Meidän firmassa on jotakuinkin kolmasosa työntekijöistä määräaikaisella työsopimuksella, kuten itsekin. Nyt työnantaja keksi, miten leikata kustannuksia ilman vaaraa, että kukaan määräaikaisista voisi vaihtaa maisemia. Joka kuukausi on lomautuksia yksi viikko määräaikaisilla, joten palkanalennus on jotain 20% ja 25 % välillä. Samat hommathan täytyy luonnollisesti saada tehtyä. Poiskaan ei voi lähteä, koska määräaikainen sopimus sitoo päivästä x päivään y ja lomautuksen aikana pitää ilmoittaa irtisanoutumisestaan seitsemän päivää ennen lomautuksen viimeistä päivää. Eli viikon lomautuksella ei ehdi irtisanoutumaan.
Nerokasta työnantajan puolelta.
Näin leikataan palkkoja/ei menetetä työntekijöitä
20% palkan alennus
1
824
Vastaukset
- pakko olla
yhelle noi voi tehdä mutta ei kaikille määräaikaisille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161