Köngäs rulettaa

Viherkeiju+Rölli

Köngäs todella rulettaa... Sie joka haluat Elämyksiä luonnonhelmassa ,niin tervetuloa Könkäälle.Täällä oli juhannuksena todella isot juhannusjuhlat kylän laavulla, joku aika sitten oli henkimaailmanjuttuja taivaan valkeissa ja nyt on tulossa ihan MAAILMANMESTARUUS KISAT.... Niin ja Ounasjokijotos laskeutuu jokea pitikin Könkäälle lauantaina. Ja lissää tapahtumia on tulossa kun met kerkiämmä niitä järjestämhään. Ja onhan täällä vaikka mitä, puolet jäi vielä kertomatta.

500

15315

Vastaukset

• Pikkuakka muualta

Mitä minä oon käyny Könkäällä ni se on aika kamala paikka, jossa asustaa aivan ihmeellisiä ihmisiä.

Kaikennäkösii juttuja siellä koitetaan järjestää, vaan ku näkee kullatun ulkokuoren alle on totuus toista.

• motukalla

Ajella on kivaa mutkaa ja soraa, nautin nautin:)

• nättipänätti

Kaunis kylä, mutta ihmeellisiä rojukasoja tienlaidoissa joillakin asukkailla.
      Olisi varmaan todella kaunis, jos korjaisivat rojunsa pois.

• Aurinkoinen tytteli

Köngäs on todella kaunis kylä ja ihmiset on tosi mukavia. Tosi on, että muutamia roju kasoja on tienvarsien pihoilla ,jotka vähän rikkovat tätä kaunista maalais- idylliä. Olen ollut Könkäällä ja viihdyn todella hyvin.

• Limosiini
        Aurinkoinen tytteli kirjoitti:

Köngäs on todella kaunis kylä ja ihmiset on tosi mukavia. Tosi on, että muutamia roju kasoja on tienvarsien pihoilla ,jotka vähän rikkovat tätä kaunista maalais- idylliä. Olen ollut Könkäällä ja viihdyn todella hyvin.

Täällä on todella kiva asua,ihmiset on mukavii, tapahtumii on ihan sopivast ja yleensä Köngäs on paras paikka ihmisen asuu !!

• munapulli

no mutta vasta se Munajärven Pullistus rulettaa! Könkhään oma urheiluseura

• onvaise

mitä luinkaan runkkarit kölettää köngäs on ihan perseestä,eihä siellä oo edes metroa eikä rullaportaita.eikä elokuvateatteriakaan

• viherkeiju
        onvaise kirjoitti:

mitä luinkaan runkkarit kölettää köngäs on ihan perseestä,eihä siellä oo edes metroa eikä rullaportaita.eikä elokuvateatteriakaan

Mitä sie höpiset ????

• lissään!
        onvaise kirjoitti:

Sielä on vain kateellisia hörhöjä pyörimässä pitkin rojukasojansa!=O

• Viherpeukalo+multasormi
        onvaise kirjoitti:

Hyi ,hyi mitä rumia kirjoituksia...Täällä ei tarvita metroa koska keskellä kylän raittia menee suht´´hyvä asfalttitie ja rullaportaita me ei tarvita ,koska me jaksetaan nousta portaat omin voimin ylös ja jaksetaan myös tulla omin voimin portaat alas....KOSKA MEILLÄ ON NIIN HYVÄ KUNTO. Elokuvateatteri löytyy heti ,kun vain pykätään sellanen pystyyn. Tietenkään heikkokuntoiset ja muuten uusavuttomat eivät pärjää muualla kuin betonilähiöissä. Mutta tervetuloa tutustumaan Könkääseen ja Könkään mukaviin ihmisiin. Tapaamisiin......

• Maamiliini
        Viherpeukalo+multasormi kirjoitti:

Hyi ,hyi mitä rumia kirjoituksia...Täällä ei tarvita metroa koska keskellä kylän raittia menee suht´´hyvä asfalttitie ja rullaportaita me ei tarvita ,koska me jaksetaan nousta portaat omin voimin ylös ja jaksetaan myös tulla omin voimin portaat alas....KOSKA MEILLÄ ON NIIN HYVÄ KUNTO. Elokuvateatteri löytyy heti ,kun vain pykätään sellanen pystyyn. Tietenkään heikkokuntoiset ja muuten uusavuttomat eivät pärjää muualla kuin betonilähiöissä. Mutta tervetuloa tutustumaan Könkääseen ja Könkään mukaviin ihmisiin. Tapaamisiin......

Asiaa kirjoitat.Täällä on nytkin niin aurinkoista ja lämmintä,koski kohisee ihanasti ja pikkulinnut laulaa suloisesti,mikäpä täällä on ollessa.

• asustaapi
        Maamiliini kirjoitti:

Asiaa kirjoitat.Täällä on nytkin niin aurinkoista ja lämmintä,koski kohisee ihanasti ja pikkulinnut laulaa suloisesti,mikäpä täällä on ollessa.

kaveri, nimeltä Raimo Köngäs (Raikku). Noin 45vuotta sitten asustin yhden lomaviikon Könkäällä ja silloin vuokraamaani taloa hallitsi Raikku.Olisi kiva tietää, mitä kuuluu nykyisin. Kirjoita tälle palstalle, niin annan yhteystiedot. Olen lähempänä kuin arvaatkaan.

• Ammuli
        asustaapi kirjoitti:

kaveri, nimeltä Raimo Köngäs (Raikku). Noin 45vuotta sitten asustin yhden lomaviikon Könkäällä ja silloin vuokraamaani taloa hallitsi Raikku.Olisi kiva tietää, mitä kuuluu nykyisin. Kirjoita tälle palstalle, niin annan yhteystiedot. Olen lähempänä kuin arvaatkaan.

Hei ! Kyllä Raimo Köngäs asuu ja vaikuttaa täällä Könkään kylässä edelleen.Voin välittää Raikulle tietoa eteenpäin ,että häntä etsiskellään...

• Maamiliini
        Maamiliini kirjoitti:

On se vain tosi,että täällä paistaa koko ajan aurinko ja on niin lämmintä......Tosi ihanaa...

• raikku
        asustaapi kirjoitti:

soittele, numeron saat tiedustelusta

• lämmintä on
        Maamiliini kirjoitti:

On se vain tosi,että täällä paistaa koko ajan aurinko ja on niin lämmintä......Tosi ihanaa...

Koko viikon jatkunut lämmin kesäsää, nytkin 23 astetta ja aurinko paistaa.

• rotu immeinen
        lämmintä on kirjoitti:

Kyllä tämä Könkään lämpö ja ihanuus ottaa kohta voimille, mutta pittää jaksaa....

• Ulkona kärventynyt
        lämmintä on kirjoitti:

Lämmintä riittää.Olen aivan ruskettunut ja piha on myös kärventynyt. Lämpöä riittää kuin Kanarian saarilla konsanaan. No pitää nauttia ,kun kerrankin näillä korkeuksilla on näin lämmintä monta viikkoa kerralla.Nautitaan.....

• Mieti vähän
        asustaapi kirjoitti:

Taidat olla tosiaan aika läheltä.

• ohikulkijat

Kävimme Könkäällä pyöräretkellä perheeni kanssa, siellä oli vaalea nuori nainen lenkillä 2 koiran kanssa. Toinen oli kuulemma jämtlanninpystykorva, mutta toisen rotua emme muista. Oli niin herttainen hauva, että tahtoisimme itsellemme samanlaisen. Minkärotuinen tämä koira oli?
      Valkoinen koira jossa tummempia merkkejä, vähän bernhardilaisen mallinen. Kovasti kuolasi, mutta oli niin ystävällinen, saimme rapsuttaa koiria koko sakki.

Kiitos tiedosta!

PS: Köngäs kaunis kylä tulemme sinne toistekkin, ehkä jopa mökkeilemään!

• Mie vaan

Tervetuloa tänne mökkeilemään. On paljon eritasoista ja hintaista majoitusta. Kyselkää vain reippaasti.

• ohikulkijat
        Mie vaan kirjoitti:

Tervetuloa tänne mökkeilemään. On paljon eritasoista ja hintaista majoitusta. Kyselkää vain reippaasti.

Että könkäällä hyvääkin majoitusta, mutta tuo koiranrotu kiinnostaa nyt enemmän perhettämme.

Kiitos vain.

• Viherkeiju
        ohikulkijat kirjoitti:

Että könkäällä hyvääkin majoitusta, mutta tuo koiranrotu kiinnostaa nyt enemmän perhettämme.

Kiitos vain.

Könkäällä on nyt viikonloppuna 7.8-9.8.09 oikein kunnon vanhan ajan seurat. On todella hienoa ,että on erilaisia tapahtumia melkein joka kuukausi täällä Könkäällä. Seurat alkavat perjantaina kello.18.00...... mielenkiintoista.

• mie vaan
        Viherkeiju kirjoitti:

Könkäällä on nyt viikonloppuna 7.8-9.8.09 oikein kunnon vanhan ajan seurat. On todella hienoa ,että on erilaisia tapahtumia melkein joka kuukausi täällä Könkäällä. Seurat alkavat perjantaina kello.18.00...... mielenkiintoista.

meleko paljon porukkaa siel seurois.

• Pohdiskeleva mettäläinen
        mie vaan kirjoitti:

meleko paljon porukkaa siel seurois.

No niin ne helteet ny loppui ja koulut alkoivat.Könkäällä vain ei ole omaa koulua vaikka tarvetta olis. Meinaan ,että lapsia on kylässä niin paljon ,että yksi koulu toimis ihan keveästi. Mutta mikähän se oli ,kun silloin aikanaan koulu piti lopettaa vaikka oppilaita oli silloinkin .....Olisko kunnan päättävissä elimissä ,jonkin sortin kateutta vai mitä se sitten lienee. Tässä pohdiskelen...

• ole kyllä!
        Pohdiskeleva mettäläinen kirjoitti:

No niin ne helteet ny loppui ja koulut alkoivat.Könkäällä vain ei ole omaa koulua vaikka tarvetta olis. Meinaan ,että lapsia on kylässä niin paljon ,että yksi koulu toimis ihan keveästi. Mutta mikähän se oli ,kun silloin aikanaan koulu piti lopettaa vaikka oppilaita oli silloinkin .....Olisko kunnan päättävissä elimissä ,jonkin sortin kateutta vai mitä se sitten lienee. Tässä pohdiskelen...

Ei könkäällä juurikaan lapsia ole, onhan se sitäpaitsi lapsillekkin parempi, että pääsevät kylille kunnon kouluihin, eikä tarvitse homeessa opiskella.

Höpötät että olisi muka paljon lapsia, höpö höpö.

ole kyllä! kirjoitti:

Ei könkäällä juurikaan lapsia ole, onhan se sitäpaitsi lapsillekkin parempi, että pääsevät kylille kunnon kouluihin, eikä tarvitse homeessa opiskella.

Höpötät että olisi muka paljon lapsia, höpö höpö.

Kyllä vaan löytyy melko paljon lapsia 0 lk.-6.lk, et taida olla paikallisia ,kun et tommosta tiedä. Tiedä häntä niistä kunnon kouluista.... Mikä tuokin oli ,että homeessa joutuvat opiskelemaan??????????? Onko siitä jotain fakta tieto,kysympähän vaan? Ei taida löytyä semmoista tietoa.Sirkan kylän kouluhan oli jo valmistuessaan pieni purtilo. Onhan siitä puhuttu vastaki ,että Sirkan kylän koulusta tuotaisiin lapsia Könkään kylän hyvään kouluun....että silleen

• niinpä.

Kyllä vaan löytyy melko paljon lapsia 0 lk.-6.lk, et taida olla paikallisia ,kun et tommosta tiedä. Tiedä häntä niistä kunnon kouluista.... Mikä tuokin oli ,että homeessa joutuvat opiskelemaan??????????? Onko siitä jotain fakta tieto,kysympähän vaan? Ei taida löytyä semmoista tietoa.Sirkan kylän kouluhan oli jo valmistuessaan pieni purtilo. Onhan siitä puhuttu vastaki ,että Sirkan kylän koulusta tuotaisiin lapsia Könkään kylän hyvään kouluun....että silleen

Heh.. Taidat olla aika hiiltynyt Köngäsläinen itse?
        En onneksi ole sieltä päin, mutta tunnen sieltä aika monta ihmistä ja nämä ihmiset tuntien olen erittäin onnellinen, että ovat kaukana minusta.
        Faktaa ei ole, mutta uskonpa silti niin ja kuulopuheitahan on aina.. Silti, uskon. Minulla on omat syynikin, miksi niin uskon, kuulopuheiden lisäksi.
        Ihan hyvä, että könkään lapsetkin lähtevät maalikyliin kouluun.

Kannattaa muuten yrittää hillitä itsensä edes netin keskustelupalstoilla, hankkia vaikkapa itsellensä vähän enemmän koulutusta keskustelutaidoista.

Todella hyvää mainosta Köngäsläisille. Todella.;)

niinpä. kirjoitti:

Heh.. Taidat olla aika hiiltynyt Köngäsläinen itse?
        En onneksi ole sieltä päin, mutta tunnen sieltä aika monta ihmistä ja nämä ihmiset tuntien olen erittäin onnellinen, että ovat kaukana minusta.
        Faktaa ei ole, mutta uskonpa silti niin ja kuulopuheitahan on aina.. Silti, uskon. Minulla on omat syynikin, miksi niin uskon, kuulopuheiden lisäksi.
        Ihan hyvä, että könkään lapsetkin lähtevät maalikyliin kouluun.

Kannattaa muuten yrittää hillitä itsensä edes netin keskustelupalstoilla, hankkia vaikkapa itsellensä vähän enemmän koulutusta keskustelutaidoista.

Todella hyvää mainosta Köngäsläisille. Todella.;)

Heh,heh vaan itsellesi! Ja vist ,kyllä olen oikein tosi Köngäsläinen ja onneksi asun täällä mukavassa kylässä ,mukavien ihmisten kanssa.Kuulopuheet voi aina jättää omaan arvoonsa,meinaan että niissä ei juurikhaan ole perää.Mulla kyllä on koulutusta vaikka millä mitalla ja olen myös käynyt kouluja vaikka kuinka. Enimmäinen kerta ,että joku arvostellee minun keskustelutaidoista......... Ja lissään vielä ,että en ole mitenkään "hiiltyneessä tilassa",minähän vain pohdiskelen aivan rauhallisesti elämän menoa täällä Könkäällä ja muuallakin noin yleensä....En tiiä tässä,josko lähtisin käymään siellä sivistyksen parissa....Podiskelen tässä.....

• Meccaloo

Heh,heh vaan itsellesi! Ja vist ,kyllä olen oikein tosi Köngäsläinen ja onneksi asun täällä mukavassa kylässä ,mukavien ihmisten kanssa.Kuulopuheet voi aina jättää omaan arvoonsa,meinaan että niissä ei juurikhaan ole perää.Mulla kyllä on koulutusta vaikka millä mitalla ja olen myös käynyt kouluja vaikka kuinka. Enimmäinen kerta ,että joku arvostellee minun keskustelutaidoista......... Ja lissään vielä ,että en ole mitenkään "hiiltyneessä tilassa",minähän vain pohdiskelen aivan rauhallisesti elämän menoa täällä Könkäällä ja muuallakin noin yleensä....En tiiä tässä,josko lähtisin käymään siellä sivistyksen parissa....Podiskelen tässä.....

Niinpä taisi ymmärtää lopettaa toisten solvaamisen ihan aiheetta.

• Prätkä+jätkä
        Meccaloo kirjoitti:

Mukava tie ajella Inarista päin.En ole nykyään enään kohdannut monia tuollaisia tieosuuksia.

• Rapavelli
        Prätkä+jätkä kirjoitti:

Mukava tie ajella Inarista päin.En ole nykyään enään kohdannut monia tuollaisia tieosuuksia.

Kyllä nuo soratie osuudet on varmaan mukavia näin kuivana ja kauniina kesäpäivän ajella,mutta odotappa vain kun tulee syksy ja kevät. Soratiet ovat täynnä kuoppia ja pahimoilleen tiet on pitemmältä matkalta täyttä rapavelliä. Autot rypee pohjiaan myöten ja jäävät monesti kiinnikkin. Siitä on se mukavuus silloin hyvin kaukana.

• Pyöräiljä
        Rapavelli kirjoitti:

Kyllä nuo soratie osuudet on varmaan mukavia näin kuivana ja kauniina kesäpäivän ajella,mutta odotappa vain kun tulee syksy ja kevät. Soratiet ovat täynnä kuoppia ja pahimoilleen tiet on pitemmältä matkalta täyttä rapavelliä. Autot rypee pohjiaan myöten ja jäävät monesti kiinnikkin. Siitä on se mukavuus silloin hyvin kaukana.

Könkäällä on hyvä pyöräillä.

• vai kuka
        Meccaloo kirjoitti:

solvasi ja ketä?

• Meccaloo
        vai kuka kirjoitti:

solvasi ja ketä?

No,tuo yksi höpö,höpö solvasi eli moitti tuota asiallisesti pohtivaa heniklöä eli "pohdiskelevaa mettäläistä",

• Mastiffin ulkoiluttaja

Ainakin tuntomerkit passaa, eikä täällä muita meijän kaltasia ulkoilijoita ole.
        Toinen harmaa koira on jämtlanninpystykorva ja se toinen, jota kyselit on pyreneittenmastiffi.
        Pyreneittenmastiffit on laumanvartijoita ja melkosia jääräpäitä, kun sille päälle sattuvat. Koulutus on aika vaativaa. Moni sanooki näitä koiria oman tien kulkijoiksi, ne ei aina tahdo tehdä niinkuin käsketään, oppivat silti käskyt helposti, koska ovat viisaita koira. Ovat myös todella lapsirakkaita ja hyviä perhekoiria oikein koulutettuina. Pyreneittenmastiffien sosiaalistaminen on tärkeää, koska niillä saattaa muuten liikaa päässä valloilleen tuo vartijapuoli, eli ne suojelee olemattomaltakin vaaralta, sen takia ne sopiiki parhaiten maalle.
        Minun mastiffi on rauhallinen ja ystävällinen, mutta en miekään ketään sen luo kehota menemään jollen ole itte paikalla.. Vaikka eipä sitä yhenkään koiran luo saa mennä ilman omistajan lupaa.=)
        Tuommonen mastiffi on mahdoton hallita ilman koulutusta, jotta jos haastetta koiralta haluatta niin se on teijän rotu, jos taas haluatta helposti koulutettavan koiran, niin mastiffi ei ole teän rotu.
        Elokuva "myrsky" kertoo laumanvartijasta, tosin kaukasianpaimenkoirasta, kannattaa kattoa se elokuva, kertoo hauskasti laumanvartijoista vaikkas pyreneittenmastiffi onki ehkä hitusen pehmeämpi ku kaukkari.
        Tässä pari linkkiä:
        http://koti.mbnet.fi/pystiffi/
        http://www.laumanvartijat.com/

PS:
        Kiitos kunnantätille, kun vinkkasit kysymyksestä=)

• Työläinen kunnollinen sellainen
        Mastiffin ulkoiluttaja kirjoitti:

Ainakin tuntomerkit passaa, eikä täällä muita meijän kaltasia ulkoilijoita ole.
        Toinen harmaa koira on jämtlanninpystykorva ja se toinen, jota kyselit on pyreneittenmastiffi.
        Pyreneittenmastiffit on laumanvartijoita ja melkosia jääräpäitä, kun sille päälle sattuvat. Koulutus on aika vaativaa. Moni sanooki näitä koiria oman tien kulkijoiksi, ne ei aina tahdo tehdä niinkuin käsketään, oppivat silti käskyt helposti, koska ovat viisaita koira. Ovat myös todella lapsirakkaita ja hyviä perhekoiria oikein koulutettuina. Pyreneittenmastiffien sosiaalistaminen on tärkeää, koska niillä saattaa muuten liikaa päässä valloilleen tuo vartijapuoli, eli ne suojelee olemattomaltakin vaaralta, sen takia ne sopiiki parhaiten maalle.
        Minun mastiffi on rauhallinen ja ystävällinen, mutta en miekään ketään sen luo kehota menemään jollen ole itte paikalla.. Vaikka eipä sitä yhenkään koiran luo saa mennä ilman omistajan lupaa.=)
        Tuommonen mastiffi on mahdoton hallita ilman koulutusta, jotta jos haastetta koiralta haluatta niin se on teijän rotu, jos taas haluatta helposti koulutettavan koiran, niin mastiffi ei ole teän rotu.
        Elokuva "myrsky" kertoo laumanvartijasta, tosin kaukasianpaimenkoirasta, kannattaa kattoa se elokuva, kertoo hauskasti laumanvartijoista vaikkas pyreneittenmastiffi onki ehkä hitusen pehmeämpi ku kaukkari.
        Tässä pari linkkiä:
        http://koti.mbnet.fi/pystiffi/
        http://www.laumanvartijat.com/

PS:
        Kiitos kunnantätille, kun vinkkasit kysymyksestä=)

Taitaa kunnantäti roikkua työajalla täällä sivustoilla. Sehän on kunnan verovarojen väärin käyttöä,jos työajalla kirjoittelet ja lueskelet näilläkin sivuilla. Paljonkahan sitä työaikaa kuluu omissa sähköposti lörinöissä ja erilaisilla sivuilla notkuessa per/päivä ????????? Saatta olla tunti tai pari vai ???????

• -----
        Työläinen kunnollinen sellainen kirjoitti:

Taitaa kunnantäti roikkua työajalla täällä sivustoilla. Sehän on kunnan verovarojen väärin käyttöä,jos työajalla kirjoittelet ja lueskelet näilläkin sivuilla. Paljonkahan sitä työaikaa kuluu omissa sähköposti lörinöissä ja erilaisilla sivuilla notkuessa per/päivä ????????? Saatta olla tunti tai pari vai ???????

Kunnan tädilläkin omaa aikaa, ei ne aina olla kunnassa töissä. Niillä on lomat ja kaikki ja jopa säännöllinen työaika..

Uskomatonta!

• Uskon asian olevan näin
        ----- kirjoitti:

Kunnan tädilläkin omaa aikaa, ei ne aina olla kunnassa töissä. Niillä on lomat ja kaikki ja jopa säännöllinen työaika..

Uskomatonta!

Onhan niillä tietenkin vapaapäivät sun muut,mutta väitän kyllä ,että aika moni kunnan täti ja setä käy varmaan työajalla netissä roikumassa. Jos otetaan vaikka 10 työntekijää niin niistä käy netissä varmaan sellainen 8-9 henkilöä netissä työajalla. Lisäksi kaikki muu omien asioiden hoitaminen työajalla.Ai,ai mitä verovarojen haaskausta.

• eräorkku

PASKAA... kuka sinne tulee? köngäs pitäs siirtää muonion tai enonteönpuolelle!!! hävettää ku liian lähellä kittilää........

• Viherkeiju+Rölli

Kyllä tänne vain tulee paljonkin uusia asukkaita. Tänäkin vuonna rakennetaan ja on rakennettu useita uusia taloja. Tänne myös muuttaa eri ikäistä asukasta on nuorta,keski-ikäistä ja vähän varttuneempaa . Nuo kylien siirto puheet jätämme ns. "omaan arvoonsa". Mutta pitää tästä lähteä kahvin juontiin.

• Maamiliini
        Viherkeiju+Rölli kirjoitti:

Kyllä tänne vain tulee paljonkin uusia asukkaita. Tänäkin vuonna rakennetaan ja on rakennettu useita uusia taloja. Tänne myös muuttaa eri ikäistä asukasta on nuorta,keski-ikäistä ja vähän varttuneempaa . Nuo kylien siirto puheet jätämme ns. "omaan arvoonsa". Mutta pitää tästä lähteä kahvin juontiin.

Könkään kylhään on syntynyt viime vuosina melko paljon vauvoja, kun vertaa muihin kylhiin.Että kyllä väkiluku on kasvussa. Menhään koko ajan postiiviseen suunthaan.

• ++++++++++++

Niin mikä siinä hävetttää,että Köngäs on n. 30 km päässä Kittilästä?????????

• Pajut pois
        ++++++++++++ kirjoitti:

Niin mikä siinä hävetttää,että Köngäs on n. 30 km päässä Kittilästä?????????

Köngäs on kaunis kylä. Nyt tänä kesänä moni ihminen on siivonnut ja kunnostanut talojensa vierustoja ylimääräisestä "rojusta" yms. Lisäksi moni on raivannut ja niittänyt vähän laajemmin pihapiiristänsä heinää ja pajua pois. Hyvä näin koska kylähän kasvaa kohta umpeen ,jos ei aleta huolehtimaan ympäristöstä.

• mie vaan yks tallustelija
        Pajut pois kirjoitti:

Köngäs on kaunis kylä. Nyt tänä kesänä moni ihminen on siivonnut ja kunnostanut talojensa vierustoja ylimääräisestä "rojusta" yms. Lisäksi moni on raivannut ja niittänyt vähän laajemmin pihapiiristänsä heinää ja pajua pois. Hyvä näin koska kylähän kasvaa kohta umpeen ,jos ei aleta huolehtimaan ympäristöstä.

Jo vain on paikat menhet parhempaan suunthaan, On mukava katella ja käveleskellä kylän raitilla.

• Oliivipuu
        mie vaan yks tallustelija kirjoitti:

Jo vain on paikat menhet parhempaan suunthaan, On mukava katella ja käveleskellä kylän raitilla.

nyt Könkään kylän raitilla,mitä ny rekat ajavat rallia.

• Tekevä ++++
        Oliivipuu kirjoitti:

nyt Könkään kylän raitilla,mitä ny rekat ajavat rallia.

Älä huoli ,onhan täällä ruskaturisteja paljon liikkeellä. Ja onhan tuo Levi tuossa lähellä ja siellä kyllä vipinää löytyy.....joka lähtöön. Ja kyllähän sitä tekemistä aina löytyy,käy vaikka kylästelemässä.

• Täynnä sisäsiittoisuutta ja kateutta koko kylä sekä seutu laajemminkin.

Ulkoisesti alue laajenee mutta siihen se loppuukin. En suosittele tutustumaan ainakaan koko alueen asukkaisiin jossette halua selkäänpuukottajiin tutustua.

• Aurinkoinen muori Könkäältä
        micuus kirjoitti:

Täynnä sisäsiittoisuutta ja kateutta koko kylä sekä seutu laajemminkin.

Ulkoisesti alue laajenee mutta siihen se loppuukin. En suosittele tutustumaan ainakaan koko alueen asukkaisiin jossette halua selkäänpuukottajiin tutustua.

En kyllä tunnista tuommoista täällä kylällä olevan mistä sinä kirjoitat tuossa edellä. Olen itse asunut Könkään kylässä toistakymmentä vuotta ,enkä mitään tuommoista ole kohdannut. Sisäsiittoisuutta tuskin onkaan ,kun kylällä asuu paljon muualta tulleita asukkaita ja kyläläiset ovat ottaneet puolisoiksi paljon muualta tulleita henkilöitä. Kateutta varmaan löytyy jokaisesta kylästä jonkin verran,mutta tuskin Könkäältä sen enempää kuin muualtakaan. Täällä on kaikilla mitä tunnen, niin asiat melko hyvin reilassa. Naapuriapua on saanut aina ,kun olen sitä tarvinnut ja muutenkin tullaan kysymään josko he voisivat autta jossakin asiassa. ETTÄ SE SIITÄ selkäänpuukotuksesta yms. Itse ,et varmaan ole käynyt edes Könkään kylässä ollenkaan ja epäilen kyllä, että sinä et todellakaan tunne täältä ketään. Tiedät ehkä nimeltä joitakin henkilöitä tai jotain vastaavaa... se ei tarkoita samaa kuin tuntisi henkilön. Niin ,että Hyvää syksyn jatkoa sinullekin kaikesta huolimatta Micuus.

• Hiihtäjät

Kauppa ei ollut mikään paska kauppa,vaan HYVIN PALVELEVA kyläkauppa. Oli todella surullista kun lopettivat ,mutta yhteiskunnan kehitys on johtanut tähän kovaan kilpailuun missä kyläkaupat tulevat enään harvoin pärjäämään. Kiitoksia useamman vuosikymmenen palvelusta kauppiasperheelle. Samalla meni myös kiva latukahvila paikka kiinni. Harmi ! Hyvää jatkoa Teille sinne Rautuskylään.

• EX

kielitaituri. Ehkäpä kyläkoulut lakkautettiin sittenkin liian aikaisin....

• Maitoa ja leipää
        EX kirjoitti:

kielitaituri. Ehkäpä kyläkoulut lakkautettiin sittenkin liian aikaisin....

Tosiaan on koulun käynti jäänyt kesken ,kun noin paljon melkoisia kirjoitusvirheitä parissa lauseessa.
        Vai onko liika keskioluen nauttiminen pehmentänyt pikkuaivoja ?
        Turha kauppiasparia on haukkua.... Kauppa on minuakin palvellut useamman vuoden täysin moitteetomasti. Perustarvikkeet-ja elintarvikkeet olen aina saanut ,kun olen niitä tarvinnut. Kiitoksia menneistä vuosista ja hyvää jatkoa heille.

• Meccaloo
        Maitoa ja leipää kirjoitti:

Tosiaan on koulun käynti jäänyt kesken ,kun noin paljon melkoisia kirjoitusvirheitä parissa lauseessa.
        Vai onko liika keskioluen nauttiminen pehmentänyt pikkuaivoja ?
        Turha kauppiasparia on haukkua.... Kauppa on minuakin palvellut useamman vuoden täysin moitteetomasti. Perustarvikkeet-ja elintarvikkeet olen aina saanut ,kun olen niitä tarvinnut. Kiitoksia menneistä vuosista ja hyvää jatkoa heille.

Melkoisen alentavaa haukkua ihmisiä täällä palstoilla ninimerkin takaa.Kirjoitella mitä sattuu ja keksiä erilaisia juttuja henkilöistä. Todella säälittävää.
        Kannattaisi myös opetella oikein kirjoitusta !!!

• Meccaloo
        Meccaloo kirjoitti:

Melkoisen alentavaa haukkua ihmisiä täällä palstoilla ninimerkin takaa.Kirjoitella mitä sattuu ja keksiä erilaisia juttuja henkilöistä. Todella säälittävää.

pienoinen kirjoitusvirhe....en tarkoittanut ninimerkin vaan NIMIMERKIN takaa.

• pulju,pulju

Ei sieltä Puljusta varmaan mitään kauppapalveluja voi saada,koska siellä ei edes ole ollut kauppaa nykyvuosikymmeninä.

• EX
        Meccaloo kirjoitti:

Pitää opetella oikeinkirjoitusta sekä yhdyssanoja.

• Meccaloo
        EX kirjoitti:

Pitää opetella oikeinkirjoitusta sekä yhdyssanoja.

oli tosiaan päässyt putkahtamaan toinenkin virhe, Olen muuten huomannut näin "nettiaikakaudella", että omallakin kohdalla tämä oikeinkirjoitus meinaa kärsiä.Tulee kirjoitettua näppäimistöllä nopeaa ja virheet ovat helpommin mahdollisia.

• Rinkiläkahvit
        Hiihtäjät kirjoitti:

Kauppa ei ollut mikään paska kauppa,vaan HYVIN PALVELEVA kyläkauppa. Oli todella surullista kun lopettivat ,mutta yhteiskunnan kehitys on johtanut tähän kovaan kilpailuun missä kyläkaupat tulevat enään harvoin pärjäämään. Kiitoksia useamman vuosikymmenen palvelusta kauppiasperheelle. Samalla meni myös kiva latukahvila paikka kiinni. Harmi ! Hyvää jatkoa Teille sinne Rautuskylään.

jodaan ne rinkiläkahvit Rautuskylässä ? Harmin paikka ,kun liike on lopettanut ! Hyvää jatkoa.

• Hirviakka
        micuus kirjoitti:

Täynnä sisäsiittoisuutta ja kateutta koko kylä sekä seutu laajemminkin.

Taidat olla eri läänistä...ihan vissiin Oulun läänistä? Sie sitten täällä kirjottelet toisista mitä sattuu. Tuntisit edes joitaki ja kirjottelisit sitten vasta.

• Hirviakka
        Hirviakka kirjoitti:

Taidat olla eri läänistä...ihan vissiin Oulun läänistä? Sie sitten täällä kirjottelet toisista mitä sattuu. Tuntisit edes joitaki ja kirjottelisit sitten vasta.

että tuon kirjotuken Micuukselle vai mikä missi se oli..

• Rinkilä
        Rinkiläkahvit kirjoitti:

jodaan ne rinkiläkahvit Rautuskylässä ? Harmin paikka ,kun liike on lopettanut ! Hyvää jatkoa.

Onhan tulla reittien varsilla useita latukahviloita. Ja voihan sitä tietenkin ottaa omat kahvit mukaan.
        Vai eipä sen puoleen kyllä Iltan rinkilät maankuulun hyviä olivat.
        Saas nähdä sitten avataanko Rautuskylään mitään latukahvilaa??????

• Epätietoinen Kalle
        Rinkilä kirjoitti:

Onhan tulla reittien varsilla useita latukahviloita. Ja voihan sitä tietenkin ottaa omat kahvit mukaan.
        Vai eipä sen puoleen kyllä Iltan rinkilät maankuulun hyviä olivat.
        Saas nähdä sitten avataanko Rautuskylään mitään latukahvilaa??????

Kuulin tässä ,että sinne Könkäälle olisi avattu joku korpihotelli ? Mistä löytyy ?Ei ole näkynyt missään esitteissä yms.vastaavassa. Pitääkö tämä kuulopuhe paikkaansa ?

• Nitte P
        Epätietoinen Kalle kirjoitti:

Kuulin tässä ,että sinne Könkäälle olisi avattu joku korpihotelli ? Mistä löytyy ?Ei ole näkynyt missään esitteissä yms.vastaavassa. Pitääkö tämä kuulopuhe paikkaansa ?

Onpa mukavaa lukea Könkäänkylän kuulumisia täältä. Pitäkää kylä siistinä ja hyvää huolta naapureista ja itsestäkin vähän. Milloin on hirvipeijaiset ja missä ne järjestetään??
        Iloisin mielin jatketaan, voimia kaikille vaan....

• Mie vaan täältä
        Nitte P kirjoitti:

Onpa mukavaa lukea Könkäänkylän kuulumisia täältä. Pitäkää kylä siistinä ja hyvää huolta naapureista ja itsestäkin vähän. Milloin on hirvipeijaiset ja missä ne järjestetään??

Olen kyllä kuullut ,että hirvipeijaiset pietään niinkö aina ennenki.Mutta tarkempaa tietoa ei minulla ole ,että millon ne on. Ilmoitustaulullehan hirvimiehet ruukaa laittaa sen kutsun sitten aikanaan.Luultavasti net pietään Könkhään koululla.

On tosiaan mukavaa ,kun täällä näin skrivathaan niin saa muuallaki asuvat vähän tietää Könkhään tapahtumista.

• Sepetiius
        Mie vaan täältä kirjoitti:

Olen kyllä kuullut ,että hirvipeijaiset pietään niinkö aina ennenki.Mutta tarkempaa tietoa ei minulla ole ,että millon ne on. Ilmoitustaulullehan hirvimiehet ruukaa laittaa sen kutsun sitten aikanaan.Luultavasti net pietään Könkhään koululla.

On tosiaan mukavaa ,kun täällä näin skrivathaan niin saa muuallaki asuvat vähän tietää Könkhään tapahtumista.

Tosi mukavaa ,kun naapurit käy kylässä ja muuten vain juttelemassa.Tuntuu ,kuin olisi palattu siihen "ennen vanhaan tapahtuvaan "kyläily perinteeseen.
        Se tapa on kyllä ollut poissa muutaman vuosikymmenen.Onhan niitä tietenkin muutamia henkilöitä ollut ,jotka ovat "ruukanneet" käydä kylässä viikottain.
        Mutta hyvä näin, jatketaan hyvää tapaa ja käydään toistemme luona kylässä.
        Tapaamisiin....

• Rellu 54 v.
        Sepetiius kirjoitti:

Tosi mukavaa ,kun naapurit käy kylässä ja muuten vain juttelemassa.Tuntuu ,kuin olisi palattu siihen "ennen vanhaan tapahtuvaan "kyläily perinteeseen.
        Se tapa on kyllä ollut poissa muutaman vuosikymmenen.Onhan niitä tietenkin muutamia henkilöitä ollut ,jotka ovat "ruukanneet" käydä kylässä viikottain.
        Mutta hyvä näin, jatketaan hyvää tapaa ja käydään toistemme luona kylässä.
        Tapaamisiin....

Missäs porukat luuraa,kun ei kukaan mitään kirjoittele. Ettekai ole talviunille menneet ? Olisi mukavaa kuulla Könkäänkylän viimehetken kuulumisia ?

• ##########
        Nitte P kirjoitti:

Kyselit Könkään kylän hirvipeijaisista. Hirvipeijaiset ovat 8.11.09 ja Könkään koululla.

• Mie vaan täältä
        ########## kirjoitti:

Kyselit Könkään kylän hirvipeijaisista. Hirvipeijaiset ovat 8.11.09 ja Könkään koululla.

Kiitos hirvimiehille ! Kyllä oli herkulliset ruuat ja oikein montaa sorttia. Oli käristystä muusia ja kahellaista keittoaki. Lopuksi juothiin kakkukahavit. Kyllä meän passas olla peijaisissa.

• yks vain
        Mie vaan täältä kirjoitti:

Kiitos hirvimiehille ! Kyllä oli herkulliset ruuat ja oikein montaa sorttia. Oli käristystä muusia ja kahellaista keittoaki. Lopuksi juothiin kakkukahavit. Kyllä meän passas olla peijaisissa.

minunkin puolesta. Kyllä oli hyvät sapuskat.

• Mirjamii
        yks vain kirjoitti:

minunkin puolesta. Kyllä oli hyvät sapuskat.

Aloin tässä muuten vain kirjoittelemaan ,kun yksin tässä istuskelen täällä kämpillä. Niin tai en minä yksin istu on täällä porukkaa,mutta kaikki on juovuksissa tai sammuneet. Ei ole oikein kivaa .... no pitää alkaa katsomaan TV:tä. Täällä Könkäällä ei ole mitään paikkaa kai ,johon voisi näin iltaisin pistäytyä ??? Olisi kiva ,jos voisi käydä jossain pikkupubissa tai vastaavaa...
        Tiedän ,kyllä et Leviltä löytyy ,mutta sinne on niin pitkä matka.
        No ,pitää jaksaa...

• Viherkeiju
        Mirjamii kirjoitti:

Aloin tässä muuten vain kirjoittelemaan ,kun yksin tässä istuskelen täällä kämpillä. Niin tai en minä yksin istu on täällä porukkaa,mutta kaikki on juovuksissa tai sammuneet. Ei ole oikein kivaa .... no pitää alkaa katsomaan TV:tä. Täällä Könkäällä ei ole mitään paikkaa kai ,johon voisi näin iltaisin pistäytyä ??? Olisi kiva ,jos voisi käydä jossain pikkupubissa tai vastaavaa...
        Tiedän ,kyllä et Leviltä löytyy ,mutta sinne on niin pitkä matka.
        No ,pitää jaksaa...

Niin onhan niitä Levillä noita juomapaikkoja,mutta tarvitseeko niitä olla joka kylässä ? Pikkubaareista yms. ,niin niissä kylissä on usein myös paljon niitä "lieveilmiöitä" ja rauhattomuutta.
        Mutta ainahan on mahdollisuus käydä esim. käveleskelemässä kylänraitilla.
        Täällä Könkäälläkin on katuvalot ,niin voi käveleskellä vaikka on pimeääkin.

• Hämmästyny ukki
        Viherkeiju kirjoitti:

Niin onhan niitä Levillä noita juomapaikkoja,mutta tarvitseeko niitä olla joka kylässä ? Pikkubaareista yms. ,niin niissä kylissä on usein myös paljon niitä "lieveilmiöitä" ja rauhattomuutta.
        Mutta ainahan on mahdollisuus käydä esim. käveleskelemässä kylänraitilla.
        Täällä Könkäälläkin on katuvalot ,niin voi käveleskellä vaikka on pimeääkin.

Kyllä on ollut hieman rauhatonta pohjoispäässä Könkään kylää.On ollut koko kesän ,jos jonkimoista vipellystä.

• ¤ ? ¤ ?
        Hämmästyny ukki kirjoitti:

Kyllä on ollut hieman rauhatonta pohjoispäässä Könkään kylää.On ollut koko kesän ,jos jonkimoista vipellystä.

ilmeisesti rauhoittunut, kun sinne rakennettiin uusi tie toiseen taloon.
        Nyt heidän ei tarvitse kulkea samaa tietä.

• Joululaulaja
        ¤ ? ¤ ? kirjoitti:

ilmeisesti rauhoittunut, kun sinne rakennettiin uusi tie toiseen taloon.
        Nyt heidän ei tarvitse kulkea samaa tietä.

Kiitoksia Könkään kyläyhdistykselle mukavasta juhlasta lauantaina Könkään koululla.
        Meitä oli tullut sinne suuri joukko laulamaan kauneimpia joululauluja.
        Tarjoilut olivat erinomaiset oli riisipuuroa,soppaa ja jälkiruokana oli torttukahvit.
        Kävipä paikalla myös itse joulupukki ja jakoi kaikille paikalla olleille pienet lahjapussit.
        Ohjelma oli myös mukavaa ja mieleenpainuvaa.
        KIITOS vielä kerran !

• MUUMIPAPPARA
        Joululaulaja kirjoitti:

Kiitoksia Könkään kyläyhdistykselle mukavasta juhlasta lauantaina Könkään koululla.
        Meitä oli tullut sinne suuri joukko laulamaan kauneimpia joululauluja.
        Tarjoilut olivat erinomaiset oli riisipuuroa,soppaa ja jälkiruokana oli torttukahvit.
        Kävipä paikalla myös itse joulupukki ja jakoi kaikille paikalla olleille pienet lahjapussit.
        Ohjelma oli myös mukavaa ja mieleenpainuvaa.
        KIITOS vielä kerran !

Missäs kaikki luurailee ??? Onkos joulukiireitä ? Minä itte olen ny tänä jouluna ottanu melko lunkisti. Ei se taija olla melko viisasta itelle vasiten ressiä ja mahahaavaa hommata.
        On sitä joskus tullu tyhjääki hermoiltua...

MUTTA HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE SIVUILLA KÄVIJÖILLE !!!!!!!!!!

• Viherkeiju+Rölli
        MUUMIPAPPARA kirjoitti:

Missäs kaikki luurailee ??? Onkos joulukiireitä ? Minä itte olen ny tänä jouluna ottanu melko lunkisti. Ei se taija olla melko viisasta itelle vasiten ressiä ja mahahaavaa hommata.
        On sitä joskus tullu tyhjääki hermoiltua...

MUTTA HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE SIVUILLA KÄVIJÖILLE !!!!!!!!!!

Yhteenveto täältä Könkään kylästä.
        Täytyy sanoa,että hyvin on mennyt kylään on rakennettu uusia taloja ja rakenteillakin olevia on muutamia.
        Lapsiperheitäkin on muuttanut useita ja uusia vauvoja on syntynyt kylään useita.
        Tapahtumia on myös ollut useita ,kyläyhdistyksen järjestämiä,hirviseuran ja monien muiden tahojen. Tapahtumat ovat keränneet kyläläisiä ihan kiitettävästi aina paikalle . Tämä on osoituksena ,että tapahtumat ovat olleet mieleisiä.
        Mutta yhteenvetona ....kulunut vuosi on mennyt hyvin.

• pakkasukko pohjosest
        Viherkeiju+Rölli kirjoitti:

Yhteenveto täältä Könkään kylästä.
        Täytyy sanoa,että hyvin on mennyt kylään on rakennettu uusia taloja ja rakenteillakin olevia on muutamia.
        Lapsiperheitäkin on muuttanut useita ja uusia vauvoja on syntynyt kylään useita.
        Tapahtumia on myös ollut useita ,kyläyhdistyksen järjestämiä,hirviseuran ja monien muiden tahojen. Tapahtumat ovat keränneet kyläläisiä ihan kiitettävästi aina paikalle . Tämä on osoituksena ,että tapahtumat ovat olleet mieleisiä.
        Mutta yhteenvetona ....kulunut vuosi on mennyt hyvin.

Hyvinhän se mennee , mutta melkosia pakkasia on pielly. Nyttenki on mittarissa - 34 astetta,että kylmää pitelee.
        On tullu piettyä tässä ,niin sanottuja pirttipäiviä ,kun on ollu nuita pyhiäki monena päivänä.

Mutta pittää tässä lähteä nytten töihin.

• Hiihtäjät
        pakkasukko pohjosest kirjoitti:

Hyvinhän se mennee , mutta melkosia pakkasia on pielly. Nyttenki on mittarissa - 34 astetta,että kylmää pitelee.
        On tullu piettyä tässä ,niin sanottuja pirttipäiviä ,kun on ollu nuita pyhiäki monena päivänä.

Mutta pittää tässä lähteä nytten töihin.

Onko kenelläkään tietoa siitä onko Rauduskylän latukahvilaa avattu ?
        (kahvila sijaitsee ent.kaupan yhteydessä)

• pulkka
        Hiihtäjät kirjoitti:

Onko kenelläkään tietoa siitä onko Rauduskylän latukahvilaa avattu ?
        (kahvila sijaitsee ent.kaupan yhteydessä)

Näytti siellä olevan kahvila ja osa kauppaakin avoinna.

• Hiihtäjät
        pulkka kirjoitti:

Kiitoksia sinulle näistä tiedoista !

• eilen ohi ajanut
        Hiihtäjät kirjoitti:

Kiitoksia sinulle näistä tiedoista !

näky olevan siellä liikkeessä.pitäisi olla enempi mainosta jos siellä on kahvila toimintaa,että tietäsi ohiajavakki pysähtyä kahvin juontiin.

• ukko kairasta
        eilen ohi ajanut kirjoitti:

näky olevan siellä liikkeessä.pitäisi olla enempi mainosta jos siellä on kahvila toimintaa,että tietäsi ohiajavakki pysähtyä kahvin juontiin.

pitäisi käydä vissiin siellä jonaki päivänä moikkaamassa kahvilan pitäjiä ja juopassa rinkiläkahvet.

• ukko kairasta
        ukko kairasta kirjoitti:

pitäisi käydä vissiin siellä jonaki päivänä moikkaamassa kahvilan pitäjiä ja juopassa rinkiläkahvet.

Kylläpä pitelee pakkasia. Nyt meilläki oli aamusella - 29 c astetta, mutta eilen se taisi tulla pakkas ennätys se oli mittarissa - 36 c astetta.
        Hyvinhän sitä tarkenee ,kun laittaa karvareuhkan päähän ja villahousut jalkhaan.ja lämmittelee pirttiä.

• pulkka kirjoitti:

Sellanen firma voi olla auki? Kylillä tiesivät että konkurssin tehny..totta vai tarua? Ei ainakaan kartoissa näy:D

• hyvä juttu.

Köngäs on alati kasvava kylä!

Olenkin kuullut yhdestä uudesta Naantalista tulleesta asukkaasta, joka harrastaa Könkäällä vanhaa ammattia, nimittäin hänellä on kuulemma parikymmentä lypsettävää.

Hyvä että kylä kasvaa ja vanhoja ammatteja kunnioitetaan.

• Kysyvä ei tieltä ...

kasvanut ja laajentunut paljon viime vuosina. Uusia asukkaita on syntynyt ja tosin muuttanut muualta useitakin henkilöitä ja perhekuntia..... MUTTA EN YMMÄRRÄ MITÄ TARKOITAT TUOLLAISELLA KIRJOITTELULLA ?????????
        Voisitko hieman tarkentaa mitä tarkoitat?

• ? ! ? !
        Kysyvä ei tieltä ... kirjoitti:

kasvanut ja laajentunut paljon viime vuosina. Uusia asukkaita on syntynyt ja tosin muuttanut muualta useitakin henkilöitä ja perhekuntia..... MUTTA EN YMMÄRRÄ MITÄ TARKOITAT TUOLLAISELLA KIRJOITTELULLA ?????????
        Voisitko hieman tarkentaa mitä tarkoitat?

Könkäälle on kyllä muuttanut useampi , kuin yksi henkilö Naantalista.
        Jos nimimerkki "hyvä juttu" ei sitä tiedä.
        Kysyn myös mitä tuommoinen ala-arvoinen vihjailu on ?

• ? ! ? ! kirjoitti:

On kuulemma tilallinen joka asiat hoitaa. vedättää kai rahvasta perässä.

• SivustaSeurannu
        ? ! ? ! kirjoitti:

Hehhehee! Eihän sole ala-arvosta ku asianosaset varsin hyvin tietää mistä on puhe=)

• epätietoonen
        SivustaSeurannu kirjoitti:

Hehhehee! Eihän sole ala-arvosta ku asianosaset varsin hyvin tietää mistä on puhe=)

Olenkhaan mie asiaosanen. olen käyny joskus Sikkolassa? mithäänb se tarkottaa että pitäs tietää mistä se on puhe?
        mitä se tarkotta ku vedättää rahavasta perässä?

• (---)
        micuus kirjoitti:

paikka on kuin Sikolassa?

• Utelias ukko
        micuus kirjoitti:

Könkäällä päin ei ole Sikola nimistä paikkaa,ainakaan kartalla !

• Ammattilainen

Niin millaista vanhaa ammattia tarkoitat ? Kenties maailman vanhinta vai jotain muunlaista vanhaa ammattia ?

• Helmikuu 28
        micuus kirjoitti:

Micuus kirjoittelee asioista joista ei ilmeisesti tiedä yhtään mitään.
        Hänelle tuntuu olevan tärkeää kommentoida kaikkia asioita mistä täällä keskustelupalstoilla kirjoitellaan.
        Mutta suotakoon hänelle tämä pieni ilo,jotta hän voi tuoda omia mielipiteitään julki täällä julkisella foorumilla.

• Suksien kevääseen
        Ammattilainen kirjoitti:

Niin millaista vanhaa ammattia tarkoitat ? Kenties maailman vanhinta vai jotain muunlaista vanhaa ammattia ?

Mitä paikkoja siellä siellä konkään/rautuskylän seudulla on avoinna? Ajatellen hiihtämään tulevaa.

Kuulin tuttaviltani että ilmoitetyt matkat, avoinna olevat paikat sekä karttamerkinnät eivät ole kunnossa.

Levin latukartoissa mainostetaan paikkoja jotka eivät ole avoinna?

• Hiihtäjäukko
        Suksien kevääseen kirjoitti:

Mitä paikkoja siellä siellä konkään/rautuskylän seudulla on avoinna? Ajatellen hiihtämään tulevaa.

Kuulin tuttaviltani että ilmoitetyt matkat, avoinna olevat paikat sekä karttamerkinnät eivät ole kunnossa.

Levin latukartoissa mainostetaan paikkoja jotka eivät ole avoinna?

Esim. Leenan kotakahvila ennen Könkään kylää,Taivaan Valkeiden kahvila Tonttula, Loma Paksussa Ravintola Ellissä sekä Rautuskylässä entisellä kaupalla on kahvila...että kyllä niitä löytyy.
        ja onhan niitä paljon muitakin.
        Tietenkin kellonajat kannatta tarkastaa.

• etelän varis
        Hiihtäjäukko kirjoitti:

Esim. Leenan kotakahvila ennen Könkään kylää,Taivaan Valkeiden kahvila Tonttula, Loma Paksussa Ravintola Ellissä sekä Rautuskylässä entisellä kaupalla on kahvila...että kyllä niitä löytyy.
        ja onhan niitä paljon muitakin.
        Tietenkin kellonajat kannatta tarkastaa.

Mutta niin se vain on että ei se kotakahvila ole ilman Marttaa mitään

• Hiihtäjät
        etelän varis kirjoitti:

Mutta niin se vain on että ei se kotakahvila ole ilman Marttaa mitään

Saattaapi se vain niinki olla. Olihan Martta sellainen omanlaisensa persoona ja hänen hersyvä nauru kyllä sulatti jäyhemmäkin kulkijan.
        Niin sa vain on, ettei siellä ole tullut käytyä niin usein mitä ennen vanhaan.

• Kairankierrosta
        Hiihtäjät kirjoitti:

Saattaapi se vain niinki olla. Olihan Martta sellainen omanlaisensa persoona ja hänen hersyvä nauru kyllä sulatti jäyhemmäkin kulkijan.
        Niin sa vain on, ettei siellä ole tullut käytyä niin usein mitä ennen vanhaan.

Täytyy myöntää,hiihtelen paikan nykyisin ohi kun tunnelma paikassa muuttunut,hyvä pysäkki löytyy esim Rautuskylästä ja konkäältä Loma Paksusta.

• Kevät sirkku
        micuus kirjoitti:

on nyt niin mukavaa ! Kaikki on niin mukavaa !

• R_Jo
        Kairankierrosta kirjoitti:

Täytyy myöntää,hiihtelen paikan nykyisin ohi kun tunnelma paikassa muuttunut,hyvä pysäkki löytyy esim Rautuskylästä ja konkäältä Loma Paksusta.

Joo, kyllähän sitä Martta-mummon persoonaa ja naurua kaipaa :( Mulla loppu hiihtoharrastus ku mummo jäi pois latukahviosta. Ei ollu enää järkeä hiihtää ku ei saanu mummon lättyjä kodalla :D

• Mantsuurian kukka

Olemme tulleet taas kerran Könkäälle. Todella ihanaa olla täällä ja tavata kylän ihmisiä.
        Saa hiihdellä ja nauttia olosta täällä kauniissa kylässä. Ilmatkin ovat olleet mitä hienoimmat,aurinko on paistanut joka päivä. SIIS nauttikaamme olostammme!

• % + % = ¤

opetella oikein kirjoitusta,jotta tuosta sinun tekstistä jotain selvää saisi !

• % + % = ¤
        % + % = ¤ kirjoitti:

opetella oikein kirjoitusta,jotta tuosta sinun tekstistä jotain selvää saisi !

Edellinen teksti oli tarkoitettu Ruletus juu - otsikolle.

• No jopas...
        % + % = ¤ kirjoitti:

Edellinen teksti oli tarkoitettu Ruletus juu - otsikolle.

Onko siellä Könkäällä enää yhtään kylähullua. Ennen vanhaan niitä oli useitakin..

• johan noita..
        No jopas... kirjoitti:

Onko siellä Könkäällä enää yhtään kylähullua. Ennen vanhaan niitä oli useitakin..

minneppä nuo täältä katoais..

• No jopas...
        johan noita.. kirjoitti:

minneppä nuo täältä katoais..

No niinhän se kyllä on, että kun vanhat hullut kuolee, niin aina uusia syntyy tilalle. Se keskivertoporukka ihme kyllä säilyy. Ne entisajan kylähullut oli tosi mukavia ja oikeastaan viisaampiakin kuin ne patavanhoolliset les......laiset...

• ei ku
        No jopas... kirjoitti:

No niinhän se kyllä on, että kun vanhat hullut kuolee, niin aina uusia syntyy tilalle. Se keskivertoporukka ihme kyllä säilyy. Ne entisajan kylähullut oli tosi mukavia ja oikeastaan viisaampiakin kuin ne patavanhoolliset les......laiset...

Se oli 100 v. sitten. Nää ajat on muuttuneet, ei ollenkaan hassumpaa porukkaa

• :)
        ei ku kirjoitti:

Se oli 100 v. sitten. Nää ajat on muuttuneet, ei ollenkaan hassumpaa porukkaa

Kylähulluja löytyy, mutta vielä enemmän kateellisia. Könkäällä kadehditaan jopa puuläjät toisten metsistä! Jospa köngäsläisten kateuden voisi muuttaa sähkövirraksi niin olis koko kylä ja Levikin omavarainen.
        Karavaani kuitenkin kulkee ja rakkikoirat vain haukkuu!!

• Milli ja Masa
        :) kirjoitti:

Kylähulluja löytyy, mutta vielä enemmän kateellisia. Könkäällä kadehditaan jopa puuläjät toisten metsistä! Jospa köngäsläisten kateuden voisi muuttaa sähkövirraksi niin olis koko kylä ja Levikin omavarainen.

Ei meistä täällä kyllä ole ollenkaan minkään näköistä kateellista porukkaa. Päin vastoin tosi rehtiä ja auttavaista porukkaa. Aina kun on apua tarvittu, niin sitä on saanut, eikä palkkaa ole edes huolittu. Jos edellinen kirjoittaja tuntee itse kateutta toisia kohtaan, niin ei kannata koko kylälle yleistää. Kuka nyt toisten puuläjiä kadehtisi. Mieti vähän. Jos jotaki pitää kadehtia niin parempi sen on olla jotaki muuta ko vain puuläjät mettissä. Yritä hankkia itsellesi parempi elämä ja muuta vaikka muualle jos ahdistaa.

• kyläläinen mieki
        Milli ja Masa kirjoitti:

Ei meistä täällä kyllä ole ollenkaan minkään näköistä kateellista porukkaa. Päin vastoin tosi rehtiä ja auttavaista porukkaa. Aina kun on apua tarvittu, niin sitä on saanut, eikä palkkaa ole edes huolittu. Jos edellinen kirjoittaja tuntee itse kateutta toisia kohtaan, niin ei kannata koko kylälle yleistää. Kuka nyt toisten puuläjiä kadehtisi. Mieti vähän. Jos jotaki pitää kadehtia niin parempi sen on olla jotaki muuta ko vain puuläjät mettissä. Yritä hankkia itsellesi parempi elämä ja muuta vaikka muualle jos ahdistaa.

Selvästi on edellinen kirjoittaja muuttanu Könkhälle jostaki muualta. Köngäsläiset ovat imenhe kateutensa jo äitin maidosta.
        Puuläjät, maat, talot, mettämaat jne. mikä vain kelpaa kateuen aiheeksi tässä kylässä. Nähty on!

• on, ei
        kyläläinen mieki kirjoitti:

Selvästi on edellinen kirjoittaja muuttanu Könkhälle jostaki muualta. Köngäsläiset ovat imenhe kateutensa jo äitin maidosta.
        Puuläjät, maat, talot, mettämaat jne. mikä vain kelpaa kateuen aiheeksi tässä kylässä. Nähty on!

Pottukylä on pottukylä, vaikka sen voissa paistais..niih..

• me vaan
        on, ei kirjoitti:

Pottukylä on pottukylä, vaikka sen voissa paistais..niih..

Kuka se ny kettään kajehtis,mitä sitä turhaan kajehtimhaan.
        Mutta annethaan pottujen olla pottuina.

• Milli ja Masa
        kyläläinen mieki kirjoitti:

Niin vain,olemme tulleet muualta tänne Könkään kylään. Eikö ole hyvä asia,että kylään muuttaa muualta asukkaita.
        Sehän tuo uutta "väriä" ja elämää kylään ja sehän on vain hyvä asia olettaisimme ?

Täällä olemme tutustuneet uusiin ihmisiin ja saanneet uusia hyviä ystäviä sen myötä.
        Lisäksi on myös plussaa,ettei ole mitään suku- yms. sellaisia rasitteita.

• Joskus tunnen myötäh
        Milli ja Masa kirjoitti:

Niin vain,olemme tulleet muualta tänne Könkään kylään. Eikö ole hyvä asia,että kylään muuttaa muualta asukkaita.
        Sehän tuo uutta "väriä" ja elämää kylään ja sehän on vain hyvä asia olettaisimme ?

Täällä olemme tutustuneet uusiin ihmisiin ja saanneet uusia hyviä ystäviä sen myötä.
        Lisäksi on myös plussaa,ettei ole mitään suku- yms. sellaisia rasitteita.

Minäkin asun Könkäällä enkä onnekseni kuulu "alkuperäisheimoon". Olen huomannut että, täällä on semmoinen tapa, että otetaan yksi kyläläinen ja sen perhe hampaisiin ja haukutaan sitä oikein sakilla. Minusta se on kateutta jos jokin.
        Eivät ole nämä perusköngäsläiset kiertäneet muuta kuin omaa napaansa ja sen kyllä huomaa. Hienoa, että kylään muuttaa uusia asukkaita.

• Ko se
        Joskus tunnen myötäh kirjoitti:

Minäkin asun Könkäällä enkä onnekseni kuulu "alkuperäisheimoon". Olen huomannut että, täällä on semmoinen tapa, että otetaan yksi kyläläinen ja sen perhe hampaisiin ja haukutaan sitä oikein sakilla. Minusta se on kateutta jos jokin.
        Eivät ole nämä perusköngäsläiset kiertäneet muuta kuin omaa napaansa ja sen kyllä huomaa. Hienoa, että kylään muuttaa uusia asukkaita.

Könkhällä eleli ennen Juntteja ja Mässejä, ei ne kaikki olleet pässejä, mut erikoisia ihmisiä kylläkin. Eletään nyt ihmisiksi, onhan sitä tämänpäivän ihmisille kertynyt jo paljonkin enemmän sivistystä, kuin niille entisajan Junteille. Kaikki hyvin !

• tarkkaan

Olekko sie ja sinun perhees miettinneet sitä asiaa,että onko teissä itessä jokin semmonen seikka tai olettako itte aiheuttaneet sen,ettei teän perheellä mene kyläläisten kans hyvin ?
        Joskus varmaanki kannattais pysähtyy miettiin ommaa eloa ja käyttäytymistä.
        Mie en kyllä usko,että teän perhettä kukkaan kajehtis,ei täällä könkhäällä ole semmosii perheitä ja talouksia,että tarviis kenenkään kajehtii.Tämä oli minun mielipie.

• köngäsläinen
        tarkkaan kirjoitti:

Olekko sie ja sinun perhees miettinneet sitä asiaa,että onko teissä itessä jokin semmonen seikka tai olettako itte aiheuttaneet sen,ettei teän perheellä mene kyläläisten kans hyvin ?
        Joskus varmaanki kannattais pysähtyy miettiin ommaa eloa ja käyttäytymistä.
        Mie en kyllä usko,että teän perhettä kukkaan kajehtis,ei täällä könkhäällä ole semmosii perheitä ja talouksia,että tarviis kenenkään kajehtii.Tämä oli minun mielipie.

Mie se kävin ne puuläjät syksyllä hajottamassa. Siinäpä on ukko saanu kaivaa ku on puitansa hakenu. Vi....aa kun yks on saanu kaiken eikä ole ikänänsä ees kunnon töitä tehny.

• on, se..
        köngäsläinen kirjoitti:

Mie se kävin ne puuläjät syksyllä hajottamassa. Siinäpä on ukko saanu kaivaa ku on puitansa hakenu. Vi....aa kun yks on saanu kaiken eikä ole ikänänsä ees kunnon töitä tehny.

Ompa kiva ku tunnustus tuli. Nyt saa koko kylä jatkaa taas normaalia eloa, eikä ole tuntemattomia vihollisia!

• (..)
        on, se.. kirjoitti:

Ompa kiva ku tunnustus tuli. Nyt saa koko kylä jatkaa taas normaalia eloa, eikä ole tuntemattomia vihollisia!

hyvä,että jokin tunnusti teheneensä pikkusen väärin. Rehellisyys kaiken palkitsee,vai mitä ?
        Mutta muihin asioihin..Olen kuullut,että Könkhäällä piettäisiin pilkkikilipailut joen jäällä su 11.04.. Se se on mukava juttu pääsee kyläläiset ja muukki ihimiset pilkkikilipailun lomassa jutustelemaan ja tutustumaan muihin paikallisiin kyläläisiin.
        Tuommoset katkeransuolaset jutut ne kuuluu tuonne ns. pärekopan pohojalle.

• PILKKIJÄT
        (..) kirjoitti:

hyvä,että jokin tunnusti teheneensä pikkusen väärin. Rehellisyys kaiken palkitsee,vai mitä ?
        Mutta muihin asioihin..Olen kuullut,että Könkhäällä piettäisiin pilkkikilipailut joen jäällä su 11.04.. Se se on mukava juttu pääsee kyläläiset ja muukki ihimiset pilkkikilipailun lomassa jutustelemaan ja tutustumaan muihin paikallisiin kyläläisiin.
        Tuommoset katkeransuolaset jutut ne kuuluu tuonne ns. pärekopan pohojalle.

KYLLÄ OLET KUULLU AIVAN OIKEIN.KYLÄYHDISTYKSEN LAAVULLE MENEVÄN LIITTYMÄN LAIDALLA OLI ISO KYLTTI JOSSA OLI KIRJOITETTU,ETTÄ PILKKIKILPAILUT OVAT SU.11.04.10 KLO.12.00-14.00.
        OLIVAT NÄKYNEET AVANNEEN LAAVULLE MENEVÄN TIEN JA PARKKIALUEEN KOKONAAN.
        ODOTAMME SUNNUNTAITA INNOLLA JA TIETENKI SUURIA KALASAALIITA.

• Pilkkinainen
        PILKKIJÄT kirjoitti:

KYLLÄ OLET KUULLU AIVAN OIKEIN.KYLÄYHDISTYKSEN LAAVULLE MENEVÄN LIITTYMÄN LAIDALLA OLI ISO KYLTTI JOSSA OLI KIRJOITETTU,ETTÄ PILKKIKILPAILUT OVAT SU.11.04.10 KLO.12.00-14.00.
        OLIVAT NÄKYNEET AVANNEEN LAAVULLE MENEVÄN TIEN JA PARKKIALUEEN KOKONAAN.
        ODOTAMME SUNNUNTAITA INNOLLA JA TIETENKI SUURIA KALASAALIITA.

Missä on se laavu, mitkä palkinnot,paljonko on osallistumismaksu,tarvitaanko sukset mukaan, mitä kalaa sieltä voi saada yms lisätietoa haluaisin, kiitos

• Vain kaksi kalaa...
        Pilkkinainen kirjoitti:

Missä on se laavu, mitkä palkinnot,paljonko on osallistumismaksu,tarvitaanko sukset mukaan, mitä kalaa sieltä voi saada yms lisätietoa haluaisin, kiitos

Suuret kiitokset Könkään kyläyhdistykselle taas kerran niin mukavasta tapahtumasta.
        Sunnuntainen pilkkitapahtuma kokosi taas paljon kyläläisiä ja muualtakin tulleita ihmisiä yhteen.
        Tapahtuma oli hyvin lämmin henkinen ja leppoisa.
        Saimme tietenkin nauttia erinomaisen kauniista ja lämpimästä säästä,puhumattakaan hyvistä tarjoiluista.
        Tarjolla oli herkullisia räiskäleitä,kahvia ja makkaraa.
        Itse pilkkitapahtumakin veti joen jäälle runsas lukuisesti pilkkijöitä ja tulihan sieltä kaksi kalaa.
        Palkintojakin oli runsaasti.Kalan saaneet saivat tietenkin omat palkintonsa ja lipun lunastaneiden kesken oli omat arvonnat,joten melkein jokaisella oli jotain kotiin viemistä.
        Tapahtuma oli oikein mieleinen,toivottavasti ensi vuonna olisi jotain samantapaista. Kiitos !

• Mie vaan
        Vain kaksi kalaa... kirjoitti:

Suuret kiitokset Könkään kyläyhdistykselle taas kerran niin mukavasta tapahtumasta.
        Sunnuntainen pilkkitapahtuma kokosi taas paljon kyläläisiä ja muualtakin tulleita ihmisiä yhteen.
        Tapahtuma oli hyvin lämmin henkinen ja leppoisa.
        Saimme tietenkin nauttia erinomaisen kauniista ja lämpimästä säästä,puhumattakaan hyvistä tarjoiluista.
        Tarjolla oli herkullisia räiskäleitä,kahvia ja makkaraa.
        Itse pilkkitapahtumakin veti joen jäälle runsas lukuisesti pilkkijöitä ja tulihan sieltä kaksi kalaa.
        Palkintojakin oli runsaasti.Kalan saaneet saivat tietenkin omat palkintonsa ja lipun lunastaneiden kesken oli omat arvonnat,joten melkein jokaisella oli jotain kotiin viemistä.
        Tapahtuma oli oikein mieleinen,toivottavasti ensi vuonna olisi jotain samantapaista. Kiitos !

Jo vain se oli mukava päivä.Oli oikein somaa olla siellä porisemassa kyläläisten kanssa ja pilkkimässä tietenki.Puhumattakaan kahavistelusta ja lätyn syönnistä.

• Milli ja Masa

Köngäs on todella mukava paikka asua. On paljon nuoria perheitä ja sosiaalista kanssa käymistä on melko paljon.
        En tiedä mitä tarkoitat "alkuperäisheimolla",olen tässä miettinyt,että Könkäälläkin asuu loppujen lopuksi hyvin paljon muualta muuttaneita.
        Esim. kun mennään muutama sukupolvi taakse päin,niin sieltäkin löytyy useampikin perhe joissa on jompi kumpi vanhemmista muuttanut jostain muualtapäin Könkäälle.

Minusta täällä Könkäällä ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä.
        Onkohan näin, että "metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan" ?

AURINKOISTA KEVÄTTÄ KAIKILLE KYLÄLÄISILLE !

• EI köngäsläinen
        Milli ja Masa kirjoitti:

Köngäs on todella mukava paikka asua. On paljon nuoria perheitä ja sosiaalista kanssa käymistä on melko paljon.
        En tiedä mitä tarkoitat "alkuperäisheimolla",olen tässä miettinyt,että Könkäälläkin asuu loppujen lopuksi hyvin paljon muualta muuttaneita.
        Esim. kun mennään muutama sukupolvi taakse päin,niin sieltäkin löytyy useampikin perhe joissa on jompi kumpi vanhemmista muuttanut jostain muualtapäin Könkäälle.

Minusta täällä Könkäällä ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä.
        Onkohan näin, että "metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan" ?

AURINKOISTA KEVÄTTÄ KAIKILLE KYLÄLÄISILLE !

Tässä kun olen näitä viestejä lueskellut, niin olen huomannut kuinka tuo "puuläjien hajoittaja" on saanut tunnustukselleen paljon kannatusta. Kertonee aikas paljon köngäsläisten ajatusmaailmasta???
        Huvittaa aivan kuinka lapsellista on kannattaa sellaisen törpön tekemisiä.
        Ja joku vielä vänkää etteivät köngäsläiset ole kateellista porukkaa...

• Virtasta
        :) kirjoitti:

Siitä sähkövirrasta puheenollen olen kyllä sitä mieltä, että ounasjoen kosket pitäs valjastaa. Mulla olis toinen ehotus.-Ennen vanhaan könkäällä oli erilaisia yhtiön vempeleitä, esim. pärehöylä, sitte oli oikein iso ja jykevä yhtiön sonnikin. - Nyt mie ehoittaisin että kylänväki harkittisi vakavasti tehetyttää tuulimylly, taikka tehä se itte. Täällä on taitavia keksijä-pellejä jotka vois pienellä palkalla rakentaa sellaisen.- No miksi? Satavarmasti 5 v. kuluttua alkaa sähköauto olla melkein jokaisessa taloudessa se kulkuväline jolla on jatkuvuutta seuraavat 50 v. -Tuulimyllyn s-voimaa voisi käyttää siis näiden s-autojen lataamiseen. Olis omasta takaa sähköä ja varmasti halpaa.

• (...)
        EI köngäsläinen kirjoitti:

Tässä kun olen näitä viestejä lueskellut, niin olen huomannut kuinka tuo "puuläjien hajoittaja" on saanut tunnustukselleen paljon kannatusta. Kertonee aikas paljon köngäsläisten ajatusmaailmasta???
        Huvittaa aivan kuinka lapsellista on kannattaa sellaisen törpön tekemisiä.
        Ja joku vielä vänkää etteivät köngäsläiset ole kateellista porukkaa...

Ei täällä kukaan ole kenenkään puuläjiä hajoittanut.Tämä "puuläjien hajoittajan" tunnustus on täyttä huumoria ja ironiaa.
        Pitäisi vähän sinunkin osata lukea rivien välistä totuus.

Täällä on monilla puuläjiä siellä sun täällä eikä niihin kukaan ole koskenutkaan.
        Tämä henkilö joka väittää,että hänen puuläjät on hajoitettu niin varmaan siihen on jokin LUONNOSTA johtuva syy. esim. lumi painanut läjän hajalleen,jos ne huolimattomasti läjätty.

• Mie vaan
        (...) kirjoitti:

Ei täällä kukaan ole kenenkään puuläjiä hajoittanut.Tämä "puuläjien hajoittajan" tunnustus on täyttä huumoria ja ironiaa.
        Pitäisi vähän sinunkin osata lukea rivien välistä totuus.

Täällä on monilla puuläjiä siellä sun täällä eikä niihin kukaan ole koskenutkaan.
        Tämä henkilö joka väittää,että hänen puuläjät on hajoitettu niin varmaan siihen on jokin LUONNOSTA johtuva syy. esim. lumi painanut läjän hajalleen,jos ne huolimattomasti läjätty.

Näin se on tapahtunu,se on ollu luonnon mullistus !
        En miekään ole moista kuullu että puuläjät hajotettaisii.
        Höpöjä !

• Tuulimylly ukko
        Virtasta kirjoitti:

Siitä sähkövirrasta puheenollen olen kyllä sitä mieltä, että ounasjoen kosket pitäs valjastaa. Mulla olis toinen ehotus.-Ennen vanhaan könkäällä oli erilaisia yhtiön vempeleitä, esim. pärehöylä, sitte oli oikein iso ja jykevä yhtiön sonnikin. - Nyt mie ehoittaisin että kylänväki harkittisi vakavasti tehetyttää tuulimylly, taikka tehä se itte. Täällä on taitavia keksijä-pellejä jotka vois pienellä palkalla rakentaa sellaisen.- No miksi? Satavarmasti 5 v. kuluttua alkaa sähköauto olla melkein jokaisessa taloudessa se kulkuväline jolla on jatkuvuutta seuraavat 50 v. -Tuulimyllyn s-voimaa voisi käyttää siis näiden s-autojen lataamiseen. Olis omasta takaa sähköä ja varmasti halpaa.

Olen mie kyllä erimieltä tuosta Ounasjoen valjastamisesta. Kyllä se on nyttenki niin mukavaa porruuttaa vapaata ounasjokea pitkin ylä- ja alavirtaan päin. Saa nauttia joen vapaasta ja villistä luontheesta.

Tuulimyllyjä vain soppii tänneki...on monta vaaran kylkeä ja paikka johon voisi pykätä semmosen tuulimyllyn.
        Tässähän tuli telkkarista omakoti asujasta joka oli laittanut yhen tuulimyllyn,siitä riitti sille itelle sähkövirtaa ja vielä naapureillekki myytäväksi asti.
        Että jo vain...

• No jaa
        Tuulimylly ukko kirjoitti:

Olen mie kyllä erimieltä tuosta Ounasjoen valjastamisesta. Kyllä se on nyttenki niin mukavaa porruuttaa vapaata ounasjokea pitkin ylä- ja alavirtaan päin. Saa nauttia joen vapaasta ja villistä luontheesta.

Tuulimyllyjä vain soppii tänneki...on monta vaaran kylkeä ja paikka johon voisi pykätä semmosen tuulimyllyn.
        Tässähän tuli telkkarista omakoti asujasta joka oli laittanut yhen tuulimyllyn,siitä riitti sille itelle sähkövirtaa ja vielä naapureillekki myytäväksi asti.
        Että jo vain...

Mauri hoitelee kyllä Suomen energiatarpeet ydinvoimalla. Mutta entäs sitten jos nää ydinvoimalat alkaa räjähtelemään????. Tuulivoimalat kyllä ois hyvä vaihtoehto, mutta sitä tuulta vain ei aina riitä rupellin pyöritykseen. ????

• Tuulimylly ukko
        No jaa kirjoitti:

Mauri hoitelee kyllä Suomen energiatarpeet ydinvoimalla. Mutta entäs sitten jos nää ydinvoimalat alkaa räjähtelemään????. Tuulivoimalat kyllä ois hyvä vaihtoehto, mutta sitä tuulta vain ei aina riitä rupellin pyöritykseen. ????

En ny tiiä räjähteleekö ne ydinvoimalat niin vain,mutta olen siltikki tuulivoiman kannattaja.Sehän kerää virtaa pienilläki tuulen puhalluksilla ja sitähän voi varmaan kerätä johonkin...

• +++
        Tuulimylly ukko kirjoitti:

En ny tiiä räjähteleekö ne ydinvoimalat niin vain,mutta olen siltikki tuulivoiman kannattaja.Sehän kerää virtaa pienilläki tuulen puhalluksilla ja sitähän voi varmaan kerätä johonkin...

no missä se köngäs on??

• Maamiliini
        +++ kirjoitti:

no missä se köngäs on??

Tosiaan ,jos tarkoitat tällä palstalla kirjoitetusta Könkään kylästä,niin tässä sinulle selvennys.
        Könkään kylä sijaitsee Kittilän kunnan pohjoisosassa Ounasjoen varrella.
        Kaikki varmaan tietävät Levin ja Levin keskuspaikat,niin siitä Inariin menevää tietä n. 8 km,niin siitä matkan varrelta löytyy Könkään kylä. P.S.
        Kyllä huomaat ,kun saavut kauniiseen kyläämme !

• Mantsuurian kukka

Olen minäkin nyt huomannut täällä asuttuani,että jotkut henkilöt itse aiheuttavat itselleen jatkuvasti ongelmia.
        Jos ongelmia ei ole ,niin käännetään kivet,kannot vaikka nurin jotta löytyisi jotain riidan aihetta toisten kanssa.

Tälläisten henkilöiden pitäisi katsoa itseään peilistä ja miettiä syvällisesti omaa käytöstä. Monesti se vika löytyy itsestäkin.
        Vaikka ,jos kaikkien kanssa "polttaa sillat takanaan" niin huono on enään suhteita parantaa ennalleen.Näinkin pienessä kylässä toivoisi kaikkien elelevän sopuisasti ja rauhaa rakastavasti. Kaikki epäsopu pois !

Kevät terveisin....Mantsuurian kukka

• No huh, huh
        +++ kirjoitti:

no missä se köngäs on??

Oikeasti...
        Et halua sitä tietää...

• Maamiliini
        No huh, huh kirjoitti:

Oikeasti...
        Et halua sitä tietää...

No tottakai kaikki haluavat tietää missä Köngäs sijaitsee.Ja sinulle Huh,huh nimimerkille kysymys.........
        Mikä se on tuollainen negatiivinen ajattelu- ja asennevamma ?

Missä sinulla on positiivinen ajattelu asioista ja tapahtumista ?

• !!!
        Maamiliini kirjoitti:

No tottakai kaikki haluavat tietää missä Köngäs sijaitsee.Ja sinulle Huh,huh nimimerkille kysymys.........

Ei aina tarvitse ajatella, eikä puhua pelkästään positiivisesti asioista. Negatiivisesti pitää myös uskaltaa puhua ja olla asioista erimieltä. Keinotekoisesti positiiviset ihmiset ajavat usein pelkästään omia etuja...

• !..
        Maamiliini kirjoitti:

-Ylitse läikkyvä positiivisuus ja liian siloitteleva "kauniskuva" aiheuttaa vastemielisiä reaktioita ymmärys hoi, äly älä jätä...

• Maamiliini
        !.. kirjoitti:

-Ylitse läikkyvä positiivisuus ja liian siloitteleva "kauniskuva" aiheuttaa vastemielisiä reaktioita ymmärys hoi, äly älä jätä...

Joo,en kielläkkään sitä eikö asioista voisi olla erimieltä ja saa toki ollakkin,mutta tuollainen ylenpalttinen negatiivinen "jeesustelu" ja huhhuttelu on aivan lapsellista.
        Ja miksi sitä pitää koko kylää mustamaalata ,jos itsellä ei ole kaikki asiat kohdallaan.
        Kyllä minusta ylitse läikkyvä positiivisuus on parempaa kuin "sankon pohjalla vellova kurvelli mieli". Tuota siloitteleva kauniskuva niin en ymmärrä mitä tarkoitat ???? Jokainen ymmärtävä ja näkevä ihminen kyllä näkee Könkään kylän omanlaisena mielikuvana.

Mutta ,kun meilläkin käy vieraita monesti tuolta Etelä-Suomesta päin niin monesti kyllä kehuvat tämän kylän kauneutta.
        Ja kyllä normaalisti ihmiset ovat aina "kotiinpäin" ja antavat omasta asuin- paikasta mahdollisemman positiivisen kuvan.
        Sinulla taitaa olla melko paha-ja ahdistunut olo ?

• Mie vaan
        Maamiliini kirjoitti:

Joo,en kielläkkään sitä eikö asioista voisi olla erimieltä ja saa toki ollakkin,mutta tuollainen ylenpalttinen negatiivinen "jeesustelu" ja huhhuttelu on aivan lapsellista.
        Ja miksi sitä pitää koko kylää mustamaalata ,jos itsellä ei ole kaikki asiat kohdallaan.
        Kyllä minusta ylitse läikkyvä positiivisuus on parempaa kuin "sankon pohjalla vellova kurvelli mieli". Tuota siloitteleva kauniskuva niin en ymmärrä mitä tarkoitat ???? Jokainen ymmärtävä ja näkevä ihminen kyllä näkee Könkään kylän omanlaisena mielikuvana.

Mutta ,kun meilläkin käy vieraita monesti tuolta Etelä-Suomesta päin niin monesti kyllä kehuvat tämän kylän kauneutta.
        Ja kyllä normaalisti ihmiset ovat aina "kotiinpäin" ja antavat omasta asuin- paikasta mahdollisemman positiivisen kuvan.

Asiaa kirjotat !

• romuläjä.
        Maamiliini kirjoitti:

Kyllä Köngäs on kaunis kylä, kunhan vaan vielä saataisiin nuo romuläjät teiden varsilta pois. Köngäsläiset! SIIVOTKAA PIHANNE ja romuläjänne!

Kiitos=)

• sillan rakentaja
        Mantsuurian kukka kirjoitti:

Olen minäkin nyt huomannut täällä asuttuani,että jotkut henkilöt itse aiheuttavat itselleen jatkuvasti ongelmia.
        Jos ongelmia ei ole ,niin käännetään kivet,kannot vaikka nurin jotta löytyisi jotain riidan aihetta toisten kanssa.

Tälläisten henkilöiden pitäisi katsoa itseään peilistä ja miettiä syvällisesti omaa käytöstä. Monesti se vika löytyy itsestäkin.
        Vaikka ,jos kaikkien kanssa "polttaa sillat takanaan" niin huono on enään suhteita parantaa ennalleen.Näinkin pienessä kylässä toivoisi kaikkien elelevän sopuisasti ja rauhaa rakastavasti. Kaikki epäsopu pois !

Kevät terveisin....Mantsuurian kukka

Minä taas toivoisin, että tällaiset asiat jätettäisiin tosi elämään.
        Mikäli tässäkin ketjussa on kyse henkilöistä, joista tunnen molemmat osapuolet, on asia ikävä kyllä melkolailla toisen osapuolen syytä. Vatvotaan vanhoja asioita eikä anneta toisen elää rauhassa.

Tunnen siis lähes kaikki Köngäsläiset ja sanoisin, että eräs kirjoittaja, joka totesi "yhtä perhettä vainotaan" on ihan oikeassa.

Minulla ei ole mitään vastaan tätä toistakaan osapuolta, toivoisin vaan, että aikuiset ihmiset jo lopettaisivat ja antaisivat muidenkin elää kauniissa kylässänne rauhassa.
        Ikävä on tuollaista seurata ja ikävä saada vieraita, jotka eivät osaa muuta tehdä kuin haukkua tätä kyseenomaista perhettä.

Mitäpä jos näin kauniin kevään kunniaksi siis antaisitte heillekkin rauhan?

• (......)
        romuläjä. kirjoitti:

Kyllä Köngäs on kaunis kylä, kunhan vaan vielä saataisiin nuo romuläjät teiden varsilta pois. Köngäsläiset! SIIVOTKAA PIHANNE ja romuläjänne!

Kiitos=)

Asiaa kirjoitat,kyllä jokaisen kannattaisi hieman katsoa omaa ympäristöään miltä näyttää.
        Romuläjät eivät tosiaankaan kaunista ympäristöä.

• Hyi
        (......) kirjoitti:

Asiaa kirjoitat,kyllä jokaisen kannattaisi hieman katsoa omaa ympäristöään miltä näyttää.
        Romuläjät eivät tosiaankaan kaunista ympäristöä.

Käykääpä siivoamassa kyläyhdistyksen laavu ja sen ympäristö. Yäk!
        Eipä haluttanut makkaroita paistella.

• Toivossa eläen
        sillan rakentaja kirjoitti:

Minä taas toivoisin, että tällaiset asiat jätettäisiin tosi elämään.
        Mikäli tässäkin ketjussa on kyse henkilöistä, joista tunnen molemmat osapuolet, on asia ikävä kyllä melkolailla toisen osapuolen syytä. Vatvotaan vanhoja asioita eikä anneta toisen elää rauhassa.

Tunnen siis lähes kaikki Köngäsläiset ja sanoisin, että eräs kirjoittaja, joka totesi "yhtä perhettä vainotaan" on ihan oikeassa.

Minulla ei ole mitään vastaan tätä toistakaan osapuolta, toivoisin vaan, että aikuiset ihmiset jo lopettaisivat ja antaisivat muidenkin elää kauniissa kylässänne rauhassa.
        Ikävä on tuollaista seurata ja ikävä saada vieraita, jotka eivät osaa muuta tehdä kuin haukkua tätä kyseenomaista perhettä.

Mitäpä jos näin kauniin kevään kunniaksi siis antaisitte heillekkin rauhan?

En usko,että tunnet täältä Könkään kylästä kovinkaan montaa henkilöä.
        Tunteminen tarkoittaa sitä ,että tietää henkilöstä jotain enemmän kuin nimen ja kasvot tai ammatin.

Jokaisessa riidassa on usein kaksi osapuolta,mutta kyseinen joukko kyllä omilla toimillaan aiheuttaa hyvin paljon epäsopua ja pahaa mieltä toisille kyläläisille. He pahoittavat useiden ihmisten mielen omalla käytöksellä ja kiusan teolla. Se jos mikä, ei todellakaan ole mukavaa....aivan itkettää tuollainen.
        Toivon,että tuo joukko antaisi kaikille ihmisille täällä rauhan !

• Tiedetään ////
        Hyi kirjoitti:

No hyi sinulle,ethän vain tällä kertaa laittanut räjähtävää tulipaikkaan niinkuin viimekerralla käydessä ?
        Siinä olisi voinut käydä huonosti,onneksi oli onnea eikä kenellekkään sattunut mitään.

• Ihmettelen suuresti
        Hyi kirjoitti:

Kyläyhdistyksen laavu on kyläläisten yhteinen kokoontumispaikka ja sitä myös hoidetaan yhteisesti.
        Et voi komennella toisia siivoamaan,jos kerran näit itse,että laavu ja sen ympäristö olivat sotkussa niin mikset alkanut siivoamaan ?????
        Olisit siivonnut ja alkanut sitten paistamaan makkaroita .

• !!!..
        Maamiliini kirjoitti:

No ei oo pahaolo.Tässä suomi 24 keskustelupalstalla vain tulee joskus väkisinki pieni piruilu mieleen..sori.- Tee Könkäänkylästä hienot kotisivut, sinä varmaankin osaat oikeesti kertoa kylän kuulumiset ym.. tsemppiä...

• !!!..
        !!!.. kirjoitti:

No ei oo pahaolo.Tässä suomi 24 keskustelupalstalla vain tulee joskus väkisinki pieni piruilu mieleen..sori.- Tee Könkäänkylästä hienot kotisivut, sinä varmaankin osaat oikeesti kertoa kylän kuulumiset ym.. tsemppiä...

''... VIRTA SE VILISEE JA KOSKI SE KOHISEE, PUROVESI SOLISEE JA RALLATUS SOI!''

• Maamiliini
        !!!.. kirjoitti:

''... VIRTA SE VILISEE JA KOSKI SE KOHISEE, PUROVESI SOLISEE JA RALLATUS SOI!''

Voi,kun oli kauniisti kirjoitettu kevät värssy !
        Lisää tälläisia mukavia värssyjä.

• Siisti tyttö
        Ihmettelen suuresti kirjoitti:

Kyläyhdistyksen laavu on kyläläisten yhteinen kokoontumispaikka ja sitä myös hoidetaan yhteisesti.
        Et voi komennella toisia siivoamaan,jos kerran näit itse,että laavu ja sen ympäristö olivat sotkussa niin mikset alkanut siivoamaan ?????
        Olisit siivonnut ja alkanut sitten paistamaan makkaroita .

Etkö tiedä maailmanlaajuisesta kampanjasta "Roska päivässä -liike".
        Jos et tiedä, niin voisitko lukea tämän päivän Kittilälehdestä pienen jutun sivulta 13,alareunasta.

Tai voinhan minä sen verran kertoa,että jutun idea on siinä että keräät joka päivä yhden näkemäsi roskan maasta pois ja mieluiten tietenkin useamman.

• hyi myös.
        Hyi kirjoitti:

Sanoppa muuta. Menkäähän Köngäsläiset siivoamaan paikka, jotta voitta pitää vaikka uimakisat kesällä.

Siivoamaan!

• Olipa vain...
        hyi myös. kirjoitti:

Sanoppa muuta. Menkäähän Köngäsläiset siivoamaan paikka, jotta voitta pitää vaikka uimakisat kesällä.

Siivoamaan!

Voi siellä siivota muutkin kuin Köngäsläiset.Sitähän käyttää monet muutkin ihmiset. Lisäksi Ei laavulla ollut mitään sotkua ,viereisellä pellolla
        näkyi 2-3 kaljatölkkiä ja pari paperinpalasta. Siinä se kauhea sotku sitten oli.Taas oli tehty kärpäsestä härkänen.

• Toinen kärpänen
        Olipa vain... kirjoitti:

Voi siellä siivota muutkin kuin Köngäsläiset.Sitähän käyttää monet muutkin ihmiset. Lisäksi Ei laavulla ollut mitään sotkua ,viereisellä pellolla
        näkyi 2-3 kaljatölkkiä ja pari paperinpalasta. Siinä se kauhea sotku sitten oli.Taas oli tehty kärpäsestä härkänen.

Ja nyt ei varmhan enhän niitäkhän. Totta siivosit.

• Mie vaan
        Toinen kärpänen kirjoitti:

Ja nyt ei varmhan enhän niitäkhän. Totta siivosit.

En juuri sillon kerenny,kun olin menossa töihin !
        Mutta heti nyt viikonloppuna kyllä siivoan,jos ei kukkaan muu siivoa ennen sitä !

• puhtaanapitäjä
        Mie vaan kirjoitti:

En juuri sillon kerenny,kun olin menossa töihin !
        Mutta heti nyt viikonloppuna kyllä siivoan,jos ei kukkaan muu siivoa ennen sitä !

ja sen kun näkis.. kyllä me muut ehditään se siivota niin pääset makkaraa paistamaan

• Kaikki hyvin ....
        puhtaanapitäjä kirjoitti:

ja sen kun näkis.. kyllä me muut ehditään se siivota niin pääset makkaraa paistamaan

Könkään kyläyhdistyksen laavu ja sen ympäristö on siivottu.
        Siivouksen on suorittanneet ahkerat ja aktiiviset ihmiset,siinä meille kaikille muillekin mallia.
        Työ pitää tehdä,eikä uikuttaa täällä keskustelupalstoilla.
        Tsemppiä kaikille !

• tulva
        Kaikki hyvin .... kirjoitti:

Könkään kyläyhdistyksen laavu ja sen ympäristö on siivottu.
        Siivouksen on suorittanneet ahkerat ja aktiiviset ihmiset,siinä meille kaikille muillekin mallia.
        Työ pitää tehdä,eikä uikuttaa täällä keskustelupalstoilla.
        Tsemppiä kaikille !

Tarjosiko laavun siivouttaja edes teille ahkerat ja aktiiviset siivoojat kahvia ja makkaraa??? Olen kuullut että kyläyhdistys järjestää siivous talkoot 28.5 klo 18.00 ja sen jälkeen on luvassa kahvistelua ja makkaran paistoa, että tervetuloa joukolla mukaan.

• kukas?

Ai täällä netissä vai?
        Kuka se semmonen on joka semmosta tekkee?

• 101010101010
        kukas? kirjoitti:

Ai täällä netissä vai?
        Kuka se semmonen on joka semmosta tekkee?

En tiiä käykö tämä kyseinen henkilö täällä netissä vai ei,mutta sen mie vaan tiiän että se riitelee ja aiheuttaa joukkoineen eripuraa kylällä.
        Puheilla ja teoilla.

• 010101

No hei! Eikö sitä selkäsunaa jo joku yrittänytki ja olen kuullu että kalliiksi tuli.
        Rauhaa vain kaikille ja helteisiä päiviä.

• 010101
        010101 kirjoitti:

No hei! Eikö sitä selkäsunaa jo joku yrittänytki ja olen kuullu että kalliiksi tuli.
        Rauhaa vain kaikille ja helteisiä päiviä.

SelkäSAUNAA piti kirjoittaa. No, tulipa korjattua :)

• Louskuti,louskuti
        010101 kirjoitti:

SelkäSAUNAA piti kirjoittaa. No, tulipa korjattua :)

Joo,niihän siinä kävi,että viaton ihminen sai taas kärsiä.Ja se tuli tosiaan kalliiksi mitä olen kuullut.
        Mutta kyllä se oikeus joskus voittaa...toivossa on hyvä elää.

• Kukas?

Jaaha, vai että niin on asianlaita. Mites ne semmosia huiskia ovat ja miten ne tottelee sitä suurta ja vankkaa miestä?

Perhekunta? Kuinkas monta ihmisiä siihen kuuluu? Lienevätkö uskovaisia kun kerran noin suuri perhe on?

• huh huh
        Louskuti,louskuti kirjoitti:

Joo,niihän siinä kävi,että viaton ihminen sai taas kärsiä.Ja se tuli tosiaan kalliiksi mitä olen kuullut.
        Mutta kyllä se oikeus joskus voittaa...toivossa on hyvä elää.

Onhan se hienoa että päällekäyjä maksaa aiheuttamansa vahingon. vaiko ymmärsinkö oikein tästä ketjusta että jonkun päälle on siellä könkäällä käyty?

Väkivaltaisuutta tulisi vastustaa, vai muuhun kykenemättömät käyvät toisille päälle.

• (0)
        huh huh kirjoitti:

Onhan se hienoa että päällekäyjä maksaa aiheuttamansa vahingon. vaiko ymmärsinkö oikein tästä ketjusta että jonkun päälle on siellä könkäällä käyty?

Väkivaltaisuutta tulisi vastustaa, vai muuhun kykenemättömät käyvät toisille päälle.

Sinähän olet itse myös Köngäsläinen.Miksi tuollaisia kyselet,tiedät kyllä tapauksen.

• Vappu meni jo

Helppohan se on täälä nimimerkin takaa haukkua ihmisiä. Nimettömänä voi kitistä ja riiellä. Tosipaikan tullen taitaa tulla heikki housuun. Raukkamaista hommaa.
        Löytyykö rohkeutta mennä suorhan sanomhan mikä toisessa ärsyttää ja mistä tämä mahoton viha oikein johtuu? Epäilen.

• loukkaantunu
        Vappu meni jo kirjoitti:

Helppohan se on täälä nimimerkin takaa haukkua ihmisiä. Nimettömänä voi kitistä ja riiellä. Tosipaikan tullen taitaa tulla heikki housuun. Raukkamaista hommaa.
        Löytyykö rohkeutta mennä suorhan sanomhan mikä toisessa ärsyttää ja mistä tämä mahoton viha oikein johtuu? Epäilen.

Nyt taisi napsahtaa kannon juurheen ja pahasti. Taisi tulla huono omatunto kaikista ilkeistä teoista. Menkhää tosihaan omhaan itteenä ja miettikää syntyjä syviä.
        Älkää tehkö toisille pahoja tekoja.

• )o(
        (0) kirjoitti:

Sinähän olet itse myös Köngäsläinen.Miksi tuollaisia kyselet,tiedät kyllä tapauksen.

"siellä könkäällä"

ei

"täällä könkäällä"

Huomaatko eron? Täällä käy moni muukin kuin köngäsläiset vain.

• kukas?

Jopas sitä ollaam rohkeana=)

Enpä tiedä tapausta, enkä tiedä mitä tarkoitat vappuhuiskalla.

Sorgge vaan.

Enpä ole ärsyyntynyt kehenkään, olen erittäin tyytyväinen kaikkiin ihmisiin=) Olisit sinäkin=)

ja edelleenkään en tiedä kirjoittamastasi henkilöstä mitään..

• kukas?
        kukas? kirjoitti:

Jopas sitä ollaam rohkeana=)

Enpä tiedä tapausta, enkä tiedä mitä tarkoitat vappuhuiskalla.

Sorgge vaan.

Enpä ole ärsyyntynyt kehenkään, olen erittäin tyytyväinen kaikkiin ihmisiin=) Olisit sinäkin=)

ja edelleenkään en tiedä kirjoittamastasi henkilöstä mitään..

Ymmärsinkin väärin, nyt ilmeisesti tämän vankan miehen perhekunta täällä keskenään tappelee vai?

Ahaa..

• Me vaan
        tulva kirjoitti:

Tarjosiko laavun siivouttaja edes teille ahkerat ja aktiiviset siivoojat kahvia ja makkaraa??? Olen kuullut että kyläyhdistys järjestää siivous talkoot 28.5 klo 18.00 ja sen jälkeen on luvassa kahvistelua ja makkaran paistoa, että tervetuloa joukolla mukaan.

Kiitos tulemme mielellämme siivoustalkoisiin . On aina ollut mukava käydä siivoustalkoissa,se yhdistää mukavasti kyläläisiä ja saa samalla jutustella ,kun muuten ei juuri tule juteltua kyläläisten kanssa.
        (On aina niin kiire...)Mutta laavulla nähdään...

• Vappu on kiva juhla

On huomattavasti fiksumpaa tervehtiä vaikkapa kädenheilautuksella, kuin keskisormea nostamalla. Samoin iloinen "hei" tai "päivää" kuulostaa paremmalta kuin "vedä käteen" tai "painu vit...n".
        Ehkäpä teillä rakkaat köngäsläiset puuttuu se hyvän käytöksen- kirjanen hyllystä vai onkohan kasvatus mennyt "vähän" vinoon???

• Hyvät tavat kunniaan
        Vappu on kiva juhla kirjoitti:

On huomattavasti fiksumpaa tervehtiä vaikkapa kädenheilautuksella, kuin keskisormea nostamalla. Samoin iloinen "hei" tai "päivää" kuulostaa paremmalta kuin "vedä käteen" tai "painu vit...n".
        Ehkäpä teillä rakkaat köngäsläiset puuttuu se hyvän käytöksen- kirjanen hyllystä vai onkohan kasvatus mennyt "vähän" vinoon???

Nimimerkillä Vappu on kiva juhla,niin hänellä on melkoisen törkeä käytös.Kylässämme asuu n.400 henkilöä ja lisää tulee,niin sinulla on kanttia täällä sivustoilla arvostella kaikkia Könkään kylän asukkaita ja heidän kasvatusta.

Mieti nyt kahdesti,mitä tänne kirjoitat.Älä loukkaa tahallisesti kyläläisiä,aiheutat vain inhoa omalla käytöselläsi. Kyllä sinut on tunnistettu kirjoituksien perusteella.

Vielä siitä tervehtimisestä...tuttuja ja ystäviä on kyllä tapana tervehtiä,mutta ei aivan tuntemattomia ja EI ystäviä.

• Vappua sullekki
        Hyvät tavat kunniaan kirjoitti:

Nimimerkillä Vappu on kiva juhla,niin hänellä on melkoisen törkeä käytös.Kylässämme asuu n.400 henkilöä ja lisää tulee,niin sinulla on kanttia täällä sivustoilla arvostella kaikkia Könkään kylän asukkaita ja heidän kasvatusta.

Mieti nyt kahdesti,mitä tänne kirjoitat.Älä loukkaa tahallisesti kyläläisiä,aiheutat vain inhoa omalla käytöselläsi. Kyllä sinut on tunnistettu kirjoituksien perusteella.

Vielä siitä tervehtimisestä...tuttuja ja ystäviä on kyllä tapana tervehtiä,mutta ei aivan tuntemattomia ja EI ystäviä.

Onpa mukava kun tunnistit minut. Nythän me olhan tuttuja joten MOIKKA vaan! :)

• (oo)
        Vappua sullekki kirjoitti:

Onpa mukava kun tunnistit minut. Nythän me olhan tuttuja joten MOIKKA vaan! :)

Me emme ole tuttuja ja tuskin meistä ,koskaan edes hyviä ystäviäkään tulee.En tunne kuin juuri ulkonäöltä sinut,muuten en ole kanssasi missään tekemisissä.

• Vappuhuiska
        Vappu meni jo kirjoitti:

Ei tässä kettään haukuta,koirat ne haukkuu.Tosipaikan tullen ei juuri kyllä pelota ja housuihin ei tule mittään.
        En alennu ennää tämä tasoseen kirjottelhuun.
        Lisäisin ,että tuon kyseisen henkilön kannattis miettiä tekosiaan........

• Sikuriina hopsula

Kukas? nimimerkki olet kuin 3-vuotias lapsi,kyselet aivan mahdottomasti.Kuka sinun alati jatkuvaan kysymysvirtaan jaksaa ja kerkiää vastaamaan.
        Tiedät hyvin kenestä henkilöstä on kyse ja siitä teidän joukosta,niin etteipä tässä sitten enempää.
        Yritä rauhoittua,muuten tehän itse aloititte tämän keskustelurumban jos muistat.

• kukas?
        Sikuriina hopsula kirjoitti:

Kukas? nimimerkki olet kuin 3-vuotias lapsi,kyselet aivan mahdottomasti.Kuka sinun alati jatkuvaan kysymysvirtaan jaksaa ja kerkiää vastaamaan.
        Tiedät hyvin kenestä henkilöstä on kyse ja siitä teidän joukosta,niin etteipä tässä sitten enempää.
        Yritä rauhoittua,muuten tehän itse aloititte tämän keskustelurumban jos muistat.

No 3v jatkaa. Kukas sinä sitten olet ja keneksikä minua luulet?

Minkäs mie olen aloittanut ja olenko ollut jossain vaiheessa hermostunut?

Vastaahan näihin. Kysyn sitten lisää.

• Polemic
        kukas? kirjoitti:

No 3v jatkaa. Kukas sinä sitten olet ja keneksikä minua luulet?

Minkäs mie olen aloittanut ja olenko ollut jossain vaiheessa hermostunut?

Vastaahan näihin. Kysyn sitten lisää.

Olen Könkään kyläläinen ja luulen sinua yhdeksi nuoreksi Könkään kylän mieheksi.
        Olet aloittanut tämän keskustelun 18.05.2010 klo. 13.55 ,kyselemällä seuraavaa: " kukas on laavun aluetta siivouttanut? "

Joko tuli tarpeeksi selvästi ?
        Tällainen keskustelu ei ole rakentavaa,eikä millään muotoa kannatettavaa näin julkisilla foorumeilla.

• Ei kiroilua

IHAN TURHAAN UHKAILET ,EN
        PELKÄÄ MITÄÄN VANKKAA UKKOA.
        OLEN MIE SILLE PUHUNU,MUTTA MITÄÄN
        HÄN EI YMMÄRRÄ...
        EN OLE MIKÄÄN PIRUPARKA JA YKS TOIVE ,
        ÄLÄ KIROILE ! SE ON RUMA TAPA.

• ihmettelenpä

Mutta ihmettelen edelleen, että poromiehelle pitäisi kyläyhdistyksen rakentaa aita vuokrapellon suojaksi. Niiden kylää kiusaavien porojen takiako, jotka tuhoavat ihmisten mansikkamaat ja kukkapenkit, vai miksi?

• El Reino

Kysysit siltä poromieheltä ittelthän jos nuin kovasti ihmettelet. Tai sitte jatka ihmettelyä. Mie taas ihmettelen mitä se sinua tai ylipääthän kethän liikuttaa joku aijanpätkä? Oleksie vähän kummallinen?

• ElAino
        El Reino kirjoitti:

Kysysit siltä poromieheltä ittelthän jos nuin kovasti ihmettelet. Tai sitte jatka ihmettelyä. Mie taas ihmettelen mitä se sinua tai ylipääthän kethän liikuttaa joku aijanpätkä? Oleksie vähän kummallinen?

On se kummallinen... todella kummallinen.
        Me olemma päättänhe aijata koko kyläyhistyksen laavun ja perustaa siihen poroerotusaijan.
        Tuomme kylhän tuhatpäisen tokan ja pistämmä hommat rulettamhan.

• Ihmettelempä mieki

Ja mie ihmettelen mikä helkutti se laittaa ihmisen ajamhan könkhällä autolla eestaas? Sen vielä ymmärtää, että vasta kortin saanu haluaa lähteä maalikylhin tyttäriä kattelemhan, mutta mitä kattomista könkhällä on? Joku satunnainen koiranpierettäjä.

Ei ainakhan tyttäriä, jos se niistä on ees kiinnostunu=o)

• gutluck

Porot ovat ilmeisesti lähteneet kylästä, kaippa nuokin tajusivat muuttaa kuten minäkin aikoinani.

En niitä ainakaan koko lomani ainaka nähnyt vaikka siellä päin kalastelin joka päivä!

• gutluck
        Ihmettelempä mieki kirjoitti:

Ja mie ihmettelen mikä helkutti se laittaa ihmisen ajamhan könkhällä autolla eestaas? Sen vielä ymmärtää, että vasta kortin saanu haluaa lähteä maalikylhin tyttäriä kattelemhan, mutta mitä kattomista könkhällä on? Joku satunnainen koiranpierettäjä.

Vaikken minä niitä nähnyt, niin kaipa niitä joku ajelee ja katselee..

• Matti_Esko
        gutluck kirjoitti:

Porot ovat ilmeisesti lähteneet kylästä, kaippa nuokin tajusivat muuttaa kuten minäkin aikoinani.

En niitä ainakaan koko lomani ainaka nähnyt vaikka siellä päin kalastelin joka päivä!

On ollut tosi kaunista ja lämmintä.Mukavaa!
        Sääsket mitä nyt vähän kiusaavat.
        Onko Teillä vähän pipo kireällä vai onko lämpöhalvaus tullut?

Hyvää kesän jatkoa kaikille sinne Könkään kylään!

• Iltaa odotellen
        Matti_Esko kirjoitti:

On ollut kyllä mukavat ilmat,toivottavasti kun on Ounasjokijotos niin olisi hyvät ilmat myös silloin.
        Viimeksi oli kans niin mukavaa ja hieno ilta noin yleensäki ottaen.
        Aktiviteettejäkin oli ihan tarpeeksi ja tarjoilut pelas taas kerran.

• Kanoottikapea
        Iltaa odotellen kirjoitti:

On ollut kyllä mukavat ilmat,toivottavasti kun on Ounasjokijotos niin olisi hyvät ilmat myös silloin.
        Viimeksi oli kans niin mukavaa ja hieno ilta noin yleensäki ottaen.
        Aktiviteettejäkin oli ihan tarpeeksi ja tarjoilut pelas taas kerran.

Nyt on tulossa hyvät kanoottikelit,vettä on joessa tarpeeksi niin ei kolise joka kivheen.
        Ei muutako joukolla osallistumhaan!
        Tänhään se on sitten startti.

• MajakkaJaPeräVaunu
        Kanoottikapea kirjoitti:

Nyt on tulossa hyvät kanoottikelit,vettä on joessa tarpeeksi niin ei kolise joka kivheen.
        Ei muutako joukolla osallistumhaan!
        Tänhään se on sitten startti.

Sie olet vishin länsirajalta ku viimistä tavua venytät? Ei täälä könkhällä ruukata niin tehä. Vaan mukavahan son, että mainostat!

• Oikea Köngäsläinen
        Matti_Esko kirjoitti:

Jep, osalla meistä olis paljon asiaa poliisille, muttako ne ei ennää ota meitä tosishan..

• Kanoottikapea
        MajakkaJaPeräVaunu kirjoitti:

Sie olet vishin länsirajalta ku viimistä tavua venytät? Ei täälä könkhällä ruukata niin tehä. Vaan mukavahan son, että mainostat!

Jo vain olenhan mie väylänvarresta ja ruukaan laskea siellä teänki joessa kanootilla.

• El Reino

Kyllä se rälläysinto normaalisti ruukaa loppua, kuhan pojalle karvat kasvaa ja aikustuu.. Viimisthän sitte ku joutuu itte pensansa maksamhan. Jo vain mie ainaski hälle sen ilon suon, ajakhot niin paljo ku sielu sietää.

• ukkeli kanootista
        Oikea Köngäsläinen kirjoitti:

Jep, osalla meistä olis paljon asiaa poliisille, muttako ne ei ennää ota meitä tosishan..

Hyvin meni kaikki; ilmat olivat suotuisat ja iltaohjelmat oli mukavia.Kiitos !

• 69

Brount Back Mountainin cowboyt ne vain kruisailee keskarit pystyssä!!

• Lehden lukija
        ukkeli kanootista kirjoitti:

Hyvin meni kaikki; ilmat olivat suotuisat ja iltaohjelmat oli mukavia.Kiitos !

Nyt oli tämän päivän Kittilä lehdessä laskettu oikein Kittilän kaikkien kylien asukasmääriä.
        Könkään kylän kohdalle oli saatu 192 vakituista asukasta ja itse myös laskin,niin samaan asukasmäärään päädyin.

On meitä vain täällä soma määrä ja lisää syntyy...Mukavaa se on kun kylä kasvaa.

• Ilahtunut asukas
        Lehden lukija kirjoitti:

Nyt oli tämän päivän Kittilä lehdessä laskettu oikein Kittilän kaikkien kylien asukasmääriä.
        Könkään kylän kohdalle oli saatu 192 vakituista asukasta ja itse myös laskin,niin samaan asukasmäärään päädyin.

On meitä vain täällä soma määrä ja lisää syntyy...Mukavaa se on kun kylä kasvaa.

Kyllähän se on elävän ja asutun kylän merkki,kun kylänraitilla näkyy monia lastenvaunuja pukkaavia äitejä/isiä.
        Ja se myös,kun uusia taloja nousee eripuolille kylää koko ajan.

• kutaleet
        Ilahtunut asukas kirjoitti:

Kyllähän se on elävän ja asutun kylän merkki,kun kylänraitilla näkyy monia lastenvaunuja pukkaavia äitejä/isiä.
        Ja se myös,kun uusia taloja nousee eripuolille kylää koko ajan.

siellä on hittäny hokkarit nurkkaan oman käden kautta nyt vähän aikaa sitte ku sellaista kulin??????

• R.I.P give a break
        kutaleet kirjoitti:

siellä on hittäny hokkarit nurkkaan oman käden kautta nyt vähän aikaa sitte ku sellaista kulin??????

Sellaisista asioista ei ole asiallista keskustella täällä.

• ??
        R.I.P give a break kirjoitti:

Sellaisista asioista ei ole asiallista keskustella täällä.

Miksi ei voi!

• R.I.P give a break
        ?? kirjoitti:

Miksi ei voi!

Olisiko sinusta mukava lukea omaisena ja sukulaisena tällaisista asioista täällä keskustelupalstoilla?
        Täällä retosteltaisiin ja puhuttaisiin toisten henkilöiden surullisista asioista,joista todellakaan emme tiedä mitään.
        Ajatelle edes vähän mitä kirjoittelet.

• ??

Olisiko sinusta mukava lukea omaisena ja sukulaisena tällaisista asioista täällä keskustelupalstoilla?
        Täällä retosteltaisiin ja puhuttaisiin toisten henkilöiden surullisista asioista,joista todellakaan emme tiedä mitään.

Ei ole, mutta hengen itseltään riistäneet ovat olleet suurissa vaikeuksissa. Ajattelen että voisko avoimilla keskusteluilla ehkä ehkäistä tällaista stradegiaa.. Mut enpä osaa sanoa ,miten ihmisten asioihin voi puuttua, surullista....

• ??

Mitä pahaa on kukaan kirjoitellut, ..Eikö saa kommentoida surullisiinkin asioihin...

Aika ihmeellinen oot.

• ??
        ?? kirjoitti:

Mitä pahaa on kukaan kirjoitellut, ..Eikö saa kommentoida surullisiinkin asioihin...

Aika ihmeellinen oot.

Olen itse kokenut könkään kyläyhteisön ahdasmieliseksi. Mistä lienee johtuukaan. Ehkä menee pari sukupolvea, et ihmiset voivat olla omaa itseään.

SAA PUHUA JA KIRJOITTAA. TIETYSTI ASIALLISESTI:

• Sivistynyt
        ?? kirjoitti:

Aika ihmeellinen oot.

Onko tosiaan mielestäsi 6.8.2010 "kutaleet" nimimerkin kirjoittama viesti asiallinen? Näinkö haluaisit ihmisten ottavan kantaa sinua kohdanneeseen murheeseen?
        Inhimillisyyttä hyvät ihmiset!

• Milli ja Masa
        ?? kirjoitti:

Olen itse kokenut könkään kyläyhteisön ahdasmieliseksi. Mistä lienee johtuukaan. Ehkä menee pari sukupolvea, et ihmiset voivat olla omaa itseään.

SAA PUHUA JA KIRJOITTAA. TIETYSTI ASIALLISESTI:

Minä itse olen kokenut kyllä päinvastaista. Minun ja minun perheeni mielestä kyläyhteisö on hyvin avoin ja auttavainen.

Tässä jokin aika sitten,kun tarvitsimme apua niin heti sitä saimme eikä maksanut mitään.Pullakahvit keitimme siinä kaikki.Kiitos vielä kerran auttajille!

• Hups!
        Milli ja Masa kirjoitti:

Minä itse olen kokenut kyllä päinvastaista. Minun ja minun perheeni mielestä kyläyhteisö on hyvin avoin ja auttavainen.

Tässä jokin aika sitten,kun tarvitsimme apua niin heti sitä saimme eikä maksanut mitään.Pullakahvit keitimme siinä kaikki.Kiitos vielä kerran auttajille!

Talkoo-apu on verotettavaa tuloa!
        Entäs vakuutukset?
        Voi, voi Milli ja Masa.

• Talkoohenkinen
        Hups! kirjoitti:

Talkoo-apu on verotettavaa tuloa!
        Entäs vakuutukset?
        Voi, voi Milli ja Masa.

Perinteinen talkootyö EI OLE VEROTETTAVAA TULOA,kun on kyseessä ystävyyteen tai sukulaisuuteen liittyvä työtehtävä.

Tarkemmat ohjeet löytyvät Verohallinnon sivuilta kohdasta " Talkootyön verotus".

Vakuutuksista sen verran,että riippuu vakuutusyhtiöstä ja niiden käytännöstä,voiko esim.kotivakuutuksen piiriin saada korvauksia.
        Mutta saahan vakuutusyhtiöistä talkoovakuutuksia ja eikä maksa päivää kohden kovinkaan paljoa.

• Hups!
        Talkoohenkinen kirjoitti:

Perinteinen talkootyö EI OLE VEROTETTAVAA TULOA,kun on kyseessä ystävyyteen tai sukulaisuuteen liittyvä työtehtävä.

Tarkemmat ohjeet löytyvät Verohallinnon sivuilta kohdasta " Talkootyön verotus".

Vakuutuksista sen verran,että riippuu vakuutusyhtiöstä ja niiden käytännöstä,voiko esim.kotivakuutuksen piiriin saada korvauksia.
        Mutta saahan vakuutusyhtiöistä talkoovakuutuksia ja eikä maksa päivää kohden kovinkaan paljoa.

No, pullakahvit oli kumminkin lahjus!

• Naapuriapu
        Hups! kirjoitti:

No, pullakahvit oli kumminkin lahjus!

Sinulla on nuo käsitteet ja tavat toimia hieman ns.hakusessa.

Se on kuule niin,että jos jotain tuttua tai naapuria auttaa jossain asiassa niin ei siinä ole kenelläkään "nokan koputtamista".
        Avun kohteena oleva voi myös tarjoilla ruokaa,kahvia ja mitä vain eikä siinä ole mitään rajoituksia.
        Taidat olla todella lapsellinen tai itse et ole koskaan auttanut ketään .
        Naapuriapu kunniaan !

• Arkinen aherrus
        Sivistynyt kirjoitti:

Onko tosiaan mielestäsi 6.8.2010 "kutaleet" nimimerkin kirjoittama viesti asiallinen? Näinkö haluaisit ihmisten ottavan kantaa sinua kohdanneeseen murheeseen?
        Inhimillisyyttä hyvät ihmiset!

No niin nyt se alkoi taas arkinen aherrus.Työt alkoivat ja lapset lähtivät jo viimeviikolla kouluun.Kyllä se vain oli jo mukava palata töihin ja päiväjärjestys on palautunut ennalleen.
        Vaikka mikäpä se siinä nyt ilmatkin kylmenivät noin mahdottomasti.
        Niin eihän täällä pohjoisessa niitä superhelteitä ole ollutkaan,vaan mukavan lämmintä.Ne etelä-suomen helteet olisikin näin pohjoisen asukkaalle liian rajut.

Mutta kohta meille avataan tuohon Leville aivan ihana kylpylä,kyllä meidän sitten passaa käydä siellä uiskentelemassa ja nauttimassa kylpylän mukavuuksista.

• ??
        Arkinen aherrus kirjoitti:

No niin nyt se alkoi taas arkinen aherrus.Työt alkoivat ja lapset lähtivät jo viimeviikolla kouluun.Kyllä se vain oli jo mukava palata töihin ja päiväjärjestys on palautunut ennalleen.
        Vaikka mikäpä se siinä nyt ilmatkin kylmenivät noin mahdottomasti.
        Niin eihän täällä pohjoisessa niitä superhelteitä ole ollutkaan,vaan mukavan lämmintä.Ne etelä-suomen helteet olisikin näin pohjoisen asukkaalle liian rajut.

Mutta kohta meille avataan tuohon Leville aivan ihana kylpylä,kyllä meidän sitten passaa käydä siellä uiskentelemassa ja nauttimassa kylpylän mukavuuksista.

moikka,moikka

• Polskuttelija
        ?? kirjoitti:

moikka,moikka

Siitä muuten tulee aivan loistava paikka,mutta toivottavasti hintataso ei ole niin korkea ettei siellä voi tällaiset tavalliset pulliaiset käydä ollenkaan.

Kuntalaisille voisi antaa esim. jotain alennuskupongeja tai jotain sarjalippu juttuja joita voisi ostaa kohtuu hintaan.

• Kylpylämaailma
        Polskuttelija kirjoitti:

Siitä muuten tulee aivan loistava paikka,mutta toivottavasti hintataso ei ole niin korkea ettei siellä voi tällaiset tavalliset pulliaiset käydä ollenkaan.

Kuntalaisille voisi antaa esim. jotain alennuskupongeja tai jotain sarjalippu juttuja joita voisi ostaa kohtuu hintaan.

Taisi olla Levi nyt tai Levin Sanomat joissa oli juttua kylpylästä niin jos oikein muistan niin siellä vilahti sellainen hinta kylpylän käytöstä kuin 16 euroa.
        On melkoisen kova hinta,jos perheeseen kuuluu useampi henkilö.
        Saa nähdä tuleeko sitten tosiaan kuntalaisille jonkinmuotoisia alennuksia.

• rungas kölettää
        Kylpylämaailma kirjoitti:

Taisi olla Levi nyt tai Levin Sanomat joissa oli juttua kylpylästä niin jos oikein muistan niin siellä vilahti sellainen hinta kylpylän käytöstä kuin 16 euroa.
        On melkoisen kova hinta,jos perheeseen kuuluu useampi henkilö.
        Saa nähdä tuleeko sitten tosiaan kuntalaisille jonkinmuotoisia alennuksia.

Voishan tuo olla halvempaakin jos olisi se varmakauppa valitus hylätty jo pelkkänä ajatuksena.
        Että taitaa Könkään varmakauppa valittajat saada syyttää itseään tuollaisista hinnoista,
        Kilpailu olisi ihan hyvin ja aika varmaan laskenut hintoja.
        Pääsisi köyhätkin uimaan.

• uimamaisteri köngäs
        rungas kölettää kirjoitti:

Voishan tuo olla halvempaakin jos olisi se varmakauppa valitus hylätty jo pelkkänä ajatuksena.
        Että taitaa Könkään varmakauppa valittajat saada syyttää itseään tuollaisista hinnoista,
        Kilpailu olisi ihan hyvin ja aika varmaan laskenut hintoja.
        Pääsisi köyhätkin uimaan.

Hah,hah mitä sie sotket tuota varma kauppaa tähän kylpylä hommaan?
        Sie et itte tiiä mithän nuista hommista ko tänne kirjottelet.Parempi olis ku ei sekkaanu semmoseen mistä ei tiiä eikä ymmärrä mithän.
        Anna viishampien junnailla nuo hommat.
        Menhän met vain tuohon meän uuthen uimalhan uimhan ja kylpemhän.

• rungas kölettää
        uimamaisteri köngäs kirjoitti:

Sie et itte tiiä mithän nuista hommista ko tänne kirjottelet.Parempi olis ku ei sekkaanu semmoseen mistä ei tiiä eikä ymmärrä mithän.

menen.

Mulla kun on valuuttaa=)

Taisi tulla varmakauppajuttu joillekkin liian kalliiksi kun ei ole v araa maksaa uimalippuja..

Jep annan viisaampien hoitaa, kun en ymmärrä miksi ihmeessä ihmiset valittavat asioista joista hyötyisivät itsekin..

• Artisti maksaa...
        uimamaisteri köngäs kirjoitti:

Mie taas kuulin varmalta (hah, hah huomatkaa hauska yhteys), että osa näista Varma kaupoista valittaneista "fiksuista" köngäsläisistä ei ole edes tiennyt valittavansa!
        Siis ovat lähteneet valittamaan Könkään kylää koskevasta kaavoituksesta ja ovat nyt huomanneet olevansa valittamassa myös Varma kaupoista!
        Voi, järjen jättiläiset!
        Taitaa "muualta tulleet aivot" viedä yksinkertaisia ihmisiä kuin pässiä narussa.

• Harkitseva kirjoitta
        Artisti maksaa... kirjoitti:

Mie taas kuulin varmalta (hah, hah huomatkaa hauska yhteys), että osa näista Varma kaupoista valittaneista "fiksuista" köngäsläisistä ei ole edes tiennyt valittavansa!
        Siis ovat lähteneet valittamaan Könkään kylää koskevasta kaavoituksesta ja ovat nyt huomanneet olevansa valittamassa myös Varma kaupoista!
        Voi, järjen jättiläiset!
        Taitaa "muualta tulleet aivot" viedä yksinkertaisia ihmisiä kuin pässiä narussa.

Perehdy asioihin tarkemmin ennekuin kirjoitat tänne mitään ja alat solvaamaan Levin osa-yleiskaavan maanomistajia.
        He ovat varmasti tarkkaan harkinneet valituksen aiheet ja kohdat.

• hupsis!
        Harkitseva kirjoitta kirjoitti:

Perehdy asioihin tarkemmin ennekuin kirjoitat tänne mitään ja alat solvaamaan Levin osa-yleiskaavan maanomistajia.
        He ovat varmasti tarkkaan harkinneet valituksen aiheet ja kohdat.

käsittääkseni kaikilla valittajilla ei edes ole maata omistuksessaan.

näin olen kuullut..

eihän ketään ole solvattu, kerrottu vaa mitä on kuultu.

• Harkitseva kirjoitta
        hupsis! kirjoitti:

käsittääkseni kaikilla valittajilla ei edes ole maata omistuksessaan.

näin olen kuullut..

eihän ketään ole solvattu, kerrottu vaa mitä on kuultu.

Älä viitsi olla yksinkertainen. Kaavastahan voi myös valittaa vaikkei omista yhtään "tilkkua" maata.
        Kaavan vaikutusalueella asuvat henkilöt ja muut yhteisöt muualtakin voivat valittaa tai antaa lausuntonsa kaavasta.

Kaavaa koskevia asiakirjojahan on monta sataa sivua.Siinähän sinulle iltalukemista tai voit myös lukea täältä netin kautta.
        Sieltä voit myös lukea kaikkien henkilöiden ja yhteisöjen valitukset ja vastineet niihin.
        Sieltä saat tarkat tiedot kaikesta, jos haluat ettei tarvitse olla "kuulopuheiden" varassa.

Ystävällisin terveisin yksi osallinen kaava-asiassa.
        Ps.. Kaava-asiahan on vielä korkeimmassa oikeudessa käsiteltävänä.

• hupsis!

Älä viitsi olla yksinkertainen. Kaavastahan voi myös valittaa vaikkei omista yhtään "tilkkua" maata.
        Kaavan vaikutusalueella asuvat henkilöt ja muut yhteisöt muualtakin voivat valittaa tai antaa lausuntonsa kaavasta.

Kaavaa koskevia asiakirjojahan on monta sataa sivua.Siinähän sinulle iltalukemista tai voit myös lukea täältä netin kautta.
        Sieltä voit myös lukea kaikkien henkilöiden ja yhteisöjen valitukset ja vastineet niihin.
        Sieltä saat tarkat tiedot kaikesta, jos haluat ettei tarvitse olla "kuulopuheiden" varassa.

Ystävällisin terveisin yksi osallinen kaava-asiassa.
        Ps.. Kaava-asiahan on vielä korkeimmassa oikeudessa käsiteltävänä.

jokainenhan saa vetää omat johtopäätöksensä.
        Olehan harkitsevainen sekä suvaitsevainen.

Yksinkertainen ei tarvitse olla kirjoittaessaan kuulopuheita keskustelupalstalle.
        Täällä saa jokainen kertoa omat mielipiteensä ja myös kuulopuheet, joita toki saa yrittää korjailla.
        Sitä vartenhan tämä palsta on.
        Minulla ei asian kanssa ole osaa eikä arpaa, mutta kerronpahan kuitenkin oman mielipiteeni siihen minulla on oikeus.
        Tai onhan minulla, saan lisää palveluita kun varmakauppa valitukset kaatuvat!

Uskon ja toivon että valitukset eivät mene läpi, saamme näin tänne Sirkkaan uusia palveluita.

• Harkitseva kirjoitta
        hupsis! kirjoitti:

jokainenhan saa vetää omat johtopäätöksensä.
        Olehan harkitsevainen sekä suvaitsevainen.

Yksinkertainen ei tarvitse olla kirjoittaessaan kuulopuheita keskustelupalstalle.
        Täällä saa jokainen kertoa omat mielipiteensä ja myös kuulopuheet, joita toki saa yrittää korjailla.
        Sitä vartenhan tämä palsta on.
        Minulla ei asian kanssa ole osaa eikä arpaa, mutta kerronpahan kuitenkin oman mielipiteeni siihen minulla on oikeus.
        Tai onhan minulla, saan lisää palveluita kun varmakauppa valitukset kaatuvat!

Uskon ja toivon että valitukset eivät mene läpi, saamme näin tänne Sirkkaan uusia palveluita.

Tämä valitusprosessi ei koske mitään Varma kauppaa.Eikä siinä Varman asiassa valitettu muusta kuin jääviydestä ja tasavertaisesta kohtelusta,jos oikein olen ymmärtänyt.

Mitä tulee esim. minun kohdalla valituksiiin niin haluan myös itse vaikuttaa omien maiden kohtaloon kaava-asiassa.

Meillähän on täällä Suomessa vielä yksityinen maanomistusoikeus.
        Onneksi sosialismi ei määrää täällä vapaassa perussuomalaisessa maassa.

• Lapin akka

Tämä valitusprosessi ei koske mitään Varma kauppaa.Eikä siinä Varman asiassa valitettu muusta kuin jääviydestä ja tasavertaisesta kohtelusta,jos oikein olen ymmärtänyt.

Mitä tulee esim. minun kohdalla valituksiiin niin haluan myös itse vaikuttaa omien maiden kohtaloon kaava-asiassa.

Meillähän on täällä Suomessa vielä yksityinen maanomistusoikeus.
        Onneksi sosialismi ei määrää täällä vapaassa perussuomalaisessa maassa.

Vai että oikein PerSuja!
        No. tämähän meni niin, että nämä köngäsläiset lähtivät valittamaan Kittillän kunnan ja Varma yhtiön kauppojen esisopimuksesta kostoksi.
        Mikäli kunta olisi suostumut muuttamaan kaavasuunnitelmaa muutaman köngäsläisen mielen (= Könkäälle tulisi sallia myös matkailu- rakentaminen) mukaan olisi Varma kauppojen valitus vedetty pois.
        Korkein hallinto-oikeus on hylännyt köngäsläisten valituksen Varma kaupoista, joten maksettavaahan siitä tuli.
        Sekin on muuten tosi etteivät kaikki kaava-asiasta valittaneet tienneet olevansa valittamassa kuntaa vastaan Varma kauppojen suhteen.
        Tämä ei ole kuulopuheita vaan täyttä totta.
        Kannattaisi olla tarkkana minkälaiseen paperiin nimensä piirtää.
        Päätökset ja valittajien nimet löytyvät Kittilän kunnan nettisivuilta.

• voerähmä!
        Lapin akka kirjoitti:

Vai että oikein PerSuja!
        No. tämähän meni niin, että nämä köngäsläiset lähtivät valittamaan Kittillän kunnan ja Varma yhtiön kauppojen esisopimuksesta kostoksi.
        Mikäli kunta olisi suostumut muuttamaan kaavasuunnitelmaa muutaman köngäsläisen mielen (= Könkäälle tulisi sallia myös matkailu- rakentaminen) mukaan olisi Varma kauppojen valitus vedetty pois.
        Korkein hallinto-oikeus on hylännyt köngäsläisten valituksen Varma kaupoista, joten maksettavaahan siitä tuli.
        Sekin on muuten tosi etteivät kaikki kaava-asiasta valittaneet tienneet olevansa valittamassa kuntaa vastaan Varma kauppojen suhteen.

minun uimalarahat.

"kun ei rahat riitä jukulauta, kun ei rahat riitä jukulauta!"

• Asia tutkitaan
        Lapin akka kirjoitti:

Vai että oikein PerSuja!

Melko vaarallista kirjoittelua.Kunnianloukkaus ja valheellinen kirjoittelu.

• ohhoh!=O
        Asia tutkitaan kirjoitti:

Melko vaarallista kirjoittelua.Kunnianloukkaus ja valheellinen kirjoittelu.

Nimiä ei mainittu = ei loukattu ketään yksityishenkilöä.

Mielipidepalstalla jokaisella saa olla oma mielipide, yksityishenkilöä ei kuitenkaan saa haukkua.

kuka yksityishenkilö on mainittu siis tunnistettavasti?

Valheellista kirjoittelu ei ole mielipidepalstalla, jokainen saa kertoa oman näkökantansa.

Miksi asioista ei saisi puhua? Onko niissä siis todella jotain pimeää? Mätää?
        Tällainen "asiaa tutkitaan" yms kirjoittelu aiheuttaa vain lisää epäillyksiä sinullekkin tiedoksesi.

Minä ainakin aloin epäillä aiempaa kirjoittelua ihan todeksi ja niin tekee moni muukin..

• Marjamuori
        ohhoh!=O kirjoitti:

Nimiä ei mainittu = ei loukattu ketään yksityishenkilöä.

Mielipidepalstalla jokaisella saa olla oma mielipide, yksityishenkilöä ei kuitenkaan saa haukkua.

kuka yksityishenkilö on mainittu siis tunnistettavasti?

Valheellista kirjoittelu ei ole mielipidepalstalla, jokainen saa kertoa oman näkökantansa.

Miksi asioista ei saisi puhua? Onko niissä siis todella jotain pimeää? Mätää?
        Tällainen "asiaa tutkitaan" yms kirjoittelu aiheuttaa vain lisää epäillyksiä sinullekkin tiedoksesi.

Minä ainakin aloin epäillä aiempaa kirjoittelua ihan todeksi ja niin tekee moni muukin..

Nyt muuten kannattaa kaikkien lähteä puolukkaan,jos vain pitää puolukasta ja tykkää käydä marjassa.

Nyt tulee siis TODELLA paljon puolukkaa. Kävin eilen puolukassa ja sankot(2kpl,10 ltr)täyttyivät aivan hetkessä.

Ei ole ollut moniin vuosiin näin hyvää puolukkavuotta.
        On suorastaan ilo käydä marjassa. Saa samalla ulkoilla ja tulee sitä hyötyliikuntaa.
        Marjaterveisin : Marjamuori

• Lapin akka

• Puolukkapiirakka

• Pyörätietä haluava
        Puolukkapiirakka kirjoitti:

Ei ole kovin vaarallista ko käy puolukassa.Mukavaa siellä on.

Könkäälle tarvitsisi myös pikinmiten pyörätietä. Liikennemäärät ovat kasvaneet huomattavasti nyt viimeisen vuoden aikana,kun välitie Hanhimaasta avattiin kaivokselle.
        Työmaaliikenne ja rekka-autoliikenne ovat kasvaneet moninkertaiseksi edellisvuosiin verrattuna.
        Könkäällä on paljon lapsiperheitä vaunuineen,pyöräileviä pieniä lapsia ja muita jalankulkijoita hyvin paljon, joten pyörätie tulisi erittäin tarpeeseen.
        Asiaa pitäisi alkaa ajamaan esim. kyläyhdistyksen kautta.

• mie itte
        rungas kölettää kirjoitti:

menen.

Mulla kun on valuuttaa=)

Taisi tulla varmakauppajuttu joillekkin liian kalliiksi kun ei ole v araa maksaa uimalippuja..

Jep annan viisaampien hoitaa, kun en ymmärrä miksi ihmeessä ihmiset valittavat asioista joista hyötyisivät itsekin..

Mitä sinä ruikutat täällä,kun itte et ole valittanut kaava-asioissa ollenkaan.sulle vissiin tuo yleiskaava oli kaikilta osin ok?
        mutta net jokka on valittanneet niin siihen niillä on täysi oikeus ja varmaan suuri tarve.oikeudenmukaisuus tällaisissa asioissa on varsin tärkeää niinkö kaikessa muussaki.

• Polskuttelija
        Pyörätietä haluava kirjoitti:

Könkäälle tarvitsisi myös pikinmiten pyörätietä. Liikennemäärät ovat kasvaneet huomattavasti nyt viimeisen vuoden aikana,kun välitie Hanhimaasta avattiin kaivokselle.
        Työmaaliikenne ja rekka-autoliikenne ovat kasvaneet moninkertaiseksi edellisvuosiin verrattuna.
        Könkäällä on paljon lapsiperheitä vaunuineen,pyöräileviä pieniä lapsia ja muita jalankulkijoita hyvin paljon, joten pyörätie tulisi erittäin tarpeeseen.
        Asiaa pitäisi alkaa ajamaan esim. kyläyhdistyksen kautta.

Kunnanhallitus päättää hyväksyä Levin Matkailukeskus Oy:n esityksen.

Kittilän kunnan neuvonnasta myydään kuntalaisille uimalippuja varustettuna käyttäjän nimelllä.

Hinta:

- 10 €/aikuinen

- 7 €/lapset (6-14 vuotta)

- alle 6-vuotiaat veloituksetta aikuisen kanssa

Uudessa kylpylässä ei ole aikarajoitusta käyntikerralla.

Kylpyläliput eivät ole voimassa vuosittain viikoilla 8-17 sekä 51-1.

Sopimus on voimassa toistaiseksi.

Päätös:

Ehdotus hyväksyttiin yksimielisesti.

--------------------------------------------------------------------------------

Edellinen asia | Seuraava asia Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa

• Auringon palvoja
        Polskuttelija kirjoitti:

Kittilän kunnan neuvonnasta myydään kuntalaisille uimalippuja varustettuna käyttäjän nimelllä.

Hinta:

- 10 €/aikuinen

Päätös:

--------------------------------------------------------------------------------

No niin nyt vain polskimaan uuteen kylpylään.Ei ole kuin paripäivää,niin pääsemme tuonne ihanaan kylpylään.Hinnatkin ovat ihan kohtuulliset.

• ihanata Köngäs!
        Polskuttelija kirjoitti:

Hinta:

- 10 €/aikuinen

Päätös:

Kiitos kittilän kunta! Viekää vielä varmakauppa juttu loppuun, niin saadaan taas halvempaa! Kun on kilpailuakin..

mitenkäs kun siellä Könkäällähän on ilmeisesti jonkinlainen uittopaikka veneille, tehkää sinne avantouimala ja uikaa siellä. Ymmärsin että joltakin oli varat lopussa valitustensa vuoksi.
        Siellähän on niin ihanan reipas ja yhtenäinen henki koko kylässä, satoja ihmisiä näkyy kulkevan kyläyhdistyksen järjestämissä tempauksissa.
        Minä vaan luin kittilälehdestä ettei siellä ole edes niin paljon porukkaa, mutta varmaankin ihmiset ympäri suomen sinne tulevat huippuhyvää lättyä ja makkaraa syömään sillalle, ja siivoamaan tienvarsia lättypalkalla tottakai.

Ihanata ihanata, että siellä pohjolassa ollaan niin aktiivisia!

• Höynäytetty

• Yhteistoimintaa
        Höynäytetty kirjoitti:

Kiitos Lapin akka linkkivinkistä.
        Minua on kusetettu!

Nyt kun on lukenut näitä viimepäivien kirjoituksia täällä,niin jotkut muut kirjoittajat haluaisivat jutustella muista asioista,niin yksi ja sama porukka junkkaa jostain Varma kaupasta alinomaan.

HOX! Tämä porukka ei ole tehnyt kaavavalituksia yhtään kappaletta.Siitäkin huolimatta he meuhkaavat täällä sivuilla niistä jokapäivä esim. kuinka on tullut kalliiksi valituksien tekeminen,uimaliput on niin kalliita jne. tulee vain tässä itsellä sellainen asia mieleen,että tällä porukalla on rahat itsellä loppuneet tai he ovat niin kateellisia toisille,kun he ovat osanneet tehdä kaavavalituksia ja puolustaa oikeuksiaan.
        Lisään vielä,että kateellista panettelua tuo loppukirjoittelu kyläyhdistyksestä.Tulkaa mukaan yhteiseen toimintaan ja nauttimaan niistä lätyistä ja makkaroista.
        Syysterveisin.
        Niin ja siihen lapin akan linkkivinkkiin,sehän oli Kittilän kunnan muistio hallinto-oikeudelle,niin liitetiedostossa löytyy sitten Könkääläisten vastine.

• huhheijamuuta!
        Yhteistoimintaa kirjoitti:

Nyt kun on lukenut näitä viimepäivien kirjoituksia täällä,niin jotkut muut kirjoittajat haluaisivat jutustella muista asioista,niin yksi ja sama porukka junkkaa jostain Varma kaupasta alinomaan.

HOX! Tämä porukka ei ole tehnyt kaavavalituksia yhtään kappaletta.Siitäkin huolimatta he meuhkaavat täällä sivuilla niistä jokapäivä esim. kuinka on tullut kalliiksi valituksien tekeminen,uimaliput on niin kalliita jne. tulee vain tässä itsellä sellainen asia mieleen,että tällä porukalla on rahat itsellä loppuneet tai he ovat niin kateellisia toisille,kun he ovat osanneet tehdä kaavavalituksia ja puolustaa oikeuksiaan.
        Lisään vielä,että kateellista panettelua tuo loppukirjoittelu kyläyhdistyksestä.Tulkaa mukaan yhteiseen toimintaan ja nauttimaan niistä lätyistä ja makkaroista.
        Syysterveisin.
        Niin ja siihen lapin akan linkkivinkkiin,sehän oli Kittilän kunnan muistio hallinto-oikeudelle,niin liitetiedostossa löytyy sitten Könkääläisten vastine.

Taidat olla aika vainoharhainen jostain ihme porukasta?

Yksi porukka kirjoittaa?
        Mistäs sen tiedät, kirjoittavat ainakin anonyymisti minusta.

Kuinka monta henkeä tuossa porukassa on?
        Oletko varma että tuntevat toisiaan?
        Ovatko kaikki Könkäällä noin vainoharhaisia?

Tulisinhan minäkin niihin kyläyhdistyksen toimiin mukaan, mutta kun asun eri kylässä ja olen täällä jo aktiivisesti mukana jutuissa.

Minusta tuo varmakauppajuttu on selvä ku pläkki, oma lehmä ojassa ja niin edespäin.

• huhheijamuuta!
        huhheijamuuta! kirjoitti:

Taidat olla aika vainoharhainen jostain ihme porukasta?

Yksi porukka kirjoittaa?
        Mistäs sen tiedät, kirjoittavat ainakin anonyymisti minusta.

Kuinka monta henkeä tuossa porukassa on?
        Oletko varma että tuntevat toisiaan?
        Ovatko kaikki Könkäällä noin vainoharhaisia?

Tulisinhan minäkin niihin kyläyhdistyksen toimiin mukaan, mutta kun asun eri kylässä ja olen täällä jo aktiivisesti mukana jutuissa.

Minusta tuo varmakauppajuttu on selvä ku pläkki, oma lehmä ojassa ja niin edespäin.

Tietoa:
        Termit:
        vainoharhaisuus, paranoia
        ajattelutapa jolle on tunnusomaista erheellinen tunne olemisesta toisten henkilöjen pahansuovan toiminnan kohteena

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=vainoharhaisuus#

Kiitos ja kumarrus.

• Lapin akka
        Yhteistoimintaa kirjoitti:

Syysterveisin.

Sehän tässä risoo, että nämä tyhjänpäiväiset kaavavalitukset hidastavat kylän kehitystä.
        Tonttien arvo nousee heti, kun kaava on valmis.
        Joillekkin se tietää satojatuhansia euroja.
        Köngäsläiset Varma kaupoista valittaneet ovat esittäneet vaatimuksen, että jos Könkään alue kaavoitetaan heidän mielen mukaisesti, niin he vetävät valituksen Varma kaupoista pois. Kiristystä sanon minä.
        Minusta on hienoa, että Köngäs säilyy omakotitalorakentamisen alueena ja rauhoitetaan tämä kaunis kylä matkailurakentamiselta.
        Ps. Toimin kyllä mielestäni melko aktiivisesti kyläyhdistyksessä.

• Harkitseva kirjoitta
        Lapin akka kirjoitti:

Sehän tässä risoo, että nämä tyhjänpäiväiset kaavavalitukset hidastavat kylän kehitystä.
        Köngäsläiset Varma kaupoista valittaneet ovat esittäneet vaatimuksen, että jos Könkään alue kaavoitetaan heidän mielen mukaisesti, niin he vetävät valituksen Varma kaupoista pois. Kiristystä sanon minä.
        Minusta on hienoa, että Köngäs säilyy omakotitalorakentamisen alueena ja rauhoitetaan tämä kaunis kylä matkailurakentamiselta.

Etkö voisi lukea niitä kaikkia kaavavalituskohtia? Ei ole olemassakaan mitään yksittäistä Varma valitusta,mistä sinä hoet täällä kokoajan.
        Ei olemassa mitään kiristystä tai muutakaan epäselvyyttä niissä valituksissa.

Esim.tänne kylälle halusimme AT-1 merkinnän vaihdettavaksi pelkäksi AT merkinnäksi,lisäksi halusimme joitakin alueita RA merkinnälle pois M alue merkinnältä,että tässä muutama esimerkki niistä vaatimuksista.
        Nämä vaatimukset ovat aivan normaaleja näissä kaavavalitus asioissa,ei näissä pitäisi olla mitään niin ihmeellistä.

Lisäksi tuo tonttien arvon nousu niin sitähän on ollut Könkään alueella jo viimeiset 10 vuotta. Esim. tonttien keskihinta on ollut korkeampi kuin jossain Levikeskuksesta kauempana olevassa kylässä.
        Noista sadoistatuhanista ei varmaankaan täällä voi puhua,mutta kymmenistä tuhansista ehkäpä.

Pieni toivomus vielä sinulle lapin akka...voisit jo lopettaa nuo päivittäiset, turhanpäiväiset jaaritukset Varma kaupoista yms. kaava-asioista koska et ole ilmeisesti perehtynyt niihin ollenkaan ja näin ollen kirjoittelet vähän niitä näitä tänne.
        Kiitos!

• Lapin akka

Etkö voisi lukea niitä kaikkia kaavavalituskohtia? Ei ole olemassakaan mitään yksittäistä Varma valitusta,mistä sinä hoet täällä kokoajan.
        Ei olemassa mitään kiristystä tai muutakaan epäselvyyttä niissä valituksissa.

Esim.tänne kylälle halusimme AT-1 merkinnän vaihdettavaksi pelkäksi AT merkinnäksi,lisäksi halusimme joitakin alueita RA merkinnälle pois M alue merkinnältä,että tässä muutama esimerkki niistä vaatimuksista.
        Nämä vaatimukset ovat aivan normaaleja näissä kaavavalitus asioissa,ei näissä pitäisi olla mitään niin ihmeellistä.

Lisäksi tuo tonttien arvon nousu niin sitähän on ollut Könkään alueella jo viimeiset 10 vuotta. Esim. tonttien keskihinta on ollut korkeampi kuin jossain Levikeskuksesta kauempana olevassa kylässä.
        Noista sadoistatuhanista ei varmaankaan täällä voi puhua,mutta kymmenistä tuhansista ehkäpä.

Pieni toivomus vielä sinulle lapin akka...voisit jo lopettaa nuo päivittäiset, turhanpäiväiset jaaritukset Varma kaupoista yms. kaava-asioista koska et ole ilmeisesti perehtynyt niihin ollenkaan ja näin ollen kirjoittelet vähän niitä näitä tänne.
        Kiitos!

Siis eikö tämä ole keskustelupalsta?
        Keskustelua syntyy mm siitä, että esitetään erilaisia mielipiteitä. Tuo Varma kauppa-asia on nyt kiinnostuksen kohteena niin Könkäällä kuin muuallakin.
        Päivänpolttavista asoista yleensä keskustellaan/kirjoitellaan ja harvoinpa ihmisillä on asioista täysi yhteisymmärrys.
        Sehän se tekee elämästä mielenkiintoista kun ollaan erilaisia.
        Mielestäni köngäsläiset iskivät kirveensä kiveen, kun lähtivät valituksen tielle ja se on minun ja monen muunkin mielipide.
        Ps. Aion jatkossakin sekoitella tätä soppaa ja se on sitten itsekunkin oma asia haluaako niitä lukea.
        Suomessa on sananvapaus ja minulla PALJON mielipiteitä.

• :)) vielä kerran:))
        Lapin akka kirjoitti:

hah,hah,haa vai toimit aktiivisesti kyläyhdistyksessä......niin missäköhän päin...hah,hah,haa

• sommaa se vain on
        Lapin akka kirjoitti:

Keskustelua syntyy mm siitä, että esitetään erilaisia mielipiteitä. Tuo Varma kauppa-asia on nyt kiinnostuksen kohteena niin Könkäällä kuin muuallakin.
        Päivänpolttavista asoista yleensä keskustellaan/kirjoitellaan ja harvoinpa ihmisillä on asioista täysi yhteisymmärrys.
        Mielestäni köngäsläiset iskivät kirveensä kiveen, kun lähtivät valituksen tielle ja se on minun ja monen muunkin mielipide.
        Ps. Aion jatkossakin sekoitella tätä soppaa ja se on sitten itsekunkin oma asia haluaako niitä lukea.

Ja oikeasti se näin yksinkertaista ihmistä huvittaa, että rikastuukhan kukhan oikhen tovella. On mullaki täällä jonku verran maata, mutta enpä anna mielenrauhaani häiritä Varmat ja epävarmat. Ruokaa on ja enkä ole persaukinen. On oikeasthan mukavaki elellä. Enkä kajehi kethän....khi...

• sentähes..
        Lapin akka kirjoitti:

Vai että oikein PerSuja!

...joo...

• Puolukkaretkeläiset
        sentähes.. kirjoitti:

...joo...

Kävimme lapsien kanssa puolukassa ja oli todella mukavaa.Puolukoita oli mättäät punaisena ja sankot täyttyivät nopsaan.Lapsistakin oli hauskaa kerätä puolukoita,kun niitä oli siis tosiaan paljon.
        Puolukoiden poimimisen jälkeen juotiin kahvit/mehut ja syötiin eväsleipiä.Sitten koittikin kotia lähdön aika.
        Päivä oli mitä onnistunein kaikinpuolin.
        Kyllä lapissa on mukavaa.

• Kuntoilijatar
        Puolukkaretkeläiset kirjoitti:

Kävimme lapsien kanssa puolukassa ja oli todella mukavaa.Puolukoita oli mättäät punaisena ja sankot täyttyivät nopsaan.Lapsistakin oli hauskaa kerätä puolukoita,kun niitä oli siis tosiaan paljon.
        Puolukoiden poimimisen jälkeen juotiin kahvit/mehut ja syötiin eväsleipiä.Sitten koittikin kotia lähdön aika.
        Päivä oli mitä onnistunein kaikinpuolin.
        Kyllä lapissa on mukavaa.

Tulipa todella hieno ilma juoksutapahtumalle yms.oheistapahtumalle.Siellähän on myös sellainen juoksu/kävelytapahtuma sellaisille jotka eivät halua kilpailla.
        Jokohan lähden sinne juoksemaan.....

• Kaaleppi Kalmari
        Lapin akka kirjoitti:

Taisi sillä lapin akalla loppua net mielipithet,saa täsä muutki sitten kirjotella.Alkoki olla melko ykstotista junnaamista se varma,varma kirjottelu.Mutta on net ollu nyt hienot nuo ilmat ja mitä mukavin keli.

• Lapin akka
        Kaaleppi Kalmari kirjoitti:

Taisi sillä lapin akalla loppua net mielipithet,saa täsä muutki sitten kirjotella.Alkoki olla melko ykstotista junnaamista se varma,varma kirjottelu.Mutta on net ollu nyt hienot nuo ilmat ja mitä mukavin keli.

Voi Kaaleppi kultaseni, joko sinulla tuli minua ikävä?
        Siinnähän se syy minun hiljaiselooni juuri on ollut, kun on niin mahtavat syysilmat ja on pitänyt kerätä luonnonantimia pakkaseen talven varalle.
        Sienet, mustikat, puolukat, perunat, porkkanat jne. jne.
        Kyllä ahkeralla akalla töitä riittää.
        En kertakaikkiaan ole ehtiny netissä roikkua ;)
        Vai Varma-kaupoista kyselet mielipidettäni.
        Ootellaan nyt rauhassa mitä kuuluu.

Kaalepille tuntuu tämä olevan kovasti arka paikka, eihän sitä voi teräväkielinen akka sivuuttaa ilman kommenttia.

Ps. Kuulin, että Könkään kyläyhdistyksen puh.johtaja on luopumassa tehtävästään.
        Voisin vaikka ilmottautua mukaan kisaan.
        Kaaleppi varmaan äänestää minua ;)

• Kaaleppi Kalmari
        Lapin akka kirjoitti:

Siinnähän se syy minun hiljaiselooni juuri on ollut, kun on niin mahtavat syysilmat ja on pitänyt kerätä luonnonantimia pakkaseen talven varalle.

Kaalepille tuntuu tämä olevan kovasti arka paikka, eihän sitä voi teräväkielinen akka sivuuttaa ilman kommenttia.

Ps. Kuulin, että Könkään kyläyhdistyksen puh.johtaja on luopumassa tehtävästään.

Jaa enpä tiiä olenko miekhän ny niin roikkuna täälä netissä,töitä se mieki olen teheny.Ja miehän en sinun mielipitheitä ole kyselly se on mulle ykshailee siun mielipithet.Alko vain othan päähään tuo jatkuvA JUNNAAMINEN.Vai on könkhän yhistys vaihtamassa johtajaa,mulla se ei tai olla siihen mithän sanottavvaa ko en mie kuulu könkhän kylän piirhiin olen vieropalkisesta.

• kantaako siivet
        Lapin akka kirjoitti:

Nythän on tulossa kyläyhistyksen yleinenkokous sinne vain porolapinakka kokkeilemhan.

• Lapin akka
        kantaako siivet kirjoitti:

Nythän on tulossa kyläyhistyksen yleinenkokous sinne vain porolapinakka kokkeilemhan.

Siellähän taas tavataan.
        Kokouksessa meinaan.
        Kaikki uudet ja vanhat köngäsläiset vain innolla mukaan.
        ;)

• Sorateiren kunnku
        Kuntoilijatar kirjoitti:

Tulipa todella hieno ilma juoksutapahtumalle yms.oheistapahtumalle.Siellähän on myös sellainen juoksu/kävelytapahtuma sellaisille jotka eivät halua kilpailla.
        Jokohan lähden sinne juoksemaan.....

Missäsmissä könhällä riidat vai onko osa porukkaa hoithon viety? Kyselee rautuskylän paroni.

• +++++++++
        Sorateiren kunnku kirjoitti:

Missäsmissä könhällä riidat vai onko osa porukkaa hoithon viety? Kyselee rautuskylän paroni.

onhan net tietyt melkosia riitelemhän.mutta siinäpä

• ............
        kantaako siivet kirjoitti:

Koska kokous? Kysyy uusi kyläläinen.

• passaa
        +++++++++ kirjoitti:

onhan net tietyt melkosia riitelemhän.mutta siinäpä

Onhan se soma välillä vähän änkyröiä. Ei sitä saa olla liian tosikko, pittää vähän kestää kokkeilua. Muutonhan sitä olis aika yksoikosta jos kaikki vain nyökkii ja on sammaa mieltä ,tyhmänäki vois pittää. Kyllä mie ainaki tykkään rakentavasta kritiikistä. Ja onhan sitä jaastettu ennenki...

• teasing
        passaa kirjoitti:

Onhan se soma välillä vähän änkyröiä. Ei sitä saa olla liian tosikko, pittää vähän kestää kokkeilua. Muutonhan sitä olis aika yksoikosta jos kaikki vain nyökkii ja on sammaa mieltä ,tyhmänäki vois pittää. Kyllä mie ainaki tykkään rakentavasta kritiikistä. Ja onhan sitä jaastettu ennenki...

Joo,joo mutta ku joillaki se mennee liiallisuuksiin tuo häiriköinti ja ihan kiusan teko. Se ei ole mittään mukavaa.

• Yksi kyläläinen
        teasing kirjoitti:

Joo,joo mutta ku joillaki se mennee liiallisuuksiin tuo häiriköinti ja ihan kiusan teko. Se ei ole mittään mukavaa.

Nyt,kun meillä on uusi kyläyhdistys(hallitus) niin voineen tässä esittää muutamia ehdotuksia.
        1. Pyörätie hanke kylälle
        2. Katuvalojen asennus Inarintielle, Kirnupalontiestä eteenpäin.
        Pylvääthän on olleet valmiina jo toistakymmentä vuotta.
        3. Uimapaikan rakentaminen kyläyhdistyksen laavupaikan rantaan
        4. Kyläyttämisillat uusille kyläläisille ja vanhoille kyläläisille.
        On ollut ainakin yhdenkerran aiemmin.Tämän varmaan voisi toteuttaa
        nopeaankin.

Tässä näitä muutamia ehdotuksia.Ja onnea uudellle kyläyhdistyksen hallitukselle.

• Vanha Kansa Tietää
        teasing kirjoitti:

Menkääppä reilusti pirthin selvittämhän asiat jos joku homma rassaa. Kyllä ne asiat on viimisthän turpakäräjillä selvinhet.

• In reality
        Vanha Kansa Tietää kirjoitti:

Menkääppä reilusti pirthin selvittämhän asiat jos joku homma rassaa. Kyllä ne asiat on viimisthän turpakäräjillä selvinhet.

Niin mihin toi sun kirjotus niinkö liittyy ?

• voipi olla
        Vanha Kansa Tietää kirjoitti:

Kyllä se näin on ,että asioista pittää pystyä puhumhan. Tietenki vähän pittää osata esittää asiat oikealla tavalla vaikka kyllä se töksäyttäminenki joskus on hyvästä ,vaikka olis väärässäki. Toishalta ei se oikia vastaus aina porukalla synny ,jokku asiat vaatii kuitenki paneutumista enämpi. Monet asiat ratkeaa helpommin ku kyssyy kautta rantain vanhemmilta ja kokenhemmilta joitten tietää vastaavanlaishin asioihin olevan perehtynhempiä .

• =)) ja ==)))
        voipi olla kirjoitti:

Kyllä se näin on ,että asioista pittää pystyä puhumhan. Tietenki vähän pittää osata esittää asiat oikealla tavalla vaikka kyllä se töksäyttäminenki joskus on hyvästä ,vaikka olis väärässäki. Toishalta ei se oikia vastaus aina porukalla synny ,jokku asiat vaatii kuitenki paneutumista enämpi. Monet asiat ratkeaa helpommin ku kyssyy kautta rantain vanhemmilta ja kokenhemmilta joitten tietää vastaavanlaishin asioihin olevan perehtynhempiä .

Se on kyllä niinki, että joidenkin kanssa EI voi puhua mitenkään.
        He huutavat ja mekastavat niin paljon, että heidän kanssa ei voi olla missään tekemisessä.

• Lapin akka
        =)) ja ==))) kirjoitti:

Se on kyllä niinki, että joidenkin kanssa EI voi puhua mitenkään.
        He huutavat ja mekastavat niin paljon, että heidän kanssa ei voi olla missään tekemisessä.

Mutta muistakaa vanha sananlasku:
        Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten!

• höh, höh...
        teasing kirjoitti:

..mitä ne jotku sitte tekee, ois oikeen kiva tietää. Tekeekö ne rikoksia tai kampitteeko ne, vai syljeksiikö ne silmille..mitä? Kertokaa ihmeessä..

• Niin metsä vastaa ku
        höh, höh... kirjoitti:

..mitä ne jotku sitte tekee, ois oikeen kiva tietää. Tekeekö ne rikoksia tai kampitteeko ne, vai syljeksiikö ne silmille..mitä? Kertokaa ihmeessä..

Kyllähän sen kaikki tietää mitä net tekevät.Ei siitä tarvitte tänne enhän kirjotella.
        Jokanen menkhön ithensä.

• Yksi kyläläinen
        Niin metsä vastaa ku kirjoitti:

Kyllähän sen kaikki tietää mitä net tekevät.Ei siitä tarvitte tänne enhän kirjotella.
        Jokanen menkhön ithensä.

Näin pian se saatiin tuo kyläyttämisilta järjestettyä. Kyllä uusi kyläyhdistyksen hallitus ponkaisi vauhdilla käyntiin.
        Toivottavasti kaikki "kynnelle kykenevät" tulevat iltaan.

Siellä sitä sitten tavataan vanhoja ja uusia kyläläisiä ja tutustutaan.
        Hyvä juttu!

• urbaani sanakirja
        Niin metsä vastaa ku kirjoitti:

Jokanen menkhön ithensä.

Sanalla "mölli" tarkoitetaan todella ahnetta ja kateellista ihmistä (usein miespuolinen), joka syö ruokaa jopa toisten lautaselta.
        Möllit ovat oikeasti rumia ja he eivät osaa käyttäytyä kunnolla, yleensä myös varsin kovaäänisiä

• Urbaani legenda
        urbaani sanakirja kirjoitti:

Sanalla "mölli" tarkoitetaan todella ahnetta ja kateellista ihmistä (usein miespuolinen), joka syö ruokaa jopa toisten lautaselta.
        Möllit ovat oikeasti rumia ja he eivät osaa käyttäytyä kunnolla, yleensä myös varsin kovaäänisiä

Henkilö, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.
        Narskut kertovat valheita manipuloidakseen ihmisiä. Narskuilla ei ole syyllisyyden- eikä häpeäntunnetta, eikä omaatuntoa. Narskut ovat loistavia näyttelemään uskottavasti erilaisia tunnetiloja.

• urban urban
        Urbaani legenda kirjoitti:

Henkilö, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.
        Narskut kertovat valheita manipuloidakseen ihmisiä. Narskuilla ei ole syyllisyyden- eikä häpeäntunnetta, eikä omaatuntoa. Narskut ovat loistavia näyttelemään uskottavasti erilaisia tunnetiloja.

mölli ja narsku sama asia

• burana burana
        urban urban kirjoitti:

mölli ja narsku sama asia

ehei, tai no riippuu kenestä puhutaan!

• Urbaaniturbaani
        burana burana kirjoitti:

ehei, tai no riippuu kenestä puhutaan!

Kyllähän se on niin, että Narsku on Narsku vaikka voissa paistais.
        Ja tämä on tosi.

• Holger Nilsson
        Urbaaniturbaani kirjoitti:

Kyllähän se on niin, että Narsku on Narsku vaikka voissa paistais.
        Ja tämä on tosi.

Näin on! Möllejä, narskuja ja kieroja kepulaisia täälä kyllä piisaa.

• Haitari ja viulu
        Holger Nilsson kirjoitti:

Näin on! Möllejä, narskuja ja kieroja kepulaisia täälä kyllä piisaa.

Esim.vasemmistolaisia,SDP:läisiä,kokoomuslaisia,kristillisdemokraatteja ja perus suomalaisia. Ja saattapi vain olla muittenki puolueihen kannattajia.
        Mene ja tiiä.
        Mutta Narsku mikä Narsku sanon minäki.

• Nils Holgersson
        Haitari ja viulu kirjoitti:

Esim.vasemmistolaisia,SDP:läisiä,kokoomuslaisia,kristillisdemokraatteja ja perus suomalaisia. Ja saattapi vain olla muittenki puolueihen kannattajia.
        Mene ja tiiä.
        Mutta Narsku mikä Narsku sanon minäki.

Narskuja nuo kepulaiset!

• ++++?????
        Nils Holgersson kirjoitti:

Narskuja nuo kepulaiset!

Nilssiki äänestämhän seurakunta vaaleihin niin oo muutaki tekemistä sulle . Euskunta VAALITHAN OO MYÖHEMMIN.

• Urban urban
        ++++????? kirjoitti:

Nilssiki äänestämhän seurakunta vaaleihin niin oo muutaki tekemistä sulle . Euskunta VAALITHAN OO MYÖHEMMIN.

Nyt on saatu uusi puheenjohtaja kyläyhdistykselle. Saapa nähä onko tälläki mielessä turistit ja eurot.

• Yksi kyläläinen
        Urban urban kirjoitti:

Nyt on saatu uusi puheenjohtaja kyläyhdistykselle. Saapa nähä onko tälläki mielessä turistit ja eurot.

Kyllä minusta entinen kyläyhdistyksen puh.johtaja toimi kyläyhdistyksen eteen aivan mallikkaasti. On tehty laavua yms. kyläyttämisiltaa,siivoustalkoita ja paljon muutaki. Hyvin hän on toiminut.

• Yksi kyläläinen
        Yksi kyläläinen kirjoitti:

Kyllä minusta entinen kyläyhdistyksen puh.johtaja toimi kyläyhdistyksen eteen aivan mallikkaasti. On tehty laavua yms. kyläyttämisiltaa,siivoustalkoita ja paljon muutaki. Hyvin hän on toiminut.

Tulihan se kyläkirjaki tehtyä ja markkinaavajaisiin se näytelmähommaki.

Puh.johtaja johtaa kyläyhdistystä ja he yhdessä suunnitelvat kylään eri tapahtumia. Ja toteutushan on sitten kyläläisten ja kyläyhdistyksen yhteinen voiman ponnistus aina. Ei kukaan mitään yksin tehe...

• Urban urban
        Yksi kyläläinen kirjoitti:

Tulihan se kyläkirjaki tehtyä ja markkinaavajaisiin se näytelmähommaki.

Puh.johtaja johtaa kyläyhdistystä ja he yhdessä suunnitelvat kylään eri tapahtumia. Ja toteutushan on sitten kyläläisten ja kyläyhdistyksen yhteinen voiman ponnistus aina. Ei kukaan mitään yksin tehe...

Kyllähän se kittilälehdessä luki mikä hällä kiinnostaa. Seli seli lässyn lässyn.

• kupla puhki
        Urban urban kirjoitti:

Kyllähän se kittilälehdessä luki mikä hällä kiinnostaa. Seli seli lässyn lässyn.

Minne se katosi edellisen puh.johtajan aikana Rautuskylä???
        Kirja oli Köngäs- Rautuskylä kyläyhdistyksen julkaisema, mutta sitten rautuskyläläiset unohtuivat jonnekkin.
        Taisi olla taas köngäsläisillä vain oma lehmä ojassa ja kun eu- tuet oli saatu niin alettiin ajamaan vain oman kylän etua.
        Eipä Rautuskylään rakennettu laavupaikkaa (= edistetään kesämatkailua Ounasjoella ja Könkäällä).
        Näytelmässä ei kyllä ollut kuin köngäsläisiä esiintyjiä ja kuulemma on kovasti jälkeenpäin kyläyhdistyksessä harmittanut kun ei tajuttu periä pääsymaksua markkina-avajaisiin.
        Kylää on siivottu.
        Joo. No, eipä tuo Köngäs sen siistimpi ole kuin muutkaan kylät.
        Kyläyttämisillat... Oi ja voi!
        Ketä oikeasti kiinostaa????

• Minua kiinnostaa
        kupla puhki kirjoitti:

Minne se katosi edellisen puh.johtajan aikana Rautuskylä???
        Kirja oli Köngäs- Rautuskylä kyläyhdistyksen julkaisema, mutta sitten rautuskyläläiset unohtuivat jonnekkin.
        Taisi olla taas köngäsläisillä vain oma lehmä ojassa ja kun eu- tuet oli saatu niin alettiin ajamaan vain oman kylän etua.
        Eipä Rautuskylään rakennettu laavupaikkaa (= edistetään kesämatkailua Ounasjoella ja Könkäällä).
        Näytelmässä ei kyllä ollut kuin köngäsläisiä esiintyjiä ja kuulemma on kovasti jälkeenpäin kyläyhdistyksessä harmittanut kun ei tajuttu periä pääsymaksua markkina-avajaisiin.
        Kylää on siivottu.
        Joo. No, eipä tuo Köngäs sen siistimpi ole kuin muutkaan kylät.
        Kyläyttämisillat... Oi ja voi!
        Ketä oikeasti kiinostaa????

Jos ei kiinnosta toimia kyläyhteisöjen tempauksissa, niin mitä sitten itket täällä? Kyläyttämisillat ovat erittäin tärkeitä kylän yhteishengen luomiseksi.

• Rautuskylästä
        Minua kiinnostaa kirjoitti:

Jos ei kiinnosta toimia kyläyhteisöjen tempauksissa, niin mitä sitten itket täällä? Kyläyttämisillat ovat erittäin tärkeitä kylän yhteishengen luomiseksi.

Minne se met rautuskyläläiset jäimä? Unohuimmako met aivain?

• aikuinen kyläläinen
        Rautuskylästä kirjoitti:

Minne se met rautuskyläläiset jäimä? Unohuimmako met aivain?

heittäkää kuiten helevethin tuo tyhjänpäivänen mesoaminen ja paskan jauhaminen!!!! jos teillä on jollekki asiaa niin ottakaapa itteänne niskasta kiinnin ja menkää vaikka sinne rautuskylhän tai könkhän laavulle puhumaan asiat halki!!! täällä keskustelupalstalla jauhaminen ei kuiten auta asihan mithän.. tai jos kyläyhteisö nuin huolettaa niin tehkääpä ittekki sille aisalle jotaki alkääkä vain kitiskö täällä!! ja naapuritki voi selvittää asiansa aivan kasvotusten eikä taistella täällä vuosientakasista asioista niinku pikku penikat!!

• .........
        aikuinen kyläläinen kirjoitti:

heittäkää kuiten helevethin tuo tyhjänpäivänen mesoaminen ja paskan jauhaminen!!!! jos teillä on jollekki asiaa niin ottakaapa itteänne niskasta kiinnin ja menkää vaikka sinne rautuskylhän tai könkhän laavulle puhumaan asiat halki!!! täällä keskustelupalstalla jauhaminen ei kuiten auta asihan mithän.. tai jos kyläyhteisö nuin huolettaa niin tehkääpä ittekki sille aisalle jotaki alkääkä vain kitiskö täällä!! ja naapuritki voi selvittää asiansa aivan kasvotusten eikä taistella täällä vuosientakasista asioista niinku pikku penikat!!

on tosi naurettava. Olen sammaa mieltä ku aikuinen kyläläinen. On se kumma ko aikuiset ihmiset tappelee täällä ko pahaset kakarat ja vinkuu ja kitisee pienimmästäki. Kertoo hyvin kyllä sosiaalisista taidoista, ko ei ole pokkaa mennä päin naamaa sanomhan ja asioita selvittämhän. Nämä on kyllä taas niitä hetkiä ko häpeän myöntää olevani Köngäsläinen. Kyllä se tämä viestiketju taas kertoo mimmonen paikka se Köngäs on asua, sitä on turha yrittää kaunistella.
        Menkää isot ihmiset ithenne ja heittäkää jo höpertämästä!

• Tyytyväinen asukas
        ......... kirjoitti:

on tosi naurettava. Olen sammaa mieltä ku aikuinen kyläläinen. On se kumma ko aikuiset ihmiset tappelee täällä ko pahaset kakarat ja vinkuu ja kitisee pienimmästäki. Kertoo hyvin kyllä sosiaalisista taidoista, ko ei ole pokkaa mennä päin naamaa sanomhan ja asioita selvittämhän. Nämä on kyllä taas niitä hetkiä ko häpeän myöntää olevani Köngäsläinen. Kyllä se tämä viestiketju taas kertoo mimmonen paikka se Köngäs on asua, sitä on turha yrittää kaunistella.
        Menkää isot ihmiset ithenne ja heittäkää jo höpertämästä!

Kyllä minun mielestä Köngäs on hyvä paikka asua. Olen asunut täällä jo pitkään ja hyvin olen viihtynyt. Ei ole valittamista.
        Kylä on kaunis ja ihmiset keitä minä tunnen on tosi mukavia.
        Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä missä on vika, jos "panta" päätä kiristää.
        Ei valittamista.

• minäkin tyytyväinen
        Tyytyväinen asukas kirjoitti:

Kyllä minun mielestä Köngäs on hyvä paikka asua. Olen asunut täällä jo pitkään ja hyvin olen viihtynyt. Ei ole valittamista.
        Kylä on kaunis ja ihmiset keitä minä tunnen on tosi mukavia.
        Kannattaisi varmaan katsoa peiliin ja miettiä missä on vika, jos "panta" päätä kiristää.
        Ei valittamista.

Olen samaa mieltä, että Köngäs on mukava kylä. Oli muuten mukavat hirvipeijaisetkin toissa sunnuntaina. Oli hyvää ruokaa ja paljon ihmisiä n120 henkeä, sekin kertoo että kyllä täällä ollaan sovussakin ja osataan kun monesta eri kylästä viitsitään tulla peijaisiinkin.

• Sainkin mummon

Miepä lähin puhumhan asioita selväksi, mutta Könkhän laavulla ei näkyny kethän ja Rautuskylän raitilla vasthan tuli vain kapinen kettu.
        Naapurilleki olisin haastellu, mutta sekin häipyi kuin pieru Saharaan.
        Yksin täällä huhuilin.
        Peiliinkin katsoin ja näin vain nätin naamani...
        Kitinäni siis vain jatkuu ja jatkuu.
        Voisiko aikunen kyläkläinen antaa uudet ohjeet. Ei nämä toiminu.

• aikuinen kyläläinen
        Sainkin mummon kirjoitti:

Miepä lähin puhumhan asioita selväksi, mutta Könkhän laavulla ei näkyny kethän ja Rautuskylän raitilla vasthan tuli vain kapinen kettu.
        Naapurilleki olisin haastellu, mutta sekin häipyi kuin pieru Saharaan.
        Yksin täällä huhuilin.
        Peiliinkin katsoin ja näin vain nätin naamani...
        Kitinäni siis vain jatkuu ja jatkuu.
        Voisiko aikunen kyläkläinen antaa uudet ohjeet. Ei nämä toiminu.

kyllä köngäs on hyvä ja kaunis paikka asua siitä ei pääse minnekhän..mutta ihmiset jotka täällä asuu vois selvittää asiansa niinku normaalit ihmiset, eikä täällä netissä vaan haastaa riitaa toisten kanssa.. peijaisissa varmasti oli väkeä ja kaikki sovussa, mutta mistähän tuo johtuu?? siitä varmaan että ihmiset täällä nimimerkin takana uskaltaa haastaa riitaa ja mesota mutta ei päin naamaa.. kyllä nyt tuntuu hyvältä ko mietin että mie omistan sen "lahjan" että uskallan sanoa päin naamaa jos tarve vaatii..muutki vois kokeilla..selviäis asiat vähä helpommin..

• normaali ihminen

kyllä köngäs on hyvä ja kaunis paikka asua siitä ei pääse minnekhän..mutta ihmiset jotka täällä asuu vois selvittää asiansa niinku normaalit ihmiset, eikä täällä netissä vaan haastaa riitaa toisten kanssa.. peijaisissa varmasti oli väkeä ja kaikki sovussa, mutta mistähän tuo johtuu?? siitä varmaan että ihmiset täällä nimimerkin takana uskaltaa haastaa riitaa ja mesota mutta ei päin naamaa.. kyllä nyt tuntuu hyvältä ko mietin että mie omistan sen "lahjan" että uskallan sanoa päin naamaa jos tarve vaatii..muutki vois kokeilla..selviäis asiat vähä helpommin..

Mitä sie sitten täälä tilität?
        Toimi niinku uhoat ja mene itte sanomhan "päin naamaa" niille jotka täällä netissä "haastavat riitaa" .
        Lopeta täälä parkuminen ja ittes kehuminen.
        TOIMI NIINKU VAADIT TOISTEN TOIMIVAN.
        Ps. Nimimerkin takaa sieki niitä ohjeita uskallat jakaa, mutta missä on TEOT?

• johon kalikka kalaht
        normaali ihminen kirjoitti:

Mitä sie sitten täälä tilität?
        Toimi niinku uhoat ja mene itte sanomhan "päin naamaa" niille jotka täällä netissä "haastavat riitaa" .
        Lopeta täälä parkuminen ja ittes kehuminen.
        TOIMI NIINKU VAADIT TOISTEN TOIMIVAN.
        Ps. Nimimerkin takaa sieki niitä ohjeita uskallat jakaa, mutta missä on TEOT?

Mitä sitä kannattaa vierhaitten murheita kantaa. Se on soma ,että on erilaisia ihmisiä onpahan jotaki vaihtelua. Kyllä sitä pärjää hyvin vaikka kylmän kiven päälä ko on ittellä hyvät kamphet

• .
        johon kalikka kalaht kirjoitti:

Mitä sitä kannattaa vierhaitten murheita kantaa. Se on soma ,että on erilaisia ihmisiä onpahan jotaki vaihtelua. Kyllä sitä pärjää hyvin vaikka kylmän kiven päälä ko on ittellä hyvät kamphet

onko tuo sinusta uhoamista?? minusta se on kaukana siitä..
        ja minun ei tarvi mennä kelleen sanomaan mitään koska minua ei kiinnosta.en ole niinku jotku täällä..mie kyllä osaan sanoa sitte ko siihen tulee aihetta..mutta nyt siihen ei ole.. tämä keskustelu pistää vaan niin vihaksi.eikö ihmisillä ole muuta tekemistä?? siinä olkaapa. minua täällä ei enää näy.ja teki voisitta kehitellä jotaki sisältöä elämäänne ettei täällä tarvi haastaa riitaa ja räyhätä..

• holger nilsson
        johon kalikka kalaht kirjoitti:

tet köngäsläiset oletta naurattanhe ittennä tällä sivulla.

• normaali ihminen
        . kirjoitti:

onko tuo sinusta uhoamista?? minusta se on kaukana siitä..
        ja minun ei tarvi mennä kelleen sanomaan mitään koska minua ei kiinnosta.en ole niinku jotku täällä..mie kyllä osaan sanoa sitte ko siihen tulee aihetta..mutta nyt siihen ei ole.. tämä keskustelu pistää vaan niin vihaksi.eikö ihmisillä ole muuta tekemistä?? siinä olkaapa. minua täällä ei enää näy.ja teki voisitta kehitellä jotaki sisältöä elämäänne ettei täällä tarvi haastaa riitaa ja räyhätä..

Onpa yksi viisastelija vähemmän tässä ketjussa.
        Hyvää loppuelämää sulle ja piä ittes miehenä.
        Ps. Ei tule ikävä !

• Nauru pidentää ikää
        holger nilsson kirjoitti:

Hyvä niin, koska Köngäsläiset osaavat olla myös iloisia ja rentoja eri tilanteissa. Mitä sitä turhaa vetistelemään, kun ei siihen mitään aihetta ole.
        Paitsi sen pyörätien takia kyllä pikku vetistelyt olis paikallaan. Tänne tarvittaisiin pikimiten sitä pyörätietä, samanlailla kuin Sirkka-Akanrova välille..saman tien varrellahan ne autot kulkee ja menee.

• Hurr Hurr
        Nauru pidentää ikää kirjoitti:

Hyvä niin, koska Köngäsläiset osaavat olla myös iloisia ja rentoja eri tilanteissa. Mitä sitä turhaa vetistelemään, kun ei siihen mitään aihetta ole.
        Paitsi sen pyörätien takia kyllä pikku vetistelyt olis paikallaan. Tänne tarvittaisiin pikimiten sitä pyörätietä, samanlailla kuin Sirkka-Akanrova välille..saman tien varrellahan ne autot kulkee ja menee.

Kyllä olis mukava se pyörätie, sais ajaa mootorikelkalla sitä ees taas. Nyt pitää ajaa maantietä ja pelätä poliiseja.

• Kävelijätär
        Hurr Hurr kirjoitti:

Kyllä olis mukava se pyörätie, sais ajaa mootorikelkalla sitä ees taas. Nyt pitää ajaa maantietä ja pelätä poliiseja.

Kyllä siellä varmaan jalankulkijat,vauvanvaunun pukkaajat yms. huristelisivat enemmän kuin moottorikelkat.

• heihei!!!
        holger nilsson kirjoitti:

hei hei nilss holgersson hyppää hanhen selkään, lennä ruottiin ja kasva aikuseksi!!

• Holger Nilsson
        heihei!!! kirjoitti:

hei hei nilss holgersson hyppää hanhen selkään, lennä ruottiin ja kasva aikuseksi!!

Mie luulen että SAS:silla tai Finnairilla pääsis kätevämmin.. Olen kyllä harkinnu sitä aikustumistaki, mutta ko ne ovat niin tylsiä ja monet vielä kepulaisiaki =o)

• Urban urban
        Holger Nilsson kirjoitti:

Mie luulen että SAS:silla tai Finnairilla pääsis kätevämmin.. Olen kyllä harkinnu sitä aikustumistaki, mutta ko ne ovat niin tylsiä ja monet vielä kepulaisiaki =o)

Onkohan tuo aikuinen kyläläinen, kuin moni muu kyläläinen. Ikää on yli 50 ja jopa yli 60 vuotta, mutta jotain on jääny saamatta.

• Kethän
        Kävelijätär kirjoitti:

Kyllä siellä varmaan jalankulkijat,vauvanvaunun pukkaajat yms. huristelisivat enemmän kuin moottorikelkat.

Vaikka tekis pyörätien tänne Könkhälle. Kelle siitä on haittaa..Onhan Köngäs kasvava vauras kylä. Samalla vois valaista sen lyhyen välin Könkhältä Sirkhan, ei olis kallis homma.

• Huomio !
        Urban urban kirjoitti:

Onkohan tuo aikuinen kyläläinen, kuin moni muu kyläläinen. Ikää on yli 50 ja jopa yli 60 vuotta, mutta jotain on jääny saamatta.

Olen kävellyt tuonne Sirkkaan tätä tietä pitkin ja todennut sen erittäin vaaralliseksi. Tie on huonosti aurattu, tien laidoilla on n. ½ metriä auraamatonta aluetta, tie on vilkas liikenteinen ja pimeä.

Nyt pitäisi kyläyhdistyksen kirjelmöidä tielaitokselle ja vaatia pyörätien rakentamista Sirkka- Köngäs välille.
        Pyörätie palvelisi suurta joukkoa ihmisiä matkan varrella.

• Lausunto paikalhan
        Huomio ! kirjoitti:

Olen kävellyt tuonne Sirkkaan tätä tietä pitkin ja todennut sen erittäin vaaralliseksi. Tie on huonosti aurattu, tien laidoilla on n. ½ metriä auraamatonta aluetta, tie on vilkas liikenteinen ja pimeä.

Nyt pitäisi kyläyhdistyksen kirjelmöidä tielaitokselle ja vaatia pyörätien rakentamista Sirkka- Köngäs välille.
        Pyörätie palvelisi suurta joukkoa ihmisiä matkan varrella.

Tuommoshen pikku pätkhän luulis löytyvän rahat vaikka kunnaltaki. Olis sitä sitte iloisin mielin veroa maksavaa enämpi....

• Tulupaton mopeti
        Lausunto paikalhan kirjoitti:

Tuommoshen pikku pätkhän luulis löytyvän rahat vaikka kunnaltaki. Olis sitä sitte iloisin mielin veroa maksavaa enämpi....

Mite rautuskylhän pääsee sitte vai pittääkö ees päästä pyörällä

• Joulumieltä
        Tulupaton mopeti kirjoitti:

Mite rautuskylhän pääsee sitte vai pittääkö ees päästä pyörällä

Joko laitettaisiin jouluvalot, ikkunoihin ja pihakuusiin niin tulisi valoa näihin pimeisiin iltoihin?
        On niin soma katsoa, kun joillakin on jo laitettu jouluvalot.
        Eilenhän oli jo 1.advennttisunnuntai, niin jo valot saa laittaa senkin puolesta.

• jo
        Joulumieltä kirjoitti:

Joko laitettaisiin jouluvalot, ikkunoihin ja pihakuusiin niin tulisi valoa näihin pimeisiin iltoihin?
        On niin soma katsoa, kun joillakin on jo laitettu jouluvalot.
        Eilenhän oli jo 1.advennttisunnuntai, niin jo valot saa laittaa senkin puolesta.

Jo

• @@@@@@@
        jo kirjoitti:

Jo

Nyt näyttää jo todella somalta, kun on laitettu niitä jouluvaloja.

• @@@@@@@ kirjoitti:

Nyt näyttää jo todella somalta, kun on laitettu niitä jouluvaloja.

Mistäs asiasta tänään jauhettaisiin asian vierestä?

Ketjusta on poistettu 65 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe