Uskovainen nainen

Meikä.

Osaakohan joku antaa jotain ohjeita uskovaisen naisen saamiseksi treffeille? Ja entä se treffailu sitten?

80

4593

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummassa?

Miksi ihmeessä haluat treffeille uskovaisen kanssa? Voi elämänsä heittää hukkaan mukavammallakin tavalla.

• Meikä.

kun tunnen yhden tosi kivan naisen, joka nyt sattuu olemaan myös uskovainen.

• No sitten
        Meikä. kirjoitti:

Ehkäpä sitten kannattaa jättää tuo uskovaisuuden ajattelu pois ja lähestyä naista ihan kuin normaalia ihmistä.

• lähestyä naista
        No sitten kirjoitti:

Ehkäpä sitten kannattaa jättää tuo uskovaisuuden ajattelu pois ja lähestyä naista ihan kuin normaalia ihmistä.

Kuin IHAN NORMAALIA!!! Itse olen NAINEN ja USKOVAINEN !! ja olen
        todellakin täysin NORMAALI!!
        Mikäli sitä ei katsota epänormaaliudeksi, että
        Haluan olla yhden miehen NAINEN!
        En sekoile huumeiden tai viinan kanssa!!
        Juon esim. viiniä ruoan kanssa!

En petä, enkä käytä hyväkseni toisia!!

Että jos nuo ovat epänormaalia käytöstä niin sit on!!

Se, että uskon JUMALAAN on myös ajattelua siitä, etä tämä elämä kerran päättyy kerran ja haluan olla selvillä mihin olen matkalla!

• Kiinnostavaa!
        lähestyä naista kirjoitti:

Se, että uskon JUMALAAN on myös ajattelua siitä, etä tämä elämä kerran päättyy kerran ja haluan olla selvillä mihin olen matkalla!

>

Meinaatko, että jos lopettaisit jumaliin uskomisen, rupeaisit automaattisesti makaamaan useamman kuin yhden miehen kanssa ja sekoilemaan huumeiden ja viinan kanssa, lopettaisit viinin juomisen ruoan kanssa ja ryhtyisit pettämään ja käyttämään hyväksesi toisia? Sitäkö tekisit, jollet uskoisi jumaliin?

On ihan hyvä juttu, että uskot johonkin selkäsi takana kyttäävään näkymättömään ja kuulumattomaan otukseen, jos kerran ilman tuota uskomista elämäntapasi muuttuisivat noin radikaalisti.

• täällä pauhaa?

Pahimpia ovat oikeastaan juuri nämä, jotka tekevät uskomattomuudestaan ison numeron.

Hyvänä esimerkkinä tämä Eroa Kirkosta- saasta. Hirveätä spämmiä oli ainakin jokin aika sitten eri nettifoorumeilla ko. sankareiden taholta.

Itse olen Jumala, joten en kaipaa muita. Mutta kyllä se vaan niin on että isoa numeroa itsestään tekevät ituhipit ateistit ovat pohjasakkaa.

• Oletko tosissasi?

Sinähän se hauska tapaus olet! :D

Minä en sekoile huumeiden tai viinan kanssa, juon vain harvoin viiniä ruoan kanssa.
        En petä, enkä käytä hyväkseni toisia ja haluan olla yhden miehen nainen.
        siis aivan kuten sinä...
        lukuunottamatta sitä seikkaa, että
        en usko saunatonttuun, enkä muihin satuolentoihin!

Kutsutko vakavissasi sellaista ihmistä normaaliksi, joka uskoo satuolentojen olevan todellisia?

• en sitä epäile.
        Kiinnostavaa! kirjoitti:

>

Meinaatko, että jos lopettaisit jumaliin uskomisen, rupeaisit automaattisesti makaamaan useamman kuin yhden miehen kanssa ja sekoilemaan huumeiden ja viinan kanssa, lopettaisit viinin juomisen ruoan kanssa ja ryhtyisit pettämään ja käyttämään hyväksesi toisia? Sitäkö tekisit, jollet uskoisi jumaliin?

On ihan hyvä juttu, että uskot johonkin selkäsi takana kyttäävään näkymättömään ja kuulumattomaan otukseen, jos kerran ilman tuota uskomista elämäntapasi muuttuisivat noin radikaalisti.

Mutta ei siitä syystä mitä luulet.

Ei JUMALA OLE MIKÄÄN KYTTÄÄVÄ..Miksi häntä sanoitkin.
        Enkä usko jumaliin vain yhteen Raamatun JUMALAAN.
        uSKONTOJA ON PALJON SIIHEN EN OTA KANTAA koska en usko uskontoon.

Se ettei noita edellä mainittuja juttuja tee johtuu siitä, että ne vahingoittavat minua.
        Ja myös kanssa ihmisiäni enkä edes halua tehdä niitä.

Ja totta, kun tulin uskoon elämäni muuttui
        sanojasi lainatakseni RADIKAALISTI.
        Se mitä ennen vihasin On; Uskon asiat. Nyt rakastin.
        Isäntä talossa muuttui.

Etsi niin löydät!

• ATMi

http://www.youtube.com/watch?v=5_JmXCNPs6Y&feature=PlayList&p=20331E6143E5E1D8&playnext=1&playnext_from=PL&index=2

• sinulle:
        täällä pauhaa? kirjoitti:

Pahimpia ovat oikeastaan juuri nämä, jotka tekevät uskomattomuudestaan ison numeron.

Hyvänä esimerkkinä tämä Eroa Kirkosta- saasta. Hirveätä spämmiä oli ainakin jokin aika sitten eri nettifoorumeilla ko. sankareiden taholta.

Itse olen Jumala, joten en kaipaa muita. Mutta kyllä se vaan niin on että isoa numeroa itsestään tekevät ituhipit ateistit ovat pohjasakkaa.

Saatte olla uskomatta tai uskoa ihan vapaasti puhuviin käärmeisiin, aaseihin ja pensaisiin, taivaallisiin zombeihin ja veren juomisen ja ihmislihan syömisen parantaviin taikavoimiin sitten, kun maksatte palvontamenot ja ammattipalvojien palkat kirkkonne jäsenmaksuista sen sijaan, että niitä kupattaisi verorahoista, ja sitten, kun uskontojen mukamas tunnustukseton opetus poistetaan kouluista kokonaan.

Ei kannata änkätä, että kirkollisveroa ei tarvitse maksaa, jollei halua. Joka ikinen yritys joutuu pakon edessä antamaan rahaa kirkonmenoihin, ja kuluttajat maksavat ne rahat vuorostaan tavaroiden ja palvelujen hinnoissa. Niin, ja sitä näkymättömien zombien palvontaa lukuunottamatta kunnat pystyvät mainiosti hoitamaan kaiken hautauksen, sosiaalityön ja avustukset - ja huomattavasti halvemmalla.

• Säälittää jo
        en sitä epäile. kirjoitti:

Mutta ei siitä syystä mitä luulet.

Ei JUMALA OLE MIKÄÄN KYTTÄÄVÄ..Miksi häntä sanoitkin.
        Enkä usko jumaliin vain yhteen Raamatun JUMALAAN.
        uSKONTOJA ON PALJON SIIHEN EN OTA KANTAA koska en usko uskontoon.

Se ettei noita edellä mainittuja juttuja tee johtuu siitä, että ne vahingoittavat minua.
        Ja myös kanssa ihmisiäni enkä edes halua tehdä niitä.

Ja totta, kun tulin uskoon elämäni muuttui
        sanojasi lainatakseni RADIKAALISTI.
        Se mitä ennen vihasin On; Uskon asiat. Nyt rakastin.
        Isäntä talossa muuttui.

Etsi niin löydät!

On aivan samantekevää, onko sinulla yksi jumala vai useampia. Kristinuskossa niitä muuten on kolme, oletko tullut ajatelleeksi?

Osaatko vastata tuohon yllä olevaan kysymykseen? Rupeaisitko juomaan viinaa, pettämään ihmisiä ja makaamaan useampien kuin yhden miehen kanssa, jollet uskoisi "jumalaan"?

• TietäjäMies

normaalin tuo kirjoittaja piti sitä, että hänen mielestään suurin osa ihmisistä ei ole uskovaisia. Ja uskovaisella hän kenties saattoi tarkoittaa ihmistä, jolle usko on enemmän kuin pelkästään kirkkoon kuuluminen, kirkkohäät jne.

Epänormaalius ei ole negatiivinen termi, vaan tarkoittaa ainoastaan sitä, että kysyinen henkilö kuuluu normaalijakauman jompaan kumpaan päähän. Itse laskisin normaalijakauman siten, että tapauskovainen on normaalius ja ateismi ja uskovaisuus epänormaaliutta.

Tänä päivänä me emme enää ole sosiaalisen hyväksynnän vankeja. Erilaiset ihmiset ovat tasa-arvoisia. Varsinaista tarvetta normaalijakauman määrittämiseen ei ole. Tai jos se määritetään, sillä ei ole kuin informatiivinen merkitys.

• Meikä.
        Oletko tosissasi? kirjoitti:

Minä en sekoile huumeiden tai viinan kanssa, juon vain harvoin viiniä ruoan kanssa.
        siis aivan kuten sinä...

Kutsutko vakavissasi sellaista ihmistä normaaliksi, joka uskoo satuolentojen olevan todellisia?

Ettehän te edes yritä keskustella siitä mitä kysyin, vaan jankkaatte jotain ateisti vs. uskovainen väitteilyitä...

• ei uskovainen
        TietäjäMies kirjoitti:

normaalin tuo kirjoittaja piti sitä, että hänen mielestään suurin osa ihmisistä ei ole uskovaisia. Ja uskovaisella hän kenties saattoi tarkoittaa ihmistä, jolle usko on enemmän kuin pelkästään kirkkoon kuuluminen, kirkkohäät jne.

Epänormaalius ei ole negatiivinen termi, vaan tarkoittaa ainoastaan sitä, että kysyinen henkilö kuuluu normaalijakauman jompaan kumpaan päähän. Itse laskisin normaalijakauman siten, että tapauskovainen on normaalius ja ateismi ja uskovaisuus epänormaaliutta.

Tänä päivänä me emme enää ole sosiaalisen hyväksynnän vankeja. Erilaiset ihmiset ovat tasa-arvoisia. Varsinaista tarvetta normaalijakauman määrittämiseen ei ole. Tai jos se määritetään, sillä ei ole kuin informatiivinen merkitys.

Itse en ole kristinuskoinen, mutten silti ryyppää, polta, käytä huumeita enkä harrasta yhdenillanjuttuja, ja olen yhden miehen nainen. Ei tällaisilla asioilla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
        Mutta ihan jotta nyt kaikki saa kauhistella niin olen luontouskovainen, noita, pakana ihan miten haluatte kuvailla. Silti olen ihan normaali ihminen, ja olen normaalissa parisuhteessa normaalin ihmisen kanssa.

Jos haluat saada uskovaisen naisen treffeille toimit ihan kuin kenen tahansa naisen kanssa. Tosin kannattaa ottaa huomioon että uskovainen nainen ei välttämättä hyppää sänkyysi heti ensi treffeillä, eikä ehkä parin kuukauden seurustelunkaan jälkeen, voi olla että joudut odottamaan avioliittoon asti. Mutta näin voi olla myös naisten kanssa jotka eivät ole uskovaisia.

Tosin mielestäni nykyään treffit taitavat tarkoittaa samaa kuin seksin harrastaminen monien miesten mielestä. Uskovainen nainen tuskin siihen hommaan suostuu. Eli jos haluat oikeasti tutustua naiseen niin kannattaa ehdottomasti yrittää. Saat ainakin hieman luotettavamman kumppanin kuin ei uskiksesta. Mutta jos olet vain sen yhden asian perään niin sitä tuskin tulet saamaan, ainakaan ihan heti. Onnea treffailulle.

• jo edellä!
        Säälittää jo kirjoitti:

On aivan samantekevää, onko sinulla yksi jumala vai useampia. Kristinuskossa niitä muuten on kolme, oletko tullut ajatelleeksi?

Osaatko vastata tuohon yllä olevaan kysymykseen? Rupeaisitko juomaan viinaa, pettämään ihmisiä ja makaamaan useampien kuin yhden miehen kanssa, jollet uskoisi "jumalaan"?

Varmaan kyllä. Koska olisin virran vietävänä ,kuten muutkin.
        En siksi, että olisin heikkotahtoinen muutenkaan mutta seura tekee kaltaisekseen.
        Ja olen aika hyvä puhumaan ihmiset pyörryksiin jos haluan.
        Että pettäminen onnistuis hyvinkin.
        Ja bailatakkin osaisin ja joku muu maksais laskun.
        Eli ei puutu kumpaakaan.!
        Vain halu tehdä sitä puuttuu, koska olen saanut parempaa.

• Säälittää jo kirjoitti:

Jumalia on vain ja ainoastaan yksi: kolmiyhteinen jumala.

Ja tuolla joku jo antoikin hyvän neuvon: lähesty, niinkuin ketä tahansa naista, johon olet ihastunut: kunnioittaen, kuunnellen, rehellisyydellä.

• luettavaa
        jo edellä! kirjoitti:

Varmaan kyllä. Koska olisin virran vietävänä ,kuten muutkin.
        En siksi, että olisin heikkotahtoinen muutenkaan mutta seura tekee kaltaisekseen.
        Ja olen aika hyvä puhumaan ihmiset pyörryksiin jos haluan.
        Että pettäminen onnistuis hyvinkin.
        Ja bailatakkin osaisin ja joku muu maksais laskun.
        Eli ei puutu kumpaakaan.!
        Vain halu tehdä sitä puuttuu, koska olen saanut parempaa.

No voi huhhuh, olet aika surullinen tapaus. En ole uskis enkä silti harrasta ylläolevia juttuja, ihan vaan koska en tarvitse jotain "jumalaa" kertomaan minulle mikä on oikein ja mikä ei. Olet aika heikko ihminen... Ymmärrettävää siis että sinun pitää turvautua johonkin "ulkopuoliseen" tonttuun tms.

• Mutta luulempa
        luettavaa kirjoitti:

No voi huhhuh, olet aika surullinen tapaus. En ole uskis enkä silti harrasta ylläolevia juttuja, ihan vaan koska en tarvitse jotain "jumalaa" kertomaan minulle mikä on oikein ja mikä ei. Olet aika heikko ihminen... Ymmärrettävää siis että sinun pitää turvautua johonkin "ulkopuoliseen" tonttuun tms.

Että vastavirtaan on vaikeampi uida kuin myötä.
        Ja jos tämä on heikkoutta olen ilomielin heikko.

• Oletko tosissasi?
        Meikä. kirjoitti:

Ettehän te edes yritä keskustella siitä mitä kysyin, vaan jankkaatte jotain ateisti vs. uskovainen väitteilyitä...

siihen, miten uskovaisen saa treffeille.
        Saattaahan tuo riippua siitäkin, minkälaiseen uskonlahkoon tyttö kuuluu.
        Sekin on mahdollista, että saatte treffeillenne mukaan esiliinan; ehkä jopa tytön äidin...
        Valmistaudu kuitenkin kunnolla, sillä jonkinlaista käännytystä on taatusti odotettavissa.
        Jos sanot vahingossa ruman sanan, voit olla varma siitä, että läksynlukua on luvassa.
        Tyttö luultavasti myös odottaa, että osaat muutamia raamatunlauseita lohkaista sopivissa kohdissa keskustelun aikana.

Maksaako vaivan?

• Onpa niin
        sinulle: kirjoitti:

Saatte olla uskomatta tai uskoa ihan vapaasti puhuviin käärmeisiin, aaseihin ja pensaisiin, taivaallisiin zombeihin ja veren juomisen ja ihmislihan syömisen parantaviin taikavoimiin sitten, kun maksatte palvontamenot ja ammattipalvojien palkat kirkkonne jäsenmaksuista sen sijaan, että niitä kupattaisi verorahoista, ja sitten, kun uskontojen mukamas tunnustukseton opetus poistetaan kouluista kokonaan.

Ei kannata änkätä, että kirkollisveroa ei tarvitse maksaa, jollei halua. Joka ikinen yritys joutuu pakon edessä antamaan rahaa kirkonmenoihin, ja kuluttajat maksavat ne rahat vuorostaan tavaroiden ja palvelujen hinnoissa. Niin, ja sitä näkymättömien zombien palvontaa lukuunottamatta kunnat pystyvät mainiosti hoitamaan kaiken hautauksen, sosiaalityön ja avustukset - ja huomattavasti halvemmalla.

hirveää,jos kirkolle menee rahaa,sillä kirkot tekevät sentään paljon hyvää mm. diakoniatyön ja ulkomaanavun muodossa.Ja mitä tulee noihin "puhuviin käärmeisiin" yms.,niin tuo on jo erittäin typerä vertaus siihen,jos ihmiset uskovat esim. Jeesukseen,joka on todistettavasti ollut olemassa.Kouluissa opetetaan kaikkia suuria maailmanuskontoja,vaikkakin alakouluissa käsitellään enemmän kristinuskoa.En jaksa edes kirjoittaa siitä,minkä vuoksi kristinuskolla on vielä vankkumaton asema kouluissamme jne.,sillä sen nyt kaikki Suomen historiaa lukeneet nyt tietävät.

• En tunne

siihen, miten uskovaisen saa treffeille.
        Saattaahan tuo riippua siitäkin, minkälaiseen uskonlahkoon tyttö kuuluu.
        Sekin on mahdollista, että saatte treffeillenne mukaan esiliinan; ehkä jopa tytön äidin...
        Valmistaudu kuitenkin kunnolla, sillä jonkinlaista käännytystä on taatusti odotettavissa.
        Jos sanot vahingossa ruman sanan, voit olla varma siitä, että läksynlukua on luvassa.
        Tyttö luultavasti myös odottaa, että osaat muutamia raamatunlauseita lohkaista sopivissa kohdissa keskustelun aikana.

Maksaako vaivan?

YHTÄKÄÄN uskovaista,joka kuuluisi lahkoon,tarvitsisi esiliinaa treffeilleen,äitiään,yritä käännyttää ketään,kiroilevatkin,eivätkä kanna Raamattua mukanaan.Kukaan ei itse asiassa mainitse sanallakaan uskostaan muuta kuin muiden uskovien kanssa korkeintaan.

Saa vain sellaisen kuvan,että sinunkaltaisesi ihmiset luulevat olevansa uskovaisia parempia.Kuvottavaa.

• normaali...

Ainakaan välimerkkien käyttösi ei ole normaalia.

• filosof

kerros sitten mitä täällä maan päällä ollaan tekemässä? mihin loppuu avaruus? mistä tiedät ettet itse ole pieni vihreä mies tai jokin muu satuolento? mistään ei ole varmaa tietoa arvon ateisti meidän maapallomme voi olla vaikka pienen pieni bakteerikökkäre lasipurkissa jonkun toisen maailman alienlapsen kemianprojektissa

• hmmhm

siis aivan kuten sinä...

mistä tiedät ettet itse ole satuolento?

• Anonyymi

Jumala luo osan ihmisistä sinkuiksi.
        Sitä ei voi ihminen muuttaa.
        Amen.

• Anonyymi

Onko sivustolla vapaata uskvaista naista

• Anonyymi
        Meikä. kirjoitti:

Minäkin tiedän monta uskovaista mukavaa naista, joita näkee hengellisissä tilaisuuksissa.
        Uskovainen nainen jos kuka odottaa, että mies tekee aloitteen.
        Myöskään mitään esiaviollista seksiä ei kannata edes ehdottaa, vaan seksi tulee avioliittoon vihkimisen jälkeen, mutta sitä hetkeä kannattaa odottaa, eikä hätäillä seksin kanssa.
        Uskovaiselle naiselle on tärkeää, että mies on sinut uskoasioiden kanssa, käy hengellisissä tilaisuuksissa naisen kanssa, ei ryyppää, eikä tupakoi.

Täytyy vain ihmetellä uskovien ihmisten haukkumista ja vähättelyä vaikka uskovien elämässä on monta asiaa, jonka mukaan elämällä maailma on parempi.
        Jos kaikki eläisivät uskovien periaatteiden mukaan, niin maailma olisi parempi paikka elää, olisi vähemmän sotia, väkivaltaa ja epäoikeudenmukaista ja lähimmäisen rakkautta ja lähimmäisen auttamista ilman korvausta olisi paljon enemmän.

• Anonyymi

Hyvä,.täälä uskova leski sinkku!#

• Anonyymi

Herran siunaus rikkaaksi tekee, ei oma vaiva mitään siihen lisää, Jos vaimo on Herran siunaama talous ei kun paranee. Pena

• Anonyymi

Oikeamielisesti ajateltu, rehellinen jaoikea ajattely tyyli, pena

• Anonyymi

siis aivan kuten sinä...

Elämme reaali maailmassa, joka ei ole ihmiskäsin valmistunut, eikä nainenkaan. pena

• Anonyymi

jumalaton pysyy jumalattomana , on hyvä muistaa, pena

• Anonyymi
        ei uskovainen kirjoitti:

Itse en ole kristinuskoinen, mutten silti ryyppää, polta, käytä huumeita enkä harrasta yhdenillanjuttuja, ja olen yhden miehen nainen. Ei tällaisilla asioilla ole mitään tekemistä uskonnon kanssa.
        Mutta ihan jotta nyt kaikki saa kauhistella niin olen luontouskovainen, noita, pakana ihan miten haluatte kuvailla. Silti olen ihan normaali ihminen, ja olen normaalissa parisuhteessa normaalin ihmisen kanssa.

Jos haluat saada uskovaisen naisen treffeille toimit ihan kuin kenen tahansa naisen kanssa. Tosin kannattaa ottaa huomioon että uskovainen nainen ei välttämättä hyppää sänkyysi heti ensi treffeillä, eikä ehkä parin kuukauden seurustelunkaan jälkeen, voi olla että joudut odottamaan avioliittoon asti. Mutta näin voi olla myös naisten kanssa jotka eivät ole uskovaisia.

Tosin mielestäni nykyään treffit taitavat tarkoittaa samaa kuin seksin harrastaminen monien miesten mielestä. Uskovainen nainen tuskin siihen hommaan suostuu. Eli jos haluat oikeasti tutustua naiseen niin kannattaa ehdottomasti yrittää. Saat ainakin hieman luotettavamman kumppanin kuin ei uskiksesta. Mutta jos olet vain sen yhden asian perään niin sitä tuskin tulet saamaan, ainakaan ihan heti. Onnea treffailulle.

Jos ei ole yhteistä suuntaa eli päämäärää,miksi pitäisikään uskovaisen naisen antautua kantamaan vierasta iestä?Mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä,kuinka sopivat yhteen Kristus ja beliar..

• muutakin naista

Millä tavalla uskovaisuus näkyy kyseisen naisen elämässä?

Jos itse on ateisti, niin sitä ei ehkä kannata tuoda esille, vaan esittäytyy epäilevänä tuomaana.

Se on ihan naisesta kiinni, mitä se uskovaisuus tarkoittaa. Jotkut menee tiukalla linjalla, jotkut ei.

• eihän

siihen tarvita mitään kummallista, kun kerran herramme jumala ja jeesus kristus on jo ennalta määrännyt ketkä kuuluvat yhteen. Kysyt vaan niin kyllä jumala auttaa jos niin on tarkoitus

• uskovaisista naisista ..

... ovat vähän ristiriitaiset seuraavista syistä:

1) Uskovaisella naisella uskonto menee aina kaiken muun edelle, jopa oman elämän ja ihmissuhteiden

2) Uskovaisilta heruu yleensä vielä vähemmän ymmärrystä kuin tavallisilta pulliaisilta, tai ns. tapakristityiltä (tunnutaan olevan vielä ehdottomampia, jopa tuomitsevia)

3) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää sitä, että myös sinusta on tultava uskovainen, sillä muuta vaihtoehtoa ei ole

4) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää, että huomaat käyväsi viikottaisissa raamattu-illoissa vähintään viitenä päivänä viikossa (herää vain kysymys, missä on se oma vapaa-aika ja perhe-elämä)

5) Uskovaisilla naisilla tuntuu olevan enemmän "sisäisiä ongelmia" itsensä kanssa ja suhteessa uskontoon (monella tuntuu olevan palava halu harrastaa itseruoskintaa, ja todistaa omaa avuttomuuttaan)

Itse olen perusolemukseltani tapakristitty. Toisin sanoin uskonto ei merkitse kovin isoa osaa elämässäni. Toisaalta en mene uskonasioita kieltämäänkään.

Toisaalta, uskonnosta puhuttaessa uskovaistenkin pitäisi muistaa se tosiasia, että pahimmat sodat maailmassa on käyty, ja tullaan käymään uskonnon varjolla.

• potaskaa.

Esim. itse vaikka olen uskovainen,niin en ole ikinä edellyttänyt mieheltä uskon asioita millään tavalla.Uskoni on oma asiani,eikä minulla ole tarvetta puhua siitä muille.Kukin elää parhaakseen näkemällään tavalla eikä kukaan ole toista parempi.Mutta mitä tulee noihin kohtiin,niin etenkin kohta 4 on täysin hatusta vedetty kohta.2 taas vaikuttaa enemmänkin siltä,että itse tapakristityt potevat huonoa omaatuntoa ja kuvittelevat uskovaisten tuomitsevan.3 ei ole ikinä tullut kysymykseen,mitä ainakin itse pareja tunnen.1 ei mene edelle,vaan se on pikemminkin jossain taustalla.

• ja muut on muita
        potaskaa. kirjoitti:

Esim. itse vaikka olen uskovainen,niin en ole ikinä edellyttänyt mieheltä uskon asioita millään tavalla.Uskoni on oma asiani,eikä minulla ole tarvetta puhua siitä muille.Kukin elää parhaakseen näkemällään tavalla eikä kukaan ole toista parempi.Mutta mitä tulee noihin kohtiin,niin etenkin kohta 4 on täysin hatusta vedetty kohta.2 taas vaikuttaa enemmänkin siltä,että itse tapakristityt potevat huonoa omaatuntoa ja kuvittelevat uskovaisten tuomitsevan.3 ei ole ikinä tullut kysymykseen,mitä ainakin itse pareja tunnen.1 ei mene edelle,vaan se on pikemminkin jossain taustalla.

"itse vaikka olen uskovainen,niin en ole ikinä edellyttänyt mieheltä uskon asioita millään tavalla."

No sinä oletkin sinä. Niitä fundamentalisteja, jotka vaativat toisilta samanlaista ajattelutapaa löytyy enemmän juurikin uskovaisten (ja muiden vastaavien, esim. kettutyttöjen) rivistä kuin normikansalaisten.

Olen itse seurustellut uskovaisen naisen kanssa, eikä se koskaan tuputtanut näkemyksiään eikä käynyt raamattupiireissä. Jotkut näkymykset hällä oli omasta mielestäni huvittavia, mutta hän lienee oli samaa mieltä minusta. Hyviä keskusteluita me saatiin aikaiseksi. Eli uskovaisuus ei meidän jutussa näkynyt muualla paitsi jos keskusteltiin uskonasioista (tai no mistäpä minä sen tiedän kun en osaa lukea ajatuksia).

Homoja se piti syntisinä, mikä oli mulle ihan ok (ei minua kiinnosta alkaa ajamaan homojen asioita)

Voin kyllä helposti kuvitella uskovaisia, joiden elämässä uskonto olisi ollut enemmän läsnä.

• .. vielä
        potaskaa. kirjoitti:

Ai jaa....

Kokemukset perustuvat kahteen netin kautta tavattuun uskisnaiseen.

>> 4) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää, että huomaat käyväsi viikottaisissa raamattu-illoissa vähintään viitenä päivänä viikossa (herää vain kysymys, missä on se oma vapaa-aika ja perhe-elämä)
        > ... niin etenkin kohta 4 on täysin hatusta vedetty

Vaatimus on esitetty naisen omalla suulla. Sitä jäin ihmettelemään, oliko naisen usko niin hataralla pohjalla, että sitä pitää pönkittää viikottaisilla raamattu-illoilla ?! Ollaan "niin harrasta että", ja samalla kuljetaan laput silmillä, ja annetaan valua oman elämän ohi.

>> 2) Uskovaisilta heruu yleensä vielä vähemmän ymmärrystä kuin tavallisilta pulliaisilta, tai ns. tapakristityiltä (tunnutaan olevan vielä ehdottomampia, jopa tuomitsevia)
        > kohta.2 taas vaikuttaa enemmänkin siltä,että itse tapakristityt potevat huonoa omaatuntoa ja kuvittelevat uskovaisten tuomitsevan

Taas väärin. Molemmat naiset eivät ymmärtäneet sitä, että on olemassa vaihtoehtoja myös uskovaisuuden ja ateismin välillä, ja että kaikille uskonto ei ole kaikki kaikessa, jopa siinä määrin, että se haittaa jo omaa elämää.

Mitä huonoon omaantuntoon tulee, mulle uskonto ei ole niin iso juttu, että sen vuoksi alkaisin joka asiasta murehtimaan.

>> 3) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää sitä, että myös sinusta on tultava uskovainen, sillä muuta vaihtoehtoa ei ole
        > .3 ei ole ikinä tullut kysymykseen,mitä ainakin itse pareja tunnen.1 ei mene edelle,vaan se on pikemminkin jossain taustalla.

No, ainakin näissä molemmissa tapauksissa meikäläisen "uskonnottomuus" tuntui olevan avainkysymys, ja omaa suhtautumista uskontoon sain olla vähän väliä selittämässä.

Että näin. Näiden tapausten jälkeen tulin siihen päätelmään, että jatkossa on parasta etsiä naista, jonka elämää uskonto ei hallitse. Toisaalta, en kyllä tykkää toisestakaan ääripäästä eli ateisteista, jotka haluavat käännyttää muita ateisteiksi vain sen vuoksi, koska se on tällä hetkellä niin "seksikästä"....

• No jos nuo
        .. vielä kirjoitti:

Ai jaa....

Kokemukset perustuvat kahteen netin kautta tavattuun uskisnaiseen.

>> 4) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää, että huomaat käyväsi viikottaisissa raamattu-illoissa vähintään viitenä päivänä viikossa (herää vain kysymys, missä on se oma vapaa-aika ja perhe-elämä)
        > ... niin etenkin kohta 4 on täysin hatusta vedetty

Vaatimus on esitetty naisen omalla suulla. Sitä jäin ihmettelemään, oliko naisen usko niin hataralla pohjalla, että sitä pitää pönkittää viikottaisilla raamattu-illoilla ?! Ollaan "niin harrasta että", ja samalla kuljetaan laput silmillä, ja annetaan valua oman elämän ohi.

>> 2) Uskovaisilta heruu yleensä vielä vähemmän ymmärrystä kuin tavallisilta pulliaisilta, tai ns. tapakristityiltä (tunnutaan olevan vielä ehdottomampia, jopa tuomitsevia)
        > kohta.2 taas vaikuttaa enemmänkin siltä,että itse tapakristityt potevat huonoa omaatuntoa ja kuvittelevat uskovaisten tuomitsevan

Taas väärin. Molemmat naiset eivät ymmärtäneet sitä, että on olemassa vaihtoehtoja myös uskovaisuuden ja ateismin välillä, ja että kaikille uskonto ei ole kaikki kaikessa, jopa siinä määrin, että se haittaa jo omaa elämää.

Mitä huonoon omaantuntoon tulee, mulle uskonto ei ole niin iso juttu, että sen vuoksi alkaisin joka asiasta murehtimaan.

>> 3) Suhde uskovaisen naisen kanssa edellyttää sitä, että myös sinusta on tultava uskovainen, sillä muuta vaihtoehtoa ei ole
        > .3 ei ole ikinä tullut kysymykseen,mitä ainakin itse pareja tunnen.1 ei mene edelle,vaan se on pikemminkin jossain taustalla.

No, ainakin näissä molemmissa tapauksissa meikäläisen "uskonnottomuus" tuntui olevan avainkysymys, ja omaa suhtautumista uskontoon sain olla vähän väliä selittämässä.

Että näin. Näiden tapausten jälkeen tulin siihen päätelmään, että jatkossa on parasta etsiä naista, jonka elämää uskonto ei hallitse. Toisaalta, en kyllä tykkää toisestakaan ääripäästä eli ateisteista, jotka haluavat käännyttää muita ateisteiksi vain sen vuoksi, koska se on tällä hetkellä niin "seksikästä"....

nettinaiset olivat niin ehdottomia uskonsa suhteen,niin sittenpähän ovat/olivat,mutta halusinpahan vain korjata sen verran,ettei todellakaan live-elämässä tuollaisia pahemmin näe&kannata yleistää siis noiden kahden naisen perusteella,minkälaisia uskovaiset ovat.On olemassa lukemattoman paljon sellaisia tapauksia,jotka pitävät uskonsa aivan omana asiana,eikä ulkopuoliset päältä päin osaa sanoa,uskooko vai ei.

• Kuulostaa mun eksältä. Mun eksän nimi on mainittu Johanna Tukiainen -palstalla! :) Kannattaa lukea niin saattepa nauraa

• Suzq

Uskovana naisena olen hämmästynyt monien vastausten vihamielisyydestä. Uskovia on monenlaisia aivan kuin uskonto- ja kirkkokuntiakin. Luullakseni hyvin pieni osa meistä on niitä karikatyyreja, jotka aktiivisesti yrittävät käännyttää muita, tuomitsevat lähimmäisiään ja muutenkin ovat ikäviä ihmisiä, aikamme fariseuksia. Ainakaan omaan ”peruskörttiläiseen” piiriini ei sellaisia kuulu.

Minä kun luulin, että uskovalla naisella voisi melko suurella todennäköisyydellä olla sellaisia ominaisuuksia, joiden puuttumista täällä monet miehet surevat. Tässä muutamia esimerkkejä omasta ajattelustani:

Tärkeimpiin harrastuksiini ei ole koskaan kuulunut bilettäminen. Enemmänkin liikunta ja musiikki (eikä niinkään hengellinen, vaan tuttuja ovat niin festarit kuin konserttisalitkin).

Parinvalintakriteereissäni eivät korostu miehen pinnalliset seikat, kuten status, varallisuus tai ulkonäkö. Tärkeämpää ihan oikeasti on se, mitä pinnan alta löytyy. Oma mieheni on ihana nörtti.

Pidän parisuhdetta (seurustelu, avoliitto, avioliitto) suurena lahjana ja olen valmis tekemään paljon sen eteen. Toki odotan sitä myös mieheltäni. Ihmissuhteet eivät ole minulle kertakäyttöhyödykkeitä, jotka heitetään sivuun heti, jos tuntuu vähän tylsältä. Silloin korjataan tilannetta.

Ymmärrän, että nainen ja mies ovat erilaisia, eikä sukupuolia voi tasapäistää (ja tätä ei nyt pidä tulkita esim. seksuaalivähemmistöjen tuomitsemisena, sitä en tee sen enempää minä kuin kukaan henkilökohtaisesti tuntemanikaan uskova). Tasa-arvossa täytyy ottaa molemmat/kaikki sukupuolet huomioon omista lähtökohdistaan.

Edelliseen liittyen rakastan olla nainen. En kadehdi miehiä. Naisena en koe olevani mitenkään automaattisesti alistettu. Osaan pitää puoleni tarpeen vaatiessa enkä anna kävellä ylitseni, mutta en katsele maailmaa piikit pystyssä.

En näe mitään ongelmaa siinä, että ulkonaisesti olen kiltti ja söpö :) Sisältä kyllä löytyy tulta. Olen seksuaalisesti aktiivinen ja kokeilunhaluinen, kunhan toisena osapuolena vain on oma rakas :) Harrastin pitkään tyttöseksiä vain yhden ihanan kaunokaisen kanssa (siis itseni ;) Kun vierelle sitten löytyi sellainen mies, jonka todella halusin, olen ottanut kaiken irti.

Tiedän hyvin, että kaikkia näitä ominaisuuksia voi olla ihanissa ihmisissä, jotka eivät ole uskovia. Samoin läheskään kaikki uskovat eivät ole tällaisia. Mutta ainakin uskovien joukossa tiedän olevan kanssani samalla tavalla ajattelevia ja toimivia naisia, sinkkujakin.

Ja alkuperäiselle kysyjälle ohjeeksi osaan antaa vain, että käyttäydy kuin kenen tahansa naisen seurassa, josta olet kiinnostunut. Älä ajattele häntä ensisijaisesti uskovana, vaan kiinnostavana naisena. Tilanne vie kyllä eteenpäin.

• Meikä.

kummallista millaisen riidan nuo muut kommentoijat saivat aikaan keskenään...

Näin kun vastasit asiallisesti, niin minulla olisi pari jatkokysymystä vielä

1 Dokailen satunnaisesti, mutta joskus nuorempana tuli otettua useammin ja kokeiltua huumeitakin. En ole asiasta ylpeä, muttei sille enää mitään voi, joten mielestäni turha kovin kauheasti pyöritellä asiaa. Mitenköhän uskovainen nainen suhtautuu tällaiseen? Jos saisin sen treffeille, niin pitäisikö minun tulla kokonaan raittiiksi ja jättää vanhat lapsuudenkaverit, joilla pahoja tapoja päihteiden kanssa?

2 Ei-uskovaisten naisten, siis tapakristittyjen tai ateistien, kanssa treffailu on sellaista, että pitää pyrkiä mahdollisimman nopeasti seksuaaliseen kontaktiin. Jos ei yritä sänkyyn, pussaa tai vähintään "vahingossa" vähän käpälöi naista suhteellisen nopeasti ensitapaamisesta, niin tapakristitty-/ ateistinainen laskee miehen kaveripoikakastiin tai vielä pahempaa, homoksi. Voikohan uskovaisen naisen kanssa toimia eri tavalla, vai pitäisikö sellaistakin pyrkiä lähentelemään mahdollisimman pian? Miten itseäsi on miehet lähestyneet, onko uskovaisissa miehissä ja tapakristityissä/ ateistimiehissä jotain eroja?

• Vastauksia
        Meikä. kirjoitti:

kummallista millaisen riidan nuo muut kommentoijat saivat aikaan keskenään...

Näin kun vastasit asiallisesti, niin minulla olisi pari jatkokysymystä vielä

1 Dokailen satunnaisesti, mutta joskus nuorempana tuli otettua useammin ja kokeiltua huumeitakin. En ole asiasta ylpeä, muttei sille enää mitään voi, joten mielestäni turha kovin kauheasti pyöritellä asiaa. Mitenköhän uskovainen nainen suhtautuu tällaiseen? Jos saisin sen treffeille, niin pitäisikö minun tulla kokonaan raittiiksi ja jättää vanhat lapsuudenkaverit, joilla pahoja tapoja päihteiden kanssa?

2 Ei-uskovaisten naisten, siis tapakristittyjen tai ateistien, kanssa treffailu on sellaista, että pitää pyrkiä mahdollisimman nopeasti seksuaaliseen kontaktiin. Jos ei yritä sänkyyn, pussaa tai vähintään "vahingossa" vähän käpälöi naista suhteellisen nopeasti ensitapaamisesta, niin tapakristitty-/ ateistinainen laskee miehen kaveripoikakastiin tai vielä pahempaa, homoksi. Voikohan uskovaisen naisen kanssa toimia eri tavalla, vai pitäisikö sellaistakin pyrkiä lähentelemään mahdollisimman pian? Miten itseäsi on miehet lähestyneet, onko uskovaisissa miehissä ja tapakristityissä/ ateistimiehissä jotain eroja?

Heippa! Yritän tässä vastailla omalta kannaltani.

Ensin se dokaamisjuttu. En minäkään ole absolutisti, paremminkin sellainen nautiskelija. Samanlainen on miehenikin (paitsi että hän tykkää enemmän oluesta ja minä siideristä :) Jos olet käyttänyt päihteitä runsaammin, mutta luopunut siitä, se on ihan OK. Sehän kertoo, että olet tajunnut, että sitä tietä ei kannata jatkaa ja olet korjannut asian. Sitten se olisi vaikeampi hyväksyä, jos päihteidenkäyttö jatkuisi samalla tavalla kuin ennen.

Vanhoja kavereita ei tietenkään tarvitse hylätä seurustelusuhteen takia. Se, että he rikkovat elämäänsä, on heidän oma ongelmansa. Ja Sinähän olet enemmästä dokaamisesta luopumalla osoittanut, että kaveripiirillä ei ole pahaa vaikutusta sinuun. Et ole heidän ”vallassaan”.

Sitten seksijuttu. Se, mikä minut sai ihastumaan ja sitten rakastumaan aivan korviani myöten mieheeni, oli juuri se, että hän oli hyvin maltillinen. Ei lähennellyt, pussaillut tai muuta ennen kuin vasta aika pitkän tapailun jälkeen. En ajatellut häntä vain kaveriksi (homosta puhumattakaan), vaan toivoin että hänellä olisi minua kohtaan samanlaisia tunteita kuin minulla häntä kohtaan.

Minua oli toki siihenastisen elämäni aikana lähestynyt useampikin poika/mies. En tiedä monestakaan, olivatko he uskovia vai eivät (olen aina liikkunut paljon myös muissa kuin uskovien piireissä). Mutta he kaikki olivat kovin halukkaita viemään suhteen heti seksin tasolle. Minä olisin halunnut tutustua ensin muuten. Hääyöhön asti en tietenkään ollut koskaan ajatellut odottaa, enkä tiedä montakaan nuorempaa uskovaa, joka tuomitsisi esiaviollisen seksin. Mutta niin kuin varmaan toisilla ei-uskovillakin, minä halusin ensin oppia kunnolla tuntemaan ihmisen, jonka kanssa jakaisin kauneimmat läheisyyden ja nautinnon hetket.

Vaikka kirjoitin olevani seksuaalisesti aktiivinen, olin silloin hyvin kokematon, ja koko asia jännitti/pelotti. Uskovilla naisilla ei aina ole kovin monipuolista ”seksihistoriaa, joten se on heille aika iso juttu.

Tyttöä kohtaan voi osoittaa kiinnostusta niin monella ihanalla tavalla, joiden ei alussa tarvitse liittyä seksiin. Esim. se, että tehdään juttuja yhdessä (vaikka käydään festareilla tai lenkkeillään) ja jutellaan henkilökohtaisistakin asioista osoittaa, että on kiinnostunut. Valmius keskustella syvällisemmistä ja henkilökohtaisemmista jutuista kertoo minulle, että kiinnostusta on muuhunkin kuin pelkkään kaverina olemiseen.

Toivottavasti näistä ajatuksista on Sinulle jotain apua. Uskovan naisen valloittaminen voi olla vähän pidempiaikainen projekti, mutta luota minuun: se kannattaa!

• Uutelias
        Vastauksia kirjoitti:

Heippa! Yritän tässä vastailla omalta kannaltani.

Ensin se dokaamisjuttu. En minäkään ole absolutisti, paremminkin sellainen nautiskelija. Samanlainen on miehenikin (paitsi että hän tykkää enemmän oluesta ja minä siideristä :) Jos olet käyttänyt päihteitä runsaammin, mutta luopunut siitä, se on ihan OK. Sehän kertoo, että olet tajunnut, että sitä tietä ei kannata jatkaa ja olet korjannut asian. Sitten se olisi vaikeampi hyväksyä, jos päihteidenkäyttö jatkuisi samalla tavalla kuin ennen.

Vanhoja kavereita ei tietenkään tarvitse hylätä seurustelusuhteen takia. Se, että he rikkovat elämäänsä, on heidän oma ongelmansa. Ja Sinähän olet enemmästä dokaamisesta luopumalla osoittanut, että kaveripiirillä ei ole pahaa vaikutusta sinuun. Et ole heidän ”vallassaan”.

Sitten seksijuttu. Se, mikä minut sai ihastumaan ja sitten rakastumaan aivan korviani myöten mieheeni, oli juuri se, että hän oli hyvin maltillinen. Ei lähennellyt, pussaillut tai muuta ennen kuin vasta aika pitkän tapailun jälkeen. En ajatellut häntä vain kaveriksi (homosta puhumattakaan), vaan toivoin että hänellä olisi minua kohtaan samanlaisia tunteita kuin minulla häntä kohtaan.

Minua oli toki siihenastisen elämäni aikana lähestynyt useampikin poika/mies. En tiedä monestakaan, olivatko he uskovia vai eivät (olen aina liikkunut paljon myös muissa kuin uskovien piireissä). Mutta he kaikki olivat kovin halukkaita viemään suhteen heti seksin tasolle. Minä olisin halunnut tutustua ensin muuten. Hääyöhön asti en tietenkään ollut koskaan ajatellut odottaa, enkä tiedä montakaan nuorempaa uskovaa, joka tuomitsisi esiaviollisen seksin. Mutta niin kuin varmaan toisilla ei-uskovillakin, minä halusin ensin oppia kunnolla tuntemaan ihmisen, jonka kanssa jakaisin kauneimmat läheisyyden ja nautinnon hetket.

Vaikka kirjoitin olevani seksuaalisesti aktiivinen, olin silloin hyvin kokematon, ja koko asia jännitti/pelotti. Uskovilla naisilla ei aina ole kovin monipuolista ”seksihistoriaa, joten se on heille aika iso juttu.

Tyttöä kohtaan voi osoittaa kiinnostusta niin monella ihanalla tavalla, joiden ei alussa tarvitse liittyä seksiin. Esim. se, että tehdään juttuja yhdessä (vaikka käydään festareilla tai lenkkeillään) ja jutellaan henkilökohtaisistakin asioista osoittaa, että on kiinnostunut. Valmius keskustella syvällisemmistä ja henkilökohtaisemmista jutuista kertoo minulle, että kiinnostusta on muuhunkin kuin pelkkään kaverina olemiseen.

Toivottavasti näistä ajatuksista on Sinulle jotain apua. Uskovan naisen valloittaminen voi olla vähän pidempiaikainen projekti, mutta luota minuun: se kannattaa!

>

Mitähän ihmeen lisäarvoa tai yleensäkään arvoa uskovaisuus mahtaa mielestäsi tuoda suhteeseen? Ääri-ilmiöiden epäinhimillisyys kyllä tiedetään, mutta nyt on kyse niistä tavallisemmista uskovaisista, jotka eivät kilju ja kellahtele tai kierrä ovelta ovelle kiilu silmissään, eivät välttämättä edes puhu ajatuksistaan laajemmin.

Kuvailit tuossa aivan tavallisia suomalaisia naisia ja myös miehiä, joita on tuhansia ja taas tuhansia etsimässä kumppania. Siis aivan normaaleja ihmisiä, jotka eivät dokaile, säntää sänkyyn ensimmäisten viikkojen aikana tai edes yritä kopeloida ensitreffeillä. Yritätkö sinä jollain tavalla sulkea ei-uskovaisia pois tuolla tavalla käyttäytyvien joukosta?

• Suzq
        Uutelias kirjoitti:

>

Mitähän ihmeen lisäarvoa tai yleensäkään arvoa uskovaisuus mahtaa mielestäsi tuoda suhteeseen? Ääri-ilmiöiden epäinhimillisyys kyllä tiedetään, mutta nyt on kyse niistä tavallisemmista uskovaisista, jotka eivät kilju ja kellahtele tai kierrä ovelta ovelle kiilu silmissään, eivät välttämättä edes puhu ajatuksistaan laajemmin.

Kuvailit tuossa aivan tavallisia suomalaisia naisia ja myös miehiä, joita on tuhansia ja taas tuhansia etsimässä kumppania. Siis aivan normaaleja ihmisiä, jotka eivät dokaile, säntää sänkyyn ensimmäisten viikkojen aikana tai edes yritä kopeloida ensitreffeillä. Yritätkö sinä jollain tavalla sulkea ei-uskovaisia pois tuolla tavalla käyttäytyvien joukosta?

Voi ystävä hyvä, kirjoituksessani totesin, miten "Tiedän hyvin, että kaikkia näitä ominaisuuksia voi olla ihanissa ihmisissä, jotka eivät ole uskovia. Samoin läheskään kaikki uskovat eivät ole tällaisia. Mutta ainakin uskovien joukossa tiedän olevan kanssani samalla tavalla ajattelevia ja toimivia naisia, sinkkujakin."

Uskon antama mahdollinen lisäarvo suhteeseen on henkilökohtainen. Se on, sanotaan nyt vaikka, kuten tummat hiukset. Joku pitää, jollekin on yhdentekevää ja joku ei pidä. Perusteet pitämiselle, yhdentekevyydelle tai ei-pitämiselle ovat henkilökohtaisia.

Siteeraamallasi lauseella yritin rohkaista mukavalta tuntuvaa miestä jatkamaan tuttavuuden tekemistä uskovan naisen kanssa.

• nuorehko ateisti
        Uutelias kirjoitti:

>

">

Mitähän ihmeen lisäarvoa tai yleensäkään arvoa uskovaisuus mahtaa mielestäsi tuoda suhteeseen? "

Jos on ihastunut kyseiseen naiseen, niin miksi ihmeessä sen pokaaminen ei kannattaisi, vaikka se olisikin uskovainen (mikäli siis ei ole ääriuskonnollinen)?

• se käsitys,

enkä ole ainoa, että Raamatun mukaan uskovan tulisi etsiä puolisonsa uskovien joukosta. Jo ihan yhteisen arvopohjankin takia, joka ei ole mikään pikkujuttu.

• ... lisää

Voisit samalla kertoa, mitä lisäarvoa uskovaisen arvopohja tuo kristillisesti ajattelevan arvopohjaan ?

Itse olen ns. tapakristitty mies, jolle uskonto näkyy lähinnä ristiäisten, häiden, hautajaisten ja pyhien viettona pyhäpäivinä. Kannatan avioliittoa, en petä, harrasta irtosuhteita, jne. Kannatan kotitöiden jakamista sillä periaatteella, että se tekee joka osaa ja joka parhaiten ehtii. Jos jotain asiaa ei osaa, aina voi opetella ja oppia uutta.

Herää vain kysymys, onko tuo uskovaisten kovasti mainitsema arvopohja vain myytti, jota pidetään yllä ? Itse en keksi kovin isoa arvopohjan eroa uskovaisen ja tavallisen tapakristityn välillä.

Ainoa seikka minkä olen kuullut "isojen poikien sanovan" on se, että uskovaisen tavara on yhteistä. Halleluja !

• jööööö
        ... lisää kirjoitti:

Voisit samalla kertoa, mitä lisäarvoa uskovaisen arvopohja tuo kristillisesti ajattelevan arvopohjaan ?

Itse olen ns. tapakristitty mies, jolle uskonto näkyy lähinnä ristiäisten, häiden, hautajaisten ja pyhien viettona pyhäpäivinä. Kannatan avioliittoa, en petä, harrasta irtosuhteita, jne. Kannatan kotitöiden jakamista sillä periaatteella, että se tekee joka osaa ja joka parhaiten ehtii. Jos jotain asiaa ei osaa, aina voi opetella ja oppia uutta.

Herää vain kysymys, onko tuo uskovaisten kovasti mainitsema arvopohja vain myytti, jota pidetään yllä ? Itse en keksi kovin isoa arvopohjan eroa uskovaisen ja tavallisen tapakristityn välillä.

Ainoa seikka minkä olen kuullut "isojen poikien sanovan" on se, että uskovaisen tavara on yhteistä. Halleluja !

miks ihmeessä pitää yleistää asioita: .. "uskovaiset on semmosia plää plää".. oikeesti...

• Fklmwefmsdlkfmklsdffd

Ole mukava, päällekäymätön mutta samalla kiinnostunut. Älä vie juttuja navan alle. Ole viihdyttävä mutta jätä kaikkein härskeimmät läpät kertomatta. Älä ole seipäänniellyt (uskikset tykkää rentoudesta, omissa piireissä sitä ei ole).

Pidemmällä tähtäimellä anna luontoäidin hoitaa homma kotiin kaikessa rauhassa; biologia on pidemmällä tähtäimellä vakaumuksia voimakkaampi.

• blondichka

Olette aika arvostelevia palstalla kirjoittavaa uskisnaista kohtaan. Jokaisessa sivilisaatiossa kautta historian on harjoitettu jonkinsorttista uskontoa ja ihmisillä on tarve myös täyttää myös tuota hengellistä osaa itsestään.

Hän kertoi niistä arvoista jotka ovat hänelle tärkeitä parisuhteessa myös uskonnollisesta näkökulmasta, se ei tarkoittaisi etteikö hänellä voisi olla samoja arvoja ateistina, mutta nuo arvot ovat uskisnaisille yleensä itsestäänselviä arvoja ja ne kannattaa huomioida jos haluaa mennä uskisnaisen kanssa ulos (eli ei lähdetä esim. baariin ryyppäämään).

• EdesUnissa

Ketjussa on montakymmentä vastausta ja kommenttia vaikka aloittaja ei edes vaivautunut kertomaan mistä uskonnosta on kyse. Uskonto on osa kulttuuria ja juutalaisten, muslimien, hindujen, budhistien ja jopa katolisten tavat poikkeavat meistä. Samoin meillä on useita lahkoja sisäisesti.

• Anonyymi

Kuvittele olevasi lammas. Ja sano nää nää.

• Anonyymi

Olipa älyvapaa kysymys 🙄 Uskovaisuus kuin joku tauti? Oot se joka kyselee palstalta neuvoja joka asiaan. Tynnyrissäkö oot kasvanut!? Mää, mää.

• Anonyymi

Juu, eiköhän he ihan tavallisia ihmisiä ole. Joku kuuluu aina johonkin, mutta ihminen se on sekin mies tai nainen. Hassua lokerointia.

• Anonyymi

Olet ystävällinen ja huomaavainen hänelle. Hakeudut seuraansa. Jossain vaiheessa pyydät treffeille. Jos suostuu, niin treffeillä juttelette, teette jotain kivaa yhdessä. Seksiä ei kannata heti ehdottaa eikä odottaa.

Mitä tuohon ateisti/uskovainen tappeluun täällä palstoilla tulee, niin ilman johonkin uskomista voidaan tietää vain, että jotain on olemassa. Kaikki muu vaatii, että uskoo jotakin todeksi voimatta sitä todistaa. Näin ollen ateismi on uskonto siinä kuin kristinusko tai islam. Se vaan on ei-teistinen uskonto.

Moni ateisti vetoaa tieteeseen, ymmärtämättä, mitä tiede on ja mihin kysymyksiin se voi antaa vastauksia. Tiede perustuu havaitsijasta riippumatta toistettavissa oleviin kokeisiin ja niistä loogisella päättelyllä johdettaviin tuloksiin. Siksi se ei voi antaa vastausta Jumalan olemassaoloon tai olemattomuuteen.

Ihmisiä lokeroivia ja tuomitsevia löytyy tuon ateisti/uskis rajan molemmilta puolin. Samoin niitä, jotka mieluummin tarjoavat anteeksiantoa ja ovat ihmisiä ihmisille,

• Eiköhän uskovaisten naisten kanssa treffailu ole pääosin samanlaista, kuten muittenkin naisten kanssa. Esimerkiksi yhden uskovaisen naisen kutsuin luokseni teelle ja toisen kanssa menin elokuviin/kahvilaan juttelemaan. Oli kiva, kun oli seuraa, mutta he eivät sitten loppujuoksussa olletkaan mitään juuri se oikeita. Mielestäni uskovaisen naisen kanssa treffailuun sopii samat suositukset kuin ei-uskovaisen kohdalla: miehen pitäisi olla mukava, kohtelias ja kunnon mies, joka kuuntelee myös sitä naista eikä puhu pelkästään itse suurinta osaa aikaa.

• Kristittyihin vetoaa esim. jo raamatussa hyväksytyt hyvät harrastukset, kuten vetten päällä kävely. Tai nykyään hektisenä aikana vesijuoksu on parempi.

• Minäpä näin kerran vetten päällä kävelyn. Kävelijä oli kirkkovaltuutettu ja muistaakseni jossain valtakunnallisen kirkon elimen jäsen. Tämän ahaa elämyksen koin viime vuosikymmenellä, kun olin menossa seurakuntayhtymän hautausmaalle töihin. Mutta huomautan, että se näytti veden päällä kävelemiseltä, mutta totellisuudessa sillan alla kirkkovaltuutettu kulki reunuksia pitkin niin, että näytti siltä, että hän käveli veden päällä. Koko sillan ala oli 30-50 centtimetrin tai ehkä enemmänkin vesikerroksen vallassa. Askel näytti kävelijällä olevan tarkalleen vesirajassa, kun kurvasin fillarilla aamulla hänestä ohi.

Ehkä siihen naiseen tekee vaikutuksen, että on kunnon kristitty mies. Tai ainakin sellaista miestä uskovaiset nuoret naiset ovat sanoneet minulle etsivänsä. Ei tarvitse kävelläl veden päällä?

• Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

Minäpä näin kerran vetten päällä kävelyn. Kävelijä oli kirkkovaltuutettu ja muistaakseni jossain valtakunnallisen kirkon elimen jäsen. Tämän ahaa elämyksen koin viime vuosikymmenellä, kun olin menossa seurakuntayhtymän hautausmaalle töihin. Mutta huomautan, että se näytti veden päällä kävelemiseltä, mutta totellisuudessa sillan alla kirkkovaltuutettu kulki reunuksia pitkin niin, että näytti siltä, että hän käveli veden päällä. Koko sillan ala oli 30-50 centtimetrin tai ehkä enemmänkin vesikerroksen vallassa. Askel näytti kävelijällä olevan tarkalleen vesirajassa, kun kurvasin fillarilla aamulla hänestä ohi.

Ehkä siihen naiseen tekee vaikutuksen, että on kunnon kristitty mies. Tai ainakin sellaista miestä uskovaiset nuoret naiset ovat sanoneet minulle etsivänsä. Ei tarvitse kävelläl veden päällä?

Uskovainen nainen olisi kiva, "opiskelen" teologiaa yksityisesti.

• Anonyymi

Ole rehillinen, se on hyvä mistä alkaa) Itse olen 53v. Talollinen omassa talossa johon etsin puolisoa, ulkomaalainen käy?!

• Anonyymi

Heiluta nakkia?

Puhu yhteisestä syysretkestä makkaraa grillaamaan.

Mutta älä ihmeessä puhu homejuustomakkarasta äläkä grillimakkaran syömisestä!

Jos nainen ensin suostuu grilliretkelle, mutta sitten peruu, voit olla varma mitä hän sillä tarkoittaa.

Näillä termeillä uskovaiset viestivät kytevistä haluistaan.

• Anonyymi

Nainen osaa siihen vastata, pena

• Anonyymi

Uskovaisuus on naisessa paras ominaisuus yrittää pitkää ja luottamukseen perustuvaa suhdetta. Huikentelevaiset ja epäluotettavat naiset kalpenevat uskovaisen naisen rinnalla. Hyvää elämää tahtovan miehen suurin toive on löytää uskovainen nainen. Aloittaja on hyvän elämän jäljillä.

• Anonyymi

Kohtelet kuin ketä tahansa muuta naista (olettaen että olet normaali mies). Kuuntelet ja päivität juttujesi tasoa kumppanin tasolle. Tuo henkinen elämä on vain yksi aspekti ihmisessä, yhtä hyvin hän voi olla kiimastaan halkeava kuriton narttu sängyssä koska usko ei sitäkään estä, tuskin edes hillitsee.

Toki tendenssi on jonkinlaiseen rajojen vetoon ja säädyllisyyteen, mutta ihminen on ihminen ja uskonelämä on lopultakin vain yksi sektori joka ei määrää muuta ihmistä välttämättä lainkaan.

Sterotypiat ovat so last season.

• Jos on uskovainen (oikein uskovainen) ei mene treffeille sun kanssa. Niitä on monta joka eivät ole vaikka niin kuvittelivat

• Mulla on uskovaisen naisen kanssa lapsi ja voin sanoa että todella KIERO tapaus. Ollaan erossa oltu jo hetken

Kaikki ne sekoilut ja flippaamiset. Minun mielestäni uskovaiset naiset ovat suurimmalta osin manipuloivia , itseään täynnä sekä omaa etua ajattelevia narsisteja jonka suuttuvat jos niille antaa kritiikkiä.

Hänellä on myös 4 lasta edellisten miesten kanssa, meikäläisen kohtalotovereita.

Nuoremman poikansa kastetilaisuus vaati mun eksältä papin KUSETTSMISTA. Eli uskovaisen huijarin ABC kastetilaisuuteen

A) kaatamiseen tarvitaan isän lupa joten mun eksä teki sähköpostin eksänsä nimellä

B) esiintyi eksänsä nimellä ja lähetti papille sähköpostisustumuksen

C) Pappismies ei osannut mitään ja "isän" suostumus saatiin

Eikö olekin aika fucked up shittii??

Olen vieläkin raivona siitä miten se kohteli minua. Kusi muroihin, alensi sekä puukotti kaiken lisäksi selkään. Ei paljoo heru enää täältä suunnalta rispektiö

Jos uskovaiset on tommosia niin mä rupee palvoo Baalia tai Bahometia 🤟

• Joo kastamiseen siis, vitun tekstinsyöttö. Näyttää ihan siansaksalta, pahoittelut arvon väki

Lähen nyt polttaa salviat niin saa ajatukset muualle. Mieluummin olen rinnakkaisulottuvuudessa palikka kun ihminen tässä paskassa oikeassa todellisuudessa

• Mä palvon tästä lähtien semmosta jumalaa kun Baal! Eiköhän joku rokkipimu mulle kelpaa. Pääsee polttaa sen kaa pienet salviat! Elämä on lyhyt joten teen niin paljon syntiä kun mahdollista! Mä tiiän et joudun helvettiin anyway, paholainen antaa mulle upseerin viran. Taitaa musta tulla demoneiden kenraali 👺

• Anonyymi

Itse en muita letukoita viitsisi kyllä katsoakaan. Jos ja kun ei ole periaatteet kohdallaan, niin ei ole.

Tällaisia ininöitä on myös humoristista lukea, vaikken viitsinytkään lukea. Siinähän sekoilette sitten puolin ja toisin, kun olette tienne valinneet.

Ei millään pahalla.

• Anonyymi

Ok, tehdään pieni varaus vilpittömään epäilyyn ja etsimiseen. Mutta jotkut uskontovastaiset ääliöt / umpimielet ja tuntonsa kadottaneet haahuilijat nyt vain ovat mitä ovat.

Tietty molempia on enemmän miehissä. Onneksi en pidä miehistä muutenkaan erityisemmin, seksuaalisesti tai muutenkaan. Joku niitä vaivaa. Toki hienoja poikkeuksiakin on, onneksi.

• Anonyymi

...Jos nyt aloitukseen jonkun vastauksen vielä joku tänä päivänä haluaa, niin kokeilkaa vaikka vilpitöntä rakastamista. Se on loppujen lopuksi sama asia kuin se usko.

• Anonyymi

Jestas että sanoit osuvat sanat! Kiitos paljon sinulle. Tota asennetta tarvitaan lisää!💓

• Anonyymi

Uskovaisiin pätee sama kuin ei-uskovaisiinkin, ole komea. Komea mies saa naisen.

• Anonyymi

Jopas oli lennokasta. Uskiksiakin on moneen lähtöön,ei niitä voi yhteen niputtaa. Uskooko päähäntaottuun, vai uskooko omaan sydämmensä ääneen,on kaksi aivan eri asiaa. Ja jos uskoo sydämmen ääneen, niin sellaista ei niin vaan otetakkaan. Se sihti on tiheä,siihen ei mahdu mikään egoilu. Ennemmin kameli menee neulansilmästä läpi kun pornorunkkari itsekäs minä minä mies omine toiveineen/luuloineen.👎🤷‍♀️

• Anonyymi

jeesustele perkeleesti

• Anonyymi

Hyvä ja paha taistelee täällä. Älä viitsikö olla tuollaisia toistemme kurkussa kiinni. Itse en uskovana lähtis väittelemään kun ei johda mihinkään. Good bless you all! 💓

• Anonyymi

"ohjeita uskovaisen naisen saamiseksi treffeille"

Sano sille että Jeesus tulee mukaan. Jessehän ehtii joka paikkaan, aina läsnä kaikkialla.

Sänkyyn nainen tuskin tulee, jos Jeesus siinä sivussa katselee.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7160
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2537
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      102
      1987
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1527
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe