Haluan laihtua, mutta koko ajan ruoka pyörii mielessäni. Olen niin masentunut, etten saa itselleni motiivia laihduttaa. Olen käynyt keväällä ravitsemusterapeutin pitämää painonhallintaryhmää, joka jatkuu syksyllä. Mutta jostain syystä sekään ei tehoa. Auttakaa minua, että miten pääsen alkuun laihduttamisessa. En ole tänä kesänä saanut kukkiakaan laitettua ulos. Mieheni laittoi kukat ulos, mutta mie siivoan kyllä kotona. Lisäksi teen kotipalvelutyötä, joten mummoilla on aina niitä kakkuja laitettuna kahvin kanssa mulle syötäväksi.
Motiivi
2
174
Vastaukset
- olin tuollainen
Kaikki aina haukkuivat ja sanoivat, että laihduta en koskaan päässyt kovin pitkälle kun nälkä voitti laihdutusyritykset minua on auttanut laihdutuslääke Reductil, se poistaa ruokahalua, saa reseptillä lääkäriltä. Minulla myös todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, se myös lihottaa, tosin en laihtunut yhtään vaikka sain lääkityksen siihen, kuten jossain kerrotaan että laihtuu ihan itsestään kun on oikea lääkitys määrä vajaatoimintaan mutta painon kertyminen pysähtyi en lihonut enkä laihtunut, kannattaa mennä lääkärille ja kysyä voisiko ottaa verikokeet, josta selviää voisiko sinulla olla kilpirauhasen vajaatoiminta. Mä olen myös tehnyt kotipalvelutyötä mutta mulla oli ainakin sellainen mummeli joka sanoi, että ei anna mulle karkkia kun olen niin lihava, en sitä kyllä pyytänytkään mutta tuolla mua perehdyttävälle laihalle työntekijätytölle kyllä antoi, olin aika nolona.
- s87
elämältäni menneenä vuonna. Olin myös masentunut ja kävin ravitsemusterapeutin luona puolen vuoden ajan. Mitään tuloksia siellä käydessä ei koskaan syntynyt, koska olin masentunut. Se pitää ensin hoitaa alta pois. Jos ei jaksa kukkiakaan laittaa ulos (tai minun tilanteessani pestä edes omia hiuksiani) niin miten jaksaisi jotain mikä vaatii suunnattomasti vaivaa ja mielenlujuutta.
Kevään aikana rupesi elämä taas jostain syystä maistumaan (pistän koko masennuksen 2-kympin-kriisin piikkiin, tai siltä ainakin tuntuu, että sitä se oli).
Aloitin vihdoinkin sen laihdutuksen ja nyt painoa on pudonnut jo 10kg ja halu jatkaa on vahva. Syksymmällä menen taas ravitsemusterapeutille näyttämään että katso, kyllä tästä jotain kehkeytyi, ehkä talvi oli minulle vain valmennuskurssi laihdutusta varten :)
Tsemppiä sinulle, masennus ei todellakaan ole helppo asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.754276Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112293- 1561445
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2421445- 1201271
- 1141207
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721129Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81106- 601004
- 35946