Arabien ennakkoluulot suomalaisia naisia kohtaan

nähtyon

Vaihteeksi tällainen aihe! minkäslaisia ennakkoluuloja te, etenkin suomalaiset naiset, olette kohdanneet arabimiehiltä yms? miksei myös kurdeilta, turkkilaisilta ja afrikkalaisilta.
Itse olen todella läpeensä kyllästynyt ennakkoluuloihin ja miten niitä ennakkoluuloja voisi hälventää, jos ja kun puhuminen ja asioiden selittäminen ei ilmeisesti ns. mene perille yhdellekkään?

tässä ennakkoluulot joita minä olen joutunut kohtaamaan vuosien varrella, kaikki on totta sillä myös sukulaiseni on naimisissa arabin (muslimin) kanssa joten olen päässyt myös sivusta seuraamaan ennakkoluuloja ja niiden syntyä:

- suomalainen nainen on rikas ja varakas, siten myös toimeentuleva eikä tarvitse miestä elättäjäksi tai jakamaan tuloja. Täten suomalainen nainen ei myöskään vaadi kultaa, rahaa, lahjoja tai mitään, yksinkertaiset asiat kuten yhdessäolo riittää, treffitkin voi olla ihan vaan jossain paikassa käynti ilman mitään sen kummempaa eikä kahvilaan tms. maksua vaikka alussa olisi sinne menemisestä ollut puhe. Joissain pahimmissa tapauksissa naisen myös kuuluu elättää perheen lisäksi myös työtön mies, koska hän on varakas länsimainen nainen, luulevat tämän kuuluvan kulttuuriin että nainen maksaa kaiken ja kattaa miehen elämän..

- Eivät pysty/osaa verrata tai kuvitella suomalaista naista samanlaisena naisena kuin oman maalaisensa, suomalainen nainen on itsenäinen, jossei rikas niin silti varakas, aina toimeen tuleva kaikissa olosuhteissa, kestää paljon, on vankkumaton, ei osaa/halua perääntyä huonosta suhteesta, ei tarvitse miehen tukea samanlailla kuin oman maalaiset naiset, ei odotta puheluita/yhteydenottoja tuntikausia vaan tyytyy harvoihin puheluihin tai jopa soittelee miehelle itse, suomalaista pitää vahtia muttei silti tarvitse huolehtia ja välittää aidosti. Pettäminen on sallittua koska myös nainen on niin itsenäinen että haluaa esim. käydä yksin kaupassa, mikä tuntuu arabimiehestä syrjinnältä ja ennenkuulumattomalta, etenkin vasta Suomeen tulleen silmin.
-Ovat alussa huippukohteliaita tehdäkseen naiseen upean vaikutuksen mutta käytöstavat muuttuvat viikossa, kuukaudessa tai vuosien päästä vakiintumisesta, naiseen ei tarvitse enää tehdä vaikutusta ja se on miehen hallussa ja "omistuksessa", eivät osaa myöskään pelätä naisen heti ottavan eroa ja häipyvän koska se ei ole heidän kulttuurissa niin sallittua kuin täällä ja lähes katastrofi.

- Suomalaiset naiset käyttävät kovaa kieltä ja ovat epänaisellisia tai sitten vuorostaan liian houkuttelevia, siksi heitä myös saa kohdella kuin koiria, arabimiesten mielestä usein kunnioitus tulee ansaita esim. olemalla kiltti, hyvä kotivaimo, hyvä kokki, kunnon rakastaja ja samalla täydellinen äiti, koraania noudattava, usein valitettavasti myös kaveriton, koska miehen täytyy olla kaikki kaikessa ja etenkin vääräuskoiset kaverit voivat saada vaimon päähän uusia, huonoja asioita kuten juominen, bilettäminen, matkustelu kaveriseurassa, lapsen hankkimisesta kieltäytyminen jne.
- Naisen täytyy arvostaa perhettä ja sukua sekä sen lisäksi vielä kertoa kaikki perheestä/suvusta miehelle, muuten on huono nainen, naisen tulee myös haluta monta lasta. Perhe on ainakin olevinaan kaikki kaikessa, silti arabimiehet viihtyvät liiankin hyvin keskenään myös öitä siellä täällä huidellen milloin missäkin.
- Miehet vetävät omia ennakkoluuloja myös siten että kertovat haluavansa monia lapsia ja odottamalla mitä nainen sanoo, sitten toteavat että suomalainen nainen taitaa haluta vain 1-2 lasta ja että enemmän on parempi... Eivät aina ajattele tai osaa ajatella tässä samassa miten elättää suuri perhe, se ei tule mieleenkään, sillä on jumala joka huolehtii että selvitään tilanteesta kuin tilanteesta, tai sitten ei.
- Monet elävät uskossa että kaikki suomalaiset naiset juovat, tupakoivat ja harrastavat irtosuhteita jatkuvasti, jos on hakemalla hakenut tai sattumalta nähnyt tuollaisen naisen heti kaikki muutkin syyllistetään. Poikkeuksia ei uskota olevan, nainen vain valehtelee ja tekee kaikkia noita kumminkin salaa siksi suomalaiselle naiselle on asetettava vielä tiukempi kontrolli ja kuri kuin arabinaiselle joka on omassa kulttuurissa elänyt ja kasvanut tottelemaan ja tietämään rajansa.

18

1002

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia arabeista,

mutta voin kuvitella, että yhteentörmäyksiä syntyy... toikin juttu että kaupassa yksin käyminen on ennenkuulumatonta ja se antaa syyn saada pettää, on jotain niin aatamin aikaista... länsimaalaisena aivan mahdoton edes ymmärtää tuollaista! ei tekis sivistys ja tasa-arvo arabeille haittaa...

• Anonyymi

"Suomalaiset ja askenaasijuutalaiset ovat erityisryhmiä"

Lääketieteensäätiö

”Meillä on muihin maihin verrattuna tiettyjä etuja, joita tutkijat ovat osanneet hyödyntää. Yksi asia on väestön geneettinen ainutlaatuisuus. Suomalaiset ovat askenaasijuutalaisten tavoin oma pieni väestöryhmänsä, jolla on oma luokka kansainvälisissä geneettisissä tietokannoissa”, Palotie selittää.

Geneettisissä tietokannoissa maailman väestö on jaettu kahdeksaan luokkaan: afrikkalaiset, latinot, eurooppalaiset poissulkien suomalaiset, askenaasijuutalaiset, itä-aasialaiset, suomalaiset, etelä-aasialaiset ja muut.

Geenitieto avaa uuden ulottuvuuden – suomalaisilla on erityisasema alan tutkimuksessa

Hesari 16.11.2020

• exäni

(ei muslimi) oli tosi länsimaalaistunut ja ajatteli hyvää suomalaisista naisista, hän sen sijaan piti omanmaalaisia naisia äänekkäinä, rumina ja pahanhajuisina =D
      palestiinalainen exäni sen sijaan piti kaikkia vähänkin paljastavasti pukeutuneita naisia huorina, ajatteli, että mies on aina oikeassa, ja oletti, että länsimaalainen nainen viimeistään avioliitossa alistuisi hänen kulttuurinsa ja uskontonsa tapoihin (muuttaisi pukeutumistaan, katkaisisi kaikki yhteydet miespuolisiin ystäviinsä, ei halaisi ketään miestä, edes omaa isäänsä, ikinä, ei halunnut, että nainen polttaa vaikka hän itse oli ketjupolttaja jne..) hänellä oli erittäin suuri arvostus arabi-naisia kohtaan. he ovat kaikki kunnollisia, tietävät asemansa, pukeutuvat säädyllisesti eivätkä häpäise miestä julkisella paikalla.
      kerran jalkani oli turvonnut ja jouduin käyttämään kipsiä jalassa. olin miehen luona ulkomailla kylässä, ei siis palestiinassa vaan ihan länsimaisessa maassa. mies pyysi minua pysymään neljän seinän sisällä, tottakai ajattelin hänen haluavan minun jalkani kuntoutuvan nopeasti. mies oli töissä ja minulla oli tylsää joten päätin linkuttaa lähikauppaan ostamaan irtokarkkeja. mies näki minut matkalla, ja alkoi huutaa, miten häpäisen hänet, kun kuljen rampana kadulla. =D

• sama kokemus mulla

ihan samanlainen kokemus mulla tuosta kipsin kanssa ulos lähtemisestä. ilman kipsiä en saanut yksin mennä mihinkään, mutta kipsin kanssa ei mieskään enään suostunut viemään :DD

• veikkaan provo

mutta suomalaisille itsellään on sellainen tyyli että ulkomaille mennessää näyttelevär rikasta. Levittelevät rahojaan kaikkien nähden ja jos vähänkään osaavat vaikkapa englantia alkavat kehuskella kuinka Suomi on niin TOP ja varakas valtio/ihmiset. Eikä ole monta vuotta siitä kun erään puolueen kansliapäällikkö ei pitänyt lainkaan siitä että Suomesta meni tieto ulkomaille että täällä on leipäjonoja ja köyhyyttä. Ettei 'omaa pesää' saa liata.

Ja käytöstapojen muuttuminen: tuo nyt on aivan tyypillistä suomalaisille itselleen. Ollaan kiltin, kivan, kunnollisen, rehellisen ja luotettavan maineessa ja seuraavaksi henkilö paljastuukin joko rosvoksi, kylmäveriseksi tappajaksi jne.

Kyllä olisi vikojen korjaamista 'täydellisessä' Suomessakin.

• ja tappajia?

Siis suomalaiselle on tyypillistä paljastua rosvoksi ja kylmäveriseksi tappajaksi :D. Oletko vankilassa töissä?;D

• ........................

"joissain pahimmissa naisen kuuluu elättää perheen lisäksi työtön mies"

Siis oikein tuo menee hyvin usein kuuluu elättää perheen lisäksi työtön mies, sekä hänen oikea vaimonsa ja sukunsa miehen kotimaassa.

• Moku-puoliso

Luulen, että aloittajan kuvaamat ennakkoluullot voivat olla tyypillisiä Lähi-Idän ihmisille. Oma puolisoni on Pohjois-Afrikasta ja listaan nyt tähän ko. alueelta tulevilla huomattuja ennakkoluuloja:
      - kaikki eurooppalaiset ja Euroopassa asuvat maanmiehensä ovat varakkaita tai rikkaita. Toisin kuin aloittaja sanoi, tämä ei tosin tarkoita sitä, että vaimon pitäisi elättää miestä. Alueella kun on myös joillakin varakkailla eurooppalainen vaimo, jota kyllä elätetään kuten paikallistakin puolisoa. Jos joku väittää luulevansa, että vaimon pitää elättää, valehtelee, ei voi myöntää omaa kyvyttömyyttään tai haluaa vain viedä rahat.
      - suomalaiset ja eurooppalaiset ovat erittäin naisellisia ja kauniita, eivät käytä pahaa kieltä. Oman maan ihmiset (sekä naiset ja miehet) ovat kovia huutamaan, käyttävät pahaa kieltä ja naiset eivät näytä yhtä naisellisilta kuin eurooppalaiset. Tuo huutojuttu on kyllä tasan totta, ken on nähnyt perheriidan jossain arabimaassa, tietää, mistä puhun. Ei taida oikein kukaan pohjoiseurooppalainen pystyä sellaiseen möykkään.
      - naisen ei todellakaan tarvitse olla "kunnon rakastaja" missään vanhoillisessa muslimimaassa. Seksiin pitää suostua, mutta ei tarvitse olla aktiivinen tai tehdä mitään temppuja. Itse asiassa liian aktiivinen vaimo olisi kai monella jotenkin epäilyttävä (ts. mistä on oppinut temput, harkitseeko ehkä pettämistä).
      - tyypillinen lasten määrä taitaa olla nykyisin kaupungeissa 1-3, joten siinä mielessä eivät juuri eroa suomalaisista.
      - lukuisia irtosuhteita pidetään kyllä eurooppalaisten ominaisuutena. Suomalaisia pidetään suhteellisen kovina juoppoina.
      - aika moni tuntuu ajattelevan, että Suomessa on paljon mielisairaita. Ilmeisesti koska kaduilla/julkisissa liikennevälineissä liikkuu aika paljon kaikenlaisia oudosti käyttäytyviä (itsekseen höpöttäjiä jne.) tyyppejä, jotka tosin monet ovatkin mielisairaita.

• Meriami

Käsittääkseni islamin mukaan asia menee ehdottomasti niin, että mies elättää perheen. Näin ollen Suomessakaan, oli nainen miten itsenäinen ja toimeentuleva tahansa, hänen ei kuulu elättää miestä. Tapaamani pohjoisafrikkalaiset arabit tuntuvat ajattelevan näin. Toki miehen elatusvelvollisuudesta tingitään, kun on pakko.

En ole huomannut, että miehet jakaisivat naisia noin rankasti tunnepuolen suhteen omanmaalaisiin ja suomalaisiin, siis etteikö suomalainenkin nainen odottaisi puheluita jne. Sen sijaan monella kai on se käsitys, että suomalainen vaimo jättää miehen, kunhan lapset on saatu hieman isommiksi; "lapset on kasvaneet, en tarvitse sinua enää".

Omassa tuttavapiirissä miehet eivät kyllä tunnu kokevan tarvetta vahtia vaimojaan. Toisaalta naisen kaupassakäynti yksin ei ole aivan tavatonta Pohjois-Afrikassakaan, naiset voivat siellä myös käydä töissä. Miehet eivät myöskään tietääkseni halua valtavia lapsilaumoja, meilläkin mies haluaisi mieluiten kaksi. Toinen tuttu mies olisi tyytynyt yhteen, mutta vaimo halusi kaksi.

Suomalaiset naiset ovat miesten mielissä yleensä "huonompia" kuin omanmaalaiset, eivät pukeudu tai käyttäydy yhtä naisellisesti, juovat alkoholia, polttavat tupakkaa, harrastavat irtoseksiä, kiroilevat jne. Tässä ei kyllä mielestäni ole kyse aivan pelkästä ennakkoluulosta, koska ainakin alkoholinkäyttö ja tupakointi on Suomessa naiselle helpompaa eikä sosiaalisesti tuomittavaa (=yleisempää). Se on sitten toinen juttu, määrittävätkö ko. asiat "hyvän naisen". Tosin en ole tavannut tyyppiä, joka ei uskoisi, ettei oma vaimo tupakoi/ryyppää salaa tai petä miestään - ehkä tapaamani miehet eivät ole aivan niin stereotyyppiajattelijoita, vaan tunnustavat yksilöiden välisiä eroja olevan.

• aloittaja

Itse olen huomannut arabimiesten yms. jakavan selvästi oman maalaisen ja suomalaiset naiset ihan erikseen.. tosin silläkin on varmasti osuutta asiaan että olen tutustunut lähinnä vasta Suomeen tulleisiin ja muutenkin outoihin arabeihin, esim. minua nämä ulkomaalaismiehet luulevat hyvin usein myös ulkomaalaiseksi jolloin alkaa lähes heti suomalaisten naisten haukkuminen, etenkin juomisen ja tapojen haukkuminen. Sen lisäksi muistavat myös aina soitella esim. sisarilleen kotimaahan, mutta jostain kaverinaisesta tai tyttöystävästä ei ole yhtä paljon väliä, perhe menee aina edelle, lähes ärsytykseen asti, olen itsekin ollut mm. "treffeillä" joissa miestä kiinnosti vain sisaruksille soittaminen.. ok on hyvä pitää huolta sisaruksista totta kai mutta että koko ajan ja vielä treffeillä kiinnostaa enemmän puhelin, menee jo ihan yli ja huonoa käytöstä!

Voisin aloitustekstiini vielä lisätä että hyvin usein arabimiesten kaverimiehet menevät naisen edelle: silloin kun kaveri soittaa tai tarvitsee apua (hyvin usein auton korjausta tms.) niin se on sitten menoa! ja naisella ei ole valtaa siitä mäkättää, mies menee kun täytyy.. Kaverit myös soittelevat koko ajan ja missä sattuu, eivät välitä yhtään tai arvosta kolmatta henkilöä eli naista jota mies tapailee.
        Tietysti tällaiset tapaukset olen sitten jättänyt ihan omaan rauhaansa elämään tätä ylikaverikeskeistä elämäänsä.

Itse olen kokenut lähes jokaiselta (vähintään joka toiselta!) arabimieheltä tuota esim. kaupassa käynnin yms. menojeni vahtimista ja koen sen täysin naurettavaksi touhuksi, nuorempana vielä jaksoi naurattaa nyt lähes alan kiehua kiukusta... Viime kerralla täysin rehellisenä ja silmiin katsoenkin selitin kauppaan menoa, suunnittelin menenkö lähempään kauppaan (ettei tarvitsisi huolestua lisää) jne. ja ei kun sinne vahtimaan oli tullut, en pysty ymmärtämään miksi nämä miehet eivät sitten tule tai pyydä lupaa tulla mukaan kauppaan? koska nainen poikkeaa muualle vain yksin ollessa, kauheita epäilyksiä kaiken aikaa? miksi pitää jälkeenpäin seurailla, vahtia käytöstä, epäillä ja ihan suorastaan vakoilla :o koen tuon todella törkeäksi.. Olin niinkin jännillä ostoksilla silläkin kertaa ostin ruokaa ja hammasharjan!!! oli siinä miehellä siis katsottavaa ja näyttikin hieman nolostuvan mutta väitti ikävän yllättäneen jo minuuteissa, käyttävät usein tuota samaa tekoselitystä johon en usko ollenkaan..... Jos tuossa on kysymys tosiaan ikävästä heillä täytyy olla jokin läheisyysongelma etteivät pysty olemaan hetkeäkään yksin.

Lapsilaumat ja monen lapsen haluaminen on kyllä edelleen todella yleistä arabiperheissä, ainakin kun Helsingin katukuvaa katsoo on suurin osa monilapsisista perheistä ulkomaalaisia.

Olen myös nähnyt muslimimiehiä jotka ovat halunneet monta lasta ja jälkeenpäin todenneet että se oli vaimo joka niitä halusi, ilmeisesti eivät ole heti tajunneet kuinka rasittavaa moni lapsi voi olla ja sitten vieritetään "syy" naisen harteille.

Nainen joka kirjoitti miehen hävenneen kipsiä niin olen nähnyt ja usein kuullutkin sellaisesta ettei sairaita, köyhiä tai edes leskiä auteta monissakaan arabimaissa, silti jaksetaan paheksua miksi Suomessa vanhukset laitetaan vanhainkoteihin.. kaksinaismoralismia kyllä. Olen päässyt monesta arabimiehestä eroon niinkin tavallisella selityksellä kuin olevani kipeä/sairas, ei ole enää kiinnostanut ja ovat menneet etsimään jokun terveen, tässä myös näkyy kuinka hyvin kestävät odottamista! ei kun seuraava kehiin :D

• Meriami
        aloittaja kirjoitti:

Itse olen huomannut arabimiesten yms. jakavan selvästi oman maalaisen ja suomalaiset naiset ihan erikseen.. tosin silläkin on varmasti osuutta asiaan että olen tutustunut lähinnä vasta Suomeen tulleisiin ja muutenkin outoihin arabeihin, esim. minua nämä ulkomaalaismiehet luulevat hyvin usein myös ulkomaalaiseksi jolloin alkaa lähes heti suomalaisten naisten haukkuminen, etenkin juomisen ja tapojen haukkuminen. Sen lisäksi muistavat myös aina soitella esim. sisarilleen kotimaahan, mutta jostain kaverinaisesta tai tyttöystävästä ei ole yhtä paljon väliä, perhe menee aina edelle, lähes ärsytykseen asti, olen itsekin ollut mm. "treffeillä" joissa miestä kiinnosti vain sisaruksille soittaminen.. ok on hyvä pitää huolta sisaruksista totta kai mutta että koko ajan ja vielä treffeillä kiinnostaa enemmän puhelin, menee jo ihan yli ja huonoa käytöstä!

Voisin aloitustekstiini vielä lisätä että hyvin usein arabimiesten kaverimiehet menevät naisen edelle: silloin kun kaveri soittaa tai tarvitsee apua (hyvin usein auton korjausta tms.) niin se on sitten menoa! ja naisella ei ole valtaa siitä mäkättää, mies menee kun täytyy.. Kaverit myös soittelevat koko ajan ja missä sattuu, eivät välitä yhtään tai arvosta kolmatta henkilöä eli naista jota mies tapailee.
        Tietysti tällaiset tapaukset olen sitten jättänyt ihan omaan rauhaansa elämään tätä ylikaverikeskeistä elämäänsä.

Itse olen kokenut lähes jokaiselta (vähintään joka toiselta!) arabimieheltä tuota esim. kaupassa käynnin yms. menojeni vahtimista ja koen sen täysin naurettavaksi touhuksi, nuorempana vielä jaksoi naurattaa nyt lähes alan kiehua kiukusta... Viime kerralla täysin rehellisenä ja silmiin katsoenkin selitin kauppaan menoa, suunnittelin menenkö lähempään kauppaan (ettei tarvitsisi huolestua lisää) jne. ja ei kun sinne vahtimaan oli tullut, en pysty ymmärtämään miksi nämä miehet eivät sitten tule tai pyydä lupaa tulla mukaan kauppaan? koska nainen poikkeaa muualle vain yksin ollessa, kauheita epäilyksiä kaiken aikaa? miksi pitää jälkeenpäin seurailla, vahtia käytöstä, epäillä ja ihan suorastaan vakoilla :o koen tuon todella törkeäksi.. Olin niinkin jännillä ostoksilla silläkin kertaa ostin ruokaa ja hammasharjan!!! oli siinä miehellä siis katsottavaa ja näyttikin hieman nolostuvan mutta väitti ikävän yllättäneen jo minuuteissa, käyttävät usein tuota samaa tekoselitystä johon en usko ollenkaan..... Jos tuossa on kysymys tosiaan ikävästä heillä täytyy olla jokin läheisyysongelma etteivät pysty olemaan hetkeäkään yksin.

Lapsilaumat ja monen lapsen haluaminen on kyllä edelleen todella yleistä arabiperheissä, ainakin kun Helsingin katukuvaa katsoo on suurin osa monilapsisista perheistä ulkomaalaisia.

Olen myös nähnyt muslimimiehiä jotka ovat halunneet monta lasta ja jälkeenpäin todenneet että se oli vaimo joka niitä halusi, ilmeisesti eivät ole heti tajunneet kuinka rasittavaa moni lapsi voi olla ja sitten vieritetään "syy" naisen harteille.

Nainen joka kirjoitti miehen hävenneen kipsiä niin olen nähnyt ja usein kuullutkin sellaisesta ettei sairaita, köyhiä tai edes leskiä auteta monissakaan arabimaissa, silti jaksetaan paheksua miksi Suomessa vanhukset laitetaan vanhainkoteihin.. kaksinaismoralismia kyllä. Olen päässyt monesta arabimiehestä eroon niinkin tavallisella selityksellä kuin olevani kipeä/sairas, ei ole enää kiinnostanut ja ovat menneet etsimään jokun terveen, tässä myös näkyy kuinka hyvin kestävät odottamista! ei kun seuraava kehiin :D

En epäile, etteikö moni mies syyttäisi mielellään vaimoa omista erehdyksistään, esim. monen lapsen haluamisesta. Siksi harkitsin ensimmäiseen vastaukseeni kirjoittaa senkin, että tämä "mies halusi yhden, vaimo halusi kaksi" -juttu on nimenomaan siltä vaimolta kuultu. Enpä kirjoittanut, mutta nyt tiedätte.

Kenties olen harvinaisen onnekas saatuani miehen, joka ei kyttää eikä ole mustasukkainen ja jaksaa vielä sietää melko rajoittavaa sairastelua. Tosin miehen kaverit ovat yllättävän samanlaisia, mutta toisaalta moni haluaakin lähelleen ihmisiä, jotka ajattelevat tärkeistä asioista suunnilleen samoin. Olen toki minäkin kuullut tuttavilta ex-miehistä, jotka ovat soitelleet perään jopa naisen ollessa töissä, ettei vain vaimo tee siellä jotain salaa.

Tottakai perhe on tärkeä ja moni tietämäni arabimies soitteleekin kotiinsa (vanhemmilleen, sisaruksilleen tms.) suunnilleen päivittäin. Ei se kuitenkaan saa elämää häiritä. Toisaalta nämä miehet ovat melkein kaikki vakiintuneessa parisuhteessa, ja tietenkin vaimon/avovaimon tyytyväisenä pitäminen on tärkeämpää kuin satunnaisen kahvittelukaverin.

• lillamyy.
        Meriami kirjoitti:

En epäile, etteikö moni mies syyttäisi mielellään vaimoa omista erehdyksistään, esim. monen lapsen haluamisesta. Siksi harkitsin ensimmäiseen vastaukseeni kirjoittaa senkin, että tämä "mies halusi yhden, vaimo halusi kaksi" -juttu on nimenomaan siltä vaimolta kuultu. Enpä kirjoittanut, mutta nyt tiedätte.

Kenties olen harvinaisen onnekas saatuani miehen, joka ei kyttää eikä ole mustasukkainen ja jaksaa vielä sietää melko rajoittavaa sairastelua. Tosin miehen kaverit ovat yllättävän samanlaisia, mutta toisaalta moni haluaakin lähelleen ihmisiä, jotka ajattelevat tärkeistä asioista suunnilleen samoin. Olen toki minäkin kuullut tuttavilta ex-miehistä, jotka ovat soitelleet perään jopa naisen ollessa töissä, ettei vain vaimo tee siellä jotain salaa.

Tottakai perhe on tärkeä ja moni tietämäni arabimies soitteleekin kotiinsa (vanhemmilleen, sisaruksilleen tms.) suunnilleen päivittäin. Ei se kuitenkaan saa elämää häiritä. Toisaalta nämä miehet ovat melkein kaikki vakiintuneessa parisuhteessa, ja tietenkin vaimon/avovaimon tyytyväisenä pitäminen on tärkeämpää kuin satunnaisen kahvittelukaverin.

no tottahan toki..

• lisäystä

En oikeastaan tunne ap:n kuvailemia ihmisiä. Asumme egyptiläisen mieheni kanssa Euroopssa, missä tapasimmekin. Ehkäpä mieheni oli valmiiksi niin tottunut länsimaalaisiin ja eurooppalaiseen elämäntyyliin, etten koskaan ole todennut hänen ajatelevan aloituksessa mainituista asioista erilailla kuin minä itse.

Minun mieheni on iloinen siitä, että olen opiskellut pitkälle ja minulla on täällä hyvä työpaikka. Myös hänen perheensä naiset riemuitsivat siitä, että sukuun saatiin uusi naispuolinen tehopakkaus heidän rinnalleen, mieheni perheen naiset kun ovat itsenäisiä ja kolutettuja työssäkäyviä naisia. Anopillani on jopa korkeampi koulutus ja parempi työpaikka kuin äidilläni.

Meidän ei tarvitse elättää toisiamme, mutta jos pitäisi, niin ihan mielellään. Lahjoja ostamme toisillemme joskus, syntymäpäivälahjat ja joululahjat, mutta mieluiten kuitenkin shoppailemme yhdessä ja valitsemme itse mieleiset vaatteet ja tavarat.

Olemme molemmat kotikissoja, mutta eipä noissa iltamenoissa, kauppareissuissa tai työmatkoissa ole koskaan ollut mitään erityistä puheenaihetta. Samalla tavalla arki hoituu kuin paikallisissa tuttavaperheissä.

Muuten asetamme toisemme aina muitten edelle, niin perheen kuin ystävienkin. Pelkästään ikääntyvät äitimme otamme erityisesti huomioon.

Miehelle nykyisen kotikaupunkimme turvallisuus on iso asia. Kairossa hänen siskonsa joutuu kulkemaan iltaisin töistä kotiin taksilla turvallisuussyistä. Myös ikääntyvää äitiä täytyy usein saatella, varsinkin jos tämä on juuri hakenut rahaa pankista. Hänestä on hienoa, ettei minun tulemisista ja menemisistä tarvitse huolehtia. Meillä on kylläkin tapana soittaa toisillemme jos menee kotiintulo kovin myöhäiseksi.

Viihteellä me keski-ikäiset emme juurikaan käy. Mieheni on tietoinen paikallisten clubien usein kovastakin menosta, mutta ei hän silti kuvittele, että kaikki siellä kävisivät "rietastelemassa". On hän se verran nähnyt maailmaa, että tietää kyseessä olevan juhlimiseen innostunut ihmistyyppi, eikä kokonainen kansa tai sen kansan naiset.

Ja lopuksi, lapsia ei ole eikä tule, eikä kumpikaan vaihda uskontoaan, joten niihin liittyvistä isommista asioista ei ole tarpeen edes keskustella.

• ei suinkaan

Itse olen kohdannut algerialaisia, turkkilaisia ja etelä-afrikkalaisia miehiä ja yhden thaimaalaisen, jotka kaikki ovat olettaneetkin etten juo, polta ja käyttäydy sopimattomasti. Eräskin yllättyi, kun otin kerran helteellä yhden oluen, siis ainoastaan yhden, hän ihan katsoi ihmeissään mutta oli innoissaan kun tajusi etten olisi toista olutta huolinut. Eikä kukaan heistä ole ollut halukas yöelämään sekä eivät edes ajatelleet minunkaan käyvän niissä siis pitivät alusta alkaen minua normaalina ihmisenä, ei kapakkaihmisenä.
      Ai joo, näistä vain yksi turkkilainen on enemmän kuin ystävä, vaikka noi muutkin olisivat halunneet enemmän. En kerää kokemuksia miehillä.
      Toisekseen he kehuvat ulkonäköäni ja samalla arvostavat suomalaisia naisia, pitävät meitä ystävällisinä, reiluina (vain yksi kysyi olenko koskaan pettänyt ja kuullesaan kieltävän vastauksen sanoi vain; hyvä), hyvännäköisinä ja raikkaina sekä puhtaina. Ja kyllä heidän mielestään suomalaiset naiset ovat varakkaita mutta kaikkien mielestä miehen täytyy olla perheen elättäjä.
      Tuo thaimaalainen mies varsinkin tahtoi kosketaa hiuksiani ja ihoani ihaillen raikasta ja tuoksuvaa ihoa ja kun sitä ihmettelin hiukan hän vain sanoi, että thaimaassa naiset olivat epäsiistejä ja haisevat, hänelle raikkaus ja tuoksu iholla oli silminnähden tärkeää.
      Algeriasta oleva mies sanoi ettei voisi kuvitellakaan oman maansa naista jotka olivat hänen mukaansa epärehellisiä ja ei kiinnostavia.
      Etelä-afrikkalainen taas sanoo vihaavansa kaikkia naisia eikä luota naisiin mutta ainoastaan minä olen poikkeus :) (epäilen hänen olevan pahasti narsistinen luonne)
      Mutta tämä turkkilainen rakkaani, hän arvostaa suomalaisia niin miehiä kuin naisia ja sanoo suomalaisten olevan maailman mukavin kansa, hänen mielestään me suomalaiset olemme reiluja, kivoja, erilaisia kuin muut :)
      Ja ennenkuin joku alkaa haukkua niin kukaan näistä miehistä ei asu Suomessa ja rakkaani vain käy lomailemassa yhdessä kanssani täällä.

• arvaa vaan

suomalainen nainen on perseestä.

• noheivaa

jeeessss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• haluu ulkomaalaisen
        noheivaa kirjoitti:

jeeessss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

suomalainen nainen on läski ja ruma. ja lisäks tyhmä!

• Anonyymi

Itsensä ihailu on epäjumalan palvontaa, ja sitä ei Islamissa hyväksytä. Ulkoinen kauneus on tietysti Jumalalta saatu lahja ja siitä pitää olla kiitollinen, muttei ylpistyä. Sisäinen kauneus tulisi olla aina etusijalla. Kaunis ja hillitty käytös, toisten ihmisten vilpitön auttaminen, ihmisten kunnioittava kohtaaminen ja kauniit käytöstavat. Ovatko nämä miehesi kehuneet puhtauttasi? Pesäthän alapään aina wc käynnin jälkeen ja seksin jälkeen? Pukeudutko siististi etkä turhan paljastavasti? Sekin on kauneutta. Oletko karvaton ja puhdas?
        Kauneuteen liittyy niin monta muutaki seikkaa kuin kaunis naama ja tekoripset. Poltatko tai juotko alkoholia? Oletko äänessä koko ajan ja määläiset olet ns. Itsenäinen ja vahva nainen. ???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7950
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1999
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1881
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      1644
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe