Mies- vai naispuolinen gynekologi?

Sirda

Valitsetko mies- vai naispuolisen lääkärin, kun pitää mennä tarkastukseen? Mä olen aina käynyt naislääkärin luona, paitsi raskauden aikaisessa ultrassa mieslääkärillä. Tämä oli tosi mukava lääkäri ja kaverin suosituksesta varasin hänelle ajan. Nyt viimeksi kävin ihan muuten vaan tarkastuksessa ja valitsin summissa yhden mieslääkärin ja oli järkky kokemus. Ukko oli tosi tyly ja takuulla oli viimeinen kerta kun menen miehen vastaanotolle.

75

7530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naiselle

      Minulla on myös huonoja kokemuksia miesgynestä...Käsittely oli todella kovakouraista ja kivuliasta ja oli myös ivallinen ja tyly...
      ei tietenkään voi yleistää mutta itku kurkussa poistuin kun äijä paiskoi papereita ja laatikoita..

    • näin o

      Naispuolinen. Ihmettelen miehiä, jotka haluavat erikoistua juuri naistentauteihin.
      Oudolta tuntuisi olla miehen tutkittavana. Samaten olisi outoa, jos naisurologi tutkisi miehiä. No, jokainen tyylillään. Onneksi voi valita.

      • :D

        Urologiksi aikovana naisena en voi tietenkään hyväksyä, etten saisi tutkia miehiä ;-) Voin kertoa että urologia on sinänsä kiinnostava ala, eikä tutkita vain ja ainoastaan miehiä (myös lapsia ja naisia). Erona miesgyneen on ehkä se, etten ole kovakourainen epäempaattinen minä-tiedän-ettei-tuo-satu-eli-nyt-turpa-kiinni lääkäri. (Ainoa kerta jolloin kävin miesgynellä mulle sanottiin juuri tuo! Sehän oli sitten viime kerta, siitä lähtien aina naisgynejä!)


    • Ei muuta vaihtoehtoa

      Aina menen naispuolisen gynekologin vastaanotolle, mieslääkäriä en edes harkitse. Naislääkäri tuntee naisten osaset omakohtaisen kokemuksensa perusteella, mutta miehellä systeemit ovat aina teorian tasolla.

      Kropan muiden osien lääkäriksi kelpaa siinä mies missä nainenkin.

    • lääkäri on lääkäri

      Aivan sama, ei todellakaan ole huonoja kokemuksia kummastakaan, eikä kukaan ole ollut epäasiallinen eikä tyly. Miehet ovat olleet täysin asiallisia, eikä todellakaan ole ollut mitään kovakouraisuutta kenelläkään. Yksi aloittelija otti papa-kokeen kerran ja se oli hieman ikävää,-senhän ei kuuluisi sattua yhtään, mutta sattui. En kuitenkaan saanut mitään traumoja. En pidä gynellä käyntiä yleisesti ottaen muutenkaan mitenkään miellyttävänä tapahtumana, mutta pakkohan se on kestää. Ajattelen yleensä kakkureseptejä ja yritän päästä aina samalle lääkärille. Mutta joskus on muillakin tullut käytyä, ei saa esim. aikaa sillai kun haluaisi tai muuta.

    • Mies ei ymmärrä

      naisen alapäästä mitään, ei vaikka kuinka lukenut olisi. Nainen osaa olla tarpeeksi hellä ja huomaavainen, voi asettua naisen asemaan paremmin kun on itsekin nainen ja omaa kyseisen värkin, mies on kliininen, ivallinen sekä tyly (yksi kokemus, jonka jälkeen en koskaan enää mene miesgynelle, jätin myös valituksen mieslääkäristä, myöhemmin kuulin etten ollut ainut valituksen tehnyt, äijä jäi pois kyseisestä hommasta).

      • GuyOfGisbourne

        Joku näistä palstalta tutuista "kunnon miehistä", oli kouluttautunut lekuriksi päästäkseen pimppailemaan. Selittäisi myös huonon käytöksen naista kohtaan ja ivalliset kommentit, ynnä muun epämääräisen mouhoamisen.


      • Kunnon Mies.
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Joku näistä palstalta tutuista "kunnon miehistä", oli kouluttautunut lekuriksi päästäkseen pimppailemaan. Selittäisi myös huonon käytöksen naista kohtaan ja ivalliset kommentit, ynnä muun epämääräisen mouhoamisen.

        En usko ollenkaan että asia olisi näin. Monet naiset ovat levittäneet ulkosynnyttimensä minulle ja olen ihan mielelläni ronkkinut niitä.


    • ehdottomasti ! - Kerran jouduin opetuspolille, tai kysyyhän ne tietty siihen luvan, mutta on niin ikävä kieltäytyäkään. - Opiskelijalle oli varmaan neuvottu, että potilaalle on kerrottava koko ajan mitä tapahtuu, ettei tämä suotta jännitä. - Kaveri aloitti tutkimuksen sanomalla: "minä koitan nyt vähän täältä..."

      Joopa joo; kai siitäkin vielä gyne tulee, mutta mahtaako riittää potilaita...

      • yhhyh

        "Minä koitan nyt vähän täältä..." Voi apua, kuulostipa jotenkin likaselta :D Minä ainakin kieltäydyn olemasta harjoituskappale.


      • GuyOfGisbourne
        yhhyh kirjoitti:

        "Minä koitan nyt vähän täältä..." Voi apua, kuulostipa jotenkin likaselta :D Minä ainakin kieltäydyn olemasta harjoituskappale.

        Jos kukaan ei ole harjoituskappale, niin loppuu jossain vaiheessa gynet.


      • yhhyh
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Jos kukaan ei ole harjoituskappale, niin loppuu jossain vaiheessa gynet.

        No, miehenä et voi ymmärtää. Hyvä tulla sanomaan tuollaista. Tiedoksi, että siitä ON oikeus kieltäytyä.


      • GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Jos kukaan ei ole harjoituskappale, niin loppuu jossain vaiheessa gynet.

        sen näen, mutta taidan olla antanut jo osuuteni opetukselle sekä tutkimukselle. - Toisten vuoro jatkossa...


      • GuyOfGisbourne
        GuyOfGisbourne kirjoitti:

        Jos kukaan ei ole harjoituskappale, niin loppuu jossain vaiheessa gynet.

        En minä ketään ole patistamassa mihinkään, sanoinpa vain ilmeisen tosiasian.


    • nelikymppinen nainen

      Ihan ekalla kerralla halusin naiselle, kun niin nuorena miesgyne vähän oudoksutti. Sen jälkeen en ole oikeastaan välittänyt, kumpi on. Yhtä naisgyneä lukuunottamatta kaikki ovat olleet ihan asiallisia, ja muutama vuosi sitten osuin miesgynelle, jolla tulen käymään aina kun mahdollista. Oli tosi kohtelias, selkeäsanainen ja helläkätinen lääkäri, ihan helmi :)

    • Mies1985

      Että mitenkähän ihan arvauskeskus vastaanotoissa arvotaan lääkäri miespuoliselle ja naispuoliselle?
      Jotenkin tuntuisi kyynikkona että simpsakalle teinitytölle katsellaan joku naislääkäri ettei vain irstas ukkeli pääse 'ilmaiseksi' katselemaan suloja mutta nuorelle miehelle riittää hyvin joku ikääntyvä lesbo.

      Ja röntgenhoitajistahan esim.vissiinkin lähes poikkeuksetta kaikki on naisia joten miehen on hankala selviytyä röntgentutkimuksista (esim.kivesten ultra) ilman naisille paljastelua.

      • menee...

        Se menee juurikin näin...


      • slkdjflskdfj

        Onneksi myönnät että on kyynistä ajatella että naisille valitaan mieleinen lääkäri ja miehille kiusallaan laitetaan kaikkein pahin.

        Kyllä täällä meilläpäin muuten on miespuolisia röntgenhoitajia, itsekin olen käynyt. Mutta jos sellaista ei ole saatavilla niin ei siitä oikein ketään voi syyttää.


      • vai niin

        Eiköhän se potilas passiteta terveyskeskuksessa ihan sille omalääkärille. Oletko koskaan kuullut sellaisesta? Että ihan turhaan keksit tuollaisia ajatuskulkuja. Ja jos taas päivystykseen menet, menet tasan sille lääkärille, joka sillä hetkellä vapautuu.

        Jos taas varaat ajan erikoislääkärille (mm. gynet), voit itse valita lääkärin sukupuolen. Ihmetteleekö joku (mies) tosiaan, miksi nainen menee mieluummin naisgynelle kuin miehelle? Miettikääpä sitä.


      • lesbo ei ainakaan

        mitään irstaita nautintoja saa siitä nuoresta pojasta. Niin että eikös se ole ihan hyvä valinta silloin?


      • terveysministeriö

        "...nuorelle miehelle riittää hyvin joku ikääntyvä lesbo."

        Kyllä nyt täytyisi saada laki, että kaikille nuorille miehille pitää taata vähintään timmi naislääkäri. Sellainen, jolla on mustat pitsialusvaatteet lääkärintakin alla, eikä turhia kiireitä vastaanotollaan. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että miestä ujostuttaa - mutta tällöinkin pitäisi saada joku kiva typy vastaanottoon, jottei ihan paitsi jää.


    • miesgynellä

      Niin huono oli kokemukseni etten enää ikinä mene miehen ronkittavaksi..
      Minusta tuntuu että ko. lääkäri oli valinnut alan että saisi satuttaa naisia, enkä ollut ainoa valituksen tehnyt..On nyt entinen gyne.
      Onko mieslääkärillä sitten tarve näyttää että homma on rutiinia eikä tällöin enää suhtaudu asiakkaaseen yksilönä vaan homma menee survomiseksi ja käsittely on rajua kuin teurastus.
      Mies ei osaa samaistua naisen asemaan, Anatomian tuntee, mutta ei ota henkisiä seikkoja huomioon esim keskenmenossa...Sama asenne tulee ilmi myös prostituutiokeskusteluissa.

      • huomioidaan hirveesti sairaaloissa, luultavasti paljon vähemmän kuin naisten.

        itse olen saanut sairaaloissa hyvin tökeröä ja huonoa palvelua just naislääkäreiltä ja hoitajilta kun intiimialueita ollaan sorkittu.


      • niin, niin
        monte24 kirjoitti:

        huomioidaan hirveesti sairaaloissa, luultavasti paljon vähemmän kuin naisten.

        itse olen saanut sairaaloissa hyvin tökeröä ja huonoa palvelua just naislääkäreiltä ja hoitajilta kun intiimialueita ollaan sorkittu.

        No sitten varmaan ymmärrät, miksi naiset valitsevat mieluummin naisgynen.

        Kannattaa sinunkin vaatia ensi kerralla mieslääkäri.

        "Luultavasti paljon vähemmän". Niin, se on sinun luulosi.


      • niin, niin kirjoitti:

        No sitten varmaan ymmärrät, miksi naiset valitsevat mieluummin naisgynen.

        Kannattaa sinunkin vaatia ensi kerralla mieslääkäri.

        "Luultavasti paljon vähemmän". Niin, se on sinun luulosi.

        itselleen miespuolista lääkäriä tai hoitajaa olen saanut ivallisesti kuulla et ei naishoitajaa tai lääkäriä kiinnosta kuinka pieni tai iso vehje sulla on, kyseessä oli naishoitaja.

        tuskin nainen joutuu kuulemaan noin törkeää vittuilua siksi että haluaa oman sukupuolen edustajan hoitamaan intiimit jutut


      • asiatonta
        monte24 kirjoitti:

        itselleen miespuolista lääkäriä tai hoitajaa olen saanut ivallisesti kuulla et ei naishoitajaa tai lääkäriä kiinnosta kuinka pieni tai iso vehje sulla on, kyseessä oli naishoitaja.

        tuskin nainen joutuu kuulemaan noin törkeää vittuilua siksi että haluaa oman sukupuolen edustajan hoitamaan intiimit jutut

        Tuo on ollut kyllä sitten asiatonta käytöstä heidän puoleltaan. Ja mistä tiedät, onko kukaan nainen kokenut samaa? Varmasti.

        Sitä paitsi jos minä varaan itselleni yksityiselle erikoislääkärille (gynelle) ajan, valitsen tasan tarkkaan juuri sitä sukupuolta olevan lääkärin kun haluan. Minähän sen lystin maksan ja minä se asiakas olen.


      • olla näin ongelma?
        asiatonta kirjoitti:

        Tuo on ollut kyllä sitten asiatonta käytöstä heidän puoleltaan. Ja mistä tiedät, onko kukaan nainen kokenut samaa? Varmasti.

        Sitä paitsi jos minä varaan itselleni yksityiselle erikoislääkärille (gynelle) ajan, valitsen tasan tarkkaan juuri sitä sukupuolta olevan lääkärin kun haluan. Minähän sen lystin maksan ja minä se asiakas olen.

        Ziisus! Kylläpä ihmiset osaavat tehdä asioistaan ongelmia. Jos minä saisin päättää niin sinä et muuta tekisikään kuin menisit sinne miesgynelle.


      • :D
        olla näin ongelma? kirjoitti:

        Ziisus! Kylläpä ihmiset osaavat tehdä asioistaan ongelmia. Jos minä saisin päättää niin sinä et muuta tekisikään kuin menisit sinne miesgynelle.

        Hahaa, mutta kun sinä et saa päättää x) Mene sinä vain rauhassa minunkin puolestani. Mitä se sinua riepoo, mitä muut tekevät?


      • asiatonta kirjoitti:

        Tuo on ollut kyllä sitten asiatonta käytöstä heidän puoleltaan. Ja mistä tiedät, onko kukaan nainen kokenut samaa? Varmasti.

        Sitä paitsi jos minä varaan itselleni yksityiselle erikoislääkärille (gynelle) ajan, valitsen tasan tarkkaan juuri sitä sukupuolta olevan lääkärin kun haluan. Minähän sen lystin maksan ja minä se asiakas olen.

        mut uskon että ovat naisia kohtaa hienotunteisempia koska naiset myös herkemmin valittavat kohtelusta kuin miehet.


      • 0987uytfgh

        Siis sä olet toi sama kirjoittaja, joka kirjoittaa samaa tarinaa hieman muunneltuna koko ajan jostain traumoja aiheuttaneesta miesgynestä???
        Kuule, sä olet yhden ilmeisesti erittäin paskan kokemuksen saanut, mutta tämä ei ole paikka hoidattaa sitä, ja siitä, että sä nyt yrität leimata kaikki mieslääkärit ei auta. Se oli yksi joku sekopää ja ikävää, että sulle nyt kävi noin, mutta lopeta jo.

        Se on nyt entinen gyne, kuten sä olet todennut jo aijemminkin.
        Miehet on kylläkin helläkätisiä juurikin siksi, kun ei ole omat vehkeet, että ollaan varovaisen kunnioittavia: kyllä miehetkin osaa kunnioittaa naista ja omaavat empatiakykyä. Moni mies on hyvinkin myötätuntoinen ja osaa kyllä samaistua naisen asemaan, eräs miesgyne oli hyvin aidon surullinen, kun jouduin tautitesteihin miehen pettämisen takia. Häpesin omaa itkemistäni, ja hän lohdutti, että ei se mitään, nämä ovat arkoja asioita.

        Täällä meuhotaan yhtä ja toista, mutta voi nyt lohduttaa täältä elävästä elämästä kaikkia, että suurin osa miehistä on ihan tuntevia ja naista kunnioittavia, ja haluavat rakastaa naisia, ja pitää näistä huolta.
        Kyllä, sekä miehissä että naisissa on itsekkäitä paskiaisia (yhtä paljon, sori vaan kaikki miesten/naisten haukkujat), ja kaikissa ammateissa jopa, mutta ei se tarkoita, että yhden takia kannattaa kaikkia leimata: sä olet siis turvassa, on erittäin epätodennäköstä, että muutenkaan toista yhtä paskaa sattuis sun tielle.

        Täällä jauhetaan paskaa yhdestä ja toisesta asiasta ja kuule, niistä prostituutiokeskustelujen innokkaista osan ottajista suurin osa, ei ole oikeaa prostituoitua edes nähnyt koskaan, eivät tiedä mitä puhuvat oikeastaan. Naiset meuhoaa joka kohdassa ihmiskaupasta ja miehet eivät huomioi sitä ollenkaan ja sitten ne täällä kiljuu toisilleen feminismistä ja sovinismista ja jauhaa sellasta lapsellista sontaa. Älä sä niitä kuuntele.

        Toivottavasti pääset yli tuosta asiasta.


    • ehdottomasti.

      En koskaan edes käy gynellä, papakoe riittää meikäläiselle. Jos kuitenkin niin vakavasti sairastuisin, että olisi pakko mennä, niin en missään tapauksessa menisi miespuoliselle gynelle.

    • ihan sama

      jos osaa hommansa :)

    • Mieluummin minä naisgynelle menen kuin miehelle, itse olen sen verran nuori että olen käynyt gynellä vasta muutaman kerran, kaikki kerrat on ollut nainen koska muuhun en ole suostunut. Yksi kerta vain sattui todella ivallinen nainen vastaan joka oli kamalan kovakourainen ja taisin hänelle huutaakkin ettei tarvitse ihan noin kovakouraisesti toimia, oli todella tyly ihminen, mutta muut gynet on olleet tosi mukavia. Miestä en vielä tässä vaiheessa voisi edes kuvitella päästäväni tutkiskelemaan. Kuvottaa.

    • en edes harkitsisi

      miesgyneä!
      Olin vielä neitsyt kun jouduin kipujen kanssa naispolille siellä joku vanha gyneukko lirkutteli mulle että otan sinut mielelläni vastaan (sen jälkeen kun olin hänen kuulleen vastaanotossa sanonut että olen neitsyt tahdon naisgynen, jouduin olemaan tosi kovana etten olisi äijälle joutunut, jäi ukosta tosi limainen kuva, äiti oli mukana ja sanoi ihan samaa, että ukko katsoi mua vähän oudosti).
      Sain silloinkin naisgynen ja nyt vuosikymmeniä myöhemminkin on aina naisgyne, eikä muusta edes keskustella! (paitsi synnyttäessä joku äijä siellä kävi ronkkimassa kun oma synnytyslääkäri vaihtoi vuorosta vapaalle :(

      • kokemuksia...

        kun joku äijä kävi synnytyksessä ronkkimassa. Kaikki meni hyvin niin kauan kun paikalla oli pelkkiä naisia. Toinen synnytys sattui onneksi viikonloppuun, joten henkilökunnan vbähyyden takia sinne ei onneksi kukaan äijä joutanut.


    • naisistunut

      Onneksi pian koko miesgynejä ei ole enää olemassa. Ala on jo nyt niin naisistunut, että veikkaanpa että lääkiksessä ei juuri naistentauteihin erikoistuvia miehiä ole.

      Ennen gynet oli järjestään miehiä. Syykin on selvä: Mies kun hallitsi naisen elämää - koko naisen seksuaalisuuskin oli miehen kontrollissa.

      Ajatus siitä, että nainen nimenomaan haluaa miesgynelle, on mulle jokseenkin käsittämätön. Mä koen, että ihminen kun ihminen vaistonvaraisesti suojelee intiimiyttään ja haluaa paljastaa itsensä vain sille läheisimmälle. Vieras mies ronkkimassa naisen alapäätä on jotenkin absurdia ja kuvottavakaakin.

      Muutenkin nää jutut on musta ihan luonnostaan "naisten juttuja": synnytykset, naistenvaivat, jne., ne kuuluu naisille, ja sen tosiaan huomaa siitä, että miesgynet on kaikki ikäloppuja ukkoja. Ootteko muuten huomanneet, että miesgynet ei meinaa jäädä eläkkeelle ollenkaan. Tiedän yli 70-vuotiaita jotka on yhä alalla. Miksiköhän? Onko alapäiden ronkkiminen niin kivaa, ettei malteta jäädä eläkkeelle...

      • ihmettelijäinen

        Olen aina ihmetellyt, että miksi kaikista lääketieteen erikoistumisaloista mies valitsee juuri naistentaudit???? En vain ymmärrä. Minun valintani on naisgyne.

        (Asiallisia miesgynejä on, en sitä väitä. Silti on vain jotenkin luontevampi olo naisgynen luona.)


      • valintani
        ihmettelijäinen kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, että miksi kaikista lääketieteen erikoistumisaloista mies valitsee juuri naistentaudit???? En vain ymmärrä. Minun valintani on naisgyne.

        (Asiallisia miesgynejä on, en sitä väitä. Silti on vain jotenkin luontevampi olo naisgynen luona.)

        on mies. Mulla on huonoja kokemuksia pelkästään naisista. Yksi vasta erikoistuva naisgyne tosin teki poikkeuksen.


      • aina....
        ihmettelijäinen kirjoitti:

        Olen aina ihmetellyt, että miksi kaikista lääketieteen erikoistumisaloista mies valitsee juuri naistentaudit???? En vain ymmärrä. Minun valintani on naisgyne.

        (Asiallisia miesgynejä on, en sitä väitä. Silti on vain jotenkin luontevampi olo naisgynen luona.)

        En ole minäkään koskaan voinut ymmärtää, miten mies voi valita kaikista mahdollisista erikoistumisaloista juuri gynekologian. Aivan samalla tavallahan esim. urologia keskittyy pääasiassa miesten alapäävaivoihin, ja naisia on urologeina todella vähän - enkä yhtään ihmettele miksi. Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella).

        Toki on olemassa ihan asiallisia, hyviä miesgynejä, mutta tämä epäsuhta naisurologien ja miesgynekologien välillä kyllä pistää miettimään, mistä oikein on kyse. Ja nyt, kun naiset ovat "tasa-arvoisia" ja päättävät asioistaan itse, niin kappas, miesgynejä ei enää valmistukaan lääkiksestä. Kiinnostus urologiaan sensijaan on naisilla pysynyt koko ajan entisellään, eli nainen kokee luonnostaan, että miesten värkkin ronkkiminen ei ole kovin luonteva ammatti naiselle.


      • Kyllä siinä
        aina.... kirjoitti:

        En ole minäkään koskaan voinut ymmärtää, miten mies voi valita kaikista mahdollisista erikoistumisaloista juuri gynekologian. Aivan samalla tavallahan esim. urologia keskittyy pääasiassa miesten alapäävaivoihin, ja naisia on urologeina todella vähän - enkä yhtään ihmettele miksi. Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella).

        Toki on olemassa ihan asiallisia, hyviä miesgynejä, mutta tämä epäsuhta naisurologien ja miesgynekologien välillä kyllä pistää miettimään, mistä oikein on kyse. Ja nyt, kun naiset ovat "tasa-arvoisia" ja päättävät asioistaan itse, niin kappas, miesgynejä ei enää valmistukaan lääkiksestä. Kiinnostus urologiaan sensijaan on naisilla pysynyt koko ajan entisellään, eli nainen kokee luonnostaan, että miesten värkkin ronkkiminen ei ole kovin luonteva ammatti naiselle.

        jotain outoa on että naisen värkkejä ronkkii mies, joka ei niistä paljoa ymmärrä muuta kuin mitä on lukenut. Naisgyne parempi tottakai!
        Onhan se ihan selvää että urologiksikin sopii paremmin mies, jolla on samat vehkeet kuin potilaillaan.

        "Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella)."

        Niinpä. Luontevampaa on selittää toiselle naiselle seksielämästään kuin miehelle. Kaverini oli kerran miesgynellä joka oli ollut närkästynyt kaverin yhden yön jutuista, siitä oli ollut jotain puhetta. Oli kaveri saanut huonomman käsittelyn tuon keskustelun jälkeen kuin aikaisemmin, kaveri vaihtoi naisgyneen(jolle oli ollut ihan sama millaista seksiä kaverini harrastaa..että näin). Kyse oli tässä asiassa vanhemmasta gynegologimiehestä, jolla siis itsellään oli varmaan tiukka seksuaalimoraali. Mitäpä se gynen oma hlökohtainen mielipide yhden yön jutuista siihen potilaan käsittelemiseen ja kohtaamiseen kuuluu!


      • yks nainen
        Kyllä siinä kirjoitti:

        jotain outoa on että naisen värkkejä ronkkii mies, joka ei niistä paljoa ymmärrä muuta kuin mitä on lukenut. Naisgyne parempi tottakai!
        Onhan se ihan selvää että urologiksikin sopii paremmin mies, jolla on samat vehkeet kuin potilaillaan.

        "Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella)."

        Niinpä. Luontevampaa on selittää toiselle naiselle seksielämästään kuin miehelle. Kaverini oli kerran miesgynellä joka oli ollut närkästynyt kaverin yhden yön jutuista, siitä oli ollut jotain puhetta. Oli kaveri saanut huonomman käsittelyn tuon keskustelun jälkeen kuin aikaisemmin, kaveri vaihtoi naisgyneen(jolle oli ollut ihan sama millaista seksiä kaverini harrastaa..että näin). Kyse oli tässä asiassa vanhemmasta gynegologimiehestä, jolla siis itsellään oli varmaan tiukka seksuaalimoraali. Mitäpä se gynen oma hlökohtainen mielipide yhden yön jutuista siihen potilaan käsittelemiseen ja kohtaamiseen kuuluu!

        Oletteko nähneet leffan "Käsi, joka kehtoa keinuttaa"? Hmm... Eipä tee mieli sen jälkeen paljon mennä miesgynelle. Okei, se on leffa, mutta silti.

        Mäkin olen ajatellut, että kyse on jostain "hallinnasta". Eli tavallaan ainoa saareke (naisen vartalo, kuukautiset ym.) ovat asia, josta mies voi tietää vain teoriatasolla. Tätä aluetta ei haluta jättää vain naisten käsiin, vaan miehet tunkevat sinnekin. He haluavat tietää naisten kehon toiminnasta paremmin kuin naiset itse ja neuvoa ja olla tämänkin asian herra. Sekavasti selitetty... (Tuli ehkä vähän kärjistetysti ilmaistua, mutta ymmärtänette pointin. Ja kyllä, on myös asiallisia ja päteviä miesgynejä.)


      • yks nainen kirjoitti:

        Oletteko nähneet leffan "Käsi, joka kehtoa keinuttaa"? Hmm... Eipä tee mieli sen jälkeen paljon mennä miesgynelle. Okei, se on leffa, mutta silti.

        Mäkin olen ajatellut, että kyse on jostain "hallinnasta". Eli tavallaan ainoa saareke (naisen vartalo, kuukautiset ym.) ovat asia, josta mies voi tietää vain teoriatasolla. Tätä aluetta ei haluta jättää vain naisten käsiin, vaan miehet tunkevat sinnekin. He haluavat tietää naisten kehon toiminnasta paremmin kuin naiset itse ja neuvoa ja olla tämänkin asian herra. Sekavasti selitetty... (Tuli ehkä vähän kärjistetysti ilmaistua, mutta ymmärtänette pointin. Ja kyllä, on myös asiallisia ja päteviä miesgynejä.)

        eikä hirveesti tee enää mieli mennä hammaslääkärille
        http://www.imdb.com/title/tt0116075/


      • yks nainen
        monte24 kirjoitti:

        eikä hirveesti tee enää mieli mennä hammaslääkärille
        http://www.imdb.com/title/tt0116075/

        Hehee :D Pitäisköhän hankkia itselleen tuosta hampilääkärikammo samalla?


      • miehen logiikalla

        "Ajatus siitä, että nainen nimenomaan haluaa miesgynelle, on mulle jokseenkin käsittämätön. Mä koen, että ihminen kun ihminen vaistonvaraisesti suojelee intiimiyttään ja haluaa paljastaa itsensä vain sille läheisimmälle. Vieras mies ronkkimassa naisen alapäätä on jotenkin absurdia ja kuvottavakaakin."

        Mun mielestä taas olisi paljon vastenmielisempää päästää joku vieras miekkonen omaa elintäni tutkiskelemaan tai operaation valmisteluna karvoja ajelemaan, tulisi jotenkin hintahtava maku touhuun.


      • enpä usko
        miehen logiikalla kirjoitti:

        "Ajatus siitä, että nainen nimenomaan haluaa miesgynelle, on mulle jokseenkin käsittämätön. Mä koen, että ihminen kun ihminen vaistonvaraisesti suojelee intiimiyttään ja haluaa paljastaa itsensä vain sille läheisimmälle. Vieras mies ronkkimassa naisen alapäätä on jotenkin absurdia ja kuvottavakaakin."

        Mun mielestä taas olisi paljon vastenmielisempää päästää joku vieras miekkonen omaa elintäni tutkiskelemaan tai operaation valmisteluna karvoja ajelemaan, tulisi jotenkin hintahtava maku touhuun.

        Enpä usko, että tositilanteessa ajattelisit noin. Jos kävisit vuoden välein ronkittavana, niin tuskinpa vain. Ei ne naislääkäritkään ole aina niitä nuoria ja kauniita ;) Ja tuntuisiko muka luontevammalta kertoa erektiohäiriöistä naislääkärille kuin miehelle? En usko sitäkään.

        Minen ainakaan halua, että mieslekuri työntelee sisääni tutkimusvälineitä.


      • Mies1985
        aina.... kirjoitti:

        En ole minäkään koskaan voinut ymmärtää, miten mies voi valita kaikista mahdollisista erikoistumisaloista juuri gynekologian. Aivan samalla tavallahan esim. urologia keskittyy pääasiassa miesten alapäävaivoihin, ja naisia on urologeina todella vähän - enkä yhtään ihmettele miksi. Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella).

        Toki on olemassa ihan asiallisia, hyviä miesgynejä, mutta tämä epäsuhta naisurologien ja miesgynekologien välillä kyllä pistää miettimään, mistä oikein on kyse. Ja nyt, kun naiset ovat "tasa-arvoisia" ja päättävät asioistaan itse, niin kappas, miesgynejä ei enää valmistukaan lääkiksestä. Kiinnostus urologiaan sensijaan on naisilla pysynyt koko ajan entisellään, eli nainen kokee luonnostaan, että miesten värkkin ronkkiminen ei ole kovin luonteva ammatti naiselle.

        Että tuota "halua kontrolloida" selitystä sovelletaan vain miehiin. Nainen saa olla urologi mutta jos mies on gynekologi niin aletaan sepustaa jotain omasta päästä keksittyä teoriaa miehen halusta hallita feminiinistä puoltaan tms.

        Ihan niin kuin naiset voivat harrastaa hyvin miehisiä urheilulajeja mutta miehet eivät naisellisia lajeja ilman kummaksuntaa.

        Niin ja urologihan hoitaa tarkalleen ottaen hoitaa myös naisten virtsaelimiä. Gynekologian 'kova' vastine olisi andrologia.

        Miksi muuten joku valitsee alakseen esim.dermatologian. Haluaako ne hallita ihmisten ihoa? Paskiaiset! ;) Pysyisivät nahoissaan.


      • Mies1985
        yks nainen kirjoitti:

        Oletteko nähneet leffan "Käsi, joka kehtoa keinuttaa"? Hmm... Eipä tee mieli sen jälkeen paljon mennä miesgynelle. Okei, se on leffa, mutta silti.

        Mäkin olen ajatellut, että kyse on jostain "hallinnasta". Eli tavallaan ainoa saareke (naisen vartalo, kuukautiset ym.) ovat asia, josta mies voi tietää vain teoriatasolla. Tätä aluetta ei haluta jättää vain naisten käsiin, vaan miehet tunkevat sinnekin. He haluavat tietää naisten kehon toiminnasta paremmin kuin naiset itse ja neuvoa ja olla tämänkin asian herra. Sekavasti selitetty... (Tuli ehkä vähän kärjistetysti ilmaistua, mutta ymmärtänette pointin. Ja kyllä, on myös asiallisia ja päteviä miesgynejä.)

        Eikös tuossa leffassa tapahtunut niin että miesgynekologi vähän tunnusteli naisen rintamusta ja sitten nainen käyttäytyi raiskatun oloisesti,teki jonkun ilmoituksen ja miehen maine meni pilalle ja hän teki itsemurhan ja elokuva antoi ymmärtää että se oli ihan OK koska hän oli jotenkin niljakas mies.


      • Mies1985
        aina.... kirjoitti:

        En ole minäkään koskaan voinut ymmärtää, miten mies voi valita kaikista mahdollisista erikoistumisaloista juuri gynekologian. Aivan samalla tavallahan esim. urologia keskittyy pääasiassa miesten alapäävaivoihin, ja naisia on urologeina todella vähän - enkä yhtään ihmettele miksi. Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella).

        Toki on olemassa ihan asiallisia, hyviä miesgynejä, mutta tämä epäsuhta naisurologien ja miesgynekologien välillä kyllä pistää miettimään, mistä oikein on kyse. Ja nyt, kun naiset ovat "tasa-arvoisia" ja päättävät asioistaan itse, niin kappas, miesgynejä ei enää valmistukaan lääkiksestä. Kiinnostus urologiaan sensijaan on naisilla pysynyt koko ajan entisellään, eli nainen kokee luonnostaan, että miesten värkkin ronkkiminen ei ole kovin luonteva ammatti naiselle.

        Ainakin ennen oli niin että naislääkärit vähemmän kunnianhimoisena erikoistuivat harvemmin ja mieslääkäreitä oli muutenkin enemmän joten toki miesgynejä tulee enemmän kuin naisurologeja.

        Sen lisäksi ajattele kaikkia maailman terveydenhoitajia,sairaanhoitajia ym. joista varsin massiivinen osa on naisia. Ja he pääsevät kyllä silloin tällöin miehiä ja poikia luonnontilassa katselemaan ja häpläämään.


      • ei mennyt noin
        Mies1985 kirjoitti:

        Eikös tuossa leffassa tapahtunut niin että miesgynekologi vähän tunnusteli naisen rintamusta ja sitten nainen käyttäytyi raiskatun oloisesti,teki jonkun ilmoituksen ja miehen maine meni pilalle ja hän teki itsemurhan ja elokuva antoi ymmärtää että se oli ihan OK koska hän oli jotenkin niljakas mies.

        Sitähän oli aiemminkin syytetty ahdistelusta. Ja kyllähän se ilmekin kertoi paljon ja se, että se otti ne kumihanskat pois juuri ennen sisätutkimusta. Silloin ne juuri kuuluu olla kädessä!!! Eikä se ollut tutkimista, vaan hipelöimistä.

        "Vähän tunnusteli rintamusta..."

        Kunnon miehen kommentti. Saako siis "ihan vähän vain" hiplata omaksi iloksi?
        Kyllähän rinnat tutkitaan joo. Mutta ei se ihan tuommoista pitäisi olla.

        Että katsopas uudestaan se leffa. Hoh.


      • sulla...
        Kyllä siinä kirjoitti:

        jotain outoa on että naisen värkkejä ronkkii mies, joka ei niistä paljoa ymmärrä muuta kuin mitä on lukenut. Naisgyne parempi tottakai!
        Onhan se ihan selvää että urologiksikin sopii paremmin mies, jolla on samat vehkeet kuin potilaillaan.

        "Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella)."

        Niinpä. Luontevampaa on selittää toiselle naiselle seksielämästään kuin miehelle. Kaverini oli kerran miesgynellä joka oli ollut närkästynyt kaverin yhden yön jutuista, siitä oli ollut jotain puhetta. Oli kaveri saanut huonomman käsittelyn tuon keskustelun jälkeen kuin aikaisemmin, kaveri vaihtoi naisgyneen(jolle oli ollut ihan sama millaista seksiä kaverini harrastaa..että näin). Kyse oli tässä asiassa vanhemmasta gynegologimiehestä, jolla siis itsellään oli varmaan tiukka seksuaalimoraali. Mitäpä se gynen oma hlökohtainen mielipide yhden yön jutuista siihen potilaan käsittelemiseen ja kohtaamiseen kuuluu!

        Noi sun esimerkit kuvaa hyvin tilannetta. Miehen tarve hallita naista ilmenee just noin: naisen seksualisuutta kontrolloidaan ja hyvää hoitoa saa vain, jos käytös on miehen moraalin mukasta. Just toi, et mies ei osaa suhtautua naiseen, jolla on ollut irtosuhteita, voi hyvät hyssykät, miten etovaa! Lääkärinhän pitää osata olla neutraali näissä asioissa, neuvoja voi toki antaa hienovaraisesti.

        Samaa voi ilmetä myös psykiatrian alalla. Mulla on kaveri (nainen) joka joskus selitti psykiatrille mehukkaita miesjuttujaan. Miespsykiatri oli ihan halvaantunut kauhusta, ei osannu suhtautua ollenkaan. Kaverini vaihtoi naiseen.


      • ota silmä käteen
        Mies1985 kirjoitti:

        Eikös tuossa leffassa tapahtunut niin että miesgynekologi vähän tunnusteli naisen rintamusta ja sitten nainen käyttäytyi raiskatun oloisesti,teki jonkun ilmoituksen ja miehen maine meni pilalle ja hän teki itsemurhan ja elokuva antoi ymmärtää että se oli ihan OK koska hän oli jotenkin niljakas mies.

        Kyllähän se aika niljakas mies oli, kun kosketteli kiihottuakseen naispotilasta. Siitähän tuossa tutkimustilanteessa oli kyse. Sehän lähetti sen naishoitsunkin sopivasti jonnekin labraan, pois valvomasta tilannetta.

        On sulla outo tulkinta tuosta leffasta. Miesgyne koskettelee naispotilasta sopimattomasti -->nainen pilaa miehen elämän ja miesparka tekee itsarin.

        Just joo. Naiset vain aina esittävät, liioittelevat ja pilaavat sillä miesparkojen elämän. Nyyh.


      • tätä asiaa..
        enpä usko kirjoitti:

        Enpä usko, että tositilanteessa ajattelisit noin. Jos kävisit vuoden välein ronkittavana, niin tuskinpa vain. Ei ne naislääkäritkään ole aina niitä nuoria ja kauniita ;) Ja tuntuisiko muka luontevammalta kertoa erektiohäiriöistä naislääkärille kuin miehelle? En usko sitäkään.

        Minen ainakaan halua, että mieslekuri työntelee sisääni tutkimusvälineitä.

        kahdelta miesystävältäni: Kummalle menisit, mies- vai nais-urologille.

        Toinen mies, jolla oli homofobia, olisi valinnut ehdottomasti naisen. Toinen taas ehdottomasti miehen, koska ei voinut kuvitellakaan puhuvansa erektiohäiriöistä ym. naisen kanssa tuntematta oloaan jotenkin seksuaalisesti häirityksi. Hän myös pelkäsi todennäköisesti sitä, että saisi erektion tilanteessa, mikä voi olla suht. yleistäkin näissä tilanteissa.


      • hohhoijaaaaaaaaaaaaaaa
        Mies1985 kirjoitti:

        Eikös tuossa leffassa tapahtunut niin että miesgynekologi vähän tunnusteli naisen rintamusta ja sitten nainen käyttäytyi raiskatun oloisesti,teki jonkun ilmoituksen ja miehen maine meni pilalle ja hän teki itsemurhan ja elokuva antoi ymmärtää että se oli ihan OK koska hän oli jotenkin niljakas mies.

        Googleta vaikka itse sen leffan juoni. Se mieslekuri toimi sopimattomasti. Senhän nyt näki täysin selvästi muutenkin!


      • älä naurata!!
        Mies1985 kirjoitti:

        Ainakin ennen oli niin että naislääkärit vähemmän kunnianhimoisena erikoistuivat harvemmin ja mieslääkäreitä oli muutenkin enemmän joten toki miesgynejä tulee enemmän kuin naisurologeja.

        Sen lisäksi ajattele kaikkia maailman terveydenhoitajia,sairaanhoitajia ym. joista varsin massiivinen osa on naisia. Ja he pääsevät kyllä silloin tällöin miehiä ja poikia luonnontilassa katselemaan ja häpläämään.

        Ai että kunnianhimon puuteko ennen vaivasi naisia - ja nyt sitä yht'äkkiä on niin paljon, että lääkiksessä suurin osa opiskelijoista on naisia.

        Kuule, kyllä ne ennen vanhaan oli ihan muut seikat jotka sääteli sitä keitä korkeakouluista valmistui. Maailma oli miesten, ja naisten pääasiallinen tehtävä oli olla kotona lasten kanssa (ja kertakaikkiaan haudata kunnianhimonsa).

        Onneksi emme elä enää patriarkaalisessa kulttuurissa. Nyt tämä sama näkyy kehitysmaissa, joissa naisen on edelleen vaikea päästä kouluttautumaan ylipäänsä.


      • maailmassa monta on...
        Mies1985 kirjoitti:

        Että tuota "halua kontrolloida" selitystä sovelletaan vain miehiin. Nainen saa olla urologi mutta jos mies on gynekologi niin aletaan sepustaa jotain omasta päästä keksittyä teoriaa miehen halusta hallita feminiinistä puoltaan tms.

        Ihan niin kuin naiset voivat harrastaa hyvin miehisiä urheilulajeja mutta miehet eivät naisellisia lajeja ilman kummaksuntaa.

        Niin ja urologihan hoitaa tarkalleen ottaen hoitaa myös naisten virtsaelimiä. Gynekologian 'kova' vastine olisi andrologia.

        Miksi muuten joku valitsee alakseen esim.dermatologian. Haluaako ne hallita ihmisten ihoa? Paskiaiset! ;) Pysyisivät nahoissaan.

        "Nainen saa olla urologi mutta jos mies on gynekologi niin aletaan sepustaa jotain omasta päästä keksittyä teoriaa miehen halusta hallita feminiinistä puoltaan tms."

        Yhtä outoa se on, jos nainen tutkii päivät pitkät miesten pippeleitä.

        En myöskään vertaisi ihoa ja sukuelimiä. Ihoasi kai voit näyttää muille ihmisille suht estottomasti, mutta vehkeitäsi tuskin tuosta vain?


      • miehilläkin
        enpä usko kirjoitti:

        Enpä usko, että tositilanteessa ajattelisit noin. Jos kävisit vuoden välein ronkittavana, niin tuskinpa vain. Ei ne naislääkäritkään ole aina niitä nuoria ja kauniita ;) Ja tuntuisiko muka luontevammalta kertoa erektiohäiriöistä naislääkärille kuin miehelle? En usko sitäkään.

        Minen ainakaan halua, että mieslekuri työntelee sisääni tutkimusvälineitä.

        Eturauhanen tutkitaan sormella peräaukon kautta tunnustelemalla.

        Jotenkin toinen mies tunkemassa sormea hanuriini tuntuu nöyryyttävämmältä, kuin sama naisen tekemänä.

        Sama juttu, jos suolen tutkimus tapahtuisi esim. tullissa.


      • Mies1985
        älä naurata!! kirjoitti:

        Ai että kunnianhimon puuteko ennen vaivasi naisia - ja nyt sitä yht'äkkiä on niin paljon, että lääkiksessä suurin osa opiskelijoista on naisia.

        Kuule, kyllä ne ennen vanhaan oli ihan muut seikat jotka sääteli sitä keitä korkeakouluista valmistui. Maailma oli miesten, ja naisten pääasiallinen tehtävä oli olla kotona lasten kanssa (ja kertakaikkiaan haudata kunnianhimonsa).

        Onneksi emme elä enää patriarkaalisessa kulttuurissa. Nyt tämä sama näkyy kehitysmaissa, joissa naisen on edelleen vaikea päästä kouluttautumaan ylipäänsä.

        Kyse lääketieteen alan naisille soveltamisesta jonka pelätään vahingoittavan tehokkuutta kun naiset kuitenkin pyöräyttelevät lapsia ja ennen pitkää jäävät pois joko lopullisesti tai pitkiksi ajoiksi.

        Tiesitkö että Britanniassa kirurgin koulutusta on lyhennetty PUOLEEN entisestä jotta saataisiin lisää naiskirurgeja? Mitenkähän se vaikuttaa hoidon laatuun?


      • voi apua sentään
        Mies1985 kirjoitti:

        Kyse lääketieteen alan naisille soveltamisesta jonka pelätään vahingoittavan tehokkuutta kun naiset kuitenkin pyöräyttelevät lapsia ja ennen pitkää jäävät pois joko lopullisesti tai pitkiksi ajoiksi.

        Tiesitkö että Britanniassa kirurgin koulutusta on lyhennetty PUOLEEN entisestä jotta saataisiin lisää naiskirurgeja? Mitenkähän se vaikuttaa hoidon laatuun?

        "Tuossa voi olla kyse lääketieteen alan naisille soveltamisesta jonka pelätään vahingoittavan tehokkuutta kun naiset kuitenkin pyöräyttelevät lapsia ja ennen pitkää jäävät pois joko lopullisesti tai pitkiksi ajoiksi."

        Pääsykokeet ja opinnot ovat miehile ja naisille täysin samat. Naisten pääsyä ei ole mitenkään helpotettu. Miksi se on NIIN vaikea sinunkin uskoa, että naisista on samaan kuin miehistä? Koulutusaikaa ei myöskään ole (ainakaan Suomessa) lyhennetty.

        Sulla on aivan uskomattomia mielipiteitä. Oletsä ihan tosissasi????????????


      • Mies1985
        maailmassa monta on... kirjoitti:

        "Nainen saa olla urologi mutta jos mies on gynekologi niin aletaan sepustaa jotain omasta päästä keksittyä teoriaa miehen halusta hallita feminiinistä puoltaan tms."

        Yhtä outoa se on, jos nainen tutkii päivät pitkät miesten pippeleitä.

        En myöskään vertaisi ihoa ja sukuelimiä. Ihoasi kai voit näyttää muille ihmisille suht estottomasti, mutta vehkeitäsi tuskin tuosta vain?

        Onhan sekin tavallaan outoa mutta sitä ei välttämättä kummaksuta samalla tavalla.

        Ja intiimit alueet on intiimejä alueita mutta kuitenkin esim.psykiatrilla ei välttämättä ole omakohtaista kokemusta skitsofreniasta eikä syöpälääkäri sairastanut syöpää. Naisgynekologi ei ole ehkä ikinä synnyttänyt jne.
        -
        Mutta ymmärrän sitäkin ajattelua että naisgyne olisi miellyttävämpi.


      • ffffffffff
        Mies1985 kirjoitti:

        Onhan sekin tavallaan outoa mutta sitä ei välttämättä kummaksuta samalla tavalla.

        Ja intiimit alueet on intiimejä alueita mutta kuitenkin esim.psykiatrilla ei välttämättä ole omakohtaista kokemusta skitsofreniasta eikä syöpälääkäri sairastanut syöpää. Naisgynekologi ei ole ehkä ikinä synnyttänyt jne.
        -
        Mutta ymmärrän sitäkin ajattelua että naisgyne olisi miellyttävämpi.

        Jos miehet kävisivät yhtä usein urologilla kuin naiset, niin varmasti asiasta puhuttaisiin. Sitä ei kummeksuta, koska siitä ei ole tarve puhua. Siitä ei ole tarve puhua, koska miehet eivät käy siellä niin usein kuin naiset gynellä. Hyvä jos ikinä käyvät urologilla.

        Miten synnytys liittyy gyneen? Siellä käydään paljon muidenkin asioiden takia. Kuukautisvaivojen, ehkäisyn, erilaisten muiden intiimialueiden vaivojen/kipujen takia jne.


      • Mies1985
        aina.... kirjoitti:

        En ole minäkään koskaan voinut ymmärtää, miten mies voi valita kaikista mahdollisista erikoistumisaloista juuri gynekologian. Aivan samalla tavallahan esim. urologia keskittyy pääasiassa miesten alapäävaivoihin, ja naisia on urologeina todella vähän - enkä yhtään ihmettele miksi. Tuntuu, että miehen valintoja säätelevät jotkin "puolipervessit" motiivit, joissa korostuu erityisesti täälläkin jo mainittu halu hallita ja kontrolloida naista (myös seksuaalisuuden alueella).

        Toki on olemassa ihan asiallisia, hyviä miesgynejä, mutta tämä epäsuhta naisurologien ja miesgynekologien välillä kyllä pistää miettimään, mistä oikein on kyse. Ja nyt, kun naiset ovat "tasa-arvoisia" ja päättävät asioistaan itse, niin kappas, miesgynejä ei enää valmistukaan lääkiksestä. Kiinnostus urologiaan sensijaan on naisilla pysynyt koko ajan entisellään, eli nainen kokee luonnostaan, että miesten värkkin ronkkiminen ei ole kovin luonteva ammatti naiselle.

        Ehkä joillakin miehillä on tarve tuntea voivansa hallita naisia mutta naisillehhan miesten hallitseminen on jollakin lailla itsestäänselvyys.

        Varhaisnuori tyttö saa halutessaan johdatuksen miehuuden saloihin lukuisilta oman ikäisiltä tai aikuisilta miehiltä ja täten miehen seksuaalisuus ja ruumis on hänelle jonkinlainen itsestäänselvyys jonka kanssa assosioiminen on hänelle vapaaehtoista hupia.
        Siihen vielä päälle leima 'elämän antajana' ja arvokkaana synnyttäjänä kun vain sukukypsäksi tulee. Äidiksi tullessa voi uskonnon tai estetiikan varjolla leikkauttaa pojalta pippelistä palan ilman mitään laillisia ongelmia.

        Sitten jos kiinnostaa niin voi aloittaa jonkun itsepuolustusharrastuksen jossa pääsee murjomaan miesten pyhintä ainakin simuloidusti kuten naisten MTV-kelpoisessa hittimusiikissa ja elokuvissa.

        Heteromiehille naisen opiskeleminen on jonkinlainen pakko ja elämänmittainen matka. Joillekkin miehille ehkä hyvä naisentuntemus on myös tapa lievittää omaa hämmennystä naisen mahdin edessä.


      • lukijainen
        Mies1985 kirjoitti:

        Ehkä joillakin miehillä on tarve tuntea voivansa hallita naisia mutta naisillehhan miesten hallitseminen on jollakin lailla itsestäänselvyys.

        Varhaisnuori tyttö saa halutessaan johdatuksen miehuuden saloihin lukuisilta oman ikäisiltä tai aikuisilta miehiltä ja täten miehen seksuaalisuus ja ruumis on hänelle jonkinlainen itsestäänselvyys jonka kanssa assosioiminen on hänelle vapaaehtoista hupia.
        Siihen vielä päälle leima 'elämän antajana' ja arvokkaana synnyttäjänä kun vain sukukypsäksi tulee. Äidiksi tullessa voi uskonnon tai estetiikan varjolla leikkauttaa pojalta pippelistä palan ilman mitään laillisia ongelmia.

        Sitten jos kiinnostaa niin voi aloittaa jonkun itsepuolustusharrastuksen jossa pääsee murjomaan miesten pyhintä ainakin simuloidusti kuten naisten MTV-kelpoisessa hittimusiikissa ja elokuvissa.

        Heteromiehille naisen opiskeleminen on jonkinlainen pakko ja elämänmittainen matka. Joillekkin miehille ehkä hyvä naisentuntemus on myös tapa lievittää omaa hämmennystä naisen mahdin edessä.

        Lainaus:
        "Varhaisnuori tyttö saa halutessaan johdatuksen miehuuden saloihin lukuisilta oman ikäisiltä tai aikuisilta miehiltä ja täten miehen seksuaalisuus ja ruumis on hänelle jonkinlainen itsestäänselvyys jonka kanssa assosioiminen on hänelle vapaaehtoista hupia."

        Johdatuksen miehuuden saloihin? Aikuisilta miehiltä? Ai keneltä muka? En minä ainakaan saanut, saatika että olisin halunnut. Siis seksiäkö tarkoitat? Vai mitä ihmettä?

        Ja minä en ainakaan halua, että kukaan mieslääkäri tutustuu avullani "naiseuden saloihin".


        Lainaus:
        "Siihen vielä päälle leima 'elämän antajana' ja arvokkaana synnyttäjänä kun vain sukukypsäksi tulee. Äidiksi tullessa voi uskonnon tai estetiikan varjolla leikkauttaa pojalta pippelistä palan ilman mitään laillisia ongelmia."

        Miksi kuukautiset sitten ovat aina olleet ja ovat edelleen niin suuri tabu? Jos kerran on niin hienoa, kun tyttö tulee sukukypsäksi. Tai jos synnyttämistä niin pidetään arvossa, miksi kivunlievitys on yhä lastenkengissä?


      • miehilläkin kirjoitti:

        Eturauhanen tutkitaan sormella peräaukon kautta tunnustelemalla.

        Jotenkin toinen mies tunkemassa sormea hanuriini tuntuu nöyryyttävämmältä, kuin sama naisen tekemänä.

        Sama juttu, jos suolen tutkimus tapahtuisi esim. tullissa.

        kumman tekemänä tahansa, etenkin kun tuossa tulee 90% varmuudella erektio joka on normaalia mut silti hyvin noloa.


      • Mies1985
        lukijainen kirjoitti:

        Lainaus:
        "Varhaisnuori tyttö saa halutessaan johdatuksen miehuuden saloihin lukuisilta oman ikäisiltä tai aikuisilta miehiltä ja täten miehen seksuaalisuus ja ruumis on hänelle jonkinlainen itsestäänselvyys jonka kanssa assosioiminen on hänelle vapaaehtoista hupia."

        Johdatuksen miehuuden saloihin? Aikuisilta miehiltä? Ai keneltä muka? En minä ainakaan saanut, saatika että olisin halunnut. Siis seksiäkö tarkoitat? Vai mitä ihmettä?

        Ja minä en ainakaan halua, että kukaan mieslääkäri tutustuu avullani "naiseuden saloihin".


        Lainaus:
        "Siihen vielä päälle leima 'elämän antajana' ja arvokkaana synnyttäjänä kun vain sukukypsäksi tulee. Äidiksi tullessa voi uskonnon tai estetiikan varjolla leikkauttaa pojalta pippelistä palan ilman mitään laillisia ongelmia."

        Miksi kuukautiset sitten ovat aina olleet ja ovat edelleen niin suuri tabu? Jos kerran on niin hienoa, kun tyttö tulee sukukypsäksi. Tai jos synnyttämistä niin pidetään arvossa, miksi kivunlievitys on yhä lastenkengissä?

        "Johdatuksen miehuuden saloihin? Aikuisilta miehiltä? Ai keneltä muka? En minä ainakaan saanut, saatika että olisin halunnut. Siis seksiäkö tarkoitat? Vai mitä ihmettä?"

        Et saanut koska et halunnut. =) Näin netin aikana se tarkoittaa sitä että menet vaikka S24-chattiin ja tutustut miespuoliseen. Sitten ilmaiset halua nähdä mieslihaa webcamissä niin se on siinä. Tai järkkäät tapaamisen niin pääset tunnustelemaankin. Moni 23-vuotias mies voi auttaa 13-vuotiasta tyttöä tuossa mutta yritäppä 13-vuotiaana poikana saada 23-vuotias nainen riisumaan tai tyydyttämään sinut niin hankalaa tulee olemaan.

        "Miksi kuukautiset sitten ovat aina olleet ja ovat edelleen niin suuri tabu? Jos kerran on niin hienoa, kun tyttö tulee sukukypsäksi. Tai jos synnyttämistä niin pidetään arvossa, miksi kivunlievitys on yhä lastenkengissä?"

        En tiedä että kuukautiset olisivat jokin hirveä tabu. Minun tietääkseni suurin osa pojista tai miehistä ovat neutraaleja kuukautisia kohtaan. Toki on varmaan jotain pentuja jotka pilkkaavatkin asiasta.
        -
        Mistä tiedät ettei turvallisempaa (äidin ja lapsen kannalta) kivunlievitystä ole vielä osattu keksiä? Ja olen kuullut ettei se synnyttäminen välttämättä niin hirveää ole. Jopa että olisi verrattavissa hieman isonpuoleiseen 'isoon asiaan'.


      • *suu loksahti auki*
        Mies1985 kirjoitti:

        "Johdatuksen miehuuden saloihin? Aikuisilta miehiltä? Ai keneltä muka? En minä ainakaan saanut, saatika että olisin halunnut. Siis seksiäkö tarkoitat? Vai mitä ihmettä?"

        Et saanut koska et halunnut. =) Näin netin aikana se tarkoittaa sitä että menet vaikka S24-chattiin ja tutustut miespuoliseen. Sitten ilmaiset halua nähdä mieslihaa webcamissä niin se on siinä. Tai järkkäät tapaamisen niin pääset tunnustelemaankin. Moni 23-vuotias mies voi auttaa 13-vuotiasta tyttöä tuossa mutta yritäppä 13-vuotiaana poikana saada 23-vuotias nainen riisumaan tai tyydyttämään sinut niin hankalaa tulee olemaan.

        "Miksi kuukautiset sitten ovat aina olleet ja ovat edelleen niin suuri tabu? Jos kerran on niin hienoa, kun tyttö tulee sukukypsäksi. Tai jos synnyttämistä niin pidetään arvossa, miksi kivunlievitys on yhä lastenkengissä?"

        En tiedä että kuukautiset olisivat jokin hirveä tabu. Minun tietääkseni suurin osa pojista tai miehistä ovat neutraaleja kuukautisia kohtaan. Toki on varmaan jotain pentuja jotka pilkkaavatkin asiasta.
        -
        Mistä tiedät ettei turvallisempaa (äidin ja lapsen kannalta) kivunlievitystä ole vielä osattu keksiä? Ja olen kuullut ettei se synnyttäminen välttämättä niin hirveää ole. Jopa että olisi verrattavissa hieman isonpuoleiseen 'isoon asiaan'.

        "Moni 23-vuotias mies voi auttaa 13-vuotiasta tyttöä tuossa mutta yritäppä 13-vuotiaana poikana saada 23-vuotias nainen riisumaan tai tyydyttämään sinut niin hankalaa tulee olemaan."

        Ja tuoko on ok, että 23-vuotias mies auttaa 13-vuotiasta tyttöä? Hyi saakeli.

        "En tiedä että kuukautiset olisivat jokin hirveä tabu. Minun tietääkseni suurin osa pojista tai miehistä ovat neutraaleja kuukautisia kohtaan. Toki on varmaan jotain pentuja jotka pilkkaavatkin asiasta."

        Kummasti kuukautiset vain ovat vieläkin häpeiltävä asia. Ei niistä nyt kukaan aikuinen suoraan pilkkaa tietenkään, mutta silti niitä pitäisi yhä salailla. Ja on todella noloa, jos joku huomaa, että on kuukautiset. Sitähän ne kuukautissuojamainokset hokee. Olen myös kuullut miesten valittavan, että heitä inhottaa kuukautissuojamainokset tv:ssä ja ne tulisi lopettaa.

        "Mistä tiedät ettei turvallisempaa (äidin ja lapsen kannalta) kivunlievitystä ole vielä osattu keksiä? Ja olen kuullut ettei se synnyttäminen välttämättä niin hirveää ole. Jopa että olisi verrattavissa hieman isonpuoleiseen 'isoon asiaan'."

        Tiedän, ettei sellaista ole keksitty, koska olen lukenut paljon asiasta ja seurannut synnytyskeskusteluja mediassa ja netissä. Lähipiirissäni on myös synnyttäneitä naisia.

        Vai että synnytys on sama kuin vääntäisi ison jöötin? Menepä vaikka lukemaan tuonne suomi24:n synnytyspalstalle, niin silmäsi aukeavat. Huutavatko ihmiset yleensä paskalla ollessaan suoraa huutoa kaksikymmentäkin tuntia putkeen?
        Jotkut kuvailevat kipua niin kovaksi, että tekisi mieli vain tappaa itsensä, jotta kipu loppuisi.

        Joillekin synnytys on niin hirveää, että he eivät uskalla enää koskaan hankkia lapsia. Minulla on myös kavereita, jotka ovat synnyttäneet. Ja kyllä se kuulemma sattuu kaikista epiduraaleista huolimatta TODELLA paljon. Yksikin kaveri sanoi, että synnytys oli paljon hirveämpää kuin hän oli osannut kuvitella.

        Miten edes kehtaat vähätellä synnytyskipua? Luuletko, että naiset turhaan valittavat? Tai ovat keksineet kaiken?


      • Mies1985
        *suu loksahti auki* kirjoitti:

        "Moni 23-vuotias mies voi auttaa 13-vuotiasta tyttöä tuossa mutta yritäppä 13-vuotiaana poikana saada 23-vuotias nainen riisumaan tai tyydyttämään sinut niin hankalaa tulee olemaan."

        Ja tuoko on ok, että 23-vuotias mies auttaa 13-vuotiasta tyttöä? Hyi saakeli.

        "En tiedä että kuukautiset olisivat jokin hirveä tabu. Minun tietääkseni suurin osa pojista tai miehistä ovat neutraaleja kuukautisia kohtaan. Toki on varmaan jotain pentuja jotka pilkkaavatkin asiasta."

        Kummasti kuukautiset vain ovat vieläkin häpeiltävä asia. Ei niistä nyt kukaan aikuinen suoraan pilkkaa tietenkään, mutta silti niitä pitäisi yhä salailla. Ja on todella noloa, jos joku huomaa, että on kuukautiset. Sitähän ne kuukautissuojamainokset hokee. Olen myös kuullut miesten valittavan, että heitä inhottaa kuukautissuojamainokset tv:ssä ja ne tulisi lopettaa.

        "Mistä tiedät ettei turvallisempaa (äidin ja lapsen kannalta) kivunlievitystä ole vielä osattu keksiä? Ja olen kuullut ettei se synnyttäminen välttämättä niin hirveää ole. Jopa että olisi verrattavissa hieman isonpuoleiseen 'isoon asiaan'."

        Tiedän, ettei sellaista ole keksitty, koska olen lukenut paljon asiasta ja seurannut synnytyskeskusteluja mediassa ja netissä. Lähipiirissäni on myös synnyttäneitä naisia.

        Vai että synnytys on sama kuin vääntäisi ison jöötin? Menepä vaikka lukemaan tuonne suomi24:n synnytyspalstalle, niin silmäsi aukeavat. Huutavatko ihmiset yleensä paskalla ollessaan suoraa huutoa kaksikymmentäkin tuntia putkeen?
        Jotkut kuvailevat kipua niin kovaksi, että tekisi mieli vain tappaa itsensä, jotta kipu loppuisi.

        Joillekin synnytys on niin hirveää, että he eivät uskalla enää koskaan hankkia lapsia. Minulla on myös kavereita, jotka ovat synnyttäneet. Ja kyllä se kuulemma sattuu kaikista epiduraaleista huolimatta TODELLA paljon. Yksikin kaveri sanoi, että synnytys oli paljon hirveämpää kuin hän oli osannut kuvitella.

        Miten edes kehtaat vähätellä synnytyskipua? Luuletko, että naiset turhaan valittavat? Tai ovat keksineet kaiken?

        "Ja tuoko on ok, että 23-vuotias mies auttaa 13-vuotiasta tyttöä? Hyi saakeli."

        No,vaihda se 16-vuotiaaseen tai jos Virossa ovat,niin 14-vuotiaaseen. Joka tapauksessa ymmärrät kyllä pointin.

        "Kummasti kuukautiset vain ovat vieläkin häpeiltävä asia. Ei niistä nyt kukaan aikuinen suoraan pilkkaa tietenkään, mutta silti niitä pitäisi yhä salailla. Ja on todella noloa, jos joku huomaa, että on kuukautiset. Sitähän ne kuukautissuojamainokset hokee. "

        Jos huomataan niin eikös se tarkoita sitä että veret/limat näkyvät pöksyjen läpi? Mielestäni se on verrattavissa inkontinenssiin tai tahattomiin erektioihin.

        "Olen myös kuullut miesten valittavan, että heitä inhottaa kuukautissuojamainokset tv:ssä ja ne tulisi lopettaa."

        Olen pahoillani niiden miesten puolesta.

        "Tiedän, ettei sellaista ole keksitty, koska olen lukenut paljon asiasta ja seurannut synnytyskeskusteluja mediassa ja netissä. Lähipiirissäni on myös synnyttäneitä naisia."

        Tarkoitin sitä että se että sellaista lievitystä ei vielä ole keksitty ei välttämättä johdu välinpitämättömyydestä. Sama juttu kuin vaikka syövässä.

        "Vai että synnytys on sama kuin vääntäisi ison jöötin? Menepä vaikka lukemaan tuonne suomi24:n synnytyspalstalle, niin silmäsi aukeavat. Huutavatko ihmiset yleensä paskalla ollessaan suoraa huutoa kaksikymmentäkin tuntia putkeen?
        Jotkut kuvailevat kipua niin kovaksi, että tekisi mieli vain tappaa itsensä, jotta kipu loppuisi."

        Toinen vertaus minkä olen kuullut on munuaiskivi. Kuulemma munuaiskivi voi olla naiselle selvästi kivuliaampi kuin synnytys. Toki synnytyksiä ja munuaiskiviä on monta eri sorttia. Munuaiskiviä vielä tulee miehille helpommin ja miesten virtsatiehyet ovat ahtaammat joten ne ovat pahempia miehillä.

        "Miten edes kehtaat vähätellä synnytyskipua? Luuletko, että naiset turhaan valittavat? Tai ovat keksineet kaiken?"

        Anteeksi jos kuulostin vähättelevältä. Puolustautuisin sanomalla että kaiketi ainakin osalle naisista se ei sitten ole niin hirveä kokemus ja osalle taas on todella paha. Se mitä sanoin perustui niiden onnekkaampien naisten juttuihin. Sori.


      • tosiaan..
        voi apua sentään kirjoitti:

        "Tuossa voi olla kyse lääketieteen alan naisille soveltamisesta jonka pelätään vahingoittavan tehokkuutta kun naiset kuitenkin pyöräyttelevät lapsia ja ennen pitkää jäävät pois joko lopullisesti tai pitkiksi ajoiksi."

        Pääsykokeet ja opinnot ovat miehile ja naisille täysin samat. Naisten pääsyä ei ole mitenkään helpotettu. Miksi se on NIIN vaikea sinunkin uskoa, että naisista on samaan kuin miehistä? Koulutusaikaa ei myöskään ole (ainakaan Suomessa) lyhennetty.

        Sulla on aivan uskomattomia mielipiteitä. Oletsä ihan tosissasi????????????

        Jos tuo kyseisen nimimerkin vuosiluku kertoo hänen iästään, niin on todella huolestuttavaa, että tuon ikäinen pojankloppi osoittaa jo nyt tällaista naisvihamielisyyttä, joka lähentelee fasismia.

        Tällaiset ihmiset ovat kuin aivopestyjä ajattelemaan tietyllä tavalla: he kääntävät vaikka mustan valkoiseksi, ja väittävät ihan mitä vain, uskotellakseen (itselleen), että nainen on huonompi olento.

        Mistäköhän tuokin poika on nuo ideansa saanut - omalta isältäänkö?


      • nyt tajusin
        Mies1985 kirjoitti:

        "Ja tuoko on ok, että 23-vuotias mies auttaa 13-vuotiasta tyttöä? Hyi saakeli."

        No,vaihda se 16-vuotiaaseen tai jos Virossa ovat,niin 14-vuotiaaseen. Joka tapauksessa ymmärrät kyllä pointin.

        "Kummasti kuukautiset vain ovat vieläkin häpeiltävä asia. Ei niistä nyt kukaan aikuinen suoraan pilkkaa tietenkään, mutta silti niitä pitäisi yhä salailla. Ja on todella noloa, jos joku huomaa, että on kuukautiset. Sitähän ne kuukautissuojamainokset hokee. "

        Jos huomataan niin eikös se tarkoita sitä että veret/limat näkyvät pöksyjen läpi? Mielestäni se on verrattavissa inkontinenssiin tai tahattomiin erektioihin.

        "Olen myös kuullut miesten valittavan, että heitä inhottaa kuukautissuojamainokset tv:ssä ja ne tulisi lopettaa."

        Olen pahoillani niiden miesten puolesta.

        "Tiedän, ettei sellaista ole keksitty, koska olen lukenut paljon asiasta ja seurannut synnytyskeskusteluja mediassa ja netissä. Lähipiirissäni on myös synnyttäneitä naisia."

        Tarkoitin sitä että se että sellaista lievitystä ei vielä ole keksitty ei välttämättä johdu välinpitämättömyydestä. Sama juttu kuin vaikka syövässä.

        "Vai että synnytys on sama kuin vääntäisi ison jöötin? Menepä vaikka lukemaan tuonne suomi24:n synnytyspalstalle, niin silmäsi aukeavat. Huutavatko ihmiset yleensä paskalla ollessaan suoraa huutoa kaksikymmentäkin tuntia putkeen?
        Jotkut kuvailevat kipua niin kovaksi, että tekisi mieli vain tappaa itsensä, jotta kipu loppuisi."

        Toinen vertaus minkä olen kuullut on munuaiskivi. Kuulemma munuaiskivi voi olla naiselle selvästi kivuliaampi kuin synnytys. Toki synnytyksiä ja munuaiskiviä on monta eri sorttia. Munuaiskiviä vielä tulee miehille helpommin ja miesten virtsatiehyet ovat ahtaammat joten ne ovat pahempia miehillä.

        "Miten edes kehtaat vähätellä synnytyskipua? Luuletko, että naiset turhaan valittavat? Tai ovat keksineet kaiken?"

        Anteeksi jos kuulostin vähättelevältä. Puolustautuisin sanomalla että kaiketi ainakin osalle naisista se ei sitten ole niin hirveä kokemus ja osalle taas on todella paha. Se mitä sanoin perustui niiden onnekkaampien naisten juttuihin. Sori.

        nyt tajusin ton sun ikäs (1985). sähän oot siis itse just n. 23-24 vuotias, eli ilmeisesti just noita kuvaamiasi kuvottavia itseään netissä esitteleviä irstailijoita.


    • naiset....

      Miesgynen valinneet naiset usein selittelevät valintaansa mm. vetoamalla siihen, että miesgyne on naista "hellempi" otteissaan ym. Ja väittävät vastaavasti, että KAIKKI naisgynet ovat kovakouraisia.

      Tämä on minusta aina ollut vähintäänkin huvittavaa. Olen nimittäin huomannut jo aikoja sitten, kuinka miesgynellä käynti on joillekin naisille (uskon että useimmille) jonkinlainen kiksien paikka, ainakin pikkuriikkisen verran.

      Oma äitini on aina käynyt miesgynellä. Muistan nuorena sen päivän, kun äitini oli siellä käynyt; hän oli aina poikkeuksellisen hyvällä tuulella, ja yritti jopa puhua asiasta. Se oli kieltämättä aika kuvottavaa, mutta tajusin siis jo tuolloin, ettei tällainen ole kaikille naisille suinkaan mikään neutraali kokemus, vaan päinvastoin, naiset HALUAVAT nimenomaan miehen käsittelyyn. Vieraalle miehelle haarojen levittäminen tuntuu kuin tuntuukin aika kivalta...

      Yksi miehellä käyvä tuttuni kerran suuttui minulle, kun vihjailin hänelle siitä, että hän tieten tahtoen haluaa miehen ronkkivan itseään. Miksi hän suuttui? Siksi että osuin arkaan paikkaan...

      Olen itse mennyt miesgynelle vain pakon edessä, eli akuutissa tilanteessa, kun naista ei ole ollut saatavilla. Ikinä en vapaaehtoisesti miehelle menisi. Ja gynellä olohan ei suinkaan rajoitu pelkkään alapään ronkkimiseen, vaan siinä usein käydään seksihistoriaa läpi. Tuntuisi aivan nurinkuriselta kertoa vieraalle miehelle, mikä tuntuu hyvältä, mikä ei. Siis ts. pervolta.

      • yhtään mitään

        Olen käynyt molemmilla, miehillä ja naisilla. Huonoin kokemus on ollut nainen. Ei se sukupuoli, vaan henkilö ratkaisee. Miehet voi olla hyvin asiallisia jne. Tämä huono naisgynegologi pahoitti todella mieleni ehdottelemalla kirurgista kauneusleikkausta :P Eikä mitään lääketieteellistä syytä siis ole..Eikä kukaan aiempi useista gyneistä ole ikinä edes vihjannut mitään vastaavaa. Aina on todettu, että kaikki ok jne. Ja seksielämän saralla olen aina saanut vain positiivista palautetta ;) Joten jäipä sellainen leikkaus väliin, eikä tule toiste mentyä kyseisellä gynelle. Eikä suositeltua häntä, päinvastoin. Ihme tyyppejä ne naisetkin voi olla..


    • sama kumpaa

      sukupuolta kyseisen erikoisalan lääkäri on, kunhan osaa hommansa. Meillä täällä on naistentautien polia pyörittämässä kaksi vanhaa gynekologiherraa, ja molemmat todella hyviä. Kun menin sterilisaatioon ja odotin nukutuksen alkamista, oikein helpotuksesta huokasin kun näin että leikkaajana on toinen näistä vanhoista herroista, tiesin että osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Samainen mies otti minulta aikanaan koepaloja ja pelkäsin ihan hirveästi toimitusta. Ymmärsi hyvin ja alkoi jutella vaan kaikenlaista enkä edes huomannut kun toimitus oli loppu.

      Kyllä se on varmaan ihan ihmisen persoonasta kiinni.

    • Anonyymi

      Myönnän minussa on perverssiä paljasteluhalua, olen koko 33 v. ikäni aikana käynyt miesgynekologin vastaanotolla. Mieltäni kiehtoo jo pelkkä ajatus antaa vieraan miehen katsoa ja tutkia levällään olevaa pilluani. Ystäväni suosituksesta olen käynyt noin kuusikymppisen gynen yksityisvastaanotolla. Eka kertani oli mielestäni jännittävä, koska sanoin tulevani yleiseen tarkastukseen, lääkäri paneutui minun 55 kiloiseen hoidettuun olemukseeni perusteellisesti. Tutkimus eteni kiireettömästi koko kehoni tutkimuksella, viimeiseksi lääkäri työnsi sormensa pyllynreikääni ja tunnusteli sen. Annan aina miehelleni selonteon vastaanoton tapahtumista ja kerron miten olin gynotuolissa haarat levällään lääkärin edessä. Aina gynepäivän iltana meillä on hyvät kiihkeät panot, olisi varmaan pettynyt jos vaihtaisin vakigyneni naislääkäriin.

    • Anonyymi

      Minä en menisi enää mistään hinnasta naisgynekologille. Musta tuntuu, että suuri osa niistä on lesboja, jotka nauttivat päästessään tutkimaan naisten alapäätä. Edellisellä kerralla naisgynekologi oli aikeissa alkaa tutkia pimpsaani ilman kumihanskoja ja meni ihan punaiseksi kun huomautin siitä. Unohti, mukamas, hyi hitto!

      Miehet on paljon mukavampia ja reilumpia, myös lääkäreinä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5479
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3375
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1883
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      21
      1699
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      13
      1447
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe