Haluaisin tietää erilaisten koulukuntien eroja klassisessa äänenmuodostuksessa. Millaisia koulukuntia on olemassa ja miten ne ilmenevät tekniikassa? Miten esim. tuki ajatellaan ja miten maski ajatellaan..jne..
Olen harrastanut laulua muutaman vuoden ja ainakin tähän mennessä törmännyt saksalaiseen ja italialaiseen laulutekniikkaan. Saksalainen tekniikka tekee äänestä jotenkin pyöreän, kumean, mutta kauniin ja ääni kuulostaa olevan hieman laulajan sisällä. Italialainen tekniikka on voimakkaampi. Vokaalit selkeitä ja teräviä ja käytetään enemmän kroppaa. Jos on hyvä laulamaan, niin ääni kantaa ja korkeat äänet ovat mahtavia. Olen kuullut puhuttavan Bel Cantosta. Onko italialainen tekniikka Bel Cantoa? Onko muunlaisia tekniikoita olemassa. Ja mitä tällä hetkellä arvostetaan maailmalla?
Erilaiset laulutekniikat klassisessa
12
564
Vastaukset
- täällä on
aihetta sivuttukin, tutki sisäisellä haulla sivun ylälaidasta.
- Sakke.
Onhan niitä.. Venäläinen, Saksalainen, Italialainen ym. Youtubesta saa otantaa erityyppisistä äänistä. Kaikissa toki peruslinja ja perusperiaate kuitenki sama koska ihmiskroppa toimii samalla tapaa Venäjällä, Italiassa kuin Saksassakin.
- Teuvo.
On
- vanha tuttu
Mikäs sun ääniala muuten on?
- Tenori.
vanha tuttu kirjoitti:
Mikäs sun ääniala muuten on?
Keneltä kysyit..?
- Teuvo.
Tenori. kirjoitti:
Keneltä kysyit..?
Ko. viestiin, olen siis sopraano..
- Petteri.
Teuvo. kirjoitti:
Ko. viestiin, olen siis sopraano..
Nyt tais mennä henkilöt sekaisin.. josnyt oikein ymmärsin..
- Tenori.
Petteri. kirjoitti:
Nyt tais mennä henkilöt sekaisin.. josnyt oikein ymmärsin..
Hei.. sinä palstaa parista eri ip.stä kymmenellä eri nimimerkillä mielipiteitäs tänne jättävä.. laitanko susta tänne sellaisen tiedon joka lippaa sua niin läheltä että kirjoituksesi ja jauhantasi loppuvat siihen paikkaan?
- Tamagno
Lue www.canto.ota.fi
- on
varmaankin totta pitkälti. Kiinnostaisi vaan kuulla miten tämä opettaja itse laulaa. Laulaminen ei kuitenkaan ole pelkkää tekniikkaa.
- Open oppilas
on kirjoitti:
varmaankin totta pitkälti. Kiinnostaisi vaan kuulla miten tämä opettaja itse laulaa. Laulaminen ei kuitenkaan ole pelkkää tekniikkaa.
Oppilaana tiedän, että opettajani hallitsee äänenkäytön täydellisesti ja osaa siirtää tietotaitonsa eteenpäin.
- Rafael.
Open oppilas kirjoitti:
Oppilaana tiedän, että opettajani hallitsee äänenkäytön täydellisesti ja osaa siirtää tietotaitonsa eteenpäin.
Hallitsee täydellisesti ? Wau!! Edes edesmenneet maailman parhaat laulajat eivät hallinneet sitä täydellisesti. Eikä näiden..vaikka eivät täydellisesti hallinneetkaan, tarvinnut mainostaa itseään missään nettipalstalla linkkejä lähettelemällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle443032Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362651Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532604Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1052304Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle502136Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3421903- 1501556
- 731418
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231248Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.281185