Haluaisin liittyä facebookiin, mutta mulla tulee olemaan enimmillään vaan joku 2-5 kaveria.. ja kaikilla näyttää olevan väh 50 kaveria.. niin onko se noloa ja aatellaanko siellä että tolla ei oo kavereita.
oon vähän herkkä koska oon kiusattu ja mietin vieläki että kiusaajat nauraa ettei oo kavereit.
haluisinkin kuitenki parin kamun kaa olla siellä ja kattoo niitten kuvia yms..
kiitti jos jollain kokemusta, tää oli kyllä tyhmä juttu mut mulle iso..
Facebook kamuja vain pari
146
13179
Vastaukset
- ne nää
Sä voit rajata sun profiilin niin ettei kukaan muu nää sun tietoja ja ystäviä kun sä ja ne jotka sä ystäviks oot hyväksyny. Sun ystävät voi varmaan auttaa siinä?
Ei mullakan oo paljoo kavereita siellä, kaikki mun tutut kun ei sitä käytä enkä oo viittiny jokaista tuntemaani ihmistä kaveriks nimetä... - BoredFace
Nuorille facebookista on tullut vähän kuin ennenvanhaan kerättiin jääkiekkokortteja. Nyt kun joukko nuoria tapaa, niin heti vaihdetaan feissarifriendshippejä, vaikka kyse olisi tuiki tuntemattomasta.
Siis ihan jalat maassa katsottuna - feissarissa on jotain perin sairasta. Se on kuin jonkinlainen uusi muoto tositelkkarista.
Nykyään nuori leimataan ihan nössöksi, jos hänellä on alle sata friendiä. Todellisuudessa kenelläkään ei ole noin paljon oikeita ystäviä. Seuraus on se, että sana ystävä kärsii inflaatiota.
Jos jollain on vain 5 kaveria feissarissa, niin se kertoo ennen kaikkea siitä, että ne ovat oikeasti ystäviä.- Antakaa määkin...
BoredFacen kanssa. Itse en halua ketätahansa sinne vaan valikoin niin että siellä ovat vain "minun" ihmiseni. Sinne vaan ja sinun ehdoillasi. Niin muutkin tekee. Se on sinun profiilisi.
- totuutta...
...tosiystävien määrästä, jotka facebookissa pyörivät. Esimerkiksi minun paras ja toiseksikaan paras ystävä jne. ei edes ole mukana facessa; eivätkä kuulema tulekkaan. Olen yhteydessä heihin aivan muulla tavalla.
He, jotka siellä nytkin ovat minun kaverilistallani, ovat osittain hyvinkin kaukaisia esim. sukulaisia tai vanhoja koulukavereita, joita en ole tavannut edes live-elämäni aikana vuosikymmeniin. - papulaa
"Nuorille facebookista on tullut vähän kuin ennenvanhaan kerättiin jääkiekkokortteja. Nyt kun joukko nuoria tapaa, niin heti vaihdetaan feissarifriendshippejä, vaikka kyse olisi tuiki tuntemattomasta"
haha ,aika hyvin sanottu! nainhan se on, monesti tavannut ihmisen tyyliin baarissa, vaihdettu pari sanaa ja heti ollaan fb:n perassa. ja kyseessa yleensa henkilo jolla ystavia 1000 eli kuhan vaa keraamalla kerataan nimia listaan...
"Nykyään nuori leimataan ihan nössöksi, jos hänellä on alle sata friendiä. Todellisuudessa kenelläkään ei ole noin paljon oikeita ystäviä. Seuraus on se, että sana ystävä kärsii inflaatiota."
sana friend tarkoittaa kaveria , joka mielestani eroo ystavasta... ja facebook itsessaan on mielestani "sairaan tositelkkari muodon" sijasta mahdollisuus, mahdollisuus tutustua uusiin ihmisiin KAIKKIALTA maailmasta. Itse pidan kavereideni kanssa yhteytta suurilta osin fb:n avulla ja todellakin olen tekemisissa ihmisten kanssa, joiden kanssa en muuten olisi (siis esimerkiksi puhelimen valityksella). ja loytanyt lapsuuden aikasia ystavia joita en edes ole muistanut enaa ja siten palannut valeihin..
mutta olen samaa mielta siita, etta jotkut arvioivat ihmisia sen perusteella kuinka monta kaveria on feissarin listoilla , eras kaverini myonsi tavanneensa miehen, jonka halusi ensin addata hanet facebookissa nahdakseen kuinka monta kaveria ko aijalla on = onko "suosittu" vai ei...
mutta hei, threadin aloittaja, go for it! ja tosiaan rajaa niin etteivat muut nae. - se on näin
Minä olen ymmärtänyt,että Facebook on massailmiö.Jos jollain yli 50 kaveriakin se
on oikeasti jo aika paljon. Suuressa kaverimäärässä ei mitää järkeä...Kannattaa keskittyä muuhun...
- aivan samaa
kuin sinäkin. Olen harkinnut josko laittasi profiilin facebookiin, muttei minulla ole tällä hetkellä kuin 1 varma tyyppi ystävälistalle, jonka kanssa just käyttäsin sitä, että joo nololta tuntuu ja näyttää ees sille et on tyylii ainoo mun ystävä siel tai että niitä on muutama. mulla on yleensäkin ystäviä riippuen laskutavasta ehkä 5. ja kyllä häpeän sitä. ja vielä kun he ovat ympäri suomea. niin voin olla esim vaput tms yksin jossen matkusta kaverini luo monen sadan kilometrin päähän. onko teillä kokemuksia löytääkö facebookin kautta uusia tuttavuuksia?
- Ducanaer
Itselläni ei ole Assbookissa ole kuin yksi kaveri. Ja entä sitten? Toki joukosta varmasti löytyy niitä, jotka ajattelevat kaiken laadun perustuvan johonkin lukumäärään (kaveriden määrä, kirjoitettujen viestien määrä tms).
PS. Ja ainakaan minusta "juttusi" ei todellakaan ole mitenkään "tyhmä". - piiloon??
mitenkä sit laitetaan niin että muut ei näe kaverilistaani? miten sen voi varmistaa? koska kun haen omaa nimeäni näkyy sit kyllä kaverilista. olen yrittänyt laittaa niin että vain kaverit asetuksiin.
eli miten voin olla varma..- kyllähän sen näkee
siis jos joku bongaa sut facebookista, niin siinähän näkee automaattisesti, paljonko henkilöllä on kavereita. en oo viel nähny ketään, joka ois pystyny rajaan sen tiedon.
siis sen pystyy rajaan, kuka näkee sun profiilin, mut pikkulaatikkoonhan aukee aina ku painaa jonku ihmisen kuvaa.
vaikee selittää. mut mitä widun välii montako kamuu on? en ois ittekkään uskonu et mul ois siel ku ehkä parikymmentä, mut ku ihmiset pyytää kaveriksi ni kertyyhän niitä. aina ei tartte itte olla se aktiivinen ;) - jotenkin
kyllähän sen näkee kirjoitti:
siis jos joku bongaa sut facebookista, niin siinähän näkee automaattisesti, paljonko henkilöllä on kavereita. en oo viel nähny ketään, joka ois pystyny rajaan sen tiedon.
siis sen pystyy rajaan, kuka näkee sun profiilin, mut pikkulaatikkoonhan aukee aina ku painaa jonku ihmisen kuvaa.
vaikee selittää. mut mitä widun välii montako kamuu on? en ois ittekkään uskonu et mul ois siel ku ehkä parikymmentä, mut ku ihmiset pyytää kaveriksi ni kertyyhän niitä. aina ei tartte itte olla se aktiivinen ;)itse kun etsin kaverini nimellä niin sillä näkyi oma kuva mutta ei muita tietoja. kun sain sen kaveriksi niin sit näkyi sen kaverimäärä ja muutkin tiedot. eli ei näkynyt monta kaveria ennenkuin hyväksy kaveriksi.
- näin teen itse
jotenkin kirjoitti:
itse kun etsin kaverini nimellä niin sillä näkyi oma kuva mutta ei muita tietoja. kun sain sen kaveriksi niin sit näkyi sen kaverimäärä ja muutkin tiedot. eli ei näkynyt monta kaveria ennenkuin hyväksy kaveriksi.
siellä muutes oikeesti on sellanen valinta että saat kaikilta jopa kamuilta kaverilistan piiloon. mun kaverilla oli tää toiminto vaikka se oli mun kamu. no myöhemmins e huomas sen ja otti sen pois ja oli sille kerääntyny aika paljon ja nopeesti kamuja (yli 200) mut kuulemma se oli kännipäissää tutustunu. Siinä on se huono puoli ettei niille kaikille 200 tai enemmälle haluu tietoja välttämättä näyttää! ei kellää oo ees 10 superläheistä tosi ystävää. niitä on ne muutama ja ne loput sadat on vaa tuttavia ja kavereita. esim. ku menin yläasteelle ja ku liityin faceen samaan aikaa nii koko koulu pyys mut kamuks (siltä se tuntu). mut en läheskää kaikki tutustunu no sit ois voinu siitä koulusta saada viel lisää kamuja faceen mut jätin sit facen käyttämisen kunnes lopulta lopetin ku oikee ystäväpiiri kutistu vaan pariin nii emmä viittiny siellä enää mtn tehä. avaan uuden myöhemmin ku vaihan kouluu ja sitte alotan alusta. laitan tietty kamulistan piiloon ja en laita muuta ku yhen profiilikuvan nii ne uudet ei huomaa mun kaverittomuutta koska sen voi huomata myös siitä että miten paljon jtn kuvia on kommentoitu.
- lisäystä
näin teen itse kirjoitti:
siellä muutes oikeesti on sellanen valinta että saat kaikilta jopa kamuilta kaverilistan piiloon. mun kaverilla oli tää toiminto vaikka se oli mun kamu. no myöhemmins e huomas sen ja otti sen pois ja oli sille kerääntyny aika paljon ja nopeesti kamuja (yli 200) mut kuulemma se oli kännipäissää tutustunu. Siinä on se huono puoli ettei niille kaikille 200 tai enemmälle haluu tietoja välttämättä näyttää! ei kellää oo ees 10 superläheistä tosi ystävää. niitä on ne muutama ja ne loput sadat on vaa tuttavia ja kavereita. esim. ku menin yläasteelle ja ku liityin faceen samaan aikaa nii koko koulu pyys mut kamuks (siltä se tuntu). mut en läheskää kaikki tutustunu no sit ois voinu siitä koulusta saada viel lisää kamuja faceen mut jätin sit facen käyttämisen kunnes lopulta lopetin ku oikee ystäväpiiri kutistu vaan pariin nii emmä viittiny siellä enää mtn tehä. avaan uuden myöhemmin ku vaihan kouluu ja sitte alotan alusta. laitan tietty kamulistan piiloon ja en laita muuta ku yhen profiilikuvan nii ne uudet ei huomaa mun kaverittomuutta koska sen voi huomata myös siitä että miten paljon jtn kuvia on kommentoitu.
nii ja jos tekee uuden facen nii ne kaveritki varmaa huomaa et tää on uus ja ei sil mtnkää voi olla 500 kamuu heti alussa :D
- HAHHAHAHAHHAHAH
SIIS TODELLAKI ON NOLOA :-----------------D ei vittu.
- ..
Sä ootki just tuollanen massateini, jolla on varmaan vähintään se 200 KaVRuuUUu IHQUU. Kasva aikuseksi, sä tässä se nolo oot, jos joku!
- Tepa77
hoh hoijaa...toivottavasti et oo tosisssas ja oot vaan pentu...todella toivon tätä jo itses takia...
- hah
Grow up!!! Mä en haluu ainakaa et mulla on siellä 500 kaveria, joita ei ees kunnolla tunne. Parempi et on sen verran ku ite haluu ja kehen haluaa pitää yhteyttä. Tollasille pitäs olla oma feissari, jotka haluu satoja kamuja tyhjän takia!
- OLIPA KERRAN ELÄMÄ
OLEMINEN JOSSAI VITU FACK BUUKISSA,HANKKIKAA ELÄMÄ
- jeeeeesi
hah kirjoitti:
Grow up!!! Mä en haluu ainakaa et mulla on siellä 500 kaveria, joita ei ees kunnolla tunne. Parempi et on sen verran ku ite haluu ja kehen haluaa pitää yhteyttä. Tollasille pitäs olla oma feissari, jotka haluu satoja kamuja tyhjän takia!
Omat kaverit löytyy oman oven takaa ulkoa, eikä mistään netistä.
Kavereille voi jutella sitten netissä jos on tarvetta. - Pelle-Erkki
OLIPA KERRAN ELÄMÄ kirjoitti:
OLEMINEN JOSSAI VITU FACK BUUKISSA,HANKKIKAA ELÄMÄ
Kuka tyhmä edes kävis tollasel sivul mä voin tavata mun kamui ulkomaailmas (jos te edes sellaista tiädätte)!!!
- nainen 40 vuotta**
montako kaveria on facebookissa. Minustakin tuntui alkuksi, että minulla ei ole ketään kaveria siellä.Ja nykyään minua itseasiassa naurattaa ne joilla on jopa 100 tai jopa 200 kaveria.Eihän se todellisessa elämässä ole mahdollista kaveerata niin monen ihmisen kanssa.
Facebook on kiva tapa löytää vanhoja koulukavereita ja entisiä työkavereita ja yleensäkin ihmisiä joihin et ole pitänyt yhteyttä enää vuosiin.Ihmisiä tulee ja menee eri elämän vaiheiden myötä.Opit tuntemaan ihmisä, mutta eri elämäntilanteiden muututtua yhteydenpito loppuu.Tuttava piirit vaihtuu.- mikä idea tässä
Facebookissa oikein on, mutta kiteytit sen hyvin.
Minä en kaipaile vanhoja koulukavereita enkä vanhoja työkavereita, joten niin kuin olen aiemminkin tosi-elämän ystävilleni todennut: taas yksi internetin lukemattomista palveluista, joka ei ole minua varten. Minä luon mieluummin suhteita oikeassa elämässä kuin virtuaalisti.
Verkottuminen on päivän sana - minulla ennemminkin erakoituminen. :)
- Johnny 85
Ei mullakaan ole siel paljoo, eikä se mua haitta.
Mul on pari kaveria, yksi hyvä sellanen, sisko ja sitten pari serkkua. On mulla kyllä yksi tuntematontakin siellä, mutta ne on jotain sisaruksen ja serkun tuttuja.
Eipähän sitä viittiny kieltääkään. Kai mä vielä saan tietää ketä ne kaks tuntematonta on.
Mutta joo, olen huomannu tän trendin että kaikilla on jotain 250 frendiä, mikä ei kuulosta oikeen realistiselta. Mut verkostoistumistahan tämä. On serkkuu, kaverii, kaverin kaverii, kaverin kaverin kaverii yms. Tää nyt on tällästa nykyää, kun on tää nettikin ja tietysti facebook.
Mutta itteä ei nolota vaikka mulla "ei vielä" ole paljon kavereita facebookissa. Ei mulla muutenkaan ole kuin yks hyvä ystävä tosielämäs ja pari semmosta joiden kanssa en ole vielä päässy paljon ystävystymään.
Mutta mutta. Jos sulla on ystäviä jotka käyttää facebookia, niin eiku sinne vaan.- fjhj
Minulla on vain yksi kaveri eikä nolota yhtään. Eikä sillä ole loppujen lopuksi edes väliäkään, ihan sama onko niitä 2000 vai 1.. Jotkut kun tuntuu hyväksyvän kaveriksi ihan kenet tahansakin, tuntemattomia ihmisiä ihan vain sen takia että saisivat enemmän kavereita.. eihän siinä ole mitään järkeä, ei facebookin kaverisysteemi kavereita tee jos ei tunne ihmisiä.
- onpahan taas.
fjhj kirjoitti:
Minulla on vain yksi kaveri eikä nolota yhtään. Eikä sillä ole loppujen lopuksi edes väliäkään, ihan sama onko niitä 2000 vai 1.. Jotkut kun tuntuu hyväksyvän kaveriksi ihan kenet tahansakin, tuntemattomia ihmisiä ihan vain sen takia että saisivat enemmän kavereita.. eihän siinä ole mitään järkeä, ei facebookin kaverisysteemi kavereita tee jos ei tunne ihmisiä.
Ei muutaku sinne vaan! Mitäs se kellekkään kuuluu mitä sinä siellä kavereittes kanssa teet tai olet tekemättä. Ei siellä todellisuudessa tule oltua yhteyksissä kun oikeitten kavereitten kanssa vaikka listoilla olis kunka monta kymmentä tai sataa kamua. Näin se on. Ja sitäpaitsi. Uskon että saat sieltä paljon uusia tuttavuuksia erilaisten ryhmien ym. kautta jotka voit halutessas lisätä listoilles, tai olla lisäämättä. :D
- siellä
fjhj kirjoitti:
minulla on siellä kavereina vain ne joiden kanssa oikeasti olen tekemisissä.monet tutut naamat laittanu kaveripyyntöjä mutta hylännyt olen koska haluan että ne näkevät siellä kuvani joiden kanssa olen muutenkin tekemisissä eikä vain vanha kaveri kenen numeroakaan minulla ei ole.en ymmärrä minkä takia kaikki jotka on joskus jossain nähnyt niin pitää laittaa kaveriksi.en oikeasti usko että kenelläkään jolla on siella 100 kaveria niin pitää usein yhteyttä kaikkiin.epäilen..
jokainen toki tyylillään mutta minä en kuulu niihin jotka hamstraa kavereita siellä. - The_Evil_Of_Silence
En pidä Facebookia ollenkaan tietoturvan vuoksi, koska jos joku vihamiehistä väittävät olevansa uhrien ystävät ja pahantekijät pääsevät uhrien ystävälistoille ja heidän profiileja, pahantekijät voivat saada selville kaikenlaisia asioita! Ja uhrit laittavat oikeita nimiä Facebookin etusivulle ja vielä oma kuva näkyviin julkisesti! Miksei he voisivat käyttää Facebookin sijasta chattejä! Siellä he voivat kirjoittaa toistensa kanssa salanimillä. ;(
- Näin on
Hei haloo, ennemminkin sanoisin että se on noloa kun yleensäkin on tämä naamakirja. Sehän on selvä merkki siitä että sinulla ei ole reaalielämää kun ystävyyssuhteetkin täytyy netissä pitää!
Itselläni oli hetken profiili facessa mutta totesin että paljon, paljon mielummin keskustelen kavereideni kanssa livenä ja kauempana asuvien kanssa puhelimessa kuin istun koneella kasvottomana.- ole livetapaamisista
pois, jos on facebookissa profiili. Täysin outo ajatus! On itsesi hallittavissa kuinka paljon ja miten aikaasi siellä vietät. Jos et jotenkin pysty sitä hallitsemaan, on sinulla varmastikin muitakin ongelmia. Facebook on kiva tapa löytää vanhat ystävät, joista ei muutoin olisi koskaan enää kuullut mitään. Monet asuvat ulkomailla tai muuten kaukana, joten hyvin vaikea tavata livenä. Minä taas mielummin kirjoittelen kuulumisia ajatuksen kanssa, kuin soita hätäisen puhelun, silloinhan vasta kasvoton olenkin. Fesessä ystävät näkevät kuvia minun elämästäni, ja minä heidän.
- tosikaverit
Itsellä on tällä hetkellä 8 kaveria. Useimmatkaveripyynnöt olen torjunut.
Ei ole tarpeeksi kaveri että haluisin jakaa yksityistietojani. Lisäksi parilta kaverilta olen evännyt pääsyn seinälleni. Hyvin pärjää pinenelläkin kaveriporukalla.- -koukuttaa-
- huomasin sen tuossa itse jokin aika sitten- ja jätin koko touhun, eihän sellaista lopulta kukaan tarvitse. Minä en ainakaan, olkoon vaikka koko muu maailma siellä aikaansa hukkaamassa ja kuluttamassa! Nöyryyttävää touhua!
- Yksin mielellään
-koukuttaa- kirjoitti:
- huomasin sen tuossa itse jokin aika sitten- ja jätin koko touhun, eihän sellaista lopulta kukaan tarvitse. Minä en ainakaan, olkoon vaikka koko muu maailma siellä aikaansa hukkaamassa ja kuluttamassa! Nöyryyttävää touhua!
En ole edes tutustunut koko touhuun." Elävät "ihmiset kiinnostaa paljon enemmän !
- ja onnea kaikelle
-koukuttaa- kirjoitti:
muullekin uuden kokemiselle elämässäsi.
- pois? sehän on
Yksin mielellään kirjoitti:
En ole edes tutustunut koko touhuun." Elävät "ihmiset kiinnostaa paljon enemmän !
vain lisää!! Ei minulle ole tullut mieleenikään suhtautua facebookiin noin tosissani.
Aivan sama juttuhan se on kuin muu virtuaalinen kanssakäyminen, s-posti, tekstiviestit jne. En näe siinäkään mitään aihetta tuohtua tai hiiltyä puolesta enkä vastaan. Antaa niiden käyttää, jotka haluaa ja osaa ;) - ei paljoo feissejä
Minusta on ainakin mukava löytää sieltä tuttujakin naamoja, useimpia en sieltä löydä joten saan tyytyä aika pieneen naamamäärään. Nuoruudessani kun ei ollut edes nettiä... Mutta innolla odotan koska tämä määrä lisääntyy! Olisi tosi ikävää löytää vanha kamu, pyytää kaveriksi - ja saada pakit. Facebook ei toimi sillä idealla ollenkaan, oot väärillä jäljillä totta tosiaan evätessäsi kaveripyyntöjä. Eri asia jos pyytäjä on oikeasti jokin pahatekijä tai olet riidoissa sen kanssa.
- jeeeeesi
pois? sehän on kirjoitti:
vain lisää!! Ei minulle ole tullut mieleenikään suhtautua facebookiin noin tosissani.
Aivan sama juttuhan se on kuin muu virtuaalinen kanssakäyminen, s-posti, tekstiviestit jne. En näe siinäkään mitään aihetta tuohtua tai hiiltyä puolesta enkä vastaan. Antaa niiden käyttää, jotka haluaa ja osaa ;)" Antaa niiden käyttää, jotka haluaa ja osaa ;)"
Naamavellissä ei ole normaalit ihmiset vaan oman elämänsä kadottaneet.
- että kaikki
kadulla vastaankävelleet ihmiset ovat facebook -kavereita. Sitäpaitsi aivan sama mitä muut ihmiset ajattelevat tällaisista asioista. Siihen kannattaa itseään kasvattaa. Melkein kaikkeen oppii. Ja jos joku toistaan kiusaa on kyllä itse looser. Kukaan - siis kukaan - fiksu ja terve ihminen ei kiusaa ketään, joten kiusaajilla voidaan YLEENSÄ AINA päätellä olevan jotain kehityksessä tms vialla. Siitä lähdetään. Terv. Rouva 44.
- Mä vaan
Miksi kerätä monta kaveria montaa kaveria,kerää ne joiden kanssa haluat kirjoitella.
Ei se Facebook mikään saavutusten sivu ole vaan kommunikointisivusto jossa voit jakaa tietoa ja kirjoitella niiden kavereiden kanssa joita tosiaan pidät kavereina. - piiloon
Olen nuori (vastaten nuorten 100 kaveria -valituksiin) ja itselläni on juuri se 5-6 ystävää listoilla.
Jos et halua muiden näkevän, että itselläsi on vähemmän "kavereita" (vrt. 100 kaveria -listaan, jossa oikeasti puhuu 1-10 kanssa oikeasti) niin sen saa piiloon helposti kaivelemalla asetuksista.
Itselläni kukaan ei voi saada tietää/nähdä minusta muuta kuin nimen ja yhden kuvan, jos ei ole ystävälistalla.
Itse pidän usean kymmenen (/sadan) kaverin pitoa typeränä. Kuka oikeasti puhuu niille kaikille tai on kiinnostunut kaikkien sadan tekemisistä..- ja silleen
mistä kummasta te voitte tietää miksi joku hyväksyy ystävälistalleen sen 50-1000000 kaveria? Kyllä joillakin on useamman kymmenen ihmisen tuttavaporukoita joiden kanssa haluaa pitää yhteyttä jollakin tavalla....
Itse pidän typeränä toisten ihmisten tapojen ja kaverilistojen typeräksi kommentoimista ;)
Kukin tavallaan!
- ole vielä
Kukaan ei ole vielä pystynyt perustelemaan mulle miksi naamakirja pitäisi olla.
MIKSI?
Puhelin on keksitty ja nokitusten on mukavampi vaihtaa kuulumisia, varsinkaan kun en halua toitottaa koko maailmalle mitä mulle NYT kuuluu ja mitä kuuluu vartin päästä.
Sairasta hommaa koko facebook.
Tsirp ;o))- Terota
Facebook on oiva menetelmä uusien ystävyyssuhteiden luomiseen ja vanhojen kavereiden löytämiseen. Vaikka sanotkin ettei sinulla ole ystäviä niin olet kuitenkin tavannut paljon ihmisiä elämäsi aikana ja paljon tulet vielä tapaamaan. Heitäkin voit kutsua ystäväpiiriisi ja kontaktisi lisääntyvät.
Kun menin vajaa vuosi sitten Facebookiin ajattelin ensin että en varmaan saa millään 20:n ystävän rajaa rikki. Nyt minulla on niitä lähes kolme sataa. Niistä ehkä alle puolet ovat sellaisia jotka olen henkilökohtaisesti tavannut. Suurin osa on siis minulle vieläkin aika tuntemattomia henkilöitä. Joitakin olen oppinut tuntemaankin ja olen löytänyt myös vanhoja kavereita joihin en koskaan muuten olisi saanut yhteyttä.
FB on kätevä tapa viestiä ja ylläpitää kontakteja. Se on joillekin myös paikka tirkistellä ja katsella kuvia. Sitä ei kuitenkaan pitäisi ajatella minkaanlaisena kilpailu tai pröystäily alttarina niin kuin jotkut yllä olevista kirjoittajista asian näkevät vaan se on nykyaikainen tapa viestiä verkossa. - blaaaaaaaaaaa
no ei oo pakko olla jos ei haluuuuuu!!! mut todella kätevää esim lähettää bilekutsut siellä, sen saa tehtyy hetkessä eikä tarvii soittaa 50 kaverille erikseen esim....
- vapaaehtoista koko
homma, ei pidä ottaa noin tosissaan, verenpaine nousee :--D
- homohintti
On TOSI noloa ÄLÄ liity .
- vesiperhonen
Mulla on Facebookissa 15 todella hyvää kaveria tällä hetkellä. Alussa oli vain pari kaveria ja sit tuli serkkuja ym. lisää sitä mukaa kun ne rekistöröityvät sinne itsekkin.
Ei ole todellakaan noloa vaikka ei olisi kuin 1 kaveri vaan kunhan ne on todellisia kavereita/ystäviä sulle eikä mitään kiusaajia.
Tsemppiä sulle! :) - Ei yhtään noloo
Ei ole yhtään noloo. Miksi sinne pitää kaikki hyväksyä, myös sellasia joita ei edes tunne ja jotka vaan kerää listaa itselleen kuten teinit tahtoo tehdä, hyvä jos murto-osaa edes oikeasti tuntee. Itselläni on vain 10, mutta ovatkin sitten tuttuja oikeasti. Laittaa yksityisasetuksiin vielä, että profiilin ja kaverilistan näkee vaan kaverit ei muut, niin ei siinäkään mitään ongelmaa.
- mimmi vaan
Ei ole noloa. Itse olen ollut facessa nyt noin vuoden ja alkuun olin tosi epäileväinen. Mutta en enää. Totta, että siihe jää koukkuun, mutta toisaalta olen noin ylipäätään huono yhteydenpitäjä ja facen myötä asiaan on tullut parannus! Nyt tulee paljon helpommin kyseltyä kavereitten kuulumisia ja kommentoitua jotain pientä. Faceen on nimenomaan helppo laittaa jotain lyhyttä...itselläni kun on se ongelma, että en tykkää puhua puhelimessa, eikä sitä aina jaksa pitkiä meilejä olla kirjoittamassa tai chattaamassa. Nyt voi pienellä vaivalla ja nopeasti (eli turha enää väittää ettei ole aikaa yhteydenpitoon) osoittaa ystävilleen että muistaa heidän olemassaolonsa. Minulla kun on paljon ystäviä jotka eivät asu ihan naapurissa ja tavataan harvoin, joten facen kautta pysyn "mukana" heidän elämänsä tapahtumissa.
Ja olen ilokseni löytänyt niitä kauan kadoksissa olevia ystäviä vuosienkin takaa.
Itselläni on reilut 30 ystävää ja siinä on ihan riittävästi. Ja siinäkin joukossa on muutama ei niin "tarpeellinen" tapaus, mutta tulipa kuitattua ystäväksi kun pyydettiin. Monella ystävälläni on satoja kavereita. Itse en määrästä perusta ja sen VOI tosiaankin salata montako ystävää on olemassa. Ja muutenkin tietojen jakamista voi hyvin asetuksilla rajoittaa. Esim. kuvia ei tarvi näyttää kuin tietyille ystäville, jos ei halua jne.
Rohkeasti vaan mukaan kokeilemaan. J apyydä toki jotain ystävääsi esittelemään facen toimintaa ja sen käytön mahdollisuuksia.
haittaa kun sitä mietit.
Kirjaudu vaan sinne ja sitten lähetät ystävän pyyntöjä kaikille kivoille ihmisille. Kyllä jotkut sut hyväksyy ystäviksi.
Niin mäkin teen. En mä niitä ystäviäni oo koskaan nähny...- ;OOOO
Siis tosi noloahhh!11!!
mieti - Elä live-elämää
Mitä jos keskittyisit niihin oikeisiin, todellisiin ystäviin!
Ihan sama mitä virtuaalihaaremia kukin ylläpitää. Et kait tosissasi luule, että ne kaikki 50 tai 200 "ystävää" on ihan sellaisia, joiden kanssa kaverisi käyvät vaikkapa kahvilla tai tuntevat yhtään nimeä tai virtuaalihahmoa enempää.
Joten jos vaikka vierottaisit itsesi kaikista virtuaaliyhteisöistä ja keskittyisit vanhanaikaisesti oikeaan elämään.
Olet siten ehkä jopa onnellisempi jatkossa! - gghghghghgh
jos on ylipäänsä missään tekmissä jonkun naamakirjan kanssa.
- lescandale
on silkkaa roskaa. Teennäistä roskaa. Paljon julkkuja, m:kkuja....ja muuta mukavaa - mutta kysehän on vain minun vaatimattomasta mielipiteestäni.
Faceen ineen vaan ja kyllä ferndejä löytyy: Ennenvanhaan systeemi oli se että niitä bongattiin kuin variksia oksalta: Kutsu pari tuhatta sopivan tuntuista lärviä ympäri maailmaa "kavereiksesi" - niin eiköhän niistä jokunen vastaa, ja siitä se sirkus alkaa.
Ja loput (yleensä) bongaavat sut saman tien frendeikseen, tekemättä sen kummempaa - siis tavan vuoksi. Niille voi sitten lähettää sanomaa - ja kai nekin joskus vastaa.
Tällainen oli systeemi ainakin silloin kun piipahdin siellä.- listan kerääjistä
Jos siellä on omalla kaverislistallaan vaan ja ainoastaan niitä oikeita ystäviä, ei mitään kaverilistaa mahdollisimman suureksi pyrkyreitä eikä julkkiksia, facebook on hyvä yhteydenpito väline ystävien kesken. Itsekään en tajua teinejä miksi pitää listalla olla 300 täysin tuntematonta ja usein niistäkin ainakin puolet jostain ulkomailta. Listan kerääjät siellä on niitä todella säälittäviä nolife teinejä jotka pönkittää huonoa itsetuntoaan jopa tuhansia nimiä kattavalla kaverilistalla. Itsessäni nuo pissikset saa vaan inhotusta aikaseks ja sääliäkin.
- lkölkökl
listan kerääjistä kirjoitti:
Jos siellä on omalla kaverislistallaan vaan ja ainoastaan niitä oikeita ystäviä, ei mitään kaverilistaa mahdollisimman suureksi pyrkyreitä eikä julkkiksia, facebook on hyvä yhteydenpito väline ystävien kesken. Itsekään en tajua teinejä miksi pitää listalla olla 300 täysin tuntematonta ja usein niistäkin ainakin puolet jostain ulkomailta. Listan kerääjät siellä on niitä todella säälittäviä nolife teinejä jotka pönkittää huonoa itsetuntoaan jopa tuhansia nimiä kattavalla kaverilistalla. Itsessäni nuo pissikset saa vaan inhotusta aikaseks ja sääliäkin.
no kyllä jos vaikka matkustelee paljon tai muuten vaan tutustuu helposti uusiin ihmisiin niin kaverilista voi olla hyvinkin pitkä. ei kaikkien kanssa tule joka päivä keskusteltua mutta kiva se on aina välillä. helposti niitä kavereita kertyy ainakin itelleni, asia voi olla toinen jos asuu jossain perähikiällä.. toki on sellaisia pellejä jotka lisää ihmisiä kavereiksi juteltuaan tämän kanssa n. 5 minuuttia
ja joo ei oo noloo jos on vaan 2 kaveria, kukin tyylillään - lescandale
lkölkökl kirjoitti:
no kyllä jos vaikka matkustelee paljon tai muuten vaan tutustuu helposti uusiin ihmisiin niin kaverilista voi olla hyvinkin pitkä. ei kaikkien kanssa tule joka päivä keskusteltua mutta kiva se on aina välillä. helposti niitä kavereita kertyy ainakin itelleni, asia voi olla toinen jos asuu jossain perähikiällä.. toki on sellaisia pellejä jotka lisää ihmisiä kavereiksi juteltuaan tämän kanssa n. 5 minuuttia
ja joo ei oo noloo jos on vaan 2 kaveria, kukin tyylilläänjoo. LeScandale on tapojensa mukaan joskus hieman tempperamentikas ja haukkuu välillä vaikka vastaan kävelevän puun - jos niitä nyt olemassa on.
Sinänsä yhdyn näihin parin Facen käyttäjään, ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.
Mutta yleensä ottaen, jenkkimuovimaailmaa - ja juuri sellaista.
Onks kukaan muuten kokeillut, ihan tosissaan, jonkuntyyppisenä valikoivana yhteyspelinä tota Skypeä?
Pelaako kunnolla, onks vieläkin ilmanen jne...? Kyllähän sen latais tähän muutamassa minuutissa - mutta kokemuksia? Kuunnellaan tarkalla korvalla! - minä,vanhempi naamakiral
Taidatte kaikki olla nuoria pissiksiä koska fb:n koko idea on hukassa.Siellä voi verkostoitua mm. ja monet kirjautuvatkin sinne sen vuoksi.Ei se ole mikään pikkupoikien ja tyttöjen livertelyjuttu jossa ei muuta tehdä kuin kurkistellaan toisten valokuvia!
Ottakaa ensin selvää ennenkuin alatte paasata.
- lonely girl
Olen ollut facebookissa noin puoli vuotta. Itselläni on 19 kaveria. Sukulaisia heistä 6. Vastustin aluksi koko facebookia mutta löysin tuttuja sen kautta jotka asuvat ulkomailla. Tämä on ilmaista yhteydenpitoa. Eikä näitä juttuja tarvitse tosissaan ottaa. Ne todelliset ystävät ovat facebookin ulkopuolella ja tapaan heidät livenä. Olen salannut tiedot muilta kuin kavereiltani. Tutustu asetuksiin. Kaikkien ei tarvitse nähdä kaikkea. Joskus harmittaa etteivät kaverit kommentoi minua mitenkään tai kirjoita seinälleni vaan esittelevät itseään. Harmittaa että siellä on myös nuo tyhmät sovellukset joista olen irtisanoutunut. Myös yhdestä häiriköstä kerran tuli ongelma joten poistin hänet kaverilistaltani. Ole vain oma itseni. Itse käyn lukemassa mitä heillä on menossa mutten osallistu itse ollenkaaan, selailen vain. Facebookissa käy paljon yksinäisiä myös liikuntarajoitteisia ihmisiä joille tällainen facebook on ihan hyvä juttu kommunikoida. Joten ota rohkeasti askel ja tee itsellesi profiili mutta muista ettei sinun tarvitse kertoa kaikkea itsestäsi.
- -------
mitä ihmeen väliä sillä on onko niitä kavereita 5 tai 200.
näyttääkö se sitten niin hienolle kun on tyyliin 176 kaveria?
joo ja itellä ei facebookki tunnuksia ole eikä tule olemaankaan. - Muista tämä
ei se määrä.. vaan se laatu.
- siellä
Kommentoidaan nyt kans koska musta toi sun kysymys on tosi hyvä. Ite nykyään kun näen että jollain on jotain alle 50 kaverii naamakirjassa, niin pidän heti hyvänä tyyppinä. Itellä on vähän yli mut siinäkin on puolet liikaa - ihmisiä joita en oikeastaan tunne, kuin jonkun kautta. Jossain vaiheessa tuli kans "keräiltyy" niitä, mut sit tulin järkiini ja aloin karsia kaikkein oudoinpia =)
Muuten fb on rikastuttanut mun elämää. Oon huono soittelemaan ihmisille ja rupattelemaan niitä näitä, mut fb:n kautta on mukavan kevyt pitää yhteyttä yllä. ja monet niistä ihmisistä on oikeesti mulle kuitenkin tärkeitä, vaikka muuten ei kontaktia olekaan. - blondeistablondein72hki
ei ole noloa!
Minulla 9 mutta he ovat YSTÄVIÄ ja erittäin tärkeitä ihmisiä minulle;) - kala
joo, oon joskus kuullut facebookista, mut enpä ole koskaan ajatellut sitä. Nyt kun luin näitä viestejä, ajattelin,et mikä on kun täytyy koneen kautta tai koneellisesti esitellä itseään. Mullakin on kavereita kymmeniä mutta ystäviä voi laskea yhden käden sormilla. Kuulinpa että jotkut jonkun uuden kaverin tavattuaan, katsovat tai guuglettavat kyseisen henkilön tiedot ja tekevät sitten vasta päätöksensä tutustua vai ei. Eikö tämä ole jo järjetöntä. Eikö uskota omaan maalaisjärkeen tai iekö ole enää mitään älyä todellisessa maailmassa. Eiköhän ystäviä, siis todellisia, löydetä jostain muualta kuin facebuukista
- kavereita
sopivasti. Kaikki he ovat naamakirjassa, minä en. (tai siis olin vähän aikaa, mutta totesin nopeasti että leluhan tuo on.) Kavereiden kanssa tulee kyllä soiteltua ja käytyä kaljalla, eikä ole pätkääkään haitannut etten ole fb:ssä "kirjoilla".
Sitä vaan, että ei se ole mikään "must have"-juttu. - kala
joopa joo olen lapsiltani kuullut facebookista ja sen olemasssa olosta. ihmettelen vain miksi ystäviä tai kavereita täytyy etsiä koteen tai virtuoosi maailman kautta. Itselläni on kymmeniä kavereita, mutta yhteen käteen voi laskea kuka niistä on ystäviä. Olenpa myös kuullut et jotkut tavattuaan kaverin, guuglettavat kannattaako ystävystyä kyseisen henkilön takia. Hei, onko tässä mitään mieltä. pitääkö etsiä ystäviä tai kavereita jostain muualta. Ottakaa hyvät ihmiset maalaisjärki käteen ja tehkää itsenäisiä päätöksiä.
- kaveriOonSun
Täytyy nyt kyllä sanoa tähän välii että mulla on yli 200 kaveria faces, ja jokanen on semmonen kene kans jutellaan aina kun nähdään tai kirjotellaan facen onlinechatis.
Aika ei vaan yksinkertasesti riitä siihen että tapaisin heitä kaikki säännöllisesti naamatusten, vaan siksi on helpompi kirjottaa kuulumiset facen kautta.
Ja olen sitä mieltä ettei se määrä, vaan laatu. Itselläni on vaan kertynyt elämän eri vaiheiden mukana monta hyvää tuttavuutta, ja on hienoa saada pitää heidät elämässä edes netin kautta. Moni kun asuu ympäri Suomea, ja osa Suomen ulkopuolella.
Pidetään kiinni ystävistämme, oli niitä sitten 1,2 tai 1000.
Hauskaa Juhannusta kaikille :)
- Tepa77
ketään ja kenelle se kuuluu montako kaveria on...sä olet se kenen ystäviarä on kyse..itellä noin 90 kaveria ja jos ne karsisin siihen oikeiden ystävien lukuun, niin niitä olis 2. Älä mieti noita juttuja ja varmasti saat sieltä enemmän lapsuuden ystäviä kun olet uskaltanut edes ajatella =) haleja ja rakkautta :)
- Kekluu
Vain pennuilla ja narsisteilla on kymmenittäin tai sadoittain
- sgälkd
"On olemassa kavereita - ja Facebook-kavereita. Netin yhteisöpalvelut luovat yhteyksiä ihmisten välille, mutta harvaa näistä yhteyksistä voi kutsua todelliseksi kaveruudeksi.
Facebook-yhteisön käyttäjillä on listoillaan keskimäärin 120 kaveria. Naisilla on yleensä hieman miehiä pidempi kaverilista, ilmenee Facebookin tekemässä selvityksessä.
Aktiivisesti käyttäjät viestivät kuitenkin vain hyvin pienen joukon kanssa. Miehet kommentoivat keskimäärin seitsemän kaverinsa kuvia ja status-päivityksiä sekä kirjoittavat heidän "seinilleen", kertoi tutkimusdataa analysoinut Economist-lehti verkkosivuillaan taannoin. Naisilla vastaava luku on kymmenen. Niillä, joilla on enemmän kavereita, on myös enemmän aktiivisia kontakteja.
Kaikki eivät pidä kuvien ja tekstien kommentointia aktiivisena kommunikaationa.
- Sehän on sama kuin sanoisi, että McDonalds kuuluu aktiiviseen verkostooni, koska kommentoin heidän mainostaan ohi kulkiessani, eräs käyttäjä kirjoittaa Facebook-blogiin liittyvässä keskustelussa."
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotimaa/2009/04/865851 - Miuhkiss
Olin facebookissa mutta erosin siitä. Mua ärsytti että ystäväpyyntöjä tuli kaikenlaisilta joita ei oikeasti tunne, pidin raakaa linjaa eli on huolinut facebookiini sellaisia joita en oikeasti tunne ollenkaan.
Mutta ärsytti myös muiden facebookit, joissa oli paljon ihmisiä joilla ei oikeasti ole heille väliä.
Siis henkilöitä jotka olleet samalla kurssilla vuosia sitten ja joiden kanssa ei silloin ollut kuin moi-tuttu ja joihin ei ole ollut yhteydessä. Serkkuja joita ei ole nähnyt kuin pari kertaa elämässä. Ja jopa poikaystävän serkkuja joita itse poikaystävä ole nähnyt kuin pari kertaa elämässään, itse en koskaan. Satunnaisia tuttavuuksia erilaisista tilanteista tai tilaisuuksista. Ja niin edelleen.
Eipä silti että kaikkien kanssa tarvitsisi hengenheimolainen olla. Mutta edes jokin merkitys. Ettei ole pelkkää päänahkojen metsästymeininkiä, facejen keruuta. Yäks.
Vaikka sulkisit facebookisi ulkopuolisilta, kaikille jotka haluaa saavat näkyviin kavereittesi määrän kuvapalkista, joka on näkyvissä, vaikka itse bookiasi ei saakaakaan ulkopuoliset auki.
Niin että ei se vaikka jollain on kymmeniä tai satoja faceja tarkoita että sinun 2-5 voisi olla merkitykseltään yhtä tärkeitä tai tärkeämpiäkin.
Minusta voisit avata facebookin ja kokeilla. Ei ystävien määrä vaan laatu. Eikä sitä tiedä vaikka jotkut joita et ole osannut ajatellakaan haluaisivat OIKEASTI olla ystäviäsi. Sitäkin tapahtuu. Jos kiusaajat iskevät facebookiin liittyen kimppuusi, sen voi aina sulkea tai voi odottaa jos he kyllästyvät kiusausaiheeseen.- .....
"Vaikka sulkisit facebookisi ulkopuolisilta, kaikille jotka haluaa saavat näkyviin kavereittesi määrän kuvapalkista, joka on näkyvissä, vaikka itse bookiasi ei saakaakaan ulkopuoliset auki."
Asetuksista voi laittaa niin ettei ulkopuoliset näe kaverilistaa. Ei tarvitse ulkopuolisille edes omaa kuvaa näyttää mikäli ei halua. Asetuksista löytyy kaikki tämä.
- were
EIpä itellänikään ole siellä kuin parikytä kaveria, ja niistä vain parin kanssa kommentoin enemmän, loppujen kanssa vain katson mitä ovat kirjoittaneet ja se siitä.
Eli, parempi että on pari hyvää kaveria joiden kanssa sitten kommentoi tekemisiänne kuin tusina tyyppejä jotka vain ovat siellä etkä ole missään tekemisissä heidän kanssaan. Suurin osahan Facebookin käyttäjien kavereista koostuu tyypeistä jotka on koulussa nähnyt tai tietää nimeltä, ja sitten lisätään vain kaverilistaan jotta 'kaveripiiri' laajenisi muttei sitten niiden kanssa sen enempää keskustella. Kunhan on vain listassa. - kiusaajat
tosiaan kiusaavat sinua kavereiden puutteesta, niin huomauta nyt edes heille heidän logiikanpuutostilastaan. "Ja tonko pitäis rohkaista hankkimaan lisää kavereita?" Helvettiäkö siinä mussuttavat, jos eivät itse aio vaikka tarjoutua kaveriksi vaan pahentavat tilannetta.
- Boi-kotoi
mokomaan naamakirjaan edes liittyä? boikotoin koko systeemiä! Ei siitä mitään hyötyä ole kenellekään. Voi ainakin olla varma ettei omat tiedot ole jossain bittiavaruudessa ties kenen nähtävissä.
- onnisonni
Ei ole ollenkaan noloa. Itselläni on facebookissa sellaisia kavereita joita tuskin tunnen oikeassa elämässä.
Hyviä ystäviä tuskin kellään on viittäkymmentä saati viittäsataa. Se lienee itsestäänselvää. Jos ihminen touhuaa aktiivisesti niin äkkiähän saa kerättyä facebook listaansa uusia "kavereita" jotka on kerran tavannut jossain..- fistbook
juuri tälläisten takia facebook on turha.kaikki vaan lisää sinne sellasia ketä ei edes tunne.ikä päivänä tunkisi pärstäni kuvaa tuonne.
mulle riittää kun näytän pitkää namaa jo ulkona siellä oikeassa elämässä.
mutta ei se todellakaan ole noloa jos on vain muutava ystävä.on se parempi kuin 200 turhaa ja mitätöntä ihmistä.
Monet muuten vai siksi tuolla facebookissa lisäilee kavereihin lähes ventovieraita koska pääsevät sitten katsomaan kuvia ja mitä muut on kirjoittanu.
Ja muutenkin kyseisellä sivulla on tietoturva riskejä.
Viruksia tulee ja jotenkin tietojen mukaa world factbook:iin kerätään tietoja/laskelmia.
Ja muutenkin tehdessä tunnusta naamakirjaan sä vapaudut kaikista oikeuksista kun luot sen tunnuksen.
siellä on se pieni pakollinen ruksi tätä toiminpidettä varten.
Eli saavat kolmansille osapuolille jakaa ihmisten tietoja.
näin ainakin lukee kun google:ttaa näistä tietoturva riskeistä. - on........
fistbook kirjoitti:
juuri tälläisten takia facebook on turha.kaikki vaan lisää sinne sellasia ketä ei edes tunne.ikä päivänä tunkisi pärstäni kuvaa tuonne.
mulle riittää kun näytän pitkää namaa jo ulkona siellä oikeassa elämässä.
mutta ei se todellakaan ole noloa jos on vain muutava ystävä.on se parempi kuin 200 turhaa ja mitätöntä ihmistä.
Monet muuten vai siksi tuolla facebookissa lisäilee kavereihin lähes ventovieraita koska pääsevät sitten katsomaan kuvia ja mitä muut on kirjoittanu.
Ja muutenkin kyseisellä sivulla on tietoturva riskejä.
Viruksia tulee ja jotenkin tietojen mukaa world factbook:iin kerätään tietoja/laskelmia.
Ja muutenkin tehdessä tunnusta naamakirjaan sä vapaudut kaikista oikeuksista kun luot sen tunnuksen.
siellä on se pieni pakollinen ruksi tätä toiminpidettä varten.
Eli saavat kolmansille osapuolille jakaa ihmisten tietoja.
näin ainakin lukee kun google:ttaa näistä tietoturva riskeistä.Jos liittyy facebookiin. Mitä elämää virtuaalimaailma on,ei mitään. Kyllä ne kaverit löytyy ihan real lifesta,eikä mistään facebookista.
- tuuraaja
on........ kirjoitti:
Jos liittyy facebookiin. Mitä elämää virtuaalimaailma on,ei mitään. Kyllä ne kaverit löytyy ihan real lifesta,eikä mistään facebookista.
mä yritin liittyä mut nimeni ei kelpaa joten päätin miks turhaa sinne meen on toinen paikka mis voi rajata kuka näkee ja mitä vai pelkän profiilin
ja jos on sehän pätee sitten muillakin sivuistoilla missä on "kaverilistoja". apua, mulla on vain 20 kaveria deviantart.comissa varmaan noloa (vitsi)
että kamulista deviantartissa on yhtä kuin ihmiset jotka sinun töitäsi katsovat päivitystahtiin. Saa nähdä menevätkö siellä joskus niin pitkälle uudistamisen kanssa että kamu-ja deviantwatch-listat tulevat erikseen?? :D
jefrma kirjoitti:
että kamulista deviantartissa on yhtä kuin ihmiset jotka sinun töitäsi katsovat päivitystahtiin. Saa nähdä menevätkö siellä joskus niin pitkälle uudistamisen kanssa että kamu-ja deviantwatch-listat tulevat erikseen?? :D
Se olisi hienoa jos saisivat sen uudistettua niin :'D näkis ketkä katsoo sinua piirtotaidon takia ja ketkä on "ystäviä".
wer-wet kirjoitti:
Se olisi hienoa jos saisivat sen uudistettua niin :'D näkis ketkä katsoo sinua piirtotaidon takia ja ketkä on "ystäviä".
Itselläni on muutama semmoinen "tiiraajaa" jotka ei yhtään lue journaleita saati kuvien tekstejä, feivailevat vain. Mistäkö tiedän etteivät lue kuvien tekstejä? siitä että feivaavat kuvia "NOTE! This´ll be removed to SCRAPS! NO-faving!" :D
Kivaa kun on just semmosia da-ihmisiä kamuina jotka usein kommentoivat, antavat rakentavaa kritiikkiä ja jotka myös lukevat journalisi :) Semmoiset ihmiset laittaa watchlistalle mielellään jo pelkästään siksi että haluan maksaa kohteliaisuuden takaisin seurailemalla heidän töitään ^ ^jefrma kirjoitti:
Itselläni on muutama semmoinen "tiiraajaa" jotka ei yhtään lue journaleita saati kuvien tekstejä, feivailevat vain. Mistäkö tiedän etteivät lue kuvien tekstejä? siitä että feivaavat kuvia "NOTE! This´ll be removed to SCRAPS! NO-faving!" :D
Kivaa kun on just semmosia da-ihmisiä kamuina jotka usein kommentoivat, antavat rakentavaa kritiikkiä ja jotka myös lukevat journalisi :) Semmoiset ihmiset laittaa watchlistalle mielellään jo pelkästään siksi että haluan maksaa kohteliaisuuden takaisin seurailemalla heidän töitään ^ ^Mulla ei taida olla yhtään tuollaista tiirailijaa, mutta osa sellaisista jotka alkaa minun töitä katsomaan tulee solmittua "Nettiystävyyssuhteita". Journalia lukee kyllä aika usea. Itse katson yleensä watchaamieni ihmisten työt mutten aina keksi sanottavaa, pyrin lukemaan kuvien tekstit yleensä ettei sen kuvan tekiä saa minusta tyhmää kuvaa :'D
- superredhawk1
Älä välitä muista
Elää omaa elämääsi täysin
Jokuhan on aina jotain mieltä jostain...eli ei paljon väliä!! - *Annabelle*
MItä se kenellekään kuuluu montako kaveria sulla on ja ei ne kaikki ole edes aina siellä jotka on oikeita kavereita.Älä suotta vertaile itseäsi toisiin.Sä teet niinku susta tuntuu hyvältä.Ei kukaan täyspäinen viitsi tonkia toisten elämää niin yksityiskohtaisesti.Relaa vähän.MÄ valikoin niitä tyyppejä joille mulla olis jotain asiaa.Ja jotka on kiinnostavia ja jotka mä oikeesti tunnen.On ehkä pari joita en ole livenä nähnyt missään.Mutta on muuten pitkäaikaisia tuttuja.Tervetuloa kasvokirjan maailmaan-siellä on hauskaa ja aika menee kuin siivillä viestien huiskeessa.
- Tosi nolona
Sehän riippuu täysin susta! Älä kysele tyhmiä. Jos mietit, että onko se noloa niin se riippuu ihan susta. Siitä miten sen ajattelet. Oo kaikilla on 50 kaveria toisilla on 500.
Mitä sitten? Miksi vaivaat päätäsi tollasella asialla millä ei ole mitään merkitystä.
- Plommu
Säälittävä koko facebook. Mitä v*ua sillä tekee?
- Gröna lesti
On noloa jos on facebook-kavereita.
- -Tiina-
Mulla on Facebookissa 4 kaveria jotka tunnen lähemmin ja loput 321 kaveria on tuntemattomia kaverin kaverin kavereita yms, mutta tulen myöskin heidän kanssa juttuun.
Miksi sinua edes hävettäisi sellainen ettei ole kavereita? Ymmärrän että jotkut ovat todella hankalia ja heillä voi olla tuttuja kamujen sijaan, mutta jos on ujo, herkkä, ei kauheasti ulospäinsuuntautunut vai vain on erilainen muista että on vaikea löytää niitä keiden kanssa osuu palaset kohdalleen, niin minkä sille voi? :)
Itse JOUDUIN liittymään facebookiin kun halusin saada yhteyden entisen hevoseni hoitajaan, ja koska numeroa ei ollut ja vanha meili ei toiminut enkä tiennyt missä neiti nykyään asustelee, naamakirjaan mentiin. En siis mennyt sinne tuttuja hakemaan, oletin että ok kamulista tulee olemaan KORKEINTAAN 5 koska en ole niitä jotka kaveriporukoissa viihtyvät, vaikka pari hyvää ystävää löytyykin joita tapaan ööh.. 1-4x/vuosi? :D
No tänään se kamulista näyttää "huimaa" 13 kaveria O_O´ Mukana siis ukkoni ja äitini lisäksi viisi kaveria joiden kanssa olen ihan "kasvokamuja" eli ei mitään "basedONinternet"-kamuja, yksi perheen hevostuttu, vuonohevospiiristä kaksi ns tuttua (toinen ylläpitää vuonisfoorumia, toinen on nuori norjalaistyttö), yksi ns.kaveri oikein iloinen ja mukava itseäni nuorempi paikallinen tyttö kehen vuosia takaperin tutustui kesätöissä ja toki on kaksi Deviantart-ystävää. Kyseinen sivu on taideyhteistö-paikka ja minä kun pidän piirtämisestä... :)
Tylsällä tekstilläni kait yritin sanoa että älä ota tuntemattomia kavereiksi, merkkaa ystäväksi sellaiset joiden kanssa sinulla on edes ystävähenkistä taustaa vaikka menneestä tai ketkä tunnet ihmisinä sellaisiksi että sinua todella kiinnostaa kovasti kuulla heidän kuulumisistaan ja myös vaihtaa joskus sananen näiden ihmisten kanssa. Minä en esim. ottanut kaveriksi yhtä serkkupoikaa koska vaikka hän serkkuni onkin ja samanhenkinen (kuuntelee metallia ja arvostaa omaa rauhaa) en hyväksynyt kamujuttua koska totesin että hänen juttunsa eivät ole oikein minun makuuni eivätkä minun hänen =/ Ei kuitenkaan tarkoita sitä että minulla olisi mitään tyyppiä vastaan..!
Ei ole yhtään noloa olla oma itsensä sen sijaan että rupeaa melkein pakosti muokkaamaan itseään sellaiseksi jonka KUVITTELET heidän hyväksyvän. Minäkin olin joskus kuin sinä, hiljainen ujo ja herkkä. Mutta silti minulla aina oli pari hyvää rauhaisaa kaveria jotka minua ymmärsivät. Sinullekin varmasti moisia löytyy kun joskus katsot sivulle :)
Hyvää kesää- hm.....
OIkeassa ylälaidassa on "asetukset" linkki. Valitse sieltä "yksityisyysasetukset" > Kaverit valitse "mukauta" ja voit valita kenen, jos kenenkään haluat nähdä keitä kavereissasi on.
- noone_
ihmeen facebook?
Oikeita Kavereita löytyy liveharrastuksista.- selleri-siili
Siis sinä itsehän päätät,että ketä siellä naamakirjassa listallesi hyväksyt!Ei se mun mielestä ole noloa.
- VITTUUN KOKO FACEPOOK
VITTUUn KOKO FACEBOOK HANKKIKAA ELÄMÄ!
- face-to-face
Inflaation on tainnut jo koko feissarisysteemi kärsiä. Jo mennyt muoti-ilmiö. Vai onko se ihan nuorilla vielä ajankohtaista?
Joskus aikoinaan itsekin jopa ihailin systeemiä, sitten aloin lämmetä sille ja nykyisin ärsyttää juuri tuo "ystävillä" ylpeily. Pirunmoista meininkiä se nykyisin on, sairaalloistakin joissakin tapauksessa. Eihän sivuilta ihmisestä saa juuri mitään selkoa, useimmiten vain ystäväluettelon.
Onneksi julkisuudenkin henkilöt ovat tuon tajunneet: ei heitä uusia enää pahemmin sinne ilmesty. Sikäli mikäli jotkut eivät nimenomaan pyydä "ystävikseen". Ja kuten jotkut jo tuolla ovat todenneet, jo sana YSTÄVÄ on alkanut tällä menolla kärsiä inflaatiosta. Ongelma on kai sekin, että jos sinne joskus käyttäjäksi on ruvennut, näitä "ystäväksitulopyyntöjä" voi tulla sieltä ja täältä ja kuinkas sitten kehtaat kieltäytyä, etenkin, jos ovat edes puolituttuja?
Että nykyisin minä ainakin miettisin paritkin kerrat ennen kuin enää nykyisin saittiani feissarisysteemiin laittaisin. Joillakinhan se tietenkin voi toimia, mutta rajansa kaikella, feissarisysteemilläkin! Sanoisinpa jopa, että yksinäisten ihmisten touhulta se nykyisin vaikuttaa. Mutta jos yksinäinen ihminen seuraa - ja niitä "ystäviä" - noin haluaa, onhan sekin yksi keino. Elämässä vain mielestäni on parempiakin keinoja ystäviä löytää, ja kyllä ne muutkin mahdolliset, ne oikeat ystävät, asiasta ennen pitkää kuulevat. Osoita ystävyytesi ensin heille, kasvotusten, kirjeitse, puhelimitse, tekstaillen... - iiiiiiiii
Mielummin se 2-5 hyvää kaveria, jonka kanssa pidetään yhteyttä muutenkin kun 8miljoonaa semmosta kaveria, jotka ei tuo elämään mitään ja on periaatteessa se ja sama onko niiden kans kaveria vai ei....kaveruus on antamista molemmin puolin ja ottamista myös. Sitäpaitsi sä et voi mitenkään vaikuttaa siihen, mitä loppupeleissä muut susta ajattelee eikä onneks tarviikaan. Elä omaa elämääs, oo just sellainen kun haluat ja sillä sipuli. En mä usko, että kiusaajat viittii vaivautua ettiin sun profiilias facebookissa jos et mainosta olevas käyttäjänä. Jos niin kumminkin käy, voit ilmottaa häiriköinnistä ylläpidolle(siis facebookin valvojat) jotka puuttuu vissiinkin asiaan.
Lämmintä kesän jatkoa!
p.s. ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä/vastauksia. Kaikki kysymykset on kysyjilleen tärkeitä. - nolompaa??
Siis parempi toi et on oikeit kamui kuin sit vaa jotai vanhoi tuttuja koulust tai puolituttui tai ryyppykavereit.. Siis mulla on noin kuutisenkymment kaverii tuol naamakirjas, ja mun mielest se on nolompaa huomat et vain pari ihmist niist kuudestkymmenest onnitteli mua synttärinä, tuli vähä semmoine olo et kukaa ei muist.. ja jollain tapaa nolokin olo, en tie kuulostaako oudolt..
- haajii
Ei oo noloo!!!
Ja kyllä niit tuttuja ja tuttujen tuttuja tulee kokoajan lisää, ei tää naamakirja ole vaan niille 3 parhaalle kaverille tarkoitettu.
Luulempa että säkin oot ollu päiväkodissa ja koulussa joskus ja luulempa et sulla on myös sukulaisia ja naapureita ja luultavasti muutama täysin vieras vastakkaistasukupuolta olevakin tulee kaverilistalle. - Eräs.
Jep, mulla on vaan neljä kaveria, joista yksi on sukulainen, eli aika säälittävä olen verrattuna kavereideni kaveri-listoihin, joilla on vähintään parikymmentä kaveria lisättynä. Parikymmentä taitaa olla se vähin määrä mitä suurimmalla osalla facebook-käyttäjistä kavereita löytyy.
Sain tosin kuulla, että kaverini ovat lisänneet myös puoltuntemattomia luokkalaisiaan, sukulaisiaan yms. listalle, joten siinä mielessä pidän mielummin muutaman erittäin tärkeän ihmisen kanssa yhteyttä, kuin alkaisin jakamaan puoltuntemattomille profiiliani ja tekstejäni. Koko idea omassa facebook-profiilissani kun on vaan pitää tiiviimmin yhteyttä itselleni tärkeisiin ihmisiin. Ja jos niitä on vain muutama, niin ainakin voi keskittyä niihin muutamaan paremmin :) - naamakirjaton
miksi kenenkään ylipäätään pitäisi elää netissä........??!! Netin ulkopuolella on se OIKEA elämä hyvät ihmiset
- kaverien
määrä ei tosiaan kerro susta ihmisenä mitään tai siitä kuinka ns. suosittu oot. Mullakin on siellä yli 70 kaveria, mut sanoisinpa että vaan kaksi niistä mun YSTÄVIÄNI. Muita en en ole nähnyt moniin kuukausiin tai vuosiin.
- minäouto
kaverien kirjoitti:
määrä ei tosiaan kerro susta ihmisenä mitään tai siitä kuinka ns. suosittu oot. Mullakin on siellä yli 70 kaveria, mut sanoisinpa että vaan kaksi niistä mun YSTÄVIÄNI. Muita en en ole nähnyt moniin kuukausiin tai vuosiin.
mulla on facebookissa 256 kaveria, silti oon tosi yksinäinen. kukaan niistä ei oo oikein todellinen ystävä. en kellekään niistä voisi huoliani kertoa. ootan että tulis 1 aito. mulle riittäs se.
- ujopoikamies
Ei kai siinä mitään noloa ole, itellä oli 2 kaveria facebookis mut poistin mun profiilin sielt ku tuntui vähä turhalta olla siel ku nää kaverit on mun meses ja näen heitä aika usein ja kukaan ei lisänny kaveriks. Kavereillani oli jotai tyyliin 50-100 kaveria nii kyl se vähä tuntui nololta et oli vain 2 niin ehkä osittain senkin takia poistin profiilin. Mut ei siin tosiaankaan oo mitään noloa, se vaan tuntuu nololta :P
Ja ne jotka pitää niitä noloina joilla on pari kaveria nii ovat itse noloja. - 5 LAPSEN ÄITI
Rohkeesti vaan mukaan facebookiin!!!Ei ole mitään väliä kuinkamonta kaveria sulla siellä on!!Itsellänikään ei ole kuin 24 ja niistäkin osa on omia lapsia,sukulaisia ja muuten tuttuja/ystäviä!!Eli kaikki on minulle läheisiä ihmisiä.Eräällä naisystäväni pojalla on yli 1000 kaveria,minusta se on naurettavaa!!Eihän kukaan kerkeä niin monen kaverin kanssa vaihtamaan kuulumisia,kuvia ym.Kyllä musta tää facebook on hyödyllinen.Mä seurustelen omien lasteni kanssa tosi usein just täällä.Me kaikki asutaan eri puolilla kaupunkia joten tää on ihan kätevää!!Sit on kiva kattella tuttujen laittamia kuvia synttäreistä ja kaiken maailman jutuista.Ei kannatakkaan ottaa kaverikseen kuin läheisimmät ihmiset joista itse tykkää!!
- sitten vielä
nolompaa kun ei ole ensimmäistäkään. Enkä halua, se vasta onkin noloa. Ei ne mitää kavereita ole. Face to Face eikä mikään helvetin Book.
- moosegooseelvis
Saat valita asetuksista kuka näkee tietosi ja kenet hyväksyt kaveriksesi. Eikä facebookiin ole pakko mennä.
Toiseksi täähän keskusteluun: englannin sana "friend" ei tarkoita täsmälleen samaa kuin suomem ystävä. se tarkoittaa myös yleisimmin sellaista henkilöä jonka kanssa on mitä tahansa yhteisiä intressejä. - täysin pihalla
no koko facebook on täysin nolo juttu.
- mies tässä
hoitakaa ihmiset elämä ei facebookille
Itse liityin Facebookiin ainoastaan seuratakseni erään yrityksen Facebook-sivua (liittyy erääseen harrastukseeni) ja keskustellakseni kyseisellä sivulla. Facebook-ystävieni määrä ei itseäni voisi vähemmän kiinnostaa, voisin olla aivan hyvin ilman ainuttakaan Facebook-ystävää. Tällä hetkellä itselläni on kuitenki muutama Facebook-ystävä, joista osa on sukulaisia ja loput muuten vain tuttuja todellisen elämän kautta, enkä edes koskaan hyväksyisi kaverikutsua henkilöltä, jota en todellisessa elämässä ole koskaan tavannut.
- kannatan
Täydellisen terve suhtautuminen facebookkiin. Tuosta kannattaisi ottaa kaikkien mallia.
- friendly lady
Päinvastoin, mun mielestä on nolompaa, jos niitä ns. kamuja on jotain yli 300 kpl. Kivempi pitää esim. 30 kpl ja koodailla heidän kanssaan aktiivisemmin :)
- niin...
Mulla itsellä on noin parikymmentä kaveria siellä, ja siihen mahtuu kaikki sellaset facebookissa olevat henkilöt, joiden kanssa oon luontevasti yhteyksissä. Kyllähän noita tuttuja, tutuntuttuja, moikattiin-kerran -naamoja on vaikka millä mitalla, mut en minä halua semmosia ihmisiä listoilleni... ei ole mitään syytä minkä takia haluaisin.
Mua ärsyttää suunnattomasti se, miten näyttää osalle tosiaan olevan joku itsetunnon pönkityksen keino se, että haalitaan mahdollisimman paljon nimiä listoille. Tottakai voi joillakin olla niin että on paljon ihmisiä joiden kanssa haluaa olla yhteyksissä, mutta on paljon myös niitä joilla ei ole aikomustakaan viestitellä listoillaan olevien henkilöiden kanssa... ne nimet vaan ovat siellä näön vuoksi. Mutta ei siinä mitään, jokainen tyylillään :)
Itse olen vakavasti harkinnut että poistan profiilini koko sivustolta, sen verran naurettavaksi jotenkin mennyt koko touhu. Jos se on niin, että mua ei sitten ole olemassa kun häivyn facebookista, niin who cares. Mä haluan olla olemassa ensisijaisesti todellisuudessa, en virtuaalimaailmassa.
Haluaisin muuten tarkentaa vielä, että jos on rajannut yksityisyysasetuksissa niin, että esim. kaverilista näkyy vain kavereille, niin eikö mitään tietoa mun kavereista tule näkyviin silloin jos joku henkilö mua hakee vaikka nimeltä siellä? Siis edes siihen erilliseen pikkulaatikkoon, mikä aukeaa? - Real Life
niin... kirjoitti:
Mulla itsellä on noin parikymmentä kaveria siellä, ja siihen mahtuu kaikki sellaset facebookissa olevat henkilöt, joiden kanssa oon luontevasti yhteyksissä. Kyllähän noita tuttuja, tutuntuttuja, moikattiin-kerran -naamoja on vaikka millä mitalla, mut en minä halua semmosia ihmisiä listoilleni... ei ole mitään syytä minkä takia haluaisin.
Mua ärsyttää suunnattomasti se, miten näyttää osalle tosiaan olevan joku itsetunnon pönkityksen keino se, että haalitaan mahdollisimman paljon nimiä listoille. Tottakai voi joillakin olla niin että on paljon ihmisiä joiden kanssa haluaa olla yhteyksissä, mutta on paljon myös niitä joilla ei ole aikomustakaan viestitellä listoillaan olevien henkilöiden kanssa... ne nimet vaan ovat siellä näön vuoksi. Mutta ei siinä mitään, jokainen tyylillään :)
Itse olen vakavasti harkinnut että poistan profiilini koko sivustolta, sen verran naurettavaksi jotenkin mennyt koko touhu. Jos se on niin, että mua ei sitten ole olemassa kun häivyn facebookista, niin who cares. Mä haluan olla olemassa ensisijaisesti todellisuudessa, en virtuaalimaailmassa.
Haluaisin muuten tarkentaa vielä, että jos on rajannut yksityisyysasetuksissa niin, että esim. kaverilista näkyy vain kavereille, niin eikö mitään tietoa mun kavereista tule näkyviin silloin jos joku henkilö mua hakee vaikka nimeltä siellä? Siis edes siihen erilliseen pikkulaatikkoon, mikä aukeaa?Outoa miksi täällä on ihmisiä joiden mielipide on "En ikinä hyväksyisi tuntemattomat ystäväpyyntöä" - Miksi ihmeessä ei ? Eikä ns. oikeassakin elämässä aina tutustuta uusiin ihmisiin... ?
- näinseon
niin... kirjoitti:
Haluaisin muuten tarkentaa vielä, että jos on rajannut yksityisyysasetuksissa niin, että esim. kaverilista näkyy vain kavereille, niin eikö mitään tietoa mun kavereista tule näkyviin silloin jos joku henkilö mua hakee vaikka nimeltä siellä? Siis edes siihen erilliseen pikkulaatikkoon, mikä aukeaa?Jos rajaat yksityisasetuksista kaverilistan näkyvyydeksi "vain kaverit", niin jos joku sellainen henkilö, joka ei ole sinun kaverilistalla, hakee sinun profiiliasi nimellä, hän ei näe kavereistasi kuin sellaiset, jotka ovat teillä molemmilla yhteisiä. Jos yhteisiä kavereita ei ole, hän ei näe ainuttakaan kaveriasi. Myös kuvan yms. tiedot voi tällaisilta henkilöiltä estää.
Tokihan koko profiilinkin voi salata, jolloin kukaan muu kuin kaverisi ei näe, että sinulla ylipäätään on koko fb-profiilia! Tällöin ei tietenkään tule enää mahdollisia kaveripyyntöjäkään.
Tietyt henkilöt voi estää, jolloin he eivät näe sinun Facebookissa olemassa oloasi. Itsekään et tosin näe estämäsi henkilön profiilin olemassa oloa. - koska...
Real Life kirjoitti:
Outoa miksi täällä on ihmisiä joiden mielipide on "En ikinä hyväksyisi tuntemattomat ystäväpyyntöä" - Miksi ihmeessä ei ? Eikä ns. oikeassakin elämässä aina tutustuta uusiin ihmisiin... ?
Ehkä siksi, että suurin osa haluaa tutustua ihmisiin ihan livenä eikä facebookissa. Ja minä ainakin olen yksityisyydestäni sen verran tarkka, etten pidä ajatuksesta, että mulla olisi listoilla ketään muita kun sellaisia joihin luotan ja jotka tunnen. Toki asetuksilla saa yksityisyyttään säädellä, mutta se ei mun oloani tee yhtään sen luottavaisemmaksi. Jokainen tyylillään.
- -.-
ei oo noloa jos on niin vähän kavereita.... vaan koko Facebook on nolo. Pari kaverii on rekisteröityny sinne läpällä ja ettiny netist jotku rndm kuvat ja laittanu ne kuvaks. Sit ne pelaa siel kerran 3kuukaudes jonku shakkipelin tms. Facebook on nolo, tai ehkä pikemminkin turha. Sinuna jättäisin rekisteröitymättä ja olisin onnellinen ettet ole sellainen massateini (tai massa-aikuinen.)
~Anti Facebook - facebookprofessional
Siis on ihan niinku mielettömän noloo jos ei oo facebookissa vähintään tuhat kaveria.
Vittuako tuommoisista stressaat? - puknbnm
Enempi noloa mun mielestä on se, et on jotai puolituttui 100 kaveria:D joita sä et oikeesti edes tunne... no mut tää on vaa mun aatos...:)
- LAADUN AINA
vtu niit kavereit pitää olla ainaskii sata tai kaks mull on tuhat ja viis ja siks mä oonki siel mut oon kyll aikas poihalla ja kuolen yksin!
- laatu_ei_määrä
Itselläni on 4 kaveria facebookissa. Kaveripyyntöjä tulee tutuilta ja tuntemattomilta kerran viikossa tai pari kuussa. Tosiaan kavereita ovat vain ne jotka olen "oikeassa elämässä" ja useamman vuoden tuntenut. Jotkut sanovat että ihmistä voi mitata ystävien määrällä, se on paskapuhetta. Aikaa on rajattu määrä, mitä useamman ihmisen kanssa sen jakaa sitä pinnallisempaa on kanssakäyminen. Facebook on välinen olemassa olevien kaverien kanssa viestimiseen ainakin minulle, lähtökohtana ei ole ollut uusien suhteiden luominen. Jos ei toista tunne internet ei ole paras tapa lähteä tutustumaan.
- vitunnörtit
Kyll teillä on ongelmii..jos tämmönen asia vaivaa,mitä helkuttii se muille kuuluu vaikkei siä olis yhtää kaverii..herää ny pahvi!!!!!!
- hankkikaa
elämä ihan totta saatna
- ihmeen
facebook? aivan turha huolestua, kuulostaa tosi yhdentekevältä onko 1000 tai 1 virtuaalikaveria. kellä tuhlata aikaa johonkin turhaan. nettikaverit yhtä tylsää kuin puhelinseksi.
- elmeri eee
Nose menee pilalle siinä jos lirkutellaan mennen tullen eri sukupuolten kesken,mitä järkeä pilata oma avo tai aviosuhde.Facebook on liialle vietynä sairas...näppärä oikein käytettynä.KUVIEN VAIHTO.. Käytä aikaa ruoanlaittoon,kotiin tai muuhun ja yhteiseen hyvään perheeseen jahyvin vointiin. HÖMPPÄÄ .TIETYSTI EI SAA OLLA PEUKALO KESKELLÄ KÄMMENTÄ eikä tyhmä ja laiska,,,,:)
- ja vielä
elmeri eee kirjoitti:
Nose menee pilalle siinä jos lirkutellaan mennen tullen eri sukupuolten kesken,mitä järkeä pilata oma avo tai aviosuhde.Facebook on liialle vietynä sairas...näppärä oikein käytettynä.KUVIEN VAIHTO.. Käytä aikaa ruoanlaittoon,kotiin tai muuhun ja yhteiseen hyvään perheeseen jahyvin vointiin. HÖMPPÄÄ .TIETYSTI EI SAA OLLA PEUKALO KESKELLÄ KÄMMENTÄ eikä tyhmä ja laiska,,,,:)
Usasta levinnyt juttu,joka on suomessa saanut erikoisen piirteen.
peräkammaripoikien ja tyttöjen touhua jotka saa viikkorahaa kotoa.Siis liiallinen palvominen.Ei kai kenenkää Äo niin alhainen että luulee kaveriksi facebooktyyyppejä.Virtuaalijuttuja jossa hyvää päivää tarkottaa huonoa päivää.Kissankulta on kultaa ja kiiltävä muovi on hopeaaKeskity suhteeseen jos sun äo riittää.100 kaveria !tyhmä ei kannata olla.Naurettavaa 18-25vteinimössöä ja pintaliitoa.kulissielämää. - p.s
ja vielä kirjoitti:
Usasta levinnyt juttu,joka on suomessa saanut erikoisen piirteen.
peräkammaripoikien ja tyttöjen touhua jotka saa viikkorahaa kotoa.Siis liiallinen palvominen.Ei kai kenenkää Äo niin alhainen että luulee kaveriksi facebooktyyyppejä.Virtuaalijuttuja jossa hyvää päivää tarkottaa huonoa päivää.Kissankulta on kultaa ja kiiltävä muovi on hopeaaKeskity suhteeseen jos sun äo riittää.100 kaveria !tyhmä ei kannata olla.Naurettavaa 18-25vteinimössöä ja pintaliitoa.kulissielämää.Ne kaverit sieltä sit kertyy ku vaan rohkeesti pyytää. Ja oikeesti kel on yli 10 parasta ystävää... ei semmosii OO, kaikki vaan pelkkää harhaa. Sama se vaik niitä kavereita ois 1.
- yhtään
mulla ei oo yhtään facebookkaveria ja olen niin helkutin ylpee siitä. ei itseasiassa ole edes facebooktiliä eikä tule. yritän elää ns. normaalia elämää.
- "mieli"
Ihmisillä on monenlaisia harhaluuloja, mutta vanhemmiten tiedon karttuessa ne yleensä hälvenevät.
- ei jaksa hektisyyttä
Harkitse, jos ei ole pakko liittyäkään?
Itseä ei kiinnosta pätkääkään facebookit, small talkit ynnä muu turhanpäiväinen shitti jolla ei ole mitään virkaa.
Sitä vasten voi lähteä ovesta ulos ja heittää peeceet, kännyt ja ynnä muu roina helvettiin. - 30"kaveria"
No mua aina naurattaa nuo Facebookin tyypit joilla on joku 200 "kaveria". Todellisia ystäviähän niistä on ehkä 5, kavereita voi olla jopa 10... Sielä lisätään jatkuvasti puoli tuntemattomia, tai jotain jolle oot puhunu elämäs aikana yhen sanan. Mutkin on lisänny monet sellaset tyypit joita en oo nähäny 10 vuoteen, sillonkaan ei olla koskaan oltu mitään kavereita, ja sitteko ne lisää mut niin ne ei kuitenkaan oo koskaan sanonu sielä sanaakaan :D se on vain omaa itsetunnon pönkittämistä, se on kato vitun lesoo jos on paljo frendei!!!!11
Ite en lisää koskaan ketään, mutta en kehtaa olla lisäämättä jos joku lisää minut. - krisu.qq
Ei todellakaan ole noloa. Tutkimusten valossa ne joilla on kavereita facebookissa 50 omaavat vain yhden jos yhtään todellista kaveria in real life.
Alkuun jaksoin itsekin ylläpitää profiiliani, mutta melko nopeasti huomasin, ettei siihen aikaa jäänyt, kun frendejä tapaan harrastuksissa, kahvilla jne..
Tänä vuonna olen loggautunut facebookkiin 2 kertaa. Vanhat luokkakaveri jne ovat kyllä näköjään lähetelleet kutsuja kaveriksi samoin minulle suht tuntemattomattomat. Kutsuja oli viimeksi 24. En jaksanut edes klikkailla niitä, kun en kuitenkaan heidän kanssa tulisi livenä sanaakaan vaihtamaan.- Nolonolo
Facebook on mulle vähän outo enkä pikaista vastausta löytänyt... jos haluan tutustua vaikka tietystä harrastuksesta tai työstä kiinnostuneisiin, löytyykö sieltä ryhmiä, johon voi liittyä?
Vai pitääkö aina olla tai päästä jonkun samanhenkisen kaveriksi enste? - satunnainen bookkailija
Nolonolo kirjoitti:
Facebook on mulle vähän outo enkä pikaista vastausta löytänyt... jos haluan tutustua vaikka tietystä harrastuksesta tai työstä kiinnostuneisiin, löytyykö sieltä ryhmiä, johon voi liittyä?
Vai pitääkö aina olla tai päästä jonkun samanhenkisen kaveriksi enste?Löytyy ryhmiä, ties vaikka mistä :) Suurin osa ryhmistä on sellaisia, että voi vapaasti liittyä. Ja jos ei kiinnostavaa ryhmää löydy, niin sellaisenhan voi itsekin perustaa ;)
- Nature75
satunnainen bookkailija kirjoitti:
Löytyy ryhmiä, ties vaikka mistä :) Suurin osa ryhmistä on sellaisia, että voi vapaasti liittyä. Ja jos ei kiinnostavaa ryhmää löydy, niin sellaisenhan voi itsekin perustaa ;)
Itse olen FB:ssä enemmälti juuri sivujen ja ryhmien vuoksi, en niinkään kaverien. Esim. tapaamiset plus muut tiedot ovat hyvin helposti tiedotettu. Mutta jokainen tyylillän - ei ole yhtä ja oikeata tyyliä.
- TietäjäMies
on kaikkien kavereita. Siinä mitään feisbuukkien kaverilistoja tarvita. Niistä tulis kuitenkin niin pitkät jos siellä defaultisti kaikilla on vajaat 7 miljardia kaveria.
Ja jos joku nyt jotain paskaa tekee, niin sitten hänet voi laittaa määräaikaisesti anti-kaverilistalle. Eiköhän sit opi pikku hiljaa. Rangaistaan kaveria teosta ja väärästä toiminnasta, ei ihmisenä.- niinii123456789
ei oo mitää välii kui monta frendii siel on..ei siellä kukaa aattele, että jos on vaa pari kaverii et toi on luuseri tai jotain sellasta.
musta toi on iha hyvä paikka esim. sopia jotain tapahtumia, ja saa helposti jakoon esim. kuvia. - jaskalla
niinii123456789 kirjoitti:
ei oo mitää välii kui monta frendii siel on..ei siellä kukaa aattele, että jos on vaa pari kaverii et toi on luuseri tai jotain sellasta.
musta toi on iha hyvä paikka esim. sopia jotain tapahtumia, ja saa helposti jakoon esim. kuvia.Minullakin on ollut jotain, että pitää saada yhteyttä tiettyihin henkilöihiin, jotka asuvat ulkomailla. Sieltä löytää ne helposti haulla. joten hyvä palvelu on omasta mielestäkin.
- tässänäin
jaskalla kirjoitti:
Minullakin on ollut jotain, että pitää saada yhteyttä tiettyihin henkilöihiin, jotka asuvat ulkomailla. Sieltä löytää ne helposti haulla. joten hyvä palvelu on omasta mielestäkin.
Mitä siitä vaikkei ole kavereita aluksi tai koskaan sielä? Nehän voi luulla ettet sielä edes koskaan käy vaikka kävisitkin.
- Karafsafsf
joo muaki naurattaa noi tyypit joilla on satoi kamui.. liityin vähä aikaa sit feissiin ja katteli nii kaikil mun kamuil on väh. 100 kaveria??! ja yhell siin lähes 1000.. siis en ymmärrä, ei ne mitekää voi tuntee niitä kaikkia??? ku ei ne koskaa ees puhu niistä tyypeistä yms.
MUT HEI. KAVERILISTAN SAA PIILOTETTUA TÄYSIN KOKONAAN. Jopa niin, että omat kaveritkaan ei näe sitä! Et ite on ainoa, joka näkee kaverilistan.- <3<3<3
poistin kymmeniä turhia ihmisten nimeä mun listalta ,,, kun ei koskaan ollu niitten kaa missään tekemisissä... minkä ihmeen takia pitää niittä listalla sitten??? ja mä en ymmärrä miten jollakin vois olla 300 kaveria halooooooooooo????? mä en ainakaa päästää ketään tunteettomia kattoo mun kuvia ja tietoja, paitsi ne jotka ovat mun oikeita ystäviä ja listalla.... ja olen laittanu profiilini niin ettei kukaan hakemallakaan näe mua ja mun tietoja vaikka olisi kaverien kaverit... enä pitää siellä kuin 20 kaveria. minusta ihan turhaa ketä tahansa hyväksyä kaveriksi vaikka työpaikan ihmiset laittavat mulle kaveripyyntöjä joka pv, mut en kiltisti vaan hyväksy enkä ota varsinkin työpaikan kaveria tai tuttuja mun listaan missään nimessä....
- separated
Mua alkoi ärsyttämään feissarin jenkkiläisyys (niin joo mistäköhän johtuu) ja se että porukka kertoilee ihan yhdentekeviä asioita statuspäivityksissään, ja sitten siihen ilmestyy joku hiton peukalon kuva ja "se ja se tykkää tästä". Siis ihan helvetin typerää! Puhumattakaan sitten niistä fanitusjutuista, se ja se fanittaa sitä ja tätä, who cares. Se on just semmosta meininkiä, että ihan sama kuhan kaikki näyttää ulospäin hyvältä. Myönnän, että se olis ollut kiva tapa chättäillä joskus kauempana asuvien oikeiden kavereiden kanssa, mutta siitä huolimatta poistuin sieltä, kun noi em. asiat alko keittää yli. En myöskään itse halunnut laittaa elämääni sinne näytille ja arvosteltavaksi esim. kuvien muodossa, jotenkin se vaan ei sovi mun luontoon. Ei siinä, olkoot muut siellä miten paljon tahtoo, ymmärrän senkin kyllä että joillekin se on tärkeä.
- ei mitään järkeä
muka tuntea yli 100 kaveria. Ei sitäpaitsi ole mukavaa, jos tyyliin koko asuin kaupunkisi tietää jokaisesta liikkeestäsi, menostasi jne. Ite aloin karsimaan kaikki turhat pois kun kuulin että paskaa oli puhuttu. Ja miettikää keski-ikäisinä, viimeistään silloin poistatte kaikki turhat listalta.
- gergew
so fuc kni whatpeä
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .18010330Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523525Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja523268- 642865
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2052230- 1162203
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252023Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671638Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221446Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121386