Kimppakyyti jatkaa toimintaansa

Lehdestä luettu

Kimppakyyti-liikenteet eivät lopu Lieksasta Joensuuhun. Hyvä asia. Kiitoksia Lieksan kaupunki!!!

52

1203

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja hyvä

On hyvä että kimppakyyti jatkuu toistaiseksi vuoden loppuun, vaan sosiaalitoimessa kyllä olisi säästämisen varaa eli pitkäaikaistyöttömistä, menot näyttävät kasvavan jos tv-maksu eli (mediamaksu 175 euroa) toteutuu taitaa tulla kuntien maksettavaksi vaikka ei ole työttömällä millä telkkaria ostaa eikä omistaa millä nämä asiat hoidetaan? pitkäaikaistyöttömien säästöt pitää ottaa asuinirtaimistosta, kulkuvälineistä joita ei työttömät tarvitse, vuokra-asunnot yksinäiselle työttömille halpaa yksiöön, nyt maksetaan yksinäisen elätys vuokra kaksiosta jossa työtön vaan makailee. liikuntakyvyttömille ja huonokuntoisille on tärkeä kimppakyyti keskussairaalassa käyntiin.

• sissi suomalainen

Jos meillä on varaa ruokkia , vaatettaa , majoittaa ja rahallisesti kustantaa vierasmaalaisten suomessa asuminen . MIKSI siis SUOMALAISEN täytyis olla huonommassa asemassa etuisuuksiin nähden???? Älkää syyllistäkö työttömiä enempää. He ovat ihmisiä joilla on lailla säädeltyjä oikeuksia.

• säästöjä tulee
        sissi suomalainen kirjoitti:

Jos meillä on varaa ruokkia , vaatettaa , majoittaa ja rahallisesti kustantaa vierasmaalaisten suomessa asuminen . MIKSI siis SUOMALAISEN täytyis olla huonommassa asemassa etuisuuksiin nähden???? Älkää syyllistäkö työttömiä enempää. He ovat ihmisiä joilla on lailla säädeltyjä oikeuksia.

Pitkäaikaistyöttömät eivät ole tärkeitä pahassa työttömyysalueella Lieksassa. Työttömissä on paljon juoppoja mielipuolia joita ei työnantaja ota avoimille työmarkkinoille on rikostausta. työttömässä on itsessään syy sosiaalitoimi joka tapauksessa joutuu ottamaan säästöjä ja ne tulee ottaa toimeentulo ja pitkäaikaistyöttömistä.Kimppakyyti on tärkeä Lieksan kaupunki teki oikean päätöksen

• kyytiä tarviseva

Kerrankin päättäjien leikkasi. Kiitos kuuluu niille jotka eivät alentuneet vaan toimivat aktiivisesti tämän asian puolesta ja iso kiitos Soile Syrjäläiselle!

• kyytiä tarvitseva täti

Olen samaa mieltä, että kerrankin osui päätös nappiin. Olikohan yksimielinen päätös vai menikö oikein äänestykseen? Meitä on monia kovasti kiitollisia ja terveisiä Tossavaisen Sepolle, joka aina valmiina palvelee asiakasta.

• kuapeli
        kyytiä tarvitseva täti kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että kerrankin osui päätös nappiin. Olikohan yksimielinen päätös vai menikö oikein äänestykseen? Meitä on monia kovasti kiitollisia ja terveisiä Tossavaisen Sepolle, joka aina valmiina palvelee asiakasta.

idiootimaista lieksa patriotismia!!! no vielä se terveiden puoli-iilmainen kuskaus loppuu ja tossavainenkin joutuu syrjäläisen kanssa OIKEISIIN TÖIHIN!

• kyselijä?
        kuapeli kirjoitti:

idiootimaista lieksa patriotismia!!! no vielä se terveiden puoli-iilmainen kuskaus loppuu ja tossavainenkin joutuu syrjäläisen kanssa OIKEISIIN TÖIHIN!

Kun noin ketuttaa, että joku asia sai edes kerrankin oikean päätöksen. Ei siinä mitään patriotismia ole vaan puhtaan järjen käyttöä!

Otahan hyvä ihminen se aspiriini vai mikä se nyt tällä kertaa sattuu olemaan niin ei enää p.a.s.k.o.t.u.t.a eikä kateusmato kaiverra sisuksissasi!

• järkipäätöksestä
        kyselijä? kirjoitti:

Kun noin ketuttaa, että joku asia sai edes kerrankin oikean päätöksen. Ei siinä mitään patriotismia ole vaan puhtaan järjen käyttöä!

Otahan hyvä ihminen se aspiriini vai mikä se nyt tällä kertaa sattuu olemaan niin ei enää p.a.s.k.o.t.u.t.a eikä kateusmato kaiverra sisuksissasi!

Meiltä kaikilta mummoilta sylillinen ruusuja. Tossavaiselle ja muille terveisiä, varsinkin niille jotka jaksoivat marssillekin asian puolesta lähteä. Lieksassa tehdään viisaita päätöksiä. Kiitos

• jostakin
        kuapeli kirjoitti:

Hakeudu hoitoon. Ei taida kaikki oikein pelittää. Työnnä vaikka sormes persukseesi. ei tiedä vaikka auttas

• kuntalaiset

--------------------------------------------------------------------------------
      Kaupunginhallitus § 293 22.06.2009
      Kaupunginhallitus § 302 29.06.2009

KIMPPAKYYTILIIKENTEIDEN TURVAAMINEN AJALLE 1.8. - 31.12.2009 VÄLILLÄ

LIEKSA - JOENSUU

2/09/094/2009

KH § 293

Anja Sarasoja: Itä-Suomen lääninhallituksen mahdollisuudet järjestää Kimppakyytiliikennettä 1.8. – 31.12.2009 välisellä ajalla välillä Lieksa – Joensuu ei ole varmistunut, koska Liikenneministeriö ei ole myöntänyt tarvittavaa määrärahaa liikenteen hankkimiseksi.

Pyydän kaupunginhallitukselta lupaa ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin liikenteen järjestämiseksi ko. ajalle, mikäli Itä-Suomen lääninhallitus ei saa määrärahoja 30.6.2009 mennessä.

Kaupunginjohtaja Esko Lehto oikeutettaisiin tekemään tarvittavan liikenteen hankkimiseksi suorahankinta sellaiselta yrittäjältä, joka täyttää seuraavat vaatimukset:

-
      yrittäjällä on voimassa oleva joukkoliikennelupa

-
      yrittäjällä on tarvittava osaaminen ko. liikenteen järjestämisestä

-
      yrittäjällä on tarvittava esteetön kalusto tarjottavana (pienoislinja-auto 13-16 paik.)

-
      vammaispalvelukuljetuksiin koulutettu kuljettaja

-
      tarvittava osaaminen toimia Lieksan kaupungin käytössä olevassa välitysjärjestelmässä

Liikenne joudutaan hankkimaan suorahankintana, koska aikataulu on erittäin kiireellinen.

Liikenteen kustannukset ko. ajalta ovat n. 50 000 euroa, sisältäen tarvittavat kuljetukset ja välitysjärjestelmän. Kustannuksissa on huomioitu, että asiakkaiden maksamat lipputulot vähentävät kaupungin maksuosuutta.

Mikäli kuntarajat ylittävä liikenne loppuu, Lieksan kaupungin kustannukset tulevat olemaan moninkertaiset. Kustannukset kasvaisivat voimakkaasti vammaispalvelulain mukaisissa yksittäistaksikuljetuksissa ja laitossiirroissa. “

Kokouksessa kuullaan osastopäällikkö Syrjäläistä.

Kj. Esko Lehto:
      Kaupunginhallitus

Jättää tämän asian pöydälle.

Päätös:
      Hyväksyttiin.

Lisätietoja:
      Kaupunginsihteeri Matti Taponen, puh. 013-689 4004 tai 0400-577 879, sähköposti [email protected]

Toimistonhoitaja Mirja Turunen, puh. 013-689 4005, sähköposti

KH § 302
      Kj.Esko Lehto:
      Kaupunginhallitus

päättää hankkia suorahankintana edellä tarkoitetun kimppakyytilii

kenteen 1.8.-31.12.2009 välillä Lieksa – Joensuu. Kaupunginhallitus toteaa olevansa pakkotilanteessa ja kansalaisten edun turvaamiseksi on toimittava tilapäisjärjestelyin. Samalla kaupunginhallitus korostaa, että liikenneministeriön ja valtion sekä Kelan tulisi vastata ko. kyydeistä. Kaupunginjohtaja ja kaupunginkamreeri oikeutetaan laatimaan ja allekirjoittamaan sopimus. Asia saatetaan valtuuston tietoon.

Päätös:
      Hyväksyttiin

Merkittiin että osastopäällikkö Soile Syrjäläinen oli kuultavana tämän asian kohdalla klo 9.00 - 9.25

Eli kaup.hallitus on yksimielisesti asian hyväksynyt.
      Kiitos Soile Syrjäläiselle ja Anja Sarasojalle tarmokkaasta työstä!

• ketkä päätti

296 KOKOUKSEN LAILLISUUS JA PÄÄTÖSVALTAISUUS
        297 PÖYTÄKIRJANTARKASTAJAT
        298 LAUTAKUNTIEN PÖYTÄKIRJAT
        299 VARAUTUMISEN PEREHDYTTÄMISTILAISUUS KUNNAN LUOTTAMUSHENKILÖILLE JA VIRANHALTIJOILLE
        300 KUNTAMARKKINAT 2009
        301 KAUPUNGINHALLITUKSELLE TIEDOKSI
        302 KIMPPAKYYTILIIKENTEIDEN TURVAAMINEN AJALLE 1.8. - 31.12.2009 VÄLILLÄ LIEKSA - JOENSUU

Osallistuja Tehtävä

Eskelinen Sulo pj.
        Turunen Pertti I vpj.
        Kiiskinen Arja II vpj.
        Kiiskinen Seppo jäsen
        Orava Raimo jäsen
        Riikonen Maija jäsen
        Kähkönen Lauri kv:n pj.
        Oravalahti-Pehkonen Lea kv:n I vpj.
        Saastamoinen Esko kv:n II vpj.
        Lehto Esko kaupunginjohtaja
        Damsten Ritva varajäsen
        Saarelainen Seija varajäsen
        Törnqvist Solja varajäsen
        Tähkiö Johanna pöytäkirjanpitäjä
        Syrjäläinen Soile osastopäällikkö

• kiittelijä

siitä että olitte aktiivisia ja peräänantamattomia tässä asiassa! On kiva mennä taas seuraavan kerran keskussairaalaan Tossavaisen kyydillä. Eipä marssittukaan turhaan!

• kiittelijä kirjoitti:

siitä että olitte aktiivisia ja peräänantamattomia tässä asiassa! On kiva mennä taas seuraavan kerran keskussairaalaan Tossavaisen kyydillä. Eipä marssittukaan turhaan!

Kimppakyyti on hyvä asia mutta toteaisin kuiten kokemukseni asiasta.

Sain kutsun aikanaan leikkaukseen ja siinä todettiin että tarvitsen saattajan.
        Varasin paikkaa viikoa ennen kimppakyytistä niin minulle silloin sanottiin sieltä että vasta päivää ennen varaus.Tein päivää ennen varauksen niin kuljettaja sanoi sinulla pitää olla terveyskeskuksesta lupa.Menin terveyskeskukseen niin siellä luukulla todettiin sinun pitää mennä Kelalle menin kelalle niin sieltä sanottiin sinun pitää lupa hakea terveyskeskuksesta sanoin,että olen siellä jo käynyt.
        Mulla alko keittää ja pipoa kiristää, joten hain luvan muualta helpommalla.
        Sitten alko soittorumpa ja kirjeenvaihto lääniin ja kelalle.
        Vitustuskäyrä lienee ollut sitten korkealla leikkauksessa ,koska sydän pysähty pari kertaa ja leikkaus keskeyty. ja jouduin olemaan erikoistutkimuksessa sitten kolme päivää syynä oli allerginen reaktio puudutusaineelle ja asia ei hoitaantunut mielestäni hoitotakuun aikana.Yli vuosi meni lähetteestä

Siksi kysynkin onko kimppakyyti edelleen noin takkkuisten takana ja pääseekö siihen itsemaksavana kyytiin jos tilaa on ja asiaa keskussairaalaan.
        Vieläkö sitten näin pompotetaan sairaita onko järjestelmä korjattu.
        Terveisin Markku Korpinen Lieksa

• kuapeli
        markkukorpinen kirjoitti:

Varasin paikkaa viikoa ennen kimppakyytistä niin minulle silloin sanottiin sieltä että vasta päivää ennen varaus.Tein päivää ennen varauksen niin kuljettaja sanoi sinulla pitää olla terveyskeskuksesta lupa.Menin terveyskeskukseen niin siellä luukulla todettiin sinun pitää mennä Kelalle menin kelalle niin sieltä sanottiin sinun pitää lupa hakea terveyskeskuksesta sanoin,että olen siellä jo käynyt.
        Vitustuskäyrä lienee ollut sitten korkealla leikkauksessa ,koska sydän pysähty pari kertaa ja leikkaus keskeyty. ja jouduin olemaan erikoistutkimuksessa sitten kolme päivää syynä oli allerginen reaktio puudutusaineelle ja asia ei hoitaantunut mielestäni hoitotakuun aikana.Yli vuosi meni lähetteestä

Siksi kysynkin onko kimppakyyti edelleen noin takkkuisten takana ja pääseekö siihen itsemaksavana kyytiin jos tilaa on ja asiaa keskussairaalaan.

ymmärrän täysin sairaiden kuskauksen kimppakyydilla,mutta suurin osa ko. kyytiläisista voisi käyttää jo olemassa olevia bussivuoroja!!tekemällää tehty järjetelmä on saatu näyttämään hyvälta ,koska karsintaa ei sairauden laadun ja kyytitarpeen mukaan ei ole!lisäksi tossavainen on jäävi kuvion päätöksissä ,koska hän syö sitä leipää joka kyydit hoitaa eli POIS KO.KUVIOSTA!muutenkin nämä "lehmänkaupat" pitäisi kitkeä kokonaan pois valtuusto yms.duunista!!!!

• hyvä juttu

tämä oli asiallinen viesti ja kertoi mitä maksaa ja kuka.

• kyytiä tarvinnut

Saatuani ajan keskussairaalaan - tilasin kyydin. Silloin vielä taksi vei pihamaalta kimppa-autoon ja eikun keskussairaalaan ja ihan ajallaan. Päiväkirralta tultiin hakemaan ja kuski huolehti jopa siitä että kuinka kestän tulomatkan - hyvin kestin. Sitten vielä lopuksi taksiin - jonka pyysin pyöräyttämään apteekin kautta -saadakseni tarvittavat lääkkeet ja eikun kotiin toipumaan. Homma toimi.

Homma toimii ihan hyvin silloin kun kuskit itse ovat selvittelemässä kyytejään - siihen ei mitään ihmeellistä ja epävarmaa kyytikeskusta tarvita. Aina olen saanut kyydin silloin kun olen sitä tarvinnut - oli systeemi sitten millainen tahansa. Pääasia on että homma toimii ja muuten niitä hoitopaikkoja on sitten Joensuussa muuallakin kuin keskussairaalassa.

Samoin olen omassa työssäni joutunut usein tilaamaan kyydin joko avustajalla tai ilman ja aina on homma toiminut. Mutta olen myös sitä mieltä, että valittamalla ei saada aikaiseksi mitään - samoin se on näissä tilausasioissakin jos on asenne vamma jo valmiina vinossa! Kimppakyyti on erittäin hyvä juttu!

• on tuo sinun
        kuapeli kirjoitti:

ymmärrän täysin sairaiden kuskauksen kimppakyydilla,mutta suurin osa ko. kyytiläisista voisi käyttää jo olemassa olevia bussivuoroja!!tekemällää tehty järjetelmä on saatu näyttämään hyvälta ,koska karsintaa ei sairauden laadun ja kyytitarpeen mukaan ei ole!lisäksi tossavainen on jäävi kuvion päätöksissä ,koska hän syö sitä leipää joka kyydit hoitaa eli POIS KO.KUVIOSTA!muutenkin nämä "lehmänkaupat" pitäisi kitkeä kokonaan pois valtuusto yms.duunista!!!!

sairaalloinen kaunasi Tossavaista kohtaan. Hae hyvä ihminen apua itsellesi - ennenkuin tukehdut tuohon kiukkuusi!

• kyytiä tarvinnut kirjoitti:

Saatuani ajan keskussairaalaan - tilasin kyydin. Silloin vielä taksi vei pihamaalta kimppa-autoon ja eikun keskussairaalaan ja ihan ajallaan. Päiväkirralta tultiin hakemaan ja kuski huolehti jopa siitä että kuinka kestän tulomatkan - hyvin kestin. Sitten vielä lopuksi taksiin - jonka pyysin pyöräyttämään apteekin kautta -saadakseni tarvittavat lääkkeet ja eikun kotiin toipumaan. Homma toimi.

Homma toimii ihan hyvin silloin kun kuskit itse ovat selvittelemässä kyytejään - siihen ei mitään ihmeellistä ja epävarmaa kyytikeskusta tarvita. Aina olen saanut kyydin silloin kun olen sitä tarvinnut - oli systeemi sitten millainen tahansa. Pääasia on että homma toimii ja muuten niitä hoitopaikkoja on sitten Joensuussa muuallakin kuin keskussairaalassa.

Samoin olen omassa työssäni joutunut usein tilaamaan kyydin joko avustajalla tai ilman ja aina on homma toiminut. Mutta olen myös sitä mieltä, että valittamalla ei saada aikaiseksi mitään - samoin se on näissä tilausasioissakin jos on asenne vamma jo valmiina vinossa! Kimppakyyti on erittäin hyvä juttu!

Minä en ole syntynyt kultalusikka suussa vaan mielestäni jossakin on mättänyt niinkuin olen kertonut.
        Olin nimenomaan menossa aamulla leikkaukseen ja tarvitsin kyydin niinkuin olen todennut päiväkirurgiaan mutta toisin kävi.
        Hankaluuksia tuli ja viimetipassa minua hyppyytettiin ja piruutettiin näiden viranomaisten taholta,tämä rasismi on joka solukossa täällä toimijoissa ,jotka ovat saaneet työtä kotipitäjästään ja sen olen kokenut kuin mustalaiset ja näitä viestejä selän takaa huidotaan myöskin täällä netissä.
        Olen saanut kyllä kyydin mutta silloin ei ole asialla ollut kuljettajana eikä tilauksen vastaanottajana seppo joten häntä en syytä. vaan järjestelmää
        Markku Korpinen

• Voisitko
        kuapeli kirjoitti:

Voisitko ystävällisesti lukea ketjua ylempää kaupunginhallituksen pöytäkirjasta.
        Kuten huomaat, Tossavainen ei kuulu kaup.hallitukseen eikä näin ollen ole ollut asiaa päättämässä. Asia ei tule valtuustoon! Lehmänkauppoja ei tietääkseni ole tehty.

Toivon, että hieman perehtyisit asioihin etkä hauku väärää puuta. Muutenkin asenteesi on omalaatuinen.
        Kimppakyyti Lksa-Jns on kalliimpi kuin tavan linja-autolla, koska se on taksinomainen kyyti.
        Kimppakyytiin pääsevät muutkin kuin lääkäri-, tai sairaalareissulla olevat, silloin he maksavat itse ilman Kelan tukea matkansa, eli 25e/suunta.
        Jos saat lääkärin tod., että et voi käyttää julkista liikennettä, maksat vain omavastuuosuuden, eli 9,25e/suunta.
        Siis karsinttaa ei ole! Mutta maksat siitä myös enemmän..
        Kimppakyyti ei siis ole vain vammaisille tai sairaille tarkoitettu, eikä vain P-KKS:ssä käyntiä varten. Joensuussa on paljon yksityislääkäreitä ym, joissa lieksalaiset käyvät.

Unohda jo tuo kateellinen ajattelutapasi, ota kimppakyyti ja mene tuulettamaan päätäsi vaikka Martta-kahvioon Joensuuhun

• tarkoitettiin

Minä en ole syntynyt kultalusikka suussa vaan mielestäni jossakin on mättänyt niinkuin olen kertonut.
        Olin nimenomaan menossa aamulla leikkaukseen ja tarvitsin kyydin niinkuin olen todennut päiväkirurgiaan mutta toisin kävi.
        Hankaluuksia tuli ja viimetipassa minua hyppyytettiin ja piruutettiin näiden viranomaisten taholta,tämä rasismi on joka solukossa täällä toimijoissa ,jotka ovat saaneet työtä kotipitäjästään ja sen olen kokenut kuin mustalaiset ja näitä viestejä selän takaa huidotaan myöskin täällä netissä.
        Olen saanut kyllä kyydin mutta silloin ei ole asialla ollut kuljettajana eikä tilauksen vastaanottajana seppo joten häntä en syytä. vaan järjestelmää
        Markku Korpinen

ilmeisesti nimimerkki "kuapelia" - joka ei ilmeisesti halua osaa viitsi lukea vaan haukkuu väärää puuta

• KUAPELI
        hyvä juttu kirjoitti:

tämä oli asiallinen viesti ja kertoi mitä maksaa ja kuka.

onneksi valitukset ko.kimppakyydistä ovat jo valmistumassa!loppuu se kouhkaaminen sarasojalla yms asian osaisilla!laki ja järjestys se on LIEKSALAISILLAKIN vaikka muuta luulevat!

• näitä
        KUAPELI kirjoitti:

onneksi valitukset ko.kimppakyydistä ovat jo valmistumassa!loppuu se kouhkaaminen sarasojalla yms asian osaisilla!laki ja järjestys se on LIEKSALAISILLAKIN vaikka muuta luulevat!

valituksia tehtaillaan? Pieni on koppi ja pieni tuntuu olevan pää niin eihän sitä paljon käteen jää!

• ilmeisesti
        KUAPELI kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla ei ole mitään muuta tekemistä, kuin olla aina ja joka paikassa ja joka ketjussa keljuilmassa.
        Kyllä olet järkyttävän omanapainen, uskomatonta.
        Haukut ja solvaat toisia ihan rajattomasti.
        Seuraavan vastaavanlaisen viestisi ilmoitan asiattomaksi.

• kuapeli
        ilmeisesti kirjoitti:

Ilmeisesti sinulla ei ole mitään muuta tekemistä, kuin olla aina ja joka paikassa ja joka ketjussa keljuilmassa.
        Kyllä olet järkyttävän omanapainen, uskomatonta.
        Haukut ja solvaat toisia ihan rajattomasti.
        Seuraavan vastaavanlaisen viestisi ilmoitan asiattomaksi.

köyhän lieksan pienet ottaa tulta helposti..haahahahahh....nää palstathan on tarkoitettu kommentoitavaksi..halooo..saa kait sitä olla muutakin mieltä kuin nää jonossa kuin pässiä vietävät!!ja henkilöt joita olen kommentoinut ovat MINUN mielipiteitä! ai nii ja taksit tuskin joutaa niitä asioita miettimään..ainakin meillä niil o riitävästi hommia ilman näit joutavia kimppoja...näin meillä etelässä ainakin:)

• Etelän hedelmä?
        kuapeli kirjoitti:

köyhän lieksan pienet ottaa tulta helposti..haahahahahh....nää palstathan on tarkoitettu kommentoitavaksi..halooo..saa kait sitä olla muutakin mieltä kuin nää jonossa kuin pässiä vietävät!!ja henkilöt joita olen kommentoinut ovat MINUN mielipiteitä! ai nii ja taksit tuskin joutaa niitä asioita miettimään..ainakin meillä niil o riitävästi hommia ilman näit joutavia kimppoja...näin meillä etelässä ainakin:)

Haloo vaan itsellesi! Kun oot niin "eteläistä" niin pysyisitkin siellä! Jos sinun työmoraalisi on samantasoista kuin mielipiteesi - niin olematonta ja niin tyhmää- että minä en pitäisi tuommoista miepideaddiktia tuntiakaan duunissa en edes paskanluonnissa!

• sijoituslaitoksesta
        kuapeli kirjoitti:

olet kadonnut. Elät ihan utopioissa ja luulen, että ihan normaalissa elämässäkin kerjäät vain hankaluuksia itsellesi - eli katso itseäsi peiliin - se on semmoinen joka kiiltää ja siitä näkee oman kuvansa - jos et tiedä!

• töttöröööööö
        sijoituslaitoksesta kirjoitti:

olet kadonnut. Elät ihan utopioissa ja luulen, että ihan normaalissa elämässäkin kerjäät vain hankaluuksia itsellesi - eli katso itseäsi peiliin - se on semmoinen joka kiiltää ja siitä näkee oman kuvansa - jos et tiedä!

Kuvittelee etelästä olevansa, mutta on vain hyvin elämäänsä kyllästynyt taksisuhari Lieksasta. Tästä nähdään mitä tosiaankin pieni taksikoppihoito saa aikaan. Kateus ja kauna Seppo Tossavaista kohtaan johtuu myös tästä syystä. Lisäksi ei halua Kimppakyydin toimivan, kun se vie häneltä asiakkaita eli rahaa. Muutenkin kirjoitustyyli täsmää. Heheheheheheh.

• kun kyyti kulkee
        töttöröööööö kirjoitti:

Kuvittelee etelästä olevansa, mutta on vain hyvin elämäänsä kyllästynyt taksisuhari Lieksasta. Tästä nähdään mitä tosiaankin pieni taksikoppihoito saa aikaan. Kateus ja kauna Seppo Tossavaista kohtaan johtuu myös tästä syystä. Lisäksi ei halua Kimppakyydin toimivan, kun se vie häneltä asiakkaita eli rahaa. Muutenkin kirjoitustyyli täsmää. Heheheheheheh.

Ja tossavainen ajaa kymmenenkin iloista asiakasta kyydissä kohti Joensuuta. Sehän tietää 1500 euron menetystä takseilta. Voi raukkoja. Kyllä teille Kuopion keikkoja riittää. Lopettakaa mollaus

• kun kyyti kulkee kirjoitti:

Ja tossavainen ajaa kymmenenkin iloista asiakasta kyydissä kohti Joensuuta. Sehän tietää 1500 euron menetystä takseilta. Voi raukkoja. Kyllä teille Kuopion keikkoja riittää. Lopettakaa mollaus

Nythän on ollut niin,ettäjopa kolme taksia on peräkkäin ajanut kuopioon viemään päivittäin Lieksalaisia syöpähoitoon ainakin silloin kun puolisoni siellä kävi.
        Nyt on tainnut jo valmistua Joensuuhun moinen hoito ainakin olisi inhimillisesti potilasta ajatellen vähän lähenpänä koska hoito sinänsä ottaa voimille saati sitten pitkä matka päivittäin.
        Sinänsä nuo kyytit on yhteispeliä ja tokko tässä on ketään syyttelimistä kuin muutamaa henkilöä jotka eivät asiaa ymmärrä.
        Muuten milloin tuo erilaiset taksat tuli mukaan kun minä en mitenkään meinannut päästä kyytiin kun olin leikkaukseen menossa josta kerroin.
        Kelan johtaja oli kyllä minua laittamassa linja-autoon ja loppumtka taksilla eli joensuulaisia ruokkimassa siitähä nostin äläkän.Moinen vastaus kesti asiasta minulle kuukausia, joten ei hyvää sanottavaa kelasta.Markku Korpinen

• kun kyyti kulkee kirjoitti:

Nythän on ollut niin,ettäjopa kolme taksia on peräkkäin ajanut kuopioon viemään päivittäin Lieksalaisia syöpähoitoon ainakin silloin kun puolisoni siellä kävi.
        Nyt on tainnut jo valmistua Joensuuhun moinen hoito ainakin olisi inhimillisesti potilasta ajatellen vähän lähenpänä koska hoito sinänsä ottaa voimille saati sitten pitkä matka päivittäin.
        Sinänsä nuo kyytit on yhteispeliä ja tokko tässä on ketään syyttelimistä kuin muutamaa henkilöä jotka eivät asiaa ymmärrä.
        Muuten milloin tuo erilaiset taksat tuli mukaan kun minä en mitenkään meinannut päästä kyytiin kun olin leikkaukseen menossa josta kerroin.
        Kelan johtaja oli kyllä minua laittamassa linja-autoon ja loppumtka taksilla eli joensuulaisia ruokkimassa siitähä nostin äläkän.Moinen vastaus kesti asiasta minulle kuukausia, joten ei hyvää sanottavaa kelasta.Markku Korpinen

• kuapeli

kun muutin tänne etelän lämpöön jo 80 luvun lopussa tilanne lieksassa oli yhtä huolestuttava kuin ilmeisesti nykyään..yrityselämä täysin nolla kiitos kaupungin yrittäjävastaisuuden..piiri pieni siellä vieläkin toimii näköjää..tossavainen ajoi lautaa,syrjäläinen oli koulutyttö uudessa "työpaikassa"ja,lehto..hmmmm..parempi kuin ei edes muista...eipä ole kuulema kuviot paljon muuttuneet..seurasin silloin liike-elämää ja seuraan edelleekin pyörien päältä joten tiedän mistä puhun! nämä stupidot jotka ottavat pienistäkin herneen nenäänsä ovat juuri niitä "kylänpellejä" jotka v.t.u.ttivat jo silloin..täysin turhaa porukkaa!!! hankkikaa elämä!!ei vaan taida onnistua siellä jossa maailman menoa seurataan vain lieksan lehdestä...HEI MAAILMA MUUTTUU JA LIEKSA TOIVOTTAVASTI MYÖS! nämä pikkukimppakyytisotkut loppuvat aikanaan kun KELA JA LÄÄNINHALLITUS JYRÄÄVÄT! hyvä niin koska suomessa lait ovat tarkoitettu noudatettavaksi myös LIEKSASSA!liikenneministerikin onneksi älysi jo ilman tätä nöyryttävää adressin luvutusta..hhaaaaahhhhahhaha..naurua on varmasti riittänyt "kabineteissa"....ja viimeiseksi ihmettelen tätä outoa taksivastaisuutta lieksassa...liekö se sama kateus kuin silloin ennen....ei tartte vastata kun tiedänkin sen jo...MENKÄÄPÄ IHMISET OIKEISIIN TÖIHIN JA HANKKIKAA ELÄMÄ! R.I.P LIEKSAN PIKKUSIELUT!LOPPU JA PISTE! PS.kun väittelee tyhmien kanssa olen pitänyt huolen jotta he eivät tee samoin:):):):)

• kuapeli kirjoitti:

kun muutin tänne etelän lämpöön jo 80 luvun lopussa tilanne lieksassa oli yhtä huolestuttava kuin ilmeisesti nykyään..yrityselämä täysin nolla kiitos kaupungin yrittäjävastaisuuden..piiri pieni siellä vieläkin toimii näköjää..tossavainen ajoi lautaa,syrjäläinen oli koulutyttö uudessa "työpaikassa"ja,lehto..hmmmm..parempi kuin ei edes muista...eipä ole kuulema kuviot paljon muuttuneet..seurasin silloin liike-elämää ja seuraan edelleekin pyörien päältä joten tiedän mistä puhun! nämä stupidot jotka ottavat pienistäkin herneen nenäänsä ovat juuri niitä "kylänpellejä" jotka v.t.u.ttivat jo silloin..täysin turhaa porukkaa!!! hankkikaa elämä!!ei vaan taida onnistua siellä jossa maailman menoa seurataan vain lieksan lehdestä...HEI MAAILMA MUUTTUU JA LIEKSA TOIVOTTAVASTI MYÖS! nämä pikkukimppakyytisotkut loppuvat aikanaan kun KELA JA LÄÄNINHALLITUS JYRÄÄVÄT! hyvä niin koska suomessa lait ovat tarkoitettu noudatettavaksi myös LIEKSASSA!liikenneministerikin onneksi älysi jo ilman tätä nöyryttävää adressin luvutusta..hhaaaaahhhhahhaha..naurua on varmasti riittänyt "kabineteissa"....ja viimeiseksi ihmettelen tätä outoa taksivastaisuutta lieksassa...liekö se sama kateus kuin silloin ennen....ei tartte vastata kun tiedänkin sen jo...MENKÄÄPÄ IHMISET OIKEISIIN TÖIHIN JA HANKKIKAA ELÄMÄ! R.I.P LIEKSAN PIKKUSIELUT!LOPPU JA PISTE! PS.kun väittelee tyhmien kanssa olen pitänyt huolen jotta he eivät tee samoin:):):):)

Johan rupesit hyppimään sieltä" kabinetista " silimille kuin kirppu.
        Kuulehan jos todella olet tai olet kasvanut Lieksassa niin taidat olla vielä "nulikka"eli vaikka nyt koet saaneesi elämän ja koet eläväsi.
        Kunnioitan suuresti näitä ihmisiä jotka ovat raivanneet,puollustaneet maatamme ja maksaneet sotavelan,että meillä jälkipolvilla olisi hyvä nyt retostaa.
        Nämä ihmiset tarvitsevat tukeamme ja mahdollisuuden elää omassa rakkaassa kodissa,eikä elää missään pintaliidossa. Siksi Lieksan kaupunginhallitus tukee yksimielisesti tätä kimppakyytiä ja mielestäni tuo arvostelemani kimppakyyti on havaittu hyväksi noiden ihmisten kohdalla, jotka sitä enenmän tarvitsevat ja eivät osaa, eikä sormet taivu enää näille kirjaimille joilla asiansa ilmaisisivat, sen vuoksi meillä on nämä asiamiehet ja naiset valittu että ymmärtäisivät kuntalaisten tarpeet ne tarpeet ei niissä kabinetissä näy.
        Paljon on tapahtunut nyt ja kiikkiin jääneet nämä mellastajat ja ryskettä taitaa sillä saralla olla ja kesken näytöksen taitaa kulissit kaatua kun kansa alkaa yhdessä puhaltamaan.
        Joten on tässä hankittu tätä elämystä ja elämä puhallettu uudelleen käyntiin joten miten toivot elämasi rauhan sielullesi saavan ajjatteleppa ite.
        Joten sinulle armorikkaita vuosia toivoen Markku Korpinen

• jos älyät
        kuapeli kirjoitti:

Kovin huokuu viestistäsi ahdistus ja paha-olo sekä katkeruutesi elämää kohtaan. Et ole sinäkään pysynyt maailman menossa mukana - koska et osaa muuta kuin haukkua ja vääristellä asioita.

Jos sinulla riittäisi älykkyyttä jota niin mainostat edes kengännumerosi verran - niin osaisit arvostaa sitä, että näillä saloilla edes saadaan peruspalvelut jotenkin säilytettyä - mutta sitä on ilmeisesti turha toivoa.

R.I.P vaan itsellesi ja hanki elämä!

• hieno asia!!
        jos älyät kirjoitti:

Kovin huokuu viestistäsi ahdistus ja paha-olo sekä katkeruutesi elämää kohtaan. Et ole sinäkään pysynyt maailman menossa mukana - koska et osaa muuta kuin haukkua ja vääristellä asioita.

Jos sinulla riittäisi älykkyyttä jota niin mainostat edes kengännumerosi verran - niin osaisit arvostaa sitä, että näillä saloilla edes saadaan peruspalvelut jotenkin säilytettyä - mutta sitä on ilmeisesti turha toivoa.

R.I.P vaan itsellesi ja hanki elämä!

On erittäin hyvä, että Kimppakyyti jatkaa toimintaansa. Näin vähävaraisemmatkin vanhukset pääsevät liikkumaan, eikä tarvitse sosiaalitoimelta yksittäistaksimatkoja ruveta rukoilemaan. Kiitos kaikille toimijoille.

• jurnisko?

Korpisen houreita: [Sain kutsun aikanaan leikkaukseen ja siinä todettiin että tarvitsen saattajan.
        Varasin paikkaa viikoa ennen kimppakyytistä niin minulle silloin sanottiin sieltä että vasta päivää ennen varaus.Tein päivää ennen varauksen niin kuljettaja sanoi sinulla pitää olla terveyskeskuksesta lupa]

Kimppakyyteihin ei ne sadat lieksalaiset ole tarvinneet erillistä terveyskeskuksen lupaa jos on ollut leikkaukseen meno!

Leikkauksethan hoidetaan joensuussa tai kuopiossa ja niihin menoon kimppakyydillä ei tarvcita sen kummemmoin lieksan terveyskeskusta kun Kelaakaan sillä jos tarvis olisi niin pelkkä joensuusta/kuopiosta tullut leikkausaikalappunen riittää taksikuskille!

Jo taksia tilatessa yleensä kerrotaan mikä on matkan syy jolloin sen jälkeen ei erillisiä lupia tarvita yhtään mistään, riittää kun on tosite siitä että on leikkauksen menossa!

• ihmettilijä

On se kumma kun Lieksan kaupungilla riittää rahat ja into maksaa KELAN KYYTEJÄ. Nyt jää matkalta uimaharju eno potilaat kyydistä. Saatte nähdä miten tämä kyyti "toimii". Tuosta päätöstavasta, kiire ei ole lain mukainen syy hankkia ajoa suoraan, ilman tarjouskilpailua. Tästä tulee yksi varma valitus Kaupunkia kohtaan ja mahdollisesti sakkojakin?!?!? Tämän voi lukea helposti hankitalaista. Tossavainen itselleen vain päivähommia haalii jos kimppaa haluaa jatkaa, osaa sitä muutkin ajaa kuin hän?!?!?!?

Miksi se tämä kiire pakko ei ole muilla kaupungeilla?????? Eikö olekin erikoista?!?!?!?!?

Ja loppuuko tarve vuoden vaihteessa? Kaupungin rahat loppuvat varmuudella.

Kimppakyydissä kulkee todella paljon ihmisiä jotka voivat kulkea Bussilla ja omalla autolla.

• rahaa maksella

samaan aikaan siirtolapuutarhahankkeita, pappilanluhtaa, pielisentienremonttia. Tämä kaupungin tuki loppuvuodelle on pikaratkaisu - jolla saadaan kimppakyyti jatkumaan ja tuomaan niitä säästöjä kaupungille - samaan aikaan niitä säästöjä kuitenkin syövät nämä muut erikoishankkeet.

Lieksa on erinomaisesti oivaltanut hoitaa reittiliikienteen ja osaa nämä kimppakyytiasiat ilman kyytikeskusta. Miksi olet niin katelllinen / kaunainen tätä Tossavaista kohtaan - onhan siellä muitekin kuskeja jotka ajavat tätä kimppakyytireittiä? Ei hän mikään ihmesmies ole -antoi vain kasvonsa ja äänensä kimppakyytiasian puolesta.

Tarve kimppakyyteihin ei tule loppumaan väestln ikääntymisen ja raihnautumisen myötä - vaan päin vastoin. Ota hyvä ihminen peili käteesi ja katso missä se kateusmato oikein nakertaa.

• Hyvä tosavainen
        rahaa maksella kirjoitti:

samaan aikaan siirtolapuutarhahankkeita, pappilanluhtaa, pielisentienremonttia. Tämä kaupungin tuki loppuvuodelle on pikaratkaisu - jolla saadaan kimppakyyti jatkumaan ja tuomaan niitä säästöjä kaupungille - samaan aikaan niitä säästöjä kuitenkin syövät nämä muut erikoishankkeet.

Lieksa on erinomaisesti oivaltanut hoitaa reittiliikienteen ja osaa nämä kimppakyytiasiat ilman kyytikeskusta. Miksi olet niin katelllinen / kaunainen tätä Tossavaista kohtaan - onhan siellä muitekin kuskeja jotka ajavat tätä kimppakyytireittiä? Ei hän mikään ihmesmies ole -antoi vain kasvonsa ja äänensä kimppakyytiasian puolesta.

Tarve kimppakyyteihin ei tule loppumaan väestln ikääntymisen ja raihnautumisen myötä - vaan päin vastoin. Ota hyvä ihminen peili käteesi ja katso missä se kateusmato oikein nakertaa.

On hyvä, että kyyti jatkuu. Ei tarvitse yksittäisellä taksilla kuljeksia. Enolaiset ja Uimaharjulaiset kait pääsevät samalla kyitillä Joensuuhun ja takaisin. Kyytihän kulkee myös Kolilta Joensuuhun, joten kyllä koko kaupungin alueella on oltava samat oikeudet.

• Samat oikeuvet
        Hyvä tosavainen kirjoitti:

On hyvä, että kyyti jatkuu. Ei tarvitse yksittäisellä taksilla kuljeksia. Enolaiset ja Uimaharjulaiset kait pääsevät samalla kyitillä Joensuuhun ja takaisin. Kyytihän kulkee myös Kolilta Joensuuhun, joten kyllä koko kaupungin alueella on oltava samat oikeudet.

On se kumma, kun yleisesti kirjoitetaan, että vanhuksista tulee kunnille suuri kuluerä. No näistä kulueristä on tuottoa joillekin eli takseille. Vanhukset on pelkkää tienestiä. Vanhukset ei saisi käyttää joukkoliikennettä, vaan joukkoliikenne pitää olla nuorille ja vanhusten pitää käyttää yksittäistä taksii. Kun mummolla ei oo pussissa rahaa maksaa taksia, lasku pitäisi osottaa kunnalle.

Vanhukset ovat siis pelekkiä nappuloita. Hyö on verosa maksanna ja heillähi on jotahi oikeuksia.

• Eivät muut
        Samat oikeuvet kirjoitti:

On se kumma, kun yleisesti kirjoitetaan, että vanhuksista tulee kunnille suuri kuluerä. No näistä kulueristä on tuottoa joillekin eli takseille. Vanhukset on pelkkää tienestiä. Vanhukset ei saisi käyttää joukkoliikennettä, vaan joukkoliikenne pitää olla nuorille ja vanhusten pitää käyttää yksittäistä taksii. Kun mummolla ei oo pussissa rahaa maksaa taksia, lasku pitäisi osottaa kunnalle.

Vanhukset ovat siis pelekkiä nappuloita. Hyö on verosa maksanna ja heillähi on jotahi oikeuksia.

Normaalit veronmaksajat asian ymmärtävät. Lieksan taksit aheneuksissaan asiaa kritisoivat ja haluavat yksittäisiä kuljetuksia? Älkämme heitä nyt kuunnelko, joukkoliikenne kuuluu kaikille!

• ajattelevat
        Eivät muut kirjoitti:

Normaalit veronmaksajat asian ymmärtävät. Lieksan taksit aheneuksissaan asiaa kritisoivat ja haluavat yksittäisiä kuljetuksia? Älkämme heitä nyt kuunnelko, joukkoliikenne kuuluu kaikille!

idiootit!

• taxin
        Eivät muut kirjoitti:

katolla vilkkuu jne...Tottakai Lieksanki taksit haluavat yksittäiskuljetuksia. Nehän on parasta ja tuottoisinta bisnestä nimenomaan KELA:n korvaamissa kyydityksissä..

• sitä kuuleekin

Mietihän mistä toisesta kaupunnista on sellaiseen kuntakeskukseen, jossa joutuu pakon sanelemana käymään sata kilometriä ja enemmänkin. Lieksalaiset viisaat naiset ovat asian oivaltaneet.

• POROMIEHET KERTO
        sitä kuuleekin kirjoitti:

Mietihän mistä toisesta kaupunnista on sellaiseen kuntakeskukseen, jossa joutuu pakon sanelemana käymään sata kilometriä ja enemmänkin. Lieksalaiset viisaat naiset ovat asian oivaltaneet.

SIELLÄ ON KUULEMMA LAPISSA KUNTIA JOISTA ON 300 KM LÄHIMPÄÄN SYNNYTYKSEEN ETTÄ SIINÄ KIMPPAA SULLE!!!!

• myös matkan varrelta

Vuoden 2010 ja siitä eteenpäin liikenteen ostaa lääninhallitus.

• kulukuri

rahoo on .............maksetaan kelankyytejä kun ei muuta käyttöö rahalle keksitä.

• Tuleeko muka
        kulukuri kirjoitti:

rahoo on .............maksetaan kelankyytejä kun ei muuta käyttöö rahalle keksitä.

yksittäinen kyyti halvemmaksi kuin yhteinen. Ynnäilehän vähän!

• kulukuri
        Tuleeko muka kirjoitti:

Lieksan kaupunki on ostamassa vpl kyydit joensuuhun.(vpl=vammaispalvelulain mukaiset kyydit.) Kelan kyytiläiset ovat shl=sairaanhoitolain alaisia kyytiläisiä joita on nykyisessä kimmppakyydissä n 90% joiden maksaminen kuuluu KELA:lle ei LIEKSAN KAUPUNGILLE

• kulukuri
        Tuleeko muka kirjoitti:

nyt kaupunki haluaa maksaa myös KELA:n kyytiläiset joita kimppakyydissä n.90% kaikista asiakkaista.Ynnäillään 10.stä asiakkaasta 1 on kaupungin maksettava ja kun uudessa systeemissä hinta on reilu 400e/päivä niin hintoo kertyy 4e/km.Ja kela:n maksettavat kulkevat ns.siivellä toki maksavat omavastuun 9.25/hlö jonka liikennöitsijä tilittää kaupungille(sama matka taksilla 1.35e/km)Eli kela maksakoon omat kyytiläiset ja kaupunki omansa.JA IHAN VAAN KAIKILLE MIETITTÄVÄÄ ETTÄ hinta 400e/päivä niin omavastuun maksaneita täytys olla n43hlö:ä joka päivä jotta ei tulis kaupungille tappioo,jotta epäillä soppii.(tuppaa vielä olemaan omavastuut asiakkailla täynnä loppuvuotta kohti)

• kulukuri
        Eivät muut kirjoitti:

kimppakyyti on tarkoitettu sellaisille joilla on sellainen SAIRAUS/VAMMA mikä estää käyttämästä julkisiakulkuneuvoja(linja-auto,juna).kimppakyyti ei ole joukkoliikennettä.

• on sen verran hölmö
        kulukuri kirjoitti:

nyt kaupunki haluaa maksaa myös KELA:n kyytiläiset joita kimppakyydissä n.90% kaikista asiakkaista.Ynnäillään 10.stä asiakkaasta 1 on kaupungin maksettava ja kun uudessa systeemissä hinta on reilu 400e/päivä niin hintoo kertyy 4e/km.Ja kela:n maksettavat kulkevat ns.siivellä toki maksavat omavastuun 9.25/hlö jonka liikennöitsijä tilittää kaupungille(sama matka taksilla 1.35e/km)Eli kela maksakoon omat kyytiläiset ja kaupunki omansa.JA IHAN VAAN KAIKILLE MIETITTÄVÄÄ ETTÄ hinta 400e/päivä niin omavastuun maksaneita täytys olla n43hlö:ä joka päivä jotta ei tulis kaupungille tappioo,jotta epäillä soppii.(tuppaa vielä olemaan omavastuut asiakkailla täynnä loppuvuotta kohti)

Ihmeellinen on matemaattinen laskutaitosi. Lyhenteet osaan selittää, ilmeisesti sanakirjasta olet katsonut. Mutta kun matematiikan kaavoja tulisi käytäntöön soveltaa, niin pohjaltapa loppuu sormet ja pieleen menee. Kysy perusteita sosiaalijohtajalta, niin hän varmaan piirtää sinulle tämän yksinkertaisen asian. Lieksalaiset maksavat veronsa ja ikäihmiset etenkin ovat ikänsä veroja kuntaan kantanna. Nyt yhdestä kyydin järjestämisestä, tämä taksijeppe alkaa sotata. Osta veli helmitaulu!

• räpä
        on sen verran hölmö kirjoitti:

Ihmeellinen on matemaattinen laskutaitosi. Lyhenteet osaan selittää, ilmeisesti sanakirjasta olet katsonut. Mutta kun matematiikan kaavoja tulisi käytäntöön soveltaa, niin pohjaltapa loppuu sormet ja pieleen menee. Kysy perusteita sosiaalijohtajalta, niin hän varmaan piirtää sinulle tämän yksinkertaisen asian. Lieksalaiset maksavat veronsa ja ikäihmiset etenkin ovat ikänsä veroja kuntaan kantanna. Nyt yhdestä kyydin järjestämisestä, tämä taksijeppe alkaa sotata. Osta veli helmitaulu!

Lieksan kaupunki satsaa useita satoja tuhansia euroja Vaskiviikkoon. Ja ketkä ovat tässä edunsaajana? Ulkopaikkakuntalaiset etupäässä, meille jää maksumiehen rooli. Tämä ei ärsytä, mutta jos viideksi kuukaudeksi vanhuksille kyytipalvelu järjestetään, niin se tuntuu täysin mahdottomalta. Vejä kätees!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5278
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      56
      4111
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2048
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe