hiilihydraattien karsiminen ruokavaliosta..

Tyttö21

Heippa!

päätin aloittaa tänään sellaisen dieetin että syön mahd. vähän hiilihydraatteja. Olen jättänyt pois perunan, pastan, leivän ja riisin. pääasiassa syön pääruokana kanaa,kalaa ja lihaa ja salaattia teen lisukkeeksi.

onko muilla kokemuksia kyseisestä dietistä? onko joku onnistunut tiputtamaan painoa tällä tavalla.. kuulisin mielelläni kokemuksia :)

25

4792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ihan oma

      palsta. Varoituksen sana, siellä on aika vihamielinen ilmapiiri. Jostain syystä siellä ei kukaan usko, että joku oikeasti haluaisi tietää kyseisestä ruokavaliosta, vaan kyselijät leimataan trolleiksi. Mutta aina voi yrittää!

      Itse olen saanut kivasti painoa pois vain jättämällä vaalean leivän ja kaikki sokeriset pullat ja karkit. Perunaa ja ruisleipää syön edelleen, ja joskus tummaa pastaa tai tummaa riisiä. 6kg on pudonnut sitten tammikuun.

      • tyttö21

        sen palstan sen jälkeen kun olin kirjoittanut tänne, mutta kävin siellä lukemassa ni ei siellä kukaan oikein mitään järkevää kirjottanut :/ joten en sitte enempää niitä viittinyt lueskella.


    • Kirjolohi

      Minä aloitin VHH- dieetin 25.4, nyt 29.6 on painoa pudonnut 19,2 kg. Kokemukseni dieetistä/ruokavaliosta ovat erinomaiset. Ennen aloitusta käytin insuliinia diabeteksen hoitoon 300 yksikköä vuorokaudessa ja nyt käytän 30 yksikköä, verensokeriarvojen muutos on ollut niin kova, että insuliinia ei paljoa enää tarvitse. Verenpaine on pudonnut lukemista noin 150/80 lukemiin noin 125/68, joka tietysti johtuu painon putoamisesta.

      Samoin minä syön lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia, juustoja. Pyrin tietysti syömään tuotteita joissa ei olisi ihan hirveästi rasvaa, kuten broilerin fileepihvejä, Naudan paistipihvejä yms. sekä tietysti lohta, jota saa nyt aika halvalla jatkuvasti, pannulla paistettuna oikein herkullista. Muuta eroa ruuassa en ole huomannut kuin, että se peruna puuttuu, enkä enää sitä kaipaakaan, enkä myös kaipaa enää leipää, tulen ilmankin toimeen. Tänään kävin labrassa verikokeissa ja saan tulokset kahden viikon päästä ja sitten nähdään mitä niissä on muuttunut ja mihin suuntaan. Makeanhimooni otan sitten sokeritonta limsaa tai mehua ja joskus juon illalla kaakaon jonka teen siten että keitän veden ja siihen lisään van Houten kaakaojauhetta 1tl ja sitten makeutan sen makeutusaineella jolloin HH arvo jää ihan minimiin, sekaan tietysti tilkka maitoa.

      Itse olen huomannut, että oloni on piristynyt valtavasti ruokavalioni aikana, eikä mitään kummallisia tuntemuksia ole tullut pelotteluista huolimatta, päin vastoin oloni on todella hyvä jatkuvasti.
      Laskennallisesti käytän tällä hetkellä hiilihydraatteja päivässä noin 20 grammaa, joka mielestäni on minulle tällä hetkellä sopiva määrä, kunhan saan vielä painoa pois 40 kiloa lisää niin voin sitten taas hiukan lisätä hiilihydraattien määrää siihen, että paino pysyy paikoillaan eikä lähde nousuun. Niin että onhan tässä vielä tavoitetta jäljellä.

      Ja sitten niistä täällä tuomitsevasti kirjoittavista VHH.n vastustajista, ei niistä kannata välittää, kun ei ne voi ruokavaliota tulla määräämään kenenkään kotiin heh heh todellisuudessa nehän yrittävät vain pönkittää omaa itsetuntoaan täällä, kun muualla kukaan ei niitä muutenkaan arvosta, joten ne voi jättää aivan huomiotta.

      • aamupala

        ja iltapala on? En keksi mitään syömistä, jossa ei olisi hiilareita. Vai pitäskö vetää pihvi silloinkin?


      • Kirjolohi
        aamupala kirjoitti:

        ja iltapala on? En keksi mitään syömistä, jossa ei olisi hiilareita. Vai pitäskö vetää pihvi silloinkin?

        Minä syön aamulla ja illalla nakkeja, portin nakeissa ei ole kuin 1g /100g hiilihydraatteja joten, kun yksi nakki painaa 30 grammaa voin syödä 5-6 nakkia sekä aamulla, että illalla, lisäksi syön mielelläni koskenlaskija juustoa sentin siivun (30g), kun se on mielestäni parhaan makuista ja keitetty kananmuna on myös aamiaisella ja joskus illallisellakin ruokana. Niin sitten vielä otan aamuisin ja illalla lasillisen sokeroimatonta mustikkakeittoa (2g/1dl hiilareita), johon sekoitan kokonaisia pellavansiemeniä 2 kahvimitallista (24g) lasilliseen muutamaa tuntia ennen nauttimista, jolloin pellavansiemenet hiukan likoavat ja tämän sitten lusikoin vatsaani korvaaman kuituja, kun pellavan siemenissä on noin 40 % kuituja. Näillä kyllä pärjää hyvin, yhden aterian syön sitten päivällä joskus kahden kolmen aikaan, jossa on sitä lihaa ja kasviksia.


      • Terveydeksi! ;)
        Kirjolohi kirjoitti:

        Minä syön aamulla ja illalla nakkeja, portin nakeissa ei ole kuin 1g /100g hiilihydraatteja joten, kun yksi nakki painaa 30 grammaa voin syödä 5-6 nakkia sekä aamulla, että illalla, lisäksi syön mielelläni koskenlaskija juustoa sentin siivun (30g), kun se on mielestäni parhaan makuista ja keitetty kananmuna on myös aamiaisella ja joskus illallisellakin ruokana. Niin sitten vielä otan aamuisin ja illalla lasillisen sokeroimatonta mustikkakeittoa (2g/1dl hiilareita), johon sekoitan kokonaisia pellavansiemeniä 2 kahvimitallista (24g) lasilliseen muutamaa tuntia ennen nauttimista, jolloin pellavansiemenet hiukan likoavat ja tämän sitten lusikoin vatsaani korvaaman kuituja, kun pellavan siemenissä on noin 40 % kuituja. Näillä kyllä pärjää hyvin, yhden aterian syön sitten päivällä joskus kahden kolmen aikaan, jossa on sitä lihaa ja kasviksia.

        Kokemuksista ja perusteista:
        http://terveydeksi.wordpress.com/2009/06/25/vhh-ruokavalio-syo-napa-tayteen-ja-laihdu/

        En tiedä pitävätkö moderaattorit näitä mun artikkeleita jo spämminä, mutta tuolta näkyy miten itselläni meni tämä kevät VHH:n parissa.

        Glykogeenivarastoja ajatellen sijoittaisin päivän hiilareista mukavan osan jo tuohon aamupalaan (ruokaahan et ole todennäköisesti syönyt 6-10 tuntiin).

        Lisäksi tyttö21 voisi kertoa hieman tavoitteistaan ja tämänhetkisestä tilanteestaan. Sillä tuo yllä mainittu 20g / päivä on jo niin vähän hiilareita, että kroppa alkaa tuottamaan ketoneita. Aivojen toiminnan ylläpitoon normaalisti päivittäinen hiilihydraattien saanti tulisi olla ainakin siellä 50-70g paikkeilla, näin ainakin lääketiede on todennut. Tosin, kuten yllä, jos tavoitteet on siellä -40kg niin ymmärrän, että mennään vielä matalammalla. Ainakin aluksi.


      • Tyttö21
        Terveydeksi! ;) kirjoitti:

        Kokemuksista ja perusteista:
        http://terveydeksi.wordpress.com/2009/06/25/vhh-ruokavalio-syo-napa-tayteen-ja-laihdu/

        En tiedä pitävätkö moderaattorit näitä mun artikkeleita jo spämminä, mutta tuolta näkyy miten itselläni meni tämä kevät VHH:n parissa.

        Glykogeenivarastoja ajatellen sijoittaisin päivän hiilareista mukavan osan jo tuohon aamupalaan (ruokaahan et ole todennäköisesti syönyt 6-10 tuntiin).

        Lisäksi tyttö21 voisi kertoa hieman tavoitteistaan ja tämänhetkisestä tilanteestaan. Sillä tuo yllä mainittu 20g / päivä on jo niin vähän hiilareita, että kroppa alkaa tuottamaan ketoneita. Aivojen toiminnan ylläpitoon normaalisti päivittäinen hiilihydraattien saanti tulisi olla ainakin siellä 50-70g paikkeilla, näin ainakin lääketiede on todennut. Tosin, kuten yllä, jos tavoitteet on siellä -40kg niin ymmärrän, että mennään vielä matalammalla. Ainakin aluksi.

        Tavoittenani olis saada pois noin 10-15 kg..

        kävin miettimään että jättäessäni leivän,pastan,perunan yms pois niin miten saan ylläpidettyä vatsan hyvää toimintaa, kun kuituja ei nyt tule oikein mistään..?


      • Terveydeksi.
        Tyttö21 kirjoitti:

        Tavoittenani olis saada pois noin 10-15 kg..

        kävin miettimään että jättäessäni leivän,pastan,perunan yms pois niin miten saan ylläpidettyä vatsan hyvää toimintaa, kun kuituja ei nyt tule oikein mistään..?

        Vihannekset ja hedelmät. Näistä vihannekset pääasiassa parempi vaihtoehto, hedelmissä kun tuota sokeria on turhan paljon.


      • Kirjolohi
        Tyttö21 kirjoitti:

        Tavoittenani olis saada pois noin 10-15 kg..

        kävin miettimään että jättäessäni leivän,pastan,perunan yms pois niin miten saan ylläpidettyä vatsan hyvää toimintaa, kun kuituja ei nyt tule oikein mistään..?

        Syö vatsan toimintaan mustikkakeittoa (sokeroimaton) johon lisäät pellavansiemeniä, pellavansiemenissä on kuitua noin 40% eikä hiilareita paljoakaan, kun otat niitä esim. kaksi kahvimitallista jonka sekoitat 2dl mustikkakeiton (sokeroimaton, Valio) kanssa. Pellavansiemen on vatsalle todella terveellistä, toinen vaihtoehto on ostaa apteekista Agiolax mujua ja syödä sitä, jotta suoli toimii, mutta itse pidän pellavansiemeniä parempana ja luonnollisempana vaihtoehtona.


      • Tyttö21
        Kirjolohi kirjoitti:

        Syö vatsan toimintaan mustikkakeittoa (sokeroimaton) johon lisäät pellavansiemeniä, pellavansiemenissä on kuitua noin 40% eikä hiilareita paljoakaan, kun otat niitä esim. kaksi kahvimitallista jonka sekoitat 2dl mustikkakeiton (sokeroimaton, Valio) kanssa. Pellavansiemen on vatsalle todella terveellistä, toinen vaihtoehto on ostaa apteekista Agiolax mujua ja syödä sitä, jotta suoli toimii, mutta itse pidän pellavansiemeniä parempana ja luonnollisempana vaihtoehtona.

        täytyykin kokeilla tuota mehukeitto-pellavansiemen sekoitusta. Mulla on vatsa toiminu aina tosi hyvin enkä haluaisi että tulis nyt tuon laihduttamisen takia mitään ongelmia vatsantoiminnan kanssa.

        Onko muita sellaisia "aineita" joita en saa kun en syö paljon hiilareita, jotka vaikuttaisi olennaisesti hyvinvointiin ?


      • ?
        Tyttö21 kirjoitti:

        täytyykin kokeilla tuota mehukeitto-pellavansiemen sekoitusta. Mulla on vatsa toiminu aina tosi hyvin enkä haluaisi että tulis nyt tuon laihduttamisen takia mitään ongelmia vatsantoiminnan kanssa.

        Onko muita sellaisia "aineita" joita en saa kun en syö paljon hiilareita, jotka vaikuttaisi olennaisesti hyvinvointiin ?

        Tuossa linkissä wordpressiin oli sanottu näin:
        "Johtuen kroppamme hormonaalisesta toiminnasta, tulisi hiilihydraattien saanti ajoittaa erityisesti kahteen tilanteeseen:

        1. Aamu

        2. Treenin “ikkuna” "

        Mikä tämä treenin ikkuna oikein on?


      • Terveydeksi.
        ? kirjoitti:

        Tuossa linkissä wordpressiin oli sanottu näin:
        "Johtuen kroppamme hormonaalisesta toiminnasta, tulisi hiilihydraattien saanti ajoittaa erityisesti kahteen tilanteeseen:

        1. Aamu

        2. Treenin “ikkuna” "

        Mikä tämä treenin ikkuna oikein on?

        Lainaan suoraan Hulkki Hietalan sanoja, sillä kyseisen miehen sana painaa varmasti enemmän kuin minun, ja hän on asian selkeästi ilmaissut:

        "Hiilihydraatit ja anabolinen ikkuna

        Hiilihydraatin nauttimisessa painotan kolmea tilannetta: aamua, treeniä edeltävää ateriaa ja treenin jälkeisiä tunteja. Varsinkin dieetillä pyrin syömään jopa 90% päivän hiilareista näinä aikoina. Treenin jälkeinen 2-6 tunnin pituinen anabolinen ikkuna on erityisen tärkeä aika nauttia laadukasta proteiinia ja hiilihydraattia (ja mahdollisimman vähän rasvaa). Anabolinen ikkuna on siis yleisesti käytetty termi ajasta heti treenin jälkeen, jolloin keho kykenee käyttämään proteiinia ja hiilihydraattia huomattavasti normaalia tehokkaammin nimenomaan lihassolujen hyväksi. Perinteisesti tämän anabolisen ikkunan kestoksi on arvioitu noin 2 tuntia, mutta mm. Chris Aceton mukaan lihassolujen insuliiniherkkyys on koholla jopa 6 tuntia treenin jälkeen.



        Anabolisen ikkunan hyödyntäminen dieetillä

        Yksi spesiaalipointti tämän anabolisen ikkunan hyödyntämisessä on heikkojen lihasryhmien painotus miinuskaloridieetillä. Pyrin aina tekemään hiilaritankkauksen nimenomaan omien paskojen lihasryhmieni treenin jälkeen, korvaamalla suuren osan päivän rasvoista hiilihydraatilla ja nauttimalla sen 6 tunnin sisällä treenistä. Tällä tavalla päivän kokonaiskalorit eivät muutu, mutta keho saa heikon lihasryhmän treenin jälkeen huomattavasti normimäärää enemmän hiilaria, mikä itsessään kohottaa leptiinitasoja, ja heikot lihasryhmät pysyvät paremmin täynnä dieetin ajan."



        Tuo jälkimmäisen kappaleen osuuden heikoista lihasryhmistä voit skipata, jos ei kyseinen asia kiinnosta, mutta puhe leptiinistä ja glykogeenivarastojen täytöstä on tärkeää siinäkin :)


    • Terveydeksi. ;)
      • nainenvaan...

        miten te pysytte kylläsinä ilman hiilareita? yritän pikkuhiljaa vähentää niitä ruokavaliostani (millään dieetillä en ole), mutta niiden himo on vastustamaton :( syömishäiriötaustastani johtuen pyrin kohti normaalia tasapainoista ruokavaliota, jolloin en hullunlailla tarkkailisi mitä suuhuni laitan. Silti haluan kuitenkin hieman (terveellisesti/ilman pakkomielteitä) vähentää hiilarimäärää muutaman kilon laihtumisen toivossa.. Haluan pois tämän himon makeaan ja jauhotuotteisiin!? :((( Mistä kylläiseksi??


      • Terveydeksi! ;)
        nainenvaan... kirjoitti:

        miten te pysytte kylläsinä ilman hiilareita? yritän pikkuhiljaa vähentää niitä ruokavaliostani (millään dieetillä en ole), mutta niiden himo on vastustamaton :( syömishäiriötaustastani johtuen pyrin kohti normaalia tasapainoista ruokavaliota, jolloin en hullunlailla tarkkailisi mitä suuhuni laitan. Silti haluan kuitenkin hieman (terveellisesti/ilman pakkomielteitä) vähentää hiilarimäärää muutaman kilon laihtumisen toivossa.. Haluan pois tämän himon makeaan ja jauhotuotteisiin!? :((( Mistä kylläiseksi??

        PROTEIINIT hyvät rasvat. Niistä kylläiseksi, lisäksi vihannekset ehdoton vaihtoehto.

        Syömishäiriötausta ja tottumus hiilareihin vaikuttaa, mutta vähähiilariseen ruokavalioon tottuu ajan myötä, jolloin myös makeanhimo (tai hiilareittein) katoaa :)

        http://terveydeksi.wordpress.com/2009/07/02/hiilihydraattien-vahentaminen-terveellisesti-katso-vinkit/

        Tuolta vielä pari vinkkiä ajan kuluksi! :)


      • Silakkakala
        nainenvaan... kirjoitti:

        miten te pysytte kylläsinä ilman hiilareita? yritän pikkuhiljaa vähentää niitä ruokavaliostani (millään dieetillä en ole), mutta niiden himo on vastustamaton :( syömishäiriötaustastani johtuen pyrin kohti normaalia tasapainoista ruokavaliota, jolloin en hullunlailla tarkkailisi mitä suuhuni laitan. Silti haluan kuitenkin hieman (terveellisesti/ilman pakkomielteitä) vähentää hiilarimäärää muutaman kilon laihtumisen toivossa.. Haluan pois tämän himon makeaan ja jauhotuotteisiin!? :((( Mistä kylläiseksi??

        >>miten te pysytte kylläsinä ilman hiilareita? yritän pikkuhiljaa vähentää niitä ruokavaliostani (millään dieetillä en ole), mutta niiden himo on vastustamaton :( syömishäiriötaustastani johtuen pyrin kohti normaalia tasapainoista ruokavaliota, jolloin en hullunlailla tarkkailisi mitä suuhuni laitan. Silti haluan kuitenkin hieman (terveellisesti/ilman pakkomielteitä) vähentää hiilarimäärää muutaman kilon laihtumisen toivossa.. Haluan pois tämän himon makeaan ja jauhotuotteisiin!? :((( Mistä kylläiseksi??>>

        Tässä siis klassinen esimerkki, kuinka hiilareita ei pitäisi vähentää. Siis kun lukisitte sen paljon parjatun Robert C Atkinsin kirjan Dieettivallankumous tai jonkun Heikkilän teoksen vähähiilihydraattisesta elämästä ei virheitä tapahtuisi. Kun aloittaa VHH-ruokavalion, täytyy aluksi lopettaa hiilihydraattien syönti kokonaan, näin mennään viikko, jolloin sokerivarasto elimistöstä tyhjenee, sen jälkeen voidaan hiilihydraatteja lisätä pikku hiljaa noin 5 grammaa viikossa, ja silloin ei nälkää todellakaan ole eikä tunnu. Tuolla sinun menetelmälläsi kyllä saa näläntunteen mukaansa heti alussa ja se luultavasti kestää pitkään mukana. Minulle ei ole ainakaan tullut enää makeanhimoja eikä jauhotuotteiden himoja, elän normaalia elämää ilman turhia hiilihydraatteja. Sen vuoksi kannattaisi sinunkin lukea joku asiaa käsittelevä kirja ennen aloitusta, sillä saa paljon motivaatiota ja tietoa mukaan painonhallintaan ja ruokavalioon näin onnistut myös paremmin tavoitteissasi.


      • ilonen vhh
        nainenvaan... kirjoitti:

        miten te pysytte kylläsinä ilman hiilareita? yritän pikkuhiljaa vähentää niitä ruokavaliostani (millään dieetillä en ole), mutta niiden himo on vastustamaton :( syömishäiriötaustastani johtuen pyrin kohti normaalia tasapainoista ruokavaliota, jolloin en hullunlailla tarkkailisi mitä suuhuni laitan. Silti haluan kuitenkin hieman (terveellisesti/ilman pakkomielteitä) vähentää hiilarimäärää muutaman kilon laihtumisen toivossa.. Haluan pois tämän himon makeaan ja jauhotuotteisiin!? :((( Mistä kylläiseksi??

        hei! mulla on aina ollut kova makeanhimo. Eli olen aina syönyt makeisia paljon. Nyt, kun aloitin vähähiilihydraattisen ruokavalion, oli ihmetykseni tosi suuri, kun jo vajaan viikon jälkeen se himo katosi. Olen ostanut alusta asti kuivattuja hedelmiä, esim. aprikoosi, ja syönyt niitä 1-4 kpl iltaisin, kun tekee mieli jotain hyvää. Olen ruvennut ajattelemaan, että sekin on vain tapa, popsia makeaa, kun istahtaa katsomaan telkkua tai muuta vastaavaa. Nyt ei ole vaikeuksia olla ottamatta makeaa, kun olen kylässä. otan yleensä lasin vettä kahvin kanssa. Olen aina ollut tosi huono juomaan, nyt sekin on parantunut, juon enemmän vettä päivisin. Ja voi sitä joskus jonkin makeisen syödä, mutta minusta makeiset ei maistu enää niin hyvältä, nyt kun olen kokeillut. Jos ottaa vieraanvaraisesti keksin, ei tee mieli toista. Joten; jatka hiilihydraatitonta, äläkä anna heti periksi. Huomaat kyllä muutoksen pikkuhiljaa. Myös pähkinät ovat hyviä vaihtoehtoja, kunhan ei syö paljoa.


    • "Entinen VHH-lainen"

      Älä vaivaudu ainakaan menemään tolla VHH:palstalle! noin. 85% siellä on aivopesty. Olen kolmesti ollut VHH:lla, minulle ei sopinut, lihoin (jopa), haitallisempaa sitten noi korkeat kolesterolit, jotka tulee siitä ruokavaliosta...

      Mitään hyvää oloa siitä ei tule, vaikka niin väitetäänkin. Olet oikeilla teillä, kanaa,kalaa (mielellään rasvaista),kasviksia,marjoja,pieni määrä pähkinöitä. perunoitakin saa syödä, kunhan pysyttelee ainoastaan parissa, pari palaa ruisleipää .Kaikki kova rasva pois, rasvaiset maitotuotteet, etenkin juustot. Eli, tämä melkein on sitä VHH:ta, mutta ero on siinä, että kovat rasvat pidetään pois ja hieman hiilaria, sillä suolisto toimii paremmin. Liikkuminen on hyväksi suolentoiminnan kannalta, jos meinaat laihduttaa liikkumalla, se vaatii valtavia ponnisteluja, ei toimi ilman hyvää ruokavaliota! Vettä kannattaa juoda paljon. Varoituksen sana on toi ALKOHOLI, kaikissa muodoissa. Lasi punaviiniä on hyväksi. Tällä reseptillä takaan ja alleviivaan, että tulet laihtumaan ja pysymään terveenä. Tsemppiä!

      • tyhmää

        Jos on kolmesti ollut VHH:lla ja jopa lihonut, ei voi silloin olla ollut VHH:lla se on varmaa. Toisaalta jos on luullut olevansa VHH:lla kun syödä mässää kaikenlaista ja uskottelee itselleen, että onkin VHH:lla Uskomatonta ! Aivopesty??? Eihän sillä palstalla ole muita aivopestyjä kuin KJ.Mattila ja VHH:n vastustajat Veijo ja hänen nuoleskelijansa. Sitä palstaa onkin kenenkään turha lähteä lukemaan. Älä kuitenkaan sinäkään pelottele ketään täällä VHH:n vaarallisuudella, kun et pysty julkituomaan todellista todistettua tietoa VHH:n vaarallisuudesta. Ethän vain muuten ollut se nainen telkkarista, joka sanoi olleensa VHH:lla ja kertoi, että siinä joutui syömään vain juustoa, omenaa ja kananmunaa?? Epäilen tätä tuollaisen viestin jälkeen.


    • 2kk:dessa:)

      mutta ja vaikka repsahdin noin 2kg tuli hitaasti takas nytten yritän karppia uudelleen:) ja heti on turvotus vähentynyt:)

      • Terveydeksi.

        Nesteethän saat lähtemään kropasta jo viikon sisään kun vaan siirryt takaisin tuohon karppailuun.

        Olen itsekin tässä kesän aikana muutaman kilon ottanut takaisinpäin (nuori opiskelija, rantakelit ja olut eivät sovi yhteen), mutta nyt vielä ennen syksyä ja koulujen alkua (3vko lomaa vielä) yritän sen verran kierrättää hiilareita, että tuo pari kiloa saataisiin pois. Kyse on kylläkin lähinnä nesteistä, glykogeenivarastojen täyttymisestä, kreatiiniloadin aiheuttamasta nesteen kertymisestä ja yleisestä pöhöttymisestä. Tuskin on rasvaa kamalasta tullut (toivottavasti!) :p

        Tosin, treeneistä ja omista tavotteista johtuen, en mene koko ajan low-carbilla eteenpäin, vaan salipäivinä otetaan kunnolla polttoainetta masuun, ja sitten aerobisten / lepopäivien aikana hiilarit sinne minimiin :)

        On ainakin ennen toiminut ja tuntuisi nyttenkin ihan hyvin alkavan!

        Pistäkääs ihmiset lisää kommentteja laihdutukseen liittyen tulemaan, on tämäkin keskustelupalsta hiukan hiljentynyt kesän aikana? :)


    • join

      wave;

    • zvfcsxb
    • helppooa

      Jos oikeasti haluaa hyvää tietoa VHH-ruokavaliosta, niin suosittelen tuota karppaus.info-sivustoa. Sieltä sain itsekin omat hyvät aloitusvinkkini. Siellä on hyvin paljon kokeneita karppaajia, eikä pahemmin trollaajia esiinny. Lisäksi kannattaa harkita vakavasti, että lukisit jonkun kirjan aiheesta (jos siis olet ihan aikuisten oikeesti tosissasi tähän ryhtymässä). Itse en ole paljon puhutun Heikkilän kirjoja koskaan lukenut, mutta Annika Dahlqvistin kirjat ovat mielestäni ihan mielenkiintoisia.

      http://karppaus.info/

      Ja mitäkö suosittelen iltapalaksi näiden edellä mainittujen lisäksi? Itselleni maistuvat oliivit, valkosipulitäytteellä tai ilman. Ja ei sitten kannata ostaa mitään halpoja merkkejä. Oliiveissa on paljon hyvää rasvaa, jota tarvitaan kun hiilarit jäävät pois, mutta ne ovat myös aika suolaisia. Sellaiset 10-15 on aika hyvä määrä. Tämän lisäksi voi ottaa vaikka pari siivua juustoa ja kinkkua ja jättää sen leivän vaan pois siitä alta.

    • Ohjeita

      Laihduttaminen/dieetti menee silleen että pitää liikkua enemmän mitä syö koska kaikissa ruuissa on kaloreita ja ne tuottaa energiaa eli vähän semmosta ilmaa joten en suosittele muutenkaan syömään lihaa..

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1270
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      51
      942
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      834
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      798
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      760
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      83
      740
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      30
      650
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      52
      643
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      635
    Aihe