Tai ainakin omia pirun paksuja luonnonkiharoitani. x) Luonnonkiharat pistävät aina hanttiin kaikin mahdollisin tavoin, kun yritän niitä jollain keinolla laitella. Suoristusrauta on mulla päivittäisessä käytössä, mutta eipä siitä ole hirveästi apua, jos vähänkään tuulee, liikun pyörällä tai ilma on kostea. Kirjoittelin aiheesta blogiini laajemminkin ihan äskettäin, tässä linkkiä siihen suuntaan, jos jotakuta sattuu aihe enemmälti kiinnostamaan: http://www.kimallus.fi/blogit/kaikki/hajatuksia . Niin ja saa tätä kihara-aihetta kommentoida totakin kautta, jos jaksaa! :)
Onko täällä muita kaltaisiani luonnonkiharapäitä? Eniten mua kiinnostais tietää jaksatteko iloita kiharoistanne vai koetteko ne vain suureksi rasitteeksi? Ja millaisia kampauksia suositte eniten? Faktahan on, että helpompaa on saada suorista hiuksista kiharat, kuin kiharoista suorat - ainakin, jos tavoittelee päivän verran kestävää kaunista lopputulosta. Mun hiukseni eivät pysy millään suorina koko päivää, vaikka kuinka näkisin vaivaa aamulla sen suoristuksen kanssa. Vähän meinaa nyrppiä, koska ton takia ei oo mitään toivoa leikata esim. lyhyitä otsahiuksia, koska eihän ne missään järkevässä asennossa pysy, vaan lentelevät ihan minne haluavat.
Vihaan kiharoita!
48
4758
Vastaukset
- sinulle...;)
"Faktahan on, että helpompaa on saada suorista hiuksista kiharat, kuin kiharoista suorat - ainakin, jos tavoittelee päivän verran kestävää kaunista lopputulosta."
Et ole varmaankaan juuri ollut tekemisissä oikeasti suorien hiusten kanssa? Itse olen juuri sellaisten onnellinen(!?) omistaja. Hiukseni pysyvät kiharoina yleensä noin pari tuntia ja sen jälkeeen ne ovat korkeintaan latistuneen ja epätasaisen laineikkaat. Sama pätee myös kampaajien tekemiin kiharoihin, eli kyse ei ole taidon puutteesta tai vääristä muotoilutuotteista. Kerran kokeilin permanenttia, joka pysyikin minulla hieman yli kuukauden, ja sen jälkeen hiukseni olivat jälleen suorat. Eli eipä tuo sinun faktasi ihan faktaa ole...
Lisäksi sanoisin, että kiharat (vaikka sitten joka ilmansuuntaan pyrkivät) ovat yleensä sellaisinaan tai ponnarille vedettyinä huomattavasti kauniimmat kuin litteät, sähköiset ja ohuet suorat hiukset.- Bemary
Hah, myönnän sortuvani turhan usein yleistyksiin, vaikka olis ehkä hyvä katella tarkemmin mitä minnekin kirjoittaa. Tutut kun ovat tottuneet yleistyksiin ja osaavat katsella niitä läpi sormien, tuntemattomat taasen eivät. :D Mutta joo, tokihan mun on paha tietää miten "oikeasti suorat" hiukset käyttäytyvät, koska noh, itelläni on aivan päinvastaiset hiukset. Voinkin esittää väitteitä vain omasta puolestani ja omien havaintojeni perusteella. :) Tästä syystä voin sanoa senkin, että henk.koht. kattelisin mieluummin päässäni suoria ja sähköisiä, kuin kiharoita ja pörröisiä hiuksia, jotka eivät näytä hyvältä tai pysy järjestyksessä, vaikka ponnarin avulla ne kahlitsisi. x)
- faktoja Bemary
Bemary kirjoitti:
Hah, myönnän sortuvani turhan usein yleistyksiin, vaikka olis ehkä hyvä katella tarkemmin mitä minnekin kirjoittaa. Tutut kun ovat tottuneet yleistyksiin ja osaavat katsella niitä läpi sormien, tuntemattomat taasen eivät. :D Mutta joo, tokihan mun on paha tietää miten "oikeasti suorat" hiukset käyttäytyvät, koska noh, itelläni on aivan päinvastaiset hiukset. Voinkin esittää väitteitä vain omasta puolestani ja omien havaintojeni perusteella. :) Tästä syystä voin sanoa senkin, että henk.koht. kattelisin mieluummin päässäni suoria ja sähköisiä, kuin kiharoita ja pörröisiä hiuksia, jotka eivät näytä hyvältä tai pysy järjestyksessä, vaikka ponnarin avulla ne kahlitsisi. x)
Kiharat on kiistatta kauniimmat. Oli ne auki tai kiinni. Usko se jo. Älä taistele vastaan. Älä häpee niitä. Ne on oikesti kauniit =).
- FrozenCorpse
Täältä löytyy kanssa yksi paksujen ja voimakkaasti luonnonkihartuvien hiusten omistaja. Johonkin aikaan kokeilin vaikka mitä saadakseni ne suoriksi ja onpa tuo rautakin hankittu, joskaan ei enää ole juurikaan käytössä.
Parhaat näistä saa, kun laittaa heti suihkun jälkeen letille ja avaa seuraavana päivänä. Sopivasti laineikkaat, pehmeät ja pysyy takuulla muodossaan.- Bemary
Tota lainehommelia on tullut kokeiltua joskus ja hyvin toimii! Ongelma on vaan siinä, että harvemmin haluan laineita, kun tavoite on saada mahdollisimman suorat ja pitkät hiukset. Kiharat hiukset kun näyttävät aina suoria lyhyemmiltä - luonnollisesti - ja olen saanut päähäni, että haluan kasvattaa edes kerran elämässäni oikeasti piiiiitkät hiukset. Ja mitä pidemmät hiukset, sitä hillitymmät kiharat, sen olen ilokseni huomannut. :p
- Ei nimittäin onnistu
Luonnonkiharoita vastaan ei kannata tapella. Ikinä ei voita, jollei aja kaljuksi. Kutreistaan on siis opittava pitämään, vaikka se tällaisina tuulisina ja tihkuisina päivinä on aivan erityisen vaikeaa.
- käkkäräpää täl kans
Moikka,itselläni on ihan kauheen kihara tukka,ja olen taistellu sen kaa vuosia,mutta löysin hyvän ratkasun siihen,ostin GHD raudan,sillä saa silkkisuoraks tukan ja pysyy tosi hyvin suorana monta päivää,tää rauta on tooooosi kallis,mutta hinna arvonen,se on itseasiassa parantanut mun elämän..
Taistelin aina kaikkien rautojen kanssa,en koskaan saanut sellasta hyvää suoristusta,ja aina kun menin ulos,niin meni 5 minsaa,niin tukka oli taa käkkärä,meni ihan hermot,sitten päätin ostaa tämän raudan,ja nyt kaikki hyvin,suoristan sillä tukkani kerran viikossa,ja se pyys suorana siihen asti kun pesen sen..
Olen ollut hyvin tyytyväinen.. suosittellen sinulle myöskin tätä ghd. - Bemary
käkkäräpää täl kans kirjoitti:
Moikka,itselläni on ihan kauheen kihara tukka,ja olen taistellu sen kaa vuosia,mutta löysin hyvän ratkasun siihen,ostin GHD raudan,sillä saa silkkisuoraks tukan ja pysyy tosi hyvin suorana monta päivää,tää rauta on tooooosi kallis,mutta hinna arvonen,se on itseasiassa parantanut mun elämän..
Taistelin aina kaikkien rautojen kanssa,en koskaan saanut sellasta hyvää suoristusta,ja aina kun menin ulos,niin meni 5 minsaa,niin tukka oli taa käkkärä,meni ihan hermot,sitten päätin ostaa tämän raudan,ja nyt kaikki hyvin,suoristan sillä tukkani kerran viikossa,ja se pyys suorana siihen asti kun pesen sen..
Olen ollut hyvin tyytyväinen.. suosittellen sinulle myöskin tätä ghd.Mulla on ite asiassa tarkotuksena hommata GHD tässä jossain vaiheessa, mut se on opiskelijabudjetille sen verran kovahintainen hankinta, ettei pysty vielä sellaista ostamaan, vaikka mieli kovasti tekisikin ja useista ulkomaisista nettikaupoista niitä saa selvästi Suomen hintoja halvemmalla. Kovasti oon kehuja GHD:n raudoista kuullut, joten se toimii aivan taatusti paremmin kuin nykyinen halpis-Babylissini. :)
Pysyyköhän GHD:lla suoristetut hiukset miten suorina kostealla ilmalla? Babyliss ei ainakaan pysty pitämään pörröefektiä aisoissa, kun on vähänkään sateisempi keli.
Niin ja ois mielenkiintoista kuulla millä muilla konsteilla hillitsette erityisesti KUIVIEN luonnonkiharoiden käkkäräharotusongelmaa, esim. mitä toimivia hiustenhoitotuotteita käytätte? Mulla on ollut apuna Tigin Control Freak Serum, joka toimii varsin kivasti normipäivänä, mut sadekeliä vastaan sekään ei pysty hanttiin pistämään. - Moips :)
Bemary kirjoitti:
Mulla on ite asiassa tarkotuksena hommata GHD tässä jossain vaiheessa, mut se on opiskelijabudjetille sen verran kovahintainen hankinta, ettei pysty vielä sellaista ostamaan, vaikka mieli kovasti tekisikin ja useista ulkomaisista nettikaupoista niitä saa selvästi Suomen hintoja halvemmalla. Kovasti oon kehuja GHD:n raudoista kuullut, joten se toimii aivan taatusti paremmin kuin nykyinen halpis-Babylissini. :)
Pysyyköhän GHD:lla suoristetut hiukset miten suorina kostealla ilmalla? Babyliss ei ainakaan pysty pitämään pörröefektiä aisoissa, kun on vähänkään sateisempi keli.
Niin ja ois mielenkiintoista kuulla millä muilla konsteilla hillitsette erityisesti KUIVIEN luonnonkiharoiden käkkäräharotusongelmaa, esim. mitä toimivia hiustenhoitotuotteita käytätte? Mulla on ollut apuna Tigin Control Freak Serum, joka toimii varsin kivasti normipäivänä, mut sadekeliä vastaan sekään ei pysty hanttiin pistämään.En usko, että raudan merkillä on hirveästi merkitystä kostean ilman kannalta. Suoristuksen yhteydessä käytetyt aineet vaikuttavat enemmän siihen, kuinka suoristettu hius kestää kosteassa.
Oma keinoni pitää hiukset suorina kosteassa/tuulisessa kelissä on käyttää jonkinlaista päähinettä. :) Kivoja hattuja löytyy eri vuodenaikoihin ja siellä alla ei pääse hiukset kikkaroitumaan, jos vaan saa ne sinne mahtumaan. - saa kyllä
siis haloo.... luonnonkiharan saa suoristettua ihan täällä meillä kampaajalla.. enkä puhu nyt suoristuspermiksestä.. on olemassa aine jolla saa esim neekerikiharan hiuksen aivan suoraksi.. tietty siis kasvava hius on sitten taas kiharaa mut kyllä muutaman kuukauden voi nauttia aivan suorista sieleistä hiuksista.. mulla ainakin on monta onnellista asiakasta pääasiassa miehiä jotka ovat onnellisia litteistä suorista hiuksistaan...joten turha on valitella et on pakko elää "kamalien" kiharoiden kanssa...
- olet oikeassa
Ihmettelen sitä, että miksi kiharahiuksiset vihaavat kiharoitaan/laineitaan?
- Frizzy
olet oikeassa kirjoitti:
Ihmettelen sitä, että miksi kiharahiuksiset vihaavat kiharoitaan/laineitaan?
Kiharoitakin on niin monenlaisia. Itsekin olisin kiitollinen ihanista loivista, pehmeistä, tasaisista ja kiiltävistä enkelinkiharoista. Ne saisi kauniisti kiinni ponnarille tai nutturalle.
Toista on säkkäräkäkkärät, epämääräiset kiharat, taipuu minne sattuu ja kostealla ilmalla extrapörröiset. Kauhea homma joka pesun jälkeen, ei voi jättää vaan kuivumaan, tai lopputulos on katastrofi. Vaikea leikata kivan näköiseksi. Yleensä pehko on kuin räjähdyksen jäljiltä. Siksi jotkut vihaavat kiharoitaan.
Joo.. on mullakin kauheet kiharat noissa latvoissa.. vaik leikkasin just ne tulee takasin! yrittänyt lakkaa,hiusvahaa,suoristusrautaa kaikkea! jopa kaikkee noit kolmee yhes.. kaikki vieraatkin kysyy onko noi luonnon kiharat! oikeesti haluisin kans suorat hiukset 8
- monomoi
Minulla on luonnonkiharat, jotka menee AINA korkkiruuveille. En kestä enää. Yritän koko ajan saada suorat hiukset mutta mikään ei auta. Ulos vaan nii siihen loppui suorien hiusten tarina. Miten joku voi sanoa että oikeesti haluis kiharoita? Otsista ei voi leikata, kun aina joku kiehkura estää, ja aamulla täysi hätätila käynnissä. Suihkun jälkeen jos antaa kuivua sellaisenaan niin nousee tosi pahaan kiharaan. JA kaiken lisäksi kiharat kuivuu nopeesti ja pörröisyyttä sähköisyyttä ilmenee koko ajan.
- Vihaaaaaaaaaaan!
Mulla kans kauheet pörrökihrat.. Vaikken kyl viitsi kutsuu niit ees kiharoiks ku ne on sellasii epämääräsii sähköisiä ja hapsottavia haituvia :D Yritän kans suoristaa joka aamu ja jos ei oo kovin kostee ilma ni yleensä ne pysyy (reilun lakkasuihkuttelun avulla) kunnes tulen kotiin :) mut jos on vähänki kosteeta puhumattakaan sateesta ni siinä se sit oli :( kaikki aina kysyy et kui mä suoristN näit ku kiharat on kuulemma hienot mut ne e vissiin oo iknä nähny näit mun "kiharoita" ilman suoristusta =)
- rakastat kiharoita
Et sä oikeesti haluu suorii. Sä rakastat kiharoita. Et vain myönnä sitä. Et myönnä olevas kaunis kiharoilla vaikka oikeesti oot. Ei meidän mielet pahotu, vaikka oot kauniimpi kuin me. Kiharat auki vaa ja menoks.
- vaihetaanko hiuksia
Mä taas tekisin mitä vaan, että mulla ei olis tälläiset AINA sähköiset, rasvaisen näköiset, pään muotoja myötäilevät ohuet hiukset, jotka näyttää oikeasti siltä kuin ne ois liimattu erikeepperillä mun päähän ja kaulaan kiinni.
Sanon vaa, että ole onnellinen niistä kiharoistas. Piste.- et halua ohuita
Täysin suorat luonnostaan ohuet hiukset = helposti rasvoittuvat, todella litteät hiukset = näyttää siltä kuin Oivariinia olisi sivelty päähän.
- m
mulla on oikee viimesen päälle korkkiruuvitukka ja antaa kasvaa ja harottaa niinku on
- 23
kuule ei ne suoratkaan ole mitenkään kivat... Omasta mielestäni kiharat hiukset on tosi kauniit, oli ne sitte lyhyen tai pitkän näköiset ! :) Itse olen ainankin tehnyt tämmöisen havoinnon, että omat suorat hiukseni kasvavat huomattavasti hitaammin kuin kaverin luonnonkiharat. Ehkä kiharapäillä kasvaa nopeemmin ?
Itekki ois tavotteena kerrnakin ihanan pitkä tukka, mutta tää on niin tuskaa odottaa... Ja näitä ei ees saa mitenkään kivasti, vaikka nää onkin suorat niin latava aina kääntyy väkisin ylöspäin enkä saa sitä edes millään suoristusraudalla suoraksi.. Kiharoissa on myös se hyvä puoli, että ne näyttää aina tosi paksuilta! (tai ainankin paksummilta kuin suorat)
- vihata koharoita
Kiharathan ovat aivan ihanat! Mulla luonnostaan.
Miten joku voi tykätä kiharoista? Sori nyt mut mulla on kauheeeet korkkiruuvit ja vihaan näitä hiuksia ihan hirveesti!:( nää on suoraansanotusti järkyttävät:DD mää suoristan joka aamu ja mullaki heti ko meen pihalle niin menee kauheelle käkkärälle.. ja näytän rumalta näil kiharoil oikeesti:( mää en ollu niinku tehny mitään mun hiuksille koskaan, vaan vähä tasottanu latvoista, niin ei nää ollu sillo yhtää melkeen kiharat mutku leikkasin kerroksittain niin tuli yhtäkkiä kauheesti kiharoita!näytän nyt ihan peikolta.. pliis onko jotain aineita jotka pitäis nää suorana vähä kauemminki niinku pihalla xD ?
- Ilovehair
Vähän yleistä höpinää aiheesta :)
Luonnonkihara hius on luonnostaan hyvin kosteushakuinen, ja ulkoilman kosteus (tuuli) vaikuttaa kovasti kampauksen kestävyyteen. Kuivalla pakkassäällä pysyy hyvinkin suoristettuna, kuumalla kostealla kesäkelillä huonommin (puhumattakaan sateesta) Jos rasvoittumisongelmaa ei ole, karheaan hiuslaatuun voi käyttää lähes kuinka heviä hoitotuottetta tahansa, lättänäksi sitä ei saa.
Itse toimin todella voimakkaan (lähellä afroa, värjätty) luonnonkiharani kanssa näin; Malli pysyy takaa niskan tasalla, edestä ja päältä pitkähkö (otsis siis ylettyy suoristettuna suupieliin) Vaihtelevasti takaosaa on kuitenkin kerrostettu runsaastikin, miten milloinkin... Jatkuvassa käytössä on siloittavat pesu/hoitotuotteet, jätän sitten kiharoille, tai suoristan (ei siis värihiusten tuotteet). Huomautettakoon nyt tässä välissä, että kampaajana on todellakin tullut kokeiltua useankin sarjan erilaisia uutuustuotteita lukemattomasti, ja palaan aina hyväksikoettuun vanhaan linjaan...
Suoraa; Kun sää tuntuu kuivemmalta ja tyyneltä, siloittava muotoilutuote ja föönaan hiukset isolla pyöröharjalla mahdollisimman sileiksi (jos on aikaa, kierrän heti föönauksen jälkeen kuiviin hiuksiin vielä jättitarrarullat, sillä jonkinlaista piilokosteutta kuitenkin hiuksiin tahtoo jäädä) Sitten raudan kimppuun: Tukea antava (ei siis hoito-)lämpösuojasuihke, joka suihkaistaan aina suoristettavaan osaan sitämukaa, kun suoristaminen etenee. Koko hiuksiin suihkutettuna tahtoo kuivuessaan vaikeuttaa suoristamista, joten parempi keino lie suihkuttaa aina siihen osaan, jota on suoristamassa. Järjestelmällisyyttä hommaan tuo, jos kiertää aina jo suoristetun osan taas suurelle tarrarullalle "pois muun suoristamisen tieltä". Kun tukka on suoristettu, asetellaan kampaus (tilanteen mukaan, tupeerausta jos tarpeen jne) suihkuttelen hiuslakkaa vaikkapa ensin pää alaspäin, jotta lakkaa menee muuallekin, kuin pintaan. Hetken annan lakan kuivua ja suihkuttelen vielä uudelleen asetellen ja viimeistellen, ja vielä, ja vielä...lakkaa siis :) Merkkejä en tässä mainosta, mutta hiuslakoissakin löytyy ns. kosteussuojan omaavia. Mutta sitten ehkä tärkeimpään, eli:
Kiharoille, kun ilmankosteus/tuuli ym. kiusaa! En edes yritä suoristamista, sillä kiharoille pörrööntyessään suoristettu hius näyttää törkeältä kuivalta hampulta!
Pesen ja hoidan ed. siloittavilla tuotteilla. Lisäksi käytän jotain hiuksiin jätettävää hoitoainetta, mitä milloinkin. Kunnollinen pyyhekuivaus (kuivaa pyyhkeellä ja kampaa, ja kuivaa taas ja kampaa.., jotta liika "valuva"vesi saadaan hiuksista pois) Laitan hiuksiin runsaasti "strong" kampausvaahtoa, ja puristelen ja asettelen kiharat peilin edessä paikoilleen. (tässä kohtaa on kokeiltu toinen toistaa uudempia kiharasuihkeita...ei toimi! Mutta nyt on kyseessä todella voimakas kihara. Loivemmassa laineikkaassa hiuksessa toimineekin) Tämän jälkeen näpit irti hiuksista ! ja tukka saa kuivua aivan rauhassa, ilman föniä, softeria tai edes mitään haromista. Kun tukka on kuiva, haron läpi sormin ja vaihtelevasti pyörittelen kiharan latvoihin vahaa, (joskus jopa jätettävää hoitoainetta) ja TAAS, lakkaan kiharat paikoilleen!
Sen jälkeen tukkaan ei enää kosketakaan koko päivänä. Antaa sataa vaan :)
Näin valitettavasti tukka on "kova" mutta pysyy siistin näköisenä. Itse en ole kokenut hyviksi tuotteita, jotka pitävät hiukset pehmeinä ja liikkuvina, valitettavasti. Ja koska kahdesta pahasta on valittava, pysyy kiharani kauniina, kun tököttiä on niin paljon, että tukka on "kova".
Korostan nyt vielä, että kiharoille jättäessä kaiken tuho on kampa ja harja! Sormin vaan ja hyvät tukituotteet! - ed ...
ja kaivoin vielä vanhan linkin tähän jatkoksi
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8645768#comment-41267863 - opossumm
itse en asu suomessa, täällä paljon paksuja kiharapehkoja.
olen siis kampaajana.
moni asiakas tulee kerran kaksi viikossa föönaukseen.
pestään, kuivataan pyöröharjalla suoraksi (opin vasta täällä taktiikan. koskaan suomalaisessa ammattikoulussa tata opetettu!), sitten vieda ghd suoristetaan. ja ihan sileää kuule tulee. koskaan ei uskoisi että on paksu kikkarapehko alla.
maksaahan se, mutta ihmiset tyytyväisempiä näkojään suoralla tukalla. ja valmiita täällä maksamaan.
hyviä tuotteita on kiharapäille se morroccon oil sarja, metsästäkää netistä? - luonnon_kihara
Juu ei niitä kiharoita kannata vihata. Mulla tukka alkoi kihartumaan murrosiässä enkä sitä silloin osannut käsitellä, joten se näytti todella hirveältä. Suoristin myös hiuksia vuosia ja kokeilin suoristuspermanenttia, mutta ei se hyvältä näyttänyt. Suora ja litteä tukka ei vaan sopinut kasvonpiirteisiini.
Hiukseni ovat mielestäni paljon paremman näköiset nyt, kun annan niiden kihartua. Mitä kiharammaksi saan ne, sitä parempi =) Otsista vähän suoristan, mutta en piikkisuoraksi.
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että on järkevämpää keskittyä saamaan kiharat hyväkuntoisen näköisiksi (kosteuttavia tuotteita,ei hiusten harjaamista kuivana), kuin kamppailla itse kihartumista vastaan. - kiGura
Mulla on luonnonkiharat hiukset ja ne on ihan korkkiruuveilla. Suoristusrautaa ei ole (on, mutta se on niin huono että sitä ei edes lasketa suoristajaksi koska se ei edes suorista suoraa hiusta ?!!?) eikä mikään konsti auta hillitsemään tätä tukkaa.
Haluisin jotain erilaista tehä mun hiuksille ku 4 vuotta oon vaa kasvattanu otsahiuksia ja ollu samantyyline kampaus mut onglema on siinä että jos tekisin jotain radikaalia niin en osaisi hillitä tätä pehkoo tai laittaa hiuksia ja sitte menis taas hermot ! Unelmahiukset olis siis suorat, mut unelma kiharahiukset olis pitkät tummat kiharat korkkiruuveilla paaljon yli olkapään ! :) Mut mitä enemmän hius kasvaa, sitä enemmän se vaan ns. lyhenee ja korkkiruuvit paksunee....... -.-
Ite oon kyl huomannu et kiharia ei kannata harjata. Oikeesti. Kun tuun suihkusta, harjaan hiukset siihe asentoon ku mis ne on yleensä ja aamulla laitan hyvin ja illalla en harjaa. HARJAA käytetää sillon ku tuun suihkusta koska muuten siitä tulee sähköne, kiharat avautuu ja se oikeesti on niin ruman näköstä ! :(
Kosteuttava shampoo ja hoitoaine, ei mieluiten hiuksiin jätettäviä suihkeita tms. Kiharille tarkoitettu muotovaahto on myös ihan hyvä. Ja muistisääntö: Keep it simple ! Näyttää paremmalta kun on helppo ja kaunis kampaus ku joku leijonaharja :)
Mitäköhän asiaa tää mun viesti nyt ajoi puolestaan ? - hiukseni<3itserakas
Mullakin on luonnonkiharat - mutta olen nyt viimeaikoina oppinut pitämään näistä! :)
Ajatus lähti aluksi siitä että en koko kesänä suorista hiuksia.. Aluksi hiukset näyttivät kaameilta.. Ennen suoristusraudan kanssahan sain niistä muokattua kivan näköset. Eli sain tovin niitä hoidella kaikenmaailman hoitoainaiden kanssa ja nyt hiukset eivät ole niin hamput kuin joskus olivat.
Nyt olen huomannut että tälläiset, luonnostaan kiharaan menevät hiukset käyvät minulle paremmin. Turha siis pyristellä niistä irti, koska hiuksillesi et mitään voi. :)
Ja hiuksesi kiittävät takuulla! ;) Mullaki on paksut luonnonkiharat hiukset.. en tykkää ollenkaa-.- Vaikka kuinka suoristan näitä niin ne ei ees sisällä pysy suorassa :( melkeen joka aamu ku meen kouluunki pyörällä niin siinä matkalla ne kerkee menna semmoseks pörröks ja tulee laineita... oon kokeillu jotai suoristussuihketta mut ei auta. Voiko se riippua kans siitä että minkälaisen suoristusraudan omistaa? Mulla on clas ohlsonilta semmonen 19€ perus paska suoristusrauta:D mutta voisko joku kertoo jotai hyviä suoristusrautamerkkejä? ja paljo ne maksaa? koska kun kokeilin kaverin suoristusrautaa niin vaikka oliki kostee ilma niin hiukset pysy ihan suorassa siltiki.. ja varmaan viikon pysyki. ku mun pitää jopa paristi päivässä suoristaa ku nää menee heti kiharalle
- oon kuullu
heips kaikille kikkara päille! kokeilkaapa tälläistä että menette kampaajalle ja pyydätte chi-suoristusta ja chi-hiusten hoito sarjaa. Hyvin toimii ja kestää pitkään. Chi suoristuksessa käytetään silkkiä mutta hinta on kyllä 100-400 euroa:)
- ääh
Onko kukaan kokeillut näitä hiustuotteita: American Crew Curl Control tai JOICO K-PAK Smoothing Balm tai TIGI Bed Head Control Freak Extra Extra Straight ?
Itselläni on punaiset luonnon kiharaiset olkapäähän ylettytvät hirveät hiukset. Haluan saada ne suoriksi! Ehdotelkaa myös muita tuotteita ja nettikauppoja.
Nuo on sivulta:http://www.hiustuotteet.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ViewAction=DetailSearchProducts&ObjectID=1692976&PagerSize=5&Search=SF-AllStrings&SearchString=kiharat - toivoton tapaus
äää mulla on kauheat luonnonkiharat ! ne on sillee takaa lainekkaat ja ihan kivat, mut sit edest ne on sellast pikkust kikkaraa ja menee hermot ! suoristan hiuksii joka aamu , joskus ne pysyy suorin jos oon laittanu hullusti kaikenlaisii suoristavii aineit päähä! mulla on myös sellane ongelma et joskus ku tuun suihkust nii heti seuraavan aamun hiukset näyttää takaa rasvasilt...mulla itellä perus halppis suoristusrauta , oisko jotai neuvoo ? oon ajatellu laittaa sellast permanenttii joka suoristaa kiharoit? toimisko.. auttakaa pliis tai leikkaan kaljuks ja hankin peruukin :D:D:DD
- Kiharat <3
Vitsi, oon kade sulle. Mullaon tälläset suorat ja tylsät hiukset. Vaihetaaks?
- Amandine
Mulla on kiharat hiukset, mitkä joudun harjaamaan "monessä erässä". Kiharia hiuksia on mutenkin vaikea harjata ja itse halusin kokeilla vielä hiusten värjäämistä. Ammoniakki vahingoitti hiuksen rakennetta niin että ne olivat kiillottomat ja kuolleet. Joten annan värjäämisen olla.
- kiharakissa
Se on ihan tutkittu juttu että suorahiuksiset tahtoo yleensä kiharoita ja kiharahiuksiset suoria. :) Mä valitettavasti kuulun tähän kihara porukkaan. Mielestäni kiharat on kivat mutta kun ne rajoittaa hiustyylejä joita itse haluaisin kokeilla. :)
- kiharahkot
Minulla on takaa loivat laineet, edestä kiharammat, mutta kiharuus ei ala heti juuresta, ja edessä voimakas pyörre. Pitkinä eivät kiharru yhtä paljoa. Meni kauan ennen kuin löysin toimivan mallin ja opin niitä laittamaan. Jossain vaiheessa suoristin tai föönasin niitä paljon. Sitten palasin "juurilleni". Kasvatin oman värin, leikkautin hyvän mallin (puolipitkät, vähän kevennetyt) ja voilá, kiharat alkoivat näyttää aika hyviltä. Värjäämättöminä hiukset kihartuivat kauniimmin, mitä en ollut ennen tajunnut! Yksi kaveri sanoi että ne näyttävät kevyemmiltä luonnollisina. Ongelmana oli, että tällaiset hiukset eivät ehkä ole olleet kovin muodikkaat varsinkaan kun olin teini. Niistä tuli mieleen -70-luku ja ne näyttivät muka "tyhmiltä" ja "liian kilteiltä" omasta mielestäni. Ihmiset joskus ennen kysyivät että mikset pidä kiharana ja vastasin, että te ette tiedä millaiset ne oikeasti on, ne ei ole kunnolla kiharat :D Sitten hyväksyin sen, että hiusten ei tarvitse olla aina täysin kiharat tai suorat, ja löysin sopivat kampaukset. Oikeastaan nämä on aika muuntautumiskykyiset. Jos hiukset menevät miten haluavat niin entäs sitten. En ole enää niin kontrollifriikki kuin nuorempana. Oikeasti luonnollisuus on aina kaunista ja muodikasta.
- Kikkarakakkara :)
Mullakin on luonnonkiharat ostin ison remington suoristusraudanhttp://www.verkkokauppa.com/fi/product/37275/cvctq tollassen ja kyl pysyy suorina kokopäivän :) käyttää viel muotovaahtoo niin ei tuu :)
- jee:))
Minä en pidä lainkaan kiharoista ...Kun en omistatnut suoristus rautaa viel minua pidettii rumana.. :// mutkun hankin suoristus raudan pojat eivät enää niin sano rumaks :)) mutt ainoo ongelma on et hiukset menee aina ihan kikkuralle ku meen ulos :((
- Kiharat suoriksi
Kiharat saa suoriksi sellasella tuotteella kun "Just for Me Texture Softener". Se maksaa noin 10€ tosi helppo käyttöinen (eka kerta meni helposti kun YouTubesta pari ohjevideota katoin) ja vaaraton vaikka siinä paljon turvallisuus ohjeita onkin. Itsellä meni noin 15min koko prosessiin (lyhyet hiukset) ja nyt pysyy suorana kunnes uudet hiukset kasvaa. En tiedä montaa paikkaa mistä tota tuotetta sais, varmaan voi netistä tilata, mutta helsingin sörnäisistä yhdestä Afrikkalais kampaamosta löytyy.
- curls ARE pretty<3
itselläni on luonnonkiharat hiukset, ja osaan kyllä iloita niistä! luonnostaan suorat hiukset ovat usein(melkein aina) sähköiset, ohuet, latteat ja päänahkaan kiinni liimautuneet. tälläisten hiusten omistajat kamppailevat juuri latteutta vastaan. useimmiten he vain tupeeraavat hiuksensa, ja sehän vasta kamalalta näyttää!
mielummin tuuheat hiukset! ja varsinkin sinunkaltaisillasi ihmisillä joilla on todella kiharat hiukset, suosittelen että kiharrat hiuksesi suoristamisen sijaan. itse kiharran päivittäin, ja omasta mielestäni hiukseni ovat paljon kauniimmat kuin suorahiuksisilla, joiden hiukset ovat kuin lankaa päässä! ja jos vierastat kiharoita, mieti nyt keillä kaikilla kuuluisilla ja kauniilla naisilla on kiharat! marilyn monroe, elizabeth taylor jne...
ps. käytän itse remingtonin kiharrussauvaa, osoittautunut parhaaksi käytössä:)http://fi.remington-europe.com/women/haircare/stylers/pearl-wand-ci95.html ja jos haluat kainiit ja muhkeat laineet, suosittelen tätä http://fi.remington-europe.com/women/haircare/stylers/pearl-pro-styler-ci9522.html ja voithan käyttää myös kreppirautaa!:) - Ärgh
Minäkin omistan luonnonkiharat mitkä ovat siis suoraan sanoen yli paksut! Olen joskus jopa uhonnut leikauttaa pollkkatulaksi mutta eipä se mitään auttanut. Käytän suoriatusrautaa usein, mutta pelkään niiden kuivuvan vaikka kuinka laittaisin suoristusainetta....!
- vetyrotta
JOS MULLA OLIS PITKÄ TUKKA NIIN TAHTOISIN SEN OLEVAN KIHARA, älkää suoristako kiharia tukkianne, ne on musta kauniita, mulla itellä on suorat ja haluan kiharan pitkän tukan jos semmosen hankkisin. mutta mulle ei sovi pitkä tukka :(
- KikkuraPää
Heips! :3 Mullakin no suht koht kiharat hiukset :D mul kans joku 20e perus suoristusrauta eikä se oikein auta pysyy hetken suorina ja si taas kihartuu pienenpänä mul oli ihan kiharat ny alkanu vähä tasottuu :D suoristan joka aamu ja jos en ehdi niin laitan vaan kiinni.. sateisellä kelillä kyl menee kiharalle ja oon miettiny mikä auttas :/ jossai sanottiin et jos hiukset on pitkät niin ei jaksa enään kihartuu :D ajattelin kasvattaa mut sikku mu hiukset oli siin yli olkapäiden niin oli iha kamalat Dx kasvatus vaihe on kamala muttta sikku pitkät ni varmaa tosi kivat :) Mut ny mul on olkapäihin ja noh kai ne ny kestää... :D
- brunette97
täälläkin neitokainen taistelee kikkuroiden kanssa. ei ole yhtään kivaa rakastaa suoria hiuksia kun ei semmoisia omista, vaan tämmösen karmivan pehkon.
moni varmaan olis onnellinen siitä ettei hiuksia koskaan tarvis kihartaa, kun ne on aina rullalla ihanku kiharrintikulla olis laitettu, toisinku minä. suorat hiukset on ollu mun pienen iän aikana suurin toive,,
onko tuo totta, että jos hiukset on pitkät ja 'raskaat' niin ne ei enää jaksa kihartua (ainakaa näi voimakkaasti) ? jos pitää paikkansa nii eipä täs muuta ku kasvattelemaan vaan.. - c|:
Mulla on luonnostaan sellaset korkkiruuvikiharat ja jos niitä leikkaa vähänkin liikaa niin ne kerääntyy pään ympärille sellaseks afroks... ja ku laitan poninhännälle, nii sitten se kampaus räjähtää sillein että kiehkuroita menee joka puolelle ja se näyttää kamalan rumalta... sitten ku hiukset kasvaa taas pitkiks nii sitten menee vähän enemmän laineikkaaks, paitsi että yhä ne otsakiehkurat sojottaa....
TAKKUJA ON PALJON!
Vapaina näyttää aika kivalta(: - Directioner12v. Girl
Sama mulla,mä vihaan niit,oon suoristanu niit ainaki 4 vuotta, oon kokeillu shamppoita ; Tresemme keratin smooth, garnier joku 3 öljyy, eikä mikään auta,jos suoristan ne ei kestä.....oon jo uhkannu et leikkaan kajuks :D
- Kiharapää
Voin sanoa kaikille piikkisuorat ja sähköiset hiukset omistaville, että aamutoimissa kiharat hiukset ovat aika hankalia tapauksia. Jos pistää nutturan tai poninhännälle hiukset, voin sanoa, ettei ainakaan minun tapauksessani ole kauhean upea ilmestys. Ja jos taas nukkuu hiukset auki, olen aamulla entistä pahempi käkkäräpää. Suurin osa kiharista haaveilevat ihmiset ovat nähneet paljon kiharrus- ja muotoiluraudoilla tehtyjä kiharoita. Luonnonkiharat eivät tuskin kenelläkään ole niin symmetrisen täydelliset, mitä raudoilla muotoillaan. Tietenkin on poikkeustapauksia, joilla ei ole joka suuntaan sojottavia hiussuortuvia ja pörröistä linnunpesää pään päällä, vaan kauniit laineilevat enkelikiharat. Mutta loppujenlopuksi yritän ajatella positiivisesti, sillä kiharat ovat paljon persoonallisemmat - kenelläkään muulla ei ole läheskään samanlaista pehkoa kuin itsellään!
- SjKah
Itelläki luonnokiharat. Vihaan omii hiuksiani kun aina nää kiharat on nii rumat eikö pysy ikinä alhaalla :( yrittäny suoristaa mut ei pysy jos sataa tai tuulee :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan493202Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282919- 1212336
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111346
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802