Krooniset koettelemukset

Kristalliporsas

Ehkä Jumala valmistaa kroonisilla koettelemuksilla ihmissielua suurta hetkeä varten. Se hetki on ero tästä ajasta: iankaikkisuuden alkaminen, ajallinen kuolema.
Onnesta voi nähdä unta. Laiha lohtu: unessa voi olla hetken onnellinen.

56

705

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pää pystyyn

että tuolla ruikutuksellasi löydät onnea.

• Kristalliporsas

Olenhan mä tässä koko aikuisuuteni ajan odottanut onnea, rakkautta, ystävyyttä. Mitään ei ole juuri tullut. Luita olen kalunnut ja hakannut väärien ovien takana. Onni, mitä se sitten käsittääkin, ei vain ole kaikille. Olen kohdannut joskus kohtalokavereita.
        Kaikki ei vain saa elämältä yhtä hyvää osaa, niin se on. Kyllä siinä lopulta alkaa rukoilla jo poispääsyä täältä parempaan elämään. Yltiöpositiiviset ja onnelliset ihmiset eivät tätä "ruikutusta" ymmärräkään. Parempi tietysti puhua niille jotka ymmärtävät, esim. täällä s24:n masennus-palstalla. Täällä otin vain asian esille hengellisestä näkövinkkelistä.

• Hengenkoettelija
        Kristalliporsas kirjoitti:

Olenhan mä tässä koko aikuisuuteni ajan odottanut onnea, rakkautta, ystävyyttä. Mitään ei ole juuri tullut. Luita olen kalunnut ja hakannut väärien ovien takana. Onni, mitä se sitten käsittääkin, ei vain ole kaikille. Olen kohdannut joskus kohtalokavereita.
        Kaikki ei vain saa elämältä yhtä hyvää osaa, niin se on. Kyllä siinä lopulta alkaa rukoilla jo poispääsyä täältä parempaan elämään. Yltiöpositiiviset ja onnelliset ihmiset eivät tätä "ruikutusta" ymmärräkään. Parempi tietysti puhua niille jotka ymmärtävät, esim. täällä s24:n masennus-palstalla. Täällä otin vain asian esille hengellisestä näkövinkkelistä.

"Luita olen kalunnut ja hakannut väärien ovien takana."

Kuulostaa siltä, että et ole koskaan saanut käydä missään rakkaudellisessa hengellisessä yhteisössä ja aloitekyvyttömyyttäsi tai valheoppeihin uskoen maailmankuvasi on pysynyt sellaisena kuin SRK:n tapit haluavatkin sen psyvän. Rukoile, että löydät rakastavan hengellisen yhteisön!

• Kristalliporsas
        Hengenkoettelija kirjoitti:

"Luita olen kalunnut ja hakannut väärien ovien takana."

Kuulostaa siltä, että et ole koskaan saanut käydä missään rakkaudellisessa hengellisessä yhteisössä ja aloitekyvyttömyyttäsi tai valheoppeihin uskoen maailmankuvasi on pysynyt sellaisena kuin SRK:n tapit haluavatkin sen psyvän. Rukoile, että löydät rakastavan hengellisen yhteisön!

olen törmännyt vl miesten pohjasakkaan. Toisaalta olen itsekin vl naisten pohjasakassa eri syistä, niin ei mulla ole ollutkaan koskaan mahdollisuutta tutustua laadukkaampiin miehiin. Kohtalo kun on tämä...eipä sitä valittamatta voi kantaa, kun haluaisi olla kuitenkin arvostettu kuten muutkin. Niin, saahan sitä unta nähdä.
        En etsi muualta hengellistä kotia.

• Inhottava realisti

olen törmännyt vl miesten pohjasakkaan. Toisaalta olen itsekin vl naisten pohjasakassa eri syistä, niin ei mulla ole ollutkaan koskaan mahdollisuutta tutustua laadukkaampiin miehiin. Kohtalo kun on tämä...eipä sitä valittamatta voi kantaa, kun haluaisi olla kuitenkin arvostettu kuten muutkin. Niin, saahan sitä unta nähdä.

Mihin ihmeeseen Sinä tai kukaan muukaan tarvitsisi mitään "hengellistä kotia"?

Uskot jos uskot. Uskot niin kuin itse haluat. Elät omaa elämääsi sellaisella tavalla kuin hyvältä tuntuu! Mikä kumma Sinua Porsas vaivaa?

Vai että kuulut johonkin pohjakastiin? Mitä? Kuka Sinut on sinne määritellyt?

Sinä olet sitä mitä olet. Sinä itse päätät, mitä teet.

Vastaa nyt suoraan Kristalliporsas!

Luuletko oikeasti, että joudut Helvettiin, jos eroat lestadiolaisuudesta?

Miksi Sinun on pysyttävä siinä uskossa tai ylipätään oltava jotenkin "uskossa"? Määritteleekö usko elämäsi? Onko Sinulla ei-uskovaisia ystäviä?

• karutotuus

jotka ovat joutuneet jäämään pakon edessä seinäruusuksi, siksi he vihaavat vl-miehiä ja itseään. Näinkö Jumala on tarkoittanut?

SRK:n johtokunta pitää avioliittoavainta taskussaan kuin pyhä pietari konsanaan.
        Avioliitto on kielletty vl-liikkeen ulkopuolisen kanssa ja eronneen kanssa.

• vinkkinä

oletko huomannut, että Vakass etsiin aviopuolisoa.

• ottaa iltasin
        vinkkinä kirjoitti:

wshkii mutt ei paljo ja kiinan viakraa on loota kaupalla nii et varmasti piisaa.....

• Kristalliporsas
        Inhottava realisti kirjoitti:

Mihin ihmeeseen Sinä tai kukaan muukaan tarvitsisi mitään "hengellistä kotia"?

Uskot jos uskot. Uskot niin kuin itse haluat. Elät omaa elämääsi sellaisella tavalla kuin hyvältä tuntuu! Mikä kumma Sinua Porsas vaivaa?

Vai että kuulut johonkin pohjakastiin? Mitä? Kuka Sinut on sinne määritellyt?

Sinä olet sitä mitä olet. Sinä itse päätät, mitä teet.

Vastaa nyt suoraan Kristalliporsas!

Luuletko oikeasti, että joudut Helvettiin, jos eroat lestadiolaisuudesta?

Miksi Sinun on pysyttävä siinä uskossa tai ylipätään oltava jotenkin "uskossa"? Määritteleekö usko elämäsi? Onko Sinulla ei-uskovaisia ystäviä?

No, hengellinen koti on se seurakuntayhteisö, johon kuuluu. Ei kai sitä nyt kannata joka uskontokunnan kokouksissa ravata.

Pohjakastiin kuuluminen: Syyt: minut on julmasti hylätty eräästä vl suvusta kaksi vuotta sitten, johon olin menossa avioliiton kautta. Ja mua on AINA kiusattu, miltei joka paikassa minne olen pääni pistänyt. Olen lisäksi kokenut erittäin rankkaa henkistä väkivaltaa useiden ihmisten toimesta.

Rauhanyhdistyksen toimitalolla en koskaan keskustele juuri kenenkään kanssa, varsinkaan kenenkään miespuolisen henkiön kanssa en puhu koskaan.

En kuulu mihinkään kaveripiiriin, vl ystäviä minulla ei ole kuin yksi naishenkilö. Hän on naimisissa. Minun on vaikeaa ottaa kontaktia ihmisiin ja päästä tutustumaan heihin.

Paikkakunta, jossa asun, on synnyinpaikkakuntani, ja täällä on tietyt kasti-jaot, ja itse en ole koskaan ollut täällä suosittu. Muutan täältä joskus pois, kun siivet kantavat.

Luulen ja tiedän, että joudun helvettiin erottuani lestadiolaisuudesta.

On mulla ei-uskovaisia kavereita muutamia, en heitä katso pitkin nenän vartta. On tärkeää tulla heidän kanssaan toimeen jne.

Usko määrittelee pitkälle elämäni monessa suhteessa. En erittele nyt tarkemmin yksityiskohtia.

Olen siksi uskomassa, sillä Raamatussa sanotaan, että ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.

• Kristalliporsas
        vinkkinä kirjoitti:

Hauska vitsi. :/

• rakkaus ei katso ikää
        ottaa iltasin kirjoitti:

wshkii mutt ei paljo ja kiinan viakraa on loota kaupalla nii et varmasti piisaa.....

60 -vuotias mies on vielä nuori, ottihan Niinistökin 30 -vuotiaan vaimon, samoin Lipponen aikoinaan ja lapsiakin vielä siunaantui.

• Inhottava realisti

No, hengellinen koti on se seurakuntayhteisö, johon kuuluu. Ei kai sitä nyt kannata joka uskontokunnan kokouksissa ravata.

Pohjakastiin kuuluminen: Syyt: minut on julmasti hylätty eräästä vl suvusta kaksi vuotta sitten, johon olin menossa avioliiton kautta. Ja mua on AINA kiusattu, miltei joka paikassa minne olen pääni pistänyt. Olen lisäksi kokenut erittäin rankkaa henkistä väkivaltaa useiden ihmisten toimesta.

Rauhanyhdistyksen toimitalolla en koskaan keskustele juuri kenenkään kanssa, varsinkaan kenenkään miespuolisen henkiön kanssa en puhu koskaan.

En kuulu mihinkään kaveripiiriin, vl ystäviä minulla ei ole kuin yksi naishenkilö. Hän on naimisissa. Minun on vaikeaa ottaa kontaktia ihmisiin ja päästä tutustumaan heihin.

Paikkakunta, jossa asun, on synnyinpaikkakuntani, ja täällä on tietyt kasti-jaot, ja itse en ole koskaan ollut täällä suosittu. Muutan täältä joskus pois, kun siivet kantavat.

On mulla ei-uskovaisia kavereita muutamia, en heitä katso pitkin nenän vartta. On tärkeää tulla heidän kanssaan toimeen jne.

Usko määrittelee pitkälle elämäni monessa suhteessa. En erittele nyt tarkemmin yksityiskohtia.

Olen siksi uskomassa, sillä Raamatussa sanotaan, että ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle.

Minä kuulun luterilaiseen kirkkoon ja se siitä. Miksi ihmeessä pitäisi kuulua johonkin ryhmittymään vielä sen lisäksi?

Puheistasi päätellen Sinun kannattaisi ensinnäkin äkkiä muuttaa pois sieltä, missä asut. Ilmiselvästi paikkakunnalla on ihmisiä, jotka kohtelevat Sinua huonosti. Tarvitset uuden alun.

Et siis puhu Rauhanyhdistyksen toimitalolla kenenkään kanssa? Kannattaisikohan Sinun ehkä vetää johtopäätökset?

Usko siis määrittelee elämäsi? Miksi? Eikö Sinun itsesi pitäisi se määritellä ja eikö kolmekymppinen pysty muka itse tekemään päätöksiä? Oletko vielä kiinni vanhemmissasi? Jokaisella ihmisellähän suhde vanhempiin voi olla ongelmallinen. Minulla itselläni on 300 km turvaväli kotiporukoihin ja appivanhempiini. Välillä se vaikeuttaa elämää, välillä se taas tuntuu hyvältä.

Jos olet lukenut mitään kirjoituksistani, mielipiteeni uskon asioista ei todennäköisesti ole epäselvä. Uskon mitä uskon, mutta minusta järjen on tultava aina ensiksi. Niin lestadiolaisuus kuin käytännössä kaikki muutkin ryhmät vaativat jättämään sen järjen sivuun. Ihmiseltä vaaditaan kaikenlaisia asioita ja kaikessa nojaudutaan Raamattuun, jonka tulkinnat joku sitten tekee.

Suhtaudut itsekin kriittisesti moniin lestadiolaisuuden ajatuksiin - näin olen ymmärtänyt. Mitä Sinulle siis jää jäljelle? Usko? Miksi sitten Sinä tai kukaan muukaan tarvitsee tiukkoja normeja uskolleen? Ovatko normit Jumalan tahto vai ainoastaan ihmisten vallan käyttöä? Jos seurakunta normittaa asioita oman tahtonsa mukaan, onko mikään muukaan sen toimista luotettavalla pohjalla?

Niin. En ymmärrä sitä, miksi kukaan suostuu siihen, että jokin epämääräinen taho sanelee mikä on oikein, mikä ei. Jos Sinulla on huono olo, toimi.

Helvetti-käsitys on lapsellinen. Jos alat suhtautua asioihin liian vakavasti, lue tästä linkistä:

http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/

Mieti, mikä Sinun ryhmäsi opeissa on arvokasta, mikä ei. Mikä on uskoa, mikä vain kuvitelmaa?

• mopolla pääsee

Hauska vitsi. :/

ei ole ihme, että yksin joudut elämään.

• tässä sulle

sopivia sananlaskuja: Hyvää en saa, huonoa en tahdo, keskinkertaiset ei kelpaa.
        Hyvät hylkivät minua eikä huoli huonotkaan.
        Ei omaansa hakemalla löydä, se tulee kun on tullakseen, vaikka istuisi kädet ristissä.
        Kun ei saa sitä, jonka ottaisi eikä huoli sitä, jonka saisi, niin täytyy olla koko ikänsä ilman.
        Toivossa elämme ja aikamme vietämme, sanoi vanhapiika kissalleen.
        Kyllä mies hyvä on, muttei niitä ole kaikille luotu.
        Joudu ylkä, muuten maine menee!
        Kyllä kai leipää aina saa, mutta mieskulta se niukalla on.
        Kyllä mies kultaa on, kun sen vaan sattuu saamaan.
        Ei miestä voileivällä saa, kaikkensa siihen pitää panna.
        Jumala näyttää nättejä poikia vaikka ei anna.
        Hohoi - taas on yksi päivä lähempänä ukon ottoa.
        Joka tyttönä toruu, se vaimona tappelee.

• Kristalliporsas
        mopolla pääsee kirjoitti:

ei ole ihme, että yksin joudut elämään.

eronnutta ja huomattavasti mua vanhempaa miestä mulle. Ei pahalla vakassia kohtaan mutta enivei. No, on mulle elämäni aikana ehdotettu jos vaikka minkälaista kaksilahkeista. :/

• Kristalliporsas
        tässä sulle kirjoitti:

sopivia sananlaskuja: Hyvää en saa, huonoa en tahdo, keskinkertaiset ei kelpaa.
        Hyvät hylkivät minua eikä huoli huonotkaan.
        Ei omaansa hakemalla löydä, se tulee kun on tullakseen, vaikka istuisi kädet ristissä.
        Kun ei saa sitä, jonka ottaisi eikä huoli sitä, jonka saisi, niin täytyy olla koko ikänsä ilman.
        Toivossa elämme ja aikamme vietämme, sanoi vanhapiika kissalleen.
        Kyllä mies hyvä on, muttei niitä ole kaikille luotu.
        Joudu ylkä, muuten maine menee!
        Kyllä kai leipää aina saa, mutta mieskulta se niukalla on.
        Kyllä mies kultaa on, kun sen vaan sattuu saamaan.
        Ei miestä voileivällä saa, kaikkensa siihen pitää panna.
        Jumala näyttää nättejä poikia vaikka ei anna.
        Hohoi - taas on yksi päivä lähempänä ukon ottoa.
        Joka tyttönä toruu, se vaimona tappelee.

Pitääkin kopsata nuo itselle muistiin.

• eräs selviytynyt

Olet kokenut paljon ikäviä asioita. Samoin kuin minäkin.
        Minäkin olen kokenut olevani vl:ssa pohjasakkaa. En koskaan päässyt porukoihin ja mua katottiin aina kieroon. Joku jopa päin naamaa haukkui.

Haluan sanoa sinulle muutamia rohkaisevia sanoja ja pieniä vinkkejä, joilla saat nostettua itsetuntoa.
        Minulle kuulostaa siltä, että itsevarmuuteesi vaikuttaa se mitä kuvittelet muiden sinusta ajattelevan. Kuulostat masentuneelta ja usein masentunut ihminen kääntää asioita ylösalaisin ja ymmärtää asioita eri tavoin, kuin ne on tarkoitettu.
        En väheksy sinua mitenkään. Olet arvokas sellaisena kuin olet. Toivon vain että ymmärrät oman arvosi ja vähän välität jos joku katsoo sinua kieroon.
        Tässä muutamia vinkkejä, joilla voisit päästä alkuun.

-Kirjoita joka ilta päivän paras hetki ja sen aiheuttaja johonkin ylös.(päiväkirjaan tms) Myöhemmin niitä lukiessa huomaat, mistä asioista hyvä mieli tulee ja niitä asioita voi lisätä elämään.
        -Kerro itsellesi peilin edessä, että olet tärkeä, olet arvokas, olet samalla viivalla kaikkien muiden kanssa. Ja että rakastat sitä joka peilistä näkyy. (voi alussa olla vaikeaa mutta helpottaa pikkuhiljaa. Tämä siksi, että oppisit pitämään itsestäsi)
        -Kun/jos kirjoitat päiväkirjaa noin yleensä, pidä sitä parhaana ystävänäsi siten, että "kerrot" sille kaikki tunteet sellaisina kuin ne tulevat ja sen perään kirjoita mitä toivoisit parhaan ystävän siihen vastaavan
        -Järjestä aikaa asioille, joista todella pidät

Nämä ovat yksinkertaisia selviytymiskeinoja, joita itse olen käyttänyt. Ne auttaa jos niitä jaksaa käyttää säännöllisesti. Monesti rakkautta vaille jäänyt ihminen ei pysty eikä osaa rakastaa - ei itseä eikä muita ja sen yhtenä seurauksena ei uskalla tutustua kunnolla uusiin ihmisiin. Mutta kun oppii rakastamaan itseä, oppii rakastamaan muitakin ja rakkaus kasvaa, mitä enemmän sitä kylvää. Kokemusta on kaikesta tästä.

Sieltä suosta voi päästä ylös!
        Sitten kun helpottaa, alkaa pitää itsestään ja alkaa nähdä kauneutta ympärilläänkin. Kyllä sinä selviät vielä. Luota siihen!

• ... väitetään

>En etsi muualta hengellistä kotia.

Hyviä syitä ongelmiin ovat laiskuus, välinpitämättömyys, aloitekyvyttömyys...

• Pakkopullaa
        ... väitetään kirjoitti:

>En etsi muualta hengellistä kotia.

Hyviä syitä ongelmiin ovat laiskuus, välinpitämättömyys, aloitekyvyttömyys...

Kateellisuus yhteisössä on todella suuri ongelma. Kun seuraa ihmisiä, niin monesti miettii, onko liitossa tosiaan molemmilta kysytty - tahdotko ottaa..., vaan onko "vaimo/ottaja" vastannut samaan kysymykseen kaksi kertaa ja molempien puolesta.

• ei toisten jutuista

>> Ei kai sitä nyt kannata joka uskontokunnan kokouksissa ravata.

Kannattaa valita, mihin tutustua. Kaikki tuskin ovat sen arvoisia.

Omasta kokemuksestani pysyn pois ry:iden tilaisuuksista.

On hyvä lukea ensin itse Raamattua, että tietää kokousten annin pysyvän totuudessa. Aivan liian usein puhujat esittävät tulkintoja ja täysin asiattomia rinnastuksia, jotta saisiat juttunsa kuulostamaan edes kutakuinkin raamatunmukaiselta. Tällainen on yksi eksytyksen muoto, erittäin kavala selainen vielä.

• jee1975

...jos satut olemaan erään tietyn espoon sähkön asentajan tytär... jos et niin silti.. olkapäävaivat kadotkaa... Herran nimessä...

• Kristalliporsas

vaan musiikinopettajan tytär...haluan taivaaseen isän luokse. Hän pääsi sinne syksyllä.

• jee1975

vaan musiikinopettajan tytär...haluan taivaaseen isän luokse. Hän pääsi sinne syksyllä.

...niin... sinäpä sen sanoit... oma isäni kuoli 97.... mutta silti uskon että hän on unessa tällä hetkellä... ei siis taivaassa vielä.... koska TUOMIO tulee viimeisenä päivänä..... Etelän Kuningatar tulee Heräämään henkiin meidän muitten mukana... ja Hän tulee saamaan tuomionsa meidän muitten kanssa! ....t:lasse

• joskus!

Sitä odotellessasi voisit ehkä tarjota jotain apua jollekin toiselle yksinäiselle ja ahdistetulle osallistumalla vapaaehtoistyöhön voimiesi mukaan. Katsele ympärillesi. Kohteita kyllä löytyy. Avun ei tarvitse olla mitään ihmeellistä. Voisit käyttää jotain vaivaista kaupassa tai verotoimistossa. Voisit lukea heikkonäköiselle Päikkäriä ym. ym. Siinä ne omatkin murheet ehkä hiukan unohtuvat, kun on jotain touhua.

• jee1975

...voisin taluttaa heikon kotiinsa... voisin rukoilla humaltuneen puolesta..... nii-in.... kerro lisää mitä voisin tehdä..

• esimerkiksi

• myös,

• Inhottava realisti

Täällä Sinä tuunailet uusia marina-avauksia, vaikka lupasit toisessa ketjussa vastata selkeisiin Sinulle asettamiini kysymyksiin ja pohdinnan aiheisiin.

Olivatko ne liian vaikeita?

Masennus ei katoa sillä, että sitä hautoo loputtomiin. Monet tuttuni ja sukulaisenikin ovat masennusta hautoneet ja joutuneet turvautumaan mielialalääkkeisiin. Yksi erityisen masennusaltis ryhmä näyttävät olevan sinkkunaiset. Useimmiten masennuksen pohjimmainen syy tuntuu olevan sinkkuna eläminen.

Sinun pulmasi näyttävät olevan syvemmällä. Suurin ongelmasi on se uskonnollinen tyhmittymä, johon kuulut. Alkaa tuntua oudolta, kun kolmekymppinen nainen, jolle elämällä on vielä paljon annettavaa, alkaa kaipailla "Isän syliin".

Tuotako on Sinun uskosi? Jumalako on siis asettanut Sinulle masennuksen, jotta olisit onneton ja Sinä sitä sitten ruodit täällä - olettaen, että täältä jotakin apua siihen löytyy?

Meidän kaikkien elämä on sitä, miksi sen teemme. Sinunkin ehkä pitäisi miettiä, mitkä ovat huonon olosi syyt. Sen jälkeen olisi aihetta miettiä, mitä niille teet. Miten siis hankkiudut eroon siitä tilanteesta, joka Sinulle masennusta ja pahaa mieltä aiheuttaa?

Onhan tästä kyllä keskusteltu. Olisin odottanut hieman aikuismaisempaa ratkaisua Sinulta kuin sitä, että suollat näitä uusia masentuneita pohdintoja...

• et taida tietä

"Täällä Sinä tuunailet uusia marina-avauksia, vaikka lupasit toisessa ketjussa vastata selkeisiin Sinulle asettamiini kysymyksiin ja pohdinnan aiheisiin."

Tuunauksella tarkoitetaan jonkin esineen virittämistä uusiin kuosiin. Termi on lähtöisin autojen virittämisestä, josta se on sitten laajentunut autojen ulkonäön muokkaamiseen. Viimeisimmillään tuunauksesta on ruvettu puhumaan kaikenlaisten esineiden muokkaamista uuden näköiseksi. Joka omat sormikkaat voi tuunata nykyään.

Mutta onko se tuunaamista, jos tekee tyhjästä uusia, vaikka ne myötäilisivätkin samaa kaavaa? Ei ole. Taiteilija voi tehdä useita saman kaltaisia taideteoksia, mutta ei se mitään tuunausta ole.

• Kristalliporsas

Enemmän masentuisin, jos en olisi uskossa. Monet juuri kompastuvat tuohon arvioon, että usko on syy masennukseen. Omaa syytäkin tässä on, kun olen sössinyt elämäni huonolaatuiseksi.

Niin...tänään tein iloisen avauksen otsikolla Ihanaa! Luitko jo sen, realisti?

• vakass

Unikuva kaunein.... ja silleen unessahan näemme mitä milloinkin joskus ihania joskus lohduttavia ja joskkus kauhuuniakin....

• en tajua sen ajatuksia

Minullekin on suotu kroonisia koettelemuksia. Se, etten saa, enkä tuu koskaan saamaankaan vaimoa, ei ole koettelemuksista ainoa. Minulle kun ei suoda edes niitä ystäviä. Vaikka minulla on uskovainen koti ja paljon sisaruksia, koin väkivaltaisen lapsuuden. Isällä oli välillä viinan kans ongelmia ja se heijastui koko perhe-elämään. Välillä lappas ties millaista laitapuolen kulkijaa kotona. Isä kuitenkin kävi myös seuroissa, mutta siioni ei ollut kovin hyvillään isän alkoholin läträyksestä.

Äiti oli kova kurittamaan meitä. Saatiin risua harva se päivä. Äiti ruoti myös kovin sanoin isän läträilyjä. Mua ihmetytti kovasti, miksi äiti ei hakenu lähestymiskieltoa, koska isä oli erittäin vaikea. Puhun isästä menneessä muodossa, koska isä ei elä enää nykyään. Hän lopulta luopui uskostaan kokonaan ja päätti päivänsä oman käden kautta. Tämä oli koko perheelle suuri järkytys.

Olen usein ihmetellyt, miksi Jumala sallii joillekin yli sietokyvyn koettelemuksia. Minulla on ollut näiden lisäksi vaikka kuinka paljon koettelemuksia ja samat alkoholinhimot tuntuvat seuraavan muakin. On todella vaikea pysyä erossa alkoholista, vaikka uskovaisena haluan jatkaa matkaa. Monien mielestä en ehkä ole edes uskovainen, koska minä raukka en vain osaa olla erossa litkuista. Käyn A-klinikalla. Minulla on diagnosisoitu alkoholismi. Olenkohan sitten perinyt tämän isältäni? Mene ja tiedä.
      En muutenkaan tahdo löytää paikkaa tässä elämässä. Tuntuu välillä, ettei Jumala edes haluaisi minua taivaaseen :(

• vakass

Vastoinkäymiset; mutta viinahan on sellainen aine jotta se pitää osata ottaa sellaisena kuin se on; Jos juot niin juo vain ja ainoastaan vanhaa viinaa es: konjakkia tai viskyä...
        Ja niiden tulee mieluiten olla ainakin 12 vuotta kypsynyttä...

• voi minua

Älä sinä terve ihminen haikaile kuoleman perään, se tulee jokaiselle ajallaan. Ole onnellinen että olet terve, sillä sairaana se oma henkikulta tulee todella rakkaaksi ja tajuaa, ettei ole vielä valmis tästä maailmasta lähtemään. Terve ei edes tajua sitä onneaan että on terve. En minäkään, nyt tajuan ja olen kiitollinen jokaisesta päivästä jonka saan.

• joskus--

lopettaneesi masislääkityksen?Kandeisko alottaa uudestaan,ku nuori ihminen vaan jauhaa haluavansa kuolla.Ja yhtään kukaan ei oo käyny kertomas missä on kuolemansa jälkeen,sitä et tiedä sä,en mä,ei kukaan.

• Kristalliporsas
        joskus-- kirjoitti:

lopettaneesi masislääkityksen?Kandeisko alottaa uudestaan,ku nuori ihminen vaan jauhaa haluavansa kuolla.Ja yhtään kukaan ei oo käyny kertomas missä on kuolemansa jälkeen,sitä et tiedä sä,en mä,ei kukaan.

Elimistöni ei siedä enää niitä...ihan tosi. Yritän pärjätä kalaöljykapseleilla. Välillä on parempia hetkiä, en aina ryve mutarapakoissa. Olen voimakkaasti tunteva ihminen, ja minulla on myös taipumusta dramatisoida asioita.

• sen huomaa

Elimistöni ei siedä enää niitä...ihan tosi. Yritän pärjätä kalaöljykapseleilla. Välillä on parempia hetkiä, en aina ryve mutarapakoissa. Olen voimakkaasti tunteva ihminen, ja minulla on myös taipumusta dramatisoida asioita.

kyllä ite,jos paikat tilttaa lääkkeistä.onhan ne myrkkyjä.

• oletko huomannut sitä?

Jumala on antanut sinulle tosi kauniin ulkonäön. Kaikkia Jumala ei siunaa tuolla lahjalla. On vaikea kuvitella, että noin kauniilta ja iloiseltakin näyttävä tyttö kuitenkin kokee, että Jumala olisi vain antanut koettelemuksia jne. Olet saanut paljon sellaista, mitä kaikille ei ole suotu.
      Olet myös valitellut, kuinka on ruvennut tulemaan uurteita kasvoihin.
      Kaikille tulee. Monilla on jo selkeät uurteet kakskymppisenä. Sinähän olet vasta jokin aika sitten ylittänyt 30 vuoden rajan ja näytät noin nuorekkaalta!

Voi olla, että jos valitat paljon, sillä vain hätistää miehet ja myös naiset ympäriltään. Ole onnellinen kaikesta mitä olet saanut. Puhu iloisia asioita. Sinusta tulee silloin oikea magneetti, joka kerää miehet ympärille, josta varaa valita. Kyllä se sulle tarkoitettu jossain on, mutta siihen voi vielä kestää aikaa. Kun keskityt hyvien asioiden kertomiseen, se oikea voi löytää melko pian luoksesi!

• Kristalliporsas

mikään kaunis, ihan tavis...ja tuo kuva joka nytkin on näkyvillä, on tummennettu.

• viehättävät

mikään kaunis, ihan tavis...ja tuo kuva joka nytkin on näkyvillä, on tummennettu.

Kasvoissasi on hyvät piirteet. Hitsi nuo kasvot olisivat meikattuna tosi hyvännäköiset. Et ehkä pitänyt tuosta kommentista, kun et hyväksy meikkaamista. Mutta olet ilman meikkiäkin viehättävä.

• NAimisissa
        viehättävät kirjoitti:

Kasvoissasi on hyvät piirteet. Hitsi nuo kasvot olisivat meikattuna tosi hyvännäköiset. Et ehkä pitänyt tuosta kommentista, kun et hyväksy meikkaamista. Mutta olet ilman meikkiäkin viehättävä.

Valitettavasti olen naimisissa, muuten kyselisin treffeille.

Tunnen monia vanhapoikia. En ymmärrä miksi tarpeet eivät kohtaa.

• Kristalliporsas
        viehättävät kirjoitti:

On mulle jotkut elämäni aikana ehdottaneet meikkaamista. Siinä kun ehdottelevat ihan rauhassa. Kurtistun kuin nauris.

• kaunis olet oikeasti

Sulla on ollut useita kuvia, ei tuo nykyinen ole ainut. Olet kaikissa näyttänyt tosi kauniilta. Ehkä mielestäsi näytät tavikselta, koska näet itseä niin paljon. Kyllä moni ulkopuolinen ihastuu varmasti ulkonäköösi. Se on niin upea oikeasti!!
        Olis kiva, jos säkin uskoisit sen!

• taitaa olla

On mulle jotkut elämäni aikana ehdottaneet meikkaamista. Siinä kun ehdottelevat ihan rauhassa. Kurtistun kuin nauris.

sulle yksi elämäntärkeimmistä asioista? Miksi teet siitä niin tärkeän?
        Jos meinaat sanoa että sen vuoksi että saisi miehen, niin kerron ettei ne miehet ihan niin aaseja ole. On keskivertoa erikoisemman näköisilläkin miehiä.

Sinä myös itse valitsest mihin uskot elämässä, sinun uskosi ei anna lupaa etsiä miestä muualta ja kuin et etsikään. Seuraus voi siis olla tuo ettei kaikille löydy miestä. Kanna valintasi seuraukset tai vaihda valintoja jos haluat parempaa.

Tuo on yksi vl-uskon järkyttävistä oppikohdista ettei ihminen saa etsiä itselleen muualtakin aviopuolisoa. Kaikki haluavat läheisen ihmisen, jakaa rakkautta ja huolenpitoa. Elämä on ihana jakaa toisen kanssa.

Valinta on sinun.

• Kristalliporsas
        taitaa olla kirjoitti:

sulle yksi elämäntärkeimmistä asioista? Miksi teet siitä niin tärkeän?
        Jos meinaat sanoa että sen vuoksi että saisi miehen, niin kerron ettei ne miehet ihan niin aaseja ole. On keskivertoa erikoisemman näköisilläkin miehiä.

Sinä myös itse valitsest mihin uskot elämässä, sinun uskosi ei anna lupaa etsiä miestä muualta ja kuin et etsikään. Seuraus voi siis olla tuo ettei kaikille löydy miestä. Kanna valintasi seuraukset tai vaihda valintoja jos haluat parempaa.

Tuo on yksi vl-uskon järkyttävistä oppikohdista ettei ihminen saa etsiä itselleen muualtakin aviopuolisoa. Kaikki haluavat läheisen ihmisen, jakaa rakkautta ja huolenpitoa. Elämä on ihana jakaa toisen kanssa.

Valinta on sinun.

...ovat ottaneet puheenaiheeksi ulkonäköni...en itse sitä ole erikseen tuonut esille mielestäni sen isommin.

Kyllä mäkin oon nähny paljon ns. erikoisemman näköisiäkin jotka ovat löytäneet kumppanin. Voin vain kuvitella miten ihanaa elämä voisi toisen kanssa olla. Minut on vaan jätetty yksin, näin se vaan on. X-mieskin vain ilmoitti minulle, etten kelpaa hänelle. En ole kelvannut monelle muullekaan. Halvaksi itseni tunnen, todella.

En halua tehdä sitä temppua, kuten monet ovat tehneet, että ovat ensin luopuneet vl uskosta, napanneet ei-vl:n miehen ja palanneet takaisin vl:ksi. Koskaan ei voi olla varma, saako ns. palaamisen armoa. En tietysti vanno, etteikö minulle voisi käydä köpelösti, mutta ehdontahdoin en halua tällaiseen tilanteeseen itseäni saattaa.

• umpikuja

...ovat ottaneet puheenaiheeksi ulkonäköni...en itse sitä ole erikseen tuonut esille mielestäni sen isommin.

Kyllä mäkin oon nähny paljon ns. erikoisemman näköisiäkin jotka ovat löytäneet kumppanin. Voin vain kuvitella miten ihanaa elämä voisi toisen kanssa olla. Minut on vaan jätetty yksin, näin se vaan on. X-mieskin vain ilmoitti minulle, etten kelpaa hänelle. En ole kelvannut monelle muullekaan. Halvaksi itseni tunnen, todella.

En halua tehdä sitä temppua, kuten monet ovat tehneet, että ovat ensin luopuneet vl uskosta, napanneet ei-vl:n miehen ja palanneet takaisin vl:ksi. Koskaan ei voi olla varma, saako ns. palaamisen armoa. En tietysti vanno, etteikö minulle voisi käydä köpelösti, mutta ehdontahdoin en halua tällaiseen tilanteeseen itseäni saattaa.

Heitä on vl-liikkeessä ja he eivät näytä kelpaavan vanhoille piioille.

• tiedon väärti

^^^^Muuthan tuossa
        Kirjoittanut: Kristalliporsas / Tänään / klo 15:32 ...ovat ottaneet puheenaiheeksi ulkonäköni...en itse sitä ole erikseen tuonut esille mielestäni sen isommmin. ^^^^

Miehet voi ottaa sen asian että yrität kaupata itteä niill, vielä kun perään kuulutat että et ole saanut miestä.

Ota kuvasi pois ja lopeta tuo ainanen valitus.

• Kristalliporsas
        tiedon väärti kirjoitti:

^^^^Muuthan tuossa
        Kirjoittanut: Kristalliporsas / Tänään / klo 15:32 ...ovat ottaneet puheenaiheeksi ulkonäköni...en itse sitä ole erikseen tuonut esille mielestäni sen isommmin. ^^^^

Miehet voi ottaa sen asian että yrität kaupata itteä niill, vielä kun perään kuulutat että et ole saanut miestä.

Ota kuvasi pois ja lopeta tuo ainanen valitus.

Siellä on aika monella kuva. Ei se ole itsensä kauppaamista jos pitää kuvaa tuolla. En edes etsi profiilisivullani nk. deittiseuraa enkä ilmaise siellä muutenkaan sillä sivulla kaipaustani parisuhteeseen. Ei siellä lestadiolaiset etsi seuraa. Se, että pidän kuvaa näytillä, ei tarkoita että kauppaan varsinaisesti itseäni. Joillakin on sitten pieni rusina aivojen tilalla, täytyy sanoa, kun pitää tuollaisesta kuva-asiasta urputtaa. :(
        Niin...ja minusta tuollainen profiili on paljon mukavamman näköinen kuvan kanssa kuin ilman. Olen välillä ottanut kuvan pois, mutta laittanut toisen tilalle.

• ne taitaa

olla kornisia kojettelemuksia kun roikkuu moisesa maalimanlopun lahkosa iliman omija aivoja

• vakass

Kun on näin suuri osallistujien joukko KROMANNUT...

• juttuja!

Jumala ei todellakaan kiusaa ketään huvikseen, kuten saarnamiehet Ry:llä julistavat.

• Vl-helvetti

"Luulen ja tiedän, että joudun helvettiin erottuani lestadiolaisuudesta."

Lestadiolaisuus on sinulle Jumala?

Luulenpa, ettet juuri tuosta syystä saa puolisoa. Tunnetko Jeesuksen lunastajanasi? Hanki elämä ja sydämen usko Jeesukseen. Vl-porukka ei ole taivas, eikä tae taivaaseen, vaan se Jeesus yhä edelleen. Kun sen ymmärrät, vapaudut omista kahleistasi, joilla olet itsesi sitonut vl-toteemiin. Paaluun, josta et pääse irti edes oikeaan lestadiolaisuuteen. Mieti!

• Kristalliporsas
        Vl-helvetti kirjoitti:

"Luulen ja tiedän, että joudun helvettiin erottuani lestadiolaisuudesta."

Lestadiolaisuus on sinulle Jumala?

Luulenpa, ettet juuri tuosta syystä saa puolisoa. Tunnetko Jeesuksen lunastajanasi? Hanki elämä ja sydämen usko Jeesukseen. Vl-porukka ei ole taivas, eikä tae taivaaseen, vaan se Jeesus yhä edelleen. Kun sen ymmärrät, vapaudut omista kahleistasi, joilla olet itsesi sitonut vl-toteemiin. Paaluun, josta et pääse irti edes oikeaan lestadiolaisuuteen. Mieti!

ja yksi paimen.

• eräs vain.....

ja yksi paimen.

ite koin siionissamme ihan tarpeeksi riitoja. Minua saatettiin vielä sanoa yhteiskunnan loiseksi, koska en ole saanut töitä. Kyllä minä siinä vaiheessa viimein laitoin pillit pussiin ja "lammashuoneella" käynnit saivat luvan loppua!
        Olen onneksi löytänyt uuden kivan porukan seurakunnan piiristä. Tämän lisäksi pidän yhteyttä eri suunnan lestadiolaisiin, mutta vanhoillisethan eivät enää pidä mua uskovaisena. Sen takii niiden seuroissa en enää käy!

• hokema: yksi

ja yksi paimen.

lammashuone = vl ja yksi paimen=vl-Jumala

Todellisuudessa se yksi lammashuone sisältää kirjavia, yksivärisiä ja valkeita lampaita ja se paimen on Jeesus Kristus, ei Olavi Voittonen tai kukaan muukaan kuolevainen. Tai joku vl, maanpäällinen sijaisvälittäjä. Ei. Ei. Ja ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      72
      1768
    2. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1672
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      136
      1258
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      126
      1135
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      807
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      162
      741
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      721
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      412
      652
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      535
    Aihe