onko huono 43v naisihmiselle?
9.3km/h
18
6818
Vastaukset
- ei tuolla
nopeudella voida vielä puhua, mut hölkkävauhtina ihan ok. Kevyestä juoksusta voidaan alkaa puhua kun mennään alle 5 min/km vauhtia ja juoksusta kun mennään alle 4 min/km vauhtia.
- minusta se tuntui
ihan juoksulta :) luulin jo että olin päässyt juoksun makuun...no eipä sitten muuta kun lähdenpä tästä aamuhölkälle..
- jolkoti jol
minusta se tuntui kirjoitti:
ihan juoksulta :) luulin jo että olin päässyt juoksun makuun...no eipä sitten muuta kun lähdenpä tästä aamuhölkälle..
aina muutama joka vetää aloittelevilta asfaltin alta, huonompikuntoiselle saattaa olla 6-8min/km täyttä juoksua, nopeutta ei tule kuin juoksemalla. Edellinen kommentoija ei ole itse päässyt piirikunnallisia edemmäs.
- jos tarkoitit
jolkoti jol kirjoitti:
aina muutama joka vetää aloittelevilta asfaltin alta, huonompikuntoiselle saattaa olla 6-8min/km täyttä juoksua, nopeutta ei tule kuin juoksemalla. Edellinen kommentoija ei ole itse päässyt piirikunnallisia edemmäs.
kolmatta niin oli viestiketjun aloittaja, mikäli oikein ymmärsin niin hyvinhän mulla menee, pääsin piirikunnallisiin :)
- kunkun
minusta se tuntui kirjoitti:
jatka treenaamista, se kannattaa. Eikä se ole mitään maton jalkojen alta vetämistä jos joku kertoo vain totuuden, vaikkei se aina miellytäkkään. Treenaat nyt ensin peruskuntoa, vaikka rippaasti kävellen, ja kerran viikossa vedät sitten kovempaa, yhteensä 3-4 kertaa viikossa, niin kyllä se menee vuoden kuluttua 40;neen minuuttiin, tietysti edellyttäen että rumiinrakenteesi sallii sen, eli ei ole ylipainoa rasitteena.
- juoksentelijajajaja
Juoksuhan määritellään yleensä siten että jos molemmat jalat ovat yhtäaikaa irti maasta on liikkuminen juoksua.
Jos mennään 5 min/km vauhtia voi olla varma että 99 prosenttia lenkkipolkujen muista juoksijoista jää jälkeen, eli tyypillinen lenkkivauhti ihmisillä on juurikin tuolla 5,5 - 6,5 min/km tasolla.
4 min/km on taas sellaista vauhtia että jos kyseessä on vähänkään pidempi matka on kyseessä ns. urheilija tai erittäin aktiivinen harrastaja joka voi odottaa menestystä kilpailuistakin. - m lappi 34
Vai että juoksusta alle 4 min./km. Kukahan lienetkin itse, varmaan 2.10-maratoonari kun tuollaisia "karkeita arvioita" heittelet. Ajattele nyt vähän hei, eihän suurin osa juoksua harrastavista edes jaksa juosta tuota 4 min./km-vauhtia kuin pari kolme kilometriä, ja sitten näkee tuollaisia ylimielisiä kommentteja. Itsekin juoksen kympin alle 3.10-vauhtia, ja pidän 4 min./km vauhteja jo kunnon aerobisina juoksuvauhteina.
- minä viestiketjun
m lappi 34 kirjoitti:
Vai että juoksusta alle 4 min./km. Kukahan lienetkin itse, varmaan 2.10-maratoonari kun tuollaisia "karkeita arvioita" heittelet. Ajattele nyt vähän hei, eihän suurin osa juoksua harrastavista edes jaksa juosta tuota 4 min./km-vauhtia kuin pari kolme kilometriä, ja sitten näkee tuollaisia ylimielisiä kommentteja. Itsekin juoksen kympin alle 3.10-vauhtia, ja pidän 4 min./km vauhteja jo kunnon aerobisina juoksuvauhteina.
aloittaja kiitän vastauksista ja jatkan hölökyttelyä:)
Iloisia lenkkejä kaikentasoisille kuntoilijoille! - 43 v nainen
kunkun kirjoitti:
jatka treenaamista, se kannattaa. Eikä se ole mitään maton jalkojen alta vetämistä jos joku kertoo vain totuuden, vaikkei se aina miellytäkkään. Treenaat nyt ensin peruskuntoa, vaikka rippaasti kävellen, ja kerran viikossa vedät sitten kovempaa, yhteensä 3-4 kertaa viikossa, niin kyllä se menee vuoden kuluttua 40;neen minuuttiin, tietysti edellyttäen että rumiinrakenteesi sallii sen, eli ei ole ylipainoa rasitteena.
juoksee yli yhdeksän kilometriä tunnissa, niin ei hänelle tarvitse suositella peruskuntoharjoitukseksi reipasta kävelyä.
Eikä myöskään ole luultavaa, että sama matka menisi vuoden kuluttua 40 minuuttiin harjoittelipa miten tahansa. Myöskin 9,3 km juokseminen 40 minuuttiin vaatii ruumiinrakenteelta muutakin kuin ylipainon puuttumisen.
Kysyjä ei ilmeisesti tuohon tulokseen pyrikään.
3-4 juoksukertaa on sopiva määrä ja kerran voi vetää lujaakin jos siltä tuntuu. Vauhtikin vielä varmaan jonkin verran paranee siinä sivussa. - kunkun
43 v nainen kirjoitti:
juoksee yli yhdeksän kilometriä tunnissa, niin ei hänelle tarvitse suositella peruskuntoharjoitukseksi reipasta kävelyä.
Eikä myöskään ole luultavaa, että sama matka menisi vuoden kuluttua 40 minuuttiin harjoittelipa miten tahansa. Myöskin 9,3 km juokseminen 40 minuuttiin vaatii ruumiinrakenteelta muutakin kuin ylipainon puuttumisen.
Kysyjä ei ilmeisesti tuohon tulokseen pyrikään.
3-4 juoksukertaa on sopiva määrä ja kerran voi vetää lujaakin jos siltä tuntuu. Vauhtikin vielä varmaan jonkin verran paranee siinä sivussa.ilman peruskuntoharjoitusta ei kunto nouse, voihan sen tehdä hölkkäämälläkin, mutta kyllä se vaan on tehtävä niin että peruskunto on pohjalla oltava parempi, jos meinaa nostaa rasituskestävyyttä ja nopeuskestävyyttä, sopii kokeilla. tuolle henkilölle joka jäljempänä kritisoi kirjoitustani, vastaisin vain että itse en kykene tuohon vauhtiin, mutta tiedän mistä kirjoitan, ja tuo on aivan mahdollista, edellyttäen että siihen on teoreettiset mahdollisuudet, kuten sopiva paino ja ruumiinrakenne. Hyviä juoksuja kaikille!
- cartero
kunkun kirjoitti:
ilman peruskuntoharjoitusta ei kunto nouse, voihan sen tehdä hölkkäämälläkin, mutta kyllä se vaan on tehtävä niin että peruskunto on pohjalla oltava parempi, jos meinaa nostaa rasituskestävyyttä ja nopeuskestävyyttä, sopii kokeilla. tuolle henkilölle joka jäljempänä kritisoi kirjoitustani, vastaisin vain että itse en kykene tuohon vauhtiin, mutta tiedän mistä kirjoitan, ja tuo on aivan mahdollista, edellyttäen että siihen on teoreettiset mahdollisuudet, kuten sopiva paino ja ruumiinrakenne. Hyviä juoksuja kaikille!
Vuoden peruskuntoharjoittelulla 43-vuotias nainen jouksisi 4min /km vauhtia 10km. Mikset pysy asallisella linjalla. Miksi alat heittämään hatusta p....aa.
Sinun viestiketjun aloittaja kannattaa jatkaa juoksuharrastustasi. Voit kysellä muualta ohjeita. Täällä näyttää jotkut olevan aika pihalla. - pakkasessa
cartero kirjoitti:
Vuoden peruskuntoharjoittelulla 43-vuotias nainen jouksisi 4min /km vauhtia 10km. Mikset pysy asallisella linjalla. Miksi alat heittämään hatusta p....aa.
Sinun viestiketjun aloittaja kannattaa jatkaa juoksuharrastustasi. Voit kysellä muualta ohjeita. Täällä näyttää jotkut olevan aika pihalla.Vain pieni osa juoksua harrastavista miehet mukaan luettuna, koskaan juoksee kympin neljäänkymmeneen minuuttiin.
Suosittelen tutustumaan massajuoksujen tulosluetteloihin. - näin on
pakkasessa kirjoitti:
Vain pieni osa juoksua harrastavista miehet mukaan luettuna, koskaan juoksee kympin neljäänkymmeneen minuuttiin.
Suosittelen tutustumaan massajuoksujen tulosluetteloihin.Juoksemalla kympin neljäänkymmeneen minuuttiin pääsee nainen sm-kisoisa kahdenkymmenen parhaan joukkoon
- Wanha Kääkkä
Ei mikään huono vauhti, ja nyt täytyy muistaa, ettei 40 naisihminen mitenkään pysty samoihin tuloksiin kuin vaikkapa parikymppinen mies tai nuori nainen.
Osallistuin äskettäin pienen kotipaikkakuntani jokakesäiseen 11km kisaan, ja kilpasarjassa taso on yleisesti ottaen hyvä. Miesten yleisen sarjan voittoaika oli hiukka yli 35 min ja naisten 44 min kieppeillä. Kuitenkin yli 45 v naiset -sarjassa voittoaika oli n. 55 min (eli n 5 minuutin kilometrivauhti), vaikka kilpasarjaan osallistujat ovat lähes poikkeuksetta urheiluseuroissa juoksevia aktiiviharrastajia.
Joten summa sumarum, ikä vaikuttaa auttamattomasti mutta toisaalta tehokkaalla harjoittelulla on täysin mahdollista juosta esim kymppi n 50 min.- positiivisuudesta ja
tsemppauksesta Wanha Kääkkä. Kyllä minulla on suunnitelmissa parantaa aikaani ihan omaksi ilokseni sen teen. Kysymykseni sai aikaan keskukstelua ja sehän oli mukavaa.
- Omituinen jolkottelija
positiivisuudesta ja kirjoitti:
tsemppauksesta Wanha Kääkkä. Kyllä minulla on suunnitelmissa parantaa aikaani ihan omaksi ilokseni sen teen. Kysymykseni sai aikaan keskukstelua ja sehän oli mukavaa.
Kun jättää kellon narikkaan lähtiessä lenkille varsinkin "alkuvaiheessa" juoksuharrastusta tulee paras tulos.
Kelloon tuijottaminen vie ilon lenkkeilystä ja siitä tulee totista pakkopullaa. Riittää kun suurin piirtein tietää paljonko kerralla menee joko ajallisesti tai matkassa, mutta tarkka ajan vahtaaminen ei kannata.
Sitten kun meno on totisempaa voi kelloa käyttää kunnon testaamisessa.
Itse menen lähes päivittäin lenkillä ilman kelloa. Juoksen omien tuntemusten mukaan vaihdellen matkaa ja vauhteja. Tunnen oman paikkakuntani lenkkimaastot niin hyvin, että lenkin pituus on tiedossa kiersinpä millaisen lenkin tahansa. Aikaa en katso koskaan. Tällä tavalla kunto on ihan riittävällä tasolla itselleni. - ja vastaa,
Omituinen jolkottelija kirjoitti:
Kun jättää kellon narikkaan lähtiessä lenkille varsinkin "alkuvaiheessa" juoksuharrastusta tulee paras tulos.
Kelloon tuijottaminen vie ilon lenkkeilystä ja siitä tulee totista pakkopullaa. Riittää kun suurin piirtein tietää paljonko kerralla menee joko ajallisesti tai matkassa, mutta tarkka ajan vahtaaminen ei kannata.
Sitten kun meno on totisempaa voi kelloa käyttää kunnon testaamisessa.
Itse menen lähes päivittäin lenkillä ilman kelloa. Juoksen omien tuntemusten mukaan vaihdellen matkaa ja vauhteja. Tunnen oman paikkakuntani lenkkimaastot niin hyvin, että lenkin pituus on tiedossa kiersinpä millaisen lenkin tahansa. Aikaa en katso koskaan. Tällä tavalla kunto on ihan riittävällä tasolla itselleni.minua taas motivoi kun tiedän matkan ja ajan tarkalleen, kun huomaan kehitystä niin se antaa tsemppiä ja" kirittää"
Sen vuoksi esitin kysymyksen kun kiinnosti muiden tulokset.
Jokainen motivoitukoon omalla tyylillä eli, antaa kaikkien kukkien kukkia:)
Senpä vuoksi juuri, kaikille iloisia lenkkejä tyylillä kuin tyylillä.
- nuorijollottelija
tuo kovin kehno vauhti ole kun itse lenkkeilin 14km samaa nopeutta ja ikää on 17
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1334135Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1913905Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi292626Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102412100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es322183Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks41756Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut941385Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa481382Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241291Ei ne päivät ole samanlaisia...
Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah361079