Onko täällä yhtään suhteita joissa on suomimies ja kurdinainen. itse olen Suom. mies ja kovasti kiinnostunut kurdiystävästäni. Haluaisin kuulla onko sellainen suhde mitenkään mahdollinen?
suomimies kurdinainen
41
5019
Vastaukset
- waldos human being
Miten voisit hyväksyä kurdinaista, kun et hyväksy kurdimiehiäkään maassamme? Onko suomalainen mies niin kaksinainen, että hyväksyy tietyt asiat kun kysymyksessä on nainen, mutta suomalainen nainen on kuin punainen vaate.
- ..........
on yhtä mahdollinen kuin hämäläisen ja savolaisen suhde. Ehkäpä vieläkin mahdollisempi :).
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kohta lentää nyrkinkokoisia jossain päin Suomea.
- vain sanoa..
Ei ole omakohtaista kokemusta mutta tietämykseni mukaan kyseinen kulttuuri on tunnettu vahvoista sukusiteistä ja suvun kontrollista ja en usko että kyseisen kulttuurin nainen on vapaa valitsemaan kumppaniaan - ainakaan muunmaalaisesta.
Kurdikulttuuri on ns. kunniakulttuuri, nainen on miehen omaisuutta ja siis kontrolloitava olento. Mies ja suku vaalii kunniaansa "suojelemalla" naisiaan.
En oikein usko että kannattaa kokeilla... Voit saada vaikeuksia.
Tai sitten se kuuluisa: Ei pidä yleistää. Ehkä sinulla onkin se uskomaton tuuri....- Janusfin
Onnistuu, mutta ei ole helppoa. Ystävystyin Suomeen muuttaneen Tshetsheeninaisen kanssa pelkältä ystävyyspohjalta. Hoidin hänen tulkkausasioitaan, koska he puhuvat venäjää. Kyseinen nainen on moderni ja heti Suomeen tultuaan hän jätti pääliinan käytön ja alkoi käyttää lyhyitä hameita ja korkokenkiä. Hänen Suomessa asuvat perhetuttunsa ja ystävättäriensä miehet ilmaisivat hänelle syvän paheksunnan keikistelemästä kristitylle miehelle puolipukeissa ja itsekin sain uhkailua ja mulkoilua. kuitenkin emme tästä välitä ja aloitimme seurustelun , sekä avioidumme heti. Ehkä helpompaa oli se. että kyseinen nainen oli eronnut kotimaassaan ja hänellä on aikuiset lapset
- tossunalta
Kerran Lahdessa näin useasti yhden kurdinaisen, varsinainen kaunotar! Kaunis hymy ja naama, pikkupeppu tiukoissa farkuissa, pitkät jalat ja korkokengät.
Auts! Olin aivan myyty!
Sen sain selville, että hänellä oli lapsi, aviomiehestä ei sanonut mitään.
En kyllä uskaltanut kysyä, onko miestä vai ei.
Sitten tuli mieleen mahdolliset veljet, yms hidasteet ja peloitteet.
Toivon, ettet ole samanlainen pelkuri kuin minä.
Näin jälkeenpäin uskon, että ihmiset kunnioittavat toisten tunteita, jos on oikeasti kiinnostunut kurdinaisesta.
Älä tee samaa virhettä kuin minä.- Parveketyttö.
Ruotsissa on jopa lehdistössä otettu käyttöön uudissana "parveketyttö". Parveketyttö on tapettu kurdityttö, joka on seurustellut ruotsalaismiehen kanssa ja tästä syystä joutunut vanhempiensa/sukulaistensa tiputtamaksi parvekkeelta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/02/608523
- ----------
Menkää joskus kattoo kurdijuhiin mitä on joskus helsingissä ja yllätykseksenne huomaatte ett siellä on kuin onkin suomimiehiä kurdinainen vierellä:D söpö näky:)
- kurdityttö
Se riippuu onko tytön perhe uskossa, en usko et muslimikurdit hyväksyis tollasta mutta muut hyväksy. Ainakin omat vanhempani antavat mun mennä kenen kaa halun
- kysyrohkeastiiiii
Riippuu perheestä ja tietenkin tytöstä jos ovat asuneet kauan suomessa varmasti onnistuu. Tiedän monia kurdinaisia jotka ovat ottaneet suomalaisen miehen ja perhe hyväksyy ja kaikki on ihan normaalia. Kysy ihmeessä tytöltä ja kysy treffeille!
Kysykääpä vaikka idolsista tutulta Emel Naifilta, joka on ihan kuin normaali suomalainen tyttö että saako valita miehensä vapaasti. Vastaus on kyllä!
En tiedä oletteko nähneet elokuvaa David & Leyla. Amerikkalainen mies joka on juutalainen rakastuu kurdiin joka on muslimi ja tytön suku haluaa että mies kääntyy muslimiksi ja niin hän tekeekin. Että kyllä miehetkin joskus ihan naisen takia kääntyy muslimiksi. Mutta hei juutalaisissa ja muslimeissa on erittäin paljon samaa!- jeepssöö
Eli uskonnonvapaus perusoikeus kumoon, jos mielii naimisiin. Ei sitten ollutkaan niin suvaitsevaista touhua.
- mahdollistus
Mitä näillä yleistyksillä on merkitystä?! Tutustu tyttöön.
- soranit
"Menkää joskus kattoo kurdijuhiin mitä on joskus helsingissä ja yllätykseksenne huomaatte ett siellä on kuin onkin suomimiehiä kurdinainen vierellä:D söpö näky:) "
Olen katsonut aika monet viime vuosien newroz juhlavideot eikä yhdessäkään näkynyt suomalaisia miehiä! sen sijaan suomalaisia naisia niissä kyllä vilisi, mutta ehkä en nähnyt samoja juhlia.. Olen myös suoraan kysynyt kurdimiehiltä että miksi kurdinaiset eivät saa seurustella suomalaisten miesten kanssa kun kurdimiehet pyörittävät joskus useampaakin suominaista, miehet sanoivat että tietävät muka paljon suomimies-kurdinainen pareja, vaikka heitä ei näy juuri missään sen sijaan olen nähnyt afrikkalais-suomipareja paljon enemmän..
Suosittelen että aloittaja tosiaan tutustuisi heti alussa myös naisen perheeseen ja lue kurdikulttuurista kertova kirja ja myös netissä on paljon tietoa, tutustu myös islamiin. On erittäin tärkeää että annat hyvän ja kohteliaan vaikutelman myös naisen perheelle, koska se voi edistää sitä että perhe hyväksyisi sinut, vaikka saattavatkin vaatia mm. uskonnon vaihtamista jos ovat uskonnollisia. Nämä on yleistyksiä mutta kurdiperheissä tarjotaan vieraillekin paljon ruokaa ja koti pidetään siistinä, eli ruokaa ja siisteyttä arvostetaan kuten myös raittiutta ja työntekoa. Perheen kunnia on usein tärkeä asia ja perheet varjelevat tyttäriään myös huonomaineisilta kurdimiehiltä, ei ainoastaan ulkomaalaisilta. Kirjoista Vesipuutarhat on aika surullinen kertomus amerikkalaisen pojan ja kurditytön suhteesta.
Itseasiassa tiedän kyllä ystävien kautta yhden kurdinaisen jolla on ollut jo pitkään suomimies eivätkä he välitä muiden mielipiteistä se on hienoa, tiedän myös muitakin muslimityttöjä joilla suomalaisia poikaystäviä mutta kenenkään isä ei tietääkseni ole suhteita hyväksynyt, tosin jos tyttö on itsepäinen ja hyvä itsetunto niin hän valitsee puolisonsa ilman isän "lupaa" aivan kuten suomalaisetkin tekevät. Suomalaisen miehen ei kannata olla liian vaatimaton, muista myös kehua itseäsi ja hyviä puoliasi naisen perheelle. Naimisiin mennessä on usein tärkeää että naiselle tarjotaan lahjoja: kultaa, rahaa, koruja yms. - ()()()()()()()()()()
tiedän yhden kurdinaisen ja 2 iranilaista naista, jotka ovat olleet suomalaisten miesten kanssa suhteessa.
valitettavasti suurin osa kurdinaisista ei edes haluaisi seurustella suomalaisten miesten kanssa, koska heidät on pienestä asti aivopesty ajattelemaan länsimaalaisista miehistä huonosti. esim exäni siskon mielestä
.suomalaiset ovat juoppoja
suomalaiset harrastavat seksiä kenen kanssa vaan
suomalaiset ovat likaisia (erilaiset puhtauskäsitykset, ei ympärileikattu)
monien mielestä naisten ei ole sopivaa kauaa seurustella, eli he menevät aika nopeasti naimisiin, mikä voi olla suomalaisille miehille mahdoton ajatus.
lapsen uskonto määräytyy isän mukaan, eli he haluavat mieluummin muslimin.- Joopajoo
Muslimimiehet ajattelevat suomalaisista naisista ihan yhtä likaisesti, mutta teidän kanssa mennään naimisiin sen takia että päästään maahan ankkurimieheksi, sitten otetaan ero kun kansalaisuus on saatu ja ruvetaan tuomaan sukulaisia tänne elätettäväksi.
Jos yksi mulsiminainen on avioitunut suomalaisen miehen kanssa niin 10000 suomalaista naista on avioitunut mulimimiehen kanssa - jotkutjunajättääää
Joopajoo kirjoitti:
Muslimimiehet ajattelevat suomalaisista naisista ihan yhtä likaisesti, mutta teidän kanssa mennään naimisiin sen takia että päästään maahan ankkurimieheksi, sitten otetaan ero kun kansalaisuus on saatu ja ruvetaan tuomaan sukulaisia tänne elätettäväksi.
Jos yksi mulsiminainen on avioitunut suomalaisen miehen kanssa niin 10000 suomalaista naista on avioitunut mulimimiehen kanssaNo ei se nyt aina ihan noin ole niinkuin jossain Vesipuutarhat kirjassa. Perheet ajattelee aika erilailla VARSINKIN jos ovat asuneet KAUAN vaikkapa Suomessa. Mutta yleensä on totta että kurdinainenkin ottaa ihan vapaaehtoisesti paremmin kurdimiehen kuin suomalaisen. JA YMMÄRRÄN KYLLÄ! Itsellänihän on myös kurdimies. Ja varsinkin jos tyttö on harrasmuslimi silloin hän varmasti haluaa muslimimiehen ainakin. Ja mitä isänmaallisuuteen tulee niin silloin myös. Tai jos suomalainen mies on erittäin kiinnostunut ja kunnioittaa kurdikulttuuria ja haluaa olla osa sitä ja kurdilaista perhettä ja erittäin sitoutunut siihen silloin ehkä, mutta tätä on erittäin vaikea kuvitella suomalisista miehistä. Suurinosa heistä ei edes kunnioita muslimeita niin miten sitten? Toki voi olla poikkeuksia.
No sitten on näitä naisia jotka ovat syntyneet suomessa ja perhekin elää jo aika länsimaalaiseen tapaan. Eivätkä nuoret ole edes mitään muslimeja, kuin ehkä paperilla vaan. Ja vanhemmatkin vähän lepsunpuoleisia silloin uskon että ongelmaa ei ole.
Ja itseasiassa monelle perheelle ei kelpaa edes tytölle kurdimies vaan se pitää olla joku tietty jonka perhen isä ja äiti valitsee. Mutta näitä pakkoavioliittoja on aika harvassa enään. Ja täällä Suomessahan se on oikeastaan rikos.
Kyllähän munkin isä(vähän rasisti) oli pettynyt kun otin ulkomaalaisen miehen. Olisi varmaan halunnut jotain 100% suomalaisia lapsenlapsia, mutta nyt suorastaan rakastaa mun miestä! Että ennakkoluulot pois vaan. Kyllä mä ymmärrän toivon että munkin lapset ottaisivat kurdit puolisokseen joskus vielä! Mutta jos toisin käy ei mua haittaa yhtään.
Niin ja huom. tuo pakkoavioliitto seurustelu juttu ei ole muslimien juttu. Irakissa kivitettiin tyttö joka oli rakastunut sunni muslimi poikaan itse oli yezidi. Niin ja ei tytön isä kivittänyt tyttöä vaan joku muu miespuolinen sukulainen! JÄRKYTTÄVÄÄ! Eli riippuu kyllä täysin perheestä ja alueesta! Kysypppäs mistä kaupungista tyttö on? Maalta vai kupungista?? - 21231123
jotkutjunajättääää kirjoitti:
No ei se nyt aina ihan noin ole niinkuin jossain Vesipuutarhat kirjassa. Perheet ajattelee aika erilailla VARSINKIN jos ovat asuneet KAUAN vaikkapa Suomessa. Mutta yleensä on totta että kurdinainenkin ottaa ihan vapaaehtoisesti paremmin kurdimiehen kuin suomalaisen. JA YMMÄRRÄN KYLLÄ! Itsellänihän on myös kurdimies. Ja varsinkin jos tyttö on harrasmuslimi silloin hän varmasti haluaa muslimimiehen ainakin. Ja mitä isänmaallisuuteen tulee niin silloin myös. Tai jos suomalainen mies on erittäin kiinnostunut ja kunnioittaa kurdikulttuuria ja haluaa olla osa sitä ja kurdilaista perhettä ja erittäin sitoutunut siihen silloin ehkä, mutta tätä on erittäin vaikea kuvitella suomalisista miehistä. Suurinosa heistä ei edes kunnioita muslimeita niin miten sitten? Toki voi olla poikkeuksia.
No sitten on näitä naisia jotka ovat syntyneet suomessa ja perhekin elää jo aika länsimaalaiseen tapaan. Eivätkä nuoret ole edes mitään muslimeja, kuin ehkä paperilla vaan. Ja vanhemmatkin vähän lepsunpuoleisia silloin uskon että ongelmaa ei ole.
Ja itseasiassa monelle perheelle ei kelpaa edes tytölle kurdimies vaan se pitää olla joku tietty jonka perhen isä ja äiti valitsee. Mutta näitä pakkoavioliittoja on aika harvassa enään. Ja täällä Suomessahan se on oikeastaan rikos.
Kyllähän munkin isä(vähän rasisti) oli pettynyt kun otin ulkomaalaisen miehen. Olisi varmaan halunnut jotain 100% suomalaisia lapsenlapsia, mutta nyt suorastaan rakastaa mun miestä! Että ennakkoluulot pois vaan. Kyllä mä ymmärrän toivon että munkin lapset ottaisivat kurdit puolisokseen joskus vielä! Mutta jos toisin käy ei mua haittaa yhtään.
Niin ja huom. tuo pakkoavioliitto seurustelu juttu ei ole muslimien juttu. Irakissa kivitettiin tyttö joka oli rakastunut sunni muslimi poikaan itse oli yezidi. Niin ja ei tytön isä kivittänyt tyttöä vaan joku muu miespuolinen sukulainen! JÄRKYTTÄVÄÄ! Eli riippuu kyllä täysin perheestä ja alueesta! Kysypppäs mistä kaupungista tyttö on? Maalta vai kupungista??"Kyllä mä ymmärrän toivon että munkin lapset ottaisivat kurdit puolisokseen joskus vielä! "
Ymmärsin ettet ole itse kurdi vaan suomalainen, vai ymmärsinkö väärin? Miksi muuten preferoisit lapsillesi nimenomaan kurdipuolisoa kaikista maailman kansallisuuksista? Uskotko kurdien olevan muita parempia?
"Eli riippuu kyllä täysin perheestä ja alueesta!"
Riippuu kyllä kulttuurista ja yhteiskuntajärjestelmästä nämäkin asiat, joihin viittasit. Jos riippuisivat täysin perheestä, niin miksei esim. Suomessa kivitetä "tuhmia" tyttöjä kuoliaaksi lainkaan? Jos mainitunlainen kunniakivittäminen ei kuulu lainkaan kulttuuriin, sitä ei myöskään tapahdu. Ja vice versa. - tympääntynyt
vaikka ympärileikkaus usein suojaa esim. hiviltä se ei silti suojaa kaikilta sukupuolitaudeilta että kyllä ne tarttuvat, joten on turha ajatella että ympärileikatut olisivat jotenkin "puhtaampia" kun asia ei näin ole mutta ne jotka niin luulee uskokoon niin, tuskin he uskovat muutakaan tosipuhetta..
ja sukupuolitaudit tuli muuten aikoinaan Suomeen muiden kansojen kautta, hiv ja tippuri olivat täällä aivan uusia tauteja napoleonin sotilaat levittivät tippurin Eurooppaan, joten turha syyttää vain suomalaisia kaikista kuten eräillä täällä on tapana. - niiiinnohhh
21231123 kirjoitti:
"Kyllä mä ymmärrän toivon että munkin lapset ottaisivat kurdit puolisokseen joskus vielä! "
Ymmärsin ettet ole itse kurdi vaan suomalainen, vai ymmärsinkö väärin? Miksi muuten preferoisit lapsillesi nimenomaan kurdipuolisoa kaikista maailman kansallisuuksista? Uskotko kurdien olevan muita parempia?
Riippuu kyllä kulttuurista ja yhteiskuntajärjestelmästä nämäkin asiat, joihin viittasit. Jos riippuisivat täysin perheestä, niin miksei esim. Suomessa kivitetä "tuhmia" tyttöjä kuoliaaksi lainkaan? Jos mainitunlainen kunniakivittäminen ei kuulu lainkaan kulttuuriin, sitä ei myöskään tapahdu. Ja vice versa.Noo ei kurdit toki välttämättä ole parempia kuin muut mutta olisihan se kiva silti. Ja juu olen suomalainen, mutta tää on vaan mun mielipide.
Noo kyllähän suomessakin on tapana viettää joulua mutta ei kaikki sitä silti vietä.
Olen vielä sitä mieltä että kivittäminen ei kuulu kulttuuriin. Iranissahan se kyllä kuuluu lakiin. Se on enemmän ehkä uskonnollinen juttu. Shariaa. - dkkkkkkkkkkkk
tympääntynyt kirjoitti:
vaikka ympärileikkaus usein suojaa esim. hiviltä se ei silti suojaa kaikilta sukupuolitaudeilta että kyllä ne tarttuvat, joten on turha ajatella että ympärileikatut olisivat jotenkin "puhtaampia" kun asia ei näin ole mutta ne jotka niin luulee uskokoon niin, tuskin he uskovat muutakaan tosipuhetta..
ja sukupuolitaudit tuli muuten aikoinaan Suomeen muiden kansojen kautta, hiv ja tippuri olivat täällä aivan uusia tauteja napoleonin sotilaat levittivät tippurin Eurooppaan, joten turha syyttää vain suomalaisia kaikista kuten eräillä täällä on tapana.Kukas tässä ketjussa on edes puhunut mistään sukupuolitaudeista??
Mulla on kurdimies ja muslimi mutta mun lapsia EI ympärileikata! Saakoot sitten aikuisena tehdä miten haluaa.
Muslimeiden ympärileikkaus on jäänyt siitä että on ollut huono hygienia noin muuten vaan ennen ja siksi on ollut terveellisempaa leikata nahka pois ettei sen alla kehity bakteereja. Ja kyllähän joillakin suomalaisillakin se leikataan terveydellisistä syistä pois. Mutta en kyllä menis huvikseni omaa lastani leikkelemään...
Ainiin ja onhan ympärileikkaus myös vanhassa testamentissa. - bob16
Joopajoo kirjoitti:
Jos yksi mulsiminainen on avioitunut suomalaisen miehen kanssa niin 10000 suomalaista naista on avioitunut mulimimiehen kanssatuo on osittain totta, mutta kaikki ei mee naimisiin suomalaisen kaa vaa sen taki et sais kansalaisuuten.
- Rasisti rasisti!
21231123 kirjoitti:
"Kyllä mä ymmärrän toivon että munkin lapset ottaisivat kurdit puolisokseen joskus vielä! "
Riippuu kyllä kulttuurista ja yhteiskuntajärjestelmästä nämäkin asiat, joihin viittasit. Jos riippuisivat täysin perheestä, niin miksei esim. Suomessa kivitetä "tuhmia" tyttöjä kuoliaaksi lainkaan? Jos mainitunlainen kunniakivittäminen ei kuulu lainkaan kulttuuriin, sitä ei myöskään tapahdu. Ja vice versa.Katsos kun se on rasismia, jos suomalainen rakastaa omaa kulttuuriaan ja kansaansa "liikaa". Onhan meitä kuitenkin yli 5 miljoonaa, että ei olla kuolemassa sukupuuttoon. Ja kun me oltiin jotain siirtomaaisäntiä vissiin aikanaan tai jotain emt. Mut kato kun kurdei on vaan se vajaa 40 miljoonaa niin niitten pitää olla tarkkana ettei niiden kulttuuri häviä jne. Ihan ymmärrettävää vai mitä?
- 8+9
dkkkkkkkkkkkk kirjoitti:
Kukas tässä ketjussa on edes puhunut mistään sukupuolitaudeista??
Mulla on kurdimies ja muslimi mutta mun lapsia EI ympärileikata! Saakoot sitten aikuisena tehdä miten haluaa.
Muslimeiden ympärileikkaus on jäänyt siitä että on ollut huono hygienia noin muuten vaan ennen ja siksi on ollut terveellisempaa leikata nahka pois ettei sen alla kehity bakteereja. Ja kyllähän joillakin suomalaisillakin se leikataan terveydellisistä syistä pois. Mutta en kyllä menis huvikseni omaa lastani leikkelemään...
Ainiin ja onhan ympärileikkaus myös vanhassa testamentissa."Mulla on kurdimies ja muslimi mutta mun lapsia EI ympärileikata! Saakoot sitten aikuisena tehdä miten haluaa."
Tätä minä kunnioitan erittäin paljon. Ja "propsit" saa minulta myös sellainen muslimimies, joka tekee tuon myönnytyksen vaimolleen. Osoittaa toisaalta maalaisjärkistä suhtautumista uskontoon ja kunnioitusta muita kohtaan ja toisaalta tarpeeksi vahvaa uskonnollista identiteettiä, että ei pelkää tuollaisen pikkuasian kaatavan koko korttipakkaa. Kyllä se lapsi osaa itsekin aikuisena valita sen islamin (tai kristinuskon), jos siihen kasvaa ja asian omakseen kokee. - hiihihiihihh
jotkutjunajättääää kirjoitti:
No ei se nyt aina ihan noin ole niinkuin jossain Vesipuutarhat kirjassa. Perheet ajattelee aika erilailla VARSINKIN jos ovat asuneet KAUAN vaikkapa Suomessa. Mutta yleensä on totta että kurdinainenkin ottaa ihan vapaaehtoisesti paremmin kurdimiehen kuin suomalaisen. JA YMMÄRRÄN KYLLÄ! Itsellänihän on myös kurdimies. Ja varsinkin jos tyttö on harrasmuslimi silloin hän varmasti haluaa muslimimiehen ainakin. Ja mitä isänmaallisuuteen tulee niin silloin myös. Tai jos suomalainen mies on erittäin kiinnostunut ja kunnioittaa kurdikulttuuria ja haluaa olla osa sitä ja kurdilaista perhettä ja erittäin sitoutunut siihen silloin ehkä, mutta tätä on erittäin vaikea kuvitella suomalisista miehistä. Suurinosa heistä ei edes kunnioita muslimeita niin miten sitten? Toki voi olla poikkeuksia.
Niin ja huom. tuo pakkoavioliitto seurustelu juttu ei ole muslimien juttu. Irakissa kivitettiin tyttö joka oli rakastunut sunni muslimi poikaan itse oli yezidi. Niin ja ei tytön isä kivittänyt tyttöä vaan joku muu miespuolinen sukulainen! JÄRKYTTÄVÄÄ! Eli riippuu kyllä täysin perheestä ja alueesta! Kysypppäs mistä kaupungista tyttö on? Maalta vai kupungista??"Ja mitä isänmaallisuuteen tulee niin silloin myös. "
Jaa, onkos Kurdistanin valtio nyt sitten virallisesti olemassa?
"Niin ja huom. tuo pakkoavioliitto seurustelu juttu ei ole muslimien juttu"
Ihanko noin on? Ollaan sitten varmaan saatu aimoannos länsimaalaista propagandaa päähämme, kun ollaan vähän toisenlaisia juttuja lueskeltu, toisaalta kehui vaimon koulukaverikin Irania rauhaa rakastavaksi maaksi, jossa on ihmisillä hyvä olla ja demokratia, kuulemma länsimaat vaan valehtelee, niin kai sitten. - jepulisjeps
hiihihiihihh kirjoitti:
"Ja mitä isänmaallisuuteen tulee niin silloin myös. "
Jaa, onkos Kurdistanin valtio nyt sitten virallisesti olemassa?
"Niin ja huom. tuo pakkoavioliitto seurustelu juttu ei ole muslimien juttu"
Ihanko noin on? Ollaan sitten varmaan saatu aimoannos länsimaalaista propagandaa päähämme, kun ollaan vähän toisenlaisia juttuja lueskeltu, toisaalta kehui vaimon koulukaverikin Irania rauhaa rakastavaksi maaksi, jossa on ihmisillä hyvä olla ja demokratia, kuulemma länsimaat vaan valehtelee, niin kai sitten.Ei ole valtiota mutta on kurdit ja heidän kulttuuri ja identiteetti ja hei onhan heillä autonominen aluekin! Se on aika paljon. Ja kyllä he ovat ns. sitten isänmaallisia. Enemmän kuin mikään muu kansa.
Kyllä varmasti muissakin uskonnoissa on tarkkaa että menee samanuskoisen kanssa naimisiin. Myös varmasti pakkoavioliittoja. Kaikki uskonnot ovat loppujenlopuksi aika samanlaisia. Eli samaa paskaa kaikki... - näinpänäinn
Rasisti rasisti! kirjoitti:
Katsos kun se on rasismia, jos suomalainen rakastaa omaa kulttuuriaan ja kansaansa "liikaa". Onhan meitä kuitenkin yli 5 miljoonaa, että ei olla kuolemassa sukupuuttoon. Ja kun me oltiin jotain siirtomaaisäntiä vissiin aikanaan tai jotain emt. Mut kato kun kurdei on vaan se vajaa 40 miljoonaa niin niitten pitää olla tarkkana ettei niiden kulttuuri häviä jne. Ihan ymmärrettävää vai mitä?
No haloo meillä on jo itsenäinen valtio. Se on kurdien unelma. Voi kuule et tiedäkään kuinka kateellisia kurdit on esim. Suomelle. Kulttuuri voi hävitä, kiitos turkkilaisten, mutta kurdit on taistellut hyvin vastaan eikä sitä ole tapahtunut vastoinkäymisistä huolimatta. Mutta silti vaan Suomalainen kulttuuri häviää häviämistään, vaikka meillä on kaikki hyvin ja oma valtiokin... Ihme juttu.
Eikä useat suomalaiset ole edes isänmaallisia siis varsinkaan NE rasistit. Häpeä koko maalle. - 14+18
näinpänäinn kirjoitti:
No haloo meillä on jo itsenäinen valtio. Se on kurdien unelma. Voi kuule et tiedäkään kuinka kateellisia kurdit on esim. Suomelle. Kulttuuri voi hävitä, kiitos turkkilaisten, mutta kurdit on taistellut hyvin vastaan eikä sitä ole tapahtunut vastoinkäymisistä huolimatta. Mutta silti vaan Suomalainen kulttuuri häviää häviämistään, vaikka meillä on kaikki hyvin ja oma valtiokin... Ihme juttu.
Eikä useat suomalaiset ole edes isänmaallisia siis varsinkaan NE rasistit. Häpeä koko maalle.Kurdeista en tiedä, mutta armenialainen kristitty kulttuuri hävisi kyllä Anatolian niemimaalta varsin tehokkaasti. Että kyllä sekin on mahdollista. Tosin siinä prosessissa kurdit olivat se kulttuuria tuhoava voima, mutta siitähän on jo sata vuotta, että mitä sitä muistelemaan...
- 5+9
niiiinnohhh kirjoitti:
Noo ei kurdit toki välttämättä ole parempia kuin muut mutta olisihan se kiva silti. Ja juu olen suomalainen, mutta tää on vaan mun mielipide.
Noo kyllähän suomessakin on tapana viettää joulua mutta ei kaikki sitä silti vietä.
Olen vielä sitä mieltä että kivittäminen ei kuulu kulttuuriin. Iranissahan se kyllä kuuluu lakiin. Se on enemmän ehkä uskonnollinen juttu. Shariaa."Noo kyllähän suomessakin on tapana viettää joulua mutta ei kaikki sitä silti vietä."
Juuri näin. Joulun vietto on Suomessa esiintyvä kulttuurinen ilmiö. Kivittäminen ei ole. Joissakin muissa maailman kolkissa kivittäminen sen sijaan on olemassa oleva kulttuurinen ilmiö, valitettavasti. Vai oletko sitä mieltä, että voidaksemme sanoa jotakin kulttuuriseksi ilmiöksi, on sen toteuduttava kaikkien kohdalla? Vai oletko vain yksinkertaisesti sitä mieltä, että suosikkikulttuuriisi ei voi kuulua mitään negatiivisia ilmiöitä?
Ylipäänsä on jännä ilmaisu tuo "ei kuulu kulttuuriin". Mitä se muka edes tarkoittaa? Kivittäminen selkeästi kumpuaa ns. kunniakulttuurista, jossa esim. annettujen roolien ja sääntöjen rikkoja häpäisee sukunsa. Se on osa kyseistä kulttuurikokonaisuutta. Joka väittää, ettei se ole osa suurempaa kulttuurista kokonaisuutta, on sokea joko typeryyttään tai tarkoituksella. Ei kyse ole mistään yksittäisten perheiden satunnaisista päähänpistoista! Ei ole kyse myöskään vaikkapa viinasta päänsä sekoittaneiden ihmisten holtittomasta riehunnasta. Kyse on yhteisön järjestäytyneestä toiminnasta, jonka uskotaan olevan oikea tapa toimia tietyissä tilanteissa. Se on juuri ja nimenomaan kulttuuria.
Ja mitä tulee kulttuuriin ja uskonnollisuuteen, niin niitä ei voi erottaa toisistaan. Uskonnot ovat kulttuuria. - interestingg
14+18 kirjoitti:
Kurdeista en tiedä, mutta armenialainen kristitty kulttuuri hävisi kyllä Anatolian niemimaalta varsin tehokkaasti. Että kyllä sekin on mahdollista. Tosin siinä prosessissa kurdit olivat se kulttuuria tuhoava voima, mutta siitähän on jo sata vuotta, että mitä sitä muistelemaan...
Mielenkiintoista, että Kurdistanissa kuitenkin on kristitty kulttuurikin vielä vahvasti elossa... Kurdistanissa on kauniita kirkkoja.
- Raz Putin
interestingg kirjoitti:
Mielenkiintoista, että Kurdistanissa kuitenkin on kristitty kulttuurikin vielä vahvasti elossa... Kurdistanissa on kauniita kirkkoja.
Todella mielenkiintoista. Istanbulissakin on eräs varsin kaunis kirkko nimeltä Hagia Sofia.
- jepjepp
Raz Putin kirjoitti:
Todella mielenkiintoista. Istanbulissakin on eräs varsin kaunis kirkko nimeltä Hagia Sofia.
Ketä kiinnostaa?
- tsot tsoot
jepulisjeps kirjoitti:
Ei ole valtiota mutta on kurdit ja heidän kulttuuri ja identiteetti ja hei onhan heillä autonominen aluekin! Se on aika paljon. Ja kyllä he ovat ns. sitten isänmaallisia. Enemmän kuin mikään muu kansa.
Kyllä varmasti muissakin uskonnoissa on tarkkaa että menee samanuskoisen kanssa naimisiin. Myös varmasti pakkoavioliittoja. Kaikki uskonnot ovat loppujenlopuksi aika samanlaisia. Eli samaa paskaa kaikki..."Enemmän kuin mikään muu kansa."
Varmaan moni muukin kansa ajattelee olevansa isänmaalisempia, kuin toiset kansat.
"Kyllä varmasti muissakin uskonnoissa on tarkkaa että menee samanuskoisen kanssa naimisiin"
Esimerkiksi missä uskonnossa? Missä muussa uskonnossa kuin islamin uskossa pitää aviopuolison muuttaa oman uskontonsa samaksi uskonnoksi, kuin vaimon uskonto? Kristitty voi mennä naimisiin kenen uskonnon edustajan kanssa tai uskonnottoman. - jahajahas
tsot tsoot kirjoitti:
"Enemmän kuin mikään muu kansa."
Varmaan moni muukin kansa ajattelee olevansa isänmaalisempia, kuin toiset kansat.
"Kyllä varmasti muissakin uskonnoissa on tarkkaa että menee samanuskoisen kanssa naimisiin"
Esimerkiksi missä uskonnossa? Missä muussa uskonnossa kuin islamin uskossa pitää aviopuolison muuttaa oman uskontonsa samaksi uskonnoksi, kuin vaimon uskonto? Kristitty voi mennä naimisiin kenen uskonnon edustajan kanssa tai uskonnottoman.No on muitakin uskontoja kuin kristinusko jos et sattunut tietämään esim. vaikkapa ne yezidit.... Ja monet muut uskonnolliset perheet varmasti haluaa oman usontonsa edustajan. Esim. joku lestadiolainen perhe varmasti haluaa esim. tytölleen lestadiolaisen miehen!
Ja kaikki uskonnot ovat aika samanlaisia. Kaikki uskonnot alistavat naista, jopa meidän iki-ihana kristinusko... - eipäseipääs
jahajahas kirjoitti:
No on muitakin uskontoja kuin kristinusko jos et sattunut tietämään esim. vaikkapa ne yezidit.... Ja monet muut uskonnolliset perheet varmasti haluaa oman usontonsa edustajan. Esim. joku lestadiolainen perhe varmasti haluaa esim. tytölleen lestadiolaisen miehen!
Ja kaikki uskonnot ovat aika samanlaisia. Kaikki uskonnot alistavat naista, jopa meidän iki-ihana kristinusko...Sinä et nyt ilmeisesti oikein ymmärrä? Väännän rautalangasta, eli missä muussa uskonnossa on kieletty menemästä naimisiin toisen uskontoa edustavan kanssa. Lestadiolaisuus on liike, joka on irrottautunut luterilaisesta seurakunnasta, lestadiolaisuus siis ei ole uskonto, vaan uskonliike, jonka perusti levi lestadius. Yezidi eli paholaisen palvoja uskonto., oli 0 - 200 vuosien aikana vaikuttanut uskonto Irakin alueella, löydätkö mitään tuoreempaa vertailua meille, vai pitääkö siis tähän ottaan nyt kaikki mahdolliset uskonnot lähtien ukko ylijumalan palvojista aina puunhalaajien sääntöihin? Tuntuu vähän et nyt taidat inttää vastaan. Eli voisitko nyt kertoa uudelleen missä muussa uskonnossa on rajoitettu avioliitto vain samaa uskontoa edustavien keskeisiksi?
- 17+8
eipäseipääs kirjoitti:
Sinä et nyt ilmeisesti oikein ymmärrä? Väännän rautalangasta, eli missä muussa uskonnossa on kieletty menemästä naimisiin toisen uskontoa edustavan kanssa. Lestadiolaisuus on liike, joka on irrottautunut luterilaisesta seurakunnasta, lestadiolaisuus siis ei ole uskonto, vaan uskonliike, jonka perusti levi lestadius. Yezidi eli paholaisen palvoja uskonto., oli 0 - 200 vuosien aikana vaikuttanut uskonto Irakin alueella, löydätkö mitään tuoreempaa vertailua meille, vai pitääkö siis tähän ottaan nyt kaikki mahdolliset uskonnot lähtien ukko ylijumalan palvojista aina puunhalaajien sääntöihin? Tuntuu vähän et nyt taidat inttää vastaan. Eli voisitko nyt kertoa uudelleen missä muussa uskonnossa on rajoitettu avioliitto vain samaa uskontoa edustavien keskeisiksi?
No kukapa ottaisi vääräuskoisen puolisokseen tai pakanan??
- 13+31
17+8 kirjoitti:
No kukapa ottaisi vääräuskoisen puolisokseen tai pakanan??
Budhalaiset, hindut ja kristityt nyt ainakin. Näissä uskonnoissa ei ole mitään kategorista kieltoa tälle tai ajatusta siitä, että uskovainen likaantuisi ei uskovaisen kanssa eläessään.
- Anonyymi
Tuosta tuli mieleen, kun ystäväni kertoi kuinka hänen täytyi mennä uudelleen suihkuun kun kurdimies tuli illalliselle. Hän intti, että oli juuri ollut suihkussa ja vaatteet olivat puhtaat, mutta käsky mikä käsky. Hän meni uudelleen suihkuun, siinä meni hyvät voiteet viemäristä alas. Ehkä siinä oli takana jotain muuta, onhan siinä aikaa tihnuilla, mitä sitten lieneekään?
Itse en tottelisi.
- 123123
Kauhia miten ennakkoluulosia ootte..
- unelmia vaan
Ja taas meni poistoon, kun asiallisesti kommentoin, että kurdityttö ei ota suomalaista ukkoa miehekseen vaikka mikä olis, joten aloittaja saa jatkaa unelmointiaan vaan ja tyytyä laardihanuriseen suomieukkoon.
Totuus on joskus liian rankka kuultavaksi, että se vaaditaan poistoon. - Kokemusta on
Kurdinaiset himoitsee valkoista miestä, mutta ukkelit sielä voi tehdä ilkeitäkin tekoja, jotta akat pysyy hellan ääressä.
- ......
Olen kurditnainen ja olen asunut Suomessa koko ikäni. Rakkaat vanhempani ovat länsimaalaisesta kulttuurista huolimatta kasvattaneet minut hyvin eli elän puoliksi islamien lakien mukaan mm. Ei alkoholia, sianlihaa ja seksiä ennen avioliittoa. Saan seurustella kenen kaa mä haluan, mutta elämän tapojeni vuoksi haluaisin mielellään mennä muslimin kanssa naimisiin ja varmaan joku suomalainen mies haluaa muuttaa uskontoaan.
Ps. Minua ei ole aivopesty....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17711198
- 545328
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462565- 372256
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131781Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,431675Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311320Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v361265Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61086Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo1121014