Miten aikaisin työvuorot pitää tietää?

myyntimies X

Miten kauan etukäteen työntekijän tulisi saada tietää tulevat työvuoronsa? Toimin kaupan alalla myyjänä ja olen määräaikaisessa työsuhteessa, eikä minulla ole merkitty viikolle minimituntimäärää. Tarvittaessa (tai siis, kun ei tarvita) minulla ei siis ole välttämättä töitä kuin esimerkiksi yksi päivä viikossa, tai viisi, tai jotain siltä väliltä, tai pahimmassa tapauksessa ei yhtään.

Minulla on ollut tähän asti ihan kivasti viisi päivää viikossa töitä, mutta nyt otetaan sellainen käytäntö, että edellisen viikon myyntejä verrataan ja katsotaan, montako henkeä on minäkin päivänä töissä. Jos myynti menee tietyn rajan yli, paikalla on x henkeä, jos myynti menee seuraavan rajan yl, paikalla on x 1 henkeä, jos seuraavan, paikalla on x 2 jne.

Työajat muuttuvat epäsäännöllisiksi ja tulot romahtavat, kun ei olekaan niin paljon töitä kuin oli puhe. On sitä paitsi aika vaikeaa hankkia rinnalle joku muu työ, kun ei tiedä milloin pitäisi olla missäkin töissä..

2

2551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siellä se

Työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo
      5. Liitot suosittelevat, että työajan tasoittumisjärjestelmä ja työvuoroluettelo
      annetaan tiedoksi kaksi viikkoa ennen kyseisten jaksojen alkamista.
      Työvuoroluettelo annetaan tiedoksi kuitenkin viimeistään viikkoa ennen
      jakson alkua.
      Työvuoroluetteloa laadittaessa vältetään epätarkoituksenmukaisen lyhyitä työvuoroja.
      Alle neljän (4) tunnin työvuoroa ei tule käyttää, elleivät työntekijän tarpeet
      tai muu perusteltu syy tätä edellytä.

• kutsuttava

Olin ennen Tradekassa (nyk. Lähikauppa) määräaikaisena tarvittaessa töihin kutsuttavana, pahimmillaan se oli sitä, että aamulla soitetaan tuutko illaksi töihin... Pääsääntöisesti tiesi viimeistään edellisellä viikolla työvuorot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5466
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3721
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3283
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2565
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2152
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2077
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163