Mitä ajattelet psyykkisesti sairaista ihmisistä?

vili

22

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • monesti hauskempia kuin puskat.

• että joskus hulluuden ja nerouden raja on häilyvä. Tunnen pari luovaa ja nerokasta ihmistä, jotka ovat käyneet siellä toisella puolella pidemmän tai lyhyemmän aikaa. Toki eivät kaikki "hullut" tietenkään ole neroja.

Siinä vaiheessa kun ihminen alkaa olla vaaraksi itselleen tai toisille, pitäisi hänen kaiken järjen mukaan päästä asianmukaiseen hoitoon, mutta niinhän tämä hyvinvointivaltio ei toimi. Se on taas sitä negatiivista hulluutta, surullisimmillaan.

• hulluja?

Siitä ei hyvää seuraa..

• ääliö,
        hulluja? kirjoitti:

Siitä ei hyvää seuraa..

suorastaan sääliö..

• Mitä nyt luulet, että sinusta, Mmiehestä ja kukkosesta tulee mieleen? Jotain säälinsekaista tietysti.

• ylimielisyyteesi.

En enää juurikaan arvosta sinua.Tämä ei liittynyt näihin nikkeihin, vaan yleiseen asenteeseesi, joka on alkanut valjeta minulle. T.eräs nainen

• ylimielisyyteesi. kirjoitti:

En enää juurikaan arvosta sinua.Tämä ei liittynyt näihin nikkeihin, vaan yleiseen asenteeseesi, joka on alkanut valjeta minulle. T.eräs nainen

..ei näköjään aukene ihan kaikille....

• sullekaan,
        TheOne kirjoitti:

..ei näköjään aukene ihan kaikille....

olen huomannut. Kuten edellä totesin, tämä ei liittynyt Ratikkakuskin mielipiteeseen kyseisistä nikeistä. Olen pitänyt hänen jutuistaan ennen, mutta tietty ylimielisyys vain on alkanut pikkuhiljaa tökkiä. Sarkasmia kyllä ymmärrän, myös Ratikkakuskin.T.eräs nainen

• ylimielisyyteesi. kirjoitti:

Kaikille ei voi olla mieliksi ja se tuskin on tarkoituskaan. Aina kuin yhteen suuntaan kumartaa niin toiseen pyllistää.

• kukkuluuruu

sairaalaan.

• hmh?

Linkkiäsi en muuten sitten katsonut...

No esimerkiksi tämän palstan häiriköitä kohtaan (joista osa saattaa olla psyykkisestikin mahdollisesti vähän epäbalanssissa?) tunnen ehkä enemmänkin pelkoa kuin sääliä, koska olen havainnut, että kyseisillä näkyy joskus olevan kykyä johdatella jopa ihan fiksunkin oloisten palstakirjoittajien ajattelua ja orientaatiota...Se nyt on selviö, että jos joku monotonisesti suoltaa palstalle merkityksettömiä aloituksia yksi toisensa jälkeen, ei sellaisella välttämättä kovin vahvasti nupissa raksuta, jollei motiivina käytökselle sitten olisi jokin aivan muu, kuin mitä me tavislukijat asiasta voimme päätellä...

Mielisairaaksi on musta joskus & joissakin tapauksissa aika helppoa keskustelupalstalla päätellä esimerkiksi sellainen ihminen, joka kirjoittaa vaikka erityisen kuvottavia alapääjuttuja. Samaten korostunut fanaattisuus ( ihan melkein minkä tahansa asian suhteen) voinee myös joskus ja joissakin tapauksissa viitata siihenkin, ettei ihmisellä hissi kulkisi ihan yläkerroksiin asti...Jotkut ainakin itseäni näillä palstoilla häiriköineistä ovat joskus olleet juuri sen tyyppisiä.

Minä en ajattele psyykkisesti sairaista yhtään mitään. En yleensä tunne vastenmielisyyttä ainakaan ihmisiä kohtaan, jotka eivät omalle tilalleen mitään mahda, enkä sellaisten ihmisten kustannuksella - en ainakaan, jos ihmisen tilasta tarpeeksi tietoinen olen, myöskään tee pilkkaa. Sairaimmat yksilöt yhteiskunnassa ovatkin sitäpaitsi usein niitä, jotka ovat näennäisesti ja ympäristönsä silmissä hyvinkin terveitä, mutta jotka ovat sielullisesti todella pahasti rikki, hyväksikäyttäen ympäristöään sairaalla tapaa. Esimerkiksi siitä asiasta käynee ehkä vaikkapa viimeaikainen miljoonaperijättären sieppausjuttukin Suomessa: kaikkea asiasta ja teon taustoista ei toki vielä tiedetä, eikä välttämättä koskaan tulla tietämäänkään, mutta tällä hetkellähän ainakin näyttäisi siltä, että sieppaajan ainoa motiivi teolleen olisi ollut raha ja rahanahneus...En tiedä, oliko tekijä kuvitellut teossaan mahdollisesti olevan joitakin suurempiakin moraalisia ihanteita(?), mutta jälleen mielestäni ainoastaan kohtuullisen vaarallinen esimerkki koko sieppausdragedia siitä, että kuinka teon tekijä, eli kaiken järjen mukaan hieman pihalla oleva sieppaaja on saanut elää ns. terveen kirjoissa ja jopa arvostetun kansalaisen elämää...Kumma kyllä(!), jos ei kenelläkään ole käynyt mitään mielessä, että ukko suunnittelisi jotakin outouksia. Sieppaajahan tuntui olevan sosiaalisesti jopa erityisen aktiivinen kansalainen...

• e.W:en

läskiä persettä \0/ _0_

• afrodite.

että sinä olet hyvä ihminen ja muut sitten pahoja.

tsot tsot...

• Sieppo

Jos rahaa on jo, niin ei kukaan ihmettele yhtään mitään. Toisinpäin kyllä ja hallituksia myöten.

"Miksei tuolla oo rahaa???"

Nimim. Friendly name and that's my game

• hmh?
        e.W:en kirjoitti:

läskiä persettä \0/ _0_

Sulle suosittelisin vakavasti, että lopetat tuon sairaan e.W:lla viittailun minuun. Se on ilmeisesti nykyisin rekisteröity nimimerkki, mutta nimimerkin rekisteröijä en ole ainakaan minä. Tämän kirjoituksen kirjoittajalla = minulla EI OLE rekisteröityä nimimerkkiä olemassakaan, eikä ole ollut koskaan aiemminkaan. Ja ainakaan mun takapuoleni koosta tuskin mitään tiedät, kosken koskaan ole sitä tällaisilla palstoilla esitellyt, enkä esittelisi.

• Huomasin iltalehden otsikossa "sieppaaja on älykäs ja itserakas", en voinut pidätellä naurua. Heti ensimmäisenä ollaan psykologisoimassa, kun ei vielä tiedetä henkilöstä yhtään mitään. Aikoinaan koitin itse psykologisoida kouluampuja-Auvista, mutta tulin siihen tulokseen, että joidenkin uutistietojen perusteella sellainen ei ole vielä mahdollista...
        Mutta kaiketi tämä on sellainen aihe, mikä myy. Sieppaus oli suunniteltu teko... tuskin impulsiivinen. Näillä psykopaattijutuilla on toki aina hauskaa mässäillä, kuinka ihminen oli terve ulospäin jne. mutta täytyy muistaa, että sellainen ihminen on melkoisen impulsiivinen ja toimii pääasiassa hetken mielijohteesta esimerkkinä kapakkatappelut ja häikäilemättömät spontaanit improvisoinnit. Näillä se on tavallaan luonteessa ja tulee itsestään.

• hmh? kirjoitti:

Sulle suosittelisin vakavasti, että lopetat tuon sairaan e.W:lla viittailun minuun. Se on ilmeisesti nykyisin rekisteröity nimimerkki, mutta nimimerkin rekisteröijä en ole ainakaan minä. Tämän kirjoituksen kirjoittajalla = minulla EI OLE rekisteröityä nimimerkkiä olemassakaan, eikä ole ollut koskaan aiemminkaan. Ja ainakaan mun takapuoleni koosta tuskin mitään tiedät, kosken koskaan ole sitä tällaisilla palstoilla esitellyt, enkä esittelisi.

tämän tyylinen reagointi sopii täydellisesti. En olisi osannut paremmin vastata tuolle häirikölle.

• hmh?
        Sieppo kirjoitti:

Jos rahaa on jo, niin ei kukaan ihmettele yhtään mitään. Toisinpäin kyllä ja hallituksia myöten.

"Miksei tuolla oo rahaa???"

Nimim. Friendly name and that's my game

Kirjoitit:

" Jos rahaa on jo, niin ei kukaan ihmettele yhtään mitään. Toisinpäin kyllä ja hallituksia myöten."

Niin en tarkalleen tiedä, että mihin viittasit, mutta mikäli(?) viittasit sieppaaja-hemmon (Turusen) taloudelliseen statukseen ja yhteiskunnalliseen menestykseen, niin toki ja tietystihän sekin varmaan jonkin verran on karsinut ympäristön epäilyksiä siitä, että kyseisellä ukolla olisi ainakaan megaluokan rikos mielessään. Mä kummastelen lähinnä vain Turusen lähipiiriä ts. ylipäätään tuttuja sen ihmisen läheltä, että miten kukaan sellaisistakaan ei ole epäillyt miehen päänsisällöstä yhtään mitään... Toki syyllistää en ketään teon ulkopuolisia halua ja varmaan se kai joskus on niinkin, ettei suomalaisen miehen kohdalla vaikkapa pienoinen "sulkeutuneisuuskaan" olisi tekijä, jota välttämättä erityisen karsaasti katsottaisiin, jos heppu vain muuten hoitaa asiansa, mutta hei oikeesti...Täytyyhän senkin miehen jonkun kanssa sentään olla jutellut sielunelämästänsäkin(?), edes jotakin. Luulisi ainakin. Kauhea juttu kyllä ainakin kys. miehen perheelle, mikäli he todella ovat olleet täysin tietämättömiä, että mitä "iskä" tai aviomies kehittelee päänsä sisällä...

Hmh.

• hmh?
        dazu kirjoitti:

tämän tyylinen reagointi sopii täydellisesti. En olisi osannut paremmin vastata tuolle häirikölle.

Hmm. Kiitos kaunis ja vilpitön, jos halusit sanoa ystävällisesti.:)

• Sieppo
        hmh? kirjoitti:

Kirjoitit:

" Jos rahaa on jo, niin ei kukaan ihmettele yhtään mitään. Toisinpäin kyllä ja hallituksia myöten."

Niin en tarkalleen tiedä, että mihin viittasit, mutta mikäli(?) viittasit sieppaaja-hemmon (Turusen) taloudelliseen statukseen ja yhteiskunnalliseen menestykseen, niin toki ja tietystihän sekin varmaan jonkin verran on karsinut ympäristön epäilyksiä siitä, että kyseisellä ukolla olisi ainakaan megaluokan rikos mielessään. Mä kummastelen lähinnä vain Turusen lähipiiriä ts. ylipäätään tuttuja sen ihmisen läheltä, että miten kukaan sellaisistakaan ei ole epäillyt miehen päänsisällöstä yhtään mitään... Toki syyllistää en ketään teon ulkopuolisia halua ja varmaan se kai joskus on niinkin, ettei suomalaisen miehen kohdalla vaikkapa pienoinen "sulkeutuneisuuskaan" olisi tekijä, jota välttämättä erityisen karsaasti katsottaisiin, jos heppu vain muuten hoitaa asiansa, mutta hei oikeesti...Täytyyhän senkin miehen jonkun kanssa sentään olla jutellut sielunelämästänsäkin(?), edes jotakin. Luulisi ainakin. Kauhea juttu kyllä ainakin kys. miehen perheelle, mikäli he todella ovat olleet täysin tietämättömiä, että mitä "iskä" tai aviomies kehittelee päänsä sisällä...

Hmh.

yksilöllistä aikaa ja jos lähipiirilläkin oli jo tekemistä rahanippujensa kanssa niin missä oli epäilys ja sen aihe?

En itse ole ollut tietoinen koko tapauksesta, vaikka kermavaahdon haju tuoksuikin pitkälle tänne metsän perukoille.

• hmh?
        dazu kirjoitti:

Huomasin iltalehden otsikossa "sieppaaja on älykäs ja itserakas", en voinut pidätellä naurua. Heti ensimmäisenä ollaan psykologisoimassa, kun ei vielä tiedetä henkilöstä yhtään mitään. Aikoinaan koitin itse psykologisoida kouluampuja-Auvista, mutta tulin siihen tulokseen, että joidenkin uutistietojen perusteella sellainen ei ole vielä mahdollista...
        Mutta kaiketi tämä on sellainen aihe, mikä myy. Sieppaus oli suunniteltu teko... tuskin impulsiivinen. Näillä psykopaattijutuilla on toki aina hauskaa mässäillä, kuinka ihminen oli terve ulospäin jne. mutta täytyy muistaa, että sellainen ihminen on melkoisen impulsiivinen ja toimii pääasiassa hetken mielijohteesta esimerkkinä kapakkatappelut ja häikäilemättömät spontaanit improvisoinnit. Näillä se on tavallaan luonteessa ja tulee itsestään.

Hirveän hyvä juttuhan se aina onkin, jos ihminen kykenee laittamaan uutisoinnin niihin raameihin, mihin se kulloinkin kuuluukin.;) Hyvä, jos sinä pystyt tekemään niin. Tottakai lehtimyynnillä tehdään myös rahaa.

En nyt niin noihin "sieppaaja on älykäs ja itserakas"-juttuihin niin ole perehtynyt, mutta eiköhän se nyt aikamoisen selvää ole se, että mies on älykäs ainakin siinä mielessä, mitä tulee hänen historiikkiinsa yhteiskunnallisten meriittien osalta: pitkään toiminut yritys, juristin koulutus, julkaissut tiedettä, politiikan saralla mm. kunnallisvaaliehdokkaaksi pyydetty (jne.)...

Jostakin luin ( saattanee olla sensaatiouutisointia tuokin kyllä, hoh hoijaa...), että Turunen ei aikoisi kertoa kadoksissa olevien eurojen paikkaa. Lieneeköhän ukolla ollut sitten se idis, että istuu ensin kakkunsa ja pääsee sitten nauttimaan leveästä elämästä? Se nyt tuskin ainakaan kuitenkaan onnistuu...Sieltä kämpästähän oli löytynyt miehen DNA:takin. Joskus käynyt tosiaan se mielessä, että olisko sieppaaja jotenkin kieroutuneesti yrittänyt teollaan tuoda yhteiskunnasta jotakin epäkohtia julki(?), mutta en nyt kyllä erityisesti spekulaatioiden kannattaja tässäkään jaksa olla.

Kyllä mä sitä mieltä olen, että sellaisen ihmisen sielussa on jotakin probleemaa, joka sinänsä jo olemassaolevasta ihan hyvästä ja kauniista elämästään huolimatta suunnittelee tuontyyppistä tekoa, kuin nyt se sieppauskin. Ei sellaista juttua mitenkään ja kukaan voisi tehdä tosta vain...Kyllä se äijä oli käyttänyt sieppauksen suunnittelemiseen varmasti aikaa ja paljon. Ei sinänsä mitenkään ja mikään tuossakaan rikoksessa ole hauskaa, mutta tavallaan mustalla tavalla traagisen koomista, että ukko tallentui vielä parkkihallin valvontakameroillekin. Hmm, hmm.

Kaikkea sitä maailmassa näemmä tapahtuu. Typerää ainakin, että aina jotkut jaksavat ( suhun viittaamatta) kuvitella Suomea muka joksikin erityiksi lintukodoksi ja rauhan onnelaksi. Eihän tätä maata esim. korruptioasteeltaan tosin vaikka itänaapuriin voi verrata, mutta moni asia maassa on pielessä.

• hmh?
        Sieppo kirjoitti:

yksilöllistä aikaa ja jos lähipiirilläkin oli jo tekemistä rahanippujensa kanssa niin missä oli epäilys ja sen aihe?

En itse ole ollut tietoinen koko tapauksesta, vaikka kermavaahdon haju tuoksuikin pitkälle tänne metsän perukoille.

Juu niinhän se on. Ihmisillä on usein liian kiire oman elämänsä kanssa huomata muita. Surullista, mutta totta.

Hyvää juhannusta sinne.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      19
      4983
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1575
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1450
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1389
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      328
      1309
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      49
      1298
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1200
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1035
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      935
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      928
    Aihe