Hei!
Eli Nigeriaan muutto olisi suunnitelmissa tulevaisuudessa, Abujaan tai Lagosiin. Mielelläni kuulisin kokemuksia... Oliko vaikeuksia ja jos oli niin missä asioissa, esim. oleskelulupa yms asiat.... Mitä vaatimuksia ylipäätään on, että sinne saa jäädä :D Miehen luoksi olisi siis tarkoitus muuttaa, avioliitossa ei olla, ainakaan vielä...
Nigeriassa asuneita/ asuvia suomalaisia?
37
2545
Vastaukset
- ???
Kauanko olette tunteneet ja oletteko edes fyysisesti yhdessä? Vai onko kyseessä joku nettirakkaus joka höpisee mitä sylki suuhun tuo?
- mn
ei ole nettirakkaus :D ja itseasiassa Lagosissa on miehellä yksi talo tyhjillään josta tulisi aivan mahtava koti( ja tietenkin se missä nyt asuu), muissa vuokralaiset. Ei vaan ole kovin helppoa jättää tätä Suomea ja sukulaisia ja ystäviä, vaikka kyllähän sieltä aina tänne pääsee. Kunhan nyt tuli vaan mieleen että jos täältä löytyisi kokemuksia omaavia ihmisiä, lähinnä käytännön asioista, vaikka aika huuhaa palsta tää taitaakin olla XD
- muuteta nigeriaan
mn kirjoitti:
ei ole nettirakkaus :D ja itseasiassa Lagosissa on miehellä yksi talo tyhjillään josta tulisi aivan mahtava koti( ja tietenkin se missä nyt asuu), muissa vuokralaiset. Ei vaan ole kovin helppoa jättää tätä Suomea ja sukulaisia ja ystäviä, vaikka kyllähän sieltä aina tänne pääsee. Kunhan nyt tuli vaan mieleen että jos täältä löytyisi kokemuksia omaavia ihmisiä, lähinnä käytännön asioista, vaikka aika huuhaa palsta tää taitaakin olla XD
vaan toisinpäin.Tietenkin jos olet upporikas,olet poikkeus.Palaat suomeen sitten kun rahat ovat huvenneet.
- ....
mn kirjoitti:
käynyt Nigeriassa? Tai asunut muualla Afrikassa?
- joka on käynyt
.... kirjoitti:
käynyt Nigeriassa? Tai asunut muualla Afrikassa?
Olen käynyt lyhyellä (en siis varsinaisesti "asunut") visiitillä Nigeriassa.
Olen myös käynyt muualla Afrikassa ja jopa asunut vuoden muualla Afrikassa.
Vuosia sitten tutustuin erääseen ilmeisesti normia varakkaammasta perheestä lähtöisin olleeseen Nigerialaiseen mieheen USA:ssa. Hänellä oli kaksi eri tutkintoa yliopistoista siellä. Oikein mukava tyyppi, joskin hieman ujo. Oli käynyt myös Suomessa ja piti mm. Suomalaisesta oluesta jota ei ainakaan siihen aikaan saanut USA:sta. Kerran veinkin tuliaisina suomalaista olutta hänelle.
Muistelen hänen kertoneen minulle jostakin nigerialaisesta ystävästään jolla oli suomalainen (saattoi olla ruotsalainenkin) tyttöystävä tai peräti vaimo USA:ssa. Kuvissa tämä nainen vaikutti oikein kauniilta, joten siltä osin sittemmin täältä lukeneeni nigerialaisten lihavista tai rumista tyttöystävistä eivät ainakaan pitäneet paikkaansa.
Olen tavannut eripuolella maailmaa erinäisiä suomalaisia naisia jotka ovat olleet naimisissa monenmaalaisten miesten kanssa. Silti uskoisin, että esimerkiksi Nigeriasta on muuttanut huomattavasti enemmin suomalaisten naisten kanssa naimisissa olevia miehiä Suomeen kuin kuin vastaavasti nigerialaisten suomalaisia vaimoja Nigeriaan. Onkohan sinulla esittää mitään faktoja mitkä todistaisivat uskomukseni vääräksi? Montakohan suomalaista naista on naimisissa nigerialaisen kanssa ja asuu nigeriassa?
Mitä siis oikeastaan haet takaa tuolla kysymykselläsi - "oletko käynyt Nigeriassa tai asunut muualla Afrikassa" - aiemmalle kommentoijalle? - varmaan
joka on käynyt kirjoitti:
Vuosia sitten tutustuin erääseen ilmeisesti normia varakkaammasta perheestä lähtöisin olleeseen Nigerialaiseen mieheen USA:ssa. Hänellä oli kaksi eri tutkintoa yliopistoista siellä. Oikein mukava tyyppi, joskin hieman ujo. Oli käynyt myös Suomessa ja piti mm. Suomalaisesta oluesta jota ei ainakaan siihen aikaan saanut USA:sta. Kerran veinkin tuliaisina suomalaista olutta hänelle.
Muistelen hänen kertoneen minulle jostakin nigerialaisesta ystävästään jolla oli suomalainen (saattoi olla ruotsalainenkin) tyttöystävä tai peräti vaimo USA:ssa. Kuvissa tämä nainen vaikutti oikein kauniilta, joten siltä osin sittemmin täältä lukeneeni nigerialaisten lihavista tai rumista tyttöystävistä eivät ainakaan pitäneet paikkaansa.
Olen tavannut eripuolella maailmaa erinäisiä suomalaisia naisia jotka ovat olleet naimisissa monenmaalaisten miesten kanssa. Silti uskoisin, että esimerkiksi Nigeriasta on muuttanut huomattavasti enemmin suomalaisten naisten kanssa naimisissa olevia miehiä Suomeen kuin kuin vastaavasti nigerialaisten suomalaisia vaimoja Nigeriaan. Onkohan sinulla esittää mitään faktoja mitkä todistaisivat uskomukseni vääräksi? Montakohan suomalaista naista on naimisissa nigerialaisen kanssa ja asuu nigeriassa?
Mitä siis oikeastaan haet takaa tuolla kysymykselläsi - "oletko käynyt Nigeriassa tai asunut muualla Afrikassa" - aiemmalle kommentoijalle?että harva sinne haluaa muuttaa jos tietää siitä maasta edes hieman
- edellinen..
joka on käynyt kirjoitti:
Mitä siis oikeastaan haet takaa tuolla kysymykselläsi - "oletko käynyt Nigeriassa tai asunut muualla Afrikassa" - aiemmalle kommentoijalle?..kysyin,koska olen itse asunut Afrikassa, käynyt useammassa maassa ja tulen asumaan tulevaisuudessakin,mutta Nigeriaan en muuttaisi edes pakosta! En kestäisi sitä vapauden puutetta ja jatkuvaa varovaisuutta,että joku päivä tuijotan asetta pelkästään sen takia,että joku haluaa varastaa..kännykkäni! Varsikin jos joku haluaa Lagosiin asumaan, on aika yllättävää..
- vastaa..
edellinen.. kirjoitti:
..kysyin,koska olen itse asunut Afrikassa, käynyt useammassa maassa ja tulen asumaan tulevaisuudessakin,mutta Nigeriaan en muuttaisi edes pakosta! En kestäisi sitä vapauden puutetta ja jatkuvaa varovaisuutta,että joku päivä tuijotan asetta pelkästään sen takia,että joku haluaa varastaa..kännykkäni! Varsikin jos joku haluaa Lagosiin asumaan, on aika yllättävää..
Olen näemmä ollut hieman huolimaton, luulin sinua aloittajaksi. Siksi ihmettelin kysymystäsi, luullen sen olevan ylimielisesti heitetty. Siis sellaisen ihmisen tekemä, joka ensin kysyy, ja sitten kun saa itseään ei miellyttävän vastauksen, heittäytyy "te ette tiedä mitään" linjalle. Asian sivusta hieman, ja anteeksi vain arvon naiset, mutta tällaisia ihmisiä tuntuu mielestäni löytyvän juuri joihinkin ulkomaalaisiin rakastuneista suomalaisista naisista.
Itse en tuossa kommetinssani - jonka siis luulin kirjoittavani aloittajalle - tohtinut sanoa asioita niin suoraan kuin sinä (ja nimimerkki Nigerialaisen vaimo) sanot, koska vietinhän suhteellisen lyhyen ajan Nigeriassa (Lagosissa) ja siitä on jo kulunut aikaa. Sanottakoon nyt sitten kuitenkin, että omat tuntemukseni maasta olivat samansuuntaisia kuin sinulla ja nm: Nigerialaisen vaimolla tuolla viestissään. En oikein pitänyt maasta.
- muuttaneesta...
naisesta, joka oli muuttanut miehensä kotikylään. Kyläläiset kivittivät naisen koiran hengiltä ja nainen itki, että "euroopalainen ei voi koskaan ymmärtää afrikkalaista."
Muistaako joku dokumentin nimeä?- f.r.w.
Muistan joskus nähneeni sen, mutta nimi on unohtunut.
Tunnen joitakin Afrikassa asuvia suomalaisia, joilla on sikäläinen puoliso. Eräs heistä sanoi, että kehenkään ei voi luottaa. Rahaa "lainaillaan" ja kerjätään, mutta koskaan ei saa mitään takaisin. Kaikki on mahdollista, mutta lähinnä negatiivisessa mielessä. Itse olen oleskellut siellä vain muutamia kuukausia ja minullakin on paljon huonoja kokemuksia juuri tuosta pummaamisesta ja muusta hyväksikäytöstä. Köyhyyden vallitessa sen ymmärtää, mutta en silti hyväksy petkuttamista ja epärehellisyyttä. Ei köyhäkään voi tulla onnelliseksi varastamalla ja huijaamalla. Seurauksena on vain yleinen epäluottamus, mikä näkyy muun muassa aseistettuina vartijoina ja korkeina muureina joka puolella.
Tietysti Afrikassa on paljon hyvääkin. Jos tykkää huolettomasta meiningistä ja auringonpaisteesta, niin sitä kyllä riittää. Valkoisena saa myös osakseen tiettyä kunnioitusta, mutta jos ei jakele rahojaan, niin suhtautuminen voi nopeasti muuttua vähemmän kunnioittavaksi. - ....
f.r.w. kirjoitti:
Muistan joskus nähneeni sen, mutta nimi on unohtunut.
Tunnen joitakin Afrikassa asuvia suomalaisia, joilla on sikäläinen puoliso. Eräs heistä sanoi, että kehenkään ei voi luottaa. Rahaa "lainaillaan" ja kerjätään, mutta koskaan ei saa mitään takaisin. Kaikki on mahdollista, mutta lähinnä negatiivisessa mielessä. Itse olen oleskellut siellä vain muutamia kuukausia ja minullakin on paljon huonoja kokemuksia juuri tuosta pummaamisesta ja muusta hyväksikäytöstä. Köyhyyden vallitessa sen ymmärtää, mutta en silti hyväksy petkuttamista ja epärehellisyyttä. Ei köyhäkään voi tulla onnelliseksi varastamalla ja huijaamalla. Seurauksena on vain yleinen epäluottamus, mikä näkyy muun muassa aseistettuina vartijoina ja korkeina muureina joka puolella.
Tietysti Afrikassa on paljon hyvääkin. Jos tykkää huolettomasta meiningistä ja auringonpaisteesta, niin sitä kyllä riittää. Valkoisena saa myös osakseen tiettyä kunnioitusta, mutta jos ei jakele rahojaan, niin suhtautuminen voi nopeasti muuttua vähemmän kunnioittavaksi.hieman päin vastainen kokemus. Afrikassa asuessani sain paremminkin päin vastoin enemmän kunnioitusta kun paikalliset huomasivat,että en ole sen kummemkin kuin muutkaan, eikä minulla ole rahaa jaettavaksi. Itse myös tein selväksi,etten ole mikään "madam", joka tarvii apua joka asiassa, osaan itsekin pestä käsipyykit ja lakaista lattiat! Oma käytös ja elämäntapa määrittävät valkoisen elämän ja ystäväpiirit Afrikassa hyvin pitkälle.
- Nigerialaisen vaimo
.... kirjoitti:
hieman päin vastainen kokemus. Afrikassa asuessani sain paremminkin päin vastoin enemmän kunnioitusta kun paikalliset huomasivat,että en ole sen kummemkin kuin muutkaan, eikä minulla ole rahaa jaettavaksi. Itse myös tein selväksi,etten ole mikään "madam", joka tarvii apua joka asiassa, osaan itsekin pestä käsipyykit ja lakaista lattiat! Oma käytös ja elämäntapa määrittävät valkoisen elämän ja ystäväpiirit Afrikassa hyvin pitkälle.
Nigeriassa tarpeeksi aikaa viettäneenä ja nigerialaisen kanssa pian 5 vuotta naimisiissa olleena neuvon sinua olemaan muuttamatta sinne.
Itse olen myös aina Nigeriassa ollessa pessyt omat vaatteeni ( mieheni&lapseni vaatteet) itse käsin, kantanut pesuvedet kaivosta (jos juoksevaa vettä ei ole ollut), syönyt nigeiralaista ruokaa (niiltä osin kuin se kasvissyöjänä on mahdollista), muuta se ei tee misnusta koskaan nigerialaisten silmissä vähemmän köyhää ja ryöstämisen arvoista valkoista. Miehen perhe saattaa olla minuun tutustuttuaan muuttanut joitain käsityksiään "rikkaista ja aina puhtaista" valkoisista, mutta taatusti tuntemattomammat eivät. Nigeriassa valkoinen on AINA kasa rahaa johon kuka tahansa saa käydä käsiksi parhaalla katsomallaan tavalla. Itse olen maannut yöllä kadulla pistoolin piippu niskassani, joten tästä asiasta on ihan turha tulla väittämään vastaan..
Nigeria on moniin Afrikan maihin verrattuna (jos nyt jätetään laskuista ne maat, joissa on sotatila) paljon raaempi ja väkivaltaisempi. Nyt ihan OIKEASTI puhutaan maasta, jossa et voi luottaa kehenkään! poliisit ja sotilaat ym. "järjestystä ylläpitävät tahot" tappavat, ryöstävät ja raiskaavat ihmisiä. Juuri tänä keväänä luin nigerialaisesta sanomalehdestä siitä, miten nigeriassa raiskaukset ovat ERITTÄIN yleisiä, mutta eivät tule tietoon, koska niitä ei VOI raportoida poliisille (koska poliisit toden näköisesti raiskaavat uhrin uudelleen).
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan.. - ....
Nigerialaisen vaimo kirjoitti:
Nigeriassa tarpeeksi aikaa viettäneenä ja nigerialaisen kanssa pian 5 vuotta naimisiissa olleena neuvon sinua olemaan muuttamatta sinne.
Itse olen myös aina Nigeriassa ollessa pessyt omat vaatteeni ( mieheni&lapseni vaatteet) itse käsin, kantanut pesuvedet kaivosta (jos juoksevaa vettä ei ole ollut), syönyt nigeiralaista ruokaa (niiltä osin kuin se kasvissyöjänä on mahdollista), muuta se ei tee misnusta koskaan nigerialaisten silmissä vähemmän köyhää ja ryöstämisen arvoista valkoista. Miehen perhe saattaa olla minuun tutustuttuaan muuttanut joitain käsityksiään "rikkaista ja aina puhtaista" valkoisista, mutta taatusti tuntemattomammat eivät. Nigeriassa valkoinen on AINA kasa rahaa johon kuka tahansa saa käydä käsiksi parhaalla katsomallaan tavalla. Itse olen maannut yöllä kadulla pistoolin piippu niskassani, joten tästä asiasta on ihan turha tulla väittämään vastaan..
Nigeria on moniin Afrikan maihin verrattuna (jos nyt jätetään laskuista ne maat, joissa on sotatila) paljon raaempi ja väkivaltaisempi. Nyt ihan OIKEASTI puhutaan maasta, jossa et voi luottaa kehenkään! poliisit ja sotilaat ym. "järjestystä ylläpitävät tahot" tappavat, ryöstävät ja raiskaavat ihmisiä. Juuri tänä keväänä luin nigerialaisesta sanomalehdestä siitä, miten nigeriassa raiskaukset ovat ERITTÄIN yleisiä, mutta eivät tule tietoon, koska niitä ei VOI raportoida poliisille (koska poliisit toden näköisesti raiskaavat uhrin uudelleen).
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan..Olisi pitänyt kirjoittaa edelliseen viestiini,että se EI koske Nigeriaa! ;)
- kanssa kasvaa...
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan..Kuulostaa todella pahalta. Tämä valaisee hiukan sitä nyrjähtänyttä kuvaa Suomeen tulleista nigerialaisista nuorista miehistä, jonka tälläkin palstalla saa. Kaipa tuollaisessa kulttuurissa ja ympäristössä kasvaneelta voi odottaa melkein mitä vain. Tuskinpa valkoisen naisen arvostaminen sen korkeammalla tasolla on heillä täälläkään. Ja tuo tietty kovuus, ihmisten kylmä hyväksikäyttö ja raaka kilpailu säilyy varmaankin myös. Heidän kanssaan on siis syytä olla tavallista enemmän varuillaan, vaikka moni toista väittääkin! Mutta ehkä se tulella leikkiminen juurikin monia kiinnostaa.
- f.r.w.
.... kirjoitti:
hieman päin vastainen kokemus. Afrikassa asuessani sain paremminkin päin vastoin enemmän kunnioitusta kun paikalliset huomasivat,että en ole sen kummemkin kuin muutkaan, eikä minulla ole rahaa jaettavaksi. Itse myös tein selväksi,etten ole mikään "madam", joka tarvii apua joka asiassa, osaan itsekin pestä käsipyykit ja lakaista lattiat! Oma käytös ja elämäntapa määrittävät valkoisen elämän ja ystäväpiirit Afrikassa hyvin pitkälle.
Minä kyllä mielelläni käytän ulkopuolista työvoimaa, jos ja kun siihen on varaa Afrikassa. Itselleni pienellä rahalla autan ihmisiä, joille palkasta on suuri apu, ja tällä tavalla he eivät kerjää, vaan tekevät jotain rahan vastikkeeksi. Mielestäni siinä ei ole mitään erityisen jaloa, että pesee pyykkinsä itse tai siivoaa sen sijaan, että joku tekee sen puolestani ja saa siitä palkan. Suomessakin palkkaisin kotiapulaisen, jos siihen olisi vain olisi varaa.
- laiskana kysäisen
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan..Mahdatkohan Nigerialaisen vaimo yhtään tietää lukujen suuruus luokkaa, että paljonko Suomessa asuu nigerialaisen kanssa naimisissa olevia suomalaisia naisia ja entä vastaavasti Nigeriassa? Miten mahtaa olla luvut sukupuolien ollessa päin vastain?
Kyselen näitä ihan laiskuuttani kun en nyt viitsi googletella. Ulkomuistista muistelisin Nigerian olevan melkoisen väkirikas maa, oliko asukas luku jotain 150 milliä, joten eiköhän tuosta joukosta jokunen "aivan kunnollinen" mieskin löydy.
Kiitos muuten mielenkiintoisesta viestistäsi. - en tajua
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan..En tajua, kuinka kukaan suomalainen nainen viitsi monikymmenmiljoonaisesta kansasta noukkia miehen, joka vie jonnekin missä ei ole edes juoksevaa vettä. Onhan Nigeriassakin sentään hyvintoimeentulevia ihmisiä yllin kyllin. Ja toisaalta, miten ihmeessä nigerialainen mies valitsee suomalaisen naisen, jonka kanssa elintaso ei yhtään kohoa? Eikö hän kertakaikkiaan saa parempaa? Vai onko köyhäily jotenkin nastaa? Afrikkalaiset nyt eivät ainakaan haluaisi olla köyhiä.
Kun ei Suomessakaan juuri kukaan halua jonnekin peräkylille kantamaan vettä kaivosta, niin miten siihen suostuu jossain Afrikassa? Täällä sentään on sosiaaliturva, jos vaikka sattuu jotain kaivoreissulla. - että et ...
en tajua kirjoitti:
En tajua, kuinka kukaan suomalainen nainen viitsi monikymmenmiljoonaisesta kansasta noukkia miehen, joka vie jonnekin missä ei ole edes juoksevaa vettä. Onhan Nigeriassakin sentään hyvintoimeentulevia ihmisiä yllin kyllin. Ja toisaalta, miten ihmeessä nigerialainen mies valitsee suomalaisen naisen, jonka kanssa elintaso ei yhtään kohoa? Eikö hän kertakaikkiaan saa parempaa? Vai onko köyhäily jotenkin nastaa? Afrikkalaiset nyt eivät ainakaan haluaisi olla köyhiä.
Kun ei Suomessakaan juuri kukaan halua jonnekin peräkylille kantamaan vettä kaivosta, niin miten siihen suostuu jossain Afrikassa? Täällä sentään on sosiaaliturva, jos vaikka sattuu jotain kaivoreissulla.tajua, onko sinulle rakkaus niin outo käsite? Valitsetko sinä kumppanisi lompakon paksuuden perusteella? Kaikille se ei ole tärkeää. Eikö myöskään tullut mieleen,että voihan siellä "köyhissä kylissä" asua muita sukulaisia, joiden luona käydään kylässä, ei se välttämättä kuvasta puolison "elintasoa". Ja suomalaisethan ovat mökkihöperöä kansaa,( mitä minä EN ymmärrä) miksi joku kummastelee, jos toinen viihtyy Afrikan maaseuduilla!?!
- en tajua
että et ... kirjoitti:
tajua, onko sinulle rakkaus niin outo käsite? Valitsetko sinä kumppanisi lompakon paksuuden perusteella? Kaikille se ei ole tärkeää. Eikö myöskään tullut mieleen,että voihan siellä "köyhissä kylissä" asua muita sukulaisia, joiden luona käydään kylässä, ei se välttämättä kuvasta puolison "elintasoa". Ja suomalaisethan ovat mökkihöperöä kansaa,( mitä minä EN ymmärrä) miksi joku kummastelee, jos toinen viihtyy Afrikan maaseuduilla!?!
Niin, miksei voi rakastua suunnilleen vertaiseensa? Ei ole ihme, että suhteet epäonnistuvat, kun sosiaaliset erot ovat niin valtavia. Ollaan eri maista ja kulttuureista, puhutaan eri kieliä ja toisella osapuolella suku asuu jossain, missä peseytyminenkin on vaikeaa.
Joka tapauksessa ihmetyttää. Jos käy jossain kylässä, niin ei kai siellä vesiä joudu kantamaan. Nigeriassa kun riittää porukkaa ja parilla sentillä tai ilmaiseksikin joku ne vedet kantaa. Tai sitten olette miehinenne TODELLA köyhiä (tai hyväksikäytettyjä), sillä yleensähän pienituloinenkin eurooppalainen on rikas Afrikassa, koska kaikki maksaa siellä niin vähän. Ja vähintäänkin sen miehen pitäisi kantaa ne vedet, mutta kai se sitten on hänen arvolleen sopimatonta. Luuletteko,että afrikkalainen mies edes arvostaa eurooppalaista naista, jolla ei ole rahaa ja joka menee Afrikkaan vettä kantamaan? Eiköhän heilläkin ole haaveita edistyä ja saavuttaa jotain. Muuten riittäisi serkkutyttö kotikylästä.
Olisi mielenkiintoista kyllä kuulla, jos joku suomalainen oikeasti elää köyhän nigerialaisensa kanssa jossain Nigeriassa, että millaista se vedenkanto ja muu alkeellinen elämä on vuosikymmenestä toiseen. Epäilen vain, ettei sellaista rakkausavioliittoa vielä ole nähtykään. Siitä on täällä palstoilla helppo puhua, miten rakkauden voimalla mennään vaikka mihin kurjiin olosuhteisiin, mutta yleensä routa porsaan kotiin ajaa. - HAHAHAHAH
että et ... kirjoitti:
tajua, onko sinulle rakkaus niin outo käsite? Valitsetko sinä kumppanisi lompakon paksuuden perusteella? Kaikille se ei ole tärkeää. Eikö myöskään tullut mieleen,että voihan siellä "köyhissä kylissä" asua muita sukulaisia, joiden luona käydään kylässä, ei se välttämättä kuvasta puolison "elintasoa". Ja suomalaisethan ovat mökkihöperöä kansaa,( mitä minä EN ymmärrä) miksi joku kummastelee, jos toinen viihtyy Afrikan maaseuduilla!?!
HAHAHAHAHAHA. Esittelet ystävillesi ja perheellesi tulevan puolisosi, joka on 30 vuotta sinua vanhempi tai nuorempi, lukutaidoton, ruma, aidsia sairastava savimajassa asuva köyhä pygmi ja odotat, että he vain kannustavat kun vetoat RAKKAUTEEN. Minkäs sille tosiaan mahtaa jos RAKKAUS iskee. Siinähän sinua sitten viedään pygmin rinnalle elämään etkä mitään mahda kun RAKKAUS sanelee tekemisesi. Jos joku vähän kohottaa kulmakarvojaan niin hän ei vain ymmärrä TOSIRAKKAUTTA. Onhan sulla syytä närkästyä. HAHAHAHA.................
- naurut..
en tajua kirjoitti:
Niin, miksei voi rakastua suunnilleen vertaiseensa? Ei ole ihme, että suhteet epäonnistuvat, kun sosiaaliset erot ovat niin valtavia. Ollaan eri maista ja kulttuureista, puhutaan eri kieliä ja toisella osapuolella suku asuu jossain, missä peseytyminenkin on vaikeaa.
Joka tapauksessa ihmetyttää. Jos käy jossain kylässä, niin ei kai siellä vesiä joudu kantamaan. Nigeriassa kun riittää porukkaa ja parilla sentillä tai ilmaiseksikin joku ne vedet kantaa. Tai sitten olette miehinenne TODELLA köyhiä (tai hyväksikäytettyjä), sillä yleensähän pienituloinenkin eurooppalainen on rikas Afrikassa, koska kaikki maksaa siellä niin vähän. Ja vähintäänkin sen miehen pitäisi kantaa ne vedet, mutta kai se sitten on hänen arvolleen sopimatonta. Luuletteko,että afrikkalainen mies edes arvostaa eurooppalaista naista, jolla ei ole rahaa ja joka menee Afrikkaan vettä kantamaan? Eiköhän heilläkin ole haaveita edistyä ja saavuttaa jotain. Muuten riittäisi serkkutyttö kotikylästä.
Olisi mielenkiintoista kyllä kuulla, jos joku suomalainen oikeasti elää köyhän nigerialaisensa kanssa jossain Nigeriassa, että millaista se vedenkanto ja muu alkeellinen elämä on vuosikymmenestä toiseen. Epäilen vain, ettei sellaista rakkausavioliittoa vielä ole nähtykään. Siitä on täällä palstoilla helppo puhua, miten rakkauden voimalla mennään vaikka mihin kurjiin olosuhteisiin, mutta yleensä routa porsaan kotiin ajaa.Minä ainakin olen rakastunut vertaiseeni! Mieheen,jonka arvot vastaava omiani, samoin tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet, ennen kaikkea rakastamme toisiamme! Olemme molemmat koulutettuja, työelämässä, ei mitään kieli- tai kulttuuriongelmia jne. Lasketko sinä yhdenvertaisuuden rahassa?
Mieheni ei ole nigerialainen,mutta kommentoin tähän kumminkin kun en tajua tätä ajatusta,että valkoisen pitäisi mennä teeskentelemään jotain ylempää herraa/rouvaa Afrikkaan ja teettää kaikki asiat paikallisten tekemänä?! Minä ainakin elän siellä ihan tavallista arkea, elämämme on siellä juuri sitä,mitä itse toivomme, tavoitteemme siellä ei ole rahalla retostelu tai "rikkauksien" haaliminen, se ei kuulu elämäämme edes Suomessa, ei edes vaikka olisi mahdollista. Miksi ihmeessä jotkut kuvittelevat,että raha määrittää rakkauden ja välittämisen määrän?!
Huvittava kysymys, arvostaako afrikkalainen mies valkoista naista,jolla ei ole rahaa,mutta vedenkanto sujuu! Kyllä arvostaa! Hyvin paljon,tiedän omasta kokemuksesta,miltä afrikkalaisten täydestä sydämestä tuleva kunniotus tuntuu, varsinkin kun tiedän,että ansaitsin sen,vaikka niin vähättelin asiaa. ( En siis puhu vain vedenkannosta jos joku nyt vielä erehtyy senkin suhteen! Enkä puhua Nigeriasta.)
Monien olisi myös hyvä muistaa se,että sen teidän käsittämän "kurjan" ja mahtavan "rikkaan länsimaisen elämän" välissä on monta hyvin erilaista elämäntapaa ja ihmiset arvostavat eri asioita. Ei kaikki suomalaiset pyhitä elämää rahan ja mammonan haalimiselle, eikä myöskään kaikki afrikkalaiset ( ei edes nigerialaiset ;) myy sieluaan ja kunnioitustaan rahasta. - ...
HAHAHAHAH kirjoitti:
HAHAHAHAHAHA. Esittelet ystävillesi ja perheellesi tulevan puolisosi, joka on 30 vuotta sinua vanhempi tai nuorempi, lukutaidoton, ruma, aidsia sairastava savimajassa asuva köyhä pygmi ja odotat, että he vain kannustavat kun vetoat RAKKAUTEEN. Minkäs sille tosiaan mahtaa jos RAKKAUS iskee. Siinähän sinua sitten viedään pygmin rinnalle elämään etkä mitään mahda kun RAKKAUS sanelee tekemisesi. Jos joku vähän kohottaa kulmakarvojaan niin hän ei vain ymmärrä TOSIRAKKAUTTA. Onhan sulla syytä närkästyä. HAHAHAHA.................
kauankin kun sinun piti keksiä tämä vertauskuva? Mielessäsi ajattelit lukutaidotonta, rumaa,sairasta savimajassa asuvaa pientä miestä..Tuliko sinulle hyvä mieli kun ajattelit,että sellainenkin on onnistunut löytämään vaimon Suomesta? Enpä tiedä, onko tarinasi tosi,mutta sinulle se nähtävästi antoi mukavan illan kun yritit miettiä, onko joku vielä surkeampi kuin sinä itse. Tosin minun pisteeni menisivät tälle pygmille, tuollaiset kuin sinä saisitte homehtua omaan p*******.
- vakavoidutaan...
... kirjoitti:
kauankin kun sinun piti keksiä tämä vertauskuva? Mielessäsi ajattelit lukutaidotonta, rumaa,sairasta savimajassa asuvaa pientä miestä..Tuliko sinulle hyvä mieli kun ajattelit,että sellainenkin on onnistunut löytämään vaimon Suomesta? Enpä tiedä, onko tarinasi tosi,mutta sinulle se nähtävästi antoi mukavan illan kun yritit miettiä, onko joku vielä surkeampi kuin sinä itse. Tosin minun pisteeni menisivät tälle pygmille, tuollaiset kuin sinä saisitte homehtua omaan p*******.
Joo. Se on kumma logiikka, että jos joku ilmaisee huolensa siitä, että rakkaus ei ehkä riitä vuosikymmeniä savimajatasolla vedenkannossa ottaen huomioon myös kulttuuriset ja muut erot, niin johan aletaan teoriassa rakastaa mahdollisimman erilaisia ihmisiä. Käytännössä se ei vain toimi. Tämän ketjun aloittajaa on varoitettu monenkin henkilön taholta. Nigeria on niin raskas ympäristö, että vain poikkeustapauksissa suomalainen viihtyy siellä rosvottavana ja raiskattavana. Ja hyvän nigerialaisen miehen löytäminen on sekin äärimmäisen vaikeaa. Olen sataprosenttisen varma, että heistä parhaat eivät istuskele suomalaisissa ravintoloissa irtoseuraa iskemässä.
Ei siis ole ollenkaan huono vaihtoehto opetella rakastamaan jotain suomalaista miestä. Ennuste on *huomattavasti* parempi. Tällainen fakta on tietysti ikävää luettavaa, jos on saanut päähänsä rakastaa pygmiä savimajassa.
Ajatus erilaisten ihmisten välisestä kestävästä rakkaudesta yli rajojen ja muurien on toki romanttinen. Suosittelisin silti realismia, realismia, realismia ja vielä kerran realismia.
Minua henkilökohtaisesti ei tarvitse ottaa huomioon. Lukekaa tutkimuksia poikkikulttuurisista avioliitoista ja siirtolaisuudesta. Enkä todellakaan halua olla kenenkään onnen tiellä. Jos toivoisin ihmisille pahaa, innostaisin heitä juuri kaikenlaisiin älyttömiin ihmissuhdekokeiluihin. Ja niille pygmimiehillekin toivon kaikkea hyvää. Olen varma siitä,että juuri joku naapurikylän tyttö on todennäköisesti paras ja kestävin valinta vaimomielessä. Yleensäkin vasta kolmannen polven siirtolaiset ovat riittävän juurtuneita, että pystyy elämään täysipainoista elämää psyykkisesti ja sosiaalisesti. - en tajua
naurut.. kirjoitti:
Minä ainakin olen rakastunut vertaiseeni! Mieheen,jonka arvot vastaava omiani, samoin tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet, ennen kaikkea rakastamme toisiamme! Olemme molemmat koulutettuja, työelämässä, ei mitään kieli- tai kulttuuriongelmia jne. Lasketko sinä yhdenvertaisuuden rahassa?
Mieheni ei ole nigerialainen,mutta kommentoin tähän kumminkin kun en tajua tätä ajatusta,että valkoisen pitäisi mennä teeskentelemään jotain ylempää herraa/rouvaa Afrikkaan ja teettää kaikki asiat paikallisten tekemänä?! Minä ainakin elän siellä ihan tavallista arkea, elämämme on siellä juuri sitä,mitä itse toivomme, tavoitteemme siellä ei ole rahalla retostelu tai "rikkauksien" haaliminen, se ei kuulu elämäämme edes Suomessa, ei edes vaikka olisi mahdollista. Miksi ihmeessä jotkut kuvittelevat,että raha määrittää rakkauden ja välittämisen määrän?!
Huvittava kysymys, arvostaako afrikkalainen mies valkoista naista,jolla ei ole rahaa,mutta vedenkanto sujuu! Kyllä arvostaa! Hyvin paljon,tiedän omasta kokemuksesta,miltä afrikkalaisten täydestä sydämestä tuleva kunniotus tuntuu, varsinkin kun tiedän,että ansaitsin sen,vaikka niin vähättelin asiaa. ( En siis puhu vain vedenkannosta jos joku nyt vielä erehtyy senkin suhteen! Enkä puhua Nigeriasta.)
Monien olisi myös hyvä muistaa se,että sen teidän käsittämän "kurjan" ja mahtavan "rikkaan länsimaisen elämän" välissä on monta hyvin erilaista elämäntapaa ja ihmiset arvostavat eri asioita. Ei kaikki suomalaiset pyhitä elämää rahan ja mammonan haalimiselle, eikä myöskään kaikki afrikkalaiset ( ei edes nigerialaiset ;) myy sieluaan ja kunnioitustaan rahasta.Et varmaankaan asu missään kehitysmaassa tai olet vain käynyt siellä vierailemassa. Siinä ei nimittäin ole mitään ylemmyyttä, että järjestää paikallisille ihmisille työmahdollisuuksia. Olen asunut kehitysmaissa ja nähnyt sen, että expatit ovat merkittävä työllistäjä. Palkatessaan paikallisia voi myös opettaa arvoja, jotka ovat siinä ympäristössä usein vieraita, kuten työntekijöiden inhimillistä kohtelua.
Tiedän myös, miten vaikeaa on sanoa paikallisille ihmisille, että juuri nyt ei ole mahdollista ottaa ketään töihin, koska työttömiä on valtavasti ja juuri eurooppalaisten palkollisiksi haluttaisiin päästä. Monella on joka aamu oven takana miehiä odottamassa edes jotain hommaa. Sellaisille valkoisille, jotka eivät palkkaa ketään, vaikka olisi varaa, ollaan jopa vihaisia. Eli ei siitä mitään erityistä kunnioitusta osakseen saa, että kantaa vetensä itse.
Toisaalta olen nähnyt, että moni ilahtuu, jos saa vaikka pientäkin keikkaa esimerkiksi pyykkien pesemisessä, kaupassa käymisessä jne. Siinähän se vauraus leviää. Ei siinä ole mitään retostelumentaliteettia, koska koko Afrikka toimii juuri tuolla tasolla: tavalliset ihmiset ostavat palveluja tavallisilta ihmisiltä varojensa mukaan. Muuta sosiaaliturvaahan siellä ei ole.
Itsekkäämpää on tehdä kaikki itse ja jaella vain satunnaisia almuja (jos sitäkään) tai ostaa pelkkää kiinalaista halpatuontitavaraa (jota Afrikka on väärällään) sen sijaan, että teettäisi esimerkiksi vaatteita ja huonekaluja paikallisilla. Sinulle tai ainakaan minulle ei ole suuri summa maksaa jotain kehitysmaastandardin mukaista parin kolmen euron päiväpalkkaa työntekijälle. Hänelle se sen sijaan on todella merkittävää.
Arvostamisesta sen verran vielä, että kyllä se valitettavasti vain niin on, että juuri Afrikassa kaikki mitataan rahassa. Ehkä yksi sadasta vastaantulijasta ei haluaisi sinulta rahaa. Sellaista ihmissuhdetta ei Afrikassa voi solmiakaan, ettei siinä jossain vaiheessa tulisi puhetta rahasta. Tutuista tuntemattomiin kuka tahansa voi pyytää millaista summaa tahansa. Jos et ole sitä huomannut, et ole tosiaan Afrikassa asunutkaan. - asunut..
en tajua kirjoitti:
Et varmaankaan asu missään kehitysmaassa tai olet vain käynyt siellä vierailemassa. Siinä ei nimittäin ole mitään ylemmyyttä, että järjestää paikallisille ihmisille työmahdollisuuksia. Olen asunut kehitysmaissa ja nähnyt sen, että expatit ovat merkittävä työllistäjä. Palkatessaan paikallisia voi myös opettaa arvoja, jotka ovat siinä ympäristössä usein vieraita, kuten työntekijöiden inhimillistä kohtelua.
Tiedän myös, miten vaikeaa on sanoa paikallisille ihmisille, että juuri nyt ei ole mahdollista ottaa ketään töihin, koska työttömiä on valtavasti ja juuri eurooppalaisten palkollisiksi haluttaisiin päästä. Monella on joka aamu oven takana miehiä odottamassa edes jotain hommaa. Sellaisille valkoisille, jotka eivät palkkaa ketään, vaikka olisi varaa, ollaan jopa vihaisia. Eli ei siitä mitään erityistä kunnioitusta osakseen saa, että kantaa vetensä itse.
Toisaalta olen nähnyt, että moni ilahtuu, jos saa vaikka pientäkin keikkaa esimerkiksi pyykkien pesemisessä, kaupassa käymisessä jne. Siinähän se vauraus leviää. Ei siinä ole mitään retostelumentaliteettia, koska koko Afrikka toimii juuri tuolla tasolla: tavalliset ihmiset ostavat palveluja tavallisilta ihmisiltä varojensa mukaan. Muuta sosiaaliturvaahan siellä ei ole.
Itsekkäämpää on tehdä kaikki itse ja jaella vain satunnaisia almuja (jos sitäkään) tai ostaa pelkkää kiinalaista halpatuontitavaraa (jota Afrikka on väärällään) sen sijaan, että teettäisi esimerkiksi vaatteita ja huonekaluja paikallisilla. Sinulle tai ainakaan minulle ei ole suuri summa maksaa jotain kehitysmaastandardin mukaista parin kolmen euron päiväpalkkaa työntekijälle. Hänelle se sen sijaan on todella merkittävää.
Arvostamisesta sen verran vielä, että kyllä se valitettavasti vain niin on, että juuri Afrikassa kaikki mitataan rahassa. Ehkä yksi sadasta vastaantulijasta ei haluaisi sinulta rahaa. Sellaista ihmissuhdetta ei Afrikassa voi solmiakaan, ettei siinä jossain vaiheessa tulisi puhetta rahasta. Tutuista tuntemattomiin kuka tahansa voi pyytää millaista summaa tahansa. Jos et ole sitä huomannut, et ole tosiaan Afrikassa asunutkaan.Afrikassa ja tulen asumaankin. Myös äärioloissa, joista kaikenlaiset expatit lähti karkuun.
Siinäkin on ero, mitä ja miten töitä teettää paikallisilla. Kyllä minäkin hankin kaiken paikallisilta, en mitään kiina-krääsää ja "tarjoan työtä" kun sitä on tarjolla,mutta minusta ei ole istumaan toimettomana per*eelläni ja katsomaan kun joku lakaisee kotini lattiat. Kahden ääripään välissä on niitä välimuotoja valita.
Olen nähtävästi tavannut aika monta "yksi sadasta", mukaan lukien sukulaisemme. On myös tekoja,mitä rahalla ei saa. - on vaihtoehtona
vakavoidutaan... kirjoitti:
Joo. Se on kumma logiikka, että jos joku ilmaisee huolensa siitä, että rakkaus ei ehkä riitä vuosikymmeniä savimajatasolla vedenkannossa ottaen huomioon myös kulttuuriset ja muut erot, niin johan aletaan teoriassa rakastaa mahdollisimman erilaisia ihmisiä. Käytännössä se ei vain toimi. Tämän ketjun aloittajaa on varoitettu monenkin henkilön taholta. Nigeria on niin raskas ympäristö, että vain poikkeustapauksissa suomalainen viihtyy siellä rosvottavana ja raiskattavana. Ja hyvän nigerialaisen miehen löytäminen on sekin äärimmäisen vaikeaa. Olen sataprosenttisen varma, että heistä parhaat eivät istuskele suomalaisissa ravintoloissa irtoseuraa iskemässä.
Ei siis ole ollenkaan huono vaihtoehto opetella rakastamaan jotain suomalaista miestä. Ennuste on *huomattavasti* parempi. Tällainen fakta on tietysti ikävää luettavaa, jos on saanut päähänsä rakastaa pygmiä savimajassa.
Ajatus erilaisten ihmisten välisestä kestävästä rakkaudesta yli rajojen ja muurien on toki romanttinen. Suosittelisin silti realismia, realismia, realismia ja vielä kerran realismia.
Minua henkilökohtaisesti ei tarvitse ottaa huomioon. Lukekaa tutkimuksia poikkikulttuurisista avioliitoista ja siirtolaisuudesta. Enkä todellakaan halua olla kenenkään onnen tiellä. Jos toivoisin ihmisille pahaa, innostaisin heitä juuri kaikenlaisiin älyttömiin ihmissuhdekokeiluihin. Ja niille pygmimiehillekin toivon kaikkea hyvää. Olen varma siitä,että juuri joku naapurikylän tyttö on todennäköisesti paras ja kestävin valinta vaimomielessä. Yleensäkin vasta kolmannen polven siirtolaiset ovat riittävän juurtuneita, että pystyy elämään täysipainoista elämää psyykkisesti ja sosiaalisesti.Suomalainen mies tai köyhä, sairas, savimajassa asuvat pygmi?! Miksi pitäisi opetella rakastamaan jotakin kun tietää,että se ei ikinä tule onnistumaan? Mitä siinä on väärin,että tekee kuten sydän sanoo ja järjellä saada se toimimaan? Onko liian monimutkaista sinulle?
Tuttu ja tuntematon..Minä olen suomalainen,mutta "suomalainen mies" on minulle tuntematon, en ymmärrä tätä "kulttuuriamme", miksi en mielummin saisi elää minulle tutumman ja turvallisen tavan mukaan? Niin, tottahan toki saan kunhan emme asu Suomessa, eikö vain? - suomalainen nainen
asunut.. kirjoitti:
Afrikassa ja tulen asumaankin. Myös äärioloissa, joista kaikenlaiset expatit lähti karkuun.
Siinäkin on ero, mitä ja miten töitä teettää paikallisilla. Kyllä minäkin hankin kaiken paikallisilta, en mitään kiina-krääsää ja "tarjoan työtä" kun sitä on tarjolla,mutta minusta ei ole istumaan toimettomana per*eelläni ja katsomaan kun joku lakaisee kotini lattiat. Kahden ääripään välissä on niitä välimuotoja valita.
Olen nähtävästi tavannut aika monta "yksi sadasta", mukaan lukien sukulaisemme. On myös tekoja,mitä rahalla ei saa.Ei kai ne sun sukulaiset enempää voi vaatiakaan, jos ovat jo saaneet valkoisen naisen rahoittajakseen ja/tai pääsylipukseen Eurooppaan.
Kun vielä kannat vedetkin niin mikäs heidän on sua kunniottaessa?
Etenkin jos et keksi mitään tekemistä siksi aikaa kun joku lakaisee lattiaa vaan pitää vieressä tuijottaa ja tuntea olonsa vaivaantuneeksi.
Tosin jos oot köyhemmänpuoleinen niin heidänkin on paha nyhjäistä tyhjästä kukkarostasi.
Käytät muuten aika alatyylistä kieltä.
Afrikassa ei tykätä kiroilemisesta.
Varmaan heille oletkin ystävällinen mutta tällaisille suomalaisille kanssasisarille voi puhua rumia koska me ollaan röyhkeitä valkonaamoja.
Onko teillä siinä savimajassa muuten nettiyhteys vai nettikahvilassako kirjoittelet? - ymmärtää..
suomalainen nainen kirjoitti:
Ei kai ne sun sukulaiset enempää voi vaatiakaan, jos ovat jo saaneet valkoisen naisen rahoittajakseen ja/tai pääsylipukseen Eurooppaan.
Etenkin jos et keksi mitään tekemistä siksi aikaa kun joku lakaisee lattiaa vaan pitää vieressä tuijottaa ja tuntea olonsa vaivaantuneeksi.
Tosin jos oot köyhemmänpuoleinen niin heidänkin on paha nyhjäistä tyhjästä kukkarostasi.
Varmaan heille oletkin ystävällinen mutta tällaisille suomalaisille kanssasisarille voi puhua rumia koska me ollaan röyhkeitä valkonaamoja.
Onko teillä siinä savimajassa muuten nettiyhteys vai nettikahvilassako kirjoittelet?lukemaasi vai mitä?
-En rahoita sukulaisten elämää,pärjäävät hyvin omilla tuloillaan, enkä ole tuonut ketään Eurooppaan.
-Ei tarvitse kantaa vettä kaivosta (paitsi jossain maalla), sen saa ihan hanastakin.
-Lakaisen lattiamme ja teen paljon muutakin, esim. töitä.
-Vastaan samalla tyylillä kuin minulle puhutaan (riippuen tilanteesta).
-Meillä ei ole savimajaa. Olemme nyt Suomessa, Afrikan kodissa käytämme langatonta nettiä tai nettikahvilla. - lagosin nettikahvila
laiskana kysäisen kirjoitti:
Mahdatkohan Nigerialaisen vaimo yhtään tietää lukujen suuruus luokkaa, että paljonko Suomessa asuu nigerialaisen kanssa naimisissa olevia suomalaisia naisia ja entä vastaavasti Nigeriassa? Miten mahtaa olla luvut sukupuolien ollessa päin vastain?
Kyselen näitä ihan laiskuuttani kun en nyt viitsi googletella. Ulkomuistista muistelisin Nigerian olevan melkoisen väkirikas maa, oliko asukas luku jotain 150 milliä, joten eiköhän tuosta joukosta jokunen "aivan kunnollinen" mieskin löydy.
Kiitos muuten mielenkiintoisesta viestistäsi."Mahdatkohan Nigerialaisen vaimo yhtään tietää lukujen suuruus luokkaa, että paljonko Suomessa asuu nigerialaisen kanssa naimisissa olevia suomalaisia naisia ja entä vastaavasti Nigeriassa? Miten mahtaa olla luvut sukupuolien ollessa päin vastain?"
Aikavälillä 2005-2008 (Tilastokeskus, Väestötilastot. stat.fi)
Nigerialaisia miehiä muuttanut Suomeen 570
Nigerialaisia naisia muuttanut Suomeen 101
Suomalaisia naisia muuttanut Nigeriaan 6
Suomalaisia miehiä muuttanut Nigeriaan 11
Onko tässä aiheessa vielä jotain epäselvää?
Haluaako joku vielä yrittää selittää tätä vale, emävale, tilasto -fraasilla? :D - siniset silmät ja hölmö
että et ... kirjoitti:
"Valitsetko sinä kumppanisi lompakon paksuuden perusteella?"
Ei mutta nigerialainen mies valitsee länsimaisen naisen juuri siitä syystä. Kuinka te voitte olla noin saatanan naiiveja? - mn
Vaikka sinulla olisi nigerialainen ystäväpiiri johon luotat (älä luota..), niin joku ulkopuolinen voi nähdä, missä asut ja järjestää yöllisen hyökkäyksen asuntoosi. Palkattu varitijakin päästää ryöstäjät sisälle, jos aseella osoitetaan tai maksetaan..Olet aivan oikeassa, poliisien ja muiden suhteen. Vaikka minulla on "ystäviä" Lagosissa, en ikinä luota heihin täysin. Samoin asia miehen sukulaisten suhteen. Nigeriassa ollessani en ole mielelläni yksin kotona, vaikkakin taloa ympäröi korkeat aidat ja ovet lukittuna kalterit. Ongelmallista vain on että mies ei halua muuttaa suomeen. No kaipa ne asiat ratkeavat ajan myötä. Ja mitä tuohon rahan kerjäämiseen tulee, niin tuntuu ettei missään siltä voi välttyä. Mieheni on tunnettu Lagosissa ja hyvin toimeentuleva, niinpä häneltä ollaan sitä usein kerjäämässä ja minut on jätetty enimmäkseen rauhaan. Yksin en missään halua liikkua. Kyllähän siellä moni asia on surkealla tolalla, sähköt yms mukavuudet ihmisoikeuksista puhumattakaan. Jospa sitten vaihtoehtona olisi muuttaa johonkin muuhun maahan.... Siitäkin on puhuttu.
- Nigeriassa käynyt
suomalainen nainen kirjoitti:
Ei kai ne sun sukulaiset enempää voi vaatiakaan, jos ovat jo saaneet valkoisen naisen rahoittajakseen ja/tai pääsylipukseen Eurooppaan.
Onko teillä siinä savimajassa muuten nettiyhteys vai nettikahvilassako kirjoittelet?Kyllä Nigeriassa on kunnon taloja eikä mitään savimajoja. Ja vettä saa ihan hanasta. Ihan yhtä modernisti siellä voi elää kuin Suomessakin.
- Omaa kokemusta
Oletkin saanut jo monia vastauksia,jotka kannattaa ottaa vakavasti.
Todellisuus on vieläkin ihmeellisempää.
Älä ikinä luota kehenkään tässä maassa.
En tiedä miten hyvin tunnet miehesi???
Mutta varaudu kaikkeen,
et kuitenkaan pysty varautumaan kaikkeen mitä saat vastaasi täällä tulee.
Usko pois, en valehtele.
Sanonkin, että ajattele tosi tarkkaan mitä olet tekemässä.
Kyseenalaista aina kaikki.Koska mikään ei koskaan ole sitä miltä näyttää tai kuulostaa.Et voi olla yli varovainen kun on kyse Nigerian Lagosista ja nigerialaisista yleensä.Silläkin uhalla,että joku pääsee sanomaan,ei kaikki ole samanlaisia.
Ei niin mutta ne poikkeukset ovat tosi harvassa.
Kokemukseni täällä on kolmen käynnin tulosta,
asuminen yhteensä reilu puoli vuotta ja
yhdessä olo miehen kanssa on 25v.
Joista osa asuttu lähi-idässä,Suomessa ja nyt Lagosissa.
Lapset opiskelevat ja ovat työssä vielä Suomessa.
Kannattaako ottaa riski,kysyn vaan ! - Ayin
...olisi tietenkin parempi vaihtoehto ihan siksikin, että se on ns. rikkaamman kansanosan kaupunki ja Suomen suurlähetystö sattuu olemaan tätä nykyä siellä.
On myös paljon paljon väljempi kuin Lagos, toistaiseksi ainakin.
Suosittelen, että otat yhteyttä Nigerian suurlähetystöön Tukholmassa. Yhteystiedot kertoo Google. - Avioliitto todistus
Voit hakea green cardia ja viisumi silloin voimassa aina kun passikin on.
Sitä anotaan vihkitodistuksen kanssa
ja voitelurahojen kera,immigration offisista Lagosin Ikoista.
Silloin statuksesi on "nigerwife"
Sieltä kannattaa muutkin maassa olo asiat selvittää.
Mies varmaan pystyy sen tiedon helposti saamaan.
Useimmissa tapauksissa kun on tarpeeksi rahaa,
niin kaikki sujuu kuin leikki.
Tukholman Nigerian lähetystön palvelutaso on kyllä nolla luokkaa.
Mutta sen kai jo tiedätkin,koska nigerialaiset eivät osaa
oikein vielä asiakaspalvelua,
sellaista johon Suomessa on tottunut.
Aika käsite toimistoissa kannattaa ottaa huomioon,
se vaihtelee ..pvstä-kuukausiin,aina vastaus ;huomenna on kaikki
kunnossa.Kootut selitykset ansaitsisivat oman kirjansa nigerialaisista
puheen ollen. - Perästä tullaan
Tarvitset ensin sopivat rokotukset ja lääke kuurit.
Ne pitää aloittaa ajoissa.
Ainakin itse aloitan puolivuota ennen matkaa.
Viisumi , on tärkeä.
Lentolippu , millä koneella haluat mennä.
Paljonko olet valmis maksamaan lipusta. Menee noin alle 900 e.
Matkavakuutus kuntoon ja mahdollisemman pitkäksi aikaa.
Paljon matkalaukkuja jotka ovat tyhjiä.Ostele paikan päältä mitä haluat.
Kamera ja videokamera.Voit kuvata kaikkea ja paljon.Muistikortteja mukaan.
Hyvää aurinko voidetta.
Matkustus palstalla ihmiset oavt paljon innostuneenpia matkustamisesta.
Tämä on itku palsta jossa itketään, ruikutetaan ja rutistaan.
Tämä palsta on aivan väärä palsta matkustavalle ihmiselle.- jotain positiivista
Kauheasti rasisteja ja luulotautisia liikenteellä.... Nigerialainen mieheni on hyvä mies, parempaa en voisi toivoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117275Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635328- 954914
- 524065
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494006- 2223893
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283608- 413253
- 522829
- 412407