Mitä on "nuorekkuus" ?

Nuore-kas-ko

No niin, kertokaapas nyt mielipiteitänne siitä mitä "nuorekkuus" on? Moni sanoo tai väittää olevansa nuorekas ja jotkut kuulevat muilta kohteliaisuuden "olet nuorekas". Sitä myös käytetään lyömäaseena iäkkäämpiä vastaan "et ole nuorekas vaan täti/tantta/pappa."

Merkitseekö nuorekkuus eri ihmisille eri asioita, vai löytyykö jonkinlainen yhteinen linja siitä minkälainen on oikeasti nuorekas ihminen? Jollekin se merkitsee trendikkäitä vaatteita, prätkäharrastusta, pyykkilautavatsaa, rypyttömyyttä, hurjia harrastuksia. Toiselle tietyn musiikin kuuntelemista tai oman ikäluokan yleisistä mieltymyksistä poikkeamista. Entä asenteet? Jos ihminen on sisäisesti virkeä ja maailmantilasta kiinnostunut sekä avoin uudelle, mutta pukeutuu tanttavaatteisiin, onko hän silloin laisinkaan "nuorekas"? Onko nuorekuus kuitenkin jotakin ulkonäköön viittaavaa? Vai Sisäinen valo, joka loistaa vielä 8-kymppisenäkin? Onko nuorekkuus erilaista eri vuosikymmenillä? Minkälainen on nuorekas keski-ikäinen mies/nainen?

44

5464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksi mielipide

Nuorekkuus on mielestäni kykyä elää ajanhermolla, hyväksyä muuttuva maailma, ja rohkeutta tarttua tilaisuuksiin. Botoxilla kyllästetty, trendivaatteissa kulkeva menneisyyteen tuijottaja ei missään tapausessa ole nuorekas.
      Myöskään takatukka ja kasari musiikkimaku ei ole nuorekasta, mitään kehitystähän ei ole noissa yksilöissä ei ole tapahtanut.
      Keski-iässä hankittu prätkä ei kenestäkään teiniä enää, paitsi onnettumuustilastoja lukiessa. Turhan monelta karkaa mopo käsistä ihan kirjaimellisesti.
      Kyllähän ulkonäön päivitys ja itsestään huolenpito jotain nuorekkuudesta toisaalta kertoo. Asenne taitaa kuitenkin olla se tärkein.
      Jokainen taitaa kuitenkin nähdä asian omalta kantiltaan, niin paljon meitä nuorekkaita näkyy olevan.

• samaa mieltä

Näinhän se on.

• tätimäinen

jo alle kolmikymppisenä. Tunnen yhden, joka meni naimisiin itseään 25 vuotta vanhemman papan kanssa, pukeutuu mummomaisesti, pelkää kaikkea uutta, on ahdasmielisesti uskovainen, pelkää naapurien mielipiteitä, ei uskalla elää. Tuollainen on nuorekkuuden vastakohta.

Nuorekas vanhus on luultavasti huumorintajuinen, ilahtuu pikkuasioista kuin lapsi, on spontaaninen - tekee asioita vain siksi, että ne tuntuvat juuri sillä hetkellä kiinnostavan. Hänen asenteensa eivät ole jäykistyneet kaavoihin, vaan hänen kanssaan on kiinnostavaa keskustella. Hänellä on omaperäisiä ajatuksia, hän oppii uutta jatkuvasti, hän rakastaa elämää, on optimisti,...

Tuollainen ihminen luultavasti elää kauan ja terveenä. Haluaisin sellaisen kumppanin. Haluaisin itse olla sellainen. Ehkä olenkin:)

• nainen voi

olla: Nuorekas vanhus ( olen 75 ) on luultavasti huumorint...... j.n.e
        jippii.. sehän olen minä, josta hän kirjoittaa.... osui kuin naulan kantaa,
        vielä lisäisin harrastaa rivitanssia, voimistelua, lenkkeilyä ja kutoo
        mattoja sekä on utelias kaikista uusista asioista ( ei ihmisistä ) ja
        kaikkein suurin intohimo on matkustaminen ja kauas.
        Tunnen itseni nuorekkaaksi, jos nyt minusta voi käyttää sellaista
        adjektiiviä....voin sanoa, että olen elämää täys.
        Toivottavasti ei kuulosta kovin kehumiselta mutta nämä kaikki teen.
        MUTTA, kun katson peiliin, eipäs sieltä mikään nuorekas tuijota minua.

• ylittäneiden
        nainen voi kirjoitti:

dilemma: miten tottua elämään kurttuuntuvassa ruumiissa, vaikka mieli hyppelee nurmikolla avojaloin ja tekee kukkaseppeleitä?

• :)
        nainen voi kirjoitti:

todella mahtavaa lukea sinun viestisi.
        ikä ei ole rasite,vaan moni muu,esim sairaudet,joihin itse et voi vaikuttaa,samoin vaikea elämäntilanne,jossa et voi toteuttaa unelmaasi,vaan elää säästöliekillä,tai täysin toisen läheisen ihmisen ehdoilla.jos tarve vaatii.
        tiedän mistä puhun.
        surua on yhä,mutta kasvoin sen paremmalle puolelle ja nyt näen,että positiivisuus ja elämänilo kantaa yhä,iästä huolimatta.
        sinä olet mahtava,uskot itseesi,päivä paistaa sinulle!
        minä,ikä vasta 58v sain sinulta voimia,kiitos.

• mieti vähän

siis uskovaiset pukeutuu tätimäisesti? ym?

Mikään ei ole niin kuvottavaa kun esim.
        80-vuotiaalta näyttävä kuuskumppinen
        joka vetää röökiä ketjussa, pukeutuu
        farkkuihin ja nahkarotsiin ja naamassa
        hillitön "sotamaalaus".
        Siinä sulle nuorekkuutta vastakohtana
        60-vuotiaalta näyttävä kahdeksankymppinen
        jonka iho kuultaa hyvin eletyn elämän
        vielä viimeisinäkin vuosikymmeninä
        ja VALO joka loistaa sydämmellistä
        rakkautta jota voi olla vain ja ainoastaan
        Jumalan karitsalla.
        Sillä ei ole mitään merkitystä huumorintajun
        puutteen tai muun ahdasmielisyyden kanssa
        että ihminen on kristitty,
        päinvastoin.

• aika
        :) kirjoitti:

todella mahtavaa lukea sinun viestisi.
        ikä ei ole rasite,vaan moni muu,esim sairaudet,joihin itse et voi vaikuttaa,samoin vaikea elämäntilanne,jossa et voi toteuttaa unelmaasi,vaan elää säästöliekillä,tai täysin toisen läheisen ihmisen ehdoilla.jos tarve vaatii.
        tiedän mistä puhun.
        surua on yhä,mutta kasvoin sen paremmalle puolelle ja nyt näen,että positiivisuus ja elämänilo kantaa yhä,iästä huolimatta.
        sinä olet mahtava,uskot itseesi,päivä paistaa sinulle!
        minä,ikä vasta 58v sain sinulta voimia,kiitos.

parantaa haavat. Olen kokenut myös vastoinkäymisiä elämäni varrella,
        mutta olen osannut olla optimistinen joka tilanteessa. Avio-ero lasteni
        isästä, lapseni aivoverenvuoto jo varhaisessa iässä, oma migreeni
        melkein koko elämäni, oma äitini välinpitämättömyys minua ja lapsiani
        kohtaan, koska en ollut mukana hänen uskossa. Äitini ei elä enään,
        olen yrittänyt antaa sen hänelle anteeksi mutta olen "katkera" sitä
        uskontoa kohtaan ja se onkin ainut negatiivinen asia elämässäni.
        Lapseni parani sairaudestaan ja jokainen lapseni tulee hyvin toimeen
        elämässään. Iloitsen myös heidän puolestaan.
        Tuolla alempana kirjoituksessa, puhuttiin farkkuihin pukeutuneista
        "vanhoista", voin vain sanoa että olen farkku fani, sekä housuina että
        hameina, en silti yritä niillä näyttää nuoremmalta enkä muutenkaan
        pukeudu huomiotaherättävästi.
        Aamulla kävimme avomieheni kanssa lenkillä 4,1 km. pururata metsässä,
        emme jogganneet, vaan ihan tavallista sauvakävelyä.
        Luin ilahtuneena , että olet päässyt jo paremmalle puolelle, kyllä se siitä
        helpottuu päivä päivältä. Olen ajatuksissa mukana.
        Olisi kiva kuulla lisää sinulta. Hyvää kesää!!

• tympii...
        mieti vähän kirjoitti:

siis uskovaiset pukeutuu tätimäisesti? ym?

Mikään ei ole niin kuvottavaa kun esim.
        80-vuotiaalta näyttävä kuuskumppinen
        joka vetää röökiä ketjussa, pukeutuu
        farkkuihin ja nahkarotsiin ja naamassa
        hillitön "sotamaalaus".
        Siinä sulle nuorekkuutta vastakohtana
        60-vuotiaalta näyttävä kahdeksankymppinen
        jonka iho kuultaa hyvin eletyn elämän
        vielä viimeisinäkin vuosikymmeninä
        ja VALO joka loistaa sydämmellistä
        rakkautta jota voi olla vain ja ainoastaan
        Jumalan karitsalla.
        Sillä ei ole mitään merkitystä huumorintajun
        puutteen tai muun ahdasmielisyyden kanssa
        että ihminen on kristitty,
        päinvastoin.

Poimit yhden asian ja keskityt siihen. Kuvailemani nainen ON ahdasmielinen uskovainen JA pelokas ja mummomainen ja toisia syyttelevä ja VANHA ikäisekseen. Asenteitaan vapauttamalla hän voisi karistaa ennenaikaisen vanhuuden harteiltaan, korjata mielenterveytensä ja olla miellyttävämpi lähimmäinen.

Sinä osaat nähdä vain maalatut vanhat huorat ja hengellisesti onnelliset valoisat ihmiset. Sillä välillä on monenlaista pallontallaajaa. Voi olla nuorekkaita, iloisia maalattuja huoria, ja ahdasmielisiä, epämiellyttäviä uskonnollisia fariseuksia.

• Jetska

On sitä, että deittailee, istuksii akvaariokahviloissa ja terasseilla sidukkaa kurkusta alas kipaten :)

• Fairytale or the true

Nyt alkaa minullekin hieman avautuun tuo mystinen sana 'nuorekas'!
      *ja ihan sitten pokkana kirjoittelen*

:DDD

On se vaan rikas tämä suomen kieli, että yhdestä sanasta
      saa näinkin moniulotteisen:)

• :DDD tarkoittaa

Sillai niiskun netti käytännössä.Minä yli 7 kypänen viikolla kunnostin 2 tietsikkaa(vaihdoin osia,asensin).En kyllä ole nuorekas.

• tulee olo

että he ovat vielä kovin "nuorekkaita" tuossa 30 molemmin puolin.

Tosin oikea termi olisi lähempänä kypsymättömyyttä ja teinimäisyyttä kun edelleen arvostetaan samoja asioita kuin lähempänä 20 ikävuotta.

• Gigan Fox

Nuorekkuss on sitä, että käytetään nuorekkaita sanontoja kuten ihQuu, Daaaa & jaiks. Kuunnellaan Britneya & Coldplayta tai vaihtoehtoisesti jonkun Ten Windows Down tyyppisen listanousukkaan hapokkaita jazzintappostygejä. (Hapokas ja styge sanojen käyttö ei ole enää nuorekasta huom.) Seurataan idolsseja ja tanssitaan tähtien kanssa 42" littusamsungista ja kommentoidaan niitä sitten keskustelupalstoilla. Vedetään kauden trendisidukkaa kasvattaen vatsapömppää ja riekutaan chatissa yömyöhään ja mesetellään tietty 24/7. Känyxin tulee olla nuorekkaalla kulloistakin elettävää vuosimallia ja legginsit on söy lääst siison. Ulkomaankielisiä lauseita on hyvä ripotella aina nuorekkaasti väliin but that you must already have known. Italian-, ranskan-, espanjan- & portugalinkielisistä lausedroppailusta antaa extranuorekkaan kuvan. Lisäksi on syytä esittää itsensä kokoaikaisesta boretuksesta kärsivältä mutta ADHD-oireilun mukaantuonti enemmän kuin suotavaa. Vahvat mielipiteet pitää aina muistaa tuoda esiin vaikkei mitään mistään tiedäkään lööppitasoa syvemmältä.

Näillä ohjeilla myöhäiskeski-ikäinenkin tiputtaa helposti 30 vuotta pois.

• Fairytale or the true
        Gigan Fox kirjoitti:

Nuorekkuss on sitä, että käytetään nuorekkaita sanontoja kuten ihQuu, Daaaa & jaiks. Kuunnellaan Britneya & Coldplayta tai vaihtoehtoisesti jonkun Ten Windows Down tyyppisen listanousukkaan hapokkaita jazzintappostygejä. (Hapokas ja styge sanojen käyttö ei ole enää nuorekasta huom.) Seurataan idolsseja ja tanssitaan tähtien kanssa 42" littusamsungista ja kommentoidaan niitä sitten keskustelupalstoilla. Vedetään kauden trendisidukkaa kasvattaen vatsapömppää ja riekutaan chatissa yömyöhään ja mesetellään tietty 24/7. Känyxin tulee olla nuorekkaalla kulloistakin elettävää vuosimallia ja legginsit on söy lääst siison. Ulkomaankielisiä lauseita on hyvä ripotella aina nuorekkaasti väliin but that you must already have known. Italian-, ranskan-, espanjan- & portugalinkielisistä lausedroppailusta antaa extranuorekkaan kuvan. Lisäksi on syytä esittää itsensä kokoaikaisesta boretuksesta kärsivältä mutta ADHD-oireilun mukaantuonti enemmän kuin suotavaa. Vahvat mielipiteet pitää aina muistaa tuoda esiin vaikkei mitään mistään tiedäkään lööppitasoa syvemmältä.

Tässähän pitää opetella ihan uusi kieli!

Onks se kännymerkin ihan pakko olla samsung,
        kun niin tykkään tästä nokialaisestani, mutta UUSI se on!!!
        Ja niin litteä, että sen saa tisuliivien väliin, jos on jäänyt
        taskut kotiin. Pikkareihin en arvaa sitä laittaa, kun siinä
        on se värinähälytinkin...öööh;P

Legginsit on jo ihan ilmojen takiakin vilposempi pitää,
        ettei vaan pääse...hmm...paikat liikaa hautuun.

ADHD:tä diagnoosia on tarjottu jo siksikin, etteihän Suomen
        maassa saa puhelias olla ilman, ettei ole vähintääkin kuusi pullollista
        kikatussidukkaa kietaissut huultensa väliin, vaikka kuinka autolla
        liikkuukin.

Mielipiteitä tulee sanotuksi juuri silloin kuin niitä ei kysytä, joten
        taitaa olla sekin puoli jo räpsässä:)

Noi vieraat kielet on tullut jo matkamittarin myötä paitsi portugali,
        mutta sehän on lähellä ruottin kieltä (vai miten se nyt olikaan ;D)

Voinks mä ny ihan ihquna ja daadaana väittää olevani nuorekas?
        *odottelee toiveikkaana tuomiotaan*

• Gigan Fox
        Fairytale or the true kirjoitti:

Tässähän pitää opetella ihan uusi kieli!

Onks se kännymerkin ihan pakko olla samsung,
        kun niin tykkään tästä nokialaisestani, mutta UUSI se on!!!
        Ja niin litteä, että sen saa tisuliivien väliin, jos on jäänyt
        taskut kotiin. Pikkareihin en arvaa sitä laittaa, kun siinä
        on se värinähälytinkin...öööh;P

Legginsit on jo ihan ilmojen takiakin vilposempi pitää,
        ettei vaan pääse...hmm...paikat liikaa hautuun.

ADHD:tä diagnoosia on tarjottu jo siksikin, etteihän Suomen
        maassa saa puhelias olla ilman, ettei ole vähintääkin kuusi pullollista
        kikatussidukkaa kietaissut huultensa väliin, vaikka kuinka autolla
        liikkuukin.

Mielipiteitä tulee sanotuksi juuri silloin kuin niitä ei kysytä, joten
        taitaa olla sekin puoli jo räpsässä:)

Noi vieraat kielet on tullut jo matkamittarin myötä paitsi portugali,
        mutta sehän on lähellä ruottin kieltä (vai miten se nyt olikaan ;D)

Voinks mä ny ihan ihquna ja daadaana väittää olevani nuorekas?
        *odottelee toiveikkaana tuomiotaan*

Olet semi-nuorekas. Yritystä on kovasti mutta mummohikeä puskee aavistuksen läpi. Hymiöitä viljelet reippaalla teinix-otteella mutta boretuspuoli vielä vähän hakusessa. Ei se mitään lähiöbaarin viimeisissä lähitaisteluissa ennen valomerkkiä ja varsinkin sen jälkeen tämäkin riittää nuorekkaan saaliin metsästyksessä.

p.s. trendivinkkinä sinne rindejen väliin kandee nyt kätkeä orava eikä noksua. Jos orkku katoaa kurkistelemaan sieltä maailman menoa niin kunnon kosmopoliittina et noteeraa sitä kuinkaan. En kuitenkaan anna takuuta, että ensi viikolla vielä trendien harjalla ratsastat tällä vinkillä.

• Eveliina R
        Gigan Fox kirjoitti:

Sori vaan mutta Gigan Foxin ohjeilla ei ole mitään tekemistä nuorekkuuden kanssa. Jos joku yli 25-vuotias noudattaa noita ohjeita, niin tekee vaan itsestään naurettavan pellen. Kaiken maailman ihqut ja idolssit ja mesettäminen on teinien heiniä, ei kuulu aikuisten elämään. Aito nuorekkuus on jotain ihan muuta kuin omien tai naapurin teinien matkimista. Mun mielestä keski-iän jo ylittänyt kypsä ihminen voi olla mieleltään ja ajatusmaailmaltaan nuorekas, vaikka ei omistaisi tietokonetta eikä olisi ikinä eläessään mesettänyt tai chattaillut.

• Fairytale or the true
        Eveliina R kirjoitti:

Sori vaan mutta Gigan Foxin ohjeilla ei ole mitään tekemistä nuorekkuuden kanssa. Jos joku yli 25-vuotias noudattaa noita ohjeita, niin tekee vaan itsestään naurettavan pellen. Kaiken maailman ihqut ja idolssit ja mesettäminen on teinien heiniä, ei kuulu aikuisten elämään. Aito nuorekkuus on jotain ihan muuta kuin omien tai naapurin teinien matkimista. Mun mielestä keski-iän jo ylittänyt kypsä ihminen voi olla mieleltään ja ajatusmaailmaltaan nuorekas, vaikka ei omistaisi tietokonetta eikä olisi ikinä eläessään mesettänyt tai chattaillut.

Eihän Gigan Foxin vinkkejä voi mitenkään tosissaan
        ottaa. Niissähän selvästi tarkoitus heittää koko juttu
        ihan huuleksi. Ja mieti nimimerkkiäkin.
        Senkin jo vihjaa, että kyseessä oli ihan läpäksi tarkoitettu Pirkan viikonvinkki:)

Näin itse ainakin suhtauduin Gigan Foxin ohjeistukseen
        ja sillä asenteella hänelle vastasin:)

:D

• luutuminen
        Eveliina R kirjoitti:

Onko nuorekkuus sitä, että on hyvällä tuulella ja ymmärtää huumoria. Eve ei näytä tajuavan vitsistä mitään. Tuollaista on aika hirveä katsella, alle 3-kymppistä pystyynkuollutta nimittäin.

• Teidi
        Gigan Fox kirjoitti:

On niin hyvä mielipide, et piti ihan tulostaa.

• gaagaa

- Puheissa ja asenteissa kiinnostusta, uteliaisuutta ja pirteyttä
      - Liikkumisessa aktiivisuutta ja eloisuutta kykyjen mukaan - ei edellytä trendilajeja
      - Kykyä spontaaniin toimintaan, ainakin pieneen heittäytymiseen ja riskinottoon - ei edellytä älyttömyyksiä tai tuuliviirimäistä poukkoilua
      - Pukeutumisessa ja olemuksessa yritystä näyttää kauniilta/komealta/kivalta... ei missään nimessä tarkoita muodikkuutta ja trendikkyyttä mutta edellyttänee ettei näytä kävelevältä museolta vuodelta jolloin oli itse kuusitoista

Nuorekkuus on sana, joka viitannee nuoren (ikävuosiltaan vähäisen) kaltaiseen. Kuitenkin myös nuorien joukossa on synkkiä, tylsiä, varovaisia, pelokkaita, passiivisia, liikkumattomia ja olemukseensa panostamattomia ihmisiä - kyse on mielikuvasta.

• mä taidan kuolla

En tiedä, mutta nyt olo on kuin sata vuotiaalla. Ei jaksa mitään, väsyttää ja vois nukkua kellon ympäriinsä. Veri maistuu suussa ja iho on kalman kalpea tai jopa harmaa. En tiedä mikä on mut kohta menee jalat alta ja ikää on 25 vuotta!

• 30 v.

Sama vika sen ikäisenä. Onneksi selvisin hengissä. Tosin aikaa se vaati...

• siltä...

että olet täysin terve. Kun nuorta ramasee ,masentaa ja vituttaa, niin silloin on täysin terve.

• Et sinä kuole

Tutkituta veriarvosi! Kuullostaa lähinnä alhaiselta hemoglobiinilta, joka hoidetaan helposti lisäraudalla.

Toinen vaihtoehto voisi olla piilevä masennus/uupumus. Miten voit henkisesti?

• .............

Hmmm... Vaikea kysymys. Ite määrittelisin sen niin, että ihminen seuraa aikaansa niin pukeutumisessa kuin ajattelussakin. Tietysti se saattaa vaikuttaa hiukan koomiselta, jos viisikymppinen nainen pukeutuu napapaitaan tai mies lökäpöksyihin, joten tärkeää olisi suhteuttaa uudet "vaikutteet" kokonaisuuteen. Mikään ei kuitenkaan estä sitä, etteivätkö tuon ikäiset voisi innostua esim. tietokonepeleistä, mitä tulee harrastuksiin. Ehkäpä se nuorekkuus tarkoittaa juurikin kykyä sopeutua muuttuvaan maailmaan ympärillä, poimia siitä ne sopivat osat omaan käyttöönsä. Usein vanhuuteen liitetään se tietynlainen jämähtäminen juuri henkisessä mielessä.

• mies..
    • jo ylittänyt??

Nuorekas mutta tasapainoinen aikuinen henkisesti?!

• voi olla

ulkonäöllistäkin, mutta ennemmin "sitä sisäistä" valoa,
      jaksaa/kiinnostuu/innostuu vanhanakin asioista,,

Luulen, että kaikki tämä myös heijastuu siihen ulkoiseen olemukseen.

• ja tutki

ihmiseloasi :D

• sepä onki

ku 50v ukko ajaa jollain teiniavoautolla nahkatakki ja aurinkolasit päässä ja näyttää niin vitun tyhmältä ku luulee olevansa haluttava ja ihana.

• Droosa

Nuorekas ihminen on myös sisäisesti kaunis. Hän on tasapainoinen, puhdas puheissaan, sisäinen kauneus näkyy myös kasvoista. Hän ei yritä olla mitään muuta kuin oma itsensä. Hän ei yritä millään vippaskonstilla olla nuorekas. Puketuminen on oman tyylin mukaista ja hillittyä. Oman itsensä kanssa sinut ja avoin kuuntelemaan. Nämä ihmiset ovat katoava lunnonvara.

• artemis1948

Sinäpä kirjoitit, niinkuin minä ajattelen asiasta(60V). Paitsi, että ei se pukeutuminen tarvitse olla hillittyä, kun jättää pois napapaidan ja lantiohousut. Olet sen näköinen kun olet, mutta korvien välissä se on, mitä sinä olet. Teeskentelemättä muuta.

• Supernuorekas :) :) :)

Se on tietysti sitä, että yli 40v naiset tunkevat jokaiseen lyhyeenkin viestiin vähintään 10 hymiötä ja yrittävät muutenkin matkia kirjoituksissaan ja puheessaan parikymppisiä. :) :) :) :( :( :( :D

• Ikinuori'

Tutti suuhun ja vaipat jalkaan niin kyllä se siitä..

• flapparette

Työpaikkailmoituksessa usein kehutaan nuorekasta ilmapiiriä. Mitäköhän sillä sitten tarkotetaan? Projektipäälliköllä on ponihäntä?

• on.

sitä, että pitää itsestään huolta,ettei näytä mätisäkiltä eikä ole ylipainoinen. Ei elä menneisyydessä,vaan nykyhetkessä ja katsoo tulevaisuuteen optimistisesti. Myös pukeutuu muuhunkin,kuin kellohameeseen tai tuulipukuun,tai miehet perseestä roikkuviin marketin farkkuihin tai polvista ja perseestä kiiltäviin teryleeneihin. Osaa keskustella muustakin kuin työstä tai kesämökistä. Harrastuksia on muitakin kuin lähiöbaari tai lavatanssit.

• on.
        on. kirjoitti:

sitä, että pitää itsestään huolta,ettei näytä mätisäkiltä eikä ole ylipainoinen. Ei elä menneisyydessä,vaan nykyhetkessä ja katsoo tulevaisuuteen optimistisesti. Myös pukeutuu muuhunkin,kuin kellohameeseen tai tuulipukuun,tai miehet perseestä roikkuviin marketin farkkuihin tai polvista ja perseestä kiiltäviin teryleeneihin. Osaa keskustella muustakin kuin työstä tai kesämökistä. Harrastuksia on muitakin kuin lähiöbaari tai lavatanssit.

Ainoa Nettideitin sinkkunainen, joka EI HUIJAA!!!!

• juuri noin..
        on. kirjoitti:

mäkin sen voisin sanoa. Olen ollut seitkyt luvulla virallisesti nuori,
        mutta en ole jämähtänyt niihin aikoihin. Elän tätä päivä ja kuuntelen sujuvasti tämän päivän musaa esim. Cheekin kipale, jos mä oisin sä mä ottaisin mun. Tuollaista itsevarmuutta, kun saisi vielä..

En sano, että yrittäisin olla nuorempi mitä olen,
        vaan olen sellainen, kuin haluan ja missä kuteissa tunnen olevani oma itseni.
        Niihin pukeudun, vaikka sitte olisivat helteellä toppi/sortsit, pikinit. Muuten vapaalla edell. tiukat farkut ym. Olen aina suosinut hameen pituudessa miniä, eikä vielä ole ollut tarvetta pidentää helmaa:) ps. lipsahti toi hymiökin ihan vaan luontevasti

• nuorekas nainen

Minusta se nuorekkuus tuntuu, että se tulee sisältäpäin.
      Itseäni luullaan yleensä nuoremmaksi kuin olen, mutta en tiedä johtuuko se siitä ikuisesta lapsenmielisyydestä, vai mistä?

En jaksa olla ryppyotsainen, ja jekuttelen vieläkin, yli 40:senä.
      Osaan toki olla asiallinen, mutta joskus penskamaisuus on niiiiiiin kivaa.

Kaiketi tuokin on yksilöllistä, miten vanhenee?

• kiitosmuttaeikiitos

Jos sinua luullaan nuoremmaksi kun olet,ilmeisesti sitten olet nuorekas.Olen
        nainen,pian viisikymppinen.
        Vuosikymmeniä olen orjaillut sen kanssa, miten pukeutua,käyttäytyä kuten toisetkin
        ikäiseni naiset.
        Miksi ihmeessä pitäisi olla nuorekas,jos ei iältään sitä enää ole??
        Olen aikani ollut ensin lapsi,sitten nuori,aikuinen ja keski-ikäinen.
        Pukeudun,ajattelen puhun ja elän juuri siten,miltä kulloinkin tuntuu.
        Jos olen jonkun mielestä naurettava pillifarkkuja käyttäessäni,mitä sitten?
        Ei kertakaikkiaan enää jaksa miettiä,mitä joku muu ajattelee tai on mieltä.
        Sitä paitsi; minulle saa nauraakin,nauruhan pidentää ikää,nauran itsekin paljon!
        Eläkää ja olkaa niin että itsellänne on hyvä olla

• -ojkp-

Nuorekkuus on lähinnä keski-ikäisten tai sitä lähestyvien (omasta mielestään) hyvä valttikortti saada nuoria naisia. Eli tyyliin "joo hei niinQ ku mä oon nuorekas ni mun pitää saada kakskymppinen nainen!!111 vaik oonki niinQ ite jo 48 ni tommoset kolmekymppiset naiset on mulle liian vanhoi!!!!1111"

Eli kyllä, jos mies mainitsee ilmoituksessa meriiteikseen nuorekkuuden, se on turn-off. Ainakaan tähän mennessä sitä termiä ovat käyttäneet lähinnä ne jämät viisikymppiset, jotka kuvittelevat kiroilulla, milloin tahansa huvittaa -juomisella ja ns. nuorisokielen käyttämisellä menevänsä kaksikymppisistä. Toki muilla sitten saattaa tästäkin olla vastakohtaisia kokemuksia...

• on sitä että

> mitä "nuorekkuus" on?

- ei 45-vuotiaana leikkaa hiuksiaan kuin joku munkki
      - ei käytä jotain helvetin slipovereja ja 10 euron suoria housuja.
      - jaksaa pitä huolta ulkonäöstään ja kunnostaan.
      - harrastaa vielä osittain samoja harrastuksia kuin 25 vuotiaana (dokaamista ja hörhöilyä lukuunottamatta).
      - diggaa hyvää musiikkia eikä mitään aikansa elänyttä aikuishumppaa.

Loput voitte keksiä itse.

S.i.D

• keski-ikäinen mies

on se penteleen nelikymppinen mies joka tunkee mun päiväuniin:). pukeutuu siis samanlaisiin siisteihin vaatteisiin kuin alle nelikymppiset siististi pukeutuvat tai vaikka pukuun. on selvästi pitänyt itsestään ja kropastaan huolta ja kuuluisi dressman mainokseen.

Ketjusta on poistettu 129 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      65
      1977
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1901
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1609
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1357
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1289
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      70
      1132
    Aihe