Staffpoint

Tottako?

Sivustollaan Staffpoint mainostaa itseään todella hyvänä ja kannattavana työnantajana. Pelkkiin mainoksiin en halua uskoa, sillä työntekijöiden suusta totuus parhaiten kuuluu. Miten on: Onko Staffpoint niin hyvä työnantaja kuin mitä sanoo olevansa?

77

22219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MaJunior

      Kun menin työhaastatteluun, joku geelitukka-jani-petteri sano, että sen pitää käydä noutamassa silmälasinsa optikolta. Käski tulla tunnin päästä uudestaan. Kun minä tulin uudestaan, niin se oli ihan pallo hukassa ja kyseli niitä näitä tyhjänpäiväisiä, aivan spede tyyppi.

      Varsinainen työ on perus-vuokrafirma-työtä. Maksetaan alinta mahdollista palkkaa ja lisissä ja lomissa tingataan. Kenkää voi tulla koska vaan.

      • juttu!

        Kuulostaa niin kummalliselta haastattelulta, etten tiedä, itkeäkö vaiko nauraa... Millaisia kokemuksia muilla on Staffpointin työhaastatteluista?


      • hmm98
        juttu! kirjoitti:

        Kuulostaa niin kummalliselta haastattelulta, etten tiedä, itkeäkö vaiko nauraa... Millaisia kokemuksia muilla on Staffpointin työhaastatteluista?

        Itse olin työhaastattelussa kolmisen viikkoa sitten. Se oli ihan jees juttu. Todettiin siinä sitten että lähi citymarketiin vaan hommiin kun ne sai nyt muurit murrettua ja keskon suurimpaan yksikköön vuokralaisia sisään, hyvä TE staffilaiset, saavutus sinänsä. Olin sitten sen nelisen päivää "harjoittelemassa", vaikkakin olen kaikki k-yksiköt läpikäynyt ja harjoittelu olikin vain viitteenä paperilla... Noooh, nyt ollaan sitten toista viikkoa taas työtä vailla, ottaahan kesko töihin vasta kun puolet porukasta makaa possunuhassa kotona tai kun talon sisäiset tuuraajat on kulutettu siihen pisteeseen ettei muista enää nimeänsä katsomatta nimikylttiinsä. No tää on ihan ok mulle, mutta se mikä ottaa pannuu ihan komeesti on se, että minulta on heivattu tähän päivään mennessä viimeisestä työpäivästä sittarissa lukien 12 työvuoroa sivu suun kilpailijan leivissä... Minä en siis täys-pätevänä saa tehdä töitä noin 15km päässä S-ryhmälle, koska olen ilmoittanut kiinnostukseni keskon paikkoja kohtaan.... Jos staffi tekee rahaa minulla, niin miksi minä en saa tehdä rahaa staffilla... en mä mitään lomaa ajatellut pitää staffpointin leivissä, päin vastoin, pakosta menin ekaan firmaan johon pääsin. Ja sitten vielä kannanotto staffin suosikkireploihin: "Työnantajan kynnys ottaa vuokratyöntekijä on paljon suurempi kuin joku kadun tallaaja". Joo o. niin on! Ja mistähän lie johtuu kun nää firmat pommittaa ja hyvä kun ei pakota ottamaan työntekijöitä itseltään, entisellä työnantajallani oli taskussa seitsemän firman kortit erään perjantai-illan jälkeen... Kyllä se on niin päin, että me jotka haluttais olla riippumattomia työnhakijoita on pakotettu ajautumaan jollekkin firmalle listoille pyörimään. Onnea vain meille, jotka tahtois tehdä laadukasta vakituista työtä, ihan omin avuin ja ansioin!!!


      • Sinne vaan staffille duuniin. Sairaspäivistä ei makseta penniäkään, ja puhelin vaihde maksaa 1.50€/min ja soittamalla on ainut tapa saada heihin yhteyttä. Silloinkin puhelimeen vastaa epätevä ihminen joka kuvittelee olevansa korkeamassa asemassa kuin sinä. Ja tiuskii sinulle puhelimeen, länkyttää taukoamatta eikä edes kuuntele asiaasi.

        Jos satut korjaamaan häntä silloin huudat tai käyttäydyt epäasiallisesti. Ja todellisuudessa olet vain pyytänyt häntä kuuntelemaan asiasi loppuun saakka.

        Rekrytoinissa poljetaan juuri valmitunut maan rakoon ja sanotaan et voi itseäsi ammattinimeelläsi kutsua koska et ole tarpeeksi pätevä!


        V***u terve mikä pulju!


      • Lassukka
        end_91 kirjoitti:

        Sinne vaan staffille duuniin. Sairaspäivistä ei makseta penniäkään, ja puhelin vaihde maksaa 1.50€/min ja soittamalla on ainut tapa saada heihin yhteyttä. Silloinkin puhelimeen vastaa epätevä ihminen joka kuvittelee olevansa korkeamassa asemassa kuin sinä. Ja tiuskii sinulle puhelimeen, länkyttää taukoamatta eikä edes kuuntele asiaasi.

        Jos satut korjaamaan häntä silloin huudat tai käyttäydyt epäasiallisesti. Ja todellisuudessa olet vain pyytänyt häntä kuuntelemaan asiasi loppuun saakka.

        Rekrytoinissa poljetaan juuri valmitunut maan rakoon ja sanotaan et voi itseäsi ammattinimeelläsi kutsua koska et ole tarpeeksi pätevä!


        V***u terve mikä pulju!

        juu staffi toimii hyvin keikarimaisesti näiden sairauspäiväpalkkojen suhteen,,,kelpasi sairaustodistus kyllä jolla saivat KELA:ta työnantajan osansa takaisin, mutta ilmoittivat kun penäsin omia sairausajan palkkoja että oltava työssä 3 kuukauden aikana riittävä tuntimäärä jotta hyväksytään palkallinen sairastaminen. Staffilla myös työsopimuksissa kaupanalalla työskentelevillä lausuma että asiakaspalvelutyössä et saa panna hanttiin tahi antaa suullista mielipidettä vaikean asiakkaan kohdatessa,,,"otettava kaikki vastaan" mitä asiakkaan suulävestä irtoaa....Älkää ottako hyväuskoiset nuoret tahi vanhemmat vastaan töitä näistä vuokratyötunkioista,,,jos haluatte pitää edes jonkunmoisen omanarvontunnon ja luottamuksen työelämään.


      • Anonyymi
        juttu! kirjoitti:

        Kuulostaa niin kummalliselta haastattelulta, etten tiedä, itkeäkö vaiko nauraa... Millaisia kokemuksia muilla on Staffpointin työhaastatteluista?

        Perseestä!!!


      • Anonyymi
        Lassukka kirjoitti:

        juu staffi toimii hyvin keikarimaisesti näiden sairauspäiväpalkkojen suhteen,,,kelpasi sairaustodistus kyllä jolla saivat KELA:ta työnantajan osansa takaisin, mutta ilmoittivat kun penäsin omia sairausajan palkkoja että oltava työssä 3 kuukauden aikana riittävä tuntimäärä jotta hyväksytään palkallinen sairastaminen. Staffilla myös työsopimuksissa kaupanalalla työskentelevillä lausuma että asiakaspalvelutyössä et saa panna hanttiin tahi antaa suullista mielipidettä vaikean asiakkaan kohdatessa,,,"otettava kaikki vastaan" mitä asiakkaan suulävestä irtoaa....Älkää ottako hyväuskoiset nuoret tahi vanhemmat vastaan töitä näistä vuokratyötunkioista,,,jos haluatte pitää edes jonkunmoisen omanarvontunnon ja luottamuksen työelämään.

        Ja jos olet 6 päivää poissa/sinulle ei tarjota työvuoroja, katkee oikeus työterveyshuoltoon. Sen jälkeen pitää tehdä taas 6kk töitä, että olen oikeutettu työterveyshuoltoon..


    • Staffpoint

      jotakin, mitä ei muilla vuokrafirmoilla ole tarjottavanaan?

      • Enila

        Eipä juurikaan. Saman tyyppiset hommat, sama palkka ja lomarahat palkassa. Niinkuin muissakin.


      • juuri!
        Enila kirjoitti:

        Eipä juurikaan. Saman tyyppiset hommat, sama palkka ja lomarahat palkassa. Niinkuin muissakin.

        Asia on juuri näin, ja jos heidän työnhakijakseen eksyy, kannattaa kelpuuttaa vain säännöllinen työ. Keikkatyö on todella epävarmaa ja väsyttävää ja vaikeuttaa suunnitelmien tekoa.


      • Kokemusta on
        juuri! kirjoitti:

        Asia on juuri näin, ja jos heidän työnhakijakseen eksyy, kannattaa kelpuuttaa vain säännöllinen työ. Keikkatyö on todella epävarmaa ja väsyttävää ja vaikeuttaa suunnitelmien tekoa.

        Et olisi voinut puhua enempää totta.


      • 436t42gsd
        Kokemusta on kirjoitti:

        Et olisi voinut puhua enempää totta.

        jäi lomakorvausprossa väärin ja muitaki saamatta. 3 eri satsii kerjäsin jälkeenpäin.


      • pettynyt..
        juuri! kirjoitti:

        Asia on juuri näin, ja jos heidän työnhakijakseen eksyy, kannattaa kelpuuttaa vain säännöllinen työ. Keikkatyö on todella epävarmaa ja väsyttävää ja vaikeuttaa suunnitelmien tekoa.

        Just reilu kuukausi sitten pääsin töihin staffpointin kautta erääseen yritykseen (kuten myös 9 muutakin henkilöä). Kaikille sanottiin, että pyritään pitään ne tunnit siinä n. 37h/vk. Käytännössä homma menikin niin, että niitä töitä ei riitä ku parille tyypille ja ei varmaan ees tota luvattua tuntimäärää. Niin kyrsii tollanen, ku luvataan tunteja ja sitten niitä ei saakaan. Ylipäätään toi työvuorojen kyttääminen netissä ja niiden saanti on ihan mahdottomuus ja itteeni stressas tosi paljo, ku ikinä ei tiennyt, että onko töitä ens viikolla vai ei.


      • Smalia
        pettynyt.. kirjoitti:

        Just reilu kuukausi sitten pääsin töihin staffpointin kautta erääseen yritykseen (kuten myös 9 muutakin henkilöä). Kaikille sanottiin, että pyritään pitään ne tunnit siinä n. 37h/vk. Käytännössä homma menikin niin, että niitä töitä ei riitä ku parille tyypille ja ei varmaan ees tota luvattua tuntimäärää. Niin kyrsii tollanen, ku luvataan tunteja ja sitten niitä ei saakaan. Ylipäätään toi työvuorojen kyttääminen netissä ja niiden saanti on ihan mahdottomuus ja itteeni stressas tosi paljo, ku ikinä ei tiennyt, että onko töitä ens viikolla vai ei.

        onko kellään tuetoa verono oikausuista staffoointilla!!??? Mulle luvattiin oikaidta 39 euron maksua vastaa/ palkka jakso! Kodka verokortti myöhösty kun olin auna töissä ja sit sairastuin pedinpohjaan kuuksudeksi, niin en voinut toimittaa aikausemmin! Nyt ne ei meinaa enään oikausta edes msksua vastaan ko sanoin asueaslomalla itseni irti, ko palkka ei tullut oikein!!!


    • varastotyöntekijä

      HYVÄÄ: Töitä sai Staffpointilta nopeasti, parissa päivässä, ja uusia töitä myös nopeasti edellisen loputtua.

      HUONOA: Työtodistuksia en ole saanut. Myös palkanmaksuissa oli joillain kuulemma ongelmia, eivät olleet saaneet oikeaa määrää palkkaa. Palkka siis kannattaa aina laskea...

    • lahjoja...

      Minulla on hieman ristiriitaisia ajatuksia siitä, että Staffpoint ei tänä jouluna lähettänyt edes korttia. Firma sanoi käyttäneensä lahjansa hyväntekeväisyyteen. Tottahan toki rahat menevät hyvään ja tärkeään tarkoitukseen, mutta missä Staffpoint olisi ilman työntekijöitään?? Toisaalta työntekijöiden tyytyväisyys on tärkeää aina, ei pelkästään jouluna.

      On tuntunut hyvältä saada Staffpointilta ainakin joskus kiitosta hyvin tehdystä työstä. Silloin olen tuntenut, etteivät pidä työssä jaksamistani itsestäänselvyytenä. Tyhjää parempi, vaikka Staffpoint ei palkitsekaan työntekijöitään. Firman kautta olen helposti työllistynyt kaupan alalla. Kuitenkin löytäväni jonain päivänä epävarman keikkatyön tilalle vakityön.

      • Tarkoitin,

        että toivon löytäväni jonain päivänä epävarman keikkatyön tilalle vakityön...


      • Utelias...
        Tarkoitin, kirjoitti:

        että toivon löytäväni jonain päivänä epävarman keikkatyön tilalle vakityön...

        Voisitko edellinen kirjoittaja tai joku muu asiasta tietävä kertoa, että miten olette saaneet työstänne palautetta? Siis puhun nyt keikkakassoista. Varaatteko itse soittamalla työvuoroja vai odotatteko, että staffilta soitetaan teille? Entä kun netissä on StaffBookissa ne avoimet työvuorot niin paljonko teillä niitä avoimia vuoroja on siellä näkyvissä? Mulla on ihan pari vuoroa vain, ja epäilen etten oo pärjännyt työssä hyvin koska buukattavia vuoroja on niin vähän tarjolla.


      • Edellinen...
        Utelias... kirjoitti:

        Voisitko edellinen kirjoittaja tai joku muu asiasta tietävä kertoa, että miten olette saaneet työstänne palautetta? Siis puhun nyt keikkakassoista. Varaatteko itse soittamalla työvuoroja vai odotatteko, että staffilta soitetaan teille? Entä kun netissä on StaffBookissa ne avoimet työvuorot niin paljonko teillä niitä avoimia vuoroja on siellä näkyvissä? Mulla on ihan pari vuoroa vain, ja epäilen etten oo pärjännyt työssä hyvin koska buukattavia vuoroja on niin vähän tarjolla.

        Kauanko olet työskennellyt Staffilla? Itse olen ollut staffina lähes 1,5 vuotta.

        Älä syyllistä itseäsi siitä, että vuoroja tosiaan on välillä vähän tarjolla. Myymälöiden tarpeet vaihtelevat. Staffpointiltahan eivät ole sanoneet, että jotain olisi vialla? Pidä sitä hyvänä merkkinä. Kysymällä rakentavaa palautetta sitä varmasti myös saat.

        Tsemppiä!


      • hggggggggggggggggg

        Sama täällä varamiespalvelussa.ei toivotettu edes hyvää joulua.


    • ana_1983

      Hei,
      laitan tämän tännekkin...

      Olin töissä staff pointin kautta huoltoasemalle. Palkka toimi, mutta kirjallista sopimusta en saanut..(?)
      Ilmoitin työnantajalle että vähin tunti määrä on 80 tuntia kuukaudessa jotta tulen toimeen työpaikalle oli matkaa 50 kilometriä joten muutaman tunnin vuoksi ei minun kannata tulla.
      Kesä meni hyvin ja jatkoa luvattiin lokakuussa kuitenkin ilmoitettiin työvuoro listassa yhtä äkkiä että koko kuussa työ päiviä oli vain 4! eipä sillä paljon vuokria maksella.
      Otin yhtettä staff pointtiin, ilmoittivat että voin irtisanoa itseni jos haluan, jos en suostu jäämään tuolla tuntimäärällä... no työkkärissä kun kävin niin irtisanomisestahan tulee tietty 2 kuukauden karenssi... että sitten ollan ilman rahaa 2 kuukautta...

      mitä opimme tästä:
      - aina kirjallinen työsopimus!
      - vaatikaa työsopimukseen aina minimi tunnit!

      Onneksi sain toisen työpaikan huh!

      Tsemppiä kaikille, ja ainahan sitä kantapään kautta oppii!

      • Huh!!!

        Huh mikä kokemus!! Noiden konsulttien olisi joskus hyvä itsekin kokeilla vuokratyöntekijän asemassa toimimista. Kuinka itse suhtautuisivat, jos kuukaudessa olisi mahdollisuus vain neljään työvuoroon?? Tilanteen valjetessa olisi mielestäni pitänyt tarjota sinulle muuta tehtävää ABC:n rinnalle. Onneksi kaikki kuitenkin on nyt hyvin sinulla!


      • minimorris
        Huh!!! kirjoitti:

        Huh mikä kokemus!! Noiden konsulttien olisi joskus hyvä itsekin kokeilla vuokratyöntekijän asemassa toimimista. Kuinka itse suhtautuisivat, jos kuukaudessa olisi mahdollisuus vain neljään työvuoroon?? Tilanteen valjetessa olisi mielestäni pitänyt tarjota sinulle muuta tehtävää ABC:n rinnalle. Onneksi kaikki kuitenkin on nyt hyvin sinulla!

        miten on jos jää staffilta pois onko jotain vaateita jos siirtyy asiakkaan palvelukseen


    • jack134

      Olin noin yli vuoden Staffpointin listoilla ravintola-puolella.Kokemuksieni perustella voisin päätellä,että Staffilla on jonkinlainen "musta lista' työntekijöistä,jotka kieltäytyvät tekemästä tarjottua vuoroa,vaikka se olisi mahdotonta esim kulkuyhteyksien takia! ja sitten ei enään tarjota vuoroja kun on tälle listalle joutunut.

      itse tein aina työni moitteettomasti,en ollut myöhässä ja tein kaiken minkä sovinkin! niihin vuoroihin johon sanoin ei,todellakin en voinut mennä.Tästä kaikesta kiitoksena Staffpoint otti minulta pois oikeuden bookata(staffbookin kautta) itse vuoroja joka minulla aina oli ennen.Tämä oli jo liikaa.

      myös kommunikaatio Staffiin päin on olematonta,tulee vain tekstari,tai soitto joltain ja sitten pitäisi mennä töihin.Staff ei kerro mitään syitä mihinkään jos sitä heiltä erehtyy kysymään.Esim miksi ottivat minulta bookkauksen pois jne..valittelevat vain,että oho! ompa ikävää,että et saanut haluamiasi vuoroja,no en kai niitä saanut kun,ette niitä anna enään bookata.

      palkan kyllä maksoivat ajallaan,tämä onkin ainoa plussa minkä voin heille listata.Muuten en suosittele keikkatyötä kenellekkään en minkään firman leivissä.

      • Staff...

        Staffihan kirjoitti keikkatyöntekijöilleen juuri sähköpostia, jossa sanoi voivansa ottaa näiden näkyvyyksiä pois, jos nämä kerta toisensa jälkeen jättävät vastaamatta puhelimeen. Hassua kyllä, kännykkääni soitetaan usein juuri työvuoroni kuluessa... Staffpoint harvoin muistaa työntekijöitään muutoin kuin työtarjouksilla. Minua kohtaan toimistolta päin on kuitenkin toimittu melko avoimesti. Viimeistään ottaessani yhteyttä Staffpointiin olen myös saanut vastauksia kysymyksiini. Eli se, millaisen kuvan yrityksestä saat, riippuu varmasti osittain siitä, kenen kanssa asioit.


    • ei ole!älä usko!

      • kukahan valitsee ne tyypit jotka eri vuokrafirmoilla ovat töissä/ne jotka ovat yrittäjinä siinä kuka valvoo heidän pätevyyttä kyseiseen ammattiin.voisi muutaman valitun sanan vaihtaa...kauttaaltaan epäpäteviä.ainoastaan yksi varamiespalvelun pitäjä ollut normaali ihminen kaikkine joululahjoineen ja muistamisineen.yksi hyvä esimerkki...juurikin ne geelillä sliipatut hiukset,muka kiireinen tyyppi ja työhastattelu...kyseli asiaankuulumattomia kysymyksiä ja kun soitto tuli töihin en päässyt kyseli että oisko sulla kavereita jotka haluais lähtee töihin,olin ihmeissäni ja vastasin ei...siitä kului kaksi viikkoa niin toisen firman kautta pääsin lähes normaali töihin....soitti se geelipää seuraavana päivänä että son kuule sellanen homma että et saa mennä enään töihin minkään muun firman kautta tai hän ottaa virkavaltaan yhteyttä, sieltä tuli muutama uhkaus soitto senkin jälkeen mutta naureskelin vaan sille luuriin sen ekan järkytyksen jälkeen...kaverille se soitteli kans aikansa ja niihin mejän työpaikkoihin,valehteli tietämättämme että emme tule enään töihin ja että kun töistä pääsee niin kuskata se kotia samalla,mitä muuta lie mielessä,mutta kyytiä se ei saanu.


    • kissankello4

      Ihmettelen sitä, miksi Staffpointilta tulevissa tekstiviesteissä, sen jälkeen kun keikka on vahvistettu, lukee täsmälleen sama asia kuin silloin kun keikkaa on tarjottu. Eli että "keikka tarjolla siellä ja siellä". Minusta olisi selkeämpää, jos sen jälkeen kun on varannut keikan siitä tulisi viesti, että "keikka vahvistettu". Esim. näin. Itselläni ei ole myöskään netissä staffpointin tunnuksia ja vuoroja, jotka olen varannut, näkyvillä, koska yritys jossa teen töitä on vain ulkoistanut keikkojen välityksen Staffin kautta.

    • lulin

      Meneekö joku määrä palkasta staffponitille? Kaveri väitti et 10% palkasta vähennetään, täytyuhän näidenkin tienata. Pitääkö paikkaansa?

      • LongStaff

        Höpönlöpöä. Palkasta ei kukaan ota mitään. Paitsi verottaja. Ai niin, osa menee eläkkeeseen ja vähän muutakin. Kyllä tuo asiakasyritys siitä Staffille maksaa että saavat työntekijän.


    • filunki

      Käski laittaa nettiin CV:n. Olisi siellä 6kuukautta tms jonka laki sallii. En todellakaan talleta epämääräisten toimijoiden palvelimelle omia tietojani. Työhaastattelussa piti näyttää työtodistukset jotka erään lakeuksilla sijaisevan kaupungin paikallispäällikkö skannasi omalle tietokoneelleen "sisäiseen käyttöön". 'Mihin sä ne tallensit?' '-Täh?' 'Mihin?' '-Tiedostoon koneelle.' 'Kuinka kauan ne siellä on ja kenenkä koneelle ja kuka pääsee selaamaan? Et pyytänyt lupaa.' '-No kun se netin häviää 6kk:ssa.' Juu, teki myös luvatta julkisen staffpoint-cv:n salaisen luvatta skannatun lisäksi. Arvaatte varmaan pääsinkö hommiin kun kaveri kiersi lakia ja otti sisäiseen arkistoon. Työhakemusten lähettäminen niin ja näin: ei voi tietää mihin henkilökohtaiset tietosi päätyvät. Tänä päivänäkään en tiedä missä staffpoint-tietoni seilaa. Puhelinmarkkinointi ainakin alkoi pommittamaan. Ehdotan kaukaa kiertämistä. Lupais 15eur/h ja ylityötä niinpaljon kuin jaksaa ja ylityöprossat. Edelleenkin hakee ei-työtä vieroksuvia. Asenne kohdallaan.

    • ensuosittele

      Kiinnostaisi ainakin tietää, millaista porukkaa siellä palkanlaskennassa oikein istuskelee. Ei riitä yhden käden sormet laskemaan, kuinka monta kertaa lisät on laskettu väärin tai jätetty kokonaan maksamatta ja uutuutena satuin huomaamaan, ettei palkasta osata laskea kyllä oikeaa siivua verottajallekaan.

      Työtyytyväisyyskyselyn tuloksia en nähnyt ikinä missään, miksiköhän? :D

    • B.Eng

      Paha maku jäi suuhun. Kesken kaiken muuttuneisiin työtehtäviin pakotettiin ja tehostettiin tätä uhkailulla. Oma auto romuttui lunastuskuntoon. Palkat ym. ihme kyllä maksoivat ajallaan ja oikein, mutta yhteydenpito oli olematonta vasta sitten tuli soittoja kun jouduin sairaslomalle. Asiakasyritys pakotti tekemään työtehtäviä jopa sairaslomalla. Yli 12 tuntisia työpäiviä oli lähes viikottain.

    • Staffilainen

      Minulla taas on ollut ihan hyviä kokemuksia! Töitä ei tietenkään aina ole ollut tarjolla ja olen ollut pitkiäkin jaksoja ilman töitä.. Mutta itselle on jäänyt hyvä kuva firmasta! Olen saanut heidän kauttaan paljon erilaista ja arvokasta työkokemusta. Olen käynyt myös Hesburgerin ja ABC:n kassakoulutukset, joista maksettiin palkka. Ainut miinus on vain että tuo palkkasysteemi on vähän jännä, kun saman mittaisista päivistä tulee hieman eri palkka, vaikka onkin arkena eikä ole pyhiä... Mutta parempi tämäkin välivuotena kuin olla ilman mitään töitä! Ja kirsikkana kakun päällä, staffilla saat itse päättää, että milloin menet töihin! (Jos siis vuoroja on avoimena, eikä kukaan ehdi niitä napata nenäsi eestä...)

    • staff

      Ei kovin hyvä kokemus. Hain staffpointin kautta erääseen ravintolaan töihin, jossa siis olen ennenkin ollut. Haastattelu suju hyvin ja luvattiin töitä koko kesäksi. Lupasivat ilmoittaa lähiaikoina töiden alkamispäivän. On kulunut kolme kuukautta, eikä vieläkään mitään tietoa! Olen pari kertaa kysellytkin perään, mutta mitään järkevää vastausta en saa. Sitten kumminkin tuputetaan kaikkia muita kesätöitä mitkä on yli tunnin matkan päässä, ja mullahan ei ole aina autoa käytössä.. Onkohan mut skipattu kokonaan tuosta työstä mihin hain? Varmuuden vuoksi hain tuon ravintolan omilla sivuilta vielä työpaikkaa.

    • Jusa6

      Ylivoimaisesti kehnoin vuokratyöllistäjä. Heti alusta alkaen pimitystä palkoissa. Olkaahan tarkkana. Kaikki maksetaan, mutta pitää kysyä erikseen.

    • AIVAN-JÄRKYTTYNYT

      Hommasivat tutulleni töitä ja heti eka työpäivä 12 tuntia mainitsematta siitä, kun vasta itse töissä ja ekat 5 tuntia ilman taukoa kokoajan hoputtaen ja tauon aikanakin hoputettiin, että on hirvee kiire! Miten tällänen on ees mahdollista Suomessa?

    • Ihmettelijä78

      Hieman erikoinen. eivät tarjoa töitä kun vaan tietyille, mystaffissa ei näy vuoroja ja aina pitäs soittaa heidän maksulliseen numeroon kun haluat buukata itselles vuoron.. opteamillakin toimi hyvin tekstarivaraus ja vuorot näky netissä. Palkka on sentään tullu ajoissa. Mutta jää vähäks aikaa passiiviseks jos vaikka lomailet niin monoa tulee.. sit soitat ja ihmettelet kun et näe enää työvuoroja.. Hehän eivät soita sieltä päin ja ilmoita mitään.. hieman erikoista toimintaa..

    • Ihmettelijä78

      ja tekstari viestit voi olla tosi epämääräisiä.. esim prisma hyllytys sinä ja sinä päivänä klo xx.. eivät sitten tarkemmin voi kertoa mikä hyllytys kyseessä.. hevi, pakasteet jne?? eli siitäkin pitäisi heille päin soitella ja kysellä lisää.. ihme kusetusta juuri tuo maksullisen numeron käyttäminen.. hyvin raksuttaa työttömällä puhelinlasku tuossa firmassa ja keikathan voi tulla tyyliin tuntia ennen työvuoron alkamista.. kyllähän sitä paikalle lennetään hetkessä :D En liittyisi jos harkitset vuokratyötä, on muitakin parempia firmoja.

      • palvelunumero

        Minullekin ensin buukattu vuoroja,sitten vartin päästä tullut peruruutus, joka pitäisi kuitata soitamalla maksulliseen numeroon. Eli pitäisi maksaa heille että vuoro peruttiin. Palkat tulleet ajoissa. Kun tulee tiedot työvuorosta ne ovat epämääräiset,taas pitäisi kysyä lisätietoja maksullisesta numerosta.


    • Hyväksikäyttöä

      Kenelle on hyvä ja kenelle kannattava. Aiakin omistajille ja johdolle ehä. Duunareille tuskin.

    • ei-tuollaisia-enää

      Hyvä että luin ketjun, aioin hakea staffin kautta töihin mutta nyt jäi väliin kun näin kuinka vittunainen firma onkin kyseessä työntekijälle/hakijalle.

      Pitäkää tunkkinne.

    • Miävaa

      Hain staffpointille ja pääsin videohaastatteluun. Nyt sähköpostilla pyytävät kopiota henkilöllisyystodistuksesta ja työtodistuksista. Mitä tämä nyt tarkoittaa, pääsenkö töihin vai vaan johonkin rekisteriin sinne? Mielellään en kopsuja henkkaristani turhaan minnekään laita...

      • gdffdgdgf

        Lähes kaikki pääsee tuohon videohaastatteluun. Mä en edes viitsinyt tehdä sitä, kun ei edes palkasta ole puhuttu.

        Ai että oikein henkkarit pitäisi kopioida? Tuotako tuo staffpoint nykyisin harrastaa?? Onpa vitun törkeätä. Itse en laittaisi missään nimessä henkkareitani netin kautta. Jos ei voi paikanpäälle pyytää haastatteluun, niin olkoon.


    • Öööööööööööööööööäöä

      No joopas joo. Niin ja näin. Minulla on kokemusta ja koulutuksia jos jonkin moista. Tyrkytetään jotain paska hommia jota eivät varmasti edes tiedä, millaista se käytännössä tarkoittaa. Hakenut kausi paikkoja ihan turhaan. En tiä täällä Lapissa ainakin ihan outoa toimintaa. Eivät edes kysele perään. Ja jos soittaa helvetin tympeää puhetta. Säälittävää. Voi niitä toimisto työntekijöitä ei ne reppanat varmaan itsekkään tiä missä mennään.

    • Staffpointonjeesmyös

      Paskaa on kaikki vuorapaikkoja jakavat. Yhteenkään ei voi luottaa. Kusettaa yritetään minkä ehtii ja kun kyselee haastatteluissa vähä vaikeempia kysymyksiä, niin naamapunasena yritetään kusettaa vielä vähän lisää. :D On kokemusta, koskaan en hae enää mihinkään vuokratyöpaikkaan, ajan haaskausta.

    • Miekkonen99

      Pysykää kaukana.Olin tänä vuonna hetken työssä heidän kauttaan ja valitettavasti mm palkkalaskelmaa ei heiltä näytä saavan.Varoituksia jaellaan ilman luottamusmiehen läsnäoloa ja sairasajan palkkoja ei saa ulos.
      Kiertäkää hyvät ihmiset kaukaa nämä rekryfirmat.

    • Jansku8939

      Pysyisin kaukana palkkalaskelmaa sai perätä kunnes kertoi asioiden menneen eteenpäin.
      Myöskin sairaspalkkaa ei haluttu maksaa .Varoitus tuli aiheetta ilman ,että olisi edes ollut luottis paikalla.

    • Muistan, ku itte hain Staffpointin kautta.
      Eka hirvee liuta videohaastatatteluja, sitten loppu, kokoajan tuli kielteisiä.

    • Tavan_duunari

      Tuossa sellainen seikka että tosiaan Staffpoint / mikä tahansa henkilöstövuokraus firma on vain välikäsi. ELI se missä työtä fyysisesti teet on se joka sanele vuokravälitykselle ehdot palkoista ja työtunneista. Välitysfirmalle sillä ei ole väliä koska SE missä olen töissä on se joka maksaa siitä, että saa pitä työntekijän. Keikkatyöntekijät on arvokkaat kun jos baari/ kauppa totea että puolet kipeenä päivänä x nii ne ottaa yhteyttä ja ilmotta että tarvitaan NYT just työntekijöitä.

      Palkoista en osa kommentoida, omat tulot pisti aikoinaan Yleinentyöttömyskassa päin persettä ja saa kivasti maksella takasin (pyhästä hengestä) :( Eli noi palkkakämmit tuntuu olevan ennemmin sääntö kun poikkeus varsinkin kesällä ja epäilen että keikkahommissa kun tilanteet voi muuttua.

      Olen itse ollut useamman paikan kautta aikoinaan töissä, ehkä Adecco oli mistä jäi huonoin maku suuhun ja Go-Onillakin kävi joku palkkakämmi mutta sainpahan ruhtinallisen lopputilin sentään :D

      Eli kaikissa omia hyviä ja huonoja puolia ja sama tosiaan päte jos suoraan on jollakin firmalla. Et sä voi olla 100% varma että kaikkia sun oikeauskia noudatetaan jne. Ainakin ne vuokratyöfirmat mitkä on Henkilöstöpalveluyritysten liiton auktorisoitu jäseniä niin niiden touhuja oikeasti seurataan että kaikki mene lain mukaan ainakin heidän puoleta. Se mitä fyysisesti firmassa tilanne on niin siitä kannattaa aina ilmoitta itse palakanmaksu firmalle.

      Tsemppiä kaikille.

    • kostoelää

      Vuokrafirmat ovat täysiä koijareita ja rosvoja. Varsinkin Staffpoint. Palkkoja jäi maksamatta, työtodistuksia joutuu kerjäämään neljään viiteen kertaan. Kaikenkaikkiaan kaikki vuokrafirmat tasoittavat tietä Putinille. Vuokrafirmat käyttävät ihmisten hätää hyväkseen. Vihaan vuokrafirmoja ja niitä käyttäviä isäntäyrityksiä. Yhden vuokrafirman agentin hakkautin narkeilla 2012 sairaala kuntoon kostoksi ja varastin koko työsuhteen ajan isäntäyritykseltä monenlaista materiaalia kostoksi. Enkä muuten jäänyt kiinni.

      • jassero

        koko vuokratyötouhu on perseestä ja syvältä!itse en vuokrafirman kautta ikinä enää kerran olin 2kk ja se riitti!kaikissa asioissa yritettiin kusettaa.olkaa tarkkana näiden paskapuljujen kanssa!kunhan kaikki lopettaisi hakemasta näiden lafkojen kautta niin ehkä sitte työnantajat alkaisi palkkaamaan suoraan ilman mitään välikäsiä.ikävää että nykyään suurin osa vapaista työpaikoista käy näiden kusettajien kautta


    • Risc

      Olin töissä Staffpoin S.L.U:ssa eli Espanjan aurinkorannikolla ja todellakin jäi paskanmaku suuhun tosta työpaikasta. Työnjohtajana mulla oli sellanen pilvenpolttaja hipin näköinen kaveri joka vaikutti ensin ihan mukavalta. Kehuja tuli miten hyvin hommat on hoidettu etz etz. Kun oli enää yksi päivä jäljellä koeaikaa niin tuli kenkää ja koskaan en siihen saanut selitystä miksi. Valehtelivat jopa että asiakkuus jolla olin töissä oli antanut mulle potkut. Kun soitin asiakkuudelle niin he olivat ällikällä lyötyjä eivätkä tienneet asiasta mitään. Laitoin viestiä maapäällikölle muutama päivä potkujen jälkeen että löytyykö töitä? niin olisin saanut hakea toista asiakkuutta, mutta siinä tilanteessa olin jo niin masentunut ja niin täynnä koko aurinkorannikkoa, että päätin olla hakematta. Muutama päivä tämän jälkeen oli Staffpointin maapäällikkö tokaissut puolisolleni joka viellä oli töissä Staffilla, että mulla taitaa olla asennevamma. Aika tökeröä käytöstä maajohtajalta selitellä mun asioita puolisolleni. Lopulta puolisonikin irtisanoutui ja päätettiin palata Suomeen. Varoitukseksi kaikille jotka olette hakemassa töitä aurinkorannikolta, VÄLTTÄKÄÄ STAFFPOINT S.L.U:ta.

      • Anonyymi

        Ketjutetaan ja roikotetaan paskapalkalla. Se on pelin henki eikä työntekijällä ole mitään arvoa.


    • Holdaajaa
    • huono_palkka_

      Staffpoint hakee varastotyöntekijöitä vuorotyöhön Espooseen. Palkkauksena Teknologiateollisuuden TES ovelasti. Kaupan TES varasto on parempi palkka lisät. Näin apinoita koijataan! Olkaahan tarkkoina!

    • semmosia

      Negatiivisia kokemuksia palkanmaksun osalta. Jatkuvasti puuttui jotain, oli sitten kyse kilometrikorvauksista, tehdyistä tunneista tai muista työntekijälle kuuluvista korvauksista mm työkalukorvaukset ja ruokarahat. Joka ikinen kerta piti tarkistaa palkkalaskelma ja 99 % oli aina huomauttamista. Huono maku jäi :C Todella ärsyttävää, luulisi jopa, että se oli tahallista ! Sinänsä kumma juttu, että aina maksuissa oleva virhe oli "kotiinpäin" Staff Pointille ! En voi suositella.

    • Stafko

      Staffpoint kusettaa kaikessa. Vuokratyöntekijä on staffille vain hyödyke, ei edes ihminen. Valitettavasti tulevaisuus monella nuorella on vuokratyöfirmassa ja niillä roposilla olisi rakennettava tulevaisuus. Kannattaa opiskella ,että ei jää Vuokrafirmojen orjaksi.

    • Anonyymi

      Sinä kiinnostat heitä vain sen ajan, kun ovat rekrytoimassa,sen jälkeen kun olet laittanut nimesi paperiin olet aika yksin. Sunnuntai ja pyhäkorvauksista joudut ottamaan yhteyttä, koska ne jotenkin puuttuvat palkkalaskelmastasi. Työterveyshuolto on minimi,ja sai oman lääkärini nauramaan,kun hän tarkasti mitä sopimuksen rajoissa voi ja saa tehdä. Jos sinulla on työpaikallasi ongelma olet yksin, tuolta sinulle ei heru mitään apua saati empatiaa. Sanotaan että selvitetään,mutta siihen se jääkin.Heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan raha.

    • Anonyymi

      Staffpoint on tyypillinen vuokrafirma ja mikäli keikkahommat eivät haittaa pidemmän päälle, niin voi työssä jotain ansioita saadakin. Työ on kuitenkin melkoista orjatyötä verrattuna varsinaiseen kokoaikaiseen työpaikkaan.

      Riippuu paljon asiakasyrityksestä, sekä toimipisteestä, että työntekijän omasta aloitekyvystä minkälaista kohtelua saa. Monella asiakasfirmalla kyllä katsotaan nokanvartta pitkin ja voit olla varma, että kun pelin henkeen kuuluu se, ettet ole kuin korkeintaan sijainen, saat ensimmäisenä monosta kun jokin menee pieleen. Vakinaistamiset ovat äärimmäisen harvinaisia ja näissäkin usein noudatetaan hyvävelihenkeä.

      Staffpoint koittaa järjestelmällisesti laistaa kaikista maksuista, mitä et hoksaa vaatia ja mitä et tiedä sinulle kuuluvan. Kannattaa siis lukea sopimukset ja alakohtaiset sopimukset tarkasti. Vuokrafirmat eivät ole kuin pakosta työntekijänsä puolella ja katsovat miltein poikkeuksetta, että heidän kuuluu huolehtia vain ja ainoastaan varsinaisista asiakkaistaan, eli asiakasyrityksistä, jotka heidän kauttaan ostavat työvoimaa.

    • Anonyymi

      Ei voi kuin ihmetellä että miten tyhmiä työntekijät voi olla että menee näihin firmoihin kusetettavaksi. Näiden firmojen tehtävä on kusettaa kaikin mahdollisin keinoin ja hankkia firmoille mahdollisimman halpaa työvoimaa. Älkää olko niin lampaita vaan pitäkää puolianne tsiisus!

      Itse olen aina pyytänyt kohtuullisen palkan ja jos eivät sitä maksa niin jättänyt tekemättä. Lisäksi keikkaa ei kannata tehdä kuin sen verran että saa ansiosidonnaisen.

      • Anonyymi

        Älkää ainaakaan Espanjaan lähtekö stuffpointin hommiin. Palkka on surkea ja joka taukoa syynätään minuutilleen. Esimiehet ovat aivan peestä ja potkut tulee jos uskaltaa avata suunsa epäkohdista. Never again .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää ainaakaan Espanjaan lähtekö stuffpointin hommiin. Palkka on surkea ja joka taukoa syynätään minuutilleen. Esimiehet ovat aivan peestä ja potkut tulee jos uskaltaa avata suunsa epäkohdista. Never again .

        joo, totta puhut kuomaseni. kaikki vaan kehuu itteään, mutta totuus on paikan päällä ihan toista. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo, totta puhut kuomaseni. kaikki vaan kehuu itteään, mutta totuus on paikan päällä ihan toista. :(

        Voitteko antaa esimerkkejä siitä, mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Staffpoint Fuengirolan toiminnasta työnantajana saa tosiaan hyvin positiivisen kuvan heidän omien julkaisujensa perusteella.... eli miten nuo mainitut epäkohdat näkyvät siellä työntekijälle, jos palkkaa ei oteta huomioon?


    • Anonyymi

      Minä kun halusin keikkatyöhön, niin lähdin sitten Staffpointille hommiin. Ei ainakaan vielä ollut valittamista, vuoroja on tarpeeksi ja palkkakin tullut kuten pitää. Jos vakituista hommaa vakitunneilla etsii, niin sitten ehkä kannattaa hakea suoraan niihin asiakasyrityksiin töihin, mutta itse en tätä halunnut. Vuokratyössä just parasta tuo joustavuus ja varmasti kaikissa näissä isoimmissa firmoissa homma toimii lakien mukaan, joten sen puolesta ei kannata pelätä. Ja kyllä kai jokainen vuokratyöntekijäkin on ammattiliitossa, jotta saa sitten apua jos ongelmia tulee? Minä olen ainakin.

      • Anonyymi

        "Palkkakin tullut kuten pitää" .. Olet varmistanut asian liitolla vai oletko itse asioista perillä..
        Itelle tuli kaikki palkat väärin jos tein mitään erikois tunteja.. Samoin jokainen vähänkään erikoisempi palkka mitä olen tarkastanut muilta.


    • Anonyymi

      Ei todellakaan ole, varsinainen orjuuttaja kyllä ei tylympää kohtelua voi enää odottaa kuin kyseisessä firmassa.

    • Anonyymi

      Jos tein yhtään erilaisia päivä ku normi 8h.. Ni aina palkat maksettu väärin.. Luottamusmies taustalla osasin vaatia että korjaavat ja kyllä korjasivat palkat mutta vasta kun niistä laitto viestiä. Palkkahallintoon soittaminen maksaa eli spostilla selvitettävä asiat. Täysin paska firma verrattuna moneen muuhun vuokratyövoima yritykseen.

    • Anonyymi

      Paras rekry on työnantaja itse joka rekrytoi suoraan väkeä omaan firmaan, missä on työpaikan pomo mukana, sillon haastattelutkin pidetään facetoface, ei videohaastatteluna joka on ihan paskaa.
      Unohtakaa noi staffit ja Buranat.

    • Anonyymi

      Kaikki rekry firmat on perseestä. Ei ne ämmät sielä tiedä mitään ITstä. Ennen oli paremmin kun itse työpaikka haastatteli suoraan hakijaa. Rekry firma on vaan yksi bisnes muitten joukossa.

    • Anonyymi

      Ei kannatta. Kauppa tessillä tekemään varastolle kusettavat palkoissa niin kuin kaikki orjapuljut

    • Anonyymi

      kerran tai kaksi yritin hakea, mutta loppu peleissä en saanut paikkaa ja joskus myöhemmin he ottivat yhteytä minuun ja jotakin keikka hommia jossakn Järvenpäässä ja kysyin kauan, että n. viikoksi. Sanoin vaan leikist "mietin asiansa", ja loppu peleissä ei ottanut yhteytä takas, sekä ei tullut mitään vastausta sen jälkeen voi olla hankkinut jonkun apuvoiman sinne jo.

      vittu mun ex:ä työskentelee siellä jossain staffpoint joku roolina xD nauraisin jos hän ottaisi yhteytä minuun ja ei kiinnostaisikaan.

      staffpoint toteuttaa kuin muut vuokrafirmat, että riippuu myyntihenkilöstä ja mikä keissi heillä eli asiakkuus. Jos on just muualla kaupungilla, niin soittelee ja ehdottaa jotakin hommia, kuitenkin bluffaa ja kusettaa, että sijaitsee x kaupungissa, ja mahdollista tulee matkustaa omalla kustannuksella ja ei saa mitään korvausta. anyway, kuitenkin joutuu matkustaa n. yli 25km tai jopa joutuu ajaa omalla autolla.

      staffpoint kokoajan tavoittaa oman asiakkuuden "saa mitä tilaa", joskus myöhemmin tulevaisuudessa asiakkuus kuitenkin menee perseelleen, ettei saanut lisää työntekijöitä itselle ja käyttää vain jatkuvasti vuokrafirmaa. Yritys (asiakkuus) kuitenkin avaa oman ovensa, että pitää x vuosi, yamk/amk koulutuksen taso tai muu vastaava.

    • Anonyymi

      Se on ihan jees mut saat jo tehdystä työstä rahat kuunauden päästä. Eli ne maksaa kahdessa osassa eli mun tapauksessa 31. Ja jo tehty työ 15.9 jne. Se menee aina noin et saa kahdessa osassa et sen toisen osan jonka olet siis jo työskennellyt saat vasta kahden viikon päästä edellisestä pallkkapäivästä

    • Anonyymi

      No sen verran voin sanoa että jos staffpointin ”terveydenhuolto” numeroon pitää soittaa ku tarvii saikkua niin vitun ylimielisiä päällepuhuvia akkoja ja valehdellaan ettei työsopimukseen kuulu että kirjotetaan saikkua puhelimitse vaan täytyy kipeänä lähtä lähimpään terveystaloon, vaikka eletään 2020 lukua, ja toinen henkilö töissä sit sanoi että hänelle oli kirjotettu etänä saikku. annetaan potkut muutaman viikon jälkeen melkeimpä ilman syytä, sillonenki akka joka soitti ja kerto asiasta nii lässytti päälle ihanku kuurolle ois puhunu, en suosittele, kannattaa kiertää koko pulju kaukaa

    • Anonyymi

      En todellakaan suosittele staffpointtia, sairauspäivistä ei makseta ja staffpointilla yritetään viimeiseen asti vältellä palkanmaksua.

    • Anonyymi

      En suosittele missään nimessä. Alimpaan helvettiin haukkuvat kokemattomat Staffin "asiakasneuvojat jos et vuoroa voi tehdäkkään! Vaikka on sairas niin eivät maksa sairaspalkkaa, sanovat että on luottamuspula. Joka vähänkään masentunut, saa itsensä lopullisesti hajalle heidän kohtelun jälkeen. Lailla pitäisi kieltää tämä vuokrafirma! Kantelua käytöksestä aluehallintovirastoon.

      • Anonyymi

        Ylen mukaan EK:n lääkäri ehdottaa työntekijöitä lievässä flunssassa ja lievässä mahataudissa töihin. Sinne vaan terveydenhuoltoon pärskimään ja levittämään noroa.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe