eli ikuisuuden symboli
Mistä tuo on mahtanut saada alkunsa? Onko se(kin) jotain raamattuun pohjautuvaa, tietääkö joku?
kahdeksikko kyljellään
12
1854
Vastaukset
Tarot korteissa oli alunperin tuollainen symboli, jokseenkaan en muista, mitä se tarkoittaa... Michiko varmaan tietäisi alkuperäismerkityksen.
Äärettömyys on ehdottomasti yksi kokonaisuus ja äärettömyys onkin eräänlainen subjektiivinen illuusio, mikä on seurausta ykseyden jakamisesta osiin. Piru perhana, kun palautin kirjani kirjastoon...
- ...
Arvelen että Kreikasta se on lähtöisin niinkuin moni muu(kin) asia. Onko sillä merkitystä mistä se on lähtöisin? Oikeasti kiinnostaa miksi kysyt moista?
- kohdalla..
tarkoittaa polkua jota kuljet 'hänen' kanssa,erisuuntiin,mutta välillä polkunne kohtaa. :-)
- vänksy
elämänpolkunumeromme.
Kehää kierretään...
- ...
Vänkyrä on puolet siitä symbolista.
- uyhurt
Veikkaisin että merkki tulee pyramidin seinästä se merkki ja äärettömyys kuvaa ikuisuutta, tai jotain sellaista jolle ei voi antaa lukuarvoa.
- mieff
Tissit
∞
ääretön ∞ on laajennetun reaaliakselin alkio, joka on suurempi kuin mikä tahansa reaaliluku. Esiintyy usein raja-arvoja laskettaessa. limx→0 1/|x| = ∞
ääretön
luvut
Wikipedia ja minun MacBookini väittää sitä matemaattiseksi äärettömän symboliksi.- vänksy
vastaus, mitä olla voi.:-)
- uyhurt
Sama tuli mieleen raja-arvosta, mutta se ei selitä äärettömyyttä. Toisaalta Valon nopeutta on joskus käytetty äärettömäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713