leffan. Luin taannoin kirjan, joten siksi tuo.

Ps. Kirja oli hyvin viihdyttävä ja juonirakenteeltaan kiehtova. Harmi, että Larsson meni kuolemaan ennen aikaisesti. Hänestä olisi saattanut kehkeytyä loistava tarinankertoja ajan myötä.

• sillai ::?

kuali????

• no,,
        sillai ::? kirjoitti:

kuali????

No. Larsson kuoli äkillisesti sydäriin, vuonna 2004. Hän jätti jälkeensä käsikirjoituksia, ja niitä ( romaanitrilogiaa) on alettu postuumisti julkaista kirjailijan kuoleman jälkeen.

Kirjailija-asemoitumista ajatellen on Larsson omasta mielestäni lähinnä viihdekirjailija, mutta olisi saattanut kehittyä tyylilajissa erityisen merkitykselliseksikin, jollei olisi kuollut ennen aikojaan. Koulutukseltaan Larsson oli toimittaja, ja teki mm. pitkän linjan rasismin vastaista työtä.

Teos " Miehet jotka vihaavat naisia" kannattaa lukea, koska siinä on kaikki nykyaikaisen vihdyttävän dekkarin elementit: syvästikin mm. natsismiin sukeltavaa otetta, piilotettuja ( ruotsalaisen) kansankodin historian traumoja (joskin osin fiktiivisesti, toki), kammottavaa pedofiliaa, epäoikeudenmukaisia juridisia päätöksiä, tietokone-spesialisteja, naisiin kohdistuvaa seksuaalista väkivaltaa ja kuitenkin - pääosissa inhimilliset ihmiset.

Kys. teos ei ole mikään kulttuurin ylin tuote, mutta kirjailija osaa kirjoittaa siten, että tarina tempaa mukaansa. Ruotsissa Larsson on ollut hyvin arvostettu demokratian puolesta puhujana ja ylipäätään monikulttuurillisen työnsä kautta. Hyvä kirjoittaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      665
    2. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      93
      658
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      599
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      578
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      506
    8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63