Pukukoodi ja tatuointi

jäiks

Heipä vaan! Olen osallistumassa naapurikunnan VPK:n 100-vuotis juhlaan ja pukukoodina on ollut tumma puku. Tässä asiassa minulla ei olekkaan mitään hämminkiä, poikaystäväni laittaa siis tumman puvun ja minä jotain juhlavaa, that's fine. MUTTA ongelmana onkin pohkeessani oleva tatuointi, pitääkö minun peittää se esim. pitkillä housuilla vai voinko laittaa polven mittaisen hameen ylleni? Minulla on myös lapaluussa tatuointi, pitäisikö senkin olla piilossa?


Kiitokset teille viisaammille jotka osaatte vastata kysymykseeni!

6

596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zizai

      Luulisin että 100-vuotisjuhlassa suurimman mokan tekisit pitkillä housuilla. Naisilla pukukoodi tummapuku edellyttää juhlavaa hametta/mekkoa. Olisiko mitenkään mahdollista että sinulla olisi sen verran pidempi hame että se peittäisi myös tatuoinnin?Voisihan siinä olla vaikka halkio toisella puolella kuin tatuointi, ei kuitenkaan vesirajaan asti!!! Lapaluun tatuoinnin luulen olevan helpompi piilottaa, ja jos se on mahdollista, niin ehdottomasti piiloon.

    • ....

      Joe Blascon voiteilla luulisi noidenkin peittyvän, puuteria päälle ettei kiillä. Ja ohuet kärkivahvikkeettomat juhlasukkahousut jalkaan, niin peitevoiteet ei karkaa toisten puntteihin :-)))

      • peittää?

        En ymmärrä. Miksi tatuointi pitäisi peittää? Ei kai minkään pukukoodien idea ole, että pitää esittää aivan toisen tyylistä ihmistä, kuin mikä on. Jos kysyjä on sellainen ihminen, jolla on tatuointeja, niin saahan hän olla oma itsensä hienoissakin juhlissa. Tällä en nyt tarkoita, että pukukoodia ja juhlan luonnetta ei tarvitsisi ollenkaan kunnioittaa. Tietenkin niitä pitää kunnioittaa. Mutta samalla tavalla kuin hevimiesten ei tarvitse leikata hevilettiään kelvatakseen osallistumaan hienoihin juhliin, vaan riittää että he laittavat hevilettinsä ponnarille ja pukeutuvat pukuun, niin tatuoitu nainen voi mennä tatuointeineen juhliin, kunhan on kokonaisuutena siistin ja huolitellun näköinen.

        Tietenkin jos tatuointi esittää jotain tosi törkeää, se voi pistää silmään kauniin asun rinnalla. Siinä tapauksessa sen meikkaamista piiloon voi harkita... Mutta jos tatuointi on joku "normaali" tribaali, delfiini, merkki, sydän tms, mitä niitä nyt on, niin ei sitä ole mitään syytä peittää!

        p.s. neuvojeni järkeä epäileville: olen itse tyyliltäni erittäin konservatiivinen... en mitenkään puolueellisuuden sokaisema.


      • jäiks
        peittää? kirjoitti:

        En ymmärrä. Miksi tatuointi pitäisi peittää? Ei kai minkään pukukoodien idea ole, että pitää esittää aivan toisen tyylistä ihmistä, kuin mikä on. Jos kysyjä on sellainen ihminen, jolla on tatuointeja, niin saahan hän olla oma itsensä hienoissakin juhlissa. Tällä en nyt tarkoita, että pukukoodia ja juhlan luonnetta ei tarvitsisi ollenkaan kunnioittaa. Tietenkin niitä pitää kunnioittaa. Mutta samalla tavalla kuin hevimiesten ei tarvitse leikata hevilettiään kelvatakseen osallistumaan hienoihin juhliin, vaan riittää että he laittavat hevilettinsä ponnarille ja pukeutuvat pukuun, niin tatuoitu nainen voi mennä tatuointeineen juhliin, kunhan on kokonaisuutena siistin ja huolitellun näköinen.

        Tietenkin jos tatuointi esittää jotain tosi törkeää, se voi pistää silmään kauniin asun rinnalla. Siinä tapauksessa sen meikkaamista piiloon voi harkita... Mutta jos tatuointi on joku "normaali" tribaali, delfiini, merkki, sydän tms, mitä niitä nyt on, niin ei sitä ole mitään syytä peittää!

        p.s. neuvojeni järkeä epäileville: olen itse tyyliltäni erittäin konservatiivinen... en mitenkään puolueellisuuden sokaisema.

        Kiitos paljon teille asiallisesti vastanneille :) lähettelin saman viestin myös muihin keskusteluaiheisiin ja sieltä satelikin vain lokaa niskaan, että kuinka olisi pitänyt miettiä asiaa silloin kun hankin nämä tatskat, höh, enhän minä nyt sillon ajatellutkaan sitä että osallistumpa joskus tällaiseen tärkeään, viralliseen tapahtumaan, enpäs hakkautakkaan mitään ihooni.. Edelleen, kiitos vastauksista, taidan vielä oikein varmistaa juhlan järjestäjiltä ettei se sitten jää kenenkään hampaankoloon irvistelemään kun on vääränlainen puku yllä ;)


      • tatskattumäkin
        jäiks kirjoitti:

        Kiitos paljon teille asiallisesti vastanneille :) lähettelin saman viestin myös muihin keskusteluaiheisiin ja sieltä satelikin vain lokaa niskaan, että kuinka olisi pitänyt miettiä asiaa silloin kun hankin nämä tatskat, höh, enhän minä nyt sillon ajatellutkaan sitä että osallistumpa joskus tällaiseen tärkeään, viralliseen tapahtumaan, enpäs hakkautakkaan mitään ihooni.. Edelleen, kiitos vastauksista, taidan vielä oikein varmistaa juhlan järjestäjiltä ettei se sitten jää kenenkään hampaankoloon irvistelemään kun on vääränlainen puku yllä ;)

        Ei tarvitse tatuointeja peittää. Kaunis tyrmäävä puku päälle ja tatskat saa näkyä! Tuskin olet ainut jolla kuvia on, ovat nykyään niin yleisiä.


    • Henni78

      Niin kuin jo sanottu, jos kuvat ei ole mitään törkykuvia, niin ei tarvitse peitellä, kauniit vaatteet ja tukka riittää. Itsekin naimisiin mennessäni koristelin lapaluussani olevan kuvan vielä liimattavilla strassikivillä, jotta sekin oli hieman juhlavamman näköinen.

      Ja jos pukukoodi on tumma puku, niin naisten ei tulisi missään nimessä laittaa housuja jalkaansa, vaan kaunis leninki (saa olla täyspitkäkin) tai juhlava jakkupuku on sopivinta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      106
      1972
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1460
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      96
      1376
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1144
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      478
      1073
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      48
      947
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      872
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      846
    Aihe