Mikä MP3-soitin olisi hyvä?

Anskutin.

Terve.
Tässä olen jo jonkin aikaa miettinyt uuden MP3-soittimen ostamista. Ensimmäisen MP3-soittimeni ostin tuossa syksyllä, vuonna 2006, ja nyt reppana ei vaikuttaisi enää toimivan kovin hyvin (vanha MP3-soittimeni on Creative MuVo N200 (128 MB), jos jotakuta nyt jostain syystä kiinnostaa).
Olen nyt siis päättänyt, että ostan uuden soittimen. Sitten vain kysymys, minkälainen minun kannattaisi ostaa? Mietin vähän tuota Creative ZEN Mozaic (http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=17897&listby=) soitinta... Mutta en ole varma, että onko se hyvä. Ehdotuksia?

Mitä haluaisin soittimeeni:
• Näytön. Vaikkapa sellaisen näytön, johon saisi jonkun kivan taustakuvan.
• About 1 - 2 Gigaa tilaa. Luulisi tuon riittävän hyvin.
• Ei mitään hervottoman isoa. Joku sellainen, joka menee vaikka nätisti taskuun (mutta sitten taas, eikös melkein jokainen MP3-soitin ole tällainen?).
• Ei liian korkeaa hintaa. Saatan hyvinkin pyydellä tässä mahdottomia, mutta en tarvitse mitään kovin hienoa ja kallista soitinta.

Mahdottomat vaatimukset(ko?). Vai onko?

11

1171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peacemans

Ipod nanon vanha versio elikkä kaikkien aikojen suosituin soitin vanhaa versioo sai vissiin 2 gigasena toimintoja riittä ja uuden voi löytää hintaan 30-70e eli ei kovin kallis käytetyn voi löytää hintaan 1-40 e toinen hyvä olis creative ZEN (lisätietoja http://fi.europe.creative.com/products/product.asp?category=213&subcategory=214&product=16999) siihen saa ainakin oman taustakuvan soittimen saa 2,4,8,16 ja 32 gb muistimäärillä toimintoja tuossikin on aika paljon soittimesta on tehty myös uusi versio jonka nimeä en nyt muista siinä on mm: netti mese X-Fi äänikortti joka mainosten mukaan takaa parhaan äänenlaadun noita kannattaa harkita ;)

• Jubei-chan

Creative on aika vahvoilla mp3-soittimien suhteen, jos jostain syystä ei halua Applea tukea, vaikka tekevätkin liian hyviä ja toimivia tuotteita.
        Päivitetyn Zen soittimen nimi on Zen x-fi, jossa tosiaan ton tuo langaton lähiverkko, jonka yli voi toistaa ja siirtää musiikkia soittimeen sekä käyttää Messengeriä. Kirjoittaminen on tuolla soittimella todella vaivalloista, joten ei kannata tuohon messengeriin tarttua. Tämä wlan-ominaisuus on yli 8gb malleissa ja olen jopa kuullut, että tämän mallin neljä gigaisia versioita on myyty väittäen, että tämä ominaisuus löytyy kyseisestä soittimesta o__o

• Anskutin.
        Jubei-chan kirjoitti:

Creative on aika vahvoilla mp3-soittimien suhteen, jos jostain syystä ei halua Applea tukea, vaikka tekevätkin liian hyviä ja toimivia tuotteita.
        Päivitetyn Zen soittimen nimi on Zen x-fi, jossa tosiaan ton tuo langaton lähiverkko, jonka yli voi toistaa ja siirtää musiikkia soittimeen sekä käyttää Messengeriä. Kirjoittaminen on tuolla soittimella todella vaivalloista, joten ei kannata tuohon messengeriin tarttua. Tämä wlan-ominaisuus on yli 8gb malleissa ja olen jopa kuullut, että tämän mallin neljä gigaisia versioita on myyty väittäen, että tämä ominaisuus löytyy kyseisestä soittimesta o__o

Hmm... Hyvä etten meseä tarvitse soittimessa. =P Mutta tuo iPod Nano näyttää ihan sopivalta... Mutta tuo Creative ZEN olisi myös kiva. Äh, valitseminen, valitseminen. ^^;

Vaan tästäpä seuraa kysymys - Jos haluaisin tuollaisen iPod Nano soittimen (siis ensimmäisen sukupolven), niin mistähän tuollaisen löytäisi? Ei varmaan niin helposti Lahdesta päin, vai...? Tuota ZEN soitinta olen kyllä nähnyt, että sitä ainakin saisi käsiinsä. ^^

• zen cafe
        Anskutin. kirjoitti:

Hmm... Hyvä etten meseä tarvitse soittimessa. =P Mutta tuo iPod Nano näyttää ihan sopivalta... Mutta tuo Creative ZEN olisi myös kiva. Äh, valitseminen, valitseminen. ^^;

Vaan tästäpä seuraa kysymys - Jos haluaisin tuollaisen iPod Nano soittimen (siis ensimmäisen sukupolven), niin mistähän tuollaisen löytäisi? Ei varmaan niin helposti Lahdesta päin, vai...? Tuota ZEN soitinta olen kyllä nähnyt, että sitä ainakin saisi käsiinsä. ^^

Elikkäs olen myös samantyyppisin kriteerein katsomassa uutta soitinta kun edellinen hyytyi... joku vanha philips. Jos myös halvan "vanhan" ipodin löytäisin voisin ostaakin, olen kuitenkin katsellut juuri Creativen Zen 4GB:tä, on varmaan ihan kelpo vaikka monet huomauttavat naarmuuntuvasta näytöstä.

Sony NWZ S638F kiinnostaisi kovasti, mutta on aika kallis tarpeeseeni... Siinä olisi hyvät kuulokkeet ainakin ja kuulemma hyvät soundit ym.

Sitten olen kuullut joidenkin kehuvan Sansa Clipiä (ei näyttöä) tai Fuzea, tiedä häntä. Itselläni tulisi eniten soitinta käytettyä lenkillä, joten mikään merkki ei ole poissuljettu kunhan menossa kestää eikä olisi liian kallis. 40-100 e olisi kohtuu.

Myyjät kehuvat mieltymystensä mukaan joko Sonya, iPodia, Creativea, mutta aika ristiriitaisia kommentteja tulee. Liikaa vaihtoehtoja!!!

• peacemans
        Anskutin. kirjoitti:

tuota ensimmäistä ipod nanoa on kyllä vaikea löytää sillä sen valmistus lopetettiin jo vuonna 2006 ja kun puhuin viestissäni vanhasta versiosta tarkoitin kyllä tuota uusimman mallin vanhaa versiota mutta toisen sukupolven soittimen voi löytää. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=109671581 tuossa olisi vissiin toisen sukupolven soitin (2gb vesio) mutta hinta on aika kallis malliin verrattuna kyllä sen ekan vesionkin voi löytää mutta vain tosi hyvällä tuurilla

• mp3-osto-opas

• Pege81
        Anskutin. kirjoitti:

Iteltä löytyy mp3-soittimia kaksin kappalein, Creativen ZEN Vision M 30 Gt ja Apple iPod Nano 8 Gt. Kumpaakin soittimeen olen ollut tyytyväinen. Creative on kiintolevyn takia painavempi, eikä niin mukava kuljettaa mukana, esim. takin taskussa. Ollutkin enemmän autokäytössä, auton radioon kytkettynä. Jos nyt olisin ostamassa mp3-soitinta, niin ostaisin melko varmaan Creativen ZEN 8 Gt mallin.

Laitteen hyviksi puoliksi lasken laajennettavan tallennuskapasiteetin. Muistia voidaan laajentaa SD(secure digital) korteilla. Sisältää radion, toistaa useimmat olemassa olevat videoformaatit, laitteen näyttö on riittävän iso. Miinusta, laitteen näyttö likaantuu ja naarmuuntuu helposti, tai koskee itseasiassa laitetta kokonaisuudessaan. Creativen hallintasofta ei ole ehkä yhtä "järkevä", kuin Applen iTunes. Laitteesta infoa MBnetin Hintaseurannassa http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/66936

• peacemans
        Pege81 kirjoitti:

Iteltä löytyy mp3-soittimia kaksin kappalein, Creativen ZEN Vision M 30 Gt ja Apple iPod Nano 8 Gt. Kumpaakin soittimeen olen ollut tyytyväinen. Creative on kiintolevyn takia painavempi, eikä niin mukava kuljettaa mukana, esim. takin taskussa. Ollutkin enemmän autokäytössä, auton radioon kytkettynä. Jos nyt olisin ostamassa mp3-soitinta, niin ostaisin melko varmaan Creativen ZEN 8 Gt mallin.

Laitteen hyviksi puoliksi lasken laajennettavan tallennuskapasiteetin. Muistia voidaan laajentaa SD(secure digital) korteilla. Sisältää radion, toistaa useimmat olemassa olevat videoformaatit, laitteen näyttö on riittävän iso. Miinusta, laitteen näyttö likaantuu ja naarmuuntuu helposti, tai koskee itseasiassa laitetta kokonaisuudessaan. Creativen hallintasofta ei ole ehkä yhtä "järkevä", kuin Applen iTunes. Laitteesta infoa MBnetin Hintaseurannassa http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/66936

Tuo Creative ZEN onkin tosi hyvä soitin ja mullahan on ollut sellainen mutta hajosi kun paiskautui aika kovaa kaakelilattiaan.Takakuori lähti ja näyttö hajosi mutta kyllä se vielä musiikia soittaa ja onhan tuo SD kortin lukulaittekin hyvä ominausuus mutta miinus tulee sen hitaudesta vaikka kortilla olisi vain muutama kappale.Arvosanaksi voisi tulla 4/5 miinukset tulevat hitaasta SD kortin luvusta ja kiiltävästä pinnasta joka tulee heti täyteen sormenjälkiä mikrofoni voisi myös olla parempi.

• Anskutin.

• Anskutin.
        peacemans kirjoitti:

Tuo Creative ZEN onkin tosi hyvä soitin ja mullahan on ollut sellainen mutta hajosi kun paiskautui aika kovaa kaakelilattiaan.Takakuori lähti ja näyttö hajosi mutta kyllä se vielä musiikia soittaa ja onhan tuo SD kortin lukulaittekin hyvä ominausuus mutta miinus tulee sen hitaudesta vaikka kortilla olisi vain muutama kappale.Arvosanaksi voisi tulla 4/5 miinukset tulevat hitaasta SD kortin luvusta ja kiiltävästä pinnasta joka tulee heti täyteen sormenjälkiä mikrofoni voisi myös olla parempi.

Hmmm... Noh, nyt kun kuuntelen tässä myös kavereitteni mielipiteitä, niin tuo Creative ZEN on ollut myös heidän mieleen. =) Pitänee tutustua soittimeen.

• Mp3:sen Ostaja
        Anskutin. kirjoitti:

Kiitoksia linkistä, tutkin tuota sivua piahkoin. =)

Haluaisin vain kysyä, että onko jollakulla kokemusta Intenson taikka Dyonin mp3-soittimista.. Kun nuo ainakin löytyvät cdon.comista suht haluttuun hintakategoriaan menevinä soittimina. En viitsi laittaa uutta keskustelua käyntiin, jos täällä saisin vastauksen näet. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1568
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      980
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      914
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe