Kiirunassa sai Suomen poika ER. saarnata

teuta

Tänään ilta saarna . teksti 1 Tess. 4:luku .
Piti kohtuullisen hyvän saarnan , siinä oli kaikki paikallaan
ei mitään pois eikä mitään lisättävää . Kiitos Jeesus .

40

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herr mittee

      Emeritus kemisti pysyy kyllä asiassa. Siinä ammatissa on tarvinnut huipputarkkuutta.
      Ihan hyvä että hän on saanut julistaa Jumalan sanaa Kiirunassa.

      Jokaisella puhujalla on tietenkin oma tyylinsä puhua. Lähinnä siitä on kysymys että sanan palvelutehtävään asetettu julistaa Kristuksta, koska muuta tietä ei taivaaseen ole.

      Syntiluetteloiden avulla ei kirkasteta Kristusta, vaan se johtaa vääjäämättä oman vanhurskauden rakentamiseen, siis väärälle tielle etsimään itsestä aineita autuuteen. Synnithän on jo Jumalan kanssa sovitettu. Moni ei usko tätä, ja se on itse synti, sen nimi on EPÄUSKO.

      Joh. 12:44 Mutta Jeesus huusi ja sanoi:
      "Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt.
      Joh. 12:45 Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt.

      Joh. 12:46 Minä olen tullut valkeudeksi maailmaan, ettei yksikään, joka minuun uskoo, jäisi pimeyteen.

      Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
      Joh. 16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;

      Joh. 11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
      Joh. 11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
      Joh. 11:27 Hän sanoi hänelle: "Uskon, Herra; minä uskon, että sinä olet Kristus, Jumalan Poika, se, joka oli tuleva maailmaan."
      _____

      Kristuksen sana julistaa syntien sovitusta. Kristus on elävä Jumalan Sana.

    • Kuuntelin saarnan.

      Siisti ja asiallinen saarna,kuitenkin pieni vivahde siitä suljetusta yhteisöstä tuli esille.

      En voi olla tarttumatta asiaan, joka on liian paljon esikoisten saarnoissa esillä: Toisten ihmisten viat. Paavali sanoo: Kuka sinä olet, joka toisen palvelijaa tuomitset.

      Hän sanoi kohdanneensa uskovan, jolla ei ollut kiusauksia.
      Tuo sisäisestä taistelusta kertominen vaikuttaa hyvältä ja nöyrältäkin, mutta pitäisi kysyä: Minkä voimaa se julistaa?

      Eikö sota ole jo voitettu? Kiusausten voittajaa kannattaa korottaa.
      Kannattaa nyt miettiä vähän ennenkuin lyödään leimaa kenellekkään: Lihanpyhittäjä!

      Eikö Kristus meissä Pyhässä Hengessä ole kiusausten voittaja?

      • Albert J:nen

        Vihne on arvioinut ainoana pintaa syvemmältä.
        Toinen seikka on, miksi saarnaaja keskittyy tärkeiden ja unohduksiin joutuneiden opillisten kysymysten sijasta
        arkipäivän näpräämiseen? Nythän on kuulijana kaikki maailman kristityt ja sen uskolliset saarnaajat eikä ripariluokka. Syynä oli saarnapaikka ja hirmuinen pelko vai omaan urakehitykseen liittyvät odotukset?


      • Albert J:nen kirjoitti:

        Vihne on arvioinut ainoana pintaa syvemmältä.
        Toinen seikka on, miksi saarnaaja keskittyy tärkeiden ja unohduksiin joutuneiden opillisten kysymysten sijasta
        arkipäivän näpräämiseen? Nythän on kuulijana kaikki maailman kristityt ja sen uskolliset saarnaajat eikä ripariluokka. Syynä oli saarnapaikka ja hirmuinen pelko vai omaan urakehitykseen liittyvät odotukset?

        Ehkä todella kannattaisi miettiä, mitä varten noita kansainvälisiä tilaisuuksia järjestetään.
        Toki kaikilla merkittävillä liikkeillä on myös tällainen iso esiintyminen, jossa puhalletan joukkohenkeä ja vähän pullistellaan ulospäin.

        Hyvä niin, mutta julistusta kannattaisi miettiä. Matkustaako ihmiset tuhansia kilometrejä kuulemaan sanaa, jonka olisi voinut kuulla esimerkiksi kilometrin päässä.

        Pakosta tulee hakematta mieleen, että pääosassa ei olekkaan sana vaan julistaja.
        Joitakin muita suurtapahtumia seuranneena aina jään vaille kokonaiskatsausta näissä tilaisuuksissa.

        Mieleeni tulee Kansanlähetyksen eräät kesäjuhlat. Siellä pääsihteeri piti pitkähkön katsauksen, jossa käsiteltiin kaikki ajankohtaiset uskoon ja yhteiskuntaelämään kuuluvat asiat ja niihin annettiin selkeä kanta, jota liike noudattaa.

        Sellaista kaipaisin, että olisi yksi virallinen ääni, joka antaisi jotakin osviittoja.
        On selvää, ettei sellainen voi olla kovin yksityiskohtainen, mutta suuntaa antava.


      • jeesuslainen vain

        Itseäni häiritsee sunnattomasti tuo toisten vikojen kaivaminen...en jaksa sitä enää.


      • teuta

        Oli pois ,paitsi ruuan halu , vielä syödä himoitsi . Johan olisi uskovainen ,
        Ei sellaista luonnollista ihmistä missään ole , tai sitten tosi sairas voi olla että kaikki himot on poistettu ,?

        No minkä voimaa se julistaa?

        Eikö sota ole jo voitettu , kyllä se iso , ja kiusausten voittaja on koroitettu taivaaseen
        asti , hän on saatanan heittänyt sieltä alas , mietitty on leimaa ei lyödä vihneellekään , eikä Lihanpyhittäjille , sillä Kaikki on Jumalan rakkautta , mitään ei saada aikaiseksi vaatimuksilla , vaan kaikki lähtee hyvästä ei pahasta.

        Kristus on pyhässä hengessä kiusausten voittaja , totta kai koska Pyhä Henki käy Isästä ja Pojasta , ja on yksi Pyhä kolminaisuus .


      • sanankuulija

        Mainittu puhuja on ollut aina hyvin vakava. Välillä kun kuuntelee niin mielessään sanoo, "naura nyt edes vähän, uskohan on iloinen asia". Ehkä se on persoonaan liittyvä ominaisuus, tiedä häntä?

        Kyllähän me lestadiolaisuudessa vuosikymmeniä eläneenä sen tiedämme, millaisia jännitteitä näihin saarnatilanteisiin aina sisältyy. Yksi odottaa kiihkeästi määrätyn laista puhetta, toinen sitten suunnilleen päinvastaista. Odotukset ovat korkealla, kukin haluaa kuulla juuri sen mitä hän eniten odottaa. Jos se odotus olisikin sellainen kuin muissa uskontokunnissa, eli saarna Kristuksesta joka on sovittanut ristillä kaikkien synnit, ja pelastuksesta joka on nyt tässä kaikkien vastaanotettavissa USKOLLA ilman kenenkään kuulijan omia ansioita, niin asia olisi kunnossa. Kaikki odottaisivat samaa, ja saisivat ruokaa runsain mitoin soimaamatta (vikoilematta), ilman pitkiä syntiluetteloita.

        Liikkeen traditioon kuuluu eristäytyminen muista uskovista ja heidän sulkemisensa pois pelastuksen piiristä (ekslusiivisuus), tämä luo julistukseen jännitteitä myös paljon. Julistajan on käytettävä vähintään jokunen sana sen todistelemiseen miksi muut, vaikka ovat uskovia ja Kristukseen kastettuja, eivät pelastu.
        - Muiden uskovien vikoilu liittyy tähän todisteluun. ("Eihän niillä kuollutuskoisilla ole edes kiusauksia")


      • sanankuulija kirjoitti:

        Mainittu puhuja on ollut aina hyvin vakava. Välillä kun kuuntelee niin mielessään sanoo, "naura nyt edes vähän, uskohan on iloinen asia". Ehkä se on persoonaan liittyvä ominaisuus, tiedä häntä?

        Kyllähän me lestadiolaisuudessa vuosikymmeniä eläneenä sen tiedämme, millaisia jännitteitä näihin saarnatilanteisiin aina sisältyy. Yksi odottaa kiihkeästi määrätyn laista puhetta, toinen sitten suunnilleen päinvastaista. Odotukset ovat korkealla, kukin haluaa kuulla juuri sen mitä hän eniten odottaa. Jos se odotus olisikin sellainen kuin muissa uskontokunnissa, eli saarna Kristuksesta joka on sovittanut ristillä kaikkien synnit, ja pelastuksesta joka on nyt tässä kaikkien vastaanotettavissa USKOLLA ilman kenenkään kuulijan omia ansioita, niin asia olisi kunnossa. Kaikki odottaisivat samaa, ja saisivat ruokaa runsain mitoin soimaamatta (vikoilematta), ilman pitkiä syntiluetteloita.

        Liikkeen traditioon kuuluu eristäytyminen muista uskovista ja heidän sulkemisensa pois pelastuksen piiristä (ekslusiivisuus), tämä luo julistukseen jännitteitä myös paljon. Julistajan on käytettävä vähintään jokunen sana sen todistelemiseen miksi muut, vaikka ovat uskovia ja Kristukseen kastettuja, eivät pelastu.
        - Muiden uskovien vikoilu liittyy tähän todisteluun. ("Eihän niillä kuollutuskoisilla ole edes kiusauksia")

        Varmaan tuossa puhumisen toimessa tulee esille persoonien erilaisuudet. Mainittua henkilöä on kyllä helppo kuunnella. Hän on johdonmukainen ja asia etenee.

        Siispä haluan sanoa, etten erityisestii arvioi häntä, vaikka tässä nyt sattui tulemaan esimerkiksi.

        Spontaaniin puheeseen antaa Pyhä Henki selkärangan.


      • mutnäiseo
        vihne kirjoitti:

        Varmaan tuossa puhumisen toimessa tulee esille persoonien erilaisuudet. Mainittua henkilöä on kyllä helppo kuunnella. Hän on johdonmukainen ja asia etenee.

        Siispä haluan sanoa, etten erityisestii arvioi häntä, vaikka tässä nyt sattui tulemaan esimerkiksi.

        Spontaaniin puheeseen antaa Pyhä Henki selkärangan.

        "Minä tunnen minun jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun Henkeni lakia vastaan ja ottaa minut vangiksi synnin laissa".
        Vallitsevan ymmärryksen mukaan
        - kieli ei ole ruumiinjäsen
        - Paavalin kokemukset eivät koske uskollisia saarnaajia


      • mutnäiseo 2
        jeesuslainen vain kirjoitti:

        Itseäni häiritsee sunnattomasti tuo toisten vikojen kaivaminen...en jaksa sitä enää.

        Minua taas häiritsee tämä hengellinen pimeys:

        - opetuksen koetteleminen vääristellään saarnaajan vikojen etsimiseksi


      • juu jooh
        mutnäiseo kirjoitti:

        "Minä tunnen minun jäsenissäni toisen lain, joka sotii minun Henkeni lakia vastaan ja ottaa minut vangiksi synnin laissa".
        Vallitsevan ymmärryksen mukaan
        - kieli ei ole ruumiinjäsen
        - Paavalin kokemukset eivät koske uskollisia saarnaajia

        1. Kor. 10:13-27

        Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.

        Sentähden, rakkaani, paetkaa epäjumalanpalvelusta.
        Minä puhun niinkuin ymmärtäväisille; arvostelkaa itse, mitä minä sanon.

        Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?

        Koska leipä on yksi, niin me monet olemme yksi ruumis; sillä me olemme kaikki tuosta yhdestä leivästä osalliset.

        Katoppa velj se on sellane juttu nääs:

        *) Jos sää kuule meinaat sun porukkas kaa olla ainoita vanhurskaita tämän auringon alla, niin sun on käytettävä koko elämäs sen todistelemiseen että sinulla on jotaki parempaa kun kenelläkään muulla.
        (Kaikki tiedämme sen, että tällainen julistus on pelkkää silmänlumetta, ei se perustu pyhään Raamattuun. Kristusta ei nimittäin ole jaettu vain lestadiolaisille, taikka esikoislestadiolaisille, vaan jokainen, olipa missä puolella maapalloa hyvänsä, joka uskoo Jumalan lupauksen syntiensa sovituksesta Jeesuksessa Kristuksessa, tulee Kristuksessa vanhurskaaksi, - niin kuin Raamattu sanoo.) Itse perkelekään ei voi tätä totuutta tyhjäksi tehdä. Miksi lestadiolaiset ovat yrittäneet tehdä Jumalan sanaa edellä kuvatulta osin tyhjäksi, se olisi mielenkiintoista tietää historian valossa. Jumala ei ole kuitenaan sen takana, sen me tiedämme aivan varmasti.

        Lestadiolaisuus on nyt tukehtumassa tähän edellä mainittuun
        "varustelukierteeseensä". Koko ajan on yhä kiihtyvällä tahdilla yritettävä keksiä selityksiä sille, miksi muut kun me eivät pelastu, vaikka uskovat Jeesukseen aivan samoin kun mekin. Siis: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse itsensä kanssa. Eikä lukenut heille heidän rikkomuksiansa ja on meille säätänyt viran tosdistaa tästä sovinnosta kaikkialla maailmassa missä elämme ja liikumme.
        Tämä koskee kaikkia Jeesuksen Herrakseen tunnustavia. Joka muuta väittää hän valehtelee. Pettää sillä vain itseään.

        Ihmiset seurakunnassa alkavat nähdä jo lävitse tämän sumutusverhon, joka on laskettu ekslusiivisen seurakuntakäsityksen suojaksi. Lisäsumutus vain pahentaa asiaa, koska olemme jo hyvin tietoisia bluffista.


      • Tiatua
        mutnäiseo 2 kirjoitti:

        Minua taas häiritsee tämä hengellinen pimeys:

        - opetuksen koetteleminen vääristellään saarnaajan vikojen etsimiseksi

        Sillä ei ole mitään tekemistä saarnaajan vikojen kanssa.


    • teuta

      Joku Norski Saarnasi , nimi meni ohi , toi terveiset malm. nimisestä
      Paikkakunnasta , otti tekstiksi Filippiläisten 2 luku . Keskustelua ?.

      • Tiatua

        Kaivos- kaupunki suurehkon sisäjärven rannalla keski- Norjassa.
        Jäi vaan se huoltamo mieleen jossa tankkasin. Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Olen käynyt Norjassa useita kertoja sen jälkeenkin. Maassa on niin tavattoman kauniit ja jylhät maisemat, niihin jää koukkuun.


      • leskustelua lesta-tasoll
        Tiatua kirjoitti:

        Kaivos- kaupunki suurehkon sisäjärven rannalla keski- Norjassa.
        Jäi vaan se huoltamo mieleen jossa tankkasin. Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Olen käynyt Norjassa useita kertoja sen jälkeenkin. Maassa on niin tavattoman kauniit ja jylhät maisemat, niihin jää koukkuun.

        olen tankannut 12 eri maassa, laitanko kaikki huoltoasemat tähän?
        Sitten olen ihastunut maisemiin 20 muussa maassa mutta en tankannut, kerronko niistä myös.


      • Tiatua
        leskustelua lesta-tasoll kirjoitti:

        olen tankannut 12 eri maassa, laitanko kaikki huoltoasemat tähän?
        Sitten olen ihastunut maisemiin 20 muussa maassa mutta en tankannut, kerronko niistä myös.

        Edellisessä viestissä puhuttiin Norjan Malm nimisestä kaupungista, ei 12 maasta joissa sinä olet käynyt.

        Minä kerroin edellisen viesti kirjoittaneelle tutulle miehelle että olen tankannut autoni kyseisessä kaupungissa. Onko sinulla jotakun muuta kysyttävää? Älä sinä sekaannu toisten välisiin viesteihin ollenkaan.


      • teuta
        Tiatua kirjoitti:

        Edellisessä viestissä puhuttiin Norjan Malm nimisestä kaupungista, ei 12 maasta joissa sinä olet käynyt.

        Minä kerroin edellisen viesti kirjoittaneelle tutulle miehelle että olen tankannut autoni kyseisessä kaupungissa. Onko sinulla jotakun muuta kysyttävää? Älä sinä sekaannu toisten välisiin viesteihin ollenkaan.

        Ja kävin jossain siellä , mutta kartatkin on jo hävinnyt n. 43v. aikana

        Mutta päiväsaarnan pitäjä toi sieltä terveisiä , ja sivusi sillälailla asiaa.


      • tankata??
        Tiatua kirjoitti:

        Edellisessä viestissä puhuttiin Norjan Malm nimisestä kaupungista, ei 12 maasta joissa sinä olet käynyt.

        Minä kerroin edellisen viesti kirjoittaneelle tutulle miehelle että olen tankannut autoni kyseisessä kaupungissa. Onko sinulla jotakun muuta kysyttävää? Älä sinä sekaannu toisten välisiin viesteihin ollenkaan.

        Tämä on avoin palsta, eikä Tiatuan yksityispalsta.
        Olet niin kiinnostunut kertomaan meille missä olet tankannut: Voimme kai jatkaa sinua kiinnostavasta aiheesta?

        Haluatko kuulla, että tänään tankkasin Shellin korttiasemalla:
        Ympäristö ei ollut tuntureita. Kerronko millainen huoltis oli kerran
        Espanjassa?


      • EL1991
        Tiatua kirjoitti:

        Edellisessä viestissä puhuttiin Norjan Malm nimisestä kaupungista, ei 12 maasta joissa sinä olet käynyt.

        Minä kerroin edellisen viesti kirjoittaneelle tutulle miehelle että olen tankannut autoni kyseisessä kaupungissa. Onko sinulla jotakun muuta kysyttävää? Älä sinä sekaannu toisten välisiin viesteihin ollenkaan.

        Voisitko ystävällisesti kertoa mistä tuttavaverkostoasi tuntematon voi tietää, että tässä yleisellä keskustelupalstalla käytkin keskustelua johon kukaan muu ei saa osallistua, ja kiukkuisesti häädät muut pois?

        Jos haluat käydä yksityisiä keskusteluja, voisitko avata niille oman topicin esimerkiksi otsakkeella "Tiatuan yksityinen"?


      • teuta

        Saarnaaja oli Bolsoy , vaimiten se kirjoitetaan , Jellivaarasta .
        Jumala antoi oikein komean päätteen näille seuroille kiitos
        Jeesus rakkaudestasi , ihanaa Kristuksen kirkastusta .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Saarnaaja oli Bolsoy , vaimiten se kirjoitetaan , Jellivaarasta .
        Jumala antoi oikein komean päätteen näille seuroille kiitos
        Jeesus rakkaudestasi , ihanaa Kristuksen kirkastusta .

        Tästä saarnaajasta vielä kuullaan , jos Jumala suo .


      • Tiatua
        tankata?? kirjoitti:

        Tämä on avoin palsta, eikä Tiatuan yksityispalsta.
        Olet niin kiinnostunut kertomaan meille missä olet tankannut: Voimme kai jatkaa sinua kiinnostavasta aiheesta?

        Haluatko kuulla, että tänään tankkasin Shellin korttiasemalla:
        Ympäristö ei ollut tuntureita. Kerronko millainen huoltis oli kerran
        Espanjassa?

        Selkääsi tarvitsisit kunnolla niljakas kolli.


      • Vaari ....
        teuta kirjoitti:

        Ja kävin jossain siellä , mutta kartatkin on jo hävinnyt n. 43v. aikana

        Mutta päiväsaarnan pitäjä toi sieltä terveisiä , ja sivusi sillälailla asiaa.

        Minun karttani on natsi-saksan painattamia.
        Mitäs pojat siihen sanoo??


      • Angeles rive
        Tiatua kirjoitti:

        Kaivos- kaupunki suurehkon sisäjärven rannalla keski- Norjassa.
        Jäi vaan se huoltamo mieleen jossa tankkasin. Tästä on jo useampi vuosi aikaa. Olen käynyt Norjassa useita kertoja sen jälkeenkin. Maassa on niin tavattoman kauniit ja jylhät maisemat, niihin jää koukkuun.

        Jotakin pieniä lätäköitä ne ovat olleet. Lumen sulamis lätäköitä niitä siellä riittää.


      • teuta
        Vaari .... kirjoitti:

        Minun karttani on natsi-saksan painattamia.
        Mitäs pojat siihen sanoo??

        perinnyt ne kartat . silti voit olla vaari . mutta toden näköisesti
        olet Lestaadiolainen .


      • vaarillaonsaari
        teuta kirjoitti:

        perinnyt ne kartat . silti voit olla vaari . mutta toden näköisesti
        olet Lestaadiolainen .

        Kysyt ja vastaat....


      • Käy Norjas
        Angeles rive kirjoitti:

        Jotakin pieniä lätäköitä ne ovat olleet. Lumen sulamis lätäköitä niitä siellä riittää.

        Äläkä tyhjiä sössötä.


      • Angeles drive
        Käy Norjas kirjoitti:

        Äläkä tyhjiä sössötä.

        Malm ei ole vuorilla
        Kirjoittanut: Käy Norjas / 4.6.09 / klo 00:00

        Äläkä tyhjiä sössötä.


      • ettette
        Angeles rive kirjoitti:

        Jotakin pieniä lätäköitä ne ovat olleet. Lumen sulamis lätäköitä niitä siellä riittää.

        oo niiko toi seriffi. tiätämätöin asjoista.
        Sanon teille poikaset, että siälä Norja vuarila o suuria järviä, jossa mennää isola laivoila ihaniinko Saimaala kolme neljäki tuntia. Älkää nii kirjoitelko tänne, koska ette mittää asioista ja mailmasta muutenkaa ymmärrä. Luekeekaa nii opitte jotta jos saatte tekstistä tolkkua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      138
      3972
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      120
      1551
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1392
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1366
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1224
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      47
      1108
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1071
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1066
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      60
      1018
    Aihe