Korviin monta lävistystä kerralla, mahdollista?

Nele

Eli mulla ei ole vielä yhtään lävistystä korvissa(kaan) mutta kuitenkin tahtoisin nyt laitattaa..Joten te asiantuntijat, neuvokaa mua :)!Tahtoisin laittaa kerralla monta, toiseen korvalehteen neljä kappaletta ja toiseen kolme. Voinko ottaa ne samalla kertaa? Vai onko tulehdusvaara liian suuri? Kuinka kauan pitäisi pitää väliä ennen kuin otattaa uusia?

Ja sitten kipuun..Mä en kestä sitä yhtään! En sitten lainkaan :(. Joten onkohan apteeksista saatavilla jotain puuduttavaa rasvaa tms.? Siis ilman reseptiä? :D

Kiitos jo etukäteen

30

14079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo

      voit ottaa kerralla niin monta kun huvittaa... je eikös se viinan hinta just laskenut että siitä vaan puuduttelemaan...

    • Tyttönen

      Onnistuu, itselleni tehtiin kaks samal kertaa, tosin onnistuu neljäkin kerralla, mikäli korvanlehteen mahtuu.

      Ja se lävistys ei todellakaan satu, purista kynsillä korvanlehteä siltä suunnilleen tuntuu.

      Mikäli otat kaik kerral, niin kysyppäs alennuksia ja kilpailuta paikkoja.

    • BlackHeartAngel

      Eiköhän se niin ole, että niin monta, kun ikinä kestät.
      Tosin, mitä ylemmäs korvaa mennään kasvaa halvaantumis riskikin!
      Minulla itselläni 4 3-yhdistelmä ollut.
      Jos et kestä kipua, miksipä siis ottaa reikiä?!
      En ole kuullut, että kukaan olisi saanut puudutusta korvaansa.
      Toki ystäväni väitti, että kun jääpalalla jäädyttää korvaa, ei tuntuisi mukamas. Minun mielestäni tuntuu enemmän vielä!
      ..Ja onkohan ihan viisasta korvaansa mennä jäädyttelemäänkään?!

      • Pro_on_aina_Pro

        Korvassa ei ole mitään "halvaantumisriskiä". Jos haluaa puudutusta omaksi ilokseen niin apteekista ostamaan Emlaa...


      • Tyttönen

        On toki mahdollista ottaa kerral niin paljon kuin haluaa ja on rahaa, mut jos on aikomus ottaa jossain kultasepänliikkeessä jne... niin ne tekevät ainoostaan korvanlehteen, ei rustoon. Joten kovin montaa korua ei korvanlehteen mahdu.

        Taas näitä halvaantumis juttuja, tuleeko peräti neliraaja halvaus jos ylös rustoon otan lävistyksen? ;))

        Korvalävistyksestä ei voi halvaantua, ainoostaan vakava tulehdus voi vahingoittaa hermoja, jolloin saattaa tulla pien tunnoton alue.


    • Korvikset
    • Nauta

      Jos ei kestä minkäänmoista kipua onko järkeä edes harkita?? Mä en ainaka menis ottamaan montaa kerralla, mutta kukin tavallaan. Siihen puuduttavaan rasvaan mä en ainaka menis KORVKSIEN takia sijoittamaan. MIETI.

    • ZIC

      Moi!
      Ilmeisesti et ole kovin "vanha" iältäsi,kun kysyt asiaa muilta.Ei siinä ole mitään pahaa,hyvähän se on vähän tiedustella muilta.Muista,että käytät järkeäsi,kun otat reijät!En todellakaan suosittele,että pistät samalla kertaa "koko" korvalehden täyteen reikiä. Itselläni on ollut 3 2 ja lisäksi vielä toisessa yläkorvalehdessä rengas. Nyt on enää 2 2 ihan vain siitä syystä,että korvat rupesi mätimään->Oletko koskaan nähnyt(yllättävän yleistä)että korvan taakse reijän viereen syntyy ihmisillä melkein nuppineulanpään kokoisia patteja-ns. tulehduspatteja.Itsellenikin syntyi niitä aikoinaan,ja pois ne lähti lääkärin(!) määräämällä resptilääkkeellä!Rei'itys tuntuu aina vähäsen,sitä on turha kiistää-tosin riippuu se paljon ihmisestä.Suositukseni on siis:jos todella haluat ottaa ne 4 3 reijät,niin kantsiskos ensin ottaa kumpaankin yhdet ja katsoa(ja tuntea!) miltä ne vaikuttavat?...ja ottaa sitten muut myöhemmin? Niin ja: korvalehden paksuus on ehdottomasti ratkaisevin seikka!Jos paksu korvalehti,ongelmia tulee...-nim.kokemusta on!
      Reikien mahd. mätimis% on pienempi,jos reijät ottaa talvella kuin keskikesällä jolloin on kuumaa,kosteaa ja hikoilee!

    • maalaiskreivitär

      oletko ottamassa reikiä korviin oikealla lävistäjällä vai niissä kultasepänliikkeissä?

      jälkimmäisessä liikkeessähän ne on halvempia, saa sitten hepatiitin siinä samalla, mutta mitäs pienistä..alkaa inhottaa kun miettiikin sitä "pistoolia" millä ne tehdään, miten sellainen muovijuttu muka putsataan kunnolla?tiedä kenen korvia tai neniä (jotku kultasepät tekee neniinkin) sillä on kosketeltu.

      laitat kummassa paikassa vain, niin en usko että siitä mitään ongelmaa tulee vaikka kuinka monta ottaisit kerralla..

      kipuun taas..voisi luulla että se pistooli sattuu paljon enemmän..voimalla runnotaan korvan läpi tylppä koru joka repii kudokset paskaksi..kivaahan se..tai toinen vaihtoehto että laitetaan TERÄVÄLLÄ ontolla neulalla, joka siististi leikkaa reiän..monet tutut on sanoneet että oikealla lävistäjällä laitetut sattuu paljon vähemmän..

      • oma asia

        mua on alkanu vituttamaan tollanen tyyli.ihan kun toinen vois määrätä miten reikänsä hankkii.mulla ainakin on ollu ihan toiselaisia kokemuksia kun mitä toi paasaa.pitäis vaan turpansa kii ja keskittyis vaan omaan itteensä.oot aika heikoilla kun pitää täällä toimia poliisina
        ps.oon nähny et ne korut on steriilipakattuja kertakäyttösiä...
        jos ei oo ite kokemuksia niin pidä turpas vaan kiinni äläkä pelottele älyttömyyksillä!ei millään pahalla...


      • Pro_on_aina_Pro
        oma asia kirjoitti:

        mua on alkanu vituttamaan tollanen tyyli.ihan kun toinen vois määrätä miten reikänsä hankkii.mulla ainakin on ollu ihan toiselaisia kokemuksia kun mitä toi paasaa.pitäis vaan turpansa kii ja keskittyis vaan omaan itteensä.oot aika heikoilla kun pitää täällä toimia poliisina
        ps.oon nähny et ne korut on steriilipakattuja kertakäyttösiä...
        jos ei oo ite kokemuksia niin pidä turpas vaan kiinni äläkä pelottele älyttömyyksillä!ei millään pahalla...

        ihan sama onko koru steriilipakattu jos lävistyspyssy ei ole steriloitu ja mikäli lävistäjällä ei ole hanskat käsissä, ymmärrän että sinua harmittaa mikäli itse teet näitä "lävistyksiä" pyssyllä. Mutta faktat on faktoja...


      • ZIC

        Maalaiskreivittärellä ei siis ole kokemusta selvästikään kultasepänliikkeissä otetuista reijistä.Sanompa vaan, että sulla on harvinaisen vilkas mielikuvitus!
        1)Pistooli ei satu varmasti ainakaan ENEMPÄÄ kuin käsin "veivattu" reikä.
        2)Vai että VOIMALLA runnotaan pistoolilla reikä läpi!In your dreams!Pistoolin käyttö ei perustu VOIMAAN,vaan siihen,että pistoolin avulla toimenpide on NOPEASTI tehty!Yksi hujaus, ja reikä on korvassa-voiko samaa sanoa ehdottamastasi tavasta?
        3)Pistooli ei revi(ei reijitys muulloinkaan pitäisi "repiä" rustoja-ja hei:korva on pelkkää rustoa!)reiästä "rustoja paskaksi" yhtään enempää ainakaan kuin ns. oikea lävistäjä(ei ne kovin kaksisesti ihmisen biologiaan ole perehtynyt,vaikka kuinka uskoisit tai kaverisi on kertonut).
        Itse ainakin laittaisin jatkossa,jos tarve vielä LISÄÄ vaatisi,kultasepällä ihan vain sen jo takiakin että luotan koruihin,jotka ne reikiin laittavat reijityksen mukana enemmän kuin lävistäjien(esim.festareilla(!!!)yms.)laittamiin koruihin,joista ei voi olla todellakaan 100%varma.

        PS.oikeasta lävistäjästä puhuttaessa tarkoitat ilmeisesti lävistysliikkeissä/tatuointiliikkeissä/festareilla toimivia ns.lävistäjiä,joilla ei läheskään aina ole minkäänlaista koulutusta asiaan.

        PPS.Vaikka olisimme kummatkin kuinka väärässä tai oikeassa tahansa, kultasepänliikkeissä on hyvin useasti lävistystapahtumapäiviä,jolloin paikalla on OIKEA lävistäjä reijittämässä -liekö sitten naapurikorttelin lävistyspaikasta/tatuointiliikkeestä...???


      • giima

        Mun kaikki korvareiät on tehty ampumalla kultasepänliikkeessä (paitsi yks, jonka tein ite), eikä edes sattunu. Ei ole tullu tulehduksia saatika hepatiittia.


      • Pro_on_aina_pro
        ZIC kirjoitti:

        Maalaiskreivittärellä ei siis ole kokemusta selvästikään kultasepänliikkeissä otetuista reijistä.Sanompa vaan, että sulla on harvinaisen vilkas mielikuvitus!
        1)Pistooli ei satu varmasti ainakaan ENEMPÄÄ kuin käsin "veivattu" reikä.
        2)Vai että VOIMALLA runnotaan pistoolilla reikä läpi!In your dreams!Pistoolin käyttö ei perustu VOIMAAN,vaan siihen,että pistoolin avulla toimenpide on NOPEASTI tehty!Yksi hujaus, ja reikä on korvassa-voiko samaa sanoa ehdottamastasi tavasta?
        3)Pistooli ei revi(ei reijitys muulloinkaan pitäisi "repiä" rustoja-ja hei:korva on pelkkää rustoa!)reiästä "rustoja paskaksi" yhtään enempää ainakaan kuin ns. oikea lävistäjä(ei ne kovin kaksisesti ihmisen biologiaan ole perehtynyt,vaikka kuinka uskoisit tai kaverisi on kertonut).
        Itse ainakin laittaisin jatkossa,jos tarve vielä LISÄÄ vaatisi,kultasepällä ihan vain sen jo takiakin että luotan koruihin,jotka ne reikiin laittavat reijityksen mukana enemmän kuin lävistäjien(esim.festareilla(!!!)yms.)laittamiin koruihin,joista ei voi olla todellakaan 100%varma.

        PS.oikeasta lävistäjästä puhuttaessa tarkoitat ilmeisesti lävistysliikkeissä/tatuointiliikkeissä/festareilla toimivia ns.lävistäjiä,joilla ei läheskään aina ole minkäänlaista koulutusta asiaan.

        PPS.Vaikka olisimme kummatkin kuinka väärässä tai oikeassa tahansa, kultasepänliikkeissä on hyvin useasti lävistystapahtumapäiviä,jolloin paikalla on OIKEA lävistäjä reijittämässä -liekö sitten naapurikorttelin lävistyspaikasta/tatuointiliikkeestä...???

        Korva ei ole kokonaan rustoa, voit tarkistaa anatomiankirjasta. Pyssy pakottaa korun joka ei ole terävä läpi ihosta tästä varmaankin johtui tuon edellisen kommentti repimisestä jne. Onneksi nykyään aika moni kosmetologi on ottanut yhteyttä lävistyksiä päivätyönään tekeviin ihmisiin ja tällä alalla on yhteistyötä. Ruston läpi ei pyssyllä tule ampua ja tämän myös suurin osa pyssyjen valmistajista teroittaa käyttöohjeissaan. Pyssyä ei voi steriloida mistä syystä veripohjaisten infektioiden leviäminen asiakkaiden välillä on mahdollista, myös suurin osa pyssylävistäjistä ei käytä hanskoja mistä syystä muutkin bakteerit voivat helposti levitä pyssyllä lävistettäessä. Olen itse kakarana ottanut useitakin pyssylävistyksiä jotka paranivat ihan hyvin mutta jos olisin silloin tiennyt kontaminaatioiden leviämisestä sen mitä nyt tiedän en ikinä olisi ottanut pyssylävistyksiä. Vertasin tuolla jossain asiaa näin: Menisitkö lääkärin sijaan ottamaan tikit puoskarilta joka tekee homman steriloimattomilla neulankuljettimilla, ilman hanskoja ja painamalla langan ilman neulaa ihon läpi???


      • oma asia
        Pro_on_aina_Pro kirjoitti:

        ihan sama onko koru steriilipakattu jos lävistyspyssy ei ole steriloitu ja mikäli lävistäjällä ei ole hanskat käsissä, ymmärrän että sinua harmittaa mikäli itse teet näitä "lävistyksiä" pyssyllä. Mutta faktat on faktoja...

        tekee kepposia.jos lopettaisit ton jääräpäisyytes faktojes kanssa (eihän sulla ole ees mitään tieteelistä näyttöä).lävistys-ja tatuointiiikkeissä kyllä veri lentää,että siinä sulle on niitä veripohjaisia infektioita ja kontaminaatioita.en mä epäilekkään ettei oikeita lävistyksiä kannatais ottaa sairaalahygieniassa (mitä kyllä valtaosa k.o. liikkeistä ei saavuta) mutta että korviin...voi sua ressukkaa!


      • ZIC
        Pro_on_aina_pro kirjoitti:

        Korva ei ole kokonaan rustoa, voit tarkistaa anatomiankirjasta. Pyssy pakottaa korun joka ei ole terävä läpi ihosta tästä varmaankin johtui tuon edellisen kommentti repimisestä jne. Onneksi nykyään aika moni kosmetologi on ottanut yhteyttä lävistyksiä päivätyönään tekeviin ihmisiin ja tällä alalla on yhteistyötä. Ruston läpi ei pyssyllä tule ampua ja tämän myös suurin osa pyssyjen valmistajista teroittaa käyttöohjeissaan. Pyssyä ei voi steriloida mistä syystä veripohjaisten infektioiden leviäminen asiakkaiden välillä on mahdollista, myös suurin osa pyssylävistäjistä ei käytä hanskoja mistä syystä muutkin bakteerit voivat helposti levitä pyssyllä lävistettäessä. Olen itse kakarana ottanut useitakin pyssylävistyksiä jotka paranivat ihan hyvin mutta jos olisin silloin tiennyt kontaminaatioiden leviämisestä sen mitä nyt tiedän en ikinä olisi ottanut pyssylävistyksiä. Vertasin tuolla jossain asiaa näin: Menisitkö lääkärin sijaan ottamaan tikit puoskarilta joka tekee homman steriloimattomilla neulankuljettimilla, ilman hanskoja ja painamalla langan ilman neulaa ihon läpi???

        No enpä viitsi lähteä anatomiankirjaa kajoamaan.Mutta kun sulla tota tietämystä on,niin jos on ylimääräistä energiaa,voisitko tarkentaa hiukan tuosta ulkokorvasta?Olen enemmän näitä insinööristyyppejä,en niin anatomiaan kuitenkaan perehtynyt...
        Kun sanoit että "pyssyä ei voi steriloida mistä syystä veripohjaisten infektioiden leviäminen asiakkaiden välillä on mahdollista,..." saattaa pitää paikkaansa ja on ehkä siis mahdollista -mutta kuinka hirveän(!)todennäköistä?Nämä kaikki jututhan ovat tahtovat olla niitä,että kun/jos/ehkä jotain tapahtuu/sattuu.Kaikki on aina mahdollista(todennäköisyyksistä riippumatta),oli reijitys tapa mikä tahansa.
        Toi kontaminaation(no ton sanan ja sen merkityksen sentään tiedän entuudestaan)lisäys antoi tekstiin selvästi asiantuntijamaisuutta,mahdatko olla ihan jopa terveysalalta kenties...


      • oma asia
        ZIC kirjoitti:

        No enpä viitsi lähteä anatomiankirjaa kajoamaan.Mutta kun sulla tota tietämystä on,niin jos on ylimääräistä energiaa,voisitko tarkentaa hiukan tuosta ulkokorvasta?Olen enemmän näitä insinööristyyppejä,en niin anatomiaan kuitenkaan perehtynyt...
        Kun sanoit että "pyssyä ei voi steriloida mistä syystä veripohjaisten infektioiden leviäminen asiakkaiden välillä on mahdollista,..." saattaa pitää paikkaansa ja on ehkä siis mahdollista -mutta kuinka hirveän(!)todennäköistä?Nämä kaikki jututhan ovat tahtovat olla niitä,että kun/jos/ehkä jotain tapahtuu/sattuu.Kaikki on aina mahdollista(todennäköisyyksistä riippumatta),oli reijitys tapa mikä tahansa.
        Toi kontaminaation(no ton sanan ja sen merkityksen sentään tiedän entuudestaan)lisäys antoi tekstiin selvästi asiantuntijamaisuutta,mahdatko olla ihan jopa terveysalalta kenties...

        lävistäjähän se on-ja vielä uskonnollisimmasta lahkosta (tunnustikin jo).eikä anna ihmisten ottaa reikiänsä niin kuin itse haluaa.täys höyrypää,onneks kaikki ei ole niin hulluja,mutta noikin pilaa fiilikset...


      • Pro_on_aina_pro
        oma asia kirjoitti:

        lävistäjähän se on-ja vielä uskonnollisimmasta lahkosta (tunnustikin jo).eikä anna ihmisten ottaa reikiänsä niin kuin itse haluaa.täys höyrypää,onneks kaikki ei ole niin hulluja,mutta noikin pilaa fiilikset...

        En edusta mitään uskonnollista lahkoa. Kontaminaatio sanaa käytän koska se sisällöltään vastaa sitä mitä tarkoitan (terminä eksakti). En omaa lääketieteellisen alan koulutusta tosin kun tulin alalle opettajani oli sairaanhoitajan koulutuksen saanut lävistäjä mistä voi olla jäänyt joitain ammattisanoja puhekieleeni. Vastustan pyssylävistyksiä koska niillä aiheutetaan asiakkaalle tarpeettomasti riski altistua toisen ihmisen kehon nesteille sekä usein tehdään peruuttamatonta kosmeettista vahinkoa. Puolestani kuka vain saa ottaa lävistyksensä missä ja miten haluaa mutta vastaa itse lopputuloksesta MUTTA mitä en hyväksy on se että lävistyksiä pyssyllä tekevät ihmiset kieltävät faktat eivätkä välitä asiakkaasta sen vertaa että käyttäisivät steriilejä laitteita jne.


      • Pro_on_aina_pro
        oma asia kirjoitti:

        tekee kepposia.jos lopettaisit ton jääräpäisyytes faktojes kanssa (eihän sulla ole ees mitään tieteelistä näyttöä).lävistys-ja tatuointiiikkeissä kyllä veri lentää,että siinä sulle on niitä veripohjaisia infektioita ja kontaminaatioita.en mä epäilekkään ettei oikeita lävistyksiä kannatais ottaa sairaalahygieniassa (mitä kyllä valtaosa k.o. liikkeistä ei saavuta) mutta että korviin...voi sua ressukkaa!

        Tieteellinen näyttö löytyy esimerkiksi näiltä sivuilta http://www.infectioncontroltoday.com/ Kun instrumentti joutuu kosketuksiin kehonnesteiden kanssa se kontaminoituu mikäli halutaan saattaa instrumentti taas puhtaaksi se on ensin mekaanisesti putsattava (esim ultrasonicissa) ja sen jälkeen prosessoitava autoklaavissa. Instrumenttia ei voi steriloida pyyhkimällä puhdistusaineella koska ko. aineet eivät tuhoa veriperäisiä viruksia, sieni-infektioita jne. Sairaala puhtautta ei liikkeessä tarvita vaan perus puhtaus riittää (ei kuitenkaan käsitellä päivittäin infektio alttiita potilaita taikka suoriteta isoja kirurgisia operaatioita.) Lävistys liikkeessä lattiat ja tasot puhdistetaan päivittäin desinfioivilla aineilla ja tämän lisäksi työ instrumentit ovat steriilejä jne. Tilat on suunniteltu niin että ne soveltuvat tähän tarkoitukseen eikä niitä käytetä esim hiustenleikkuuseen :) Ja ei veri ei lennä... Joka kerta kun lävistyspyssyllä lyödään koru läpi lentää pyssyyn uusi erä tuoreita kehonnesteitä jotka sitten hyvässä uskossa pyyhkäistään neoamiseptilla (tai vastaavalla) pois, tämä ei ole riittävä puhdistustapa. Hyvänä huomiona nyt on mainittava että suomessa on suunniteltu siirtymistä Ruotsin malliin jossa KAIKKIEN lävistyksiä tekevien liikkeiden tulee käyttää sterilointiin vakuumia autoklaavia. Tässä lisää linkkejä sterilointiin, asseptiikkaan ja desinfektointiin.... http://www.info2.info.tampere.fi/eta/sote1/aseptiikka/steril.html www.nam.fi/uploads/julkaisut/Suun hammashuolto.pdf www.pharmtech.helsinki.fi/phantom2000/steriilisyys.pdf


      • ZIC
        oma asia kirjoitti:

        lävistäjähän se on-ja vielä uskonnollisimmasta lahkosta (tunnustikin jo).eikä anna ihmisten ottaa reikiänsä niin kuin itse haluaa.täys höyrypää,onneks kaikki ei ole niin hulluja,mutta noikin pilaa fiilikset...

        ... =) ...


      • oma asia
        ZIC kirjoitti:

        ... =) ...

        niin se on:tyhjät tynnyrit kolisee eniten.täällähän se on nähty...


      • Pro_on_aina_pro
        oma asia kirjoitti:

        niin se on:tyhjät tynnyrit kolisee eniten.täällähän se on nähty...

        Todistat itse tuon säännön loistavasti, kun jostain opit muutaman faktan tule uudelleen yrittämään...


      • ZiC
        ZIC kirjoitti:

        ... =) ...

        Lopettakaa nyt tuo sotiminen,tai siis sen lupaava alku.Ei ne miehet näytä turhaan meitä naisia haukkuvan kanoiksi välillä-kovia näytetään olevan nokkimaan toisia.


      • ZIC
        Pro_on_aina_pro kirjoitti:

        Tieteellinen näyttö löytyy esimerkiksi näiltä sivuilta http://www.infectioncontroltoday.com/ Kun instrumentti joutuu kosketuksiin kehonnesteiden kanssa se kontaminoituu mikäli halutaan saattaa instrumentti taas puhtaaksi se on ensin mekaanisesti putsattava (esim ultrasonicissa) ja sen jälkeen prosessoitava autoklaavissa. Instrumenttia ei voi steriloida pyyhkimällä puhdistusaineella koska ko. aineet eivät tuhoa veriperäisiä viruksia, sieni-infektioita jne. Sairaala puhtautta ei liikkeessä tarvita vaan perus puhtaus riittää (ei kuitenkaan käsitellä päivittäin infektio alttiita potilaita taikka suoriteta isoja kirurgisia operaatioita.) Lävistys liikkeessä lattiat ja tasot puhdistetaan päivittäin desinfioivilla aineilla ja tämän lisäksi työ instrumentit ovat steriilejä jne. Tilat on suunniteltu niin että ne soveltuvat tähän tarkoitukseen eikä niitä käytetä esim hiustenleikkuuseen :) Ja ei veri ei lennä... Joka kerta kun lävistyspyssyllä lyödään koru läpi lentää pyssyyn uusi erä tuoreita kehonnesteitä jotka sitten hyvässä uskossa pyyhkäistään neoamiseptilla (tai vastaavalla) pois, tämä ei ole riittävä puhdistustapa. Hyvänä huomiona nyt on mainittava että suomessa on suunniteltu siirtymistä Ruotsin malliin jossa KAIKKIEN lävistyksiä tekevien liikkeiden tulee käyttää sterilointiin vakuumia autoklaavia. Tässä lisää linkkejä sterilointiin, asseptiikkaan ja desinfektointiin.... http://www.info2.info.tampere.fi/eta/sote1/aseptiikka/steril.html www.nam.fi/uploads/julkaisut/Suun hammashuolto.pdf www.pharmtech.helsinki.fi/phantom2000/steriilisyys.pdf

        Eikös päteminen rupeis jo riittämään.Asiaa(?) ja tekstiä tahtoo tulla joo,mutta ymmärtääkö tämän palstan keskustelun varsinainen aloittaja("kysymys monen reijän laittamisesta yhtäaikaa") tekstistäsi mitään? Jos hän sattuu vaikka olemaan esim. 11-vuotias...meinaan että puhutaan jo autoklaaveista ja muista(vaikkakin yrität selventää tolle toiselle asiaa).
        Teidän keskustelu alkaa olemaan sellaista,että jos olisitte luonnossa nokikkain,olisitte jo varmaan toistenne kurkuissa kiinni...


      • Kulmis
        giima kirjoitti:

        Mun kaikki korvareiät on tehty ampumalla kultasepänliikkeessä (paitsi yks, jonka tein ite), eikä edes sattunu. Ei ole tullu tulehduksia saatika hepatiittia.

        Nyt alkaa jo vähän epäilyttään oman terveyden laita kun lueskelin faktoja pyssyläväreistä. Ite oon ottanu (tyystin tietämättä vaaroista!!!) 4 korvista pyssyllä. Kulmakorun ja rustolävistyksen otin lävistysliikkeessä ja tyytyväinen oon. Mut ne pyssyreiät! Voikohan jossain käydä tarkistamas omat veriarvot ja mahdolliset tartunnat? Vastatkaa nopeasti, ei tätä kauhua kauaa jaksa nieleskellä.


    • Elikkäs

      Korviksien ottaminen ei satu yhtään, niin ei siihen mitään rasvoja tarvitse. Itsekin pelkään kipua todella paljon, mutta siinä kestää niin vähän aikaa ettet tajua mitään. :)

    • .

      Huhhuh, mä olen 6 ottanut pyssyllä eikä yhdelläkään kerralla ole ollut itkulle tarvetta. Siis voin sanoa että se ei satu sen enempää ku hyttysenpistos.

      • hoitajana

        Ampumalla mielestäni sattuu enemmän ja kestää hieman kauemmin parantua. Lävistämällä otetut 5 reikää ei sattunut juuri ollenkaan ja illalla ei enää tuntunut juuri miltään kun sitten ampumalla laitetut oli jälkeenpäin 2päivää kosketusarat. Sekä ammutuista reijistä toinen reikä on vinossa. Lävistettäessä ainoa hetki oikeastaan mikä sattuu on kun korvan lehteen laitetaan pihdit kiinni. Jääpalaa en suosi laittamaan koska se nostattaa hermot pintaan paremmin ja sattuu enemmän. Ainoa että jos jäädytät korvan kunnolla eli likelle paleltumaa niin silloin ei satu ;)


    • Anonyymi

      Joo voit otaa niin monta lävistystä ku vaan haluat mä kin ajattelin otaa hiihtolomalla toisen reiän mun korvaan

    • Anonyymi

      No siis itse otin 2.lk. Reiät otin pyssyllä ja hyvin meni se nipistää jonkun verran jokaisella eri tavalla mutta älä ota kerralla kokeile ensin ottaa yhdet. Suosittelisin ehkä ottamaan ensimmäiset pyssyllä ja lisää neulalla. Itse olen miettinyt että ottaisin toiset reiät neulalla. Eikä tuommoiseen pikku juttuun kannattaisi ottaa mitään puuduttavaa juttuja. Ei se ole paha ollenkaan vaikka siitä on jo aikaa kun otin reiät enkä muista. Olen siis yläasteelle menossa en kovin vanha :D. Mutta juu ensin yhdet ja sitten lisää jos siltä tuntuu. :) Toivottavasti tämä auttoi saatan olla suunnilleen sinun ikäisesi jospa se helpottaa .. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2651
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1104
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1064
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe