Naisvaltaiset työpaikat ja alat?

NainenItsekin

Mikähän meissä naisissa on "vikana" kun emme osaa työpaikalla käyttyä? Mitä olen kuunnellut tuttujen ja ystävien tarinoita niin naisvaltaisilla aloilla ja työpaikoilla on eniten ongelmia ja ahdistavin ilmapiiri ja ns. yhteishenki.

Olen tämän saman huomannut itse myös naisvaltaisella alalla. Selkään puukottamisen, asiattoman juoruilun ja täysin perättömän mustamaalaamisen määrä on niin naurettava että jo itkettää. Samoja ongelmia ei todellakaan ole miesvaltaisissa paikoissa, joissa osataan puhua suoraan jos on asiaa, asiallisesesti, sopia, edes siitä että ollaan eri mieltä, jäämättä murehtimaan ja märehtimään asioita vuosiksi odottamaan milloin saan taas puukottaa kaveria selkään. Myöskään esimiehillä ei ole miesten työpaikoissa tarvetta puuttua joka ikiseen henkilöstön kahnaukseen, vaan aikuisten ihmisten annetaan selvittää välinsä itse.

Olenko vain tajunnut tämän kaiken väärin vai olenko syntynyt väärään kroppaan? En nimittäin sopeudu työelämään jos työelämä on kaikkialla sitä mitä se naisvaltaisissa työpaikoissa on =)

23

4435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirullista menoa

      Ongelmaisella työpaikalla tulee skitsofreeninen olotila: joutuu koko ajan epäilemään kaikkea, onko kyseessä juoni tai juoru vai onko asia niin, kuin väitetään.

      Naisporukassa kaikki vaikuttaa kaikkeen. Työpaikkalla puidaan pohjia myöten puolisot, lapset, asunnot, autot, kaikki. Näiden "tasokkuus" vaikuttaa naisen asemaan lauman nokkimisjärjestyksessä vääjäämättä. Miehet taas eivät juurikaan piittaa työtoverin perhejutuista. Tämä saa olla jopa lapseton tai omaishoitaja, käydä vieraissa ilman, että asiasta vedetään johtopäätöksia ja tehdään numeroita. Miesporukassa yksityisyyttä kunnioitetaan yleensä paremmin.

      On tietysti fiksujakin naisia, mutta miltei aina porukasta löytyy henkiseksi emännäksi perinteinen kaulimenkäyttäjä, joka nerokkaasti onnistuu hämmentämään suurimman osan naisista (joskus miehistäkin) mukaan juonikeitoksiinsa. Nämä persoonat käyvät tiuhaan "tervehtimässä" myös johtajia, joihin samalla istuttavat omat tarkoitushakuiset käsityksensä ihmisistä ja asioista. Moni pomo ei edes huomaa, että hänen mielikuvansa työyhteisön tilasta perustuu 1-2 "hauskan tädin" tarinoihin. Yhteisössähän on usein muitakin jäseniä, mutta heitä ei huomata tai heidät leimataan jollain tavalla vaikeiksi tapauksiksi - ja keiden toimesta.

      Kaikesta pas..ta voi toki pysytellä ulkona. Voi päättää, että tekee vain työnsä ja juttelee ihmisten kanssa kahvitauolla iltapäivälehtien lööpeistä. Ei puutu puukottamisiin, ettei itseä puukotettaisi. Tämän hintana on sosiaalinen ulkopuolisuus ja hirvittävän suuri riski "emäntien" hampaisiin joutumisesta. Kun tekee selväksi, ettei halua sotkea itseään juoruihin ja juoniin, saa vihat niskaansa ja tulee leimatuksi prinsessaksi. Sellainen taas on painettava alas mutaan. Tietämättään voi tulla nimetyksi supersyntipukiksi, joka on niin "epäsosiaalinen ja hankala tapaus, että muodostaa uhkan työyhteisön henkiselle jaksamiselle". Nykyään se riittää jopa potkuihin.

      • havainto on

        Jos työpaikalla toisen sukupuolen osuus laskee alle 10 prosentin, alkaa asiaton käytös. Kärjistäen sanottuna naiset alkavat kähinöidä keskenään, miehet taas päätyvät vittuilemaan ja äijäilemään kohtuuttomasti.


      • erakkonainen76

        niin mykistävän hyvä kirjoitus, että pitäis raameihin laittaa! Ihan totta joka sana, juuri noin se menee.
        Pahinta on just toi, että kiusaajat saa jopa pomot lirkuteltua puolellensa, joko viehkeydellään tai olemalla hauska täti, kuten osuvasti sanoit.

        Itse olen pyrkinyt pysymään vähän omissa oloissani koska en tykkää siitä miten naiset aina arvostelee muita, varsinkin uusia työntekijöitä kaikesta, vaatteista, kampauksesta, kävelytyylistä lähtien.
        En vain pysty hymyilemään mukana, kun uutta ja täysin viatonta työntekijää aletaan kilpaa arvostelemaan.

        Yhtäkkiä huomasin, että minusta ei tykätä. Mitään en ollut kenellekään tehnyt, ämmiä vaan ärsytti se että olin niin itsenäinen enkä tunkenut muitten asioihin kuten he.
        Heitä tuntui kovasti vaivaamaan myös se seikka, että viihdyin sinkkuna, enkä aikonut hankkia lapsia.
        Kaikki erilainen mullisti maailmaa heidän ympäriltään. He jopa väkisin yrittivät naitella minua miespuolisille työntekijöillemme, vaikka sanoin nimenomaan haluavani olla yksin.

        Koska tämä juoruporukka on lirkutellut itsensä pomojen suosioon niin minä jouduin pian huomaamaan, ettei enää pomotkaan minusta pidä, mitä lie juttuja kuunnelleet tyhminä minusta.
        Helppohan ne on uskoa, kun 5 väittää yhdestä jotakin niin uskotaanhan se.
        Miespuolisten pomojen vaikeus on vain se, etteivät he tajua miten katalia naiset toisiaan kohtaan voikaan olla..

        Kaiken huipentuma oli, kun alkoi lomautukset. Kaikkien ihmetykseksi yksi näistä juoruämmistä joutui lomautetuksi.
        Koskaan ei kukaan heistä ollut joutunut ja tämäkin kerta jäi varmasti viimeiseksi, niin kauhean metelin he siitä nostivat ja juoksivat vuorotellen pomon kopissa kaakattamassa.
        Eivät he muita lomautettuja puolustaneet, vain omia kavereitansa.
        Minutkin kun lomautettiin niin ei kukaan juossut pomon koppiin huutamaan..
        Aina olen työni hoitanut, varmaan paremminkin kuin he kun minulla ei kulu aikaa toisten asioista kotkottamiseen.

        Ei voi mitään, olen työpaikalla epäsuosiossa ja aina lomautuslistoilla loistaa samat nimet, minä ja muutama muu, mutta juoruämmien annetaan olla.
        Ehkä joskus löydän työnantajan joka ei usko ämmien juoruja, vaan ottaa itse asioista selvää.


      • xxxxxxxxx

        kirjoitus pitää sitten niin paikkansa.

        Minusta tuli yhteisön epäsosiaalinen ja hankala tapaus. Pukamien imeskelyyn en lähde.


      • Möksy121

        Itse en ymmärrä mitä tuosta kaikesta juoruamisesta jää käteen ja kuinka tuosta voi nauttia. Omalla kohdalla myös esimies on juoruamisessa mukana mikä tuntuu todella nuivalta ja epäreilulta.

        Joskus miettii kuinka pitkälle nämä naiset pääsisivät urallaan jos keskittyisivät enemmän vain työntekoon. Tietysti nyt tuntuvat pysyvän paikallaan ja koittavat kampittaa muiden työnteon.

        Omalla kohdalla tuntuu että juoruilu lopettanut jo urakehityksenkin.


      • NäinhänSe
        Möksy121 kirjoitti:

        Itse en ymmärrä mitä tuosta kaikesta juoruamisesta jää käteen ja kuinka tuosta voi nauttia. Omalla kohdalla myös esimies on juoruamisessa mukana mikä tuntuu todella nuivalta ja epäreilulta.

        Joskus miettii kuinka pitkälle nämä naiset pääsisivät urallaan jos keskittyisivät enemmän vain työntekoon. Tietysti nyt tuntuvat pysyvän paikallaan ja koittavat kampittaa muiden työnteon.

        Omalla kohdalla tuntuu että juoruilu lopettanut jo urakehityksenkin.

        Heteroämmät puhuvat pskaa, vainoharhaisesti kuvittelevat, että kaikki muut ämmät ovat kiinnostuneita heidän salaisesta ihastuksestaan (useimmiten naimisissa oleva ämmä on salaa ihastunut ukkomieheen, jolloin kaikki muut ämmät ovat heidän vilkkaassa mielikuvituksessaan potentiaalisia kilpailijoita tai heteroukkomies on ihastunut homoämmään eikä siihen varattuun heteroämmään tai heidän ukkoihastuksensa onkin oikeasti homo eikä hetero). Homoämmät taas käyttäytyvät kuin miehet, jos eivät saa jotakuta ämmää sänkyynsä, alkaa mieletön paskanjauhaminen ja kostaminen. Homoämmä taas kadehtii muita homoämmiä. Homofobinen heteroämmä taas alkaa jauhaa paskaa ja yrittää kampittaa ulos kaikki homoämmätyöntekijät.

        Epätoivoinen työntekijä-ämmä taas vainoharhaisesti kuvittelee, että muut ovat viemässä hänen vakkarityönsä joten alkaa mieletön paskanjauhaminen ja muiden kampittaminen.

        Heteromiehet vähättelevät naisia ja savustavat ulos ylipäätänsä kaikki naiset. Jos heteroämmä ei anna heteroukolle niin paskanjauhaminen alkaa. Jos homoämmä ei anna heteroukolle niin savustaminen tai laittomat potkut tulee. Kateellinen homofobinen heteroukko pelkää, että homoämmä vie hänen potentiaaliset ämmänsä. Kateellinen, salaa naisena toivova tai elävä ukko kadehtii muita naisia kun hän haluaisi itse olla nainen. Epävarma homoukko taas pelkää, että muut heteroämmät vievät hänen ukkonsa. Epävarma homoukko ja toisaalta epävarma heteroukko molemmat luulevat kaikkia ämmiä heteroakoiksi, jotka on tavalla tai toisella uhka heille. Epävarmalle homoukolle kaikki homoämmätkin on heteroämmiä. Heteroäijä jauhaa taas perätöntä paskaa naisista, jotka haluaisi sänkyynsä, mutta useimmiten ei saa. Ja aina kärsijänä on nainen, eiks ni?


    • tosiaan viitsi

      yleistää:)
      Teen itse töitä siivoojana ulkopuolisena työntekijänä kohteessani.
      Kyseisessä kohteessa on suurin osa mies työntekijöitä.
      En ikinä ole ollut pahemmassa kyttäys ja juoruilu / selän takana puhumis paikassa.
      Ihan järkyttävää vittuilua edessäpäin ja etenkin takanapäin.
      Voi vee...
      ovat myyjiä...

    • Asiantuntijamies

      On nyrkin ja tietokoneen välissä.

    • TiinaTalitiainen

      Miesvaltaisilla työpaikoilla on omat ongelma. Se mitä olen ollut, niin niissä ainakin nuoret naiset tuntuvat usein kärsivän ns. "puheenaiheista". Kaikenmaailman typeristä leikinlaskuista yms.. Samoin erityisesti nämä BesserWisserit on erityisen ärsyttäviä kusipäitä. Näihin olen monesti törmännyt.

      Naiset pyrkivät luomaan omalla tavallaan oman tasapainonsa. Joskus toimii hyvin, joskus huonosti.

    • on.....

      akka.

    • yksivaan

      Saman olen valitettavasti saanut kokea. Isossa naisvaltaisessa paikassa on "kuppikuntia", joista on kuuluttava johonkin ja pitää välttää olemasta liian hyvää pataa muiden kanssa. Pienessä paikassa taas jätettän helposti yksi ulkopuolelle. Lapsettomana olen usein se ulkopuolelle jäävä, eihän minulla ole keskusteltavaa heidän kanssaan.

      Miehillä on sentään muitakin puheenaiheita kuin lapset, vaikka he rakkaita ovatkin, ei sentään kaikkia vaipanvaihtokokemuksia työssä vertailla. Eikä muistaakseni kukaan mies ole ikinä kysynyt MIKSEI mulla ole lapsia.

      Toisten huomioon ottamista tarvittaisiin enemmän. Ei saa jättää ketään seurueessa keskustelun ulkopuolelle, on tämä sitten lapseton, ei seuraa lätkää, ei ymmärrä äijähuumoria jne.

      • edun tavoittelijoita

        Oma kokemukseni liittyy suurehkoon tavarataloon, jossa pidettiin osastopäällikön ja vastuumyyjien kesken palaverejä, joissa haukuttiin osaa työntekijöistä avoimesti. Lisäksi olen vahvasti sitä mieltä että oman työsuhteeni päättyminen koeajan lopussa johtui tämän kaltaisista palavereista joissa työntekijät puukottivat toisiaan selkään ja rakensivat samalla itselleen tukevampaa jalustaa.

        Muutamien vastaavien kokemusten jälkeen haluaisin kovasti miesvaltaiseen työyhteisöön.


      • pääosin
        edun tavoittelijoita kirjoitti:

        Oma kokemukseni liittyy suurehkoon tavarataloon, jossa pidettiin osastopäällikön ja vastuumyyjien kesken palaverejä, joissa haukuttiin osaa työntekijöistä avoimesti. Lisäksi olen vahvasti sitä mieltä että oman työsuhteeni päättyminen koeajan lopussa johtui tämän kaltaisista palavereista joissa työntekijät puukottivat toisiaan selkään ja rakensivat samalla itselleen tukevampaa jalustaa.

        Muutamien vastaavien kokemusten jälkeen haluaisin kovasti miesvaltaiseen työyhteisöön.

        Olen ollut työurallani pääosin miesvaltaisissa työpaikoissa ja yhtä lukuun ottamatta niissä ei ole ollut mitään valittamista. Nyt olen naisvaltaisessa työpaikassa ja työpaikan henki on aivan käsittämätön. Tosin meidän yksikössämme syy on meidän kertakaikkisen ammattitaidottomassa antaa mennä -tyyliin toimivassa miespuolisessa pomossamme. Koska ko. pomo on saanut niin huonoja palautteita, mies pantiin tosi kalliiseen vuoden mittaiseen koulutukseen. Ainakaan meille hänen alaisilleen ko. koulutuksen hyödyt eivät ole auenneet, jos sellaisia edes on.

        Mutta kyllä niitä huonoja miesvaltaisiakin työpaikkoja on. Seuraavassa työpaikassa aion kiinnittää erityistä huomiota yrityskulttuuriin ja esimiestaitoihin.


      • zooda
        pääosin kirjoitti:

        Olen ollut työurallani pääosin miesvaltaisissa työpaikoissa ja yhtä lukuun ottamatta niissä ei ole ollut mitään valittamista. Nyt olen naisvaltaisessa työpaikassa ja työpaikan henki on aivan käsittämätön. Tosin meidän yksikössämme syy on meidän kertakaikkisen ammattitaidottomassa antaa mennä -tyyliin toimivassa miespuolisessa pomossamme. Koska ko. pomo on saanut niin huonoja palautteita, mies pantiin tosi kalliiseen vuoden mittaiseen koulutukseen. Ainakaan meille hänen alaisilleen ko. koulutuksen hyödyt eivät ole auenneet, jos sellaisia edes on.

        Mutta kyllä niitä huonoja miesvaltaisiakin työpaikkoja on. Seuraavassa työpaikassa aion kiinnittää erityistä huomiota yrityskulttuuriin ja esimiestaitoihin.

        No itsellä kokemusta työpaikasta jossa pelkkiä naisia ja esimiehenä nainen, joka ei epäröinyt näyttää menkkojaan, työtilannettaan ja pahoja päiviään alaisiinsa. Tuollaisessa pienessä puljussa yksi nainen pystyi helposti kyykyttämään muita mutta jos olisi edes yksi mies laittamassa nautaa kuriin, loppuisi juoruilu,kiristäminen, loukkaava puhe ja nalkutus, mutta minkäs teet. Miehet ei tuollaisia akkoja katselisi esimiestasolla pitkään ja isossa firmassa tuollaisilla johtamistaidoilla ei pitkälle pötkittäisi. Toki osaavat miehetkin olla kovia, suoria ja päättäväisiä, mutta koskaan en ole törmännyt mieskollegoihin jotka juoruavat toisten asiat sairauksista lähtien, puukottavat selkään ja ovat tunteidensa orjia kuten naiset.


      • ryhmän ulkopuolinen :D
        zooda kirjoitti:

        No itsellä kokemusta työpaikasta jossa pelkkiä naisia ja esimiehenä nainen, joka ei epäröinyt näyttää menkkojaan, työtilannettaan ja pahoja päiviään alaisiinsa. Tuollaisessa pienessä puljussa yksi nainen pystyi helposti kyykyttämään muita mutta jos olisi edes yksi mies laittamassa nautaa kuriin, loppuisi juoruilu,kiristäminen, loukkaava puhe ja nalkutus, mutta minkäs teet. Miehet ei tuollaisia akkoja katselisi esimiestasolla pitkään ja isossa firmassa tuollaisilla johtamistaidoilla ei pitkälle pötkittäisi. Toki osaavat miehetkin olla kovia, suoria ja päättäväisiä, mutta koskaan en ole törmännyt mieskollegoihin jotka juoruavat toisten asiat sairauksista lähtien, puukottavat selkään ja ovat tunteidensa orjia kuten naiset.

        Hmmm...Olen lapseton, 30 Sinkkunainen. Olen ollut töissä pääosin naisvaltaisilla aloilla. Olen huomannut, että asiat menevät juurikin noin: On tietty "nokkimisjärjestys", tiettyjen ominaisuuksien ja siviilisäädyn mukaan luokitellaan ihmisiä.
        Minä olen kokenut Aina oloni ulkopuoliseksi naisvaltaisessa yhteisössä. En ole ikinä päässyt ns. sisäpiiriin. Mielestäni siihen pääsee, kun omaa saman elämäntyylin ja taidon nuolla tiettyjä, niinkuin muut piirin jäsenet tekevät.
        Katsotaan yleensä kieroon, koska ei ole miestä, eikä lapsia. En vain halua lapsia ja sellaista miestä, jonka kanssa haluisin jakaa elämäni, ei ole löytynyt. En pidä tärkeänä edellämainittuja asioita. Elämä tuo eteen kaikenlaista, joten miksi pitäisi elää avioliitossa ja lasten äitinä, jos ei halua niin tehdä? Tämähän aiheuttaa sitten kummastusta naisvaltaisessa työyhteisössä. Monet ajattelevat, että se varmastikin on lesbo tai huora, mutta minulle se on aivan sama. Olen itsevarma, hetero, joka nauttii sinkkuilusta. Yhteisiä juttuja naisten kanssa tulee vähän, juurikin nokkimisjärjestyksen takia. Ei uskalleta jutella paljoakaan minun kanssa, vaikka olen elämäniloinen ja mukava ihminen. Jotkut toki juttelevat, ja yleensä meillä riittää nauramista kateellisille juoruilijoille tai pomon mielistelijöille. Miksi ei hyväksytä, jos ei halua sitä mitä muut naiset sitten luultavasti pääosin haluavat, vai haluavatko hekään, onko massan paine liian suuri? Elämä on jännää;)


    • raksaeukko

      Olen koko työurani, melkein 20 vuotta ollut töissä raksalla eli miesvoittoisella alalla. Ei se helppoa nuorena ollut. Vanhemmat "tosi ammattilaiset" laittoivat mokat nuoren tytön syyksi ja pullistelivat hauiksiaan ja sitten puhuttiin urheilusta....

      No jokunen 10 vuotta kun tuli työkokemusta, niin ympäristön suhtautuminenkin muuttui. Enää ei kukaan uskalla mitään sanoa, kun tietävät että takasin tulee samalla mitalla. Eli varmasti se on omasta itsevarmuudesta kiinni, miten muut suhtautuvat.

      Ja vai ei muka miehet juorua? Haha, tietäsittepä vaan...

    • niinpä :P

      Joo en tiedä koskeeko tuo nyt ihan kaikkia naisvaltaisia työpaikkoja tai että onko asia nyt ihan yksiselitteisesti sukupuoliriippuvainen...mutta kyllä omalla akkavaltaisella työpaikallani tuollaista on.

      Oikeastaan mukavia löytyy ne kaksi, joiden kanssa tulen hyvin toimeen, mutta loput ovatkin sitten vähän sitä ja tätä. Jos joku "mokaa", siitä ei suinkaan sanota henkilölle itselleen, vaan huudetaan muille työntekijöille ja mustamaalataan tätä mokan tehnyttä sitten selän takana. Juoruilua, kyräilyä jne. ihanaa. Itsekin sain eilen kuulla päässeeni parin naikkosen nokittavaksi. Se nyt on ihan sama, että mihin lopputulokseen olivat päätyneet siitä, mikä minä heidän mukaansa olen, mutta ulkonäön ruotiminen meni vähän jo turhan henkilökohtaiseksi. Varsinkin kun vielä on kyse sellaisista piirteistä, joille en itse mitään voi.

      Paikka on kuitenkin vakituinen, mutta ilmapiiri on suurimmaksi osaksi niin hanurista, että tekisi mieli vain lähteä pois.

    • Outoa nuolemista!

      Naisvaltaiset alat ilkeitä, pahansuopaisia, kateutta, esimiesten nuolentaa ja juoruamista selän takana. Selkään puukottamista ja toisten työn aliarviointia.
      Syödään ja arvioidaan jatkuvasti työtovereita. Mikä tekee naisesta työmaailmassa näin raadollisen ja ilkeän. Oma pahaolo?

      Osataan ja tiedetään kaikki juoruamisen tasolla mutta itse perustehtävä unohtuu. On niin ihanaa kotona, lapsia, ihana aviomies ja kaikki muuten kaikki ok mutta tämä työ (tai luullaan niin annetaan ymmärtää). ja se työyhteisö aivan kauhea. Kukahan siitä tekee sellaisen. Ei kukaan muu kuin itse kateelliset naiset.

      Uusille työntekijöille ollaan ilkeitä, koppavia ja heillä teetetään kaikki "ikävimmät työt". Itse ollaan tupakalla, kännyssä tai netissä työaikana. Takapuoli kasvanut niin isoksi, ettei jakseta edes nousta kanslian tuolista ylös potilaskellojen soidessa.

      Mistä tämä kertoo? Jatkuvasti puhutaan huonoista työyhteisöistä ja huonosta johtamisesta. Ilmeisemmin johtajat ei ole paikalla koskaan kun ei tiedä työyhteisön ongelmista mitään.Tai johtajat kuuluvat samaan kuppikuntaan. Miksi naiset pilaavat hyvät työyhteisöt ja jatkuvasti valittavat kun on niin vaikeaa. Milloin mikäkin mättää ja asiat ei suju tai epäkohtia työyhteisössä.

      Miettikää nyt hyvät ihmiset työyhteisönne on juuri sellainne kun te teette siitä omien ongelmienne kera!

      Myös se täytyy muistaa, että yleensä hyvät lähtevät ja samat vanhat marisijat jäävät sinne jatkamaan perinteitä.

    • 16+16

      nimimerkki "outoa nuolemista" kirjoitti: "uusille työntekijöille ollaan ilkeitä, koppavia ja heillä teetetään kaikki "ikävimmät työt"....
      No meillä-aikalailla naisvaltaisella alalla on muutamia esimerkkejä, että kyllä ne koppavat ja ilkeät osaavat tulla myös "talon ulkopuolelta" - mutta pari tapausta onkin ollut niin, että heidän "koulutus" onkin jo saatu samantyyppisestä työstä, muista toimipisteistä...
      Eli ehkä tämä ala missä työskentelen on kaikkialla samanmoista: arvostellaan etukäteen, eikä viitsitä edes tutustua.
      Esim. eräs nuori nainen a) nippa nappa suusta tuleee huomenta - ei koskaan oma-aloitteisesti, vaikka hän olisi se, joka tulee viimeisenä työpisteelle
      b) samainen nuori nainen ensimmäisenä päivänä kävi selän takana puhumaan muunneltua tietoa...jos joku meisä vakituisista ei nyt osannut pilkulleen sanoa päivän tuntitaksaa...oletti että pimitämme tietoa ja että meistä vakituista on jotenkin "ikävää", että uusimmatkin pääsevät samoille ansioille. Halusi väen väkisin ymmärtää väärin ja teki olettamuksensa hyvin selväksi muillekin uusille.

      Hyvä on ollut koulutus siellä edellisessä paikassa.
      Ja niistä ikävimmistä töistä: meillä ne työt kyllä jakaa pomo, ei työkaverit.
      Mutta mitä ilmeisemmin sekin menee meilläkin meidän vanhojen työntekijöiden piikkiin ;) , kuten huono palkka ja huono sää ;)

    • näinmeillä2012

      Olen vanhusten kotipalvelussa ja uusin tulokas työpaikalla. kaikki työt nakitetaan ja selän takana puhutaan minkä ehditään. valitetaan että heillä niin raskasta ja kun kysyn että jaetaanko töitä että voin ottaa jotain niin sitten vastataan koppavasti ei tarvitse. Jos heillä on vähemmän töitä kuin minulla, niin puhettakaan että auttaisivat. Sitten kuitenkin maristaan että oi kun oli niin raskasta. Jos töitä saman verran, ja hetken itse saat huilahtaa, tästä kyllä huomautetaan mutta itse saavat vaikka ristikoita täyttää työaikana..miksi uudelle pitää olla niin hemmetin tyly ja tehdä työssä oleminen epämiellyttäväksi. Työni teen hyvin mutta aina löytyy jotain..onko sitten naamassa vika kun ei miellytä.

    • 19+2

      Jostain syystä meillä, naisvaltaisella alalla, eräs "hieman kauemmin töissä" ollut katsoo asiakseen olla myös jonkinlainen pomo. Ainakin ottaa niitä valtuuksia.

      Meillä on kaudessa muutamia "erikoistehtäviä", missä sitten on omat ryhmänsä - n. 4-5 henkilöä.

      Tulee hetkiä-päivän tai puolen päivän taukoja - jolloin eri ryhmät tekevätkin samoja töitä, samassa työpisteessä.
      Tämä pomoksi itsensä ylentämä naishenkilö tuli eilen työpisteellemme ja näytti siltä, että siellä on omassa porukassa päätetty, että "me ei sitten tehdä niitä raskaampia hommia, nostohommia yms",
      Siinä ne tädit sitten istuivat ja tekivät pientä, tärkeetä tosin, nypläyshommaa.

      Olisi parempi, että kyseinen ryhmä ei tulisi edes käväisemään kahdeksi tunniksikaan - jos kaikki työ, toisen työpisteen työtehtävät sovi eikä tunnu sopivilta tehtäväksi.

      Samainen emäntä on sanellut tuolla työtehtävänsä. Tämän kesän teen tätä ja ensi kesän sitten tuota. Eiköhän se olisi ihan oikeiden pomojen homma päättää mitä ja kuka tuolla tekee ja mitäkin.
      Tosin...ehkä se sitten on vähän huonoa johtamistakin.
      Ja ei tartte alleviivata, että kyseinen täti on uskomaton juorukello. Ja pitää meitä muita uskomattomina idiootteina.

    • enpä olis uskonu

      ette muuten usko miten akkamaisia ja juoruilevia onkaan ukot...olin ensin naisvalt. alalla ja siellä ei ollut läheskään sellaista kateutta ja seläntakana puhumista kuin eräässä metallialan suurehkossa miesvalt. yrityksessä.En olisi unkonut minäkään jos joku olisi kertonut, mutta itse kokeneena nyt sen tiedän...aivan uskomatonta miten ukot toisiaan arvostelee ja on kateellisia seläntakana... jopa 10c palkankorotus jollekin toiselle saa suut jauhamaan.... kyse sentään miespuolisista....

      • Sen 80 senttiä

        No miehet on miehiä ja osaavat pitää puolensa. Naiset vaan edelleen tyytyvät siihen 80;een senttiin. Eikö se jo kerro naisista aika paljon työmaailmassa?

        Ja naisten työt taitavat olla niitä epämukavia työaikoja sekä kolmivuorotyötä pääsääntöisesti.

        Näin se vaan menee tasa-arvoisessa suomessa! Jättäkää liika löpinä pois ja ajakaan omia etujanne oikealla tavalla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      2
      1173
    Aihe