Morjesta!
Olen miettinyt monasti viisaita puhuvia ihmisiä, siitä kuinka parisuhde toimii vaikka seksuaalista kontaktia ei olisikaan tai se on melko olematonta.
Pyytäisin mielipiteitä.
Itse olen sitä mieltä että ainakin nuoremmalla iällä seksuaalinen kontakti on tasapainoisen parisuhteen toinen perusta. Miksei vanhemmallakin iällä.
Taukoja tulee tietysti monestakin syystä mutta ihminenhän on seksuaalinen olento.
Kirjoitelkaahan!
parisuhde ilman seksiä
14
1992
Vastaukset
- naikkonen78
että ilman seksiä ei pärjää eikä liian seksin kanssa..parisuhteessa.koska liiasta seksistä tulee rutiini ja liian vähästä puutostauti!
kultainen keskitie on paras tie..jos siihen vaan on mahdollisuus päästä puolisonsa kanssa..
mutta kyllä parisuhteessa pitää olla niin paljon muutakin kuin pelkkää fyysistä kontaktia,kuten hellyyttä,jännitystä..joskus toraa..
näin pysyy parisuhde mielenkiintoisena.. "nuorella iällä".- Satu 40v.
No jaa. Olen meidän suhteessa joustava, joten siksi olemme vielä yhdessä ja koska rakastan häntä ja hän ainakin tykkää musta, vaikka nukkuukin olohuoneessa joka yö. Hän kokkaa kyllä ja pitää huolta, ettei tule aika pitkäksi ja kavereita on kuin hotellissa. En pidä itseäni piikana. Tykkään hössöttää ja passata. Porukat viihtyy. Ei ole lapsia, joten ei haittaa. Meillä on iso perhe. :)
No jaa...seksi. Kun hän tulee lähelle, niin se on kuin lahja jouluna. Hän on siinä 3 - 5 minuuttia ja kysyy, että joko saat. En tietenkään ja voi kulua jopa kuukausi ennenkuin saan seuraavan lahjan.
Ei auta puhe. Ei auta se, että kerron mitä tahdon.
Hän ei vain tahdo RASITTAA itseään liikaa eikä tahdo muuttua millään muullakaan tavalla. Rakastan häntä kuitenkin.
Jos hänellä on aikaa ja haluja suuseksin, niin silloin saan pitää hänet kauan lähelläni ja katsella komistusta parhaimmillaan, ylpeänäkin. Silloin on aikaa, kun hänen ei tarvitse rasittaa itseään liikaa. Kun ehdin ratsaille, niin pois ei pääse. Aikaa on, jos ei ole muu perhe kotona. Multa ei tule, ei vieläkään. Ei voi mitään.
- oliskohan...
Vaikuttaa epänormaalilta, kyllähän
seksi kuuluu elämään! Miten sitä
läheisyyttä sitten osoitetaan,
mulle ei kelpaa ainakaan pusu poskelle
3 kertaa viikossa.
Kehottasin selvittämään mikä siinä
on syynä esim. toinen mies, seksin
laatu, nainen ei saa orkkua eikä
enää kiinnosta, lapset pyörii jaloissa
ym.
Ei tuo nyt ihan eron paikka ole,
mutta jos tollasta jatkuu vuosia,
niin eihän sitä normaalilla vietillä
ja läheisyyden kaipuulla varustettu
mies kestä?! - Tepa
Nämä on sellaisia salattuja asioita jotka toimii tai on toimimatta parisuhteessa oli naimisissa tai ei,turha näitä on miettiä ei mitään tyhjentävää vastausta kukaan osaa antaa, jokainen saa tutkia tunnossaan ja elää elämäänsä näin on eletty jo tuhansia vuosia ja elämä jatkuu että rakkaus on sellainen mitä enemmän sitä tuhlaa niin sitä enemmän se lisääntyy en nyt tarkoita ollenkaan että pitää lähtiä hyppimään vieraisiin,vaan parisuhteessa voi olla oma itsensä ei mikään teeskentelijä ja jos nainen ei ole aina kiinnostunut sexistä niin syyt voi olla niin monet muut kuin se mitä mies luulee että nainen ei rakasta miestä se on monesti harhaluulo.
- jari
Moi.
Ja kiitti kommenteista.
Omasta suhteesta voin sanoa että alussa, ensimmäisinä vuosina seksiä halusi molemmat osapuolet mutta minä aina aloittajan roolissa. Vaimo ei koskaan.
Lapset syntyivät. Liitto toimi. Tuli taloudellisia vaikeuksia. Jossain vaiheessa alkoi suhteen seksuaalinen puoli vähentyä. Tuli tunne että vaimo osallistui siihen velvollisuuden tunteesta ei omasta halustaan.
Parina viime vuotena meillä on ollut pitkiä taukoja. Vaimo ei vain halunnut. Taisin kiukutella kun en saanut mielihaluja toteutettua.
Aina kun lähestyin häntä niin hän torjui minut. Selibaattikaudet pitenivät jopa kuukausiin ja ne päättyivät aina minun aloitteeseen. Mutta tunsin kuitenkin olevani pahanteossa.
Päätin antaa vaimolleni valtuudet ottaa aloite käsiinsä ja sen hän ottikin, mutta vaikeasti. Oli kuin hän olisi tehnyt jotain väärin kun hän oli aloitteen tekijä. Toistin kuitenkin hänelle että kun sinun tekee mieli niin tule.
Okei. Homma toimi taas vähän aikaa. Olemme molemmat kokeilunhaluisia eikä mielikuvituksesta eikä estoista ole ongelma kiinni.
Mutta toissa kesänä yhtäkkiä taas hän torjui minut ja silloin se kesti kolme kuukautta etten edes saanut häneen koskeakaan. Aina kun yritin koskeä häntä niin hän tulkitsi sen seksuaaliseksi kosketukseksi ja seurauksena oli loukkaavat torut.
Ihmettelin asioiden laitaa ja etäännyin. Pyysin jopa anteeksi. Aloimme nukkua sängyssä selät vastatusten ja mahdollisimman kaukana. Oli aikoja kun mietin muuttamista piharakennukseen. Ajattelin jopa että hänellä on vieras mies.
Sitten lähestyimme taas toisiamme ja rakastelimme kolme neljä kertaa viikossa. Molemmat nauttivat aidosti.
Viime syksynä alkoi taas uusi selibaattikausi, tällä kertaa uhmakkaammin kuin koskaan. Nyt olin jo kypsynyt miehenä niin että en ryhtynyt enää kiukuttelemaan. Mutta yöt olivat todella kolkkoja.Muutoin elämä eteni ihan mukavasti. Emme kuitenkaan edes kosketelleet toisiamme kuten tapana on ollut.
Joulu tuli. Uuusi vuosi meni. Sama kylmyys jatkui. Kuitenkin havaitsin hänen kaipaavan läheisyyttä ja ehkä seksiä.
Emme kyenneet edes keskustelemaan asiasta.
Nyt viikko sitten tapahtui ihme. Rakastelimme yhtäkkiä illalla ennen nukkumaanmenoa intohimoisesti kuin sillon nuorena. Huomasin kuinka hän oli ollut hirmuisessa puutteessa.
Tässä tarinani. En tiedä kuinka avioliittomme jatkuu, mutta ilmeisesti nämä pitkääkin pitkät tauot ovat tulleet jäädäkseen vaikka olemme vasta nelikymppisiä. Sanotaan että kun seksi hiipuu niin ystävyys tulee tilalle.
Niin se taitaa olla. - Satu 40v
jari kirjoitti:
Moi.
Ja kiitti kommenteista.
Omasta suhteesta voin sanoa että alussa, ensimmäisinä vuosina seksiä halusi molemmat osapuolet mutta minä aina aloittajan roolissa. Vaimo ei koskaan.
Lapset syntyivät. Liitto toimi. Tuli taloudellisia vaikeuksia. Jossain vaiheessa alkoi suhteen seksuaalinen puoli vähentyä. Tuli tunne että vaimo osallistui siihen velvollisuuden tunteesta ei omasta halustaan.
Parina viime vuotena meillä on ollut pitkiä taukoja. Vaimo ei vain halunnut. Taisin kiukutella kun en saanut mielihaluja toteutettua.
Aina kun lähestyin häntä niin hän torjui minut. Selibaattikaudet pitenivät jopa kuukausiin ja ne päättyivät aina minun aloitteeseen. Mutta tunsin kuitenkin olevani pahanteossa.
Päätin antaa vaimolleni valtuudet ottaa aloite käsiinsä ja sen hän ottikin, mutta vaikeasti. Oli kuin hän olisi tehnyt jotain väärin kun hän oli aloitteen tekijä. Toistin kuitenkin hänelle että kun sinun tekee mieli niin tule.
Okei. Homma toimi taas vähän aikaa. Olemme molemmat kokeilunhaluisia eikä mielikuvituksesta eikä estoista ole ongelma kiinni.
Mutta toissa kesänä yhtäkkiä taas hän torjui minut ja silloin se kesti kolme kuukautta etten edes saanut häneen koskeakaan. Aina kun yritin koskeä häntä niin hän tulkitsi sen seksuaaliseksi kosketukseksi ja seurauksena oli loukkaavat torut.
Ihmettelin asioiden laitaa ja etäännyin. Pyysin jopa anteeksi. Aloimme nukkua sängyssä selät vastatusten ja mahdollisimman kaukana. Oli aikoja kun mietin muuttamista piharakennukseen. Ajattelin jopa että hänellä on vieras mies.
Sitten lähestyimme taas toisiamme ja rakastelimme kolme neljä kertaa viikossa. Molemmat nauttivat aidosti.
Viime syksynä alkoi taas uusi selibaattikausi, tällä kertaa uhmakkaammin kuin koskaan. Nyt olin jo kypsynyt miehenä niin että en ryhtynyt enää kiukuttelemaan. Mutta yöt olivat todella kolkkoja.Muutoin elämä eteni ihan mukavasti. Emme kuitenkaan edes kosketelleet toisiamme kuten tapana on ollut.
Joulu tuli. Uuusi vuosi meni. Sama kylmyys jatkui. Kuitenkin havaitsin hänen kaipaavan läheisyyttä ja ehkä seksiä.
Emme kyenneet edes keskustelemaan asiasta.
Nyt viikko sitten tapahtui ihme. Rakastelimme yhtäkkiä illalla ennen nukkumaanmenoa intohimoisesti kuin sillon nuorena. Huomasin kuinka hän oli ollut hirmuisessa puutteessa.
Tässä tarinani. En tiedä kuinka avioliittomme jatkuu, mutta ilmeisesti nämä pitkääkin pitkät tauot ovat tulleet jäädäkseen vaikka olemme vasta nelikymppisiä. Sanotaan että kun seksi hiipuu niin ystävyys tulee tilalle.
Niin se taitaa olla.Ole hyvä vain. :)
Ihanaa luettavaa...olen sanaton.
Iloista kevään odotusta.
- se on !!
Muijat pettää aina ja jos ei viikottaista seksisessiota kuulu niin se on varma että ämmä laukkaa vieraissa. Mun neuvo on siis että ämmä pihalle heti jos seksi loppuu !!
- intohimoton
tiedän että avomieheni on paljon intohimoisempi kuin minä ja niin kuin miehet yleensä! hän haluaisi varmasti rakastella päivittäin/päivät! mutta minä taidan jossain määrin olla kyllästynyt seksiin hänen kanssaan,(karua:( vaikka seksi toimii välillämme hyvin(yli 10 vuoden suhde) En tiedä, mitä saamme siitä enää irti. otin asian taannoin varovasti puheeksi ja hän sanoi rakastelun määrän ja laadun riittävän. minäkö se olenkin, joka olen tyytymätön??? aina tietysti voisi kokeilla jotain uutta, mutta toisaalta meidän omat jutut toimii parhaiten, ovat tuttuja ja varmoja. Jos kokeillaan uusia juttuja teemme sen ehkä jonkun uuden ihmisen kanssa uudessa suhteessa. Olemme aina olleet ystäviä ja kavereita, että en tiedä tuosta jos seksi vähenee ystävyys lisääntyy - noinko se meni?
- jari
Moi.
Niin se varmaan on ollut minullakin nimittäin olen varmastikin ollut se intohimoisempi puolisko.
Liian tutut jutut, usein samalla kaavalla tapahtuva rakastelu on varmastikin ollut yksi intohimoa heikentävä syy.
Sitä kun luulee olevansa ylimaallisen ainutlaatuinen mies ja sitä luulee olevansa ellei paras niin melkein toiseksi paras.
Aloitteellisuus ja toisen toiveiden kunnioittaminen ovat varmasti tärkeitä. Mutta kaiken takana on mielestäni kuitenkin henkinen yhteys tai sanotaanko hienosti henkinen kyky rakastaa toista. Siihen on mielestäni hyvä rakentaa suhde. Henkinen puoli toimii ja sitä mukaan myös fyysinen puoli.
Tuli muuten mieleen kun ollaan oltu vuosia yhdessä, jotkut asiat, kuten muuttuvaan ulkomuotoon liittyvät yksityiskohdat, saattavat olla se yksi laukaiseva tekijä jotta ei enää niin hirveästi himoitse puolisoaan.
Jotkut gurut sanovat että selibaatti tekee hyvää. Olen siinä mielessä samaa mieltä että väkisin suoritettu rakastelu ei ainakaan paranna ongelmaa. Pelkästä velvollisuuden tunteesta ei saa koskaan toiselle mieliksi.
- Pihtari???
Nainen odottaa muutakin kuin vain seksiä. Miehen pitää päivittäin osoittaa naiselle että tämä on ihana, haluttava ja rakastettava muullakin tavalla kuin iltaisin kaivelemalla alapäätä. Hellyyttä, pieniä sanoja, pusuja, halauksia, jne.
Mikäli nainen ei tunne oloaan turvalliseksi ja rakastetuksi niin seksikin loppuu kyllä sitten lähes kokonaan. Siispä miehet, tehkää naisenne olo turvalliSEKSI. - Hippula
Ihminen tarvitsee seksiä kuten ruokaa ja untakin. Jos seksin puuttuminen suhteesta olisi normaalia, tuskin kukaan täällä palstoilla asiasta kyselisi. Ihminen on kuitenkin sopeutuvainen ja ennen kaikkea helvetin hyvä selitteleen asioita itselleen parhain päin. Eli kyllä henkisyydellä voi seksin korvata (ainakin, jos on pakko). On kyllä totuuden nimissä kerrottava, että oma henkisyys kärsii kovasti seksin puutteesta.
Hanki muijalles hyvä gynekologi. Sellainen, joka ymmärtää kysellä, kuinka peiton alla asiat sujuvat. Laastari peffaan ja johan sujuu. Loppuu muukin kitinä.
.....mitä kukin parisuhteelta odottaa.- jari
Moi taas!
Kirjoittelen työni lomassa. Palkka on surkea eikä se ainakaan kirjoittamalla parane.
Suhdehan vaatii tasapainoa ja sehän tulee henkiseltä puolelta. Puolisoa etenkin naista, joka omaa mitä ilmeisemmin syvällisemmät tunteet kuin me miehet joka tunne-elämän alueella, paitsi ehkä kun kyseeseen tulee miehiset tunteet.
Naista tulee kohdella siten, että hänet huomioi muutenkin normaalissa päivittäisessä kanssakäymisessä.
En ole niin hölmö, ettenkö olisi havainnut näitä signaaleja. Mitäkö ne ovat? Pikku hellittelemisiä, halimisia, kauniita sanoja ja kiintymyksen osoituksia vaikkapa lahjoja ostamalla.
Mies on keskenkasvuinen, jollei hän ymmärrä taikka havannoi näitä naisen lähettämiä signaaleja, joita vaikkapa voitaisiin kutsua esileikeiksi.
Mitä enemmän me vanhenemme sitä enemmän me kaipaamme henkiselle pohjalle perustuvia huomionosoituksia.
Pelkkä sonnimainen päällekäyminen ilman liehittelyjä kuuluu nuoremmille, vaikka joskus se sitäkin kaivataan.
Mitä naisen taas tulee huomioida miehestään, jotta seksuaalinen kanssakäyminen sujuisi?
Itse voin tyrmätä omalta kohdalta todeta sen käsityksen miehistä, että emme aina näe naisessa pelkästään esinettä, johon pitää purkautua tulivuoren lailla. Naisilla on mielestäni tällainen käsitys, vai onko? Oikaiskaa jos olen väärässä.
Itseäni joskus suorastaan loukkaa kun vaimoni on sanonut selibaattikaudella että onhan sinulla kädet.
ps. Kun olemme rakastelleet niin vaimoni on nukahtanut heti tyytyväinen ilme kasvoillaan vierelläni. Aamulla kun tapaamme toisemme keittiössä, vastaheränneinä, niin halailemme ja koskettelemme toisiamme kuin silloin ennen.Kiusoittelemme ja vitsailemme hyväntuulisina. Tämä jos mikä on rakkautta.
Kyllä seksi kuuluu mielestäni erottamattomana ja täydentävänä osana parisuhteeseen iästä ja suhteen kestosta riippumatta. Sen eteen pitää vain jaksaa panostaa oikein ja kärsivällisesti.
Kirjoitelkaa. - Vapaa nainen
jari kirjoitti:
Moi taas!
Kirjoittelen työni lomassa. Palkka on surkea eikä se ainakaan kirjoittamalla parane.
Suhdehan vaatii tasapainoa ja sehän tulee henkiseltä puolelta. Puolisoa etenkin naista, joka omaa mitä ilmeisemmin syvällisemmät tunteet kuin me miehet joka tunne-elämän alueella, paitsi ehkä kun kyseeseen tulee miehiset tunteet.
Naista tulee kohdella siten, että hänet huomioi muutenkin normaalissa päivittäisessä kanssakäymisessä.
En ole niin hölmö, ettenkö olisi havainnut näitä signaaleja. Mitäkö ne ovat? Pikku hellittelemisiä, halimisia, kauniita sanoja ja kiintymyksen osoituksia vaikkapa lahjoja ostamalla.
Mies on keskenkasvuinen, jollei hän ymmärrä taikka havannoi näitä naisen lähettämiä signaaleja, joita vaikkapa voitaisiin kutsua esileikeiksi.
Mitä enemmän me vanhenemme sitä enemmän me kaipaamme henkiselle pohjalle perustuvia huomionosoituksia.
Pelkkä sonnimainen päällekäyminen ilman liehittelyjä kuuluu nuoremmille, vaikka joskus se sitäkin kaivataan.
Mitä naisen taas tulee huomioida miehestään, jotta seksuaalinen kanssakäyminen sujuisi?
Itse voin tyrmätä omalta kohdalta todeta sen käsityksen miehistä, että emme aina näe naisessa pelkästään esinettä, johon pitää purkautua tulivuoren lailla. Naisilla on mielestäni tällainen käsitys, vai onko? Oikaiskaa jos olen väärässä.
Itseäni joskus suorastaan loukkaa kun vaimoni on sanonut selibaattikaudella että onhan sinulla kädet.
ps. Kun olemme rakastelleet niin vaimoni on nukahtanut heti tyytyväinen ilme kasvoillaan vierelläni. Aamulla kun tapaamme toisemme keittiössä, vastaheränneinä, niin halailemme ja koskettelemme toisiamme kuin silloin ennen.Kiusoittelemme ja vitsailemme hyväntuulisina. Tämä jos mikä on rakkautta.
Kyllä seksi kuuluu mielestäni erottamattomana ja täydentävänä osana parisuhteeseen iästä ja suhteen kestosta riippumatta. Sen eteen pitää vain jaksaa panostaa oikein ja kärsivällisesti.
Kirjoitelkaa.on naimisissa oleva mies,hiukan vanhempi kuin minä. Saan häneltä loistavaa seksiä joskus ajattelen,mistä vaimo jää paitsi oman kylmyytensä vuoksi. Hän ei päästä miestään lähelle,eikä osoita minkäänlaisia tunteita häntä kohtaan. Olemme parhaat ystävät tämän miehen kanssa ja nautimme toistemme seurasta. Hän kohtelee minua kuin prinsessaa. Tiedän kuitenkin että tulen aina olemaan se toinen nainen,se ei haittaa minua koska minulla on myös muuta elämää.Kiitos sinulle/kaikille kylmille/pihtaaville vaimoille/avoille! Nautin jokaisesta hetkestä miehesi kanssa ;o)) Jatkakaa vaan pihtaamista jos luulette sen tuovan onnea ja auvoa!
- jari
Vapaa nainen kirjoitti:
on naimisissa oleva mies,hiukan vanhempi kuin minä. Saan häneltä loistavaa seksiä joskus ajattelen,mistä vaimo jää paitsi oman kylmyytensä vuoksi. Hän ei päästä miestään lähelle,eikä osoita minkäänlaisia tunteita häntä kohtaan. Olemme parhaat ystävät tämän miehen kanssa ja nautimme toistemme seurasta. Hän kohtelee minua kuin prinsessaa. Tiedän kuitenkin että tulen aina olemaan se toinen nainen,se ei haittaa minua koska minulla on myös muuta elämää.Kiitos sinulle/kaikille kylmille/pihtaaville vaimoille/avoille! Nautin jokaisesta hetkestä miehesi kanssa ;o)) Jatkakaa vaan pihtaamista jos luulette sen tuovan onnea ja auvoa!
Tervehdys.
Kaikki, mikä on normien mukaan moraalisesti kielletty, on kautta historiamme kiihottanut ihmistä. Ja mikäs sen osuvampi kohde kuin tunneköyhässä suhteessa elävä mies.
Ollakseni ehdottoman rehellinen, se varmaankin kiinnostaisi mm. minua. Alkaisi uusi hurja nuoruus kun löytäisi sellaisen panopuun, anteeksi vain. Aamuin illoin jatkuvaa parittelua- niin pelkkää lisääntymisvimmaista parittelua.
Etenisikö se mihinkään muuhun kuin pelkkään seksuaaliseen kanssakäymiseen? Takana kun on juuri pitkäaikainen, pitkälti onnellinen suhde.
Kysymys on hypoteettinen kohdallani, mutta väittäisin että hetken hurman kohdattuani, huomaisin olevani kuin seksiaddiktion humalatilassa käyttäytyvä metsän otus vailla inhimmillistä moraalia.
Ymmärrän ja hyväksyn tarinasi, mutta se ei ole ratkaisu ongelmiini. Se on vain osa sitä.
Viikonloppuja ja kiihkeitä hetkiä kumppanisi kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315986- 393922
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833333- 122808
- 292262
- 122237
- 1621916
- 231639
- 1051372
- 261335