Millaset housut isomahaiselle?

Marocker

Juu, eli olen 3-kybänen nuori mies ja haluaisin pukeutua tyylikkäästi. Ongelma on kuitenkin maha, joka on päässyt kasvamaan isoksi enkä tiedä millasia housuja mun pitäisi käyttää. Mulla on aika paljon farkkuja, jotka on matalavyötäröisiä, mutta esim. puvun housujenhan olisi syytä yltää korkeammalle vyötäröllä, mutta tämän mahan takia se tuntuu vähän hankalalta. Aikaisemmin en ole välittänyt tästä, koska olen käyttänyt lähinnä vaan farkkuja, mutta nyt olen alkanut miettiä, että eikö ole mitään muuta kunnollista vaihtoehtoa, kun yrittää hankkiutua mahasta eroon tai sitten tyytyä vaan roikottamaan housuja mahan alla? höhööh.

7

2900

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainaki

Korkeavyötäröiset housut ei sovi isoille. Sen voin vannoa. Paidan laittaminen sisään housuihin pienentää mahaa.

• Marocker

Niin no... Minusta se kyllä isontaa, jos on vaan pelkkä paita päällä. Mutta jos on takki myös, niin sillon se kompensoi tilannetta eikä maha niin korostu. Mutta jos on vain pelkät housut ja paita, niin minusta hyvä kikka peitellä mahakkuuttaan on kyllä olla tunkematta paitaa housun sisään. Tai tietty se riippuu vähän siitäkin, miten ''kireällä'' se paita on. Heh

• Lars_

Tervehdys..

Itse painiskelen saman ongelman kanssa kuin aloittaja ja olen havainnut ratkaisun olevan eri pukuhousujen ja farkkujen yms. kohdalla.
      Housut joita käytän pelkän paidan kera valitsen matalalla vyötäröllä, siis siten että ne jäävät vatsan alle. Korkeasta vyötäröstä tulee ison vatsan kanssa helposti klovnimainen vaikutelma.
      Puvun housut ovat taas täysin toinen asia. Herrasmies ei koskaan riisu puvun takkiaan. Jotkut vääräleuat sanovat, että pukua käyttävä herrasmies riisuu myös housunsa, jos takista pitää luopua. Näin ollen puvun housut kannattaa valita melko korkealla, ja väljällä vyötäröllä. Tällainen vyötärö on varsin mukava, ja henkseleitä käyttämällä housut pysyvät aina oikealla korkeudella ilman vyön aiheuttamaa epämukavaa puristusta. Mikäli herrasmies jostain syystä haluaa kuitenkin herrastella ilman takkia, kannataa valita kolmiosainen, liivillinen puku, jota käytettäessä liivi peittää housujen korkean vyötärön. Tällainen puku on paitsi mukava ja ilman takkia viileä, myös ylivoimaisen tyylikäs.

• vaagneri

Jos käyttää henkseleitä niin musta ne henkselit saa myöskin näkyä. Ei niitä tarvitse hävetä.

• Lars_

Minustakin henkselit ovat varsin tyylikkäät, eikä niissä sinänsä ole hävettävää. Mielestäni kuitenkin koerkealle leikatut housut, joita henkselien kanssa yleensä käytetään, eivät ole erityisen esteettiset ilman takkia.

• Eps
        Lars_ kirjoitti:

Minustakin henkselit ovat varsin tyylikkäät, eikä niissä sinänsä ole hävettävää. Mielestäni kuitenkin koerkealle leikatut housut, joita henkselien kanssa yleensä käytetään, eivät ole erityisen esteettiset ilman takkia.

oikeastaan vain kuminauhallisista tai narullisista housuista. Eihän se vyötärönauha puseron alta näjy.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      42
      3047
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      45
      2867
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      50
      2495
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      47
      2297
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      30
      2081
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1840
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1749
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      38
      1600
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      46
      1525
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26