Paras lihaksia vahvistava laji?

hermotar

Huomenta kaikki kuntoilijat!
Minkälaista lajia suosittelette, olisi tarkoitus aloittaa jokin mukava kuntoiluharrastus, olen aktiivinen liikkuja, eli olen ihan kohtuuhyvässä lähtökunnossa. Aerobista liikuntaa ja hyötyliikuntaa tulee harrastettua todella usein, liikunta kuuluu jokaiseen päivääni..

Nyt etsin jotain sellaista lajia, jolla saisin lisää voimaa ja vahvuutta lihaksiin! En ole kuntosali-tyyppiä.. kyllä sielläkin tulee käytyä välillä, mutta en oikein osaa tehdä mitään ohjelmaa ja jotenkin se vain tuntuu ettei kuntosalit ole minua varten :(

Eli joku laji, ohjattu tunti, mitä vaan, mikä tempaa mukaansa ja vahvistaa/kasvattaa lihaksia (tarkoitukseni ei ole laihduttaa)
Olen 20-vuotias nainen, mittani ovat 164cm - 48kg (joten muutama kilo lisää ei olisi pahitteeksi.. )

Kuntonyrkkeily? Kertokaa kokemuksianne millä konstein olette saaneet lisää lihasmassaa, siis mitä lajia treenaatte..?

Hyviä vinkkejä tänne kiitos! :)

11

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Total-lifter

      Voimaa ja vahvuutta...ja ilman salia?

      Suosittelen kamppailulajeja, ja niistä erityisesti painia(naisille ei taida hirveästi olla tarjolla mahdollisuuksia treenata), judoa, tai jujutsua.

      (mutta ei sinusta kyllä mitään erityisen VAHVAA tule...)

      • hermotar

        No en ajatellutkaan erityisemmin että minusta tuli mikään iso ja voimakas lihaskimppu, vaan ihan haen sellaista yleiskunnon kohotusta ja lihaksiin voimaa ja muotoja, ja siis saa ne lihakset kasvaakin ja kiloja tulla pari lisää, mutta ei nyt mitään hurjaa lihaskimppu-kroppaa tarvita :)
        Sellainen laji missä kehittyisi kiinteät ja muodokkaat lihakset.

        Itsekin tänään mietin noita kamppailulajeja, mutta en ole ikinä mitään sellaista harrastanut.. suositelkaa jotain "aloittelija ystävällistä"?

        Kiitti vinkistä!


      • TSJ001
        hermotar kirjoitti:

        No en ajatellutkaan erityisemmin että minusta tuli mikään iso ja voimakas lihaskimppu, vaan ihan haen sellaista yleiskunnon kohotusta ja lihaksiin voimaa ja muotoja, ja siis saa ne lihakset kasvaakin ja kiloja tulla pari lisää, mutta ei nyt mitään hurjaa lihaskimppu-kroppaa tarvita :)
        Sellainen laji missä kehittyisi kiinteät ja muodokkaat lihakset.

        Itsekin tänään mietin noita kamppailulajeja, mutta en ole ikinä mitään sellaista harrastanut.. suositelkaa jotain "aloittelija ystävällistä"?

        Kiitti vinkistä!

        niin ei muuta kuin mukaan vaan! Pitää yleiskuntoa yllä mukavasti ja punnerrukset ym. kuntolihas-harjoitteet muokkaavat lihaksia jonkin verran. Jos voimaa haluat lisää niin sitten ehkä paini-tyyppiset lajit (judo,jujutsu,lukkopaini) ovat parempi ratkaisu. Tosin sitä voimaa saa parhaiten sieltä punttisalilta :)


      • hermotar
        TSJ001 kirjoitti:

        niin ei muuta kuin mukaan vaan! Pitää yleiskuntoa yllä mukavasti ja punnerrukset ym. kuntolihas-harjoitteet muokkaavat lihaksia jonkin verran. Jos voimaa haluat lisää niin sitten ehkä paini-tyyppiset lajit (judo,jujutsu,lukkopaini) ovat parempi ratkaisu. Tosin sitä voimaa saa parhaiten sieltä punttisalilta :)

        Voisin kokeillakin jotain kuntonyrkkeilyn tyylistä lajia. Tykkään olla mukana ohjatuilla tunneilla.. Ja lajissa saisi olla haastettakin, ja olisi kiva kehittyä jossain :)

        Minulla on kausikortti uimahalliin ja siihen samaan hintaan kuuluu kuntosalin vapaa käyttömahdollisuus, joten heti elokuussa kun halli taas aukeaa menen uimaan 2-4x viikossa, ja siinä samalla voisin yrittää jotain siellä kuntosalilla. Minulla on vaan aina niin jotenkin vaikea olo siellä salilla, jotenkin vaan se ei tunnu "oikealta" paikalta mulle :D Tulipas sekavasti selitettyä..
        Pitäisi varmaan pyytää jotain laatimaan kunnolla minua varten tehty ohjelma jolla pääsisi alkuun.

        Voisi olla ihan hyväkin jos yhdistäisin esim. kuntonyrkkeilyn (tai jonkun lihaskunto-lajin), ja kävisin salilla alkuun vaikka kerran viikossa uintien ohella joku päivä..? Mitä mieltä ootte? :)


      • Total-lifter
        hermotar kirjoitti:

        Voisin kokeillakin jotain kuntonyrkkeilyn tyylistä lajia. Tykkään olla mukana ohjatuilla tunneilla.. Ja lajissa saisi olla haastettakin, ja olisi kiva kehittyä jossain :)

        Minulla on kausikortti uimahalliin ja siihen samaan hintaan kuuluu kuntosalin vapaa käyttömahdollisuus, joten heti elokuussa kun halli taas aukeaa menen uimaan 2-4x viikossa, ja siinä samalla voisin yrittää jotain siellä kuntosalilla. Minulla on vaan aina niin jotenkin vaikea olo siellä salilla, jotenkin vaan se ei tunnu "oikealta" paikalta mulle :D Tulipas sekavasti selitettyä..
        Pitäisi varmaan pyytää jotain laatimaan kunnolla minua varten tehty ohjelma jolla pääsisi alkuun.

        Voisi olla ihan hyväkin jos yhdistäisin esim. kuntonyrkkeilyn (tai jonkun lihaskunto-lajin), ja kävisin salilla alkuun vaikka kerran viikossa uintien ohella joku päivä..? Mitä mieltä ootte? :)

        Kyllä noin aloittelijana lähtisin 3 kertaa viikkoon käymään salilla. Kerran minkäänlaista pohjakuntoa voimaharjoitteluun ei ole, niin tuo olis minimimäärä.

        Eli 3krt viikossa salille, ja sen JÄLKEEN uimaan sillä reissulla kuntonyrkkeilyt päälle omina päivinään. Mikäli "haastetta" haet, niin kuntonyrkkeily on vähän sellanen, että MIKÄ se haaste oikeen siinä on, kun ei ole vastustajaa...


      • hermotar
        Total-lifter kirjoitti:

        Kyllä noin aloittelijana lähtisin 3 kertaa viikkoon käymään salilla. Kerran minkäänlaista pohjakuntoa voimaharjoitteluun ei ole, niin tuo olis minimimäärä.

        Eli 3krt viikossa salille, ja sen JÄLKEEN uimaan sillä reissulla kuntonyrkkeilyt päälle omina päivinään. Mikäli "haastetta" haet, niin kuntonyrkkeily on vähän sellanen, että MIKÄ se haaste oikeen siinä on, kun ei ole vastustajaa...

        3 kertaa viikossa kuulostaa paljolta kun ei aikasemmin ole oikeen kuntosaliin tutustunut :) Mutta aina voin yrittää, tarvitsisin vaan jonkun kannustajan sinne! Millainen olisi hyvä treeniohjelma syksyä varten sitten kun rupean siellä salilla käymään?

        Olisiko sopiva määrä minulle 3x10 sarjoja melko raskailla painoilla hyvä aluksi? Entäpä onko hyvä jos teen joka päivä vatsaa ja selkää ja käsiä ja jalkoja, vaiko vaan jotakin näistä aina yhtenä päivänä? En ole ikinä keksinyt itselleni sellaista ohjelmaa jota jaksaisin noudattaa kovin pitkään :/ Joten neuvoja tarvitsen tässäkin asiassa... Kiitos! :)


      • Total-lifter
        hermotar kirjoitti:

        3 kertaa viikossa kuulostaa paljolta kun ei aikasemmin ole oikeen kuntosaliin tutustunut :) Mutta aina voin yrittää, tarvitsisin vaan jonkun kannustajan sinne! Millainen olisi hyvä treeniohjelma syksyä varten sitten kun rupean siellä salilla käymään?

        Olisiko sopiva määrä minulle 3x10 sarjoja melko raskailla painoilla hyvä aluksi? Entäpä onko hyvä jos teen joka päivä vatsaa ja selkää ja käsiä ja jalkoja, vaiko vaan jotakin näistä aina yhtenä päivänä? En ole ikinä keksinyt itselleni sellaista ohjelmaa jota jaksaisin noudattaa kovin pitkään :/ Joten neuvoja tarvitsen tässäkin asiassa... Kiitos! :)

        Jaa-ah...tuo onkin hyvä kysymys, mikä on "sopiva määrä"...ensinnäkin tärkeintä olis päästä sellaiseen säännölliseen treenaukseen, eli käyt sen 3 krt viikossa, sato, tai paisto, joten ehdottaisin ikivanhaa jakoa kolmeen, ja vaikkapa alkuun näin...painot sen mukaan, miten luulet jaksavasi...:

        1.Päivä:
        -jalkakyykky 3*10-12
        -jalkaprässi 3*10-12
        -reisiojennus 3*10-12
        -reisilähentäjät/loitontajat 3*10-12
        vatsalihaksia lopuksi

        2.Päivä :
        -penkkipunnerrus/vinopenkki 3*10-12
        -pystypunnerrus Smithissä/pullover 3*10-12
        -ranskalainen taljassa 3*10-12
        -vipunostot 3*max.toistot
        -hammer-kääntö/hauiskääntö 3*max.toistot

        3.Päivä :
        -ylätalja 3*10-12
        -alatalja 3*10-12
        -good morning 3*10-12
        -olankohautus 3*max.toistot
        -kyljet laitteessa 3*max.toistot
        vatsalihaksia lopuksi

        Saa olla eri mieltä....


      • hermotar
        Total-lifter kirjoitti:

        Jaa-ah...tuo onkin hyvä kysymys, mikä on "sopiva määrä"...ensinnäkin tärkeintä olis päästä sellaiseen säännölliseen treenaukseen, eli käyt sen 3 krt viikossa, sato, tai paisto, joten ehdottaisin ikivanhaa jakoa kolmeen, ja vaikkapa alkuun näin...painot sen mukaan, miten luulet jaksavasi...:

        1.Päivä:
        -jalkakyykky 3*10-12
        -jalkaprässi 3*10-12
        -reisiojennus 3*10-12
        -reisilähentäjät/loitontajat 3*10-12
        vatsalihaksia lopuksi

        2.Päivä :
        -penkkipunnerrus/vinopenkki 3*10-12
        -pystypunnerrus Smithissä/pullover 3*10-12
        -ranskalainen taljassa 3*10-12
        -vipunostot 3*max.toistot
        -hammer-kääntö/hauiskääntö 3*max.toistot

        3.Päivä :
        -ylätalja 3*10-12
        -alatalja 3*10-12
        -good morning 3*10-12
        -olankohautus 3*max.toistot
        -kyljet laitteessa 3*max.toistot
        vatsalihaksia lopuksi

        Saa olla eri mieltä....

        Kuulostaa ihan kohtuulliselta toi ohjelma, täytyypä syksymmällä sitten kokeilla jotain tämän tyylistä!
        Saa laittaa lisää ehdotuksia! :)


    • aputyyppi

      suosittelen joka toinen päivä 7 km lenkki tai itellä joka päivä tekee mukavaa

    • 36t2gsw

      Kyllä 10 vuotta vanhaan ketjuun on hyvä vastailla.
      tuskin aloittaja enää seurannut 9 vuoteen 10 kuukauteen tätä.

    • all_u_need

      kickback
      jalkojen loitonnus
      ab-doer
      hyppynaru
      päkiänousut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe