Elikkäs haluaisin, että listaisitte jotain teidän suosikki goottilaisia romanttisia elokuvia. Olen ihan rakastunut goottilaiseen romantiikkaan. Toivoton romantikko kun olen. Olen nähnyt hyvin paljon eri elokuvia eri versioina, parhaiten ovat kuitenki jääneet mieleen:
Phantom Of The Opera (pidin HYVIN paljon)
Queen of the Damned (en tiedä oliko tämä nyt niin romanttinen, mutta kolahti ja todella hyvin kolahti)
Bram Stokerin Dracula (ehkä hitusen liian 'seksuaalista' romantiikkaa minulle, mutta pidin silti todella paljon)
Nämä ovat lista ykkösiäni.
Olen myös nähnyt :
Buffy - Vampyyrintappaja kaikki kaudet
Siskoni On Noita kaikki kaudet
Nosferatu
(kunhan ilmoitin ettei niitä sitten tulla tyrkyttämään/ehdottamaan)
Olen nähnyt kaikki tähän asti suomeksi ilmestyneet Tim Burtonin elokuvat. Sekä erinnäisiä kauhuromantiikka elokuvia. Kauhua ja yliluonnollsita saa olla, mielellään.
Kiitos näin etukäteen :)
Goottilaista romantiikkaa
5
1060
Vastaukset
- Danzigi
Tuo veren vangit (Interview with the vampire) on yksi kestosuosikkejani jota voin ihan mielelläni suositella kelle tahansa. Taitaapi vaan olla niin et moni senkin on jo nähny. :)
- J
...on aina hyvä vääntää:
http://n1.cdn.spikedhumor.com/1/256000/43231_1150267666508_vw.jpg - Nosferatu Nosferatu
W Herzogin Nosferatu on kaikkien aikojen kaunein ja hienoin vampyyrielokuva. Goottilainen tunnelma on käsinkosketeltavan julman kaunista. Myös elokuvan musiikki on upeaa. Ja näyttelijät. Huh huh. Klaus Kinskin esittämä vampyyri on elokuvahistorian vaikuttavin ja tunteita esiin nostava kauhuelokuvahistorian draagisin hahmo.
- prkl93
Kun sanotaan, että gootit pitävät kauhuromantiikasta, ei tarkoiteta mitään rakkausjuttuja välttämättä. Romantiikka oli 1700-luvulla Euroopasta alkunsa saanut taiteellinen ja intellektuaalinen suuntaus, joka puhkesi kukkaan Saksassa 1790-luvulla ensin kirjallisuudessa ja lopulta filosofiassa. Romantiikka painotti tunteita, mielikuvitusta ja vapautta. Luonnon merkitystä korostettiin sekä kielessä että taiteissa. Romantiikan ajalla oltiin erityisen kiinnostuneita henkimaailmasta, unikuvista, ihmissielun pimeästä puolesta ja muusta ”epätavallisesta”. Sankarillisia yksilösaavutuksia ihailtiin. Lähde: Wikipedia. Kauhuromantiikka kuvaa yötä, pimeyttä ja sellaisia juttuja. Romantiikka on siis kaunistelevaa. Realismi on romantiikan vastakohta. Otanko teitä päähän?
Hiukan vanha postaus, mutta kun nyt silmiin sattui, niin ajattelin vastata. :)
En tiedä, onko toiveesi enää ajankohtainen, mutta nythän erityisesti vampyyri-maailma on noussut viihdeteollisuudessa suureen arvoon. TRUE BLOOD, VAMPIRE DIARIES, TWILIGHT SAGA ja kaikki muut mahdolliset vampyyri-aiheiset sarjat ja elokuvat ovat alkaneet juurtua jokapäiväiseen tv-tarjontaan.
Oletko koskaan katsonut Ghost Whispereriä? Senkin nyt voisi samaan kastiin jaotella.
Phantom of the Opera on ehdottomasti yksi maailman mahtavimpia musikaaleja (en niin elokuvaversiosta välitä, vaikka sillekin tunnustusta annan) ja se tuo aina mieleeni Moulin Rougen. Moulin Rouge on puhtaasti kolmiodraama-musikaali, mutta romantikoille äärimmäisen osuva valinta.
Saattaisit tykätä myös SILMÄNKÄÄNTÄJÄ, PIANO sekä PARFYYMI -elokuvista. Periaatteessa goottilaisromanttisia vaikutuksia löytyy lähes jokaisesta hieman "synkemmästä" elokuvasta. Omat suosikit löydät parhaiten vain katsomalla uusia leffoja, sillä vaihtoehtojahan on miljoonia! ;)
Mitenkäs sen kaltaiset elokuvat kuin... Elektra? Dare Devil? V niin kuin verikosto?
Toivottavasti löydät uusia suosikkeja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569