SG7 laakerit ääntelee

rollerblade

Rollerbladen luistimet hommasin, missä laakereina tollaiset SG7:t... itse en ymmärrä laakerien päälle mitään, myyjä vain esitti että kyseiset ovat parempitasoiset kuin APEC7 laakerit. Ensimmäinen parin kilometrin luistelu johti siihen, että alkoi muutama ratas pientä "rutinaa/sirinää" pitämään. Ihan niin kuin olisi oikein hienoa hiekkaa tms rullien välissä. Itselläni ei aikaisemmin rulliksia ole ollut joten en yhtään tiedä onko tämä täysin normaalia vai pitäisikö renkaiden/laakerien äänettöminä pysyä käytön jälkeenkin. Käytin yhtä sirisevää pyörää pois paikoiltaan ja huomasin että akselipultti oli suht löysällä. Miten kireellä nämä kuuluisi olla ja voiko johtua siitä, että on päässyt pölyä ym johonkin laakeripinnalle?

10

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jymmarra

      Mun laakerit ääntelee riikinruotsia. En jymmarra ny ollenkana. Jos olis alaskaa, tunnistasin heti naapurimaan ääntelyn. Tietääkö kukaan kantsisko vaihtaa merkkiä. olisko viro helppo?

      Vastauksia toivoen nim. helpotus luisteloon

    • jannu.s.

      En ymmärrä noita teknisiä termejä, joita käytät. Itse aloittelen tänä kesänä rullaluistelua. Tunnut tietävän paljon enemmän kuin minä. Nyt kuulin ensimmäistä kertaa, että pyörissä on laakereita. Eikö sirinä tarkoita, että kaikki on kunnossa. Pitääkö usein vaihtaa akselipulttia, jos pyörä ei pyöri. Mitä tarkoitat akselipultilla? Älä vaan irroita pyöriä, koska takuu voi mennä. Sen verran minäkin tajuan. Taidat olla aikamoinen ammattimies. Miksi sitten kyselet noin vaikeita, kun tiedät ja osaat irroittaa pyörät. Suojaa paremmin pultit, niin ei hiekka hankaa. Sen verran minäkin tajusin.

      Onko rullikset sama asia kuin rullaluistimet. Onko sinulla hyvät jarrut? Mun rullaluistinta pitää painaa takaosastaan aika kovaa, että jarru toimii.

      • aaaaaaaaaaaaaaaaa

        valitettavasti kysymykseni oli ihan tosissaan tehty, ikävää että te asian harrastajat ettei voi näihin asiallisesti vastata. Noh, ehkäpä saan muuta kautta vastauksen. Mukavaa luistelukesää kuitenkin kaikille.


      • ohjeet
        aaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        valitettavasti kysymykseni oli ihan tosissaan tehty, ikävää että te asian harrastajat ettei voi näihin asiallisesti vastata. Noh, ehkäpä saan muuta kautta vastauksen. Mukavaa luistelukesää kuitenkin kaikille.

        Laakerit eivät ole äänettömiä, pienet sirinät ja rahinat kuuluvat asiaan. Huolto auttaa ja pitääkin tehdä silloin tällöin...

        nordic foxien sivuilta:

        1. Irroita renkaat kiskoista.

        2. Irroita laakerit renkaista. (Irroita tarvittaessa laakerista toinen reunalevy pois, jotta putsaaminen onnistuu paremmin).

        3. Liota laakereita esimerkiksi bensassa (95 halvinta) tai tärpätissä.

        4. Liottamisen aikana on aikaa pyyhkiä rätillä liat kiskoista, kengästä ja pulteista.

        5. Pyörittele laakeria esim. puukepin päässä ja huiluttele välillä bensassa.

        6. Haihduta bensiini laakerista esimerkiksi kuumailmapuhaltimella.

        7. Öljyä laakerit. Tavallinen CRC on tosi hyvää öljyä.

        8. Laita öljytyt laakerit takaisin renkaisiin. Muista laittaa holkki väliin.

        9. Bensiiniä ei saa kaataa viemäriin. Se pitää toimittaa ongelmajätteisiin

        10. Ei muuta kun renkaat takaisin kiinni kiskoihin. Muista laittaa pultit riittävän tiukalle. Sitten vaan voittamaan kisat!


      • aaaaaaaaaaaaaaaaa
        ohjeet kirjoitti:

        Laakerit eivät ole äänettömiä, pienet sirinät ja rahinat kuuluvat asiaan. Huolto auttaa ja pitääkin tehdä silloin tällöin...

        nordic foxien sivuilta:

        1. Irroita renkaat kiskoista.

        2. Irroita laakerit renkaista. (Irroita tarvittaessa laakerista toinen reunalevy pois, jotta putsaaminen onnistuu paremmin).

        3. Liota laakereita esimerkiksi bensassa (95 halvinta) tai tärpätissä.

        4. Liottamisen aikana on aikaa pyyhkiä rätillä liat kiskoista, kengästä ja pulteista.

        5. Pyörittele laakeria esim. puukepin päässä ja huiluttele välillä bensassa.

        6. Haihduta bensiini laakerista esimerkiksi kuumailmapuhaltimella.

        7. Öljyä laakerit. Tavallinen CRC on tosi hyvää öljyä.

        8. Laita öljytyt laakerit takaisin renkaisiin. Muista laittaa holkki väliin.

        9. Bensiiniä ei saa kaataa viemäriin. Se pitää toimittaa ongelmajätteisiin

        10. Ei muuta kun renkaat takaisin kiinni kiskoihin. Muista laittaa pultit riittävän tiukalle. Sitten vaan voittamaan kisat!

        Kiitos erittäin hyvästä vastauksesta!


      • MontaAata
        aaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos erittäin hyvästä vastauksesta!

        !!!


      • junnu.s.
        aaaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kiitos erittäin hyvästä vastauksesta!

        salamavastauksista. Huomasin sirinän. Nyt se loppu.

        Huippupalsta. Täällä saa vastauksen samantien... ja paljon kirjoittajia.


      • jossu_x
        junnu.s. kirjoitti:

        salamavastauksista. Huomasin sirinän. Nyt se loppu.

        Huippupalsta. Täällä saa vastauksen samantien... ja paljon kirjoittajia.

        harmi kyllä, että näillä keskustelupalstoilla no tuollaisia "asiantuntijoita" jotka eivät alennu keskustelemaan meidän aloitteijoiden tai muuten asioista tietämättömien kanssa keskustelemaan asiallisesti... ehkä näiden "tietäjien" ikä vaikuttaa asiaan ;-) No onpa tietty olemassa teoreettinen mahdollisuus että hekin joskus joutuvat neuvoa kysymään asiasta, mistä eivät kaikkea tiedä. Toivottavasti He saavat silloin asialliset vastaukset niin voivat ehkä jopa itsekin oppia tapoja.


      • J.C.
        jossu_x kirjoitti:

        harmi kyllä, että näillä keskustelupalstoilla no tuollaisia "asiantuntijoita" jotka eivät alennu keskustelemaan meidän aloitteijoiden tai muuten asioista tietämättömien kanssa keskustelemaan asiallisesti... ehkä näiden "tietäjien" ikä vaikuttaa asiaan ;-) No onpa tietty olemassa teoreettinen mahdollisuus että hekin joskus joutuvat neuvoa kysymään asiasta, mistä eivät kaikkea tiedä. Toivottavasti He saavat silloin asialliset vastaukset niin voivat ehkä jopa itsekin oppia tapoja.

        höpise taas. Tämänkin palstan olet kirjoittanut alusta loppuun itse. Kylläpä tunnutkin olevav "meitä aloittelijoita". Ketut kanssa. Itse kirjoitat kuin vanhan kettu siinä "tavoista". Esim. nuo kirjoitukset foorumeista ovat omaa luokkaansa
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6877945#comment-36207700

        Siinä niitä sinun tapojasi.


    • ex-moto90/Tompesti

      En ole aivan varma mutta jos rollerblade luistimissasi on SG9-laakerit, kuten minulla, ne saattavat olla umpinaiset jotta likaa ei pääse ollenkaan sisään, eli niitä ei voi huoltaa. Näin luin tuolta lontoon kielisiltä sivuilta. Pitänee itse koittaa kumminkin josko ne auki ja putsattua saisi.

      Hyvää luistelukesää!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe