Miten DJ:ksi ?!?

pppartyy

Hello!

Ooen 17-vuotias tyttö Helsingistä.
Käyn lukiota, soitan kitaraa, laulan, tanssin... Osaan siis musiikin teorioita ja kuuntelen musiikkia valtavasti !

Miten pääsisi opetttelemaan laitteiden käyttöä ja ehkäpä tekemään omaa konemuzaa ?
Mulla ei oo paljon paskaakaan rahaa, joten en pysty hankkimaan minkäänlaisia hienoja vempeleitä, there must be another way to express myself !!

Juu eli päämääränä mul olis opetella handlaamaan noi DJ koneet (ei mitäään aiempaa kokemusta..) ja tekemään omia biisejä.
Mutta miten !!?

Ja jos tämä oli vä'ääärä palsta kysellä tällaisia, niin heittäkää joku vinkki mulle paikasta, jossa vois kysellä ;)

12

3895

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hempp@

Jos rahaa ei löydy hankkia vehkeitä, voi tietysti tsekkailla olisiko esim. paikallista kerhotoimintaa (mitälie DJ kerhoja) missä opetellaan säätämään.
      Myöskin ihan DJ:ltä voi mennä kysymään jos jossain törmäät, tietystihän näpsäkkä neito opetusta voi saada helpolla ;)

(en sitten tiedä miten ihan umpituntemattoman messiin uskaltaa lähteä....).

Aluksi ennen tätä voi leikkiä erilaisilla DJ softilla (netistähän saa laillisin ja laittomin keinoin), jos tietokone löytyy yksinkertaisimmalla ohjelmalla on hyvä aloittaa ja siitä siirtyä vähän vaikeampiin ja monipuolisempiin (Seratot, Abletonit sun muut).

Mixmeister http://www.mixmeister.com/
      Mukavan simppeli, maksullinen, tosin aika rajoittunut (pirun BPM countteri tahtoo väkisin pistää vastaan) verrattuna vakavimpiin laitteisiin mutta kyllähän sillä jotain saa aikaan aluksi kun eivät taidotkaan ole kummoiset.

Toinen on Mixxx http://www.mixxx.org/
      Ilmainen opensource-pohjainen ohjelma joka venyy ihan perussäädöstä vakavampaankin touhuun.

• vastaus......
    • unohda...

hommaa poikaystävä joka on dj ja ylpeile poikaystävälläs, se on naisten hommaa.

• Kesä_82

Naisetkin voi olla dj:tä, miun exä olisi toista mieltä siun kanssa! :p

• jormas.

http://www.lifesaver.net/

voisit kysellä oppitytön paikka joistain dj palveluita välittävistä lafkoista, niin moni dj on aloittanut uransa. eli käytännössä menisit jonkun kokeneemman apuriksi ja soittelisit sitten hänen valvonnassaan ja "röökitauoilla", siinä sivussa tutustuisit niihin työkaluihin.

ai niin onhan tämä http://www.dsc.fi/index.php?s=4

• no ainakin

täällä Pohjois-Karjalassa on/oli Outokummun amiksessa?
      dj koulutus tai jotain sinnepäin :D
      -i'm not DeeJay-

• siisdsad

Ostat Fruity Loops ohjelman, syntikan jne. Googlella läytyy tietoa.
      Eipä tuohon juuri mitään muuta keinoa ole kuin kotona itse vääntää ja opetella kantapään kautta kuinka tuo konemusiikin teko ja miksaus hoituuu...

• DJ K

www.mr-dj.org tuol on tietoo ja palstaa

• Dj Etzzz

Mixxx tai traktor Dj studio ohjelmia suosittelen. Käytän itse kyseisiä ohjelmia ja erittäin helppokäyttöisiä.
      Konemusaa olen itse tehnyt 6 vuotta...

• ...

Itselläni oli alussa kun ryhdyin djks sama ongelma että kiinnosti mutta ei ollut varaa hommata kalustoa mutta lääke löytyi kanta kuppilastani, menin rohkeasti kysymään paikallisilta djltä että mites pääsis hommiin sisään ja näin he ohjasivat minut äänitepalvelunsa johtajan puheille ja hänhän sitten järjesti että pääsin ihan kuppilassa nuiden muitten djtten opastuksella harjoitelemaan kunnes olin riitävän taitava vetääkseni kokoillan itse, ja nyttenhän tuota taustaa on ketynyt jo 5,5 vuotta ja lisää tulee keikkaa kokoajan.
      Mutta rohkeasti vain kyselemään Dj:ltä että miten missä milloin ja eiköhän jossainkohtaa nappaa joku joka ohjaa oikeiden ihmisten luo tai niinkuin itsekkin olen asennoitunut et jos joku kysyy ni khyllä voin kouluttaa perus tiedon ja opastaa laiteidenkäyttöön omila levareillani.
      t: Dj_Cira

• jarppixxx

Itekki testasin noita ohjelmia mut en vieläkää osaa oikee tehä musaa... Paras oli khyll FL Studio :D mut käytin demoo ... mut jos joku tietäis mistä päin oulua vois ettii nii ottakaa yhteyttä :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      184
      1070
    2. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      80
      707
    3. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      682
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      591
    5. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      40
      552
    6. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      549
    7. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      540
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      530
    9. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      23
      523
    10. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      39
      517
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      288
      504
    12. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    13. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      47
      484
    14. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      156
      464
    15. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      42
      464
    16. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      26
      447
    17. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      446
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      430
    19. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      425
    20. 21
      422
    Aihe