Hei!
Olen ottanut näinä hellepäivinä aurinkoa ihan hullunlailla, paahtanut itseäni monta tuntia päivässä.
Ongelmana on se että koko muu vartalo on saanut kauniin ruskettuneen sävyn, mutta naama on vitivalkoinen.
Miksi ihmeessä se ei rusketu?
Ennen auringonottoa pyyhin naaman kasvovedellä, jonka jälkeen pistän kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa.
Naama on tässä vielä se jota juuri eniten yritän ruskettaa sen takia että saisin vanhoja arpia tasoitettua.
Miksi se ei rusketu?
NAAMA EI RUSKETU
9
9029
Vastaukset
- mutta...
mulla on ihan sama vika ollut aina. Nenä ja korvat palaa kyllä jos koko päivän rannalla makoilee, mutta siis sellainen kaunis rusketus on kyllä mun naamalla ainakin hyvin harvinen näky. Muu kroppa kyllä ruskettuu ihan ok.
Itse en käytä normipäivinä mitään aurinkorasvaa nassussa (enkä kyllä vartalollakaan). Rannalle tietty jokin kevyt. Luulen että mun naama ei rusketu juuri siitä syystä, että siinä on hieman aknen jättämiä arpia ja ihotyyppi on edelleen hieman normaalia rasvaisempi, herkkä ja hyvin vaalea. Käytän myös (pakko!) lähes päivittäin keveyesti ihoa kuorivaa puhdistusgeeliä joten luulen, että mulla vaikuttaa sekin rusketuksen kehittymiseen.
Eli ei vahvoja aurinkorasvoja eikä nassun päivittäistä kuorintaa niin mulla on joskus elokuussa yleensä kasvoilla kevyt päivetys:) - Päivetystä purkista
Eikö kasvoihin voisi käyttää vaikka sellaista kevyesti päivettävää kosteusvoidetta? Sitten olisi kasvot ja kroppa samaa paria :)
- iihhhmmmee
Jos et rusketu! älä mitä mitään aineita kasvoille ennen auringonotto, sitä paitsi et voi tietää miten ne reagoi auringossa ;)
- aurinkosuojaa
Tottakai kasvoille pitää laittaa aurinkosuojaa jos auringossa aikoo makoilla! Eiköhän niiden reagointi auringon kanssa ole testattu...
- loistogeenit.
Kasvojen iho uusiutuu 2 kertaa nopeammin, kuin muun kropan. Siinä ehkä yksi syy.
Voi olla laiha lohtu, mutta varsinkin jos olet nainen/tyttö, niin ei kasvoja kannata ruskettaa ollenkaan. Opettele meikkaamaan niin, että kasvojen ihosta tulee sillä tavoin tummempi. Sitten jos pojat ihmettelee, että miksi olet aamulla toisen värinen kuin illalla, niin kerrot vaan, että lääkärin määräyksestä...
Ja voi tietty käyttää itseruskettavaa, mutta se kuluu kyllä läiskittäin pois, kun kasvoja pesun yhteydessä hangataan. - jonna------
muaki ihmetyttää se! mut oon ostanu kaupasta ruskealle iholle tarkotettua meikkivoietta ni sillä on kans saanu muun kropan värisen naaman:D dream matte mousse natural beige 22
- BlueBean86
Onko sulla rasvainen iho naamassa ihan luonnostaan? Koska jos on näin, todennäköisesti siinä on yksi syy miksi naamasi ei rusketu. Itse käytän säännöllisesti Nivean itseruskettavia liinoja ja niillä saa oikein kauniin päivetyksen naamaan kuin myös muuallekkin kroppaan. Se vasta onkin tyhmännäköistä jos laitat tummaa meikkivoidetta kalpealle naamalle ja sitten seuraavana aamuna heräät jonkun vierestä ja se ihmettelee että mitä sun naamalle kävi. Toki jos haluat saada huvittuneita ilmeitä aikaiseksi niin sitten. Tuleehan se kallimmaksikin. Btw,ne liinat on 1,50e/kpl ja vaikkakin kuorin ihoni viikoittain niin ei se lähde ainakaan omasta ihostani läiskittäin pois vaan tasainen lopputulos on :)
Sitten jos mikään ei auta niin meneppäs jonkun fiksumman juttusille.
- gfgdfghghgfh
Itse käytän nykyään lippahattua ja aurinkovoidetta. Koetin estää liukuvärjäysrusketuksen tältä kesältä, mutta kyllähän sitä taas on. Suun ympärillä pigmenttiä on, otsa valkoinen.
Auringonotto ei ole terveellistä, parempi olisi yleensäkin miettiä suojautumistapoja auringon oton sijaan. Ruskettunut iho on jo merkki liiallisesta auringonsäteilyn saannista. Rusketus jo heikentää D-vitamiinisynteesiä, ei suinkaan paranna. Ja vanhentaa sekä aiheuttaa ihosyöpää.- Anonyymi
Onko teillä finni ja fnnilääketaustaa.onhan tuo kerrassaan typerän näköinen kun aina pysyy pinkkiposskn näköisenä muualta päivettyy.itse mies.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389