Otin toissapäivänä tatuoinnin selkään. Mahdollisena ongelmana on se, ettei rasva imeydy mustekohtiin? Onko se ihan normaalia? Olen käyttänyt niin bebanthenia kuin helosania, mutta molemmilla tuntuu olevan sama vaikutus -rasva kuivahtaa mustekohtien päälle.
Tatuoinnin rasvauksesta
3
680
Vastaukset
- ex-rasvaaja
Kyllä mullakin aikanaan rasva kuivahti paakuksi tatuoinnin päälle. En sen enempää kiinnittänyt huomiota oliko musteen kohdalla, saattoi olla.
Sitten kun iho alkaa parantua ja rupi lähteä, niin rasva imeytyy 'paremmin'.
Muste itsessään ei ime voidetta - se ei ole elävää kudosta niin kuin iho. Eikä musteen edes ole tarkoitus imeä voidetta. Voitelun tarkoituksena on hoitaa ihon pintaa, ei tatuointia eikä taatusti mustetta.
Kun voitelet ahkerasti, kuvan päälle ei tulee kuivaa rupea, vaan voiteiset rupipallot tipahtaa itsestään ihon paranemisen myötä. Kun haava rupeutuu, rupi imee tietyn määrän kosteutta. Se voide, mikä ei imeydy rupeen, jää kuivan oloiseksi paakuksi ihon pinnalle.
Jos et voitele riittävästi, ruvet pääsevät kuivumaan ja saattavat repiä haavoja auki. Tästä seuraa arpikudosta. Voitelu estää myös ihon kiristyksen ja sitä kautta ehkäisee kutinaa.
Ei ole väliä veteletkö tatskan päälle Helosania vai Bepanthenia ('vaalenpunainen' Bepanthen, on voiteista rasvaisin). H ja B ovat runsasrasvaisia voiteita ja imeytyvät hyvin ja mutta riittävän hitaasti. Tavalliset kosteusvoiteet eivät ole riittävän rasvaisia ja ne imeytyvät liian nopeasti -> rupi kuivuu.
Helosanin ja Bepanthenin ero on siinä, että Bepanthen on lääkevoide, ja sen teho on tutkittu (Vnr-koodi löytyy kaikista lääkkeeksi luokiteltavista tuotteista).
Helosan taas on sekä ihmisillä että eläimilllä käytetty ihovoide (ei lääke).
Bepanthen saattaa nopeuttaa ihon paranemista, sillä se on tarkoitettu ihovaurioiden hoitoon. Itse käytin aikanaan Helosania, ja tatuointi parani hyvin ilman arpea.- Wendye
Kiitos tästä informaatiopaketista. :)
- tatuoinnille
Wendye kirjoitti:
Kiitos tästä informaatiopaketista. :)
Mun mielestä tatuoinnin rasvaukseen kaikista paras on After tattoo lotion! Itse olen sillä rasvannut ja ei ole rupea tullut ollenkaan. Silloin kun käytin Helosania ja Bepanthenia rupea muodostui aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087