Miten kauan etukäteen työntekijän tulisi saada tietää tulevat työvuoronsa? Toimin kaupan alalla myyjänä ja olen määräaikaisessa työsuhteessa, eikä minulla ole merkitty viikolle minimituntimäärää. Tarvittaessa (tai siis, kun ei tarvita) minulla ei siis ole välttämättä töitä kuin esimerkiksi yksi päivä viikossa, tai viisi, tai jotain siltä väliltä, tai pahimmassa tapauksessa ei yhtään.
Minulla on ollut tähän asti ihan kivasti viisi päivää viikossa töitä, mutta nyt otetaan sellainen käytäntö, että edellisen viikon myyntejä verrataan ja katsotaan, montako henkeä on minäkin päivänä töissä. Jos myynti menee tietyn rajan yli, paikalla on x henkeä, jos myynti menee seuraavan rajan yl, paikalla on x 1 henkeä, jos seuraavan, paikalla on x 2 jne.
Työajat muuttuvat epäsäännöllisiksi ja tulot romahtavat, kun ei olekaan niin paljon töitä kuin oli puhe. On sitä paitsi aika vaikeaa hankkia rinnalle joku muu työ, kun ei tiedä milloin pitäisi olla missäkin töissä..
Miten aikaisin työvuorot pitää tietää?
2
2464
Vastaukset
- siellä se
Työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo
5. Liitot suosittelevat, että työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo
annetaan tiedoksi kaksi viikkoa ennen kyseisten jaksojen alkamista.
Työvuoroluettelo annetaan tiedoksi kuitenkin viimeistään viikkoa ennen
jakson alkua.
Työvuoroluetteloa laadittaessa vältetään epätarkoituksenmukaisen lyhyitä työvuoroja.
Alle neljän (4) tunnin työvuoroa ei tule käyttää, elleivät työntekijän tarpeet
tai muu perusteltu syy tätä edellytä. - kutsuttava
Olin ennen Tradekassa (nyk. Lähikauppa) määräaikaisena tarvittaessa töihin kutsuttavana, pahimmillaan se oli sitä, että aamulla soitetaan tuutko illaksi töihin... Pääsääntöisesti tiesi viimeistään edellisellä viikolla työvuorot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862