Painoa pois

lillukka tyttö

Olen 25-vuotias nuori nainen ja ongelmanani on paino.. Laitetaan nyt ihan suoraan tähän pituus ja paino,eli olen 160cm ja 77kg. Ylipaino on tullut ihan vaan herkuilla,karkeilla,suklaalla,jäätelöllä,grilliruualla,oluella jne... nyt pitäisi painoa saada pois vähintään 10kg aluksi ainakin. Yleensä saan painoa pois noin 4-5kg,mutta sitten taas retkahdan suklaaseen ja kaikki tulevat takaisin. Minulla on epäsäännöllinen rytmi,teen vuorotyötä ja vapaita on sitten viikollakin ja silloin nukun myöhään.Syön milloin sattuu lähinnä..tuntuu että minulla on aina nälkä ja nälkä ei lähde kuin grilliruualla tms :/ olen aika laiska lähtemään lenkille,mutta kai se olisi vaan pakko..siksikään minua ei huvita lenkit,koska aina kun käyn lenkillä minua palelee ja tulee huono olo kun tulen lenkiltä,mistähän tämä johtuu?? on sää sitten millainen vaan.mutta,miten saada 10 kg pois aika nopeasti,kannattaako kokeilla nutrilet tuotteita tms vastaavia? ajattelin jotain sellaista kokeilla. Onko jotain hyviä konsteja muitakin. Mitä syödä jne.. kaikki vihjeet ja vinkit otetaan vastaan (asialliset). Todellakin ajattelin tehdä tälle painolle jotain,kesäkin tuli.. voiko light siidereitä juoda kuinka monta,jos vaikka lähtee terassille? sitten täytyy vissiin jättää joku ateria väliin... neuvokaa,olen niin tietämätön,kiitos.

6

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miämm

      ite olen 162cm ja painoa 95kg.. aloittamassa laihdutusta..kun sais kans niinku ruokapuolen kuntoon halvalla. tutkimukset vielä kesken. sinuna söisin ennemmin sen ateria ku litkisin terassil muka lightiä.
      aloita sinäkin kirjoittamalla päiväkirjaa syömisistä ja juomisista...sit viikon parin kirjoittelun jälkeen sen päiväkirjan kanssa vaikka ravintoterapeutille...se neuvoo antaa krilliruualle korvaavia vaihtoehtoja...ja kerran viikossa vain herkkupäivä. tee terveellistä sapuskaa isommat määrät ja otat töihin mukaan ja osan voi pakastaa ni sielt pakkasesta otat aina sulamaan tarpeen mukaan. itse aattelin tän kesän pärjätä vedellä ja ruokaisilla salaateilla.

    • ainakin toistaiseksi

      Jos haluat terassilla jotain juoda, juo vettä. Alkoholi ja laihdutus ei oikein sovi yhteen.

      Käy lenkin jälkeen lämpöisessä suihkussa! (Sauna tietysti, jos mahdollista!)

    • Vanha Jojo

      On tietysti hankalaa syödä säännöllisesti, jos elämä on muuten epäsäännöllistä. Siihen pitäisi kuitenkin pyrkiä, koska se on avainasioita terveellisessä syömisessä, oli sitten laihduttamassa tai ei. Liiat herkut houkuttelevat eniten silloin, kun on yrittänyt sinnitellä liian vähällä syömisellä, nälkää vastaan kun ei kannata tapella, sen tappelun häviää aina.

      Epäilen huonon olosi lenkin jälkeen johtuvan siitä, että olet aloittanut liikkumisen kuntoosi nähden liian rankalla teholla. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, hiljaa hyvä tulee, niin liikunnan kuin ruokavalion kohdalla vähittäiset muutokset vievät parhaiten tulokseen. Eihän sillä ole mitään väliä, kuinka hitaasti tai nopeasti kilot karisevat, jos ne vain pysyvät poissa, vai kuinka? Itse olen laihduttanut joskus parissa kuukaudessa 10 kg kitudieetillä, mutta heti kun palasin "normaaliin päiväjärjestykseen", ne tulivat takaisin, yhtä nopeasti ja korkojen kanssa. On hyvä muistaa, etteivät kilot ole hetkessä tulleetkaan, joten on turha odottaa niiden katoavankaan parissa viikossa.

      Jos aikaisemmat laihdutusyrityksesi ovat kaatuneet muutaman kilon jälkeen, voisiko syynä olla se, että olet syönyt liian vähän? Nälkäisenä ei yleensä jaksa, ja laihduttajakin, usko pois, saa syödä vatsansa täyteen, kunhan syö oikeanlaista ruokaa.

      Useimmat laihduttajat ovat liian kärsimättömiä, mikä on toisaalta ymmärrettävää, mutta ei oikein auta asiaa. Enemmän kuin tahdonvoimaa laihduttaja tarvitsee kärsivällisyyttä, jos on tarkoitus saada aikaan pysyviä tuloksia.

      Aterioiden väliin jättämistä EN suosittele missään tilanteessa, VARSINKAAN silloin, jos aikoo nauttia alkoholia. Light-siidereitä ei voi juoda "vaikka kuinka monta", niin kuin ei mitään muutakaan, missä on alkoholia. Jos juot muutaman siiderin viikossa, sillä ei ole juurikaan vaikutusta painoosi, mutta jos alkoholia menee 10 annosta tai enemmän viikossa, vähentäminen voi olla paikallaan.

      Hyviä ohjeita saat Patrik Borgin kirjasta Rentoa painonhallintaa ja Kunnossa kaiken ikää -hankkeen painonhallintakalenterista tuosta alta.

      http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu tilaisuuteen.pdf

      • Terveydeksi.

        Et missään nimessä jätä mitään aterioita väliin jonkun siiderin takia. Kuten aikaisemmin todettiin, jätät sen siiderin väliin. En voi ymmärtää miten edes pohdit tällaista valintaa? Ei se 1-2 siideriä silloin tällöin nyt suurta vahinkoa tosin aiheuta, mutta suurempina määrinä ei missään nimessä sovi laihduttajalle...

        Ruokavaliosta: Vähennä hiilihydraattien saantia, pidä huolta hyvistä rasvoista, muista vihannekset, jätä sokeroidut / sokeripitoiset tuotteet, SYÖ SÄÄNNÖLLISESTI. Jätskit, karkit vastaavat pois. Jos et pysty ns. pudottamaan niitä heti, niin sitten pikkuhiljaa. Ihmiskroppa ei tarvitse kyseisiä tuotteita mihinkään. Hae nautintoa ja henkistä tyydytystä muista lähteistä / muilla keinoilla!

        Mitä tarkoitat grilliruoalla? Tuollaisilta nakkikiskoilta ja vastaavilta ostettua safkaa? Jos, niin jätä väliin. Ryhdyt valmistamaan kotona ruoat - tee vaikka isoja satseja kerralla ja pakasta niitä, jos et ehdi päivittäin kokkailemaan. Jos tarkoitit grilliruoalla itse grillailtuja piffejä jne, niin nehän ovat loistavaa ravintoa, eivätkä "oikean" ruokavalion osana aiheuta mitään ongelmia, vaan lähinnä positiivisia vaikutuksia.

        Kylmyys lenkin jälkeen: Nestehukka?
        Vuorotyö: Tekosyy laiskuuteen ja saamattomuuteen. (nimim. kokemusta on!)

        Mihin tarvitset jotain Nutrilet-tuotteita? Laihdutustuotteet voivat toki toimia tukenasi, jos uskot niiden jotain parantavan - Mutta totuus on, että rahastustahan ne ovat. KOTONA VALMISTETTU TERVEELLINEN RUOKA on se mitä sinä kaipaat.

        Lisäksi sinuna suuntaisin kuntosalille. Ruokavalion jälkeen toimisi varmasti parhaana kehon "kiinteyttäjänä" ja rasvan polttajana.

        Kommenttini saattavat kuulostaa epäkohteliailta ja tiukoilta, mutta sanon asiat niinkuin ne ovat.


      • Atkins Robert C
        Terveydeksi. kirjoitti:

        Et missään nimessä jätä mitään aterioita väliin jonkun siiderin takia. Kuten aikaisemmin todettiin, jätät sen siiderin väliin. En voi ymmärtää miten edes pohdit tällaista valintaa? Ei se 1-2 siideriä silloin tällöin nyt suurta vahinkoa tosin aiheuta, mutta suurempina määrinä ei missään nimessä sovi laihduttajalle...

        Ruokavaliosta: Vähennä hiilihydraattien saantia, pidä huolta hyvistä rasvoista, muista vihannekset, jätä sokeroidut / sokeripitoiset tuotteet, SYÖ SÄÄNNÖLLISESTI. Jätskit, karkit vastaavat pois. Jos et pysty ns. pudottamaan niitä heti, niin sitten pikkuhiljaa. Ihmiskroppa ei tarvitse kyseisiä tuotteita mihinkään. Hae nautintoa ja henkistä tyydytystä muista lähteistä / muilla keinoilla!

        Mitä tarkoitat grilliruoalla? Tuollaisilta nakkikiskoilta ja vastaavilta ostettua safkaa? Jos, niin jätä väliin. Ryhdyt valmistamaan kotona ruoat - tee vaikka isoja satseja kerralla ja pakasta niitä, jos et ehdi päivittäin kokkailemaan. Jos tarkoitit grilliruoalla itse grillailtuja piffejä jne, niin nehän ovat loistavaa ravintoa, eivätkä "oikean" ruokavalion osana aiheuta mitään ongelmia, vaan lähinnä positiivisia vaikutuksia.

        Kylmyys lenkin jälkeen: Nestehukka?
        Vuorotyö: Tekosyy laiskuuteen ja saamattomuuteen. (nimim. kokemusta on!)

        Mihin tarvitset jotain Nutrilet-tuotteita? Laihdutustuotteet voivat toki toimia tukenasi, jos uskot niiden jotain parantavan - Mutta totuus on, että rahastustahan ne ovat. KOTONA VALMISTETTU TERVEELLINEN RUOKA on se mitä sinä kaipaat.

        Lisäksi sinuna suuntaisin kuntosalille. Ruokavalion jälkeen toimisi varmasti parhaana kehon "kiinteyttäjänä" ja rasvan polttajana.

        Kommenttini saattavat kuulostaa epäkohteliailta ja tiukoilta, mutta sanon asiat niinkuin ne ovat.

        Nimenomaan hiilihydraatit kuriin ja paino putoaa kuin itsestään. Mikään muu ei oikeastaan toimi niin hyvin, kuin hiilihydraattien vähentäminen ensin tasolle 10-20g/pvä ja sitten parin viikon jälkeen pidetään ne noin 50g/pvä ja kun painotavoite on saavutettu nostetaan tasoa sen verran, että kun paino alkaa taas nousemaan pudotetaan hiukan alemmaksi, jolloin paino tulee pysymää asetetussa tavoitteessa. Yksinkertaista, totta ja helppoa! Etsi ensin ennen kuin alat kirjastosta pari asiaa käsittelevää kirjaa ja lue ne ajatuksen kanssa, niin ymmärrät mistä on kyse.


    • auttakaa1

      Nyt pitäisi saada painoa (suurimmalta osin varmaan nestettä) pari kiloa pois kolmessa viikossa! Onko tehovinkkejä, kuinka kotikeinoin onnistuu? Olen 180cm ja painan 73kg.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2052
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1451
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1265
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      791
    Aihe