Couperosa ihon hoito/meikki ?

salbe^

Kosmetologini huomasi minulla olevan couperosa iho. Mitä hoitotuotteita kannattaisi käyttää ?
Olen kuullut, että Lumene Tender Drops (rauhoittava kosteusvoide) on saanut paljon positiivista palautetta ?

En ole koskaan käyttänyt meikkivoidetta/puuteria/peitevoidetta, joten ajattelin nyt ihoni takia ruveta sellaisia käyttämään.
Mitä meikkejä suosittelette couperosa ihon omaavalle ?
Kuuluuko peitevoidetta laittaa meikkivoiteen alle ?

Lisää tietoa meikeistä ja ihon hoitotuotteista (couperosa) otan mielelläni vastaan.

Kiitos etukäteen kaikille vastaanneille (:

*Asiallisia kommentteja.

11

4619

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija

Kannattaa kokeilla Kuolleenmeren ihonhoitotuotteita couperosa iholle.. voi olla apu :)

• Dalida

Tärkein on ihon suojaaminen. Siis päivävoide jossa UV-suoja sk15. Suojaa myös ihoa auringolta ja pakkaselta yms. vaatteilla. Vältä saunaa, kuumaa tai jääkylmää vettä, ihon hankaamista, kuorimista, ja ärsyttäviä aineita. Alkoholi, stressi, mausteet, hajusteet, yms. ärsyttävät myös.

Hellävaraisuus on tärkeintä.

Ihonhoitotuotteet valitset herkän ihon/couperosaihoa tuotesarjoista, mutta muista noudattaa myös varsinaisen ihotyyppisi vaatimuksia. Eli jos iho on sekaiho, niin katso ettet valitse liian kuivalle iholle tarkoitettuja voiteita ja päinvastoin.

Sun ikä ja ihotyyppi sekä couperosan vaikeusaste vaikuttaa ihonhoitoruutiineihin, joten vaikea sanoa enempää varsinaisista tuotteista kun et kertonut noita asioita.

Suojaamisessa ja peittämisessa meikkivoide ja puuteri ovat hyviä. Couperosalle tarkoitetut peitevoiteet (laitetaan vain pahimmille punaisille kohdille) kulkevat nimellä Red neutralizer tms. Niitä on esim. Lumenella ja Joe Blascolla.

Jos couperosa on pahassa vaikeessa, olisi tärkeä ottaa n. 4 kk kuuri jotain hyvää hoitovoidetta. Lisäksi päivävoide jossa on punaisuutta pikkasen peittäviä ja couperosaa rauhoittavia aineita on hyvä idis päivittäiseen ihonhoitoon.

Couperosaa hoitavia kosmetiikkasarjoja löytyy seur. merkeistä: Lumene, Arbutin, Clinique, Avene, yms.

En lähde mainostamaan mitään merkkiä, mutta jos laitat puuttuvat tiedot, voin täsmentää oman kokemuksen perustella. Oma ihoni on erittäin herkistynyt, couperoottinen, sekaiho, joten kokemusta valitettavasti asiasta löytyy.

• salbe^

Iältäni olen 17-vuotias ja ihoni on melko kuiva. Poskipäät rupeavat ns. ''hilseilemään''.
        Vaikeusastetta en osaa sanoa? Posket helottavat punaisuutta jo ehkä vähän liiankin paljon, että se jo hieman häiritsee jo omaa itsetuntoa.

• arbutinin

päivä- ja/tai yövoiteesta? Itse olen nyt koittanut sekä niitä tippoja että yövoidetta, mutta en oikein tiedä onko niistä mitään hyötyä punoituksen vähentämiseksi. Lisäksi yövoide on kovin paksua eikä oikein kunnolla imeydy heti eli sitä pitää hieroa ja taputella hetki ennen kuin se imeytyy iholle. Kiinnostaisi kuitenkin, että onkohan tuo päivävoide yhtä "tykkyä" tavaraa ettei meinaa imeytyä? Itselläni myös pintakuiva sekaiho, joten meikinalusvoide ei saa olla liian paksu/rasvainen.
        Ja ilmeisesti couperosa on aika pitkälle myös perinnöllistä, eli voiko siitä edes päästä lopullisesti eroon vaikka kuinka hoitaisi ym.?

• Dalida
        salbe^ kirjoitti:

Iältäni olen 17-vuotias ja ihoni on melko kuiva. Poskipäät rupeavat ns. ''hilseilemään''.
        Vaikeusastetta en osaa sanoa? Posket helottavat punaisuutta jo ehkä vähän liiankin paljon, että se jo hieman häiritsee jo omaa itsetuntoa.

Aika nuori siis, ja ilmeisesti couperosa on vain punaisuutta - eli kun ei ole naamassa paukaumia, ei katkenneita verisuonia, polttelua jne... on asiat hyvin.

Tässä ihan tuota perusohjetta:

http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/kauneus/Oppaat/ihotyyppiopas/fi_FI/couperosa_iho/

Siellä on myös vinkkiä tuotteista, tosin aika vähän, Hokin lehti kun on.

Lisäksi on siis Arbutin-sarja (juuri uudistunut), Clinique, jne...

Itse suosin apteekin Avène-sarjaa. Heillä on sellainen hoitovoide Diroseal, jota käytetään 3-4 kk, ja se on minulla vähentänyt kuukaudessa jo punaisuutta. Huhtikuussa pohjoistuuli talven ihoa rasittavan vaikutuksen jälkeen pisti posket aivan kamalaan kuntoon nimittäin. Luulen että tuo voide sopii kaikille ihotyypeille, valitset sitten päivävoiteeksi jonkun ihollesi sopivan UV-suojallisen, voi olla varmaan ihan tavallinen herkälle iholle sopiva.

Tuollaisia Dirosealin kaltaisia hoitavia voiteita tai seerumeja on myös Lumenella ja Cliniquella. En ole käyttänyt itse, joten en osaa suositella.

Kosteuttava naamio kerran viikossa voisi myös olla hyvä tuki hoitoon. 'Kosteuttavan' lisäksi sanat joilla valitset tuotteita ovat: hellävarainen, tasapainottava, rauhoittava.

Kun ihosi on herkkä, voit pyytää voiteista näytteen, ei tarvitse ostaa kalliita purnukoita jos eivät sovi.

• Dalida
        arbutinin kirjoitti:

päivä- ja/tai yövoiteesta? Itse olen nyt koittanut sekä niitä tippoja että yövoidetta, mutta en oikein tiedä onko niistä mitään hyötyä punoituksen vähentämiseksi. Lisäksi yövoide on kovin paksua eikä oikein kunnolla imeydy heti eli sitä pitää hieroa ja taputella hetki ennen kuin se imeytyy iholle. Kiinnostaisi kuitenkin, että onkohan tuo päivävoide yhtä "tykkyä" tavaraa ettei meinaa imeytyä? Itselläni myös pintakuiva sekaiho, joten meikinalusvoide ei saa olla liian paksu/rasvainen.
        Ja ilmeisesti couperosa on aika pitkälle myös perinnöllistä, eli voiko siitä edes päästä lopullisesti eroon vaikka kuinka hoitaisi ym.?

Couperosasta ei pääse eroon, se on perinnöllistä ja ikään kuin ihon ominaisuus toisilla. Pahimmassa tapauksessa se etenee ruusufinniksi, mutta kyllä uskon että välttämällä pahentavia tekijöitä ja hoidolla saa ihon pysymään siedettävän hyvässä kunnossa.

En ole itse Arbutinia kokeillut, koska mulla on käsitys että sopivat just kuivalle ihotyypille ja olen itsekin sekaiho.

Siis tehotipat voivat olla juuri sellainen kuuriluontoisesti hoitava tuote, jota varmaan voit käyttää. Ei kai eroa ihotyypin mukaan.

Mutta jos päivä- ja yövoiteet tuntuvat liian rasvaisilta, ne voisit vaihtaa sekaihollesi sopiviin. Katsoin Arbutinin voiteiden INCIn, juu toisena aineena mineraaliöljy, eli aika rasvainen, ei paras sekaihollesi.

Mutta mikäpä olisi sitten sulle hyvä vaihtoehto?

Vaikea sanoa, itselläni sekaihoisena käytössä Avenen Anti-Redness päivävoide, LIGHT-versio sopii sekaiholle, mutta suojakerroin on vain 10.

Huomaat kun tutkit couperosatuotteita, että suurin osa on tehty kuivalle iholle. ROCin uudet voiteet myös kuivan ihon couperosalle.

En tunne Cliniquen Redness Solutions -sarjaa, enkä löydä sen INCI- joten en osaa sanoa sopiiko. Muistaakseni siinä pitää vaan ostaa kaksi eri tuotetta, että saa UV-suojan ja päivävoiteen.

Sitten ainakin ulkomailla on Biothermilla uusi Bio-Sensitive -sarja, jossa on sekaiholle sopiva päivävoide, joku geelimuotoinen. En löydä lisätietoja, joten en osaa arvioida sitä tarkemmin.

Eucerinillä on myös sk15 couperosan päivävoide, kuulostaa paperilla hyvältä, on 'lotion' eli ei liian rasvainenkaan, mutta liekö edes myynnissä Suomessa?

Toivottavasti jollakin muulla on sille lisävaihtoehtoja. Itse ostan aina ulkomailta tuotteeni, joten olen aika huono neuvomaan näissä Suomen asioissa. Mutta pääperiaate on että jos löydät couperosaa rauhoittavan voiteen, katso että on emulsio-, lotion- tai geelimuodossa eli kevyt. Saa olla kosteuttavia aineita, muttei INCI-listan alkupäässä liian öljyistä ainetta. Parhaat päivävoiteet ovat sellaisia vihertävän värisiä, eli peittävät myös punaisuutta sillä lailla.

Jos käytät punaisuutta hoitavia tehotippoja, voi olla ettet tarvitse yövoiteeksi erityisesti couperosalle tarkoitettua voidetta, vaan pelkkä kosteuttava riittää.

Mun mielestä couperosapäivävoide UV-suojalla ja couperosan hoitovoide (tehotipat, seerumit) kuuriluontoisesti ovat ne tärkeimmät punaisuutta vastaan taistelemisessa.

• .....
        Dalida kirjoitti:

Couperosasta ei pääse eroon, se on perinnöllistä ja ikään kuin ihon ominaisuus toisilla. Pahimmassa tapauksessa se etenee ruusufinniksi, mutta kyllä uskon että välttämällä pahentavia tekijöitä ja hoidolla saa ihon pysymään siedettävän hyvässä kunnossa.

En ole itse Arbutinia kokeillut, koska mulla on käsitys että sopivat just kuivalle ihotyypille ja olen itsekin sekaiho.

Siis tehotipat voivat olla juuri sellainen kuuriluontoisesti hoitava tuote, jota varmaan voit käyttää. Ei kai eroa ihotyypin mukaan.

Mutta jos päivä- ja yövoiteet tuntuvat liian rasvaisilta, ne voisit vaihtaa sekaihollesi sopiviin. Katsoin Arbutinin voiteiden INCIn, juu toisena aineena mineraaliöljy, eli aika rasvainen, ei paras sekaihollesi.

Vaikea sanoa, itselläni sekaihoisena käytössä Avenen Anti-Redness päivävoide, LIGHT-versio sopii sekaiholle, mutta suojakerroin on vain 10.

Huomaat kun tutkit couperosatuotteita, että suurin osa on tehty kuivalle iholle. ROCin uudet voiteet myös kuivan ihon couperosalle.

En tunne Cliniquen Redness Solutions -sarjaa, enkä löydä sen INCI- joten en osaa sanoa sopiiko. Muistaakseni siinä pitää vaan ostaa kaksi eri tuotetta, että saa UV-suojan ja päivävoiteen.

Sitten ainakin ulkomailla on Biothermilla uusi Bio-Sensitive -sarja, jossa on sekaiholle sopiva päivävoide, joku geelimuotoinen. En löydä lisätietoja, joten en osaa arvioida sitä tarkemmin.

Eucerinillä on myös sk15 couperosan päivävoide, kuulostaa paperilla hyvältä, on 'lotion' eli ei liian rasvainenkaan, mutta liekö edes myynnissä Suomessa?

Toivottavasti jollakin muulla on sille lisävaihtoehtoja. Itse ostan aina ulkomailta tuotteeni, joten olen aika huono neuvomaan näissä Suomen asioissa. Mutta pääperiaate on että jos löydät couperosaa rauhoittavan voiteen, katso että on emulsio-, lotion- tai geelimuodossa eli kevyt. Saa olla kosteuttavia aineita, muttei INCI-listan alkupäässä liian öljyistä ainetta. Parhaat päivävoiteet ovat sellaisia vihertävän värisiä, eli peittävät myös punaisuutta sillä lailla.

Jos käytät punaisuutta hoitavia tehotippoja, voi olla ettet tarvitse yövoiteeksi erityisesti couperosalle tarkoitettua voidetta, vaan pelkkä kosteuttava riittää.

Mun mielestä couperosapäivävoide UV-suojalla ja couperosan hoitovoide (tehotipat, seerumit) kuuriluontoisesti ovat ne tärkeimmät punaisuutta vastaan taistelemisessa.

Olen kokeillut monia voiteita (myös joitain mainitsemiasi). Ihoni kyllä vaatii kosteutusta, eli tuo arbutinin yövoide ei ole mielestäni ollut liian rasvaista sitten kun se imeytyy hieman (edes näin keväällä/kesällä). Olen koittanut mm. tuota Biothermin voidetta, en tykännyt kun siitä jää sellainen kalvomainen tunne ihoon. Myös Cliniquen anti-rednessiä (purkissa oleva) on tullut koitettua, ei ehkä oikein kosteuta iltakäytössä tarpeeksi ja meikin alle taas liian rasvainen (eikä suojakerrointa), ja se tuubi missä on suojakerroin, niin en tykkää siitäkään. :-P

Ja sopivan päivävoiteen löytäminen on vaikeaa...kun iho punoittaa niin sitä pitää peittää meikillä ja meikin alle ei sovi mikä tahansa voide. Monet ovat liian rasvaisia, varsinkin näin kesäilmoilla. (Joskin ihoni on iän myötä tullut enemmän juuri kosteutta vaativaksi eli rasvoittuminen on hieman vähentynyt, ja siksi ehkä yövoiteet saavat olla kunnolla kostetuttavia. Aiemmin käytin esim. meikin alla Lancomen pure focusia, joka ei tosiaankaan enää riitä päivisin kosteuttamaan ihoani.) Tuossa joku aika sitten käytin pari tuubia tuota Avenen lightia, mutta ei sekään paras mahdollinen ole ja tosiaan vain SPF10. Nyt käytän Cliniquen jotain kuivalle sekaiholle tarkoitettua voidetta jossa SPF25 (en muista nimeä). Ja toinen mitä olen tässä käyttänyt on Estee Lauderin day wear plus jossa SPF15. En ole täysin tyytyväinen, mutta kyllä nuo menettelevät. Vaikeaa on,heh. :-D

• herttakulta
        Dalida kirjoitti:

Olen itse kärsinyt couperosasta vuosia, välillä tuntui että naama oli kirjava kuin "kissanvuota". Onneksi löysin ystäväni kautta ammttimaisen kauneushoitolan ja iho-ongelmia ei sen jälkeen ole ollut.
        Suosittelen lämpimästi että, käännytte kosmetologin puoleen iho-ongelmien kanssa koska he ovat ammattilaisia.
        Ihan niinkuin Dalida viestissään sanoi ei tuotteet saa olla liian rasvaisia ja tukkivia. Kosmetologini käyttämä ja myymä Dermalogica sarja ei sisällä ollenkaan mineraalirasvoja. Ilman Dermalogican sheer tint anti-redness tuottetta en tulisi toimeen, siinä on kosteus, aurinkosuoja ja punoituksen rauhoittaja samassa. Katso heidän sivunsa www.kauneushoitolainkeri.fi.

Herttakulta

• Dalida
        ..... kirjoitti:

Olen kokeillut monia voiteita (myös joitain mainitsemiasi). Ihoni kyllä vaatii kosteutusta, eli tuo arbutinin yövoide ei ole mielestäni ollut liian rasvaista sitten kun se imeytyy hieman (edes näin keväällä/kesällä). Olen koittanut mm. tuota Biothermin voidetta, en tykännyt kun siitä jää sellainen kalvomainen tunne ihoon. Myös Cliniquen anti-rednessiä (purkissa oleva) on tullut koitettua, ei ehkä oikein kosteuta iltakäytössä tarpeeksi ja meikin alle taas liian rasvainen (eikä suojakerrointa), ja se tuubi missä on suojakerroin, niin en tykkää siitäkään. :-P

Ja sopivan päivävoiteen löytäminen on vaikeaa...kun iho punoittaa niin sitä pitää peittää meikillä ja meikin alle ei sovi mikä tahansa voide. Monet ovat liian rasvaisia, varsinkin näin kesäilmoilla. (Joskin ihoni on iän myötä tullut enemmän juuri kosteutta vaativaksi eli rasvoittuminen on hieman vähentynyt, ja siksi ehkä yövoiteet saavat olla kunnolla kostetuttavia. Aiemmin käytin esim. meikin alla Lancomen pure focusia, joka ei tosiaankaan enää riitä päivisin kosteuttamaan ihoani.) Tuossa joku aika sitten käytin pari tuubia tuota Avenen lightia, mutta ei sekään paras mahdollinen ole ja tosiaan vain SPF10. Nyt käytän Cliniquen jotain kuivalle sekaiholle tarkoitettua voidetta jossa SPF25 (en muista nimeä). Ja toinen mitä olen tässä käyttänyt on Estee Lauderin day wear plus jossa SPF15. En ole täysin tyytyväinen, mutta kyllä nuo menettelevät. Vaikeaa on,heh. :-D

"Kuivaa sekaihoa" ei ole tyyppinä olemassakaan. Tarkoitat varmaan sekaiho, joka kärsii pintakuivuudesta. Ihan eri asia. Samoin 'kosteutus' ja 'rasvaisuus' kaksi eri asiaa nekin.

Sun käyttämät tuotteet on kaikki eri ihotyypin tuotteita, virheesi lienee siinä. Määrittele ihotyyppisi, ja muista soveltaa sitä valitessasi voidetta. Pitää myös muokata ihonhoitoa sen mukaan missä vaiheessa couperosa on ja mikä vuodenaika on. Nyt sun iho on epätasapainossa, siksi pintakuiva, tai sitten voi olla että ihosi reagoi couperoottisena johonkin "kiristämällä". Miten ja missä kosteuden puute näkyy?

Mutta jos olet sekaihoinen, niin ongelmasi on sama kuin mulla, valtaosa couperosalle ja herkälle iholle tehdyistä tuotteista ovat valitettavasti vain kuivalle ihotyypille sopivia (= ulkomailla couperosa ei ole niin yleistä kuin meillä, siksi tuotteet on tehty ärtyneelle, atooppiselle, herkistyneelle ym. iholle sopiviksi, ja nuohan ovat usein kuivia ihotyyppejä).

Ja jos on sekaiho niin aika vaikea on ertyisesti löytää sopiva meikkivoide ja/tai peitevoide. Cliniquen primer-typpinen tuote redness solutionissa (kai se sun mainitsema tuubi suojakertoimella) on ainoa kokeilemani joka näytti hieman tasoittavan ihoa. Mutta koska sen lisäksi pitäisi ostaa ja tunkea naamalle vielä erikseen kosteusvoide, ehkä couperosan hoitovoide, meikkivoide, peitevoide ja puuteri... sanoin ruman sanan ja jätin homman sikseen.

Mun sekaihon rasvainen osa on hyvin kurissa nyt, kun keksin Lumenen turve- ja savinaamion. Vähentänyt mulla rasvaisuutta. Nyt laitan kosteusvoiteen päälle vain punertaville kohdille sk30 couperosan peitevoidetta ja sitten käytän puuteripaperia. Toimii ihan okei, jos ei ole perfektionsti.

Lisäkosteutukseen käytän itse silloin tällöin kosteuttavaa naamiota ja/tai erityistä kosteusvoidetta. Avenelta kumpikin.

Kyllä Avenen tuotteet ovat olleet kaikista kokeilemistani parhaat ja laadukkaimmat. Clinique yms. eivät ole kovin muakaan vakuuttaneet.

Toivottavasti tässä oli sulle jotain osviittaa.

• tarkoitinkin
        Dalida kirjoitti:

"Kuivaa sekaihoa" ei ole tyyppinä olemassakaan. Tarkoitat varmaan sekaiho, joka kärsii pintakuivuudesta. Ihan eri asia. Samoin 'kosteutus' ja 'rasvaisuus' kaksi eri asiaa nekin.

Sun käyttämät tuotteet on kaikki eri ihotyypin tuotteita, virheesi lienee siinä. Määrittele ihotyyppisi, ja muista soveltaa sitä valitessasi voidetta. Pitää myös muokata ihonhoitoa sen mukaan missä vaiheessa couperosa on ja mikä vuodenaika on. Nyt sun iho on epätasapainossa, siksi pintakuiva, tai sitten voi olla että ihosi reagoi couperoottisena johonkin "kiristämällä". Miten ja missä kosteuden puute näkyy?

Mutta jos olet sekaihoinen, niin ongelmasi on sama kuin mulla, valtaosa couperosalle ja herkälle iholle tehdyistä tuotteista ovat valitettavasti vain kuivalle ihotyypille sopivia (= ulkomailla couperosa ei ole niin yleistä kuin meillä, siksi tuotteet on tehty ärtyneelle, atooppiselle, herkistyneelle ym. iholle sopiviksi, ja nuohan ovat usein kuivia ihotyyppejä).

Ja jos on sekaiho niin aika vaikea on ertyisesti löytää sopiva meikkivoide ja/tai peitevoide. Cliniquen primer-typpinen tuote redness solutionissa (kai se sun mainitsema tuubi suojakertoimella) on ainoa kokeilemani joka näytti hieman tasoittavan ihoa. Mutta koska sen lisäksi pitäisi ostaa ja tunkea naamalle vielä erikseen kosteusvoide, ehkä couperosan hoitovoide, meikkivoide, peitevoide ja puuteri... sanoin ruman sanan ja jätin homman sikseen.

Mun sekaihon rasvainen osa on hyvin kurissa nyt, kun keksin Lumenen turve- ja savinaamion. Vähentänyt mulla rasvaisuutta. Nyt laitan kosteusvoiteen päälle vain punertaville kohdille sk30 couperosan peitevoidetta ja sitten käytän puuteripaperia. Toimii ihan okei, jos ei ole perfektionsti.

Lisäkosteutukseen käytän itse silloin tällöin kosteuttavaa naamiota ja/tai erityistä kosteusvoidetta. Avenelta kumpikin.

Kyllä Avenen tuotteet ovat olleet kaikista kokeilemistani parhaat ja laadukkaimmat. Clinique yms. eivät ole kovin muakaan vakuuttaneet.

Toivottavasti tässä oli sulle jotain osviittaa.

pintakuivaa sekaihoa ja rasvaisella sitä että kuinka hyvin joku voide kosteuttaa ihoa. :-)
        Ja se Cliniquen spf25 on juuri minun ihotyypilleni eli sekaiholle, Estee Lauderilla on myös eri ihotyypeille omat day wear .
        Mutta yöllä en voi käyttää liian kevyitä voiteita, kun päivällä joudun meikin alla käyttämään noita "tasapainottavia" voiteita. Kuivuus tuntuu/näkyy siinä että iho kiristelee hieman ja jotenkin tuntuu että ryppyjäkin alkaa tulla esim. poskiin tms. Eli ei ilmejuonteita vaan jotenkin kuivuudesta johtuvia... :-O Tavallaan se tietynlainen herkkyys ja pintakuivuus on nykyään jopa isompi ongelma kuin rasvoittuminen.
        No, pitänee ehkä (taas vaihteeksi) mennä johonkin kosmetiikkaosastolle katselemaan purnukoita ja kysyä myyjän neuvoa jne. :-P

• herttakulta

Hei!
      Hiukan ihmettelen ettei, kosmetologisi neuvonut sinulle kotihoitoon tuotteita. Ehdottaisin että, vaihda kosmetologia kyllä heidän velvollisuutensa on neuvoa oikeita kotihoitotuotteita ja meikkejä.
      Olen itse aikanani kärsinyt poskien punoituksesta ja kokeilin vaikka mitä. Sitten löysin ammattimaisen kauneushoitolan ja nyt käytän ainoastaan Dermalogican kosmetiikkaa ja meikit on Yongblood sarjasta se on mineraalimeikkisarja, enkä enää ikinä suostuisi käyttämään synteettisiä meikkituotteita. Kosmetologillani on verkkokauppa ja häneltä voi kysyä neuvoa sähköpostitse. Www.kauneushoitolainkeri.fi. SUOSITTELEN!

Herttakulta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      84
      4333
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      31
      3222
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      171
      2601
    4. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      14
      2026
    5. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1492
    6. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1376
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1160
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      1009
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      38
      960
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      872
    Aihe