Osaatteko yhdistää lintujen äänet ...

persona-non-grata

tiettyyn lintulajiin? Itse en ole mitenkään erityisen hyvä siinä ... tunnistan eri lintulajeja paremmin näkö-, kuin kuuloaistimuksin.

Satakielen silti mm. tunnistan ja sen laulua pihapiirissämme suhteellisen usein kuulee :) ...

http://www.virtual-bird.com/birdsounds.htm

68

519

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uk-ko

Mulla laulaa metsässä "joku". Ensin luulin että kottarainen on siirtynyt jostain syystä metsään laulamaan - hyvin kottaraismainen laulu. Mutta sitten näin linnun: rusehtavan harmaa, piirteetön, hoikka. En tiedä mikä muu se voisi olla kuin satakieli. Laulu kuulostaa silti enemmän kottaraiselta, mutta molemmathan ovat niin monipuolisia, että ero ei lopulta olekaan niin selvä, kuin välillä luulen. Mikään rastas se ei kuitenkaan ole.

Erotan eri rastaat toisistaan ja satakielestä. Mutta noita harmaita laulajia lienee aika monta. Siinä loppuvat taitoni tyystin...

• persona-non-grata

ja laulavampi oman näkemykseni mukaan.

Tänään taas näkyi pihalla jokin "uusi" lintulaji. Pitää vielä illalla myöhemmin katsoa lintukirjasta, mikä oli.

• uk-ko
        persona-non-grata kirjoitti:

ja laulavampi oman näkemykseni mukaan.

Tänään taas näkyi pihalla jokin "uusi" lintulaji. Pitää vielä illalla myöhemmin katsoa lintukirjasta, mikä oli.

Voi se olla, kun noin asian ilmaiset...

Onkos muita harmaita pikkulaulajia, jotka etäisestikään muistuttavat satakieltä? Itse en tiedä semmoista.

• persona-non-grata
        uk-ko kirjoitti:

Voi se olla, kun noin asian ilmaiset...

Onkos muita harmaita pikkulaulajia, jotka etäisestikään muistuttavat satakieltä? Itse en tiedä semmoista.

erottuu aika selvästi siitä muiden harmaitten lintujen joukosta ainutlaatuisella äänellään.

• laulujoutsenen, harmaahaikaran, satakielen (laulaa lähimetsässä joka yö) ja talitintin tunnen sekä että.

Enemmän häköhavaitoa hyväksikäyttäen, koska en ole kuullut, esim. västäräkin laulavan.

• persona-non-grata

enimmäkseen pohjois-karjalan alueella (?), vaikka levinnytkin laajemmin suomessa. Jostain luin n. 5000 pesivästä Satakielestä ...

• itseäni, kun

luulin tunnistavani edes joitain. Viikonloppuna jouduin toteamaan, että tuttu linnunlaulu kotipihassa kuuluikin aivan toiselle lajille.

Mutta tänään... tänään olen aivan varma, että kuulin undulaatin vieraassa porraskäytävässä. :)

• persona-non-grata

itselleni en kuitenkaan niitä huolisi. Katselen mieluummin vapaita-, kuin häkkilintuja :).

• aika laajasti myös harvinaisiin, enää en.

• persona-non-grata

vanhana taitaa? Mihinkäs tuollainen tieto katoaisi ...

• persona-non-grata kirjoitti:

vanhana taitaa? Mihinkäs tuollainen tieto katoaisi ...

muisti menee. Jos muistaisin kaiken, mitä olen opetellut, olisin luultavasti hullu.

• persona-non-grata
        dazu kirjoitti:

muisti menee. Jos muistaisin kaiken, mitä olen opetellut, olisin luultavasti hullu.

omasta aivokapasiteetistaan, kuin murto-osan :).

• Lokkien äänestä ei voi erehtyä.

• persona-non-grata

kohtasin joskus aikoinaan rippikoululeirillä ollessamme joidenkin kanssa soutelemassa hurjistuneen lokkiemon ja siitä oli leikki kaukana vähän aikaa ... lopputuloksena tämä samainen lokkiemo p******* minua silmään :).

kohtasin joskus aikoinaan rippikoululeirillä ollessamme joidenkin kanssa soutelemassa hurjistuneen lokkiemon ja siitä oli leikki kaukana vähän aikaa ... lopputuloksena tämä samainen lokkiemo p******* minua silmään :).

Sellaisia ne lokit ovat...

• persona-non-grata
        Genio.Mente kirjoitti:

Sellaisia ne lokit ovat...

kaikki hyvin. Lokkikaan ei päässyt hengestään, vaikka airoilla yritimme sitä pois hätistelläkin.

kaikki hyvin. Lokkikaan ei päässyt hengestään, vaikka airoilla yritimme sitä pois hätistelläkin.

joskus, että ihmisillä ja lokeilla on paljon samanlaisia ominaisuuksia. Onko lokit oppineet ne ihmisiltä tai ihmiset lokeilta?

• persona-non-grata
        Genio.Mente kirjoitti:

joskus, että ihmisillä ja lokeilla on paljon samanlaisia ominaisuuksia. Onko lokit oppineet ne ihmisiltä tai ihmiset lokeilta?

periaatteessa lokkien ja ihmisten alkuperä on ihan sama. Joskus muinoin yksisoluisena olemme alkumeressä kelluneet ja miljoonien mutaatioiden tuloksena tässä pisteessa, kun nyt olemme :) ... eli onko eläinten käyttäytyminen nyt periaatteessa niin erilaista, kuin ihmistenkään, joka lajina edistyneempi mm. ajattelun, eri symbolien tulkitsemisen ja käytön alueella?

periaatteessa lokkien ja ihmisten alkuperä on ihan sama. Joskus muinoin yksisoluisena olemme alkumeressä kelluneet ja miljoonien mutaatioiden tuloksena tässä pisteessa, kun nyt olemme :) ... eli onko eläinten käyttäytyminen nyt periaatteessa niin erilaista, kuin ihmistenkään, joka lajina edistyneempi mm. ajattelun, eri symbolien tulkitsemisen ja käytön alueella?

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Myös lokkien joukossa. Ja ihmiset kyllä edesauttaa sitä aika paljon. Lokit luonnonvaraisena on oikeastaan aika mielenkiintoista seurattavaa. Täysin erilaisia kuin piknikkaajien ja torien läheisyydessä.

• persona-non-grata
        Genio.Mente kirjoitti:

Joukossa tyhmyys tiivistyy. Myös lokkien joukossa. Ja ihmiset kyllä edesauttaa sitä aika paljon. Lokit luonnonvaraisena on oikeastaan aika mielenkiintoista seurattavaa. Täysin erilaisia kuin piknikkaajien ja torien läheisyydessä.

vain opetetaan. Itse olen vähän sortunut tuohon "opettamiseen", kun olen ruokkinut lintuja nyt vuodet läpeensä. Ehkei niitä kannattaisi liiaksi sittenkään opettaa turvautumaan ihmisiin.

• moi!

Tota persona.:) Eikö sulla käynyt mielessä laittaa lintuja koskevaa asiaasi biologiaa koskevalle pastalle?

• Erityisesti biologiaan keskittynyt palsta.

• uk-ko

Miehen logiikka -palstalaisten taitoja lintujen tunnistuksessa. Eikä luontopalstat olisi vähän huono paikka kohderyhmää ajatellen?

• moi!
        uk-ko kirjoitti:

Miehen logiikka -palstalaisten taitoja lintujen tunnistuksessa. Eikä luontopalstat olisi vähän huono paikka kohderyhmää ajatellen?

Jäi asian kannalta hieman vaillinaiseksi, että halusiko ketjun aloittaja kuulla kokemuksia esimerkiksi lokin kirkumisesta kaikilta meiltä palstakirjoittajilta?:) Tapauksessa, että mikäli kyseessä olisi rajoitetumpi kiinnostus asiaan, voi toki ja tietystikin ajatella, että on olemassa myös privaattiviestinnän mahdollisuus.
        Ja erityistä laajempaa lisätietämystä linnuista tuovat sitten tietysti biologiaan keskittyvät keskustelut.:)

• persona-non-grata
        moi! kirjoitti:

Jäi asian kannalta hieman vaillinaiseksi, että halusiko ketjun aloittaja kuulla kokemuksia esimerkiksi lokin kirkumisesta kaikilta meiltä palstakirjoittajilta?:) Tapauksessa, että mikäli kyseessä olisi rajoitetumpi kiinnostus asiaan, voi toki ja tietystikin ajatella, että on olemassa myös privaattiviestinnän mahdollisuus.
        Ja erityistä laajempaa lisätietämystä linnuista tuovat sitten tietysti biologiaan keskittyvät keskustelut.:)

itsellesi kovin mutkikkaan ja vaikean asian :). Eipä tässä voi oikein muuta sanoa.

itsellesi kovin mutkikkaan ja vaikean asian :). Eipä tässä voi oikein muuta sanoa.

Kyseessä onkin palstan mielenkiintoisin ja monimutkaisin yksittäinen rekisteröitymätön kirjoittaja. Mitä muuta voi sellaiselta odottaa?

• moi!

Miten muka mutkikkaan? Musta mutkikasta oli sun logiikkasi. En nyt vain käsitä, että miksi kaikenlaiset mahdolliset jutut pitää laittaa juuri tälle palstalla (anteeksi, enkä sano tätä mitenkään tai kerrassaan millään muotoa vihamielisesti). Tossa just taannoin sä kyselit ihmisten ruokakaupassa käynnista ja tarjousten seuraamisesta ( siinäkin ihmettelin, vaikken toki asiaan mitään sanonutkaan, että mikset laittanut sitä juttuasi jonnekin paremmin sopivalle palstalle, joita varmaan tältä foorumilta kyllä löytyy). Sitten sä olet käsittääkseni kysellyt kirjoittajilta mm. vaikuttavinta kirjaa, seksuaalisuuteen liittyviä kysymyksiä jne. jne.

Ihan vain nyt ihmettelee, että miksi kaikki se juuri tälle palstalle.

Voinhan mä kertoa, että mitä lintuja tunnistan...Kuule harakan tunnistan, lokin tunnistan, västäräkin tunnistan jne. jne. Mut mikä funktio tällä kertomisella on?

• tämän illan
        moi! kirjoitti:

Miten muka mutkikkaan? Musta mutkikasta oli sun logiikkasi. En nyt vain käsitä, että miksi kaikenlaiset mahdolliset jutut pitää laittaa juuri tälle palstalla (anteeksi, enkä sano tätä mitenkään tai kerrassaan millään muotoa vihamielisesti). Tossa just taannoin sä kyselit ihmisten ruokakaupassa käynnista ja tarjousten seuraamisesta ( siinäkin ihmettelin, vaikken toki asiaan mitään sanonutkaan, että mikset laittanut sitä juttuasi jonnekin paremmin sopivalle palstalle, joita varmaan tältä foorumilta kyllä löytyy). Sitten sä olet käsittääkseni kysellyt kirjoittajilta mm. vaikuttavinta kirjaa, seksuaalisuuteen liittyviä kysymyksiä jne. jne.

Voinhan mä kertoa, että mitä lintuja tunnistan...Kuule harakan tunnistan, lokin tunnistan, västäräkin tunnistan jne. jne. Mut mikä funktio tällä kertomisella on?

alotuksista ne,jotka mielestäsi ovat osuneet ihan oikealle palstalle. Vaikkapa klo 18 jälkeen tehdyistä aloituksista.Saatais vähän mallia millaista keskustelua kaipaat tänne lisää.

• persona-non-grata
        moi! kirjoitti:

tänne palstalle lukenut näemmä.

Viestistäsi minulle tulee mieleen eräs toimittaja ... Tainola nimeltään. Mahtaneeko hän itsekään uskoa kaikkea, mitä kirjoittaa? Mitä mieltä sinä olet?

• kun...
        moi! kirjoitti:

tällaisessa ketjussa on tarkoitus jakaa ihmisten kesken kokemuksia aloituksen aiheesta. Tällä kertaa aiheena ovat linnut. Näyttää siltä, että kokemuksia onkin kertynyt ihmisille kosolti ja he niitä mielellään myös jakavat. Hauska, että itsekin kerroit mitkä linnut tunnistat. Entäpä äänen perusteella?

• moi!
        tämän illan kirjoitti:

alotuksista ne,jotka mielestäsi ovat osuneet ihan oikealle palstalle. Vaikkapa klo 18 jälkeen tehdyistä aloituksista.Saatais vähän mallia millaista keskustelua kaipaat tänne lisää.

Toivomasi "luetteleminen" olisi mulle täysi mahdottomuus, kosken ole lukenut edes murto-osaa etusivunkaan aloituksista. Ainoastaan sellaisiin aloituksiin saatan joskus kiinnittää huomiota, joita musta aivan ilmiselvästi palvelisi paremmin jokin muu palsta.:) Asiaan ei liity mitään muuta.

Voinet pyytää "luettelointia" vaikkapa joltakulta sellaiselta, joka kirjoittaa palstalle edes jokapäivä ( minä en) ja joka kirjoitustensa perusteella muutenkin tuntuu olevan enemmänkin perillä esimerkiksi vaikkapa yksittäisten palstakirjoittajien erityisistä persoonallisista ominaisuuksista. Minä en kuulu heihin.

• moi!

tänne palstalle lukenut näemmä.

Viestistäsi minulle tulee mieleen eräs toimittaja ... Tainola nimeltään. Mahtaneeko hän itsekään uskoa kaikkea, mitä kirjoittaa? Mitä mieltä sinä olet?

Ei tarvitse olla kerrassaan mitenkään erityisesti perehtynyt havaitakseen, että miten rekisteröityneet kirjoittajat muotoilevat palstalle postaamansa aloitukset ja että mitä asioita ne käsittelevät; ei ainakaan, jos nämä kirjoittavat useamminkin. Joskus sinunkin juttujasi olen lukenut ( ja joskus niissä on ollut ihan kiintoisaakin asiaa, kiitos siitä), mutta suinkaan ja mitenkään erityisesti en kirjoittamisiisi ole perehtynyt.

Toimittajavertauksesi on mielestäni outo.

• moi!
        kun... kirjoitti:

tällaisessa ketjussa on tarkoitus jakaa ihmisten kesken kokemuksia aloituksen aiheesta. Tällä kertaa aiheena ovat linnut. Näyttää siltä, että kokemuksia onkin kertynyt ihmisille kosolti ja he niitä mielellään myös jakavat. Hauska, että itsekin kerroit mitkä linnut tunnistat. Entäpä äänen perusteella?

"tällaisessa ketjussa on tarkoitus jakaa ihmisten kesken kokemuksia aloituksen aiheesta. Tällä kertaa aiheena ovat linnut. Näyttää siltä, että kokemuksia onkin kertynyt ihmisille kosolti ja he niitä mielellään myös jakavat. Hauska, että itsekin kerroit mitkä linnut tunnistat. Entäpä äänen perusteella?"

Kun mä sanoin tunnistavani variksen, lokin ja västäräkin, käsittääkseni ilmaisin, että tunnistan kyseiset äänen ja ulkonäön perusteella.:D Västäräkistä en kyllä ole aivan varma...Sen ääni on sellainen hieman säkättävän sirkeä, joten jos en näe västäräkkiä, mutta kuulen ääntä, saatan varmasti joskus erehtyä sekoittamaan sen johonkin toiseenkin lintuun.

• moi!
        moi! kirjoitti:

"tällaisessa ketjussa on tarkoitus jakaa ihmisten kesken kokemuksia aloituksen aiheesta. Tällä kertaa aiheena ovat linnut. Näyttää siltä, että kokemuksia onkin kertynyt ihmisille kosolti ja he niitä mielellään myös jakavat. Hauska, että itsekin kerroit mitkä linnut tunnistat. Entäpä äänen perusteella?"

Kun mä sanoin tunnistavani variksen, lokin ja västäräkin, käsittääkseni ilmaisin, että tunnistan kyseiset äänen ja ulkonäön perusteella.:D Västäräkistä en kyllä ole aivan varma...Sen ääni on sellainen hieman säkättävän sirkeä, joten jos en näe västäräkkiä, mutta kuulen ääntä, saatan varmasti joskus erehtyä sekoittamaan sen johonkin toiseenkin lintuun.

Niin siis harakasta piti puhumani, eikä variksesta. Harakan persoonallisen äänen tunnistanen varmemmin, kuin variksen hitaampitahtisen raakunnan.

• Variksen
        moi! kirjoitti:

tunnistaa hyvinkin äänestä, samoin lokit yleensä (ei voi sanoa lokin, kun niitä on noin 8 eri lajia), mutta tuttuakin tutumman västäräkin ääni on - jotenkin vaikea? Ei mitään havaintoa...

Itse olen ylpeä siitä, että tänä vuonna opin tunnistamaan kirjosiepon pelkästä laulusta.

• Näin.,.,
        moi! kirjoitti:

Niin siis harakasta piti puhumani, eikä variksesta. Harakan persoonallisen äänen tunnistanen varmemmin, kuin variksen hitaampitahtisen raakunnan.

me vaan jutellaan yhdessä linnuista Miehen logiikassa :-)

• persona-non-grata
        moi! kirjoitti:

Ei tarvitse olla kerrassaan mitenkään erityisesti perehtynyt havaitakseen, että miten rekisteröityneet kirjoittajat muotoilevat palstalle postaamansa aloitukset ja että mitä asioita ne käsittelevät; ei ainakaan, jos nämä kirjoittavat useamminkin. Joskus sinunkin juttujasi olen lukenut ( ja joskus niissä on ollut ihan kiintoisaakin asiaa, kiitos siitä), mutta suinkaan ja mitenkään erityisesti en kirjoittamisiisi ole perehtynyt.

Toimittajavertauksesi on mielestäni outo.

jotain ihan erillaista, mitä annat ymmärtää. Mutta ... mutta, mitäpä siitä.

ps. en voi tietenkään pyytää ketään ymmärtämään jotain sellaista, mitä ei
        kykene ymmärtämään

• moi!

jotain ihan erillaista, mitä annat ymmärtää. Mutta ... mutta, mitäpä siitä.

ps. en voi tietenkään pyytää ketään ymmärtämään jotain sellaista, mitä ei
        kykene ymmärtämään

Olen valtavan pahoillani, mutta angstini ei todellakaan kohdistunut mihinkään muuhun, kuin postauksesi palstavalintaan.:)

• ainut lintu

jonka ulkomuodon ja äänen osaan yhdistää,on tikka.Mutta ei se "kop,kop" taida olla sen ääntelyä? Jos se ei hakatessaan ääntele,niin tietääkö kukaan miten tikka laulaa vai onko ihan tuppisuu?

• uk-ko

ainakin sellainen kirkaisu, lentoääni. Sitten sillä on todella yksinäiseltä kuulostava huuto. Hiljaisessa illassa kuuluu yksittäinen kimeä kiljaisu - sitten hilajisuus - sitten kiljaisu. Se lienee yhdyshuuto yksilöiden välillä.
        Käpytikalla on ainakin jonkinlainen kirkaisu, jonka se päästää lentäessään, samantapainen kuin palokärjellä.
        Muista tikkojen äänistä en tiedä.

• sirpamaikkarilta

se taitaa varmimmin jäädä. =(

• on minun

suosikkini.

Fantastinen matkija. Heittäytyy välillä ihan hauskaksi ja matkii ihmisen ääniäkin.

Kaunis oranssinokka...

• jos nyt

ihan muutaman tunnistan.

• persona-non-grata

Varis ehkä kaikkein helpoimpia tunnistettavia.

• ....
      • persona-non-grata

äänellään :).

Hauska videonpätkä oli toi ...

• ....

äänellään :).

Hauska videonpätkä oli toi ...

laulaa. Joo. Minäkin viskibassolla.

• persona-non-grata
        .... kirjoitti:

laulaa. Joo. Minäkin viskibassolla.

Viskisieppoihinkin törmää ja Svengipeippoihin :). Onko teilläpäin niitä näkynyt?

• ....

Viskisieppoihinkin törmää ja Svengipeippoihin :). Onko teilläpäin niitä näkynyt?

kaupungilla. Ei ihan kotinurkissa.

• persona-non-grata
        .... kirjoitti:

kaupungilla. Ei ihan kotinurkissa.

tulla ... käsittää varmaan linnunvaistolla, mikä niitten omaksi parhaaksi on :).

• ....

tulla ... käsittää varmaan linnunvaistolla, mikä niitten omaksi parhaaksi on :).

minun pihaan tullaan muutenkin omalla vastuulla. Selvänä. Tai kännissä.

• Kallu lintubongari

Käki nyt on ainakin tuttu. Siis ääneltään. Muuten en toki tunnistaisi ulonäön perusteella. Havukka taas on se, joka korkealla kaartelee siivet levällään. Havukan ääntä en tosin tunnistaisi, jos ylipäätään ääntelehtineekään. Räkättirastaan tunnistän äänestä ja harakan ulkonäöltä. Harakat ovat liiankin tuttuja kun naapurin pyryharakka niitä ruokkii(:

• persona-non-grata

nyt jostain syystä tikka. Nokkii pian koko lintulaudan hajalle :) ...

• Meillä on

tikkapari pihassa. Huvittaa ajatella niiden coolin röyhkeää olemusta. Hyvin voin kuvitella niiden silppuavan lintulautaa. Istuvat meillä hevosten kauravadissa ja seulovat hyönteiset joukosta. Eivät edes pelkää ihmisiä liiemmin.

• persona-non-grata
        Meillä on kirjoitti:

tikkapari pihassa. Huvittaa ajatella niiden coolin röyhkeää olemusta. Hyvin voin kuvitella niiden silppuavan lintulautaa. Istuvat meillä hevosten kauravadissa ja seulovat hyönteiset joukosta. Eivät edes pelkää ihmisiä liiemmin.

peipponen kuuluvat rohkeimpiin lintulajeihin.

• Kallu lintubongari

Lähetä sinä ne käsiraudat niin minä lähetän ilmakiväärini, jonka ostin kun nuo naapurini (pyryharakan) ruokkimat kiusankappaleet eivät pysyneetkään kusutulla tontilla, vaan tulivat kissojamme (2 kpl) häiritsemään ja ivanaururäkätystään pitämään. Niitä kun sitten persauksille ilmakolla pamautin, niin loppui naurut lyhyeen. Paras kosto oli kuitenkin nuorelta poikakissaltamme viime kesänä kun kyttäsi puskan juuressa harakan poikasia, jotka eivät vielä kunnolla osanneet lentää. Hyökkäsi yllättäen poikasen kurkkuun kiinni ja täyttä vauhtia kiusankappale suussaan sitten karkuun kun harakkalauma hädissään kirkui ja takaa ajoi.

Jk. Siitäs saivat. Sitä saa mitä tilaa.

• persona-non-grata
        Kallu lintubongari kirjoitti:

Lähetä sinä ne käsiraudat niin minä lähetän ilmakiväärini, jonka ostin kun nuo naapurini (pyryharakan) ruokkimat kiusankappaleet eivät pysyneetkään kusutulla tontilla, vaan tulivat kissojamme (2 kpl) häiritsemään ja ivanaururäkätystään pitämään. Niitä kun sitten persauksille ilmakolla pamautin, niin loppui naurut lyhyeen. Paras kosto oli kuitenkin nuorelta poikakissaltamme viime kesänä kun kyttäsi puskan juuressa harakan poikasia, jotka eivät vielä kunnolla osanneet lentää. Hyökkäsi yllättäen poikasen kurkkuun kiinni ja täyttä vauhtia kiusankappale suussaan sitten karkuun kun harakkalauma hädissään kirkui ja takaa ajoi.

Jk. Siitäs saivat. Sitä saa mitä tilaa.

tarkkaan oikeudenmukaiset vaihtarit :). Sitäpaitsi en minä halua käsitellä pienissä, hennoissa pikku kätösissäni mitään aseita (paitsi ne käsiraudat asia erikseen) ... edes ilmakkoa :).

• Kallu kaikkitaitoinen

tarkkaan oikeudenmukaiset vaihtarit :). Sitäpaitsi en minä halua käsitellä pienissä, hennoissa pikku kätösissäni mitään aseita (paitsi ne käsiraudat asia erikseen) ... edes ilmakkoa :).

Tuosta vääntelehtimisketjustanne tuli yks temppu mieleen. Osaatko seisoa käsilläsi, samalla laulaen ukko-noan nurinpäin ja pissata vielä housuihisi saman aikaisesti?

• ...

...linkki. Kiitos siitä.

Vieläkään en tiedä mikä lintu laulaa "lynyrd skynyrd" tai "piip piip"(kuten herätyskelloni aikoinaan).

• persona-non-grata

lynyrd skynyrd on myös joku yhdysvaltalainen yhtye :) ... pii, piip voisi taas äännellä pikku tipu :).

• ...

lynyrd skynyrd on myös joku yhdysvaltalainen yhtye :) ... pii, piip voisi taas äännellä pikku tipu :).

Olin ihan tosissani. Mun akkunan läheisyydessä aamuisin kuuluu samat sävelet kuin herätyskellossani ja tuo lynyrd skynyrd kuulostaa korvissani juuri siltä että se lintu huutaisi koko ajan lynyrd skynyrd. Eipä silti, pesukoneenikin joskus laulaa mulle lingotessaan.

• persona-non-grata
        ... kirjoitti:

Olin ihan tosissani. Mun akkunan läheisyydessä aamuisin kuuluu samat sävelet kuin herätyskellossani ja tuo lynyrd skynyrd kuulostaa korvissani juuri siltä että se lintu huutaisi koko ajan lynyrd skynyrd. Eipä silti, pesukoneenikin joskus laulaa mulle lingotessaan.

enhän minä voi tietää sitä, miten sinä kuulet lintujen ääntelyn korvissasi. Sorry, olin vähän ajattelematon.

• ...

enhän minä voi tietää sitä, miten sinä kuulet lintujen ääntelyn korvissasi. Sorry, olin vähän ajattelematon.

Hyvä linkki, kuuntelin melkein kaikki. Lokit jätin väliin.

• anzzy-

aforismit

• Meriläinen

jälleen tulin katsomaan mitä pohditaan miehen logiikassa, aivan ihana ketju.
      Minun lempilintuni näin kesällä on meriharakka mutta ei äänen puolesta vaan olemuksensa.
      En edes tunnista sen laulua koska yleensä kun niitä olen nähnyt ovat hiljaisia lintuja.

• persona-non-grata

noin ulkoisesti. Siitä en tiedä, miten yleisenä esiintyy ...

• Meriläinen

noin ulkoisesti. Siitä en tiedä, miten yleisenä esiintyy ...

täällä kotkan suunnallakaan montaa pariskuntaa nähnyt. Luulen että samat linnut saapuu kesäisin.

• kuin muutaman :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe