Unohtakaa Bilteman pyörät!

Työmatkapyöräilijä

Haloo kaikki Yosemite ja Nagasaki pyöristä haaveilevat! Olkaa järkeviä ja jättäkää ne sinne, minne ne kuuluvatkin, eli sinne halpahalleihin! Ei ole epäilystäkään, etteivätkö ne olisi aivan käyttökelpoisia ja hinnat on painettu sopivan alas tilaamalla niitä kymmenen junanvaunullista ja myymällä ne sitten halpahallissa, mistä saa kaikkea dieselveturista varmuusvälineisiin.

Tuolla menettelyllä tapatte takuuvarmasti ne harvat polkupyöriä myyvät erikoisliikkeet, joissa merkkipyörä maksaa toki Bilteman Pilipali -pyörää enemmän, mutta tarjoaa todellisen takuun myymälleen tuotteelle, opastaa oikeantyyppisen ja -kokoisen pyörän ostossa ja sieltä saa myös varaosia ja huoltopalvelua tulevina vuosina.

Tarkastakaa myös, että pyörän rungossa lukee "Made in Taiwan, China, Malaysia, tai vaikkapa Turkey. Sillä takaatte, että euroopassa ja pohjoismaissa kituva pyöräteollisuus saa varmuudella niskalaukauksen ja saamme 10 - 15 vuoden päästä kaikki nauttia vinkukiinalaisesta ajopelistä, halusimme sitä tai emme! Samalla saadaan taas muutama kymmenentuhatta uutta työtöntä uljaaseen yhdentyvään eurooppaamme.....

Toivon, että mahdollisimman moni antaa kommenttejaan tästä meikäläisen saarnasta!

"Eurooppalaisen polkupyörän puolesta!!!"

87

35057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polkupyörä

      miksi ei suoraan suosita suomalaista?
      ja jos suomalaista pyörää ei ole eikö sen jälkeen ole sama minkä fillarin ostaa jos hinta/laatu/käyttötarkoitus kohtaavat

      • dekker

        Noin niinkuin lonkalta heittäen 80% kaikista maailmassa valmistetuista fillarinrungoista tulee kaukoidästä. Myös niiden "länsimaisten" laatumerkkien. Ainoastaan kalliinpien kilpa-ja maastopyörien rungot tulevat Euroopasta tai Amerikoista. Korjatkaa, jos teillä on parempaa tietoa.


      • A A

        ihan asiaa joriset tossa mut ei nuokaan asiat kumminkaan noin simppelisti mee!


    • Tervapöpö

      ...sellainen teollisuus joka ei kykene kilpailemaan hinta/laatusuhteella.

      Älytöntä merkkipullistelua koko pyöräily nykyään.

      • Eurooppalainen

        ...taitaa itsellään olla idioottivarma työpaikka, tai sitten "kilpailuyhteiskunta" on saanut aivopesunsa 100% suoritettua. Todellakin, toivottavasti täältä suomestakin kuolee kaikki se tuotanto, joka ei pysty kilpailemaan hinnassa ja laadussa kiinalaisille. Sen jälkeen ei kenenkään tarvitse tehdä enää oikeita töitä, vaan me kaikki voimme keskittyä tärkeisiin ja hyväpalkkaisiin suunnittelu ym. tehtäviin.........


      • Jussi
        Eurooppalainen kirjoitti:

        ...taitaa itsellään olla idioottivarma työpaikka, tai sitten "kilpailuyhteiskunta" on saanut aivopesunsa 100% suoritettua. Todellakin, toivottavasti täältä suomestakin kuolee kaikki se tuotanto, joka ei pysty kilpailemaan hinnassa ja laadussa kiinalaisille. Sen jälkeen ei kenenkään tarvitse tehdä enää oikeita töitä, vaan me kaikki voimme keskittyä tärkeisiin ja hyväpalkkaisiin suunnittelu ym. tehtäviin.........

        ... jos merkkituotteeseen sijoittamani 600 euroa päätyisi tekijöille. Mutta ei, erilaiset välittäjäluuserikauppiaat ottavat melkein 500 euroa. Kalliin maastopyörän hinta tehtaalla on harvoin yli 150 euroa.


      • Tuulipukukansa haisee
        Jussi kirjoitti:

        ... jos merkkituotteeseen sijoittamani 600 euroa päätyisi tekijöille. Mutta ei, erilaiset välittäjäluuserikauppiaat ottavat melkein 500 euroa. Kalliin maastopyörän hinta tehtaalla on harvoin yli 150 euroa.

        Annapas sitten tulla niitä "tehtaita" joista "kallis maastopyörä" lähtee hinnalla 150 Euroa. Ja mitäs ne sellaiset tehtaat on, jotka valmistavat maastopyöriä. Jos puhutaan oikeista polkupyöristä, "tehdas" valmistaa yleensä rungon lisäksi korkeintaan etuhaarukan, jos on siis kysymys maantiepyörästä/hybridistä tms. Vai oletko kuullut esim. Crescent-merkkisistä osasarjoista tai Nakamura-merkkisistä kiekoista.
        Tule sitten viisastelemaan, kun tiedät pyöristä enemmän, kuin että satulalla istutaan nenä menosuuntaan (yleensä). Vitun maalainen.


      • Jussi
        Tuulipukukansa haisee kirjoitti:

        Annapas sitten tulla niitä "tehtaita" joista "kallis maastopyörä" lähtee hinnalla 150 Euroa. Ja mitäs ne sellaiset tehtaat on, jotka valmistavat maastopyöriä. Jos puhutaan oikeista polkupyöristä, "tehdas" valmistaa yleensä rungon lisäksi korkeintaan etuhaarukan, jos on siis kysymys maantiepyörästä/hybridistä tms. Vai oletko kuullut esim. Crescent-merkkisistä osasarjoista tai Nakamura-merkkisistä kiekoista.
        Tule sitten viisastelemaan, kun tiedät pyöristä enemmän, kuin että satulalla istutaan nenä menosuuntaan (yleensä). Vitun maalainen.

        .. löytyy yllättävän paljon tietoja. Mm. pyörien maahantuontihinnat. Yli 150 euron pyöriä tuodaan maahan pari kourallista vuodessa.

        Heh, meni näemmä arkaan paikkaan. Tuuli Haiseen fillarifirma haluaa tottakai kaikki voitot itselleen. Eihän se kertakaikkiaan sovi, että joku myy fillareita pienemmällä katteella.


      • Tuuli Puku
        Jussi kirjoitti:

        .. löytyy yllättävän paljon tietoja. Mm. pyörien maahantuontihinnat. Yli 150 euron pyöriä tuodaan maahan pari kourallista vuodessa.

        Heh, meni näemmä arkaan paikkaan. Tuuli Haiseen fillarifirma haluaa tottakai kaikki voitot itselleen. Eihän se kertakaikkiaan sovi, että joku myy fillareita pienemmällä katteella.

        Et siis vieläkään tajua. Koeta nyt hyvä pelto-pelle ymmärtää, että tullitilastoja hallitsee juuri nämä Bilateeman ja markettien "polkupyörät". Vaan kun näillä härväkkeillä ei ole mitään tekemistä laadukkaan, ajamiseen tehdyn, pyörän kanssa.
        Sen sijaan, että selailet tullin tilastoja aina aamu ja iltalypsyn välisenä luppoaikana, tutustu esim. osasarjojen hintoihin. Mieti sitten voiko laadukas, hyvällä rungolla varustettu pyörä maksaa alle 150 euroa.
        Tietysti jos lähin kosketus pyöräilyyn on maitorattaiden työntäminen, voi asian ymmärtäminen olla vaikeaa. Mutta onnea vaan sinne suuntaan, olet löytänyt tullitilastojen punaisen langan, ainakin omasta mielestäsi.


      • Jussi
        Tuuli Puku kirjoitti:

        Et siis vieläkään tajua. Koeta nyt hyvä pelto-pelle ymmärtää, että tullitilastoja hallitsee juuri nämä Bilateeman ja markettien "polkupyörät". Vaan kun näillä härväkkeillä ei ole mitään tekemistä laadukkaan, ajamiseen tehdyn, pyörän kanssa.
        Sen sijaan, että selailet tullin tilastoja aina aamu ja iltalypsyn välisenä luppoaikana, tutustu esim. osasarjojen hintoihin. Mieti sitten voiko laadukas, hyvällä rungolla varustettu pyörä maksaa alle 150 euroa.
        Tietysti jos lähin kosketus pyöräilyyn on maitorattaiden työntäminen, voi asian ymmärtäminen olla vaikeaa. Mutta onnea vaan sinne suuntaan, olet löytänyt tullitilastojen punaisen langan, ainakin omasta mielestäsi.

        Tehtaalla yli 50 euroa maksavia osasarjoja ei ole juuri olemassa. Sarjatuotanto rules. Kaupassa tottakai maksavat vaikka mitä.

        200 ja 2000 euron pyörässä on eroa, myönnetään. Vaihteet, jarrut jne toimivat paremmin ja kestävyyskin saattaa olla parempi. Onko erolla merkitystä kenellekään on toinen kysymys.


      • Joose
        Jussi kirjoitti:

        Tehtaalla yli 50 euroa maksavia osasarjoja ei ole juuri olemassa. Sarjatuotanto rules. Kaupassa tottakai maksavat vaikka mitä.

        200 ja 2000 euron pyörässä on eroa, myönnetään. Vaihteet, jarrut jne toimivat paremmin ja kestävyyskin saattaa olla parempi. Onko erolla merkitystä kenellekään on toinen kysymys.

        ..tilasin itselleni ja kukkarolleni sopivan fillarin, biltemasta ja tyytyväinen olen ollut.
        On jokaisen oma asia mistä fillarinsa ostaa, ja kuinka halvan/kalliin. Minulla ei ole varaa lihottaa suomalaisen fillarikauppiaan kukkaroa vaan ostamalla edullisesti - omaani.


      • janituovinen

        aivan.. ja jos itse ostaa paskaa ja saa siintä kärsiä ni jo ollaan ruikuttamassa että no voi vittu kun polkasin paskaan...haloo..eihän näitä vekottimia ole kenenkään "ammattilaisen"tarvis ostaa..jättäkää nämä ns,halpis vehkeet niille jotka niitä osaa käyttää..


      • joku64636
        Joose kirjoitti:

        ..tilasin itselleni ja kukkarolleni sopivan fillarin, biltemasta ja tyytyväinen olen ollut.
        On jokaisen oma asia mistä fillarinsa ostaa, ja kuinka halvan/kalliin. Minulla ei ole varaa lihottaa suomalaisen fillarikauppiaan kukkaroa vaan ostamalla edullisesti - omaani.

        niinkuin vanha sananlasku sanoo: köyhän ei kannata ostaa halpaa


    • laatu kamaa

      Ostin pyörän biltemasta kaks vuotta sitte makso 600€. Se pöllittiin toissa syksynä, ja ostin uuden samanlaisen, mutta se väännettiin solmuun viime syksynä. Nyt oon taas ostamassa bilteemasta pyörää, koska halvalla lähtee ja on melkeimpä vielä laatukamaa!

    • fade

      Aivan niin, olen kuullut että Yosemite on intialainen halparomupaska pyörä. ja jos haluaa bmx pyörää niin tilata dave mirran pyöriä amerikasta.

    • kalikkka

      Katsoin googlesta yosemiten kotosivua niin ei löytynyt, ja kun kirjotin googleen yosemite bmx ja kuvat osion, nii tuli jotain helevetin luontokuvia!

      • Pasja

        Ehkä kirjotat Bilteam :b


    • drkhfjfsjhfuf

      siis mitäköhän paskaa tämä on? minulla on ollut bilteman yosemite crazy creek yli 2 vuotta ja on ollut suhteellisen kovassa käytössä eikä mitään ole hajonnut , ellei sitten sitä lasketa että rengas posahti kun ajoin kaljapullon yli! ja kaverilla ollut yosemite high sierra yli vuoden ja ei mitään ole hajonnut vaikkajoka päivä ajelee! ja sitten vielä: lähes jokainen pyörä on vähintään koottu taiwanissa,turkissa tai jossain muussa idän maassa. minullakin marvil spyro joka on olevinaan niin amerikkalainen ja hintaakin oli joskus 660 euroa,ohjekirjan perässä lukee made in taiwan. niin että xD lol vaan.

    • frukstraatio

      ostin pari vuotta sitten `big oakin`muutaman reissun jälkeen takapyörä hirtti kiinni selvittiin naarmuilla polvessa sain pyörän pyörimään nitkuttelulla ja crc llä huoltoon en vienyt koska se oli hankalan matkan päässä jossain tikkurilassa en ole paljoa sillä ajanut mutta pari viikkoa sitten taka siirtäjä rikkoi muovin joka estää sitä menemästä pinnojenväliin sekä haukkasi pari pinnaa ja vääntyi eli sellaisia vikoja jotka vaikuttaa ajoturvallisuuteen .voin suositella kyseistä pyörää ainoastaan vihamiehilleni verottajalle sekä turkulaisille.

    • yhgh

      mulla posahti yosemite gruiserin rengas ku jarrutin ja siihen on erittäin vaikea ostaa uutta

    • jjproject

      Olin viime vuonna muutaman kerran Pekingissä ja voin kertoa, että siellä mahtuu yhdelle ainoalle isolle kadulle enemmän polkupyöriä kuin koko Helsinkiin. Aivan varmasti saat nauttia kiinalaisista pyöristä jo tänään. Kiinalaiset huippumerkit tulevat meille myyntiin omilla brandeillään, kunhan ne brandit ehditään luomaan paikallisille uusrikkaille. Jos ihan tarkkaan katsot oman pyöräsi osia, niin taitaa tulla Aasian tehtaista aika suuri osa ja parhaassa tapauksessa kasaus on sitten tehty täällä Euroopan "kulmilla". Eri asia on sitten yli 1000 Euron harrastepyörät. Miksi naapurisi ei ostaisi Kiinalaista pyörää 400 Eurolla jos se laadullisesti kelpo? Perinteitä kiinalaisilla ainakin on yllin kyllin. Parempi vaan sopeutua ja alkaa miettiä miten saisi pidettyä edes osan töistä täällä Euroopassa, jos et voi voittaa heitä, liity heihin? Polkupyöriä myyvät erikoisliikkeet kilpailevat halpatuontia vastaan nimenomaan palvelulla ja asiantuntemuksella. Jos asiakas valitsee turkkilaisen vaihtoehdon ilman asiantuntemusta ja palvelua, ei sille voi mitään, täytyy vaan yrittää kovemmin. Jos erikoisliike ei kannata, pannaan putiikki kiinni. Se on kovaa peliä mutta niin on yhdessä tämän maan lait säädetty jotta kilpailla ja yrittää saa vapaasti.

    • r2 d2

      mul on biltaman pyörä ja se on toiminut ihan tosi yhyvin,niin ja muille lukijoille unohtakaa ton työmatkapyöräijlijän saarna Bilteman pyörät toimivat ihan hyvin ja esim felt pyörän merkistä pitää jo itessään maksaa 100€/200€. Ihan järetöntä maksaa 800€ pyörästä jonka saa 300€.

      • sdkö

        ite ostin yosemiten muutama vuosi sitten ja viimeset puoli vuotta poljettu rikkinäisellä.. paikallisen korjaajan mukaan ei mitään vikaa. mutta jotenkin se on raskas.. aluksi oli kyllä oikein loisto-ostos mutta jotain sille sitten tapahtui huomaamatta.. ja nyt on uuden osto edessä :/


      • smarttimasteri
        sdkö kirjoitti:

        ite ostin yosemiten muutama vuosi sitten ja viimeset puoli vuotta poljettu rikkinäisellä.. paikallisen korjaajan mukaan ei mitään vikaa. mutta jotenkin se on raskas.. aluksi oli kyllä oikein loisto-ostos mutta jotain sille sitten tapahtui huomaamatta.. ja nyt on uuden osto edessä :/

        mul on kaveri millä on tai siis oli biltema-pyorä siihen saakka ku se alko hajotä käsiin rengaskin irtos ku se ajo. ja ohjaustanko on poikki liitoskohasta.
        ihan täyttä pa**** noi biltema pyörät kaikki


    • fillaristi mies-81

      Kaksi Yosemitea paskoneena en koskisi enää Yosemiteen pitkällä tikullakaan. Yosemite on kaikinpuolinen paska pyörämerkki. Rungot ovat aivan täyttä kuraa, halvinta mahdollista alua ja vielä väärin koottukin. Osasarjat ovat silkkaa kuraa, samoin renkaat ja kaikki komponentit ylipäätään ohjaustankoa myöten. Halvalla vaan ei saa hyvää, eikä Yosemite ole pyörämerkki.

      Nämä markettipyörät ovat järjestäen ylipäätään kaikki täyttä paskaa. Nakamura on ihan samanlainen kasa romua kuin Yosemite sillä erolla, että Nakamuran runko ei sentään katkea ihan heti alta.

      Parempi olla vaikka ilman pyörää kuin ostaa Yosemite. Biltema ei ole pyöräliike eikä Yosemite ole polkupyörä. Että ostakaa pyöränne kalliimmalla jostain muualta, ei mene sitten yllättäen omaisilta rahaa hautauskuluihin.

      • hihipoitsuh77

        Huviksesi nostelet viiden vuoden takaisia ketjuja että biiilteeema pysyy esillä? URPO!!!


      • fillaristi mies-81
        hihipoitsuh77 kirjoitti:

        Huviksesi nostelet viiden vuoden takaisia ketjuja että biiilteeema pysyy esillä? URPO!!!

        Niin minähän en tätä ketjua nostanut esiin. Toki on hyvä, että Biltema pysyy negatiivisessa valossa esillä. Ei ole lainkaan pahaksi, että Bilteman pyöristä varoitetaan koska Yosemitet ovat ihan oikeasti hengenvaarallisia vehkeitä.


      • Englishman
        fillaristi mies-81 kirjoitti:

        Niin minähän en tätä ketjua nostanut esiin. Toki on hyvä, että Biltema pysyy negatiivisessa valossa esillä. Ei ole lainkaan pahaksi, että Bilteman pyöristä varoitetaan koska Yosemitet ovat ihan oikeasti hengenvaarallisia vehkeitä.

        Ostin ihan uusi 24 vaiht. Raleigh ja se romu kesti kaksi päivää ennen kuin hajosi. Hajosi jatkuvasti kunnes meni hermot ja vein kaatopaikalle koko roska. Sama juttu Monarkin kanssa - rungon hitsaukset petti pari viikon sisällä. Nyt ajan 99€ Jippolla Sotkasta eikä mitään ongelmia. Ostin kypärän Biltemasta, maksoi 16,99€ ja on ihan sama kuin 100€ maksava kypärä pyöräkaupasta (on CE merkinnät ja tuntuu tosi hyvältä). Ihan oikein, että ahneat pyöräkauppiaat menee konkurssiin.


      • Binner
        Englishman kirjoitti:

        Ostin ihan uusi 24 vaiht. Raleigh ja se romu kesti kaksi päivää ennen kuin hajosi. Hajosi jatkuvasti kunnes meni hermot ja vein kaatopaikalle koko roska. Sama juttu Monarkin kanssa - rungon hitsaukset petti pari viikon sisällä. Nyt ajan 99€ Jippolla Sotkasta eikä mitään ongelmia. Ostin kypärän Biltemasta, maksoi 16,99€ ja on ihan sama kuin 100€ maksava kypärä pyöräkaupasta (on CE merkinnät ja tuntuu tosi hyvältä). Ihan oikein, että ahneat pyöräkauppiaat menee konkurssiin.

        Mun Focus tsygässä lukee made in Germany


      • alkup. Maantiepyöräilijä
        Englishman kirjoitti:

        Ostin ihan uusi 24 vaiht. Raleigh ja se romu kesti kaksi päivää ennen kuin hajosi. Hajosi jatkuvasti kunnes meni hermot ja vein kaatopaikalle koko roska. Sama juttu Monarkin kanssa - rungon hitsaukset petti pari viikon sisällä. Nyt ajan 99€ Jippolla Sotkasta eikä mitään ongelmia. Ostin kypärän Biltemasta, maksoi 16,99€ ja on ihan sama kuin 100€ maksava kypärä pyöräkaupasta (on CE merkinnät ja tuntuu tosi hyvältä). Ihan oikein, että ahneat pyöräkauppiaat menee konkurssiin.

        "...Ostin kypärän Biltemasta, maksoi 16,99€ ja on ihan sama kuin 100€ maksava kypärä pyöräkaupasta (on CE merkinnät ja tuntuu tosi hyvältä)..."

        Halpakypärien kanssa kannattaa olla varovainen. Oli niissä CE-merkintä tai ei. Kesällä oli juttu VTT:n testistä jommassa kummassa iltapäivälehdessä. Aika karua luettavaa, vaikka kaikki testatut kypärät olivat periaatteessa laillisia myydä.


      • Englishman
        alkup. Maantiepyöräilijä kirjoitti:

        "...Ostin kypärän Biltemasta, maksoi 16,99€ ja on ihan sama kuin 100€ maksava kypärä pyöräkaupasta (on CE merkinnät ja tuntuu tosi hyvältä)..."

        Halpakypärien kanssa kannattaa olla varovainen. Oli niissä CE-merkintä tai ei. Kesällä oli juttu VTT:n testistä jommassa kummassa iltapäivälehdessä. Aika karua luettavaa, vaikka kaikki testatut kypärät olivat periaatteessa laillisia myydä.

        Ostin tyttärelleni 100€ maksavan kypärän pyöräliikkeestä ja itselleni se 16,99€ maksavan Biltemasta kun oma pää ei ole niin tärkeää enää. Kun vertailin niitä, materiaalit näyttävät ja tuntuvat täysin samanlaiselta - ainoa näkyvää ero niissä on, että Biltema -kypärässä on ötökkäverkko edessä ja kallis kypärässä ei ole. Olisi hyvä suorittaa omaa testiä, vaikka lyömällä molempia pesäpallomailalla ja katso onko eroa. Raportoin Bilteman kypärän kestävyydestä jos joudun kolariin ja jään henkiin ilman aivovauriota.


      • Forg

        Aivan sama, jos ostaa halvan tai kalliin pyörän, kun sillä kalliilla saattaa säilyä hengissä hieman pitempään, tai sitten ei. Jos päässä ei ole muuta kuin tyhjää niin, ei se kalliskaan pyörä kestä hautaan asti. Kalliilla pääsee lujempaa, ja sieltä rekan etupyörien välistä on kiva huudella "Minähän olin oikeassa". Eli jollei päässä ole kuin tyhjää ja reikä niin turha valittaa ettei pyörät kestä.
        Pyörä tarkoituksen mukaan, halvallakin voi ajaa kauan, kun ajaa kauniisti. Kalliskin hajoaa, jos sitä kohtelee kuin sitä halpaa. Pyörä kaipaa huoltoa ja huolenpitoa, kuin autokin.


      • 4+11
        Forg kirjoitti:

        Aivan sama, jos ostaa halvan tai kalliin pyörän, kun sillä kalliilla saattaa säilyä hengissä hieman pitempään, tai sitten ei. Jos päässä ei ole muuta kuin tyhjää niin, ei se kalliskaan pyörä kestä hautaan asti. Kalliilla pääsee lujempaa, ja sieltä rekan etupyörien välistä on kiva huudella "Minähän olin oikeassa". Eli jollei päässä ole kuin tyhjää ja reikä niin turha valittaa ettei pyörät kestä.
        Pyörä tarkoituksen mukaan, halvallakin voi ajaa kauan, kun ajaa kauniisti. Kalliskin hajoaa, jos sitä kohtelee kuin sitä halpaa. Pyörä kaipaa huoltoa ja huolenpitoa, kuin autokin.

        Sen vuoksiko moni pyöräilijä menee suihkuun yhdessä pyöränsä kanssa ja ottaa pyörän jopa makuuhuoneen puolelle. Niinkö pyörästä pitää huolehtia.


      • Yosemite alas

        Kaveri sanoi "Yosemite Black Eagle on paras" Olin sillee O.o Ja kysyin Ootko kattonu muita pyöriä =)


    • asdasdasdasdasd

      Mikä pyörä kannatas ostaa ja mistä?? Ite katoin Bilteman pyörii ja näyttää aika paskoilta.. Että haluaisin hyvän pyörän jostakin.

      • Ei koskaa Cresent

        Mä ostin 800 euron 8- kappavaihteisen ökypyörän Cresent. 3 kuukauden kuluttua vaihteet alkoi jumittamaan ja yhtenä aamuna takakappa tuli ulos laakereineen päivineen. meni takuuseen, mutta ensimmäisen vuoden aikana pyörä oli takuukorjauksessa enemmän kuin ajossa, myyminenkin oli vaikeaa kun korjaus ei kestänyt matkaa myyntipaikalle, vika oli koko ajan vaihteissa, ne tahmaili eikä menneen aina päälle, vika tuli esiin 15 km tai 150 metrin ajon jälkeen. Sain vongattua siihen vielä toisen kerran uuden vaihteiston ja sain sen onneksi myytyä 1,5 vuoden vajaakäytön jälkeen. Takuuta oli 2 vuotta.
        Muoviset lokasuojat ei kestäneet 20 asteen pakkasta ne halkeili ja niiden kiinnittimiä putosi yhtenään. Pyörästä ei voinut sanoa mitään hyvää.. ÖkyPa**aa.


      • paaattil
        Ei koskaa Cresent kirjoitti:

        Mä ostin 800 euron 8- kappavaihteisen ökypyörän Cresent. 3 kuukauden kuluttua vaihteet alkoi jumittamaan ja yhtenä aamuna takakappa tuli ulos laakereineen päivineen. meni takuuseen, mutta ensimmäisen vuoden aikana pyörä oli takuukorjauksessa enemmän kuin ajossa, myyminenkin oli vaikeaa kun korjaus ei kestänyt matkaa myyntipaikalle, vika oli koko ajan vaihteissa, ne tahmaili eikä menneen aina päälle, vika tuli esiin 15 km tai 150 metrin ajon jälkeen. Sain vongattua siihen vielä toisen kerran uuden vaihteiston ja sain sen onneksi myytyä 1,5 vuoden vajaakäytön jälkeen. Takuuta oli 2 vuotta.
        Muoviset lokasuojat ei kestäneet 20 asteen pakkasta ne halkeili ja niiden kiinnittimiä putosi yhtenään. Pyörästä ei voinut sanoa mitään hyvää.. ÖkyPa**aa.

        Mul on joku vanha puhkiraiskattu nishiki löysin jostai mummun nurkasta oon ajanu jonkun 800km ei mitään vikaa ole ollut noh jotain 10vuotta varmaan vanha takarengas uusittii kun meinas haljeta mutta muuten vitun hyvi toiminu


    • 3 talvi ja Yosemite

      Ihan kelpo pelejä, ei ne tonnin niskahiet sen parempia ole!
      Fillarin kestoikä on tänäpänä 2-3 vuotta!

      • joumamn jou

        Hyvä pelle josemitepelle 2vuotta pelle, josemitepelle


    • Jäämeren mäet

      Yosemite on pelannu noin 5000km viime kesänä noin 20-30 kg tavaraa laukuissa ja teltat sun muut,huippu tuote 169€ hintaan.Toki ostin pistosuojatut renkaat ja noja tangon sekä kapean penkin maksoivat noin 50€.Olen myös ajanut koko talven joka kelillä 30 asteen pakkasillakin.Tokokuun alus lähden noin 8 tuhannen km matkalle varusteita 25-30 kg mukana.Miksi jälleen ostaisin 1500€ pyöriä..on niitäkin tullut kokeiltua ja ihan hyviähän nekin ovat "jos huoltaa..
      Typeriä uhojia nälläkin sivuilla.

    • cops

      ne on kauppiaat jotka täällä itkee kun b-kauppa myy pyörää 99€ hintaan, ihan sama tilanne oli muutama vuosi sitten lennokkien kanssa kun kärkkäinen rupesi niitä myymään, lennokki kaupat möi sc 40 lennokki moottoria hintaan 650 € ja kärkkäinen hintaan 165€ niin itkuhan siinä tuli pikku liikkeille ja paljon niitä liikkeitä pyllähteli nurin kannattaisi varmaan pyöräliikkeidenkin tarkistaa katettaan tämä on hyvä juttu pyöräilystä siihen ei todellakaan tarvita tuhansien eurojen pyöriä
      http://www.hs.fi/juttusarja/hyvinvointi/artikkeli/Älä polje vaan pyöritä/1135265295944

    • jmjhjtpjujt

      Joo, hengenvaarallisen ja työ- ja ympäristönsuojelun kannalta epämääräisissä oloissa kyhätyn markettirämän ja "tuhansien eurojen pyörän" välimaastossa ei luonnollisesti ole mitään vaihtoehtoja. Joka muuta väittää, on pyöräkauppiaiden salaliiton jäsen tai kermaperseteini!

    • jalaton kuski

      Kerran hobbarista blue fox ostettu, 999mk, voi luoja mikä romu oli. nykyään lambolla mennään

      • Salkin

        Mulla ollu kans Blue Fox.. muistin sen kaiken tuskan kun näin viestisi.. Uskomaton roju oli se..


    • kaupunkilainen

      Kaupunkilaisena on ihan turha ostaa paria sataa kalliimpaa pyörää.
      Fillari varastetaan tai romutetaan 90% varmuudella ensimmäisen kesän aikana. Eikä auta vaikka millä kettingillä sitoo tolppaan kiinni. Itse mietin ylipäänsä pyörän hankintaa. Kaikki pyörät tähän mennessä varastettu. :(

    • Karmis

      Yosemite DISTANCE on toiminut ihan hyvin, metalliset pinnatkin kun muistaa öljytä niin ei tule niiden reunoihin ruostetta.

      Ainoat ongelmat ovat johtuneet planeetan pinnalla kuhisevasta force majeuresta.

      Bussipysäkille erehdyin nimittäin talvella hyvännäköiseksi värkätyn Distanceni jättämään ja joku kateellinen ihmissaasta viritti yhdellä kerralla kuormakiristimestä ansan rattaiden ympärille (MUISTAKAA TARKISTAA OMASTANNE KOTIMATKALLA!), ja toisella kerralla pöllittiinkin sitten jo satulankiristimestä mutteri. No, kaikeksi onneksi sain kuitenkin vanhasta pyörästä tilalle uuden kiristimen = WIN!

      Myös eturenkaaseen on taloyhtiön kellarissa pistelty selvää reikää (kerran sen sisäpinnaltakaan ei piikkejä löydy). Enpä erehdy enää sielläkään pyörääni säilyttämään.

      Distanceen on myös todella kätevää vaihtaa sähköruuvarin avulla omaan mukavuuteen sopiva ohjaustanko. Ei tarvitse maastopyörien tapaan etsiä tihrustaen jarrujen kiinnityskohtia (jos niitä onkaan) jostain vaihteiden alta pikku leikkuutyön jälkeen.

      En ole pläntti, oli vain hetki aikaa harjoitella kirjoittamista kun ei näemmä tule sitäkään enää nykyään hirveästi harrastettua... Eipä tällä kertaa muuta. Muistakaa varoa niitä kauheita joustohaarukoita. (LOL)

    • BIILTEEMA

      Ostin juuri biltema HUX pyörän. Oikein loistava peli näin talvikeleille, pyöräilen sillä noin 200km päivässä pelkkää alamäkeä eikä se hajoa millään. Suosittelen kaikille BILTEMA pyöriä!

      • Asutko pilvilinnassa

        jos pelkkää alamäkeä saat polkea? Ja hissillä takas?


      • BIILTEEMA
        Asutko pilvilinnassa kirjoitti:

        jos pelkkää alamäkeä saat polkea? Ja hissillä takas?

        Asun Pälkäneellä, ja täälä ei ole muuta kuin alamäkeä.


      • Yhteensuuntaan
        BIILTEEMA kirjoitti:

        Asun Pälkäneellä, ja täälä ei ole muuta kuin alamäkeä.

        Ja toiseen suuntaan ajettaessa ne Pälkäneen alamäet ovat ylämäkiä kaikki.


    • Turkki on kylläkin Euroopassa…

    • masa01

      Mä ostin Biltema pyörän, ajoin sen puuhun ja sit mä join ES!

      • Trolllllooo

        Ootko 5 vai 6v?


    • Filletson

      Itsellä ollut yli 10v. hobbyhallin sarda. Toiminut kuin kello. Päälly renkaita tietty menny, mutta ei koskaan mikään ns. ei kuluva osa hajonnut! Fillari on tommonen hm. citymaasturi? Huom. Pyörällä on tosiaan AJETTU! Kesät ja talvellakin paljon. Varmaan tuhansia kilsoja. Nyt testissä raleigh. alurunkoinen joustokeula. Laitan kommenttia kyllä, kunhan kokemuksia! :) Ps. Ja mitä tulee jossain tuolla ed. joku "pyöräkauppias" kehui suomalaisia pyöriä, ja moitti turkkilaisia ym. voin VARMUUDELLA sanoa, että ihan samat robotit ja muut automatiikat, ne muissa maissa tekee duunit! Ainut ero on vain palkkakustannuksissa. Suomi työ on AIKOJA sitten hinnoiteltu ulos, niin valitettavaa kuin se onkin... :(

      • Jumankautajuunääs

        Ostin vuonna 2001 sieltä Hobbyhallista sinisen Sardan. Tokan kilometrin kohdalla napsahti vaihdevaijeri poikki, ja vanteet oli semmonen kohta, missä oli säästetty. Mä en muista, mitä se maksoi, mutta rungossa luki Made In EU, eli valmistusmaa suuntaa antavasti. Oliko se sitten joku espanjoolon tekemä?


    • KysynVaan76

      " voin VARMUUDELLA sanoa, että ihan samat robotit ja muut automatiikat, ne muissa maissa tekee duunit! Ainut ero on vain palkkakustannuksissa"

      Mistäs ne palkkakustannukset sitten tulevat jos robotit tekevät melkein kaiken työn?

      Kyllä pyörän kokoaminen on edelleen aika lailla käsityötä. Osien valmistus on tietysti aika automaattista, esim. runkojen hitsaus yms. Mutta eivät ne vaihteet, keskiöt, tangot yms. yhteen liity valmiiksi pyöräksi millään roboteilla, se on ihan käsityötä.
      Ja tämä ei tarkoita että ulkomailla koottu pyörä olisi automaattisesti huonompi. Todelliset laatuerot tulevat nimenomaan käytettyjen komponenttien laadussa. Pyörä voidaan koota halvimmista saatavista osista tai sitten vaikka kuinka kalliista kilpatason osista. Ja sitten kaikesta siitä väliltä. Tavallisen kuluttajan on usein hankala arvioida laatua etukäteen kun monet osat ovat halvoissa pyörissä ihan tuntemattomien valmistajien tuotteita tai ihan "merkittömiä".

    • ropottipopotti

      ei ole semmoisia robotteja, jotka pystyvät kokoonpanemaan fillareita.
      paras on nuori tyttö, sillä on nopsat ja tarkat sormet, joita tarvitaan
      vaijereiden, ketjujen ym pujotuksessa.
      ja tietysti halpa tyttö, lämmin maa, ei veroja, vähään tyytyvät pomot työmaalla, riisikuppi päivässä, hmm ei taida olla Suomessa, ainakin trek ja giant on
      tehty noissa olosuhteissa

      • Onxkestävii

        Mistä mä luin, että Trekeille ne uskaltaa antaa 30 vuoden runkotakuun.


    • caravaanari61

      ostin juuri 2 kpl. biltemanin taittopyöriä on helvetin hyvä caravaanari hommissa ja on monet taksimaksut säästetty ja takuu toimii moitteettomasti.pyörä on hyvä ja kevyt polkea sieltä ostetaan mistä halavalla hyvän saa.

      • Taittopyörä on lujuusopillisesti aika haasteellinen rakenne. Mahtaneekohan pysyä kasassa pidemmän päälle?


      • Niin just joo

        > ...takuu toimii moitteettomasti...

        Pyörässä (pyörissä?) on siis jo ollut takuuta tarvitsevaa vikaa? Paljon kannattaisi tuollaisella kehua...

        Tosi kätevä tämä keskustelu kun yhdellä viestillä voi nostaa vaikka kuinka iänkaikkisen vanhan aiheen taas ykköseksi. :-(


      • Toinen karavaanari

        Biltemapyörä on varmasti hyvä karavaanarihommissa.

        Muista kypärä kun ajat kännissä takaisin vaunulle, vaikka matka onkin lyhyt.

        Taittopyörästä ei ole lenkkivälineeksi, sen osat kestävät vähäistä käyttöään hyvin.


      • älä osta

        Taittopyörä on ostos Isän, pojan ja pyhän hengen nimeen, Aamen.


    • Kaspeer99

      Yosemite on niin vitun paska sanon vaan tapattakaa vaa ittenne mut mä ajan raleighilla se on laatumerkki!

    • ben pyöräilijä

      Meikäläisellä on toiminut 38 vuotta entisesssä Neuvostoliitossa Harkovin pyörätehtaalla valmistettu Sputnik.

      Pieniä korjauksia on ollut, mutta koskaan se ei ole ollut pyöräsepällä. Kumeja, ketjuja ja satula on uusittu, uusi tavarateline pantu paikalleen.

      Kokonaiskäyttökulut kyseiseltä ajalta eivät nykyrahassa laskettuna ylittäne 35 euroa.

      Vahva pyörä se on ollut ja käyttö jatkuu päivittäin.

    • kolmaspyörä79

      Nykyään yhdessä tehtaassa valmistetaan iso lista pyörämerkkejä ja toisessa tehtaassa taas iso liuta pyörämerkkejä eli samaa paskaa tai hyvää ei juuri eroja ellei osta erikoispyörää joka maksaa yli 1500 euroa.

    • purinaOne.

      Lopettakaa väittely. Tosiasia on tämä:

      Osa tykkää ostaa roskaa, osa ei. Piste. Dot.

      • hajoohifistelyys

        voi voi kun jotain sukkahousupojua taas kiukuttaa kun tuli ostettua monen tonnin rimpula kun halvemmallakin olisi ihan samalla lailla ajanu,ellei jopa paremmin :)


      • Torvensoittaja
        hajoohifistelyys kirjoitti:

        voi voi kun jotain sukkahousupojua taas kiukuttaa kun tuli ostettua monen tonnin rimpula kun halvemmallakin olisi ihan samalla lailla ajanu,ellei jopa paremmin :)

        Ostakaa te vaan niitä markettifillareita ja jättäkää oikeat polkupyörät, niille jotka jotain niistä tajuavat. Kaikilla pyörillä voi varmaan ajaa, mutta kun tiskiin lyö tuhannen euroa, niin alkaa saamaan jo jotain laatuakin.


    • kusimite43453

      Yosemite on halpa romupaska!!!! :)

      • WTF123:)

        Totta :)


    • Yosemite alas

      En ymmärrä miks Yosemite ei tee parempia pyöriä yosemitellä ei ole edes kunnolisia Dirt pyöriä joita nuoret haluavat!! Cresent Insera Yms. Voittoon!!

    • BikeRider

      Itellä ollu yli neljä vuotta Yosemite El Portal "maastopyörä" ja aika kuraa on ollu. Huoltaa on yritetty sen verran kun voi, mutta silti tuntuu et kaikki osat on irti. Etuhaarukka meni pas***** kun keulin, uus tilattiin Biltemasta ja sekin on hajonnut. Tällä hetkellä sitte takapyörän rattaisto lonksuttaa ja vaihtaja tärisee viimestä päivää eikä vaihda vaikka säädetty on monta kertaa. Runko kyllä on kestäny sitä etuhaarukkaa lukuunottamatta aika ihmeen hyvin. En kuitenkaan maastoon sillä uskalla mennä. Että sellanen "maastopyörä"

      BMX-pyörän erehdyin tässä pari vuotta sitte hankkimaan Yosemitelta. Etuhaarukan kiristys oli niin surkeasti suunniteltua, että joka kerta kyn pysähdyt niin saat säätää sormin etuhaarukan kireälle ettei lähde irti O.o Ja jarrujen säätöruuvit tangosta meni pyöreiksi parin jarrutuksen jälkeen. Yosemiten pyörissä on muutenkin jarrujen suunnittelu sen verran huonoa. V-jarrujen varsinkin, ja levyjarruja Yosemite ei taida enää myydä/käyttää.

      Tässä sitte alkanu kattella nyt kalliimpia laatupyöriä kun sitä maastoajoa harrastaa. Kaikille jotka ajaa jossain muualla kuin kauppareissuilla niin suosittelen kyllä laatupyöriä. Laatu maksaa koska hyvästä kuuluukin maksaa. Ja mukana tulee mukava takuu :) Ei muuta kun mettäpoluille vetämään :3

    • Ihan miten vaan

      Jonku tommosen vaihteettoman citifillarin voi hyvin hakea sieltä marketista, kyllä se huoltamalla kasassa pysyy JOS et mee vetään sillä sitä DH:ta :)

      Jos vaihteet meinaat hommata ni kannataaki sitte jo muutama satanen sijottaa.

    • ei mustamaalaamista

      Juuri hankittua kokemusta Bilteman Yoshite-maastopyörästä. Se on täysin kelpo pyörä ja tarjoaa erinomaisen vastineen rahoille. Tarvittaessa takuut pelaa kuin muillakin valmistajille. Toki maalaus on ärhäkän mattamusta upein koristuksin, ei metallinhohtoa tai kromikiiltoa. Vaan eipä ne maastopyörään sovikaan. En tiedä maalauksen paksuudesta, mutta hoitaminen auttanee.

      Mitä tulee kotimaisuuteen. Joku avainlippu ei paljoa lohduta, kun täällä on ainoastaan kasattu kauko-idästä tulleita osia yhteen. Lähinnä se hyöty menee firman voittoihin.

      Voihan tähänkin asiaan suhtautua niin, että ostettu edullinen pyörä on samalla kehitysapua ko. maihin.

    • nestorinikulasse

      joku säälittävä pyöräkauppias? Kyl yosemite ja muutkin toimii normikäytös. Kilpailupyöräilyt sitten erikseen. Turha aina liiotella, että pyörän pitäs maksaa paljon ja sitten se on riittävän hyvä vaikka tosi harva pyöräilee päivittäin mitään satoja kilometrejä. Mut näitä provojahan riittää... kaikilla ei oo sitä elämää..

      • Yksi monista.

        Just tänään TM kirjoitti järkevän tekstin 300€ pyöristä. Yosemite pääsi parhaimpien joukossa kolmeen tähteen. Mua ei ainakaan haittaa se, että joku tahtoo ostaa itselleen edullisen ja toimivan pyörän.

        Moni Yosemiten ostaja tietää mitä tahtoo ja hankkii sen sitten. Kehuja kaikille pyörille tuli aika paljon. On selvää, että erilaiset tuotteet on tarkoitettu erilaisiin käyttötarkoituksiin. Mutta, jos kyse on edullisesta perusfillarista, niin silloin Yosemite ajaa asiansa siinä missä muutkin.

        Jos taas ostaa edullisen perusfillarin muuhun kuin peruskäyttöön, (työmaa-ajo, kauppamatkat, peruskuntoilu ja harrastuksiin ajot), niin silloin on tehnyt väärän ratkaisun.

        Erikoislajeihin ja harrastuksiin jokainen varmaan valitsee niihin soveltuvan pyörän. Mutta moniko peruskäyttäjä sitten tahtoo ostaa itselleen jonkin peruskäyttöön soveltumattoman harrastepyörän?

        Asiat on jokaisen itsensä valittava. Kyllä kansa tietää.


      • Pomppukeppi
        Yksi monista. kirjoitti:

        Just tänään TM kirjoitti järkevän tekstin 300€ pyöristä. Yosemite pääsi parhaimpien joukossa kolmeen tähteen. Mua ei ainakaan haittaa se, että joku tahtoo ostaa itselleen edullisen ja toimivan pyörän.

        Moni Yosemiten ostaja tietää mitä tahtoo ja hankkii sen sitten. Kehuja kaikille pyörille tuli aika paljon. On selvää, että erilaiset tuotteet on tarkoitettu erilaisiin käyttötarkoituksiin. Mutta, jos kyse on edullisesta perusfillarista, niin silloin Yosemite ajaa asiansa siinä missä muutkin.

        Jos taas ostaa edullisen perusfillarin muuhun kuin peruskäyttöön, (työmaa-ajo, kauppamatkat, peruskuntoilu ja harrastuksiin ajot), niin silloin on tehnyt väärän ratkaisun.

        Erikoislajeihin ja harrastuksiin jokainen varmaan valitsee niihin soveltuvan pyörän. Mutta moniko peruskäyttäjä sitten tahtoo ostaa itselleen jonkin peruskäyttöön soveltumattoman harrastepyörän?

        Asiat on jokaisen itsensä valittava. Kyllä kansa tietää.

        Halvat peruspyöräthän eivät ole se alan suuri ongelma, päinvastoin. Ne ovat pyöriä jotka riittävät monille ihan hyvin. Ongelmallisen osan pyörämarkkinoista muodostavat ne halvat pyörät johon on silti yritetty liian tiukissa budjettiraameissa tunkea mahdollisimman monta vaihdetta, jousitusta joka päähän ja näyttävää ulkonäköä kaupan päälle. Ja se ei onnistu halvalla hinnalla vaan tuloksena on pyörän irvikuva. Eli asiat olisivat ok jos halpapyörien valmistajat keskittyisivätkin vain niihin peruspyöriin ja tekisivät halvalla sitä mitä halvalla pystyy oikeasti tekemään.


      • Olis kiva kuulla
        Yksi monista. kirjoitti:

        Just tänään TM kirjoitti järkevän tekstin 300€ pyöristä. Yosemite pääsi parhaimpien joukossa kolmeen tähteen. Mua ei ainakaan haittaa se, että joku tahtoo ostaa itselleen edullisen ja toimivan pyörän.

        Moni Yosemiten ostaja tietää mitä tahtoo ja hankkii sen sitten. Kehuja kaikille pyörille tuli aika paljon. On selvää, että erilaiset tuotteet on tarkoitettu erilaisiin käyttötarkoituksiin. Mutta, jos kyse on edullisesta perusfillarista, niin silloin Yosemite ajaa asiansa siinä missä muutkin.

        Jos taas ostaa edullisen perusfillarin muuhun kuin peruskäyttöön, (työmaa-ajo, kauppamatkat, peruskuntoilu ja harrastuksiin ajot), niin silloin on tehnyt väärän ratkaisun.

        Erikoislajeihin ja harrastuksiin jokainen varmaan valitsee niihin soveltuvan pyörän. Mutta moniko peruskäyttäjä sitten tahtoo ostaa itselleen jonkin peruskäyttöön soveltumattoman harrastepyörän?

        Asiat on jokaisen itsensä valittava. Kyllä kansa tietää.

        tuloksista. 400-500 euron polkupyörissä oli TM testitulos noin 8,5 eli aika hyvä!

        Testi TM:n sivuilla.

        Entäs 300€ pyörissä?


    • Nääh

      Ei ole mitään järkeä ostaa BILTEMASTA paskoja halpoja romuja polkupyöriä. Ostakaa kotimaisia esim Tunturi, Tunturi Bomber, Helkama, Cresent, Ja Jupiter. Harkitkaa näistä. Minä tiärän että pyärän pitiää olla laadukas hyväkuntoinen ja tyylikäs. Eli siis vain kotimaisia. Tori.fi tai ostatte jostain talosta sen . ÄLKÄÄ OSTAKO BILREMASTA . Ne olis niin ##tun paskoja. :-D Suomalaiset hyväkuntoiset pylrät voivat KESTÄÄ noin 15-20 vuotta. Meikäläinen ei ikää käy nimittäis ostamas biltemasta pyörää.

    • Lolz2

      Biltema on PASKA!!!!!!!!!

    • kertariittää

      Ei jaksanut lukea kaikkea. Yosemite merkkinen pyörä meillä on ollut ja hajosi melko nopeasti. Rattaat - ketjut ja kiinnitykset pettivät. Ei innostanut korjailu. Voi olla että nyt ovat paremia, kun ennen. En ole enää kuitenkaan ostanut tuolta pyöriä. Kertakusetus riittää.

    • KaikkituleeKiinastaq

      Josemiitin lasten kolmipyörä kaatui hurjan helposti. Oliko jotenkin kapea mutta lapsi oli aina turvallisin. Vaihdoin käytettyyn, lapsi ei enää kaatunut.

      Sen jälkeen sillä on ollut cressuja.

      Noissahan on kyllä kaikissa samat kaukoidän komponentit ja rungot. Ellei nyt jossain Italian kilpafillarissa.

      Homma menee niin että jos yli 50% tehty kotimaassa niin avainlipputuote. No, jos kiinalainen duunari saa euron päivässä ja suomalainen satkun päivässä ja johto ja konttori osansa niin kotimaan lisäarvo on yli 50% suunnilleen siinä kohtaa kun suomalaisduunari liimaa runkoon avainlippumerkin.

    • narinaajakitinää

      Ihime hapatusta. Bilteman Yosemite on jo kymmenettä vuotta käytössä ja kulkee yhä vaivattoman ketterästi. Pyörä maksoi lisätarvikkeineen reilusti alle 200 € ja on yhä lähes alkuperäisissä osissa. Parit renkaanvaihdot ja jarrupaloja luonnollisesti joutuu vaihtamaan, mutta muuten on riittänyt lisätä vain öljyä keväthuoltona ja ei mitään ongelmia! Autoa eikä busseja ole tarvinnut enää käyttää pyörän myötä joten hurjasti on tullut säästöä.
      Toisin taas on kavereiden laita, joiden oli pakko ostaa lähes tonnin pyörä ja silti aina pitää olla huollossa, monta sataa vuodessa. Taitavat olla pyöräliikkeiden omistajia kirjoittelemassa täällä "varoituksia". Seuraavaksi varmaan pitäis ostaa trikoot ja sukkahousut, muuten ei kuulu tosipyöräilijöihin.

      • Pomppukeppi

        "mutta muuten on riittänyt lisätä vain öljyä keväthuoltona"

        Jos öljyät ketjusi kerran vuodessa niin joko ajat todella vähän kilometreja vuodessa tai sitten voimansiirtosi on todella surkeasti hoidettu.
        Aivan pyörän hinnasta riippumatta ketjut ja rattaat vaativat säännöllistä puhdistusta ja uudelleen öljyämistä.

        "Toisin taas on kavereiden laita, joiden oli pakko ostaa lähes tonnin pyörä ja silti aina pitää olla huollossa, monta sataa vuodessa. "

        Heidän kannattaisi opetella itse pyörän huolto. Perustoimenpiteet tekee ihan itse eikä maksa paljon. Mutta he sentään pitävät pyörästään huolta kuten pitääkin.


    • MennyttäMaailmaa

      Niin se on, että kun ostat asiantuntevasta pyöräliikkeestä uuden Bianchin, niin senkin rungossa on tarra, missä lukee Made in Hölöhölöhölö...
      Bianchi oli ennen aito italialainen tuote, nykyään nekin kasataan tuolla jossakin kehitysmaissa. Pieni valmistaja. Muutama malli sillä niitä maantiepyöriä on.

      • Pomppukeppi

        "Kehitysmaissakin" tehdään aika erilaatuisia tuotteita, niin täyttä kuraa kuin kallista hiilikuitua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3587
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2617
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2408
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      91
      2337
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      248
      2112
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      43
      1912
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1759
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1471
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1408
    Aihe