Mitä väriä käytät?

-utelu-

Minkä värisiä vaatteita käytät eniten? Vaikuttaako ensivaikutelmaasi ihmisestä se, minkä värisiin vaatteisiin hän on pukeutunut?

Itse suosin mustaa, joskus yhdistettynä valkoiseen, harmaaseen tai johonkin kirkkaisiin väreihin. En halua nähdä ketään pukeutuneena tipunkeltaiseen, metsänvihreään, viininpunaiseen, lilaan tai punaruskeaan, ne eivät sovi kenellekkään. Ensivaikutelma ei ole hyvä, jos on pukeutunut räikeäkuvioisiin vaatteisiin tai päästä varpaisiin vaaleanpunaiseen.

29

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väriä heti

      kun keksivät tummempaa, kuin musta...

    • Minusta kaikki muut saisivat pukeutua kirkkaan punaisiin, vihreisiin, keltaisiin ja vaalenpunaisiin. Sittenhän minä erottuisin joukosta vaihtamatta sinisen ja harmaansävyisiä vaatteitani.

    • käyttämään mustia vaatteita ja mulla on sitä väriä kaikkein eniten.. Eikä jaksais innostaa uusia tilalle joten mustaa mä käytän. Oon käyttänyt sitä jo vuosia :)

      Muut värit mitä käytän on valkoinen, pinkki ja punainen, yleensä aina yhdistettynä johonkin mustaan. Mä en vaatteiden väristä osaa tehdä johtopäätöksiä ihmisistä tai en ole huomannut että ne on vaikuttanut ensivaikutelmaan, ne on niin sen hetken fiiliksen mukaan valittuja yleensä. Ehkä joku todella tyylikäs asu kiinnittää huomiota mut en mä oo aatellut, että se kertoisi jotain ihmisestä. Joillakin vaan on hallussa noi pukeutumishommat :)

    • jostain syystä ihmiset haluaa ostella mulle vaatteita

      • Mitä tapahtuisi, jos se ostelu loppuisi?


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Mitä tapahtuisi, jos se ostelu loppuisi?

        jollen kerkeisi ryömiä etelämmäs :)


      • monte24 kirjoitti:

        jollen kerkeisi ryömiä etelämmäs :)

        Muista sitten, ettei ole lahjahevosta suuhun katsominen. ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Muista sitten, ettei ole lahjahevosta suuhun katsominen. ;-)

        silkkistä bokseri alkkareitani jonka exältä sain, oli niin mukavan vilpoisat kesällä helteessä ei ollut pallit vaahdossa, vaik siitä vaahdosta saakin kamasutran mukaan tehtyä rakkausuutetta.


      • lsföääss

        ostaa sinulle vaatteita, en tykkää ostaa vaatteita edes itselleni.


      • lsföääss kirjoitti:

        ostaa sinulle vaatteita, en tykkää ostaa vaatteita edes itselleni.

        mielummin ryyppää ne rahat kuin törsää sellaiseen joutavuuteen kuin PERKELEEN vaatteet.

        enkä oikeesti halua että kaikki ostais miulle vaatteita, mihin ne saisin mahtumaan.


    • KoppavaHoro

      paitsi sinipunaista, jota inhoan.

      Mustaa, pinkkiä ja farkunsinistä. Joskus harmaata (vaikkei se minulle sovi, mutta ei se sovi sen kummemmin muillekaan), joskus vihreää jne. Fiilis vaikuttaa myös paljon.

      Olen suomalainen ja näytän hiuksiltani ja iholtani suomalaiselta, joten valkoinen ei minulle sovi.

    • sininen_sitruuna

      valkoista, tummanruskeaa, punaista.. niitä varmaan enimmäkseen.

      Tai oikeastaan kyllä vihreää, mutta en vapaalla kyllä laittaisi päälle mitään vihreää.. :))

    • Vastaajatar

      värit ovat:

      Sinisen ja punaisen eri sävyt sekä niiden sekoitus. Valkoista satunnaisesti (ei sovi ihonväriini), mustaa enimmäkseen alaosissa (harvemmin kasvojen lähellä), ruskeaa. Näitä enimmäkseen.

      Musta, valkoinen ja keltainen (oranssi) eivät sovi kasvojeni lähelle. Vihreätä minulla on ja joskus jopa päälläkin, mutta en taida tarvita sitä väriä. En koe sitä tällä hetkellä kotoisaksi vaikka olen sitä paljonkin joskus käyttänyt :-)

      Muissa ihmisissä en yleensä kiinnitä huomiota vaatteisiin, elleivät ole todella erikoiset. Kasvot, ilmeet ja elkeet ovat tärkeämpiä mulle.

      Koen kuitenkin, että pelkästään mustaan pukeutuvat hakevat itselleen suojaväriä tai ovat töissä värikylläisessä työpaikassa (tämän erottaa yleensä ja hyvä esimerkki on Kirsti Paakkanen).

    • no...

      Jotenkin mun on helpompi ajatella asia sitä kautta, että mitä värejä vältän ( tai mitä mun varmaan ainakin pitäisi välttää, jos järkevä olisin ). Laivastonsininen saa mut näyttämään sairaalta, kirkkaissa keltaisissa neosävyissä näytän lähinnä pääsiäiskoriin upotetulta kananmunalta (paitsi ehkä loppukesästä tai aurinkoloman jälkeen), valkoinen on usein riski (luonnonvalkoinen käy paremmin) ja huolimatta siitäkin, että kuinka monikäyttöinen on beige, ei mun sitäkään kannattaisi käyttää ainakaan kovin paljoa yläosissa ja lähellä kasvoja. Musta menee, jos ohessa on värikkäitä asusteita.

      Ikisuosikkeja ovat silti ainakin musta, beige ja punainen. Värejä oikeastaan rakastan, koska olen huomannut niiden vaikuttavan ihan mielialaankin, ja saatan joskus spontaanistikin heittää päälle vaikka vaikka vahvaa fuksiaakin tms. Yhdessä vaiheessa jokin vuosi sitten olin hullaantunut harmaan ja pastellipinkin yhdistelmään, mistä syystä meinasin sitten lopulta oksentaa, kun kaapista ei löytynyt enää mitään muuta, kuin Barbara Cartland-efektin luovia vaatteita. Sitten on ollut vahvaa mustaa vaihettakin, joskin aina olen käyttänyt myös värejä asusteina.

      Tänään ostin aika dramaattisen värisen tunikan, jess. Värit luo poweria. Vaatekauppaan jos menee, on aina kivaa, kun kevään tullen kauppiaat rahtaa ne hirveät mustat ja harmaat vaatekappaleet pois silmien edestä. Koskaan en ole ymmärtänyt sitä, että miksi kaiken kansan ikäänkuin "pitäisi" Suomessa pukeutua ns. hautajaissävyihin heti syksyn ja talven tullen. Katsokaas vaan ainakin erinäisten ketjujen vaateantia taas ensi syksynäkin.;)

    • yleensä mielialan mukaan, eli on tietyn värisiä "kausia". - Murrosiässä käytin värejä aika estottomasti; oranssia, turkoosia, terrakottaa, mutta sininen oli aina SE väri. - Oli aika, jolloin pukeuduin pelkästään siniseen. - Sitten tuli violetti kausi. - Nyt on ollut aika paljon mustaa, mutta mielialasta riippuen välillä kirkkaan punaista, anilliinia, violettia, sinistä, mustavalkoista.. Oikeastaan vain perusruskea ja harmaa ovat sellaisia värejä, joita ei vaatekaapistani juurikaan löydy.

      Uuden tuttavuuden värien käyttö pukeutumisessaan ei ehkä sinänsä vaikuta ensivaikutelmaani, ellei kyseessä ole jokin tosi erottuva tyyli (esim. goottityyli), johon liittyy tietty väri. - Hello Kitty -buumi on tuonut pinkin värin myös nuorille aikuisille, eli ei ole enää pelkästään pikkutyttöjen väri.

    • Mustaan ja farkunsiniseen.

      • ..toi ei tullut ihan hirveenä yllärinä.. X)


      • TheOne kirjoitti:

        ..toi ei tullut ihan hirveenä yllärinä.. X)

        NIIN ?x]


    • suurin osa vaatteistani on mustia. Tosin yöelämässä värini on tätä nykyä vitivalkoinen.. Mutta pukeudun myös niihin vihreään, punaiseen, lilaan ja ja ruskeaan. Kirkuvanräikeät värit ehkä myös häiritsevät silmää, muuten ei ensivaikutelta juurikaan riipu pukeutumisväreistä..

    • Humpuukia: viininpunainen sopii minulle parhaiten.

      Mene värianalyysiin, hus.

    • scale__

      ja maastokuvio menettelee.

    • voi välttää itseään reagoimasta väreihin eli siin mielessä vaikuttaa - tosin toi ajatteleva osio sanois et ei vaikuta, koska mitään kulttuurivapaata tulkintaa ei väreille ole. Esim. mulle musta ja valkoinen eivät useimmiten edes ole värejä.

      Valkoinen sopii siis hautajaisiin siin missä mustakin - ja tummaan pukuun sonnustautunut konsultti ei ole sen vakuuttavampi kuin sateenkaaren väreihin koristautunut.

    • kirkkaita värejä

      ihanaa oranssia ja turkoosia...talvisin esim punaista ja vihreätä...

    • tummia, musta nyt yleensä siinä hallitsevana, harmaataki on. punainen ja vihreä sopii myös ja rakastan maastokuvioisia. inhoan yli kaiken niitä kaikkia kirkkaita, keltasta, valkosta (vaikka joskus kesällä itekki käytän), PINKKIÄ ja kaikkea muuta roskaa, liekö ihmisen persoonaki sillon myös hieman.. räikeä? hrh.

    • ovat valkoinen ja musta, valkoiseen painottuen sekä turkoosi ja kirkkaan vihreä. Myös joitakin ruskean sävyjä käytän.

      En käytä juuri koskaan keltaista, pinkkiä, beessiä tai tummansinistä. En käytä myöskään juurikaan kirjavia vaatteita, vaan lähinnä yksivärisiä tai suht. hillityllä kuviolla.

      Mainitsemistasi inhokkiväreistä käytän joskus metsänvihreää(?), viininpunasta ja liilaa, sekä ehkä punaruskeaakin, riippuu mitä sillä tarkoitat..

      • kaulapantamies..

        haittaa, että meikäläiset vierailee sun galtsusivulla? Sun huulet houkuttaa..
        Nöyrin mielin, Sinun..


    • Anonyymi

      Kaikki värit ovat mieleen, muttei harmaa.

    • Mustaa enimmäkseen ja viimeaikoina myös tumman harmaa ollut mieleen. Tykkään muistakin väreistä, mutta arkivaatteet ei ole kovin värikkäitä.

    • Anonyymi

      Antakaa ihmisten pukeutua kuten haluavat, omat lempivärit ei aina muiden silmää miellytä joten ihan pimee ja turha keskustelu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe