Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Goottilaista romantiikkaa

Beautiful pain

Elikkäs haluaisin, että listaisitte jotain teidän suosikki goottilaisia romanttisia elokuvia. Olen ihan rakastunut goottilaiseen romantiikkaan. Toivoton romantikko kun olen. Olen nähnyt hyvin paljon eri elokuvia eri versioina, parhaiten ovat kuitenki jääneet mieleen:

Phantom Of The Opera (pidin HYVIN paljon)

Queen of the Damned (en tiedä oliko tämä nyt niin romanttinen, mutta kolahti ja todella hyvin kolahti)

Bram Stokerin Dracula (ehkä hitusen liian 'seksuaalista' romantiikkaa minulle, mutta pidin silti todella paljon)

Nämä ovat lista ykkösiäni.

Olen myös nähnyt :
Buffy - Vampyyrintappaja kaikki kaudet
Siskoni On Noita kaikki kaudet
Nosferatu

(kunhan ilmoitin ettei niitä sitten tulla tyrkyttämään/ehdottamaan)

Olen nähnyt kaikki tähän asti suomeksi ilmestyneet Tim Burtonin elokuvat. Sekä erinnäisiä kauhuromantiikka elokuvia. Kauhua ja yliluonnollsita saa olla, mielellään.
Kiitos näin etukäteen :)

5

1003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Danzigi

      Tuo veren vangit (Interview with the vampire) on yksi kestosuosikkejani jota voin ihan mielelläni suositella kelle tahansa. Taitaapi vaan olla niin et moni senkin on jo nähny. :)

    • J
    • Nosferatu Nosferatu

      W Herzogin Nosferatu on kaikkien aikojen kaunein ja hienoin vampyyrielokuva. Goottilainen tunnelma on käsinkosketeltavan julman kaunista. Myös elokuvan musiikki on upeaa. Ja näyttelijät. Huh huh. Klaus Kinskin esittämä vampyyri on elokuvahistorian vaikuttavin ja tunteita esiin nostava kauhuelokuvahistorian draagisin hahmo.

    • prkl93

      Kun sanotaan, että gootit pitävät kauhuromantiikasta, ei tarkoiteta mitään rakkausjuttuja välttämättä. Romantiikka oli 1700-luvulla Euroopasta alkunsa saanut taiteellinen ja intellektuaalinen suuntaus, joka puhkesi kukkaan Saksassa 1790-luvulla ensin kirjallisuudessa ja lopulta filosofiassa. Romantiikka painotti tunteita, mielikuvitusta ja vapautta. Luonnon merkitystä korostettiin sekä kielessä että taiteissa. Romantiikan ajalla oltiin erityisen kiinnostuneita henkimaailmasta, unikuvista, ihmissielun pimeästä puolesta ja muusta ”epätavallisesta”. Sankarillisia yksilösaavutuksia ihailtiin. Lähde: Wikipedia. Kauhuromantiikka kuvaa yötä, pimeyttä ja sellaisia juttuja. Romantiikka on siis kaunistelevaa. Realismi on romantiikan vastakohta. Otanko teitä päähän?

    • Hiukan vanha postaus, mutta kun nyt silmiin sattui, niin ajattelin vastata. :)

      En tiedä, onko toiveesi enää ajankohtainen, mutta nythän erityisesti vampyyri-maailma on noussut viihdeteollisuudessa suureen arvoon. TRUE BLOOD, VAMPIRE DIARIES, TWILIGHT SAGA ja kaikki muut mahdolliset vampyyri-aiheiset sarjat ja elokuvat ovat alkaneet juurtua jokapäiväiseen tv-tarjontaan.

      Oletko koskaan katsonut Ghost Whispereriä? Senkin nyt voisi samaan kastiin jaotella.

      Phantom of the Opera on ehdottomasti yksi maailman mahtavimpia musikaaleja (en niin elokuvaversiosta välitä, vaikka sillekin tunnustusta annan) ja se tuo aina mieleeni Moulin Rougen. Moulin Rouge on puhtaasti kolmiodraama-musikaali, mutta romantikoille äärimmäisen osuva valinta.

      Saattaisit tykätä myös SILMÄNKÄÄNTÄJÄ, PIANO sekä PARFYYMI -elokuvista. Periaatteessa goottilaisromanttisia vaikutuksia löytyy lähes jokaisesta hieman "synkemmästä" elokuvasta. Omat suosikit löydät parhaiten vain katsomalla uusia leffoja, sillä vaihtoehtojahan on miljoonia! ;)

      Mitenkäs sen kaltaiset elokuvat kuin... Elektra? Dare Devil? V niin kuin verikosto?

      Toivottavasti löydät uusia suosikkeja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2364
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2064
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1883
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1658
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1582
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1420
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe