Olen ostamassa n. 145 cm:ä pitkälle pojalleni dirt-pyörää. Mikä runkokoko/renkaan koko olisi hänelle sopiva?
Jäin miettimään Konan Stuff 2-4 (runkokoko 13") ja Shred -malleja (13" tai 14" runkokoko). Stuffissa oli 24":n ja Sherdissä 26":n renkaat.
Onko jollain kokemusta Konan dirt-pyöristä, onko hyvä/huono merkki? Onko ns. nuorisomalliston dirt-pyörät heikompia kuin aikuisten malliston? Konan Stuff 2-4 maksoi 699 euroa, viimevuotinen malli. Mahtaako hinta olla kohdallaan?
dirt-pyörän koko
4
1785
Vastaukset
- kylä-lähtee
kona on sinänsä hyvä merkki ja hinta on kohdallaan suosittelisi renkaikisi "22"-"24" runkoko "13"-"16" minkä ikäinen poikasi on?? 9-11 junnu pyörä 12-15 aikuste pyörä ehdottomasti
- JP
itselläni on käytössä specialized p1 sinkula.. ja pyörä sopii pikkusälleille ja vähä tämmösille isommillekkin (180cm/85kg)! malleja on myös vaihteellisena elikkäs specialized p2 ja p3!
vielä en ole ainakaan löytänyt muuta pahaa sanottavaa kuin maalipinnan kestävyys.. ehkä kevyt lakkakerros pintaan ennen ajoa?!
tuolta käyt kattelemassa ni löytyy sitä tietoa! eikä käytetty pyöräkään joltai dirt/street gurulta ois paha.. sitä kelepaa sit kavereille mainostaa kiskan pihassa! http://ridefree.fi/forum/ - Pomppukeppi
24" pyörä 13" runkokoolla voi jäädä aika nopeasti lapselle pieneksi vaikka juuri nyt ehkä olisikin kaikkein sopivin. Siksi kävisin ainakin kokeilemassa myös Shrediä 14" rungolla. Paljon riippuu myös rungon muusta mitoituksesta joten pelkkä runkokoko ei kerro kaikkea. Yleensä kun lapsi kokeilee pyörää, huomaa nopeasti onko ajaminen helpon ja luontevan näköistä vai hieman kolhoa ja vaikeaa (=liian suuri pyörä). Omalle pojalleni kokosin juuri maastopyörän 14" rungolla (26" renkaat) ja se on ihan ajettavan kokoinen 142 cm pitkälle pojalle. Ensi vuonna koko on varmaan juuri oikea.
Konasta on muuten ihan hyviä kokemuksia, vaikka ei se sinällään mitenkään parempi ole kuin muut ns. laatumerkit. Lasten pyöränkäyttö voi joskus olla aika rajua ja osia voi mennä rikki vaikka pyörä olisi kuinka hyvä ja kallis tahansa. - kona_dirttaaja
joo itelläni on ollu kona stuff todella hyvin kesti ei tarvinnu olla kiikuttamas huoltoon ku vasta vuoden käytön jälkeen mutta jarruja piti vähän itse välillä kiristellä ja sillä kyllä 2 ja ½ vuotta dirttasin (sitte vaihoin DH) pyörään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809