Etenkin vanhoissa brittisarjoissa näkee miehillä arkipuvun kanssa käytettävän kauluspaidan ylintä nappia auki, ja sen alla jonkinlaista silkkihuivia. Tuollainen huivi yhdistettynä yhteensopivaan taskuliinaan, olisi mukavaa vaihtelua solmiolle epävirallisemmissa tilaisuuksissa, jossa pukukoodina on arkipuku. Osaisikohan joku neuvoa millä nimellä ja mistä moista yhdistelmään kannattaisi etsiä?
Puku, kauluspaita ja huivi?
3
1800
Vastaukset
- .....
Se on nineltään Ascot, ja sitä kutsutaan myös ihan vaan miesten kaulaliinaksikin. Termistö on kieltämättä hieman vaihtelevaa ja joskus sekavaakin kyseisestä asusteesta, koska Ascotilla voidaan tarkoittaa myös käsittääkseni solmua ja erästä hieman kravattia muistuttavaa asustetta.
Klassinen kaulaliina on aina silkkiä ja kuvioitu. Sitomiseen löytyy ohjeet googlailulla. Pieni tyylivinkki: Kaulaliinaa ei yleensä tavata pitää puvun kanssa, vaan hieman kasuaalimmin kauluspaidan ja neuleen kanssa tai irtotakin kanssa. Sitä käytetään vähemmän virallisena vapaa-ajan pukeutumisen asusteena.
Suomessa kaulaliinan käyttö on perin harvinaista, mutta sitä käyttävä saanee varmasti huomiota ja osoittaa omaavansa klassista makua.- Marocker
sitomisohjeita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232