Jos TE-keskus esittää että maahanmuuttajia tulee lisätä työvoiman saatavuuden vuoksi, kyse ei ole työvoimapolitiikasta, vaan ihan muusta. Väite ei ensinnäkään ole totta. Meillä on työttömiä työnhakijoita vaikka kuinka. Heistä suuri osa ei saa työvoimatoimistoista tarvitsemaansa peruspalvelua. He eivät pääse edes työhaastatteluihin tai saa työtehtäviin suunnattua koulutusta. Tämän tietävät TE-keskuksen johtajat ja työvoimatoimistojen työntekijät.
Jos maahanmuutolle esitetään tahallaan vääriä perusteita, se voi vaikeuttaa niiden maahanmuuttoa jotka todella ovat pakolaisia ja hakevat turvapaikkaa. Työllisyydellä ei turvapaikanhakemista voi perustella. Turvapaikka on turvapaikka.
Työllisyys ja eri syistä tapahtuva maahanmuutto ovat kaksi aivan eri asiaa. En tiedä onko TE-keskusten tehtävä osallistua jälkimmäisen asian päätöksentekoon. Kumpaakaan asiaan en ota kantaa muuten kuin erottamalla ne toisistaan. Tämän teen työttömänä työnhakijana. Työvoimatoimistoissa mättää moni asia.
Niitä ammattitaitoisia työntekijöitä saadaan vain tarjoamalla työtä ja hyvää koulutusta lähinnä omille kansalaisille. Ei me sen huonompia olla kuin aasialaiset tai porukka lähi-idästä. Fiksua porukkaa toki sieltäkin tulee, ei siinä mitään.
Kaksi eri asiaa, TE-keskus!
fgdhgfifhf
2
1225
Vastaukset
- 123456
ovat tämän maan päättäjät. Moni työtön lähtisi heti hyvin ammattiin työllistyville kursseille jos vaan pääsisi ja siihen olisi taloudellinen mahdollisuus. Ei tarvitsisi rahdata tänne helpommin kyykytettäviä ulkolaisia, vaikka siinähän se oikea syy taitaa juuri ollakin.
- on saada
mahdollisimman paljon kansaa ilmaistöihin, jotta rikkaat pääsee nauttimaan yleellisyyksistä. Toinen ja viimeinen päämäärä on antaa maksimaalinen karenssi niille, jotka eivät orjaksi suostu, jotta nämä tippuisivat yhteiskunnan ulkopuolelle maksimiteholla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393