Apua aloittelijalle?

rullailija

Ostin muutama viikko sitten rullaluistimet ja ongelmana on kun en millään meinaa oppia luistelemaan tasapainossa ja jarruttamaan. Harjoittelin ensin parkkipaikoilla, mutta en saa jarrupalaa painettua tarpeeksi voimakkaasti asfalttiin, eikä jarrutus tehoa ollenkaan. Pienetkin kivet saa koko tasapainoni horjahtamaan todella rajusti ja aina olen könyämässä.

Onkohan olemassa minkäänlaisiaa kursseja tai tunteja Tampereen lähistöllä, jossa opetettaisiin perusasioita? Tietenkin harjoitus tekee mestarin, mutta rupeaa jo maku menemäänn kun kierrän pientä parkkipaikkaa tuloksetta.

11

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy
      • rullailija

kiitos, tommoselle vois tosiaankin ilmottautua :)

• itsekin voisin
        rullailija kirjoitti:

kiitos, tommoselle vois tosiaankin ilmottautua :)

ilmoittautua. Ny o varrrmaan monta ilmoittautumista. Kun on näin laajaa keskustelua näistä kursseista.

Järjestetäänkö kuljetuksia täätä Kuopiosta Tampereelle?

Kiitos kurssitiedoista kuitenkin!

• Tietämätön_BB
        itsekin voisin kirjoitti:

ilmoittautua. Ny o varrrmaan monta ilmoittautumista. Kun on näin laajaa keskustelua näistä kursseista.

Tampereella ei ole kursseja eikä rullaluisteluratoja. Hyvä, näin sitä oppii. Ensin pitäis oppia surffailee netissä, löytää oikea ruutu ei kurssi ja sitten oppia tulis oikein baanalla.

• rullailijamies
        itsekin voisin kirjoitti:

Voit saada opetusta täällä Kuopiossakin.

• todella aina

könyämässä? Kaadutko pientenkin kivien takia? Saako pienet kivet horjahtamaan todella noin rajusti. Älä luistele kivikossa. Voit nousta jo ylös ja luistela harjatulla asvaltilla.

Ei sitä jarrupalaa tarvitse painaa voimakkaasti. Riittää pienempikin painaminen, varsinkin tasaisella pienellä parkkipaikalla. Eihän siinä ole mäkeäkään. Kuinka kovaa haluaisit painaa?

Hyvä jos kuitenkin kierrät pientä parkkipaikkaa. Miten niin tuloksetta? Sehän on hyvä tulos, jos lopetit jo könyämisen. Hyvä! Jatka samalla tavalla!

• rullailija

Könyämisellä tarkoitan sitä että horjahdan rajusti ja melkein kaadun.
        Kun koitan jarrupalaa painaa vain hiukan jarrutusmatka on todella pitkä varsinkin loivassa alamäessä ja tuola ihmispaljouden keskellä täytyisi kumminkin saada jotenkin reakoitua esim. eteen juokseviin lapsiin.
        Mutta kiitos kannustuksesta, eiköhän se tästä lähde vielä luistamaan :)

• päivilläni

aloitin rullaluistelun harjoittelun, niin kärsin noista samoista vaikeuksista. Asiallista ohjausta sain tuolta yllämainitulta kurssilta. Sen jälkeen olen käynyt harjoittelemassa tuolla Lentolan kartingradalla joka on alun toista kilometriä pitkä. Sinne myydään parillakympillä vuosikorttia jolla saa käydä luistelemassa silloin kun se ei ole kartingkäytössä. Ajat selviävät oheiselta sivulta.

http://www.lentolakart.net/cms/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Rata on erittäin hyväpintainen ja siinä on pieniä nousuja ja laskuja joissa voi harjoitella jarrutusta. Rata on melko mutkikas, joten siellä on hyvä harjoitella kaarreluistelua yms.
      Se sopii paremmin aloittelijan harjoituksiin kuin tiet ja pyörätiet, kun ei tarvitse sydän kylmänä tehdä paniikkijarrutuksia kun joku tuuppaa sivutieltä yllättäen eteen.
      Olen siellä luistellut muutaman kymmenen kilometriä ja saanut paljon varmuutta luisteluuni.

Ainoa negatiivinen asia tuossa rataluistelussa on se, että siellä ehkä kaikki tapahtuu liiankin hyvissä olosuhteissa. Radalla ei ole kiviä pyöriä tökkäilemässä, eikä sivulta tulijoita, jolloin ehkä tuudittautuu liikaakin turvallisiin oloihin. Yleisillä väylillä kaikki on toisin. Se kannattaa pitää mielessä kun niille lähtee.

ITSELLEEN NAURATTAA.

Joku sanoi että r-k olisi yksin ellei se voisi kirjoitella noille omille tekaistuille nimimerkeilleen, ts. omalle minälleen. Netti on sen koti, netti on sen aamu, netti on sen päivä, netti on yö, omat nimimerkit on sen kaverit...

Netti on kaikkeni. Netti on ajatukseni. Netti on pääni. Netti on kevääni kesäni syksyni ja talveni. Siksi kirjoitan KOKO päivän näitä viestejä itselleni hyvin useilla nimimerkeillä. Kun on paljon nimimerkkejä, on paljon kavereita. Kirjoitan kaikille. Ja monella palstalla. Mulla on kello 8 viestit, klo 11 vietit klo 17 viestit ja klo 23 viestit.

Kun kukaan ei tänne kirjoita yleensä, minä rullakoutsi kirjoitan vaikka kymmenen peräkkäistä viestiä. Kuten nämä viestit. Mutta nyt ollaan hiljaa Virosta ja virottelusta, se on hermoja kuluttavaa, nämä on leppoviesteja.

Mutta sitten joku kiusankappale ei ymmärrä minua, menköön lääkäriin, sillä jäi lääkkeet ottamatta...

Sillä olen Number One in AllTimeTopWorldClassInlineSkatingCoachKingOfEstonia.

• RullisTuija22vee

Tampereella kursseilla. Olis hienoa päästä oppiin. Alkuun pääsy ei ole ollut ihan helppoa minulla.

• Papa's Girl

http://www.youtube.com/watch?v=rtMGO-8d14c

Helppoa eikö totta? Jarrutuskin vaatii tasapainoa eli hieman opettelua

Ensin lyhyt liuku molemmat luistimet rinnakkain

Polvet taipuvat ainakin pieneen kulmaan

Kädet eteen tasapainon vuoksi ja valmiusasentoon

Pylly hieman alemmaksi

Ruumiinpaino jää vain takimmaiselle tukijalalle

Jarruttava jalka melkein suoraksi eteen

Takimmainen tukijalka jää pieneen kulmaan

Vain etummaisen jarruttavan luistimen takimmainen pyörä rullaa maassa

Samalla painetaan jarrupalaa maahan

Jos on hyvä tasapaino, ei tarvitse painaa hirveästi jarrupalalla

Vain hätäjarrutuksessa painetaan koko painolla

Videolla pieni 6-vuotias tekee kaiken oikein hyvällä tasapainolla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      158
      6967
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4063
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      114
      2102
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1936
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      194
      1447
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      947
    Aihe